Bonetti

Kruisweg 43A 2011 LA Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Bonetti

Leuke muziek, leuke mensen & écht Italiaans eten

Alsof je bij 'la mamma' thuis in de keuken zit te eten. Geniet van traditionele smaken in een knusse huiskamersfeer. In deze kleine trattoria met open keuken gaat een wereld aan smaken, geuren en kleuren voor je open.

Meer informatie over restaurant Bonetti

3 minuten lopen vanaf CS Haarlem.
  • : Betaald parkeren in de buurt, parkeergarage Stationsplein, Lange Herenstraat 11

Zondag en Maandag Gesloten
Dinsdag t/m Zaterdag

Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Afgelopen zaterdag spontaan terecht gekomen bij Bonetti. Het zag er vol uit maar de bediening liet me weten toch nog ene plekje te hebben. ze gaven netjes aan dat we wel op een bepaald tijdstip weer weg moesten zijn. daar houd ik van. duidelijkheid.
We begonnen met antipasto tapas. heel erg lekkere kleine hapjes. daarna had mijn partner een pizza en ik een heerlijk risotto met verse paddestoelen. mijn lievelings. het is een gezellig klein tentje met leuke italianen in de keuken. lekker druk en rumoerig. oh en heel belangrijk; heerlijke wijntjes. met goed advies ook. een aanrader voor iedereen vind ik. net echt italie
Dspaander .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Warm, gezellig restaurant waar je vriendelijk wordt geholpen. Lekker eten! Zeker de moeite waard om een keertje naar binnen te stappen.
Els R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Wat een drama. Je reserveert voor 7 personen; krijg je een tafel voor 5.
Je bestelt pasta; krijg je risotto.
Je wil liever geen vis; wat zit er op je bord: vis.
Tot twee keer aan toe staat de keuken blauw van verbrand eten en het eetgedeelte dus ook. NOOIT meer!!!
Beste Els. Wat jammer om dit nu te lezen, terwijl jullie vol lof de deur uitgingen. U had gereserveerd voor 5 personen; heb het nog even nagekeken in het reserveringssysteem van iens. Toen uw gezelschap binnenkwam, zat mijn zaak helemaal vol, behalve uw tafel voor 5. Uw vriendinnen zeiden me, dat er meestal wel 1 of 2 afvielen, en dat u daarom waarschijnlijk maar voor 5 had gereserveerd. Om u tegemoet te komen, heb ik 2 stoelen tevoorschijn getoverd en aangeschoven aan uw tafel, uw vriendinnen waren daar blij mee. U bestelde allemaal het verrassingsmenu met pasta. Op het menu staat aangegeven pasta/risotto als hoofdgerecht. Toen er risotto op tafel kwam, en u aangaf dat niet te lusten, hebben wij ondanks de drukte alles terug genomen en pasta voor u bereid. U was allen vol lof. En ja, het heeft een keer blauw gestaan. Maar niet van 'verbrand eten'; onze afzuigkap begaf het die avond. Bij het bakken van entrecote kwam wat rook vrij. We hebben de deur even open gezet, toen was het opgelost. Groet, Inez
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Die kleine Proseco flesjes kan je beter vervangen door een goede Italiaanse 0,75l fles.
Dagschotel (buikspek) was veel te zout, daar is duidelijk iets in de samenstelling misgelopen ( keuken moet meer proeven)
Voor de rest een klein gezellig Italiaans restaurantje met een heerlijke/eerlijke keuken
Susan V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Gewoon hartstikke lekker eten voor een betaalbare prijs. De bediening is aardig en goed. Het is alleen ontzettend koud in het hele restaurantje als de deur opengaat.
Robbert M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Beetje raar. Had mijn zinnen vooraf op een pizza gezet, maar die ontbrak op de menukaart. Er van uitgaande dat ik me vergist had er verder niet naar gevraagd. Zie nu achteraf dat ze die wel hebben, maar op een aparte tweede kaart (die dus niet is uitgereikt). Kwaliteit van onze keuze (o.a. kwartel) was redelijk doch niet verfijnd.
Ontevreden echter over de wijn, we hadden twee glazen - wit en rood - beiden de duurste van de kaart (6,50 per glas). Of het was gewoon geen goede wijn, of beiden flessen hadden al heel lang open gestaan en daardoor geoxydeerd.
Beste Robbert,
Inderdaad reiken wij de pizzakaart uit wanneer mensen daar speciaal om vragen. Wij zijn geen pizzeria, maar doen de pizza's erbij als service. Wat jammer dat de wijn niet lekker was. Als je dat even gemeld had aan ons, hadden we dit zeker opgelost!! Wij hopen je toch nog een keer te mogen verwelkomen. Hartelijke groet, Inez
Martin G.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Ik vond het eten op zich lekker, maar net niet bijzonder. Misschien daardoor net iets aan de dure kant, maar niet schokkend (80 euro voor 2 hoofdgerechten, een halve wijn, koffie en antipasti voor twee). De antipasti vond ik niet zo bijzonder, misschien niet de goede keus gemaakt. De tiramisu zag er erg goed uit, maar hebben we helaas niet meer genomen.

