Bonetti

Kruisweg 43A 2011 LA Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Bonetti

Leuke muziek, leuke mensen & écht Italiaans eten

Alsof je bij 'la mamma' thuis in de keuken zit te eten. Geniet van traditionele smaken in een knusse huiskamersfeer. In deze kleine trattoria met open keuken gaat een wereld aan smaken, geuren en kleuren voor je open.

Meer informatie over restaurant Bonetti

3 minuten lopen vanaf CS Haarlem.
  • : Betaald parkeren in de buurt, parkeergarage Stationsplein, Lange Herenstraat 11

Dinsdag, woensdag, donderdag geopend van 17:30 tot 21:00 uur.
Vrijdag en zaterdag geopend van 17:30 tot 22:00 uur.

b_staartje .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Eenvoudig maar lekker eten. Goede huisgemaakte pasta. Vriendelijke bediening, zelfs met 2 ietwat lastige kinderen! Zeker voor herhaling vatbaar!
marrie70 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wij hebben gegeten in de binnentuin van dit authentieke Italiaanse restaurantje. Een gezellig tuintje midden in de stad vlakbij het station van Haarlem. Alsof je in Italie zit te eten op een patio. Wij hadden een 3-gangen verrassingsmenu: heerlijke antipasti (allemaal huisgemaakte hapjes) vooraf, daarna de verse tagliatelle met pistachenootjes en parmaham, en risotto met vongole en mosselen, en toe tiramisu en creme brule. Allemaal vers en heel erg lekker. Je kunt ook a la carte eten, of kiezen uit een paar verrassingsmenu (3 of 4 gangen, verse pasta en/of vis/vlees). Genoeg keuze uit lekkere Italiaanse wijnen en Peroni bier op tap. Bediening heel gemoedelijk en vriendelijk, maken dat je je thuis voelt. Aanrader!
Renee1959 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Op aanraden van een collega bij Bonetti gaan eten. We hebben er zeker geen spijt van gehad.
We hadden het drie gangen pastamenu. Heerlijk voorgerecht met die verschillende hapjes.
Het hoofdgerecht was ook zeer smakelijk vooral de tagliatelle met walnoten en Gorgonzola was tongstrelend. Complimenten voor de koks die met liefde dit alles klaar maken.
Lieve behulpzame bediening. Het decor is eenvoudig maar niet storend.
Voor herhaling vatbaar!!!!!
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk eten! We waren met z'n vijven en bij iedereen smaakte alles even goed.
De antipastischotels waren erg goed, heerlijke smaken. Zelf had ik daarna heerlijk verse pasta met parmaham en pistachenoten. Super!! De verse lasagne naast me was ook overheerlijk.

Het is een klein restaurant. Hierdoor hoef je nergens lang op te wachten en gaat alles heel vlot. De bediening is erg vriendelijk en gastvrij.
Kortom, een aanrader als je van een intieme setting houdt en heerlijk vers Italiaans eten. Ik kom zeker terug!
Sandrine T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We hebben een heel gezellige avond gehad, onder andere door de aardige Italiaanse bediening en de fijne sfeer in de patio. De antipasti mix was heerlijk, entrecote lekker mals, lasagna goed gevuld. Mooi fles wijn erbij.
Klein puntje voor verbetering: ik keek op de rommel achter in de hoek van de patio, verberg dit achter een deurtje.
Joostdebruijn .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Na het lezen van vele lovende recensies op iens (met hier een daar de standaard iens-azijnzeikers die ook eens gek doen en een avondje uit eten gaan), was ik toch wel heel erg nieuwsgierig geworden.

