Bos en Duin

Donderdag t/m Zondag 09:00 - 22:30
- High Tea 12:30 - 15:30

Henk M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Nu 3 keer gegeten en alle keren was perfect. Ook de zondagbrunch is een absolute aanrader. Het is wel belangrijk om te reserveren voor deze brunch. Je gaat echt op een culinair reisje.
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk gegeten, verrassende amuses, zeer smaakvolle gerechten
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Van het bedienend personeel hebben wij hier geleerd, dat het texelse skuumkoppe (bier) het meest gedronken texelse bier is en dat begrijpen wij helemaal. Zo lekker. Jammer dat dat bij ons in het dorp niet te krijgen is..Toch wordt dit bier, volgens de ober, ook steeds meer buiten Texel gedronken. Iedere dag vertrekt immers minstens 1 vrachtwagen naar het vaste land. Niet alleen het bier smaakte hier goed, maar ook het diner. Het texelslam schouder,ribstuk en stoof werd bijzonder decoratief gepresenteerd. wij vonden alleen jammer, dat niet een gedeelte van het vlees gegrild was. Naar ons idee zou dat dan nog beter gesmaakt hebben. Met name het vet zou dan minder lastig te neutraliseren zijn geweest.
De garnituur was goed verzorgd en vooral de amuses waren bijzonder qua samenstelling. Alleen niet zo onze smaak. Rijstewafel met eekhoorntjesbrood bijvoorbeeld kom er maar eens op. Of een vogelnestje met 2 eieren erin, samengesteld uit witte chocolade en wasabi.
Het nagerecht, bestaande uit duindoornsorbet, haxelnoot en een mousse van melkchocolade was qua smaak zeer breed het zure van de duindoorn en het zoete van de mousse. Voortreffelijk.
De bediening was vlot en zeer deskundig. Vanwege het mooie weer hebben wij in de overdekte serre ( parasols ) gezeten op prima meubilair, waarbij de tafel niet wiebelde maar zeer stabiel stond. Binnen in het restaurant zag het er overigens ook zeer gezellig uit.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijk gegeten met de kinderen.
Gestart in de serre in het avondzonnetje. Genoten van een lekker aperitiefje met niet-alledaagse verrassingen. Inmiddels werd de tafel binnen gereed gemaakt. Binnen in een mooie ambiance genoten van een heerlijke en mooi geserveerde heekfilet. Bediening was zeer attent en vertelde over Texel en de geschiedenis van het restaurant. De kinderen kozen een gerecht buiten de kaart, zelfs dat was geen probleem.
Kortom, een aanrader als je op Texel net iets lekkerder wilt eten.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Een parel op Texel, zo kun je beste brasserie Bos en Duin noemen. Gelegen op een rustige plek weg van het bruisende De Koog. Vol verwachting hier naar toe gegaan en enigszins sceptisch. De ontvangst was prima en na een huisgemaakte amuse, werd de kaart overhandigd en de dagspecials genoemd. Wij kozen voor het verrassingsmenu 4 gangen en verrast werden wij. De eerste gang een tartaar van tonijnmet met gepeperde watermeloen en wasabischuim en een komkommergel. Een steak tartaar met gepofte ui en crispy eendenlever, heerlijk lamsvlees met een perfecte saus, gelakte procureur met langoustine en een schuim van kokkels, kokos en sereh. Bij dit alles een mooie Gr?ner Veltliner gedronke . Helemaal top. Chefkok Robin weet waar hij mee bezig is eerlujk en geheel op smaak koken voor je gasten en partner Marlies op en top gastvrouw, je wordt hier volledig in de watten gelegd. Chapeau. Een hele goede reden om nog eens terug te gaan naar Texel, want er staan nog veel meer mooie gerechten op de kaart. Een absolute aanrader voor fijn proevers.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Vier dagen eerder Bij Jef gegeten. Een restaurant met een Michelinster. De rekening bedroeg meer dan 300 euro. Dit keer bij Bos en Duin o.l.v. chef kok Robin. De kwaliteit van het eten is gelijkwaardig. Heerlijk lamsvlees op de Black Bastard gegaard. Jef experimenteert meer. Robin levert vakwerk. De presentatie van het eten en aankleding zijn bij Bos en Duin eenvoudiger. De ligging aan de rand van het bos met uitzicht op Den Hoorn schitterend. De geserveerde wijnen waren meer uitgesproken. De sommelier serveerde zelfs een Vermouth bij de eendenlever. De rekening was uiteindelijk de helft van wat wij bij Jef kwijt waren. Een aanrader als je van uitstekend en betaalbaar eten houdt.
Luiten.marianne .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Op vakantie op 't mooie Texel beleefden we een culinair hoogtepunt in dit voor ons nog onbekende restaurant. Mijn man en ik werden verrast door de carpaccio van gele biet (en Texelse ham), we smulden van het hoofdgerecht (Texels lam) en sloten het diner af met een coupe vlierbloesem/rabarber. Een gezellige avond na een zonnige uitwaaidag met bij ieder gerecht een goed passend glas wijn. Wij komen zeker terug wanneer we weer vakantie vieren op Texel!
Telemach0s .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij hebben hier met z'n tweetjes gegeten op een zonnige zaterdagavond. De ligging van het restaurant is mooi. Daarom besloten wij voor het eten nog even wat te drinken op het terras. De bediening daar was prettig en niet gehaast. Het terras is comfortabel en de banken zitten lekker. De gin tonic was erg lekker. De hapjes die we bij de drankjes kregen waren verrassend en smaakvol.

