Bord'Eau (Hotel De L'Europe Amsterdam)

Nieuwe Doelenstraat 2-14 1012 AC Amsterdam Nederland Kaart
31-205311705

Over restaurant Bord'Eau (Hotel De L'Europe Amsterdam)

Culinaire uitdaging in luxe hotel

Voor een spannende culinaire avondvulling ben je bij Bord’Eau aan het juiste adres. In het luxe hotel de L’Europe drink je exclusieve wijnen en geniet je van de meeste fijne ingrediënten. Het jonge team probeert constant de dinergasten uit te dagen met nieuwe gerechten.

Meer informatie over restaurant Bord'Eau (Hotel De L'Europe Amsterdam)

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

9,4
9,3
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Vanwege de verjaardag van mijn secretaresse had ik haar en haar man uitgenodigd voor de lunch. Haar nadrukkelijke wens om hier een keer te lunchen.. Het was fantastisch, zij en haar partner waren aangenaam verrast. Geweldige lunch geserveerd gekregen en ondanks de lunch en het tijdstip toch ook een heerlijke bijpassende wijn gedronken. Fantastische vis gegeten op diverse manieren klaargemaakt. Ook dessert was heerlijk. Op de valreep haar en haar man een groot plezier gedaan als verjaardagscadeau. Morgen ga ik zakelijk en privé naar de USA. Jacqueline en Thijs, fijn dat jullie er waren en ervan hebben genoten evenals ikzelf. Dank aan de keukenbrigade en de bediening, die haar verjaardag onvergetelijk heeft gemaakt. Het was SUPER...!
Hein V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Met zijn 2en geluncht, met uitzicht op het water/bootjes. De zwarte brigade was heel goed: hoffelijk, kundig en ook los en grappig. De smaken zijn uitgesproken, het beste was de rode mul (met rode wijn) met een mooie hoeveelheid ganzenlever. De groene appel leuk en lekker. Iets te veel tomaat zonder variatie. Wijnen heerlijk, maar deden voor ons niet veel voor de gerechten.
Joris R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Eindelijk eens gegeten bij Bord'Eau, al jaren op het verlanglijstje, maar het kwam er eerder niet van. Vandaag geluncht, 6 gangen, Bob-arrangement erbij, héél fijn. Uitschieters waren voor mij de eendelever, eerst gestoomd, daarna a la plancha, gepresenteerd in een heerlijke bouillon. Gazpacho zoals ik hem nooit eerder at, zo puur en verfijnd, heerlijk en heel bijzonder. En de dungesneden melkkoe, op tafel gegaard in, ook weer, een hele mooie bouillon. Het wijnarrangement was goed, uitschieter was de gruner veltliner, heel kruidig en krachtig en erg mooi bij de kalfstartaar, en de poiré bij de foie gras. Echt een topzaak, heerlijk gegeten.
Fb119 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Hier met vrienden geluncht
Fantastisch zeer leuke bediening en zeer smaakvol de gerechten ware kunst werken met goede smaken heer van de Berg een leuke en attente gastheer.
Het dessert was een feest net als de boom die bij de koffie geserveerd wordt.
Na de vakantie komen we gauw weer.
Wouter M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Vorige week organiseerde Bord’eau de speciale lunch “Bord’eau goes Green”. Tijdens deze middag presenteerden de oudste Oostenrijkse wijnmaker (Nikolaus & Anna Sahs van Weingut Nikolaihof) de absolute topwijnen die hun domein de afgelopen zesentwintig (!) jaar geproduceerd heeft. De geserveerde gerechten stonden vrijwel volledig ten dienste van deze beroemde wijnen. In het menu kwamen veel klassieke Bord’eau gerechten voorbij: garnalen met peer en knolselderij, makreel met tomaat en dragon, de groene salade met pierre robert en couscous van rijst en de krab met avocado. Allemaal met zorg gecombineerd met memorabele rieslings en gruner veltliners. Daarna volgden twee gerechten die nieuw voor mij waren: tarbot met zee-egelvelouté en daarna melkkoe met een rokerige bouillon van hooi. De geserveerde witte wijnen uit Wachau hielden zich met gemak staande bij deze zwaardere gerechten, dus dan weet je dat je iets heel bijzonders in je glas hebt zitten... Het nagerecht (een plak Kaas uit IJsselstein, hetgeen wij als Utrechters zeer apprecieerden) combineerde prachtig met de Neuburger uit 1990: eenvoud met complexiteit. Een mooiere afsluiter hadden wij ons niet kunnen wensen. Daarna bijgekomen met espresso en zoet op het hotelterras.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We kregen via de nieuwsbrief een wel hele interessante activiteit binnen, “Bord'eau Goes Green”. Dit hield in dat er samen met wijnspecialist Regina Meij een wijn spijs middag werd georganiseerd waarbij de absolute topwijnen van Nikolaihof (het oudste wijnhuis van Oostenrijk) werden gepresenteerd. De wijnmakers Nikolaus & Anna Sahs waren eveneens aanwezig. Nikolaus gaf op deze middag veel achtergrond informatie over de geschiedenis van het wijnhuis en hij presenteerde de wijnen op een uitgebreide wijze.