Gisterenavond heb ik met drie anderen gereserveerd om te gaan eten bij Bonetti. Bij binnenkomst werden we hartelijk verwelkomd door een echte italiaan. Ook de mannen in de open keuken begroette ons met een hartelijke "Ciao...".
De aankleding van het restaurant is zeg maar echt Italiaans. Kleine tafeltjes, lastige stoeltjes, maar heel eerlijk; waar in Italie is dit wel goed geregeld.
We vroegen de ober - nadat we een gratis karaf water kregen en die telkens werd bijgevuld - om advies wat we vooral zouden moeten proeven. Hij gaf aan dat het wellicht gezellig was om te beginnen met wat antipasti. Een grote schaal met allemaal kleine hapjes. Dat klonk heerlijk en besloten we ook te nemen. We lieten weten dat we nog even niet wisten wat we daarna wilde hebben. Dit was geen enkel probleem.
Het restaurant stroomde inmiddels lekker vol en het was gezellig druk. Het personeel deed goed zijn best en liep gezellig mee te zingen. Er was - net als in het echte Italie - genoeg discussie tussen keuken en bedienend personeel. Je zou bijna denken dat ze het erom doen.
Een vrouw - ik vermoed de eigenaar - hield alles goed in de gaten en sprong af en toe in als ze opmerkte dat er iets niet goed ging.
De antipasti waren vers en erg lekker. Het varieerde van vleeswaar tot kaas, van gevulde courgette tot bruschetta's met allerhande lekkers.
Het smaakte uiteraard naar meer. De ober wist te vertellen dat er een dag eerder een nieuwe levering verse truffel was gekomen. We kozen daarom voor een simpele risotto met truffel. Werkelijk goddelijk. Alles klopte. De juiste bite, voldoende truffel en een beetje parmezaan.
Als hoofdgerecht koos een tafelgenoot voor een pasta met gorgonzola. Deze beweerde nog nooit zo iets lekkers te hebben gegeten. Twee anderen namen een 'filetti' of 'filetto', een prachtig stuk vlees dat werd begeleid door wat heerlijke aardappeltjes, wederom genoeg verse truffel en verse spinazie met volgens mij wat uitjes en knoflook. Ikzelf had gegrilde langoustines. Waar je soms heel erg de 'sligro diepvries smaak' proeft in restaurants, smaakte deze alsof ze die ochtend vers waren gevangen.
Als nagerecht kozen we unaniem voor de tiramisu die - zo werd ons verteld - iedere dag door de dochter des huizes vers wordt gemaakt. Het is te hopen dat ze nog lang thuis blijft wonen!
Het eten werd begeleid door perfecte wijnen. Eerst een frisse witte Arneis, en vervolgens bij het hoofdgerecht een prachtige rode Appolonio. Na de desserts kregen we huisgemaakte limoncello aangeboden.

Al met al een geweldige avond gehad. Het publiek varieert van een oud mannetje dat met zijn krantje een pizza komt eten, tot groepjes vrienden en vriendinnen die even willen bijpraten onder het genot van heerlijk eten, tot her en der wat zakelijke afspraken. Een erg leuke combinatie. Leuk, echt italiaans personeel (ze spreken echt geen woord Nederlands), en de altijd aanwezige eigenaresse die alles in de gaten houdt.
Ik ga hier nog heel vaak terugkomen denk ik. Ik zal net op de site dat er ook een hele grote tuin achter schijnt te zitten. Ik hoop dat het snel zomer wordt!
Een echte aanrader!
groeneveldpatrick .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Afgelopen week had ik afgesproken om met iemand nog iets te gaan eten. We liepen door Haarlem en zagen in de straat bij het station een bord staan met iets over een romantische binnentuin. Het was bloedheet, dus lekker in een tuin zitten leek ons wel wat.

Het was echt een prachtplekje. Grote parasols, kaarsjes, zacht geklets op de achtergrond een tjilpend vogeltje... alsof je in een goede film zat.

De ober kwam uit Italie en sprak volgens mij (behalve doei en dankjewel) geen woord Nederlands. Dat maakte het een leuke ervaring. We lieten ons adviseren voor een lekker fris glas wijn. Terwijl we wat bruschetta's aten werd ons het menu uitgelegd, we konden ala carte eten, of iets van het bord kiezen - allerlei verse producten. Mijn tafelgenote koos een stuk vis en ik ging voor vlees. De kabeljauw was heerlijk en zo ook de biefstuk. De saus was eigenlijk perfect. We waren blij verrast door de kwaliteit. Iemand wist ons te vertellen dat het allemaal bio is en dat er geen concessies werden gedaan. Nou dat proef je zeker.

We konden het niet laten om een plankje kaas en worst na afloop te nemen. Dit was een goede keuze! heerlijk kaasjes die ik nog niet eerder had geproefd, en een heel fijn stukje salami en andere hammetjes maakten onze avond compleet.

Absoluut een tip dit restaurant!
lindavermeulen .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Vanavond zijn wij door vrienden uit Alkmaar meegenomen naar dit bijzondere, kleine en gezellige restaurant.
Echt authentiek Italiaans eten, dus geen kruidenboter of carbonara met room!
Wij kozen alle vier een “Antipasto Bonetti”, een bord met kleine gerechtjes,zoals gevulde courgette, stukje aubergine, gevulde paprika, frittata, heerlijke salade van een speltsoort. Daarna huisgemaakte tagliatelle met gorgonzola en walnoot, mijn man de dagspecialiteit , een aubergine schotel. Alles even lekker. Op de dessertlijst de klassieke italiaanse toetjes zoals tiramisu, panna cotta e.d maar onze keuze viel op het dessert van de dag, een mousse van amaretti: HEERLIJK.
Koffie en Sambuca maakte dit etentje af!
Zeer vriendelijke bediening en complimenti ai cuochi, alla prossima!