Tijdens het bekijken van de kaart vernamen wij dat het 'seizoen & smaak menu' in juni was vervangen door een aangepast maandmenu, maar nu dus (in juli) nog steeds zo in het menu stond. Bij navraag aan de ober kregen we niet echt een bevestiging dat dit enigszins raar was. Bovendien stond dit niet duidelijk op de site vermeld en hadden we ons al verheugd op het reguliere 'seizoen & smaak menu' dat wel op de site stond. We besloten het aangepaste juni maandmenu te bestellen.

Het werd tijd om naar binnen te gaan, waar een mooie tafel bij het raam voor ons gedekt stond. Het interieur zag er verzorgd uit, maar als een typisch modern restaurant. Mist karakter en sfeer. Daarbij stond de muziek heel erg zacht en doordat het al niet druk was in de zaak, was het binnen niet levendig (en dat op een zaterdagavond).

Al snel kregen wij de amuse: panna cotta van paprika met geitenkaasmousse en chorizo. Dit vonden wij het lekkerste gerecht(je) van de avond. De smaken waren perfect samen. Kort na de amuse kregen we een broodje en het voorgerecht. De makreel (in yoghurt gebakken) van madame beviel goed. Het was erg lekker in combinatie met de komkommercrème. Ik vond de gepekelde watermeloen met Texelse ham niet echt een succes. De hartige smaken van beiden gaan wel samen, maar de gepekelde watermeloen was naar mijn mening een zoutige, niet zo lekkere substantie.

Als hoofdgerecht hadden wij beiden de kalfslende met champignonsaus en asperge. Het vlees was heel lekker mals, maar verder vlak van smaak. De champignonsaus was goed, maar te weinig voor het hele gerecht. In happen met te weinig saus miste er smaak. Het was een goed gerecht, maar niet spannend. Op de helft van het gerecht verloor ik wat interesse. De bijgeserveerde aardappels waren speciaal: een vrij stevige en smaakvolle schil met zachte binnenkant. Lekker! Het dessert was lekker, maar echt te veel. Dit doet afbreuk aan het gerecht. We begonnen namelijk al met enige tegenzin aan het grote glas en dus was het moeilijk te genieten van de smaken.

We hebben in totaal (buiten en binnen) net twee uur gezeten. Kort voor een uitgebreid driegangenmenu! Dit was voor ons het grootste minpunt. Er zat nauwelijks tijd tussen de gangen. We hadden liever veel meer tijd gehad. Zo hadden we meer kunnen genieten van de avond en het eten. Verder vonden wij het jammer dat we een stuk of vijf personeelsleden aan onze tafel hebben gehad, wat onpersoonlijk overkwam. Hierbij gingen er helaas ook nog wat dingetjes mis in de bediening. De bediening was vriendelijk, maar niet erg benaderbaar.

Samengevat hadden we hoge verwachtingen door de goede reviews op iens, het menu op de site en de prettige binnenkomst. Helaas werden deze verwachtingen binnen niet waargemaakt door het eten, de service en de korte tijd tussen de gangen. Het was geen slechte avond, maar wij zouden het restaurant niet aanraden voor de prijzen die ze rekenen.

