Bom Gosto e Sabor

Erg rustig
Erg kort
Fred9174 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Afgelopen dinsdag 20 september hier weer heerlijk gegeten. Kwamen binnen in een nog rustige zaak. Eigenaresse heel vriendelijk en vroeg direct wat wij wilden drinken. Nadat het drinken gebracht was werden er smeersels neergezet met heerlijk vers brood. wij hebben een bitoque
( portugese biefstuk met uitsmijter) en heerlijke zeebaars gegeten. Dit is een heel prettig en gastvrij restaurant waar je je direct op je gemak voelt. Het nieuwe restaurant is heel fijn qua ruimte en inrichting.
Wederom heerlijk gegeten en zeer zeker een aanrader als je van Portugees eten houdt. Je kunt trouwens hoorde ik van de gastvrouw op bestelling je eten opgeven wat je wilt hebben, dus dit is heel prettig als je met meerdere mensen wilt eten en specialiteiten wilt hebben die niet op de muren geschreven staan. Heel prettig, gastvrij restaurant.
Isja .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Onder het mom van 'support your local' besloten we hier te gaan eten. De recensies waren wisselend, dus de verwachtingen waren niet hoog. Het was redelijk druk en met een vol terras misschien wel te druk voor het bedienend en keukenpersoneel. Niet iedereen was even ervaren in het signaleren van lege glazen en volle tafels met vuile borden. De menu's zitten op wat onhandige plaatsen, net voor de afhaalbalie van de keuken waardoor het bedienend personeel vaak voor het menu staat, of het hangt aan de wand en dan moet je maar net 'goed' zitten om het te kunnen zien. Als voorgerecht kozen we een selectie van pasteitjes. Deze waren lekker, behalve de hamkaas, dat was meer een tosti. Dan het hoofdgerecht. Mijn partner koos voor de spies met gamba's, ik wilde lam, maar dat was er niet meer, en koos uiteindelijk voor de kip piri piri. Na erg lang wachten was het dan tijd voor het hoofdgerecht. Helaas kon de spies weer terug; de bovenste gamba was nog rauw. Mijn kip (een behoorlijk aantal drumsticks) was erg droog en niet echt de piri piri die ik verwachtte. In het etablissement had zich inmiddels ook een groepje mannen gesettled. Ze waren zeer geagiteerd en liepen druk heen en weer op enig moment. Niet echt fijn voor de sfeer. Het personeel greep niet in. Bij het afrekenen bleek dat de pin het niet deed, die was al kapot toen we binnenkwamen maar dat was ons niet verteld. Mijn partner kon de straat op, op zoek naar een flappentap. Ondertussen bleef ik wachten, de keuken ging al dicht en de zaak liep leeg. We hebben ons beklag gedaan over het eten en de kapotte pin (met name het niet vooraf melden) en kregen 2 drankjes van de bon geschrapt. Een aardige geste maar we gaan zeker niet terug.
Sarmila S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
op een vrijdagavond hier gegeten met een vriendin, net terug uit Porto. Eten was goed, maar ik vond de bijgerechten magertjes, patat leek opgewarmd niet vers, rijst was goed gekruid. Brood was wel vers maar niet zoals je het verwacht. Vriendin had de piri-piri, smaakte goed, maar niet echt de authentieke smaak zoals het moet zijn. Ik had de gegrilde sardines, deze waren erg lekker, niet krokant gegrild zoals ik het gewend ben in Portugal, erbij de rode huiswijn. Deze smaakte erg goed. Dessert, flan en plato de nata (traditioneel gebak), erg goed met natuurlijk de koffie. Bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Leuk restaurant, enkele verbeterpunten, maar vooral gezellig en eten is vooral goed te doen.
