Bord'Eau (Hotel De L'Europe Amsterdam)

Nieuwe Doelenstraat 2-14 1012 AC Amsterdam Nederland Kaart
31-205311705

Over het restaurant Bord'Eau (Hotel De L'Europe Amsterdam)

Een lichte, frisse keuken met een menu vol sprankelende smaaksensaties met internationale invloeden, herkenbare gerechten en unieke texturen. Dit is de stijl en de kracht van Bas van Kranen, Executive Chef van Bord’Eau Restaurant Gastronomique, het met een Michelinster bekroonde restaurant van hotel De L’Europe Amsterdam. Met uitzicht over het bruisende centrum van Amsterdam, geniet u van de meest spraakmakende bordpresentaties waarbij creativiteit en visualiteit een grote rol spelen. De intieme setting, de eenvoud van het decor en de persoonlijke service dragen bij aan een bijzondere ervaring waar u nog lang van zult genieten.

Meer informatie over restaurant Bord'Eau (Hotel De L'Europe Amsterdam)

• : Parkeerplaats & valet parking (7.50 per uur)

Lunch wordt geserveerd van 12:00 – 14:30 uur op dinsdag t/m vrijdag
Diner wordt geserveerd van 18:30 – 22:30 uur op dinsdag t/m zaterdag
Bord’Eau Restaurant Gastronomique is gesloten op zondag en maandag

Uitmuntend
9,3
9,3
9,1

Jouw recensie over het restaurant Bord'Eau (Hotel De L'Europe Amsterdam)

Jan V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Lunch, 3 gangen, we wilden proeven wat de recent gearriveerde, nieuwe kok, ons te bieden had
Bord'eau heeft 1 Michelinster behouden voor 2018, met dank aan de vorige chef. Bij ons laatste bezoek in april 2018 een ongelofelijk goede ervaring. Waanzinnig lekker. Borden alleen al visueel pure kunst. Per bord kleine porties, maar voor ons precies goed. Hebben nogal wat ervaring met goede restaurants, zou ons niet verbazen dat de tweede ster weer snel terug is. Prijs van de lunch voor deze kwaliteit zeer acceptabel, de wijnen per glas gaan 4x over de kop. De prijs voor plat tafelwater is onredelijk hoog en temperde ons enthousiasme tijdens de afrekening. Manager, daar moet iets aan gedaan worden, want dit is niet goed voor de klantenbinding. Het gaat om tien euro, 5% van de eindrekening.
Joyce Z.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
Fantastische ervaring om bij Bord'eau gegeten te hebben. Het personeel was kundig, netjes en hadden snel door dat wij wel van grapjes houden. Het eten was heerlijk, wel een beetje veel vis gangen, had van mij persoonlijk 1 wel vega mogen zijn. Hele bijzondere dingen gegeten die er prachtig uit zagen. De 'kaasplank' tussendoor was een ware beleving. Nog nooit zoveel kaas gezien in een restaurant! N.a.v. mijn persoonlijke voorkeur werd de kaas uitgekozen door iemand van de bediening. De wijnen waren heel bijzonder, unieke soorten gedronken, daar hou ik van! Ik vond ze allemaal heerlijk en perfect passen bij de gerechten.
Het enige minpuntje vind ik alleen de kosten voor de 'water service'. Ik zou zeggen gooi de prijs van het menu 10 euro om hoog en laat het daar bij. Want 17,50 voor kraanwater vond ik te veel.
Maar nu leg ik zou op slakken, want we hebben echt een hele fijne avond gehad. Aanrader!
S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Super fijn en mooi restaurant! Kwaliteit van het eten was extreem goed en sfeer uitstekend. De bediening was perfect maar niet te formeel
veraaa .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Ik had nog nooit in een sterrenrestaurant gegeten en nu wil ik niet meer anders. Mijn zoon werd 18 en dat wilden wij vieren met een uitgebreide lunch. Een hoffelijk ontvangst, een tafeltje bij het raam en een warme akoestiek brachten ons snel naar hemelse oorden. Een glas heerlijke champagne (peperduur, kwam ik later achter, 30 euri per glas) samen met een amuse waren de start van ons avontuur. Wat een smaaksensatie! Ongeëvenaard, nog nooit eerder ervaren. Alle gerechten waren verfijnd, verrassend en ongelooflijk lekker. De verschillende vis brachten ons naar de blauwe zee, het hertenvlees smolt in onze mond, de amuses smaakten als siervuurwerk en de chocolade vermomd als mossel was spectaculair. Ok, de zeewier hebben we voor de helft laten liggen. Alle lof voor de vriendelijke en prettige mannelijke bediening. We mochten ieder een pen meenemen als aandenken, lief! De vrouw in hun midden was wat stekelig en onaardig, zowel tegen ons als tegen haar collega's. Niet doen, lieverd.
Maar echt een aanrader, mocht je een centje willen besteden. Deze lunch voor 2 personen kostte me 280,-. Had het ondanks dit bedrag niet willen missen.
Cor K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Top gerechten, prachtig opgemaakt en smaaksensaties heerlijke ontspannen sfeer en goede bediening.
De “huiswijn” is nogal aan de prijs
frauke M.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Wat vonden we het jammer toen we hoorden dat chefkok Bas van Kranen de Leuf zou gaan verlaten om helemaal in Amsterdam bij Bord'eau een nieuw avontuur aan te gaan. Want o wat heeft hij lef laten zien toen hij bij de Leuf na het overlijden van chefkok Paul de keuken heeft voortgezet. Hij ontwikkelde zich in rap tempo en behoorden al snel tot 1 van onze favouriete koks. Dus op naar Amsterdam om te ervaren wat hij bij Bord'eau neergezet heeft. De ontvangst door zijn team was top. Warm en je voelde je echt welkom. Ze wisten dat we helemaal uit Maastricht voor Bas kwamen. We werden in de watten gelegd. Ook door Bas.
Het was een heerlijk, verrassend en warm weerzien met chefkok Bas van Kranen. Succes verder! Groetjes van Ron en Frauke
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Gezellig restaurant met een uitstekende keuken op een perfecte locatie. Ontvangst en bediening zijn top.
Het blijft een feestje om daar te eten.
karel M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2018
Goed 2 sterrenrestaurant zonder wauw-effect qua eten en inrichting. correcte bediening, correcte prijs, ...............................................................
Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Ik ben niet zo'n recensieschrijver maar deze ervaring is wel heel bijzonder. heb onderstaande mail aan de directeur van het hotel gestuurd en geen antwoord gekregen. Het geeft wel een beeld wat dit sterrenrestaurant voor ons betekent.