Annemiek M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Afgelopen vrijdagavond aten we met zes vrienden bij Bos en Duin. We hebben niet alleen heerlijk gegeten maar we werden ook nog door een allerliefst en allervriendelijkst meisje bediend. Zij maakte de avond extra zonnig voor ons! Misschien omdat zij de (Braziliaanse) zon in zich heeft?? Wij zouden haar in ieder geval in een gouden lijstje plaatsen!!!
Hannie K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Fantastisch restaurant!!!Beveel het iedereen aan!Ruime keuzes en smaakt heerlijk,zelfs de aankleding van gerechten zijn perfect!!!
Ook het personeel is altijd vriendelijk en neemt (indien mogelijk) de tijd voor hun gasten!!
Een uitstekende locatie,waar je kunt genieten van het prachtige uitzicht!!!
Aranka R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We hebben echt heerlijk gegeten bij Bos en Duin op Texel. We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu met als wens ook Texels lam erin te verwerken. Daarbij ook een wijnarrangement. De gerechten waren echt heerlijk: vooraf lamsham met geitenkaas mouse, geitenkaas kroketje en meloen tartaar (in de overn gegaarde meloen), echt subliem! Tussengerecht een leuk stukje vis met seizoensgroenten; erg lekker en lekker veel groenten. Hoofdgerecht lamskoteletjes en lamsschouder, werkelijk prachtig vlees. Als desert kwam er een grote coupe met rabarber, witte chocola en een zachte mouse. Erg lekker, maar voor mij teveel van het goede na al het lekkers wat we al op hadden. Qua wijnen werden er verrassende keuzes gemaakt. De witte Italiaanse wijn bij het voorgerecht was duidelijk onze favoriet. Bij het hoofdrecht kregen we een gekoelde rode wijn die erg naar aardbeien rook. Dit vond ik iets te overheersend en ik had persoonlijk liever een iets zachtere /minder uitgesproken fruitige rode wijn bij het gerecht gekozen. De bediening was echt super vriendelijk en gaf goede uitleg. Decor is prima en ondanks dat het restaurant helemaal vol zat, heerste er een rustige en gezellige sfeer. Prijs.kwaliteit verhouding is oke. Ik kan dit restaurant aan iedereen aanraden.
Vaakenveel .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Op een rustige avond aten we in Bos en Duin, waarvan we een goede recensie lazen op Iens.
We kozen het seizoensmenu en waren hier zeer tevreden over.
Met name het voorgerecht met lamsham en geitenkaas met daarbij gepekelde watermeloen (!) viel erg in de smaak.Mooi opgemaakt en de watermeloen was echt een verrassing, heel innovatief. Je moet maar op het idee komen. Het zoet/zilte ging mooi samen met de lamsham en de geitenkaas.
Ook de hoofdgerechten van resp. heekfilet met een heerlijk garnalenkroketje en het combinatiegerecht van diverse bereidingen van lam smaakten prima.
Als dessert had ik een enorme coupe van rabarber, witte chocolade ijs en sabayon van vlierbesbloesem. Een heerlijk fris besluit, waarbij de sabayon mooi in evenwicht was met de rabarber. De portie was zo groot dat ik hem niet op kreeg.
Sowieso vonden we de porties ruim bemeten, we gingen met een (overvolle) maag tevreden naar huis.
De bediening was deskundig en zeer vriendelijk en had alle tijd om met ons over van alles en nog wat van gedachten te wisselen.
Wat ons betreft een aanrader wat betreft de kwaliteit van de keuken die mooie gerechten op het bord brengt. Uitgebreide wijnkaart en leuke aperitief suggesties.
Gerd-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Leuke gastvrije ontvangst door de gastvrouw. Waren met een gezelschap van 10 personen. Kregen alle op hetzelfde moment het eten geserveerd. Een aantal hadden het menu besteld. Keuze uit meerdere voor en hoofdgerechten. Zelf had ik een heekfilet. Die was zeer smaakvol. Nagerecht was ook heerlijk met rabarber en vlierbloesem.
Als we weer op Texel zijn komen we zeker nog eens langs.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
We aten voor de tweede keer bij Bos en Duin en ook deze keer was het weer voortreffelijk. We kozen voor het viergangenaspergemenu. Wat een feestje. Heerlijk van smaak. Verrassende combinaties en prachtig opgemaakte borden. Daarbij werden bij elke gang, op ons verzoek mooie bijpassende wijnen geserveerd. En dat alles door een hele vriendelijke bediening!

Met mijn voedselallergie was ook perfect rekening gehouden.