Helga03 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Afgelopen weekend heb ik bij Bonetti gegeten. Bij het maken van de reservering en bij aankomst in het restaurant was het personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Het eten kwam snel, was vers en was goed op smaak. De porties, zeker wat betreft de saus, hadden wel wat groter gemogen gezien de prijs. De ossenhaas was helaas nog te rauw en moest terug. Dit ging heel vriendelijk, maar één van de tafelgenoten kreeg hierdoor pas zijn eten toen de rest al was uitgegeten.

Na ons hoofdgerecht kwamen er steeds meer gasten het restaurant binnen die, net als wij, vriendelijk naar een plekje werden gewezen. Hierdoor hadden de twee personeelsleden helaas geen tijd meer om bestellingen op te nemen. Na 25 minuten wachten besloten wij de rekening te vragen en niet meer een dessert of koffie te bestellen. Zonde. Met meer personeel had Bonetti beter aan de verwachtingen kunnen voldoen.
Dank voor uw feedback. Ik heb een kleine trattoria, en een klein team. Onverhoopt was op zaterdag een van mijn mensen ziek, en was er niemand anders meer beschikbaar om in te vallen. Het was shopping night, dus grote drukte, zowel binnen als in de achtertuin. Ik en mijn collega kwamen inderdaad handen en voeten tekort maar we hebben ons uiterste best gedaan om het iedereen naar de zin te maken. Jammer dat u ons hierdoor een 5 voor service geeft.
Rowleyy .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Per toeval gevonden een paar weken geleden, zit wat verstopt. Super lekkere gerechten, alsof je in Italië zelf zit! Zeker als het zonnetje schijnt een aanrader om lekker op het binnen terras te zitten. Zelfgemaakte Limoncello en super goede service van Peter. Hier gaan wij vaker komen.
Danielle L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een van de leukste tentjes in Haarlem! Beetje verstopt en daarom een hidden gem! Een stukje authentiek Italië in Haarlem. Heerlijke lunch hier gehad, alles piekfijn vers, lekkere wijn, schitterende binnentuin, charmant en uiterst vriendelijk personeel. Alsof je een klein beetje op vakantie bent in eigen stad! Absoluut de moeite waard!!!
Marie-jose Z.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
De Service was uitmuntend, zeer hulpvaardig, attent, vriendelijk. We vonden een fles wijn niet lekker, geen probleem, hij liet ons twee andere proeven. Toen ik hem erop attent maakte dat hij twee thee niet had gerekend zei hij, nee hoor jullie gebruikte hetzelfde theezakje dus dat hete water reken ik niet. Het eten was lekker, de antipasti was heerlijk. De parmigiani vonden we ook lekker. De koffie mooi versierd en lekker. En dit pareltje was heerlijk rustig. Aanrader!
MarkAmber .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Lunch bij Bonetti, wat meteen opvalt is de vriendelijke prettig enthousiaste Italiaan die ons uitnodigend verwelkomd, een tafeltje voorstelt en daar direct een karaf water neerzet. De man zelf komt uit Sardinië, excuseert zich voor zijn gebrekkig Nederlands en stelt desgevraagd een, naar bleek, heerlijke wijn uit Puglia voor.
Leuk smakelijke diverse anti pasti voor twee om te starten en daarna een pasta. Huisgemaakte, super vers en waanzinnig smaakvol. Torta del giorna met 2 vorken en een sgroppino met 2 rietjes toe, en voldaan tegen een billijke rekening huiswaarts.
De ludieke 'missie' van Bonetti is Haarlem laten kennis maken met de Italiaanse keuken en geweldige eetgewoonten; wij steunen deze! Wie volgt?
salinas13 .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Eten was heerlijk en de bediening was heel erg vriendelijk. Wij gaan er zeker nog een keer heen. Decor was iets minder, maar wel een gezellige sfeer.
kbunink B.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
2 keer al heerlijk gegeten. Pasta en pizza allebei top. Nagerechten super lekker. Inrichting kan sfeervoller maar eten en bediening maakt alles goed. Kleine tafeltjes en iets wat scheef maar is ook wel weer de charme ervan. Gaan zeker weer een keer heen.
Nina B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016