Ana S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Na veel aanraden van vrienden zijn wij met z'n drieen vandaag voor het eerst gaan eten bij restaurant Bom Gosto. Wij begrepen dat het restaurant typisch portugees serveerde, dit klopt gewoonweg niet! Het zou niet eens zo'n naam moeten hebben. Als je portugees zijnde schrokken wij enorm van dit restaurant. Van de drie gerechten uit de zeer beperkte menu waren ze alledrie niet te eten. Ten eerste Sardinha assada voor 12,50, wij kregen 3 sardientjes die erg droog waren en zacht. Daarnaast moesten wij vragen om gekookte aardappelen wat erg bizar is omdat sardientjes in portugal altijd geserveerd worden met gekookte aardappelen. Ook van de salade werd verwacht dat het typisch portugees zou zijn, helaas was het gewoon een salade uit een zakje wat je bij elke supermarkt kan halen. Het ergst uit het eerste gerecht was dat de sardientjes bedekt waren in een saus vam tomaat en ui!!! Dit hoort gewoon niet! Wat een schande om een gerecht met zoveel geschiedenis zo op te dienen! De tweede gerecht was bacalhau assado no forno. We kregen een groot en dik stuk vis die ongaar was en erg stonk omdat de vis te lang in water had gezeten om het te ontzouten. Die hebben wij ook terug gestuurd. Uiteindelijk een ander stuk vis gekregen die wel gaar was, maar door het te lang in water te hebben gezeten een nare geur had. De persoon is letterlijk gaan kokhalzen zo erg was het niet te eten. De derde en laatste gerecht was picanha voor 24,50, het vlees werd op het menu gepresenteerd als picanha maar dat was het niet. Dit gerecht wordt geserveerd met een kommetje frietjes die je ook gewoon bij elke lidl kan vinden. Mijn verontwaardiging is dat de balans van prijs en kwaliteit niet overeen komen. Je betaalt te veel voor weinig en slecht bereid eten. Al met al raden wij het niemand aan om hier te komen eten. Alles bij elkaar waren wij 100 euro kwijt. Het is een schande dat Nederlanders misleidt worden en denken dat dit restaurant "lekker typisch portugese" gerechten serveert. Als je typisch en lekker portugees wilt eten ga hier niet heen! Alsjeblieft stop met het belachelijk maken en een slechte naam geven aan de portugese gastronomie en sluit jullie deuren.
Joshi76 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Bom Gosto zit sinds een maand of 6 in een nieuw pand op de Zwaanshals. Ze zijn nu een heel stuk groter dan dat de oude lokatie. Het is een gezellig pand en het is aan te raden om in het weekend te reserveren! Dan is het echt druk! We hebben echt heerlijk gegeten! De pasteis de bacalhau als voorgerecht en de kip piri piri en bacalhau Bom Gosto waren echt heerlijk! Naar mijn smaak had de piri piri wel pittiger gemogen, maar het was verder echt goed. Het was weer even alsof we bij de familie in Portugal aan tafel zaten!
Parrelili .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Voor de tweede keer komen eten met z'n vieren de eerste keer bij de oude locatie en nu bij de nieuwe locatie maar wat een teleurstelling!!
Als Portugees zijnde is dit verre weg van lekker Portugees eten! Een simpele gerecht zoals Bitoque kwam er niet eens in de buurt. Ik heb al tijden niet zo slecht gegeten.
De bediening was wel aardig ze deed haar best.
Maar hier komen we zeker niet meer terug en raad het niemand aan! Dit geeft een slechte voorbeeld aan onze heerlijke Portugese keuken!
Jammer!!!
Fred9174 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Mooie nieuwe ingerichte locatie, zeer zeker een vooruitgang! Toen wij binnenkwamen stond er een fadozangeres te zingen, we raakten in gesprek en ze zong nog een keer voor ons! Heel leuk! Hebben uiteraard weer heerlijk gegeten hier, vooraf smeersels en speenvarken, welke lekker mals was, gegeten. Nog steeds geen pin, maar die komt er aan hoorden wij! Zeer zeker een aanrader als je van Portugees eten houdt.
Bart W.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Vorige week met drie kleine kinderen bij Bom Gosto heerlijk gegeten. De voorgerechtjes zijn heerlijk in hun eenvoud: we aten drie soorten croquetas en de echt heerlijke octopussalade. Hoofdgerechten waren ook heerlijk maar wel zwaar. Echte boerenkeuken, simpele en smaakvolle gerechten. En een heerlijke huiswijn! En vriendelijke bediening, voor de kinderen niet zo'n obligate kinderkaart maar gewoon wat stukken kip met rijst in kleine porties.
Enige minpunt is de inrichting met grote leren stoelen en veel niveauverschillen: het staat er zo wel erg vol met meubilair.
Omar K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Hier met een vriend gegeten. Leuke en aardige bediening die ons goed te woorde stond. De zaak is niet echt modern ingericht maar een beetje standaard, wel gezellig.
Keuken is half open zodat je kan meekijken. Keuze maken vanaf het wisselende krijtbordmenu.
Vooraf brood van het huis met smeersels. Tevens kozen wij voor een aantal pasteitjes die heerlijk waren.