Traditiegetrouw gaan we elk jaar een week naar Texel. Als het volgend jaar weer lukt, gaan we zeker weer bij Bos en Duin eten.
Els J.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We hebben heerlijk gegeten bij Bos en Duin, alles was pefect bereid.
Men ging soepel om met onze wensen, waardoor we een mooie mix konden maken van de a la carte gerechten in combinatie met een keuze uit het maandmenu. Bij de (2x) koffie werden zulke verrukkelijke friandises geserveerd dat we besloten het restant mee naar huis te nemen. Iets wat ik nog nooit eerder heb overwogen.
De bediening was correct en erg vriendelijk. Bij mijn volgende bezoek aan Texel zal ik hier zeker weer gaan eten.
Gerard1156 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Vanwege ons 30-jarig huwelijk samen met ons gezin van 6 personen een lang weekend op Texel doorgebracht. Onze eerste kennismaking met Texel.
Een om nooit te vergeten, alsof we weken lang vakantie hebben gehad.

Voor het culinaire hoogtepunt van dit weekend hadden wij gekozen voor een uitgebreid diner bij restaurant Bos en Duin in Den Hoorn. Daarbij gezamenlijk vrij snel gekozen voor het 6-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijn arrangement.
Het werd een onvergetelijke avond die door onze 4 kinderen (allen tussen de 21 en 26 jaar) is betiteld als het beste diner dat ze ooit in een restaurent hebben gehad. Daarbij moeten wij vermelden dat ze culinair toch al vaak behoorlijk wat gewend zijn.

Alle gerechten waren "toppers". Gastvrijheid en service zijn top, zo ook het bijpassende wijnarrangement. De gastvrouw Marlies verstaat haar vak en weet veel van wijn. Bovendien werd een goede uitleg gegeven van de gerechten en wijnen. Geweldig, wat een genot!

Chef Kok Robin Koenen bewijst samen met gastvrouw Marlies Koenen, dat je in een restaurant zonder ster geweldig kunt eten. Prachtige gerechten met subtiele smaakcombinaties. Alle gangen begeleid door mooie en bijpassende wijnen. Goed gekozen, verse ingrediënten, met geduld, vakkennis en duidelijk met heel veel liefde klaargemaakt. Dit alles outperforms menige ster, de ster staat in de keuken en de sterren lopen rond.

Wij komen zeker terug naar Texel en dan zeker ook bij restaurant Bos en Duin.
Bedankt Marlies en Robin Koenen voor deze geweldige avond.
(Lysanne, Gérar, Bas, Anouk, Coen en Maartje)
Brug50 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Eten: de soep was te zout, het vegatarische gerecht prima, de kip wat aangebrand, de aardbijen bij het ijs waterig
Bediening: De dame die ontving: uitstekend. De ober daarna: slecht luisteren, gehaast, kwam met het verkeerde product. In totaal 6 personen aan tafel gehad. Het 3e wijntje bleef uit (bij iedere gang een wijntje was de deal), de ober die het zou navragen zagen we niet meer, de wijn werd wel in rekening gebracht, je jas mocht je zelf terug zoeken (was wel aangenomen). Kan dus een stuk beter.
Decor: zeker onze smaak niet maar in de uitvoering zeer verzorgd. Onze complimenten daarvoor.
Rijk S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
We hebben heerlijk gegeten in dit restaurant.
Verrassend zijn de combinaties die op tafel gezet worden.
Van voorgerecht tot dessert + de "tussendoortjes", alles is overheerlijk van smaak.
Ook wordt exact meegedeeld wat alles is en hoe e.e.a. wordt klaargemaakt.
(De stoelen en banken waar je op zit zouden wel wat beter kunnen...)
Het is een culinair hoogtepunt geworden tijdens ons verblijf op Texel.
Robert L.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijk gegeten, voortreffelijke bediening en mooie locatie. Behoort wat ons betreft tot de top van de Texelse restaurants.
Peter G.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Dit is waar je altijd op hoopt als je écht uit eten gaat: vanaf het eerste moment vriendelijke aandacht zonder overdreven te zijn, een prettige, ruim opgezette ambiance en eten waar je het de volgende dag nóg over hebt. De beste omschrijving van een avond hier eten is denk ik: Pure Verwennerij. Mijn voorgerecht was Carpaccio met artisjok en kaas, wat een erg smaakvolle combi bleek. Hoofdgerecht kon ik - je bent nu eenmaal op Texel - het Texels lam niet weerstaan en oefff.. ik kreeg ooit een keer in New York een lamsrack waarvan ik dacht 'dit is het lekkerste lamsgerecht dat ik ooit heb gegeten', maar na gisteren weet ik dat echt niet zeker meer. En dat alles met een kundige en hartelijke service die je tot het laatste moment toelacht. Een geweldige avondje uit. Als je op Texel bent en je houdt van goed en lekker eten, moet je hier gewoon langs.