Natuurlijk verloopt zo'n middag helemaal anders dan een reguliere middag, alle tafels liepen synchroon, wat voor de bediening een hele uitdaging was. Bij ieder gerecht waren twee wijnen geselecteerd die overigens royaal geschonken werden waardoor je bij de gerechten die later op de middag werden geserveerd zelfs vier glazen had om te combineren met de gerechten. De wijnen kwamen grotendeels uit de privé collectie, het waren bijna allemaal dubbele magnums, die je zelden ziet. Er was erg veel tijd gestoken in de keuze van de wijnen en bijpassende gerechten, dat was te proeven, complimenten!

We startten met een sekt gemaakt van riesling, die boven verwachting was. Ernaast een tweetal heerlijke amuses. Onze tafelgenoten die Bord'Eau nog niet kende waren meteen onder de indruk.

Dat je met met groentes ook iets speciaals kunt doen bleek uit het vegetarische gerecht. Een melange van seizoensgroeten met pistache olie en toefjes crème van Pierre Robbert. Vooral de beide wijnen maakte de beleving compleet.

De Noordzeekrab met avocado (die inmiddels in mijn favorietenlijst staat) was wederom groots. Leuk was het dat de ene wijn duidelijk beter combineerde bij de beignet en de andere bij de salade.

Het Tarbotgerecht was een primeur. De tarbot was gepocheerd in gerookte olie en lag in soepje van Hokkaido zee-egel waarin enkele lamsoren. De tarbot werd door chef Richard van Oostenbrugge voorzien van een koude gelei gemaakt van de kop van de vis. Ernaast twee topwijnen, die door de mineraliteit in het gerecht helemaal tot hun recht kwamen, wat een genot.

Dat er absoluut niet was bespaard op de wijn bleek dat er de Riesling Vinothek 1997 werd uitgeserveerd. Het parade paartje van het bedrijf. Een wijn die 17jaar op hout heeft gerijpt, weliswaar in hele grote vaten. Wat een verfijning en complexiteit met een elegante, lange afdronk. Ernaast de Grüner Veltliner Smaragd 1999, die duidelijk ietsje heftiger was met een subtiele petrol toets. Uit de keuken een borstfilet van de Anjou duif in een eigen jus, afgewerkt met paddenstoeltjes, iets wat je niet verwachte naast de witte wijnen. De combinatie was buitengewoon geslaagd en de wijnen waren zeker in balans, waarbij de Grüner Veltliner Smaragd mijn voorkeur genoot.

De kunst van het weglaten werd bij het dessert wel extreem doorgevoerd. Een plak kaas, de Romero van Familie Verweij uit IJsselstein. Dit alles ten dienste van de wijnen die deze middag zeker op de voorgrond stonden. Twee wijnen gemaakt van de Neuburger, een jonge 2014 en een belegen variant uit 1997 die duidelijk voller en rijker was.

De espresso mochten we op het terras nuttigen zodat er voldoende tijd was om het restaurant weer op te frissen voor de avond.

Bediening was zoals altijd, grote klasse. Ondanks de drukte werden de borden toch synchroon (per 2) ingezet. Een oplettend team, alles werd aangevuld alvorens het op was, complimenten. We voelden ons deze middag weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitsverhouding was uitstekend, de all-in prijs voor deze geweldige middag was slechts €125,-. Met complimenten voor de organisatie!

