Bolenius

George Gershwinlaan 30 1082 MT Amsterdam Nederland Kaart
31-204044411

Over het restaurant Bolenius

Belichaming hip Amsterdam

Ontdek het nieuwe Amsterdam op de Zuidas bij Bolenius. Het restaurant is de belichaming van de trendy hoofdstad met het hippe, stijlvolle en lichte interieur en de groene en duurzame gerechten. Voel je hip en hedendaags in dit restaurant tussen de kantoortorens in het zakencentrum van Amsterdam.

Meer informatie over restaurant Bolenius

Maandag t/m Zaterdag 12:00 - 22:00
Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Bolenius

Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2019
Veel wisselende reacties gelezen over Bolenius, dus nieuwsgierig geboekt. Eerste indruk van het restaurant; ietwat kille inrichting. Minimalistische meubelen met weinig comfort. Akoestiek werd goed opgelost met gespannen doeken maar verlichtingsplan is niet goed.

Belangrijker; de keuken en de service! Zeer beperkte kaart met feitelijk een vlees/vis menu van vijf of zeven gangen en een vegetarisch menu van even veel gangen. Het vegetarische menu was - met uitzondering van de (steak) tartaar van wortel heel erg teleurstellend met vaak gezochte gerechten met weinig verrassende smaken. Twee van de zeven gerechten op basis van een hele vlakke biet. Zeer teleurstellend qua smaak. Zeker de mooi gemaakte roos van biet. Deze was in beide varianten van het menu gelijk, het verschil? Bij de vegetarische variant ontbrak de mooi gegaarde langoustine (het enige smaakvolle aan het gerecht). Voor de vegetarische gang een behoorlijke teleurstelling die niet goed te maken was met wat truffelschaafsel.

Een aantal gerechten was op smaak gebracht met zuur van Amsterdamse uien. Veel te zuur en verder vlak.

Ooit per abuis genoemd in combinatie met de vierentwintig beste vegetarische restaurants ter wereld.... maar in geen enkel opzicht sterwaardig. Niet qua stijl en sfeer, niet qua service en gastvrijheid en zeker niet qua keuken! Hieronder werd in een enkele recensie geschreven, dat de WOW-factor ontbreekt, volledig mee eens. Zeer teleurstellend voor een avondje voor € 500 a 600. Wij kunnen de waarderingen van zeven of hoger echt niet rijmen met wat wij gisteren hebben ervaren. Geen aanrader en zeker niet voor herhaling vatbaar. Bestaansrecht? Lunchrestaurant aan de Zuidas.
Lauren O.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2018
We hebben hier onlangs met zn vieren gegeten. Ons viel het heel erg tegen ondanks de vele lovende reacties die vermeld staan online. De amuses begonnen lekker, maar de rest viel erg tegen. De smaken waren niet mooi in belans en alles bevatte een zuurtje wat eigenlijk in bijna alle gevallen te zuur was. De sausen waren geconcetreerd, maar zo sterk dat je er na vier happen genoeg van had aangezien de smaken te sterk waren. Geen uitleg gehad over de wijnen. De heren waren erg vriendelijk, maar een oudere dame zij geen boe of ba tijdens het uitserveren. Ook serveerde ze meerde malen over je heen (dingen die je niet verwacht van een sterrenrestaurant) Het brood werd half op tafel door haar gesmeten en er werd geen uitleg gegeven door het menu. We vonden haar heel kill en onvriendelijk. Het eten werd twee keer door haar afgehaald terwijl mijn partnet nog bezig was met zijn gang. De wijnen waren lekker en ze hadden een leuk desert, maar ook deze was te gaar en het chocolade liep er niet zo uit als men beloofde. Het eten is veelste duur voor wat je er voor krijgt de rekening van 600,- euro was het absoluut niet waard. Ontzettend zonde wij komen hier helaas niet meer terug.
M L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2018
Ik heb nog nooit zo slecht gegeten in een sterrenrestaurant. Op elk gerecht was wel iets aan te merken. De smaken waren nooit mooi in balans. Ik heb mijn bord meerdere keren niet leeggegeten omdat ik het gerecht niet lekker of zelfs smakeloos vond. Zo zonde!

