Bonetti

Kruisweg 43A 2011 LA Haarlem Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Bonetti

Leuke muziek, leuke mensen & écht Italiaans eten

Alsof je bij 'la mamma' thuis in de keuken zit te eten. Geniet van traditionele smaken in een knusse huiskamersfeer. In deze kleine trattoria met open keuken gaat een wereld aan smaken, geuren en kleuren voor je open.

Meer informatie over restaurant Bonetti

3 minuten lopen vanaf CS Haarlem.
  • : Betaald parkeren in de buurt, parkeergarage Stationsplein, Lange Herenstraat 11

Dinsdag, woensdag, donderdag geopend van 17:30 tot 21:00 uur.
Vrijdag en zaterdag geopend van 17:30 tot 22:00 uur.

Liesbeth L.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
Bonetti Dat moet je ervaren! Anti Pasto heerlijk al die groenten, Crepe al Salmone om je vingers bij op te eten en als toetje (samen gedeeld) konden het niet laten: Torta al cioccolato e Tiramisu Wat een heerlijk leuke plek om je te laten verwennen met allemaal heerlijkheden uit Italië! Ontzettend aardige, zeer betrokken gastvrouw! Die het haar gasten graag aan niks laat ontbreken!
Ik heb hier meerdere keren echt genoten..goeie sfeer...na een drukke dag vol trainingen/cursussen...prima afsluiter!
Arjen K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2013
Nieuwsgierig geworden naar aanleiding van alle enthousiaste reacties op iens.nl. Geheel terecht kunnen we nu uit eigen ervaring stellen. Originele antipasti en overheerlijke pasta met o.a. varkenswangetjes. Authentieke, intieme sfeer in dit kleine restaurant dichtbij station Haarlem. Een absolute aanrader!
maurice2041 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Wat een geweldig restaurant!
Als afsluiter van de verjaardag van mijn oudste zoon hier gegeten. De kinderen twijfelden welke pasta te nemen en werden direct uitgenodigd door de kok om een kijkje te nemen in de keuken en te proeven van versgemaakte brocolli pesto. Daarna begonnen met een heerlijke combinatie van voorgerechten gevolgd door een uitstekende pasta en afgesloten met een combinatie van overheerlijke dolci met dessertwijn. Aan het einde werd mijn zoon verrast door de kok met een klein verjaardagstaartje. Uiteindelijk bijna 3 uur hier aan tafel gezeten, mede door de uitstekende, losse bediening!
Wij komen hier snel terug!
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Op goed geluk en onvoorbereid zijn wij hier gisterenavond naar binnen gegaan maar we werden ruimschoots beloond voor het genomen risico. De kok komt uit Napels en bereidt regionale recepten. De pasta met varkenswangetjes was een smaaksensatie! Bediening is vriendelijk en behulpzaam als tolk bij de conversatie met de kok. Mooie huiswijn uit Napels en alles zeer redelijk geprijsd. Een absolute aanrader voor de liefhebber van goed en eerlijk Italiaans eten.
joep F.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2012
Wij hebben heerlijk gegeten in een echte Italiaanse sfeer, alsof we bij hen thuis aten. En dat was een leuke ervaring, alsof we even op vakantie waren! En dat de titamisu delicio was hoeven we eigenlijk niet te typen...
Menno N.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
Italiaans eten in Nederland is vaak een teleurstelling. Te vaak worden bij Nederlandse Italianen de principes van de 'autentica cucina italiana' verloochend: te slechte ingrediënten en een kok die niet goed genoeg de factor 'liefde' in zijn koken kan stoppen. En dat dan veelal ook nog tegen prijzen die vaak het dubbele of zelfs meer zijn van datzelfde gerecht in een gemiddeld restaurant in bella Italia zelf…

Gelukkig is er nog hoop.. Vanmiddag ontdekten mijn vriendin en ik Bonelli aan de Kruisweg in Haarlem. Bonelli is een piepklein stukje echt Italië in Haarlem: een klein zaakje waar de Italiaanse kok Patrizio Bonelli eenvoudige, maar uitstekende pasta's, risotto's, panini en pizza bereidt. We aten er een panino classico met buffelmozzarella, prosciutto en tomaat, en een parmigiana (soort overschotel met met gebakken aubergine, tomatensaus, mozzarella en parmigiano). Beide gerechten waren eenvoudig, maar met uitstekende ingrediënten en - heel belangrijk - met liefde klaargemaakt! Net zoals in Italië zelf, alsof je weer in dat restaurantje op een dorpspleintje in de Marche zit...
De meeste pasta's op de kaart kosten zo'n €5 tot €8, Italiaanse prijzen dus… Best fijn in crisistijd ;-)