Samengevat kunnen we kort zijn, dit was een memorabele middag.
Jut-en-Jul .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Fenomenaal gegeten!!
Voor de tweede keer geluncht in Bord'Eau en het was weer geweldig.
Prachtige combinaties in het voorgerecht en hoofdgerecht, echt niet wat je verwacht en qua smaak prachtig en uitgebalanceerd. Daarbij een lust voor het oog om te zien en met vakmanschap en gevoel voor het eten opgediend. Dit alles uiteraard begeleidt door een prachtige wijn van de zeer uitgebreide kaart. De nagerechten zijn een klasse apart die je gewoon moet ervaren om er over te kunnen oordelen.
Wil hier zeker nog een keer naartoe.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Met vrienden hier gegeten. We bestelde tussen de middag een mooi uitgebreid menu. Hartelijke ontvangst, vriendelijke bediening met oprechte interesse. De gerechten die geserveerd worden zien er oogverblindend uit allen zijn niet allemaal mijn smaak. Uitstekende wijnen en wijnkaart
LeoBietze .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Als aller eerste wat een prachtige locatie zo aan het water en bij de kalvertoren. Het eten is fenomenaal goed. De bediening is ok. We komen zeker terug.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Dit blijft een van de beste restaurants van Amsterdam. Behalve dat het eten er altijd erg lekker is, is de bediening ook erg goed. Vanaf het moment dat je binnen komt tot dat je weg gaat krijg je 100% service.
Afgelopen vrijdag hier weer het 6 gangen menu gegeten, vooral de rode mul was heerlijk. Vanwege het goede weer hadden ze voor na afloop nog een tafel op het terras aan het water geregeld waar we nog lekker een wijntje hebben gedronken.
Tessa B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Heerlijk gegeten: fijne, verrassende gerechten met waanzinnig veel smaak! Vooral de coquille, de mul, de lam, de lever, het 'appeltje' en de chocoladeboom waren super. Dit restaurant stond op mijn whishlist en ze hebben het waar gemaakt :-) De bediening was snel, scherp en informeel formeel. De wijnkaart is ook fantastisch, maar de prijzen per fles zijn wel erg hoog.
Pderee .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heerlijke gerechten van onvoorstelbare schoonheid. Wel waren 2 gerechten te zout. Onhandige sommelier die slecht timede. En hoeveel keer mag een wijn over de kop gaan ? Bij Bord'eau ten minste 6 keer ! Daarom komen wij er niet meer ondank het fantastische eten. Echt over de top !
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Heerlijk genoten van 6 gangen lunch in het prachtige bord'eau. Wat een smaaksensaties! Vooraf wordt je al verwend met een 4 tal signaturen van de chefs. Elk gerecht prachtig opgemaakt en wat een prachtige smaken. Uitblinkers de kalfstartaar, rode mul en ossenstaar (als vervanging van de foie).

Werkelijk heerlijk genoten, perfecte bediening. Heel correct, leest de gasten goed en weet hierdoor precies hoe zij iedereen moeten behandelen.

Bij deze lunch genoten van het wijnarrangement. De sommelier had bij elke wijn een mooi verhaal en de wijnen complementeerden elke gang.

