Bom Dia

Sluisplateau 30 4424 BK Wemeldinge Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bom Dia

Hans V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
We zaten boven met goed zicht op het haventje, vissoep was aan de magere kant geen Hollandse garnalen te vinden en een paar stukjes vis ben beter gewoon voor 8,50 Euro een beetje smaakloos voor Zeeuwse normen.
Moest zelf twee keer vragen om water voor ons hondje,
Mijn vrouw had een menuutje Bom Dia, uiteindelijk moest ik nog gaan vragen na een half uur of het nagerecht nog kwam, sorry vergeten was het antwoord.
De klanten achter ons moesten ook bijna een uur wachten tussen het voor en hoofdgerecht, dus niet alleen bij ons.
Ik zit vaak reclame te maken voor Bom Dia op mijn werk in België dat het fantastisch is om het eten en uitzicht maar voor het eerste moet ik wel wat voorzichtiger worden.
Heb al vaker bij Bom Dia gegeten maar met een betere service.
Bom Dia blijf aan de weg timmeren, je heb een mooie zaak, maar laat het niet naar de Bom!!! gaan.
Dave A.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2015
Eten was goed. Vooral kreeft werd veel afgenomen, zo ook door ons. Kreeft met risotto.
Bediening niet bijzonder. Geen glimlach, geen oprechte vriendelijkheid. Geen "prettige avond" na een rekening voldaan te hebben van €140....
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2015
Aai, Bom dia, ik hoop dat de kok één slechte avond had. Een vlak smakende vissoep met twee stukjes vis erin. De stevig geprijsde rogvleugel is lekker maar blijkt slechts een bescheiden deel van de vleugel te zijn. De frites zien er mooi uit maar het garnituur stelt niets voor. De gebakken mosselen van de disgenoot smaken goed maar zijn klein. Tja, de 6 voor service had hoger kunnen uitvallen maar als je gekookte mosselen bestelt in januari en er wordt, nota bene in Wemeldinge dat aanschurkt tegen Yerseke, gezegd dat het geen mosselseizoen is dan neem je de klant niet serieus. Kom er gewoon voor uit dat ze niet in voorraad zijn. Ook een opmerking over de vissoep wordt door de dienster ter plekke gepareerd met 'we maken alles vers'. Dit keer geen beste beurt Bom dia, en kijk eens op mosselen.nl over seizoenen e.d.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Lunch. Vissoep, broodje gerookte zalm en gekookte mosselen look. Alle drie prima. De mosselen look met zeekraal zo goed dat ook nu de sausjes overbodig waren. Mooie kwaliteit mosselen. Hoewel er water op de kaart staat, was een karaf kraanwater geen probleem. Mooi en gezellig ingericht restaurant met drie terrassen. WC schoon. De 8 voor service had een 9 kunnen zijn als na het ophalen van de borden van het hoofdgerecht de natte plekken en achtergebleven stukjes zeekraal weg waren gehaald.
Bom Dia blijft onze klandizie zeker houden.
Daan02 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Heerlijk gegeten weer bij Bom Dia in Wemeldinge. Het is een heel gezellig restaurant bij de haven van Wemeldinge. De kaart bestaat hoofdzakelijk uit visgerechten, wat gezien de ligging logisch is.
We begonnen dit diner met een heerlijk aperatief en een amuse van vismousse en een gelei van zeewier. In één woord: heerlijk!
Het voorgerecht van coquilles was erg lekker klaargemaakt. De coquilles waren perfect gegaard. De puree en wilde spinazie pasten erg goed bij de zachte smaak van de vis.
Als hoofdgerecht gekozen voor een halve gegrilde kreeft. Ook die was bijzonder lekker. Goed klaargemaakt en geserveerd met geroerbakte lamsoor en tauge. Heerlijk. Bij de kreeft werden frietjes geserveerd.
Wij komen hier zeker nog een keer terug!
Lekkertje40 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Deze mooie zomer at ik hier een aantal malen: prima vis, prima prijs en ook prima bediening. Jonge seizoenswerkers denk ik, maar dienstbaar, vrolijk en met "" zin" in hun werk. Niet altijd culinaire wonderen worden hier verricht, maar prima prijs/ kwaliteitverhouding.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Lunch. Vissoep en rogvleugel. Allebei perfect en op allebei een kleine aanmerking. De vissoep voor de prijs wel een erg klein bordje/kopje. Op de rogvleugel wat teveel peper. Jammer, want peper staat gewoon op tafel. De locatie, aan de jachthaven van Wemeldinge, erg leuk. Ook de inrichting, muziek, bediening, allemaal goed. Toilet schoon. Kom op Bom Dia, nog even die finesse bij het eten en het wordt een 9.
Bom Dia heeft een mooi terras en binnen is het ook goed toeven. Mijn klandizie blijven jullie houden.
Maurice H.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Wemeldinge, het is niet bij de deur maar onze vrienden waren er al een keer geweest en waren uitermate enthousiast. De typische brasserie is zeer mooi gelegen aan de jachthaven in Wemeldinge en vanaf bijna alle tafels heb je zicht op de bootjes en boten. Bom Dia is een vis- en schaaldierenrestaurant maar ze hebben ook gerechten voor de vleesliefhebber. Wij genoten hier van een halve gegrilde kreeft met kruidenboter als voorgerecht, een grote in boter gebakken zeetong met frietjes en remouladesaus als hoofdgerecht en een dame blanche als dessert. Zeer klassiek, maar wel lekker bereid. De garnituur bij de tong was wel een beetje raar: sojascheuten (in Nederland taugé genoemd) gemengd met gestoofde spinazie. Een vreemde combinatie.
Wat ik ook niet klantvriendelijk vind is dat je voor extra brood en boter moet betalen. Bij de voorgerechten krijg je een mandje brood (zachte broodjes in ons geval), maar wil je meer dan moet je dat betalen. Dat is in België nergens het geval.
We hebben lekker gezeten, hadden een prima uitzicht en werden vriendelijk bediend. Een fijne avond in Zeeland dus.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Lunch bestaande uit; mosselen 'look' en vissoep.
Vissoep goed gevuld en vier vers gebakken broodjes. Het had een 9 kunnen worden als de basis van de vissoep iets minder 'glazig' was geweest. De mosselen waren subliem. De vier sausjes waren eigenlijk overbodig omdat de smaak van de mosselen zo al perfect was. Bediening attent en vriendelijk. Ambiance erg leuk.
Oostdijk-kluwen .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2012
Ik heb er vissoep gegeten, tot mijn verrassing met 4 heerlijke verse broodjes met olie of kruidenboter. Goed gevuld. Zeer gezellig.
Mooi uitzicht en heerlijke wijn. Bediening zeer goed en onderhoudend. Een aanrader.
Moons .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Gisteren hebben we in deze gezellige brasserie gegeten.
Aangezien we mosselen wilden eten hadden we geen voorgerecht genomen. De mosselen (in witte wijn gekookt) vielen helaas tegen. Ze waren vers en goed van smaak maar helaas wat te lang gekookt.
Verder werd er bij deze mosselen slechts 2 sausjes (&mayonaise) en frietjes geserveerd, om een salade hebben we moeten vragen en werd geserveerd zonder dressing. Na de maaltijd kwam uiteraard de vraag of het gesmaakt had, maar er werd niet door gevraagd nadat wij bovenstaande commentaar gegeven hadden.
Martingunst .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2012
Een mooi ingerichte haven brasserie,zoals je dit op een haven verwacht. De keuken is prima met gerechten uit de oosterschelde. De bediening is correct maar mag vaktechnisch nog iets beter.