Bontekoe

Grote Kerkstraat 12 7941 LB Meppel Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Meer informatie over restaurant Bontekoe

Op loopafstand van het station( ca 10 minuten)
  • : Rondom de pleinen is er voldoende parkeermogelijkheid( betaald) Niet betaald parkeren kan bij het station.

Dinsdag van 16:00- 22:00 uur
Woensdag tot en met zondag van 10:00- 22:00 uur

• Engels gesproken
6,7
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Bontekoe

Suzanne K.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Wij hebben TOP gegeten bij De Bonte Koe!
De kwaliteit van het eten is verrassend goed. We bestelden allemaal een ander voor- en hoofdgerecht, en alles wat er bij ons op tafel kwam was erg goed van smaak. Het vlees is van goede kwaliteit.
En hoe fijn, eindelijk een restaurant waar je verse gegrilde groente standaard bij je hoofdgerecht kunt krijgen. En die mayonaise!
Leuk ook dat chef Peter zich regelmatig bij de tafels laat zien.
Enige suggestie die we zouden kunnen meegeven is dat het hoofdgerecht misschien wel iets sneller uitgeserveerd zou kunnen worden, maar dit was voor ons niet storend.

Wij vinden dit restaurant een aanrader en een verrijking van het aanbod in de regio. Met name door de kwaliteit van het vlees en ook doordat het allemaal nét iets anders is dan wat er doorgaans geboden wordt. Kijk maar eens naar de menukaart bijvoorbeeld; de manier waarop de gerechten worden beschreven. Verfrissend die humor en klantgerichtheid.
Oprechte complimenten voor chef Peter en Maaike en hun personeel!
Pascal K.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken. Als je van vlees houd moet je hier zijn.
Ik hoef de auto niet meer te pakken om van een goed stuk vlees te kunnen genieten maar kan er gewoon lopend naar toe. Het oogt allemaal wat chick binnen maar dat is het zeker niet. Gewoon een ongedwongen sfeer waar je heerlijk kunt eten. Mijn vrouw en ik waren onder de indruk van de kwaliteit en smaak van het eten met nadruk op vlees. Hoewel ze misschien allemaal nog wat onwennig zijn doet de bediening haar best. Wat ik ook zeer kon waarderen is een kok die zich laat zien aan de tafels en met de mensen praat als hij even de kans heeft.

