Over restaurant Borgo D'Aneto

Authentiek met een missie

Arriveer op een bijzondere manier op de plaats van bestemming, namelijk met de watertaxi! Uiteraard is Borgo d’Aneto ook perfect met de auto te bereiken, maar je leert Rotterdam pas echt kennen tijdens een bijzonder tochtje in de eigenwijze kleine bootjes. Dit restaurant kan worden omschreven als ‘authentiek met een missie’ en serveert de lekkerste gerechten uit de Italiaanse keuken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van verse en seizoensgebonden ingrediënten. Een heerlijke beleving!

Meer informatie over restaurant Borgo D'Aneto

Service8,5/10
Decor8,9/10
R. G. Gastronoom (99 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Wederom hebben we genoten van de excellente gastvrijheid op dit adres. Het eten was subliem. Antipasti misti met mosselen, kaas, asperges, alle met een verrassend element, geen standaard receptje. Dan de pasta met limoen. Het hoofdgerecht was saltimbocca, kalfsvlees met Italiaanse spek en de zomerse desserts waren lekker fris. Dit alles werd begeleid door uitstekende wijnen. Het personeel is heel erg attent, vriendelijk, op tijd behulpzaam. De locatie met het geweldige uitzicht op de Maas en De stad. Dit is mijn lievelingsrestaurant!
Tim G. Gastronoom (19 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Bijzonder leuk restaurant op een verrassende locatie met attente en bevlogen bediening.

Eten was erg goed. Antipasti vers met o.a. heerlijke gamba's in een verrukkelijke limoncello saus.
Hoofdgerecht, vlees, ook erg smaakval maar wel wat aan de kleine kant. Dit kun je oplossen door ipv voor een drie-gangen voor een vier-gangen menu te gaan. Altijd doen!
Bijpassende wijn erg lekker en prima prijs/kwaliteit. De sommelier is erg bevlogen en trakteerde ons aan het eind van de avond op een heerlijke limoncello.

Service is zoals gezegd bijzonder attent en bevlogen. Zoals het hoort!
Decor en locatie prachtig. Op een plek waar je het niet verwacht.

Wij komen zeker nog een keer terug voor het terras.

