Bokaal Rotterdam

7,2
7,1
CuliFemale .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Door een vriendinnetje meegenomen naar dit heerlijke terras en vervolgens verrassend lekker gegeten! Vooral het concept met de uitgebreide selectie aan kazen en vleessoorten waarvan je ook gemengde plankjes kunt bestellen en echt super en de kwaliteit absoluut top.
Hoofdgerechten zijn zeer aantrekkelijk geprijsd, wij hebben deze vrijdagavond allebei voor het stoofvlees met frietjes gekozen, niet heel zomers maar wel erg lekker! Overige gerechten die bij tafels om ons heen geserveerd werden zagen er ook allemaal erg goed uit.
De bediening is attent, vlot en de service verrassend snel voor een vol terras op vrijdagavond. Ook vanuit de keuken werden de gerechten snel geserveerd, duidelijk goed geregeld. Klein minpuntje is dat de tafel op het terras erg dicht op elkaar staan, je schuift vaak met stoelen tegen elkaar en de bediening kan er regelmatig niet tussendoor.
Jordanair .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Het eten staat in schril contrast tot de leuke locatie en fijne bediening. Het is echt een tent waar je alleen wat moet drinken. We waren er rond 7 uur en je zag weinig mensen dineren. Achteraf was duidelijk waarom. We hadden spare ribs en stoofvlees maar dat viel enorm tegen. Totaal smakeloos stoofvlees en de spare ribs smaakte naar kip. De sla was treurig. De frites daarentegen erg lekker. Het wordt tijd dat de eigenaar naar de kwaliteit van de keuken kijkt. Het trekt de rest enorm naar beneden. Succes!
Wimvankeulen29 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Pracht zaak op misschien wel het leukste pleintje van Rotterdam. Ontzettend gaaf ingericht, met no nonsens look. Het eten is misschien iets minder dan het interieur doet vermoeden, maar is absoluut niet verkeerd. Verwacht stoere gerechten, smakelijk maar met niet al teveel verfijning. Maar eigenlijk kom je hier ook meer voor het drinken, dan voor het eten. Absoluut een aanrader!
MvdProef .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Locatie en decor ziet er goed uit. Eten lekker. Service zeer zeer zeer slecht. Het personeel ziet, ruikt en praat alsof het net uit de kroeg komt rollen. Daarbij hebben ze ook weinig zin om te werken lijkt, ze vinden het wel erg belangrijk om druk met elkaar bezig te zijn (je ziet dat de onderlinge gesprekken niet werk gerelateerd zijn). Komen moeizaam een bestelling opnemen bij je tafeltje, moet lang wachten en veel moeite doen om aandacht te vragen om überhaupt een bestelling te plaatsen kortom geen aanrader!!!!
Marina R.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heel leuk hip(ster) cafe met een grote collectie speciaalbieren, kazen en worstjes. Het eten (salade en spare-ribs) was prima, niet heel bijzonder. Fijn groot terras voor als het lekker weer is maar binnen aan de bar hangen is ook