Lekker gegeten en aardige bediening maar de zit is minder comfortabel. Desondanks zou ik het restaurant zeker aanraden als je van heerlijk Italiaans eten houdt.
Willeke D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Het eten was uitstekend, je proeft dat alles vers is. Ook aanpassingen aan de standaard waren geen probleem. Meteen water op tafel, perfect. Heel gezellig restaurant, niet groot, mooie foto's aan de wand. Authentiek doet het aan. Leuke avond gehad.
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Eten zoals je in italie gewend bent. In korte tijd twee keer geweest. En ze snappen hoe dat werkt. Ze hadden buiten de kaart om een heerlijke vongole. Nog nooit zoiets geproefd.
Meubilair kan wat beter. Maar is wel erg italiaans.
Tot je weer buiten komt in regenachtig Haarlem.
Ik ga emigreren naar Italie.
Joost P.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Eerlijk gezegd was ik erg teleurgesteld in de Pizza Bonetti, die nota bene is vernoemd naar het restaurant. De pizza was nat en slap en smaakte hooguit naar tomatenpuree; ik heb er zout op moeten strooien. Hij was ook nog eens relatief duur, 12,50, en ik ken veel pizzeria's met goedkopere maar veel betere pizza's.
SchoutenaandeMaes .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
De verwachtingen waren, gezien de berichten op iens, vertrouwenwekkend.
Helaas.... De tafeltjes waren vies, zeer klein en krap, het eten redelijk maar niet bijzonder, de bediening slordig en vergeetachtig. Al met al waren we ff snel ook een behoorlijk bedrag kwijt. Prijs kwaliteit absoluut in disbalans. De mannen zingen en praten heel veel Italiaans, gezellig. Maar daardoor gaan ze voorbij aan de kwaliteit en komen ze zeer nonchalant over.
Beste heer Schouten,
Met grote verbazing las ik uw recensie. U was bij Bonetti om de verjaardag van uw zoon te vieren. Het zag er gezellig uit aan jullie tafel, en wij hadden allemaal de indruk dat jullie een leuke avond hadden. Geen moment heeft u geklaagd of anderszins laten merken dat er iets niet goed was. Sterker nog, bij het weggaan gaf u een hand en liet u 12 euro fooi achter. Omdat het de verjaardag van uw zoon was, hebben wij de toetjes van het huis aangeboden met sterretjes erop om het feestelijk aan te kleden. Dus het slordig en vergeetachtig kan ik mijn jongens niet in herkennen. En dat de tafeltjes klein zijn, daar heeft u een punt. Het pand is klein en grotere tafels passen er niet. Ik zou u in het belang van al mijn collega-restaurateurs willen adviseren om voortaan wanneer u ergens eet, direct uw misnoegen te uiten. Dan krijgt het restaurant een eerlijke kans om de problemen die u ervaart, voor u op te lossen. vriendelijke groet, Inez Herrebrugh

Reactie van proever:

Ondanks het feit dat wij elkaar vanmiddag ook telefonisch hebben gesproken heeft u kennelijk de behoefte om alsnog uw gelijk te halen. Ik begrijp dat ik dus niet duidelijk genoeg ben geweest in mijn beoordeling. Dat spijt mij. Wij hebben inderdaad een zeer gezellige avond gehad maar dat kwam niet door het eten. Ik gedraag mij altijd netjes en geef een hand en kleine fooi. Mag dat niet? Uw restaurant is leuk als het toevallig om de hoek zit, maar is een rit er naar toe (zoals wij hebben gedaan) niet waard. Wellicht had uw team een mindere dag en uitte zich dat in de diverse teleurstellingen, maar dat was wel onze ervaring. En ja, ik wilde de verjaardag van onze zoon niet verpesten. Daarom een keurige recensie via iens.

anf 2e reactie van restaurant:

Mijn gelijk hoef ik niet te halen meneer Schouten. Bij Iens raadt men aan om altijd te reageren op negatieve recensies. Recensies op internet nemen een vlucht. Mensen geven lukraak cijfers die kant nog wal raken. Een 4 voor service bijvoorbeeld, maar geen moment laten merken dat er iets niet in orde was op de avond zelf. Een 4 voor service, maar wel een hand geven bij weggaan en 12 euro fooi achterlaten, achteraf op internet iemand de grond inschrijven. Vindt u dat echt netjes gedrag? Mijn team had geen mindere dag, ze waren vrolijk en attent en liepen te zingen. Het plezier straalde eraf. De jongen die u bediend heeft, heeft zich uw recensie persoonlijk erg aangetrokken. Dus daarom een keurige reactie van mijn kant terug. vriendelijke groet, Inez Herrebrugh