De kaart was wat aan de kleine kant, maar dat had ik vantevoren op zich al wel gezien.
B_staartje .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Eenvoudig maar lekker eten. Goede huisgemaakte pasta. Vriendelijke bediening, zelfs met 2 ietwat lastige kinderen! Zeker voor herhaling vatbaar!
Marrie70 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wij hebben gegeten in de binnentuin van dit authentieke Italiaanse restaurantje. Een gezellig tuintje midden in de stad vlakbij het station van Haarlem. Alsof je in Italie zit te eten op een patio. Wij hadden een 3-gangen verrassingsmenu: heerlijke antipasti (allemaal huisgemaakte hapjes) vooraf, daarna de verse tagliatelle met pistachenootjes en parmaham, en risotto met vongole en mosselen, en toe tiramisu en creme brule. Allemaal vers en heel erg lekker. Je kunt ook a la carte eten, of kiezen uit een paar verrassingsmenu (3 of 4 gangen, verse pasta en/of vis/vlees). Genoeg keuze uit lekkere Italiaanse wijnen en Peroni bier op tap. Bediening heel gemoedelijk en vriendelijk, maken dat je je thuis voelt. Aanrader!
Renee1959 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Op aanraden van een collega bij Bonetti gaan eten. We hebben er zeker geen spijt van gehad.
We hadden het drie gangen pastamenu. Heerlijk voorgerecht met die verschillende hapjes.
Het hoofdgerecht was ook zeer smakelijk vooral de tagliatelle met walnoten en Gorgonzola was tongstrelend. Complimenten voor de koks die met liefde dit alles klaar maken.
Lieve behulpzame bediening. Het decor is eenvoudig maar niet storend.
Voor herhaling vatbaar!!!!!
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Heerlijk eten! We waren met z'n vijven en bij iedereen smaakte alles even goed.
De antipastischotels waren erg goed, heerlijke smaken. Zelf had ik daarna heerlijk verse pasta met parmaham en pistachenoten. Super!! De verse lasagne naast me was ook overheerlijk.

Het is een klein restaurant. Hierdoor hoef je nergens lang op te wachten en gaat alles heel vlot. De bediening is erg vriendelijk en gastvrij.
Kortom, een aanrader als je van een intieme setting houdt en heerlijk vers Italiaans eten. Ik kom zeker terug!
Sandrine T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We hebben een heel gezellige avond gehad, onder andere door de aardige Italiaanse bediening en de fijne sfeer in de patio. De antipasti mix was heerlijk, entrecote lekker mals, lasagna goed gevuld. Mooi fles wijn erbij.
Klein puntje voor verbetering: ik keek op de rommel achter in de hoek van de patio, verberg dit achter een deurtje.
Joostdebruijn .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Na het lezen van vele lovende recensies op iens (met hier een daar de standaard iens-azijnzeikers die ook eens gek doen en een avondje uit eten gaan), was ik toch wel heel erg nieuwsgierig geworden.