Kip Pirie Pirie en lamsvlees gekozen. Vlees is prima bereid en royaal geserveerd. Tegenvaller was de frites uit zak (vlaamse), zelfgemaakte friet was lekkerder geweest en de rijst was ook beetje droog voor portugese begrippen, salade erbij was goed. Er was geen ruimte meer voor dessert maar wel een heerlijke sinaasappel cake meegenomen naar huis. Voor herhaling vatbaar.
Clair23 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Met een groot gezelschap gegeten op een doordeweekse dag. Leuk, huiselijk restaurant met Portugese sfeer. Vooral de calamaris was heer-lijk! Erg crispy en vers! Ook de vis pasteitjes waren prima. De lam was uitermate mals, bijna té. Soms wist je niet of je een stukje vet at of zacht vlees. De rijst was ook voortreffelijk gekruid! De service was gewoon prima, niet echt iets op aan te merken. Kortom, een gezellig restaurantje.
M.P.C. K.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Een gezellig portugees restaurant. Het was heel druk op een zaterdagavond. Het menu staat op een bord geschreven. Het voorgerecht bestaande uit inktvissalade was erg lekker. De voorgerechten zijn groot. Als hoofdgerecht hadden we biefstuk besteld. Deze was lekker mals en je krijgt er rijst, patat en salade bij. Ook deze porties zijn ruim voldoende. Dus prijs/kwaliteit verhouding is bij dit restaurant dik in orde. De bediening is vriendelijk, maar soms moet je wel even wachten.
Evlith .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Het eten is hier héérlijk, door de sfeer én de smaken waan je je weer op vakantie in Portugal of een zuid Europees land. Afgelopen week voor het eerst gedineerd met dorade, die was fantastisch klaargemaakt! Mijn vriendin zat ook te smullen van de biefstuk. De kleine voorgerechten zijn ook een aanrader (Bacalau-pastei, érg lekker). Aantal keren geluncht met garnalen en calamares, vol knoflook en héérlijk!
De bediening is vriendelijk, het heeft een huiselijke sfeer. Enig minpunt is dat je er niet kunt pinnen.
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Qua interieur is er niet heel veel veranderd sinds Bom Gosto in deze restaurantruimte is getrokken. Een ander behangetje en wat Portugese parafernalia aan de muur, en dat is het wel. Toch hangt er een levendige, Zuid-Europese sfeer als we er binnenkomen en gastvrij worden ontvangen. En dat zal er mee te maken hebben dat een flink deel van de klandizie Portugese of Kaapverdische roots heeft. De zaak stroomt in een paar uur helemaal vol, en dat is een goed teken. De dames in de bediening trekken het net, maar blijven vriendelijk en behulpzaam.
Bij Bom Gosto kijk je op het bord met de daarop gekrijte voorgerechten en het elders geplaatste bord met de hoofdgerechten om je keuze te maken. Niks geen gedoe met menukaarten die toch niet kloppen.
En dan de keuken. Zonder twijfel is dit de eerlijke, Portugese volkskeuken. Geen haute cuisine, maar simpel, smakelijk en voedzaam. Na het brood met smeersels van het huis, als voorgerecht 3 verschillende, lekkere gefrituurde 'pasteitjes'. Vanwege de drukte duurde het daarna even, maar de hoofdgerechten waren het wachten waard. Ik had een zeer smakelijk bereid stuk speenvarken met sinaasappel en kool, mijn tafelgenote kip piri-piri waarvan ik ook naar genoegen een stuk proefde. We kregen er goeie patat bij, en rijst en rauwkostsalade met olijven. Alles werd in zulke hoeveelheden geserveerd dat we het niet allemaal opkregen en er geen ruimte meer over was voor een dessert. We dronken er een mooie, volle rode huiswijn bij.
Behalve de slechte akoestiek die na enige tijd wat vermoeiend werkt, kan ik geen enkel minpunt opnoemen. Bom Gosto is zo'n zaak waar je zeker terugkomt als je ongecompliceerd lekker, voldoende en tegen schappelijke prijs uit eten wilt.