De bijpassende dranken waren echt heel erg goed ennor wat anders dan de standaard wijnen. Denk aan speciaalbier of jenever met gember en wortel bij een gerecht. Heel verfrissend!
Willem G.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2018
1e Kerstdag gegeten met 4 personen. Wij hadden gemeld dat één persoon alleen geen vlees eet en één persoon geen zeevruchten. Jammer dat de persoon die geen vlees eet geen vis kreeg bij het hoofdgerecht maar een knolraap met truffel. Hij kreeg wel een krabcocktail waar helaas ook onderdelen van de krab in zaten die er niet in horen (stukje van een schaar en kraakbeen). Van het eten kregen wij geen WOW gevoel. De bediening was rommelig. Vreemd dat wij alle gangen met hetzelfde mes moesten doen (het werd alleen door de bediening met een droge doek schoon gemaakt). Wij hebben de Michelin-ster niet kunnen ontdekken.
ted V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We hadden het 7 gangenmenu. Bij een paar gerechten was ik zeker positief verrast door de smaken en vorm. Dit waren de lagoustkne in daslooksaus en het gerecht met de paling. De snoepwinkel vonden wij minder en niet nodig.
Arie H.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We hadden het zeven gangenmenu. Alle gerechten waren verrassend in smaak en presentatie en vorm, Highlights waren voor mij de Langoustine in daslooksaus en de paling met appel en zuurdesem.
De friandises waren zeer goed.
Het "snoepgoed" detoneerde, was niet nodig, en zou ik niet meer aanbieden.
Wij gaan zeker weer eens eten bij Bolenius!
Christel V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Top ervaring. Wat een bijzonder en lekker eren. Kunstwerkjes en soms ook heel erg verrassend qua smaak. Het groente menu is een aanrader ook al was het dessert met groente ijs niet helemaal wat ik echt lekker vind. De ervaring was prachtig en de koffie met snoeperijen een fijne afsluiting.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Als je wat te vieren hebt, dan ga je lekker lunchen. En dat deden we vandaag bij Bolenius. Heerlijke amuses (het hoorntje met osseworst en Amsterdamse ui was zalig). Mooie gerechten met groenten uit eigen moestuin op de Zuidas. Spannende desserts - met suikerbiet en groenten en een bijzonder samenspel van 5 x lactose: allerlei structuren van melk en yoghurt.
Elly F.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Dit restaurant is vooral zeer geschikt voor groente liefhebbers c.q. vegetariërs. Weinig keuze voor echte vleeseters.
De amuses van te voren zagen er mooi uit, maar het was toch moeilijk om de diverse groentesmaken goed te onderscheiden. Omdat het vastgestelde menu ons niet helemaal beviel kozen we a la carte.
Het vis voor- en hoofdgerecht was heerlijk en zag er prachtig uit.
De kalfstartaar als voorgerecht viel tegen, en haalt het niet bij de originele versie. Ook de zacht gegaarde kalfssukade viel wat tegen. Iets te droog.
Als dessert namen we kaas, Veel keuze uit Nederlandse kazen, maar vooral veel overrijpe en erg harde kazen. Voor 5 mini flinterdunne plakjes en wat toebehoren een bedrag van 17,50 vragen is wel heel erg duur.
De bediening was uitstekend, het restaurant is ook prettig ingericht, en eenmaal binnen heb je geen erg in de hoge torens van de Zuidas.
De prijzen liggen natuurlijk op Michelin sterrenniveau, maar al met al was het ons dit bedrag niet waard.
paul W.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wist van te voren niet zo wat ik van Bolenius moest denken. Had eerder daar wel enige koppen thee gedronken en werd toen zeer vriendelijk bediend.
Maar goed, de tweede keer dan een echt diner. En zowaar op zeer prettige wijze verrast. De gerechten en de amuses zoals deze worden opgediend zijn ware plaatjes en nog lekker ook. Af en toe vraag je je toch af hoe dat in zo'n koks brein werkt, om juist die combinaties van toevoegingen met de zeeduivel en zeebaars te maken. Maar het werkte heel goed in het geval van de genoemde gerechten en het dessert.
Daarbij doet het bedienend personeel oprecht haar best om het de gast naar de zin te maken.
De Zuidas-entourage, 's avonds zeker saai te noemen, moet men maar voor lief nemen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Op een woensdagavond zat Bolenius gewoon vol. De tafels staan ruim opgesteld zodat we vrijuit konden praten.
Het Alliance menu van € 70 pp, bestaande uit vijf gangen, was een voltreffer. Heerlijke lamsbout, vooraf gegaan door vele amuses. De bediening was fantastisch. We kregen steeds precies uitgelegd wat we gingen eten. De smaaksensaties waren top.
Mijn partner en ik namen een wijnarrangement van € 40 pp. Kelner/sommelier Rob gaf ons veel aandacht. En alle wijnen waren lekker.
Ook het kaasplankje, € 15 extra, was uitgebalanceerd. Glas port à € 8 erbij. En tot slot koffie (€ 7).
Ik noem bewust de prijzen, want uiteindelijk waren we wel € 145 de man kwijt.