Achteraf nog even een kijkje in de keuken, geweldig.
Pascale D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een mooi rustpunt aan het water middenin Amsterdam. Het eten is uitzonderlijk goed, de opmaak zijn kunstwerkjes en als je er dan toch je vork in durft te zetten is de smaak tongstrelend. Wat je ook kiest. De sommelier maakt het feest compleet door een excellente wijnspijs combinatie bij elk gerecht. Het is zeker niet de goedkoopste plek van Amsterdam, maar ik denk wel de beste.
Paulien K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Het eten is fantastisch! en de bijpassende wijnen complimenteren het eten geweldig. De service was fenomenaal. Als je een top avond qua verzorging, eten en drinken.
MvanLeyenhorst .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Wat een ongelooflijk goed restaurant. Echt alles klopt aan Bord’eau. De kwaliteit van het eten, het uitzicht over de Amsterdamse grachten, de entourage en de werkelijk fantastische bediening. Je hoeft nergens op te wachten, ze combineren formeel met informeel, ze openen de deuren, ze brengen de drank op precies de juiste momenten en ze luisteren naar je wensen. We hebben na het derde gerecht gevraagd of ze in een iets rustiger tempo verder konden gaan waarna er vanaf dat moment een perfecte pauze zat tussen gang 4 en 7. De amuses waren top en creatief (bijv. Hollandse garnaal met perenmousse en verschillende bereidingen van kreeft met gerookte avocado). De wijnen waren heerlijk. De wijn-spijs-combi’s waren nog beter. Culinaire uitschieters waren de overheerlijke schouder van ree, een nog betere rode mul met perfecte rode-mul-saus en de eendenlever. Bij meerdere gangen werden gerechten voorgeschoteld waarbij de proteïne op verschillende manieren gebruikt werd. Het kost wat, tis een behoorlijk duur restaurant, maar ik kan me niet voorstellen dat gastronomie en service op een veel hoger niveau kunnen zijn dan in dit Amsterdamse restaurant.
Freddiedebruin .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Voor het eerst gegeten in een zaak met twee sterren. Ik wist niet goed wat ik moest verwachten maar was aangenaam verrast. Inderdaad: als je elk gerecht zou wegen en zou uitrekenen hoeveel je per kilo ingrediënten betaalt zou je je waarschijnlijk een ongeluk schrikken. Gelukkig is koken en eten meer dan dat: elk gerecht, hoe klein ook, zat boordevol technieken, aandacht en liefde. Elke hap was een kleine beleving op zich. De bediening was uitmuntend en ging sportief om met mijn flauwe grappen en voorspelbare opmerkingen. Terugkomen gaat waarschijnlijk niet lukken maar ik ben heel blij dat ik ben gegaan.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Een heerlijke en uitgebreide lunch op donderdagmiddag. Prachtige plek aan het raam. Vijf gangen met heel veel mooie kunstwerkjes op het bord. De amuses waren kleine schilderijtjes - de krab en avocado waren fantastisch. De gerechten daarna waren stuk voor stuk prachtig. Makreel en quinoa. Mango en kreeft, reerug, tot slot nog een sneeuwbal. Begeleidende wijnen waren top. Service los, zonder informeel te worden. Kortom - top!
Janwillem1969 .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Graag wil ik het team van Bord'eau zeer hartelijk bedanken voor de fantastische lunch die wij met een gezelschap van 8 personen hebben mogen genieten. Het was van begin tot eind een groot feest en een aaneensluiting van heerlijkheden. Echt top!

Het begon al met de geweldige verrassing dat wij tóch in de private dining room mochten zitten, ondanks een reservering in het restaurant. Wat een mooie plek en wat fijn om daar zo intiem en warm met elkaar te mogen zitten. Voortaan als ik langs de Munttoren fiets, zal ik altijd aan deze unieke ervaring terugdenken.

Wij zijn geweldig bediend door een lieve, mooie, deskundige en de sfeer goed aanvoelende jongedame die wij aan het eind van de lunch helaas niet meer persoonlijk hebben kunnen bedanken maar die ik via deze mail graag mijn dank en complimenten wil overbrengen. Zij heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan ons welbevinden deze middag!

Over het eten alle lof. Wat een verrassingen en wat een prachtige combinaties en smaken. Drie amuses maar liefst en daarna de 5 gangen lunch. Stuk voor stuk juweeltjes op het bord en helemaal af. De geadviseerde wijn sloot prachtig aan en werd goed gedronken.

Ik ben jullie zeer dankbaar en weet dat ik ook namens mijn tafelgenoten spreek. Dit soort ervaringen verrijkt het leven. Heel veel dank!
Jochai V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Heerlijk gegeten in een private dining zaal. Het Kerstmenu met bijpassende wijnen heerlijk! Bediening was goed, alhoewel bij het uitserveren van de truffel enkele gasten werden vergeten. Borrel vooraf; eigenlijk heel slecht, afspraken werden niet nagekomen en hebben zelf om de drankjes en hapjes moeten vragen. Na champagne uitschenken werden geen andere dranken aangeboden....? Daarom helaas toch puntenaftrek bij "service".