Ik lees net wat negatieve resenties. Ik kan mij daar totaal niet in vinden. Ik denk dat er die dag (allemaal 23-9)gewoon iets is misgegaan. Jammer dat mensen dan direct een mooi nieuw restaurant kapot willen schrijven en haar geen licht in de ogen gunnen blijkbaar. Erg persoonlijk op de mensen gericht ook deze reacties. Ik zou zeggen tegen deze mensen, probeer het gewoon nog een keer, want ik heb iets totaal anders ervaren. Ja, misschien wat aanloop problemen maar meer niet. Gewoon een mooi nieuw restaurant in het centrum van Meppel dat haar weg nog even moet vinden. Geef ze een kans!
Jennie S.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Wij hadden een tafel gereserveerd om 20 uur. We zaten al een half uur en hadden nog geen serveerster aan tafel gehad voor het opnemen van een drankje. Toen we nadat we er zelf om moesten vragen toch een drankje hadden kwam het eten ook niet. Pas na herhaaldelijk vragen hadden we 2 uur !!!!!!!! later (om 22.15uur) pas ons eten. 2 van ons gezelschap hadden reeds het restaurant verlaten omdat het te lang duurde en we geen uitleg en verontschuldiging kregen.
Het eten zelf was wel goed maar het wachten was verschrikkelijk.
Ontzettend vervelend dat u een negatieve beleving bij ons heeft gehad. Dit is absoluut niet onze bedoeling en waar wij voor staan. Ik begrijp uw reactie wel. Wij kijken terug op deze avond alsof het een aflevering was van Fawlty Towers en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Het heeft geen zin om er doekjes omheen te winden; 23 september gaat bij ons de boeken in als de avond waarop alles misging en nog meer de avond waarvan we veel kunnen leren hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Zo hebben we meteen de afspraak gemaakt om geen gasten meer te ontvangen bij onvoldoende bezetting. Dit was zaterdag zo:er kwamen veel meer gasten dan verwacht en het is ons niet gelukt om met weinig personeel de avond goed te laten verlopen. De reden dat u mij minder heeft gezien, heeft daar mee te maken. Dat is iets wat ik zeker betreur en ook mijn excuses voor aanbied. Zo zijn er meer zaken die we veranderd hebben of hebben toegevoegd. Mocht u het nog aandurven, dan maken wij het graag een keer goed. Maaike Meijer
Laura H.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Na twee uur wachten hadden we nog geen hoofdgerecht! Veel mensen zaten in hetzelfde schuitje, veel mensen vertrokken waaronder wij. Bij het betalen geen enkele excuses, eigenaresse liet het gewoon gebeuren! Wat een slechte service! Daarna hoorden we allerlei vergelijkbare verhalen van stadsbewoners!
Erika O.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Ontzettend lang wachten op elke gang (>1,5uur, meerdere tafels om ons heen zijn mar gewoon weggegaan). Eten stelde teleur, weinig aan de opmaak gedaan. Simpele schnitzel die was omschreven als krokant en mals was gewoon nattig en niet weg te krijgen. Gegrilde groenten zwommen in de olie werd koud geserveerd. Medium biefstuk was rauw tot zelf koud in de midden. Champignonsaus en pepersaus leken gelijk qua smaak en kon qua structuur zo uit een potje komen. Toetje hebben we niet aangedurfd aangezien we er al erg lang zaten en de keuken eigenlijk al dicht zou zijn... Gasten gingen hardop met elkaar klagen over de kwaliteit en wachttijd, dit zegt ook vaak wel wat. Gastvrouw vertoonde zich op een gegeven moment niet meer en bij sommigen klopte de rekening niet. We konden de kok regelmatig horen vragen wat er bij een gerecht hoorde als side-dish maar kreeg geen gehoor. Bediening moest naar de tafel gelokt worden om wat te drinken te krijgen, zelfs bij 5 lege glazen kwamen ze niet uit zichzelf. Veel puntjes kunnen eens voorkomen, maar alles op een avond voelde bijna als slapstick en amateuristisch aan. Jammer.
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Afgelopen vrijdag wezen eten. Wat is dit restaurant mooi geworden.
Hoewel duidelijk dat men moeite heeft de organisatie goed te krijgen, aangezien het best druk was, is er op de kwaliteit niets aan te merken. Misschien dat je meer aan opmaak zou verwachten maar als je eenmaal aan het eten bent wordt al snel duidelijk dat het hier om het vlees gaat.
Alleen al dat ze het aan durven een echte steak tartaar te serveren is voor mij een teken dat ze kwaliteitsvlees gebruiken en dat proef je direct. Zelf had ik deze als voorgerecht mijn partner had de carpaccio. Wij waren beide onder de indruk van de volle smaak van het vlees. Als hoofdgerecht had ik zelf de Rib-eye van 400 gr. mijn vrouw de biefstuk. We kregen deze zoals we hem besteld hadden, precies goed. Over smaak valt te twisten maar niet over kwaliteit. De structuur en malsheid was van een kwaliteit die ik niet vaak tegenkom. Het vlees smolt op de tong en is zo vol van smaak dat je er verder niets bij nodig hebt. (Ik heb mijn kruidenboter dan ook niet aangeraakt.) TOP!!! We hadden daarbij sla en groente. De sla als bijgerecht was niet veel zeggend maar ik ken maar weinig restaurants waar de sla als bijgerecht wel bijzonder is. Sla is gewoon sla, dat is hier niet anders. De gegrilde groente was een verrassing. Eenvoudig doch zeer aangenaam en goed bereid, heerlijk. De friet van goede kwaliteit en de mayonaise geweldig lekker! Ik wil weten waar ze die vandaan hebben. Wat een smaak!! We zouden waarschijnlijk nog wel een dessert genomen hebben als we niet zo voldaan geweest waren van al het eten.
Misschien wat schoonheidsfoutjes hier en daar maar wat mij betreft zeker een aanrader. Mij zal je hier zeker vaker zien.
jan W.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Sommige bestelde gerechten kwamen ze na 45 min vertellen dat die op waren .
Nagerechten was ook niet alles meer aanwezig.
Als ze niet veranderen redden ze het niet.
Vera D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
de bediening was prima, vriendelijk personeel. Ook het eten was erg ekker. Heel gezellige avond gehad bij restaurant Bontekoe
Gerard N.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Simpel en fijne kwaliteit. We waren gecharmeerd van de vegetarische optie die erg lekker was. Kok die uitstekend begrijpt hoe je met vlees moet omgaan. Beheerst de cuisson bleu. Kok komt zelf aan tafel controleren of het in orde was. Bediening staat nog aan het begin van de carrière. Aanrader voor liefhebbers van heerlijke vleesgerechten.