Bastiaan M.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
ugal is een héérlijk land , met ook héérlijk eten en natuurlijk met ook de onweerstaanbare fadomuziek. We waren al verschillende malen tijdens vakanties zo`n beetje door heel Portugal gereisd. En eenmaal terug in Rotterdam krijg je dan regelmatig heimwee, oftwel : "saudade". Dan is een avondje bij Bom Gosto een goed plan. Nu ze op de nieuwe locatie zitten - zelfde straat maar dichterbij het Noordplein - is er meer ruimte en ook meer ruimte voor gezelligheid. Er zijn twee niveaus in het restaurant en dat maakt dat er altijd wel een knus hoekje is. De eigenaar en zijn vrouw ontvangen de gasten hartelijk en vriendelijk, zonder een spoortje arrogantie.De verhouding prijs kwaliteit is prima en het eten bijzonder smakelijk.Vlak na de verhuizing naar dit nieuwe pand, werd een fado avond geörganiseerd ( een zgn "Noite de Fados ") . Als vervente liefhebber van fado en vooral die van Lissabon moest ik daar bij zijn. Twee fadistas , zangeressen vanuit Lissabon kwamen zingen en ook één mannelijke fadozanger was er bij ,plus 2 gitaristen . Er was een prima buffet waarbij allerlei Portugese gerechten aanwezig waren , zowel vis, vlees, als vegetarisch en ook de deserts waren niet vergeten , zoals de bolo en pastais de nata. Deze zondagavond beviel zó goed, dat wij ook een daarop volgende fado avond aanwezig waren en wederom op een zondag ,was het een ontzettend gezellige avond, met lekker eten ,hartelijke mensen , en prachtige fadomuziek. De fado avonden mogen van mij beslist elke maand gehouden worden .Zelfs enkele klanten hebben nog iets gezongen ,wat de spontane stemming verhoogde. Graag tot een volgende keer !
Frankhil .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Ik kwam altijd graag bij Bom Gosto op de vorige locatie. Nu voor het eerste in de grote zaak tegenover de Whisky Base. Groter, mooier, een tweede kok, wat meer bediening. Wat het zelfde blijft is de warme sfeer. En lekker eten, degelijk Portugees, veel vis en heerlijke gegrilde inktvis. Voor een prima prijs. Een aanrader!
Mili K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Na de goede recensies te hebben gelezen wilde ik zelf eens graag een kijkje nemen, dit was op de nieuwe locatie. Het restaurant was stampvol (zaterdagavond). Veel Portugezen en Kaapverdianen. Dat leek mij een goed teken. Het restaurant is niet te groot en ook niet te klein. Sfeer was goed en knus. Netjes ingericht en gezond rumoerig. We werden naar onze tafel gebracht maar vervolgens bleven we maar wachten op de bediening. Geen drankje, niks. Eindelijk konden we wat bestellen. (Ze hebben overigens geen menukaart maar een wisselend menu op krijtborden in het restaurant). Wat ik wel service vond is dat we een mandje (lekker) brood met smeersels van het huis kregen! De voorgerechten waren heerlijk. Echt Portugees. En de salades kun je makkelijk met zn tween delen. Het hoofdgerecht was ook lekker. Enorme moot kabeljauw met groenten oa groene asperges en ik had daar rijst bij gevraagd. Kreeg ook een aanzienlijk kommetje rijst erbij. Mijn vriendin had een gegrilde Dorade met rustieke frieten. Ook daar niks mis mee! De toetjes (oa chocoladetaart) waren om je vingers bij af te likken en allemaal huisgemaakt. Ook de prijs was een aangename verrassing. Erg goed te doen. Zeker voor wat je ervoor krijgt. Conclusie: als je gaat voor no nonsens, gezelligheid, goed eten, je niet zo aan etiquette vastklampt en de tijd hebt..is het een absolute aanrader!! Ik ga zeker terug. Ik geef ze alleen als tip om wel aan de bediening te werken.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ik had positieve verhalen gehoord over dat kleine Portugese zaakje aan de Zwaanshals, maar nooit gelegenheid gehad om te gaan. Nu ben ik in de nieuwe zaak geweest, voorheen Swaen en daarvoor zat de 2e vestiging van Branco in dit pand. Uit die tijd stamt ook nog een groot gedeelte van de inrichting. Op een of andere manier matcht die niet met een Portugees restaurant. Ik vond het eten erg lekker; het voorgerecht, de pittige garnalen, waren echt heerlijk en het was een mooie ruime portie. Als hoofdgerecht het biefstuk met gebakken ei, een prima gerecht waarbij je de heerlijke huiswijnen makkelijk wegdrinkt. Echter, ik kon niet echt specifiek een Portugees karakter uit het eten halen, waarschijnlijk is het de wijze waarop het gekruid wordt en dat Portugezen zelf hier graag komen eten, maar verder kan ik niet het Portugese karakter aanwijzen. De bediening was vriendelijk en ze konden het met z'n tweeën maar net aan. We sloten af met een lekker zoet en klef sinaasappeltaartje en daarmee concludeerden wij dat we een heerlijk avondje hier gegeten hebben en dat is waar het om gaat.