Gisterenavond heb ik met drie anderen gereserveerd om te gaan eten bij Bonetti. Bij binnenkomst werden we hartelijk verwelkomd door een echte italiaan. Ook de mannen in de open keuken begroette ons met een hartelijke "Ciao...".
De aankleding van het restaurant is zeg maar echt Italiaans. Kleine tafeltjes, lastige stoeltjes, maar heel eerlijk; waar in Italie is dit wel goed geregeld.
We vroegen de ober - nadat we een gratis karaf water kregen en die telkens werd bijgevuld - om advies wat we vooral zouden moeten proeven. Hij gaf aan dat het wellicht gezellig was om te beginnen met wat antipasti. Een grote schaal met allemaal kleine hapjes. Dat klonk heerlijk en besloten we ook te nemen. We lieten weten dat we nog even niet wisten wat we daarna wilde hebben. Dit was geen enkel probleem.
Het restaurant stroomde inmiddels lekker vol en het was gezellig druk. Het personeel deed goed zijn best en liep gezellig mee te zingen. Er was - net als in het echte Italie - genoeg discussie tussen keuken en bedienend personeel. Je zou bijna denken dat ze het erom doen.
Een vrouw - ik vermoed de eigenaar - hield alles goed in de gaten en sprong af en toe in als ze opmerkte dat er iets niet goed ging.
De antipasti waren vers en erg lekker. Het varieerde van vleeswaar tot kaas, van gevulde courgette tot bruschetta's met allerhande lekkers.
Het smaakte uiteraard naar meer. De ober wist te vertellen dat er een dag eerder een nieuwe levering verse truffel was gekomen. We kozen daarom voor een simpele risotto met truffel. Werkelijk goddelijk. Alles klopte. De juiste bite, voldoende truffel en een beetje parmezaan.
Als hoofdgerecht koos een tafelgenoot voor een pasta met gorgonzola. Deze beweerde nog nooit zo iets lekkers te hebben gegeten. Twee anderen namen een 'filetti' of 'filetto', een prachtig stuk vlees dat werd begeleid door wat heerlijke aardappeltjes, wederom genoeg verse truffel en verse spinazie met volgens mij wat uitjes en knoflook. Ikzelf had gegrilde langoustines. Waar je soms heel erg de 'sligro diepvries smaak' proeft in restaurants, smaakte deze alsof ze die ochtend vers waren gevangen.
Als nagerecht kozen we unaniem voor de tiramisu die - zo werd ons verteld - iedere dag door de dochter des huizes vers wordt gemaakt. Het is te hopen dat ze nog lang thuis blijft wonen!
Het eten werd begeleid door perfecte wijnen. Eerst een frisse witte Arneis, en vervolgens bij het hoofdgerecht een prachtige rode Appolonio. Na de desserts kregen we huisgemaakte limoncello aangeboden.

Al met al een geweldige avond gehad. Het publiek varieert van een oud mannetje dat met zijn krantje een pizza komt eten, tot groepjes vrienden en vriendinnen die even willen bijpraten onder het genot van heerlijk eten, tot her en der wat zakelijke afspraken. Een erg leuke combinatie. Leuk, echt italiaans personeel (ze spreken echt geen woord Nederlands), en de altijd aanwezige eigenaresse die alles in de gaten houdt.
Ik ga hier nog heel vaak terugkomen denk ik. Ik zal net op de site dat er ook een hele grote tuin achter schijnt te zitten. Ik hoop dat het snel zomer wordt!
Een echte aanrader!
Groeneveldpatrick .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Afgelopen week had ik afgesproken om met iemand nog iets te gaan eten. We liepen door Haarlem en zagen in de straat bij het station een bord staan met iets over een romantische binnentuin. Het was bloedheet, dus lekker in een tuin zitten leek ons wel wat.

Het was echt een prachtplekje. Grote parasols, kaarsjes, zacht geklets op de achtergrond een tjilpend vogeltje... alsof je in een goede film zat.

De ober kwam uit Italie en sprak volgens mij (behalve doei en dankjewel) geen woord Nederlands. Dat maakte het een leuke ervaring. We lieten ons adviseren voor een lekker fris glas wijn. Terwijl we wat bruschetta's aten werd ons het menu uitgelegd, we konden ala carte eten, of iets van het bord kiezen - allerlei verse producten. Mijn tafelgenote koos een stuk vis en ik ging voor vlees. De kabeljauw was heerlijk en zo ook de biefstuk. De saus was eigenlijk perfect. We waren blij verrast door de kwaliteit. Iemand wist ons te vertellen dat het allemaal bio is en dat er geen concessies werden gedaan. Nou dat proef je zeker.

We konden het niet laten om een plankje kaas en worst na afloop te nemen. Dit was een goede keuze! heerlijk kaasjes die ik nog niet eerder had geproefd, en een heel fijn stukje salami en andere hammetjes maakten onze avond compleet.

