Bommel

Kleine Berg 32 5611 JV Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant Bommel

Maak kennis en raak bevriend

Volgens velen is dit een van de gezelligste straten van Eindhoven. Al meer dan 25 jaar vormt Bommel een ontmoetingsplek voor jong en oud. Ga naar binnen, pak een drankje, lees een boek, schrijf je scriptie, discussieer tot je een ons weegt, raak bevriend. Een fijn café met een rijke menukaart en mooie mensen. Een plek waar iedereen zich thuisvoelt en een plek waar men graag terugkomt.

Meer informatie over restaurant Bommel

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Erg voordelig
CornelisMaria .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Paar keer gegeten bij de Bommel. Het is een gezellig, sfeervol eetcafe waar je keuze hebt uit drie gerechten (vlees,vis,vega). Het menu bestaat standaard uit soep&hoofd. Altijd vers en ontzettend grote borden. Prijs kwaliteit is goed. Lekker centraal gelegen.
Salvatore44 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Gisteren gegeten bij Bommel, wat een gemoedelijke sfeer. Als eerste op het verwarmde terras een bok biertje gedronken en een heerlijke sigaar gerookt. Uiteindelijk een keuze gemaakt uit de drie mogelijkheden. je kunt namelijk kiezen uit vlees, vis of vegetarisch. gekozen voor de vleesmaaltijd. In het café heerst een gemoedelijke sfeer, tafeltje uitgekozen en een heerlijke huiswijn gedronken. Op het moment dat door een vriendelijke dame, mijn eten werd geserveerd, keek ik mijn ogen uit. Het bord was opgemaakt als in een top restaurant, een genot voor het oog. Heb al in vele restaurants gegeten, maar de verhouding tussen prijs en kwaliteit is ongekend. Heerlijk gegeten en daarna nog even gezellig aan de bar, afgesloten met een lekker borreltje. Bommel je bent een ware verrijking voor de innerlijke mens.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Bommel is even prima plek om lekker met vrienden, of samen, te eten. Keuze uit twee menu's. Vegetarisch of met vlees. Bij goed weer lekker buiten zitten op de Kleine Berg.
Prijs kwaliteit is prima.
Jammer dat ze nog steeds geen PIN hebben.
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2015
Een eetcafé in de ware betekenis van het woord: een café met eten wat de pot schaft met keuze tussen vegetarisch of vlees. Er wordt gekookt met dagverse ingrediënten en door de week heen wordt door verschillende mensen gekookt met iedere dag een andere maaltijd. Als je van de sfeer van een 'bruine kroeg' houdt met een tikje van dat morsige, of je zit graag hutje mutje op een klein terras, dan is café Bommel in het centrum van Eindhoven een prima plek om voor een nette dagprijs van ongeveer € 14,50 een gezond gerecht met soep vooraf te eten.
Arno B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Na de eerste hap wist ik het al: op dit bord blijft alleen het meloenschilletje over! Een varkenshaasje - mals en overheerlijk gemarineerd - met een uitgebreide salade en rijst. Top dus. En dat ook nog eens na een pittige extra gevulde champignonsoep.
Ook nu weer uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Suzanxx .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Wat een goed gevuld bord krijg je hier! Je kan kiezen uit 3 hoofdgerechten, die ongetwijfeld alle 3 geweldig smaken. De 2 die wij hadden in ieder geval wel. Ook de soep vooraf was zeer smaakvol.
Kortom, heerlijk gegeten en de bediening was goed en snel. Het enige minpuntje is dat je niet kan pinnen.
AleksUndead .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Ik ben hier kind aan huis, kom er al minstens 19 jaar.
Mijn moeder Sandra is hier een van de chefkoks en ze kookt altijd heel gevarieerd en lekker!
De sfeer is een bruin (eet)café en de jonge mensen achter de bar hebben altijd chille muziek op staan; ze hebben dezelfde smaak in muziek als ik. Dus ik kom hier vaak en graag :)
Het is elke dag een ander menu; vego soep, vlees of vis / vego hoofdgerecht (heel af en toe een dessert, i.p.v. de soep!) Als het er druk is en mensen zijn aan het kletsen, staat de muziek altijd wat harder, maar het is helemaal niet rumoerig of irritant. Ik ben het gewend en voel me erdoor juist op m'n gemak. Je hebt ook echt je privacy. Wat het eten nog betreft, bij Sandra krijg je ook echt een bord vol met eten, dus de kwantiteit/kwaliteit verhouding is echt top!
Roosehv .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Bommel is het fijnste eetcafé in Eindhoven. Het personeel is gezellig, het eten goed. De keuze tussen vlees en vegetarisch is genoeg en het soepje vooraf is altijd voortreffelijk. Het gezellige kleine terras past bij het bruine eetcafé en het publiek is zeer verschillend. Kortom, mijn favoriete plekje in Eindhoven!
Rovine .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2013
Geen kaart, maar keuze uit vlees en vegetarisch. Bleek product in te zitten waar ik allergisch voor was, binnen enkele minuten hadden ze een nieuw bord opgemaakt. Was erg lekker en verrassend.
Minpunt was de sla, deze was al bruin aan de randjes.
Jetje1977 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2013
GEWELDIG!
Wat is De Bommel toch een fantastisch concept. Vlees of vegetarisch is je keus, en dit is helemaal goed. Er wordt altijd veel aandacht aan besteed. Altijd vers, altijd gevarieerd en verrassend. Ga er eens heen op een woensdag, dan is een van de topkokkinen er.
BWEHV .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2013
Bij de Bommel kun je geen tafel reserveren, je kunt wel eten reserveren. Een apart systeem en niet zo heel handig voor grote groepen, maar als je alleen, met z'n tweeën of een kleine groep gaat werkt het. Wij hadden geluk dat er plaats was voor 5 personen buiten op het terras.

Het menu bestaat uit een standaard soep en een hoofdgerecht waarbij je kunt kiezen uit vegetarisch of vlees (waarschijnlijk zal er ook wel eens vis op het menu staan, maar dat was niet het geval op deze dag). En dit alles voor € 14,50 per persoon. Het was lekker weer dus heelijk op het terras kunnen eten, echt luxe zit je niet, maar het is dan ook een eetcafé en geen restaurant.

De witlofsoep was waterig en zoutloos en smaakte flauw, er werd geen brood bij geserveerd. Het hoofdgerecht maakte gelukkig veel goed, zowel bij het vegetarische gerecht (gevulde courgette) als het vleesgerecht (kip cordon bleu). Het hoofdgerecht werd aangevuld met salade en frietjes op het bord.

Al met al een leuke eetgelegenheid waar je voor een redelijke prijs een prima maaltijd krijgt voorgeschoteld die ook nog eens gezond is.
Time .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Heb hier al vaak gegeten.
Goed eten voor zeer weinig geld.
Menu is óf vlees óf vegetarisch, that's it.
Maar wel altijd lekker, gezond en zeer belangrijk: vers!
Je krijgt een uitgebalanceerd bord met warme groente en verse salade. Afhankelijk van de voorkeur voor vlees of vegetarisch krijg je een mooi portie van dat. Vaak liggen die wel op één lijn; bv als je biefstuk met een saus van rode vruchten krijgt als omnivoor, krijgt de herbivoor een soortgelijke saus bij bv een lekker gebakken brie.

Dubbel en dwars waar voor je geld.

Gesitueerd in een echt bruin cafe is dit de ideale plek voor een ongedwongen etentje.