Frans W. Fijnproever (7 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Bij Borgo d'Aneto zitten is een verademing. Buiten glijden de schepen over de Maas, binnen zet de eigenaar die naar de sprookjesachtige naam Faouzi Chihabi luistert, van Belgisch-Marokkaanse afkomst is, je in het middelpunt. De jonge bediening, vaak jongeren die werkervaring opdoen, is soms wat onervaren, maar doet enorm zijn best. Het eten, ik ben er nu vier keer geweest, is mediterraan, smaakvol en steeds verrassend. Van verse seizoensgebonden ingrediënten, geen poespas, een wisselende kaart waar altijd iets voor iedereen bij is. Ik ben vegetariër, maar het is hier nooit een tegenvallende geitenkaashap geweest. De eigenaar komt altijd een praatje maken en wil oprecht weten wat je ervan vond. (dus niet "heeft het gesmaakt?", maar het antwoord niet echt willen weten...). Ik hou erg van restaurants als dit, die zonder hoogmoed je een mooie avond willen bezorgen, maar ook een maatschappelijke taak op zich nemen. Ik kom dus zeker terug, vooral in de zomer, als het terras aan de Maas staat!
Laurens V. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Wat later op de avond streken we neer bij Borgo. Fantastisch uitzicht, uniek in Rotterdam. We zochten zelf onze tafel op, wat deze plek o.a. zo typeert. Geen gemaaktheid maar gewoon een relaxed houding van het personeel, mensen die zichzelf zijn. Verrukkelijke wijnen die ons op verrassingstour werden ingeschonken. Pure smaken van het eten van anti pasti tot dessert een waar genot. A bientôt!
Rob D. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk gegeten met 12 personen. Feestje voor (o)ma 85 jaar. 5 gangen menu alles perfect van smaak. Ook gluten vrij en veganist geen probleem. Onwijs uitzicht en zeer goede gezellige bediening.
Bas P. Gastronoom (17 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Met een groep van 28 gegeten op vrijdagavond. Wat een mooie, sfeervolle locatie aan het water is dit. Het terras zal bij mooi weer geweldig zijn. Ontvangst en bediening waren hartelijk. We kregen een 3-gangen menu geserveerd, antipasti gevolgd door vlees of vis en mandarijn-pannacotta. De kwaliteit van de ingrediënten is goed en dat proef je. Alles smaakte voortreffelijk. Puntjes van kritiek zijn de hoeveelheden, ook voor een gemiddelde eter was het echt te weinig, en het lange wachten tussen de gangen door. Begeleidende wijnen prima. Al met al een smakelijk avond en voor herhaling vatbaar.
Bart W. Gastronoom (11 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Na een prima ervaring jaren terug opnieuw door de watertaxi naar de Nassauhaven gebracht. Borgo d'aneto is nog steeds een heerlijk intiem restaurant op een prachtige wonderlijke plek, zo rustig en toch prachtig gelegen aan de Nieuwe Maas.
Helaas leken er personeelsproblemen te zijn, er waren slechts twee obers waarvan er één invalkracht was. Hoewel uiterst vriendelijk leken ze toch nogal gestresst, er was weinig tijd voor praatje. We hadden een prima avond met heerlijk eten maar de wachttijd tot we werden bediend was echt wel op het randje. Helaas werd de primi vergeten, die mijn tafelgenoot toen maar alsnog na de secondi heeft genomen.
Ik hoop dus van harte dat er sprake was van een noodgeval.
Cees V. Bourgondiër (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Weer uitstekend gegeten in dit voor vele Rotterdammers nog onbekend restaurant "op Zuid".
Na een hartelijke ontvangst hebben we het 4-gangen menu besteld, met een van lekkerste antipasto die we ooit hebben gegeten. Na een tussengerecht met coquille en zwarte pasta kwam een mooi stuk Griet. Evenals het heerlijke dessert was dat top.
Kortom: uitstekend.
Toros . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Heerlijke ambiance waar het met liefde bereidde lekkernijen een pure beleving is.
De gastheer is zeer hartelijk en er heerst het thuis gevoel.
Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.
Neem als transportmiddel de watertaxi, die stopt vlak voor de deur.
We zullen hier vaker komen.
Faith2you . Gastronoom (49 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
hoe zitten we erbij
Ruim, met uitzicht over het water. Niet echt modern ingericht, echte Italiaan.

de service
Niet goed, het is dat het een aardig meisje was, maar geen horeca talent. Er werd vis geserveerd, dat bleken mosselen. Bij ons zijn dat schaaldieren, waar niet iedereen tegen kan. Op mijn opmerking 'doe dat maar aan de andere kant van de tafel dat kan ik niet eten' volgde; helemaal niets. En zo ging het de gehele avond, jammer.