Het was een heerlijke avond op de Zuidas, midden tussen de kantoorgebouwen. Vooral 's avonds een sfeerloze omgeving.
Amanda W.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Wow, wat hebben we een fantastische avond gehad bij het prachtige Bolenius. Het eten was van begin tot einde uitmuntend, evenals de wijnen. Maar wat de ervaring echt onovertroffen maakte was het personeel: super attent (we kregen zelfs een rondleiding langs de moestuin!), kundig, en hun Engels was fenomenaal. We genieten nog na!
Dubbel H.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Met 5 personen zaterdag van het Alliance-menu (uitgebreid met een extra gang kaas) genoten. De witte asperge was de rode draad in het menu. Amuses en vrijwel alle gerechten waren uitstekend bereid en kenden een mooie wijn-spijscombinatie. Alleen het tussengerecht van tarbot met draadjesvlees en gebakken asperge met een chenin blanc uit de Loirestreek viel tegen. De wijn was te droog voor het toch wat 'vettige' gerecht, de gebakken asperge te overheersend van smaak voor de tarbot en de meerwaarde van de toegevoegde flietertjes draadjesvlees bleef onduidelijk. Echt minpunt is de prijs voor plat water (€ 3,95 per fles) naast een niet goedkoop maar goed wijnarrangement. Een restaurant van het niveau Bolenius eigenlijk onwaardig!
Rémy L.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Fantastisch gegeten!wij hadden het 8 gangen menu met wijnarrangement op. Een avond vol beleving, zeer verfijnde smaken van wijn en spijs, en top bediening! Bedankt team Bolenius
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
We werden - buiten al - zeer vriendelijk ontvangen en de bediening bleef de hele avond attent en top. Het vijfgangen Alliance-menu deed daar niet voor onder. Steeds verrassende smaken, met de juiste dosis creativiteit geserveerd (amuse op de hand, hooi-ham op een enorme lavasteen). Zeker op de zaterdag (verder weet ik het niet) ook een aanrader voor het niet-zakelijke publiek.
Kirstin P.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Eten bij Bolenius was een ware smaaksensatie. Ieder (prachtig vormgegeven) gerecht was een verrassende en steeds zeer geslaagde combinatie van smaken en texturen. De bediening heeft precies de juiste mix van persoonlijk en professioneel, de uitleg bij het eten is kort maar krachtig, de wijnen uitstekend. Het restaurant is zakelijk ingericht, maar wel met leuke vondsten. Minder ideaal voor een romantisch onderonsje, maar wel als je echt bijzonder wilt eten!
StJakob .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Geluncht bij Bolenius. Het menu van de chef met nog wat extraatjes. Wat moet ik zeggen? De borden zien er prachtig uit, het eten is prachtig verpakt met verrassend mondgevoel. Het gaat echter niet ten koste van de smaak! De hoeveelheden zijn goed afgestemd, bediening zeer correct (mag van mij persoonlijk iets losser maar past zeer goed bij de ambiance en het niveau).
Qua decor niet mijn favoriet maar spot on als je bedenk dat het in een zakengebied ligt dus vandaar een 8. Al met al hoog in de lijst!
Mrkln64 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Fantastisch! Na het winkelen hier naar toe voor de lunch. Heerlijke en verrassende gerechten. Ster-waardig! Wat een perfecte bediening. Alles precies goed getimed. Goede wijnadviezen (wijnarrangement) als aperatief en bij de 3 gangen.
Van reservering tot afrekenen perfect!
Erykah S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Een geweldig lunch op de zaterdag voor Valentine. Bediening top, eten verrassend en het dessert overtreffen, wij komen nog een keer terug voor diner.
francoisjosph .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
De Zuid-as heeft nog niet de charme die het zou kunnen hebben maar horeca zit er genoeg. Zo ook Bolenius. Goed restaurant. De wijnkaart is divers en er staan mooie wijnen op zowel voldoende oude als nieuwe wereld. Geen toppers overigens! Maar keurige wijnen. Toch valt er nog flink te sleutelen aan de wijnkaart. De meeste prijzen voor de wijnen vind ik aan de hoge kant. Zeg maar Zuid-as prijzen! En ik zeg dat niet omdat ik niet veel geld wil betalen voor een wijn, maar juist heel goed weet wat een wijn inkoop kost. Maar goed, ze zullen de locatie vermoedelijk moeten kunnen blijven betalen. De inrichting is modern, beetje koud qua sfeer! Beetje Scandinavische look and feel wat mij betreft. De bediening is zeer vriendelijk en keurig. Niets op aan te merken. Het eten komt mooi op het bord op tafel. Soms wat strak maar zeker ook een lust voor het oog. Het Alliance menu is goed! Leuke combinaties zoals boerenkool en pannenkoek. De kabeljauw was heerlijk. Netjes gegaard en de eiwitten nog keurig intact. De vlaai vond ik muwohhhhhh aardig maar niet een geweldige afronder. Neemt niet weg dat dit den plek is om terug te komen en aan anderen aan te raden.