Hoe een mooie avond in Bord’eau in een anticlimax kan eindigen.

Mijn vrouw en ik hebben op 26 december in uw restaurant gegeten. Wij kozen voor 4 gerechten. De sommelier adviseerde ons als aperitief een glas heerlijke witte wijn a € 12,50 per glas. Bij het hoofdgerecht kregen wij twee wijnkaarten maar mijn oog viel meteen op de kleine kaart van de door Bord’eau geadviseerde wijnen. Aan de linkerkant de wijnen per glas en aan de rechterkant de wijnen per fles. Normaal drinken wij een fles rode wijn tussen de € 50 en € 60 Euro. Maar bij het proeven van de Pauillac was ik snel klaar en bestelde de fles van € 95,--, boven ons gemiddelde. De gerechten die we voorgeschoteld kregen waren verrukkelijk. Kaasplankje toe met een door de sommelier geadviseerde Madeira en voor mijn vrouw een glas open rode wijn.
Een heerlijke avond met uitstekende bediening, tot dat de rekening kwam. Ik viel van mijn stoel. De wijn was niet per fles maar per glas. Het open glaasje rode wijn voor mijn vrouw was € 65,--. Wij hebben gegeten voor € 269,-- en open wijnen gedronken voor € 562,--. 2 witte glazen als aperitief 4 rode glazen bij de hoofdgerecht en 2 glazen dessert wijn met een open rode wijn. 9 glazen open huiswijn met een gemiddelde prijs van € 62,-- per glas! Gezien mijn functie (reizen over de hele wereld en frequent eten op hoog niveau) is dit een nieuwe ervaring. Deze ervaring is in het verkeerde keelgat geschoten. Ik had beter op moeten passen volgens de sommelier. Volgens haar is hier geen discussie over mogelijk en een compromis niet bespreekbaar. Ik heb haar verteld dat ik een recensie op Iens en Tripadvisor zou zetten wat ik ook dezelfde avond heb geplaatst. De volgende dag heeft mijn vrouw het toch maar van deze sites gehaald omdat dit toch niet geheel bij ons past.