het eten
Erg gewoontje, wel goed en vers, maar heel gewoon. Goede wijn, maar het oversteeg het niveau thuiskok niet. Voor, 2 gehaktballetjes in tomatensaus, kaas, plakje vleeswaar, brood en mosselen. Daarna risotto met (uitstekend) gebakken vis. Als dessert een tiramisu.
Twee glazen wijn en 1 fles water, 2 koffie, we rekenden ruim 110 euro af. Geen goede prijs - kwaliteit verhouding.
Johan H. Gastronoom (18 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Geweldig uitzicht en lekker eten! Hier met kinderen(9 en 11) en partner gegeten. Waar maak je nog mee dat er voor kinderen nog aanmaaklimonade geschonken wordt!? Helemaal top. Een klein restaurant waar we hebben genoten van een heerlijke maaltijd ( de kaart is klein maar toch moeite met kiezen :-) ). De gerechten kwamen in we goed tempo door. Al met al een prima ervaring. Tip ga met de Watertaxi dat geeft het gezelschap een extra leuke ervaring.
Juriaan P. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
We hebben hier in de afgelopen 6 jaar al regelmatig gedineerd, geluncht en geborreld. Vrijwel altijd smullen, een echte hartelijke bediening en een prachtig panoramisch uitzicht over de Maas. De ervaringen zijn dusdanig goed dat we uiteindelijk onze bruiloft bij Borgo D'Aneto hebben gevierd. Gelukkig lekker weer, waardoor we na de trouwerij heerlijk op het terras langs de Maas konden zitten. Daarna binnen gedineerd en als afsluiting een feest op de kade onder de partytent. De plotse bui die overkwam mocht de pret niet drukken.
Ton M. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Prachtige plek, leuke bediening, hoofdgerecht 7-, maar verder perfect. Terras af moeten vluchten vanwege plotseling noodweer: binnen ook leuke sfeer. Hup Rotterdam-zuid!
Wil V. Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Al het eten was heerlijk, maar het toetje tartuffo met citroen was een uitschieter. Wat een mooie plek en vriendelijke bediening. Toen het te koud werd om buiten te zitten werd er een plek binnen aangeboden. Het enige jammere was de start. Snel werd ons een drankje aangeboden maar er werd even vergeten een menu te geven. Dat werd wel zelf gecorrigeerd. Maar om daarna bijna een uur te wachten op de antipasti is wel erg lang. Excuses werden daarvoor niet aangeboden. De andere gangen kwamen wel in een normaal tempo. Ik weet dat het een leerplek is maar dit zijn toch basiszaken. Maar ze krijgen zeker een herkansing
Edwoud . Bourgondiër (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Uit eten geweest voor de verjaardag van mijn vriendin. Reservering werd keurig bevestigd via mail. Indien het weer het toelaat zijn alle tafels onder de boom op het terras aan de Maas opgesteld, dit was gelukkig het geval. We hebben heerlijk genoten van een vier gangen diner. Ingrediënten waren heel goede kwaliteit. Ook wijnkaart heeft genoeg te bieden. Beste Italiaans ervaring in Rotterdam tot nu toe.
Marco D. Gastronoom (31 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wat een waanzinnige locatie aan het water. Wat een leuk restaurant. Helaas was het geen mooi weer en zaten we binnen i.p.v. buiten aan het water, maar dat is geen straf. Mooi ingericht restaurant, super goede en attente bediening en heerlijk gegeven. Ons menu uitgebreid met een primi, heerlijk van genoten. De mosselen zijn onovertroffen. In combinatie met een heerlijke witte wijn een top avond gehad. En aan het einde een hand van de kok en zeer reële rekening. Kortom, aanrader!
Monique B. 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Super lekker gegeten!!! HEERLIJK!! Echt een aanrader. Voorgerecht en hoofdgerecht alles vers en nog nooit zulke lekkere mosselen gegeten.
Anneke V. Gastronoom (20 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Wij aten hier buiten.
Dat is zeker erg leuk.
Je zit naast de Nieuwe Waterweg, met al zijn verkeer.
Het eten was heerlijk.
Kleine kaart.
Met z'n vieren hebben wel eigenlijk alles ter tafel zien komen. En het was lekker en verrassend.
Karin D. Gastronoom (48 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Ach... het is weer eens wat anders...
Met windkracht 5 aan de Maas zitten. Hopen dat er niets wegwaait.
Na het borrelen besloten we dapper te blijven zitten. We konden natuurlijk naar binnen, waar het er leuk uitzag, maar suf-saai, want leeg, omdat iedereen waarschijnlijk het zelfde dacht.
Het eten was heerlijk. Ooohhh… de garnalen in Limoncello saus… Wat een feest.
Heerlijk eten, gezellig personeel, leuke ambiance... wie maalt er nu om een windkrachtje meer of minder..

R. G. Gastronoom (99 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Mijn verjaardagsfeestje met vrienden hier gevierd. En hoe! We hebben getafeld van 18.30 tot 1.30. Alles perfect. Voorgerecht: verschillende vleeswaren en kazen plus gamba's waar iedereen mmm bij zei. Dan een vegetarische pasta. Weinig ingrediënten, maar die tomaten die erbij waren mmm. Tussendoor de sgroppino. Subliem. Hoofdgerecht: saltimbocca of vis. Mmm. En dessert met zabaglione en semifreddo. Weer mmm. De wijnen (witte Grillo en rode Montepulciano) weer top. De bediening met liefdevolle aandacht en professionaliteit. De kok is om van te houden want hij komt achteraf na de koffie nog een bolletje citroenijs aanbieden. De slot mmm. Hartelijk dank voor de bijzondere avond. Een prachtige herinnering!