Absoluut een tip dit restaurant!
Lindavermeulen .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Vanavond zijn wij door vrienden uit Alkmaar meegenomen naar dit bijzondere, kleine en gezellige restaurant.
Echt authentiek Italiaans eten, dus geen kruidenboter of carbonara met room!
Wij kozen alle vier een “Antipasto Bonetti”, een bord met kleine gerechtjes,zoals gevulde courgette, stukje aubergine, gevulde paprika, frittata, heerlijke salade van een speltsoort. Daarna huisgemaakte tagliatelle met gorgonzola en walnoot, mijn man de dagspecialiteit , een aubergine schotel. Alles even lekker. Op de dessertlijst de klassieke italiaanse toetjes zoals tiramisu, panna cotta e.d maar onze keuze viel op het dessert van de dag, een mousse van amaretti: HEERLIJK.
Koffie en Sambuca maakte dit etentje af!
Zeer vriendelijke bediening en complimenti ai cuochi, alla prossima!

Helga03 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Afgelopen weekend heb ik bij Bonetti gegeten. Bij het maken van de reservering en bij aankomst in het restaurant was het personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Het eten kwam snel, was vers en was goed op smaak. De porties, zeker wat betreft de saus, hadden wel wat groter gemogen gezien de prijs. De ossenhaas was helaas nog te rauw en moest terug. Dit ging heel vriendelijk, maar één van de tafelgenoten kreeg hierdoor pas zijn eten toen de rest al was uitgegeten.

Na ons hoofdgerecht kwamen er steeds meer gasten het restaurant binnen die, net als wij, vriendelijk naar een plekje werden gewezen. Hierdoor hadden de twee personeelsleden helaas geen tijd meer om bestellingen op te nemen. Na 25 minuten wachten besloten wij de rekening te vragen en niet meer een dessert of koffie te bestellen. Zonde. Met meer personeel had Bonetti beter aan de verwachtingen kunnen voldoen.
Dank voor uw feedback. Ik heb een kleine trattoria, en een klein team. Onverhoopt was op zaterdag een van mijn mensen ziek, en was er niemand anders meer beschikbaar om in te vallen. Het was shopping night, dus grote drukte, zowel binnen als in de achtertuin. Ik en mijn collega kwamen inderdaad handen en voeten tekort maar we hebben ons uiterste best gedaan om het iedereen naar de zin te maken. Jammer dat u ons hierdoor een 5 voor service geeft.
Rowleyy .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Per toeval gevonden een paar weken geleden, zit wat verstopt. Super lekkere gerechten, alsof je in Italië zelf zit! Zeker als het zonnetje schijnt een aanrader om lekker op het binnen terras te zitten. Zelfgemaakte Limoncello en super goede service van Peter. Hier gaan wij vaker komen.
Garfunkel .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een van de leukste tentjes in Haarlem! Beetje verstopt en daarom een hidden gem! Een stukje authentiek Italië in Haarlem. Heerlijke lunch hier gehad, alles piekfijn vers, lekkere wijn, schitterende binnentuin, charmant en uiterst vriendelijk personeel. Alsof je een klein beetje op vakantie bent in eigen stad! Absoluut de moeite waard!!!
Mjz .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
De Service was uitmuntend, zeer hulpvaardig, attent, vriendelijk. We vonden een fles wijn niet lekker, geen probleem, hij liet ons twee andere proeven. Toen ik hem erop attent maakte dat hij twee thee niet had gerekend zei hij, nee hoor jullie gebruikte hetzelfde theezakje dus dat hete water reken ik niet. Het eten was lekker, de antipasti was heerlijk. De parmigiani vonden we ook lekker. De koffie mooi versierd en lekker. En dit pareltje was heerlijk rustig. Aanrader!
MarkAmber .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Lunch bij Bonetti, wat meteen opvalt is de vriendelijke prettig enthousiaste Italiaan die ons uitnodigend verwelkomd, een tafeltje voorstelt en daar direct een karaf water neerzet. De man zelf komt uit Sardinië, excuseert zich voor zijn gebrekkig Nederlands en stelt desgevraagd een, naar bleek, heerlijke wijn uit Puglia voor.
Leuk smakelijke diverse anti pasti voor twee om te starten en daarna een pasta. Huisgemaakte, super vers en waanzinnig smaakvol. Torta del giorna met 2 vorken en een sgroppino met 2 rietjes toe, en voldaan tegen een billijke rekening huiswaarts.
De ludieke 'missie' van Bonetti is Haarlem laten kennis maken met de Italiaanse keuken en geweldige eetgewoonten; wij steunen deze! Wie volgt?