Hoe een fijne avond kan eindigen in een volledige desillusie. Gisterenavond wezen eten met mijn broer in restaurant Moon. Het meisje vroeg of we een dessert wijn wilde bij het dessert. Wat ik in al mijn reisjaren nog nooit heb gevraagd: Wat kost dat per glas? Dat heb ik geleerd na het bezoek in uw restaurant.
Wellicht kunt u uw mensen of uw kaart iets duidelijker laten spreken dan nu. Wij voelen ons opgelicht door deze gang van zaken en zullen op basis van deze ervaring uw restaurant nooit meer bezoeken. Wij houden ervan na een heerlijk avondje met een goed gevoel in de taxi te stappen.

Ik wens u verder heel veel succes toe,
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Dit was een volgend bezoek aan Bord'Eau na 5 jaar en we werden niet teleurgesteld. Nee, waarom hadden we het zo lang verlaten? Alles aan onze avond was perfect. De vriendelijkheid en professionaliteit van al het personeel, zeer behulpzaam en informatief over de wijn en het eten. Naalden om te zeggen dat het eten uitstekend was en ik weet niet waarom dit restaurant een van zijn Michelin-sterren heeft verloren - een grote vergissing.
Thalita S.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2017
Zeker Michelin ster waardig, ik heb echt genoten. Alleen jammer van de water service à 35 euro op de eindrekening; 3 halve glaasjes water p.p , Had het netter gevonden als van tevoren bekend wordt gemaakt dat hier (hoge) kosten aan verbonden zijn of dat er eventueel kraanwater wordt aangeboden, En als je dan toch steeds klein beetje water bijvult, zorg in ieder geval er dan voor dat er geen sparkling water in het platte water wordt bijgegooid.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Sublieme gerechten, inclusief dessert! Bijvoorbeeld het in eerste instantie saai klinkende gestoomde vis. Echter, geweldige combi met rauw. Het berkendessert is absoluut top!
Wijnadvies door sommelier prettig en uitstekend!
Wijnen per glas mijns inziens echter te duur. Dat maakt dat de gedronken dessertwijn per fles negen keer over de kop gaat. Waarom?
francisco A.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Goede omgeving in het hart van Amsterdam. Kunstzinnig eten vol smaak en voortreffelijke service.
Mike H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Op 25 oktober 2017 met mijn dochter gelunchd bij restaurant Bord'Eau. Het mooie restaurant van hotel de l'Europe Amsterdam. Wij hebben hier eerder gedineerd, dus tijd voor een lunch (nu het nog kan onder chef Van Oostenbrugge!).
Vooraf de huischampagne als aperitief gedronken. Wij kozen voor het drie gangen-menu en pairing wijnen. De bisque van schaakdieren (vier kleiner gerechten) als amuses vormen een goede start van de lunch. De hoofdgerechten per gang en tussengerechten zijn perfect bereid, mooi van textuur en structuur. En de juiste garing en het juiste zuurtje daar waar dit de smaak van het gerecht 'optilt' bewijzen het sterrenniveau van dit restaurant. Het geheel vergezeld van mooie bijpassende wijnen. Het was een zeer aangename lunch mede door het correcte en vriendelijke bedienend personeel. Top! Wij komen zeker terug!
harry V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
geweldige ervaring deze unieke keuken. hele verrassende gerechten met een geweldig geraffineerde smaak ocnmibinaties. Absoluut een aanrader.
annettejankees W.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Perfecte ambiance, tafel met uitzicht op de Munt en het water.
Voortreffelijke bediening (hoffelijk, kundig en aardig) en heerlijk, bijzonder eten.
Lisanne S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Zalig gegeten bij dit restaurant. Heerlijk genoten van de gerechten met een fles wijn en zeer prettig personeel. Zeker een aanrader!
Anne H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Een super restaurant. Alles klopt.
Sebastian R.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Alles was tot in de puntjes perfect. Grote complimenten voor de keuken! En zeker niet de minste bediening. Dit restaurant begrijpt hoe het werkt!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Buitengewoon goed gegeten/prijs stevig en bediening mag iets soepeler.Kon geen lachje af.Verder absolute toplocatie.