Bonelli is geen restaurant waar je met vrienden een hele avond uitgebreid gaat tafelen. Het is klein en eenvoudig, maar vooral: eerlijk & goed. Je kunt er trouwens ook gerechten afhalen, dus dat uitgebreide diner met vrienden houd je gewoon bij jezelf thuis…

Op Facebook heeft Pasta Pizza Bonelli ook een mooie pagina, met prachtige foto's! http://tiny.cc/b4hjow
jojo1966 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2012
Wat twijfel over de locatie, is het een winkel of toch ook een restaurant? Heerlijk gegeten, goede kwaliteit, voldoende aandacht ondanks dat het een combinatie tussen beiden bleek. Heerlijke parmigiana gegeten, lekkere duo-pasta en de tiramisu was zalig. Zeker een aanrader!!
Van_Buren .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2012
Wat een leuke locatie. Wat begon met een koffie to go richting het station eindigde met een lekkere warme maaltijd bij thuiskomst. Echte Italiaanse gerechten bereidt met biologische producten. (past goed naast het biologische friethoes) Heerlijk gegeten, fijn dat ze sinds kort ook een paar zitplaatsen hebben. Ik kom terug!
Ken V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Dit is een van m'n favoriete plekjes geworden! Het eten is tot in de puntjes verzorgd. Buiten de standaard Italiaanse gerechten zal je er ook gerechten vinden die je niet zo snel tegenkomt in andere restaurants, zoals pasta met een pompoensaus of een safraansaus of een pasta met ansjovis die volgens eigen recept is gepekeld. Het grootste deel van het menu staat vast, maar een ander deel van het menu verandert dagelijks, waardoor je veel variatie krijgt!
Het aanbod is prima, de prijzen zijn gemiddeld tot laag en het is er gezellig om te zitten. Er zijn een beperkt aantal zitplaatsen, dus reserveren is wel aan te raden (afhalen is ook mogelijk).
Het personeel is erg vriendelijk en zorgt er voor dat je je thuis en welkom voelt.
Astrid H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2012
Als toevallige voorbijganger stuitte ik vorige week op dit nieuwe tentje op de Kruisweg.
Ik werd eigenlijk naar binnen gezogen door de heerlijke geuren en de Italiaanse muziek en een grote Italiaanse man met een koksmuts die met volle borst aan het meezingen was. Een erg geestig tafereel!
Eenmaal binnen sprak ik met de eigenaresse, zij vertelde mij dat ze in september zijn geopend. Ik kon een kijkje nemen in de keuken (die staat in open verbinding met de winkel). Daar stond inderdaad die Italiaan driftig te koken. Het rook heerlijk en het zag er ook zalig uit!! Ik heb omdat het nog vroeg was een panini besteld (prima, goede prijs ook, zeker ten opzichte van alle andere tentjes die als paddenstoelen de grond uitschieten en pretenderen Italiaans eten te verkopen). Hier dus naar mijn mening onvervalst Italiaans, ik leer later dat het om Naplitaanse keuken gaat (vraag mij niet naar het verschil, ik kan alleen maar beoordelen of iets lekker is en met liefde is klaargemaakt). Ik kon er mijn broodje eten aan een kleine tafel, deze winkel is zeker niet ingericht op grote gezelschappen, dat maakt het erg intiem.
Omdat ik enthousiast was heb ik met de eigenaresse afgesproken dat ik rond 17u in de middag terug zou komen voor een warme maaltijd, om mee te nemen. Ik kreeg aan het einde van de dag een zalige sepia pasta met verse krab. Er zaten gegrilde groenten bij die nog lekker knapperig waren (duidelijk vers bereid) met een heerlijke pittige olie (waar ik het recept van wilde, wat ik helaas niet kreeg: een geheim van de kok, hahaha).
Nou, het is een heel verhaal geworden. Om kort te gaan:
Dit tentje is voor mij de ontdekking van het jaar:
Heerlijk vers authentiek eten (biologisch trouwens), een zeer hartelijke bediening, een intieme sfeer. Niet een plek om een uur te tafelen, meer voor een snelle bite of dus lekker voor mee naar huis. Ze verkopen ook zalige olijfolie die ze zelf importeren uit Toscane en ze hebben een kleine maar goede selectie van Italiaanse wijnen. Ik vind deze kleine Italiaanse parel een verademing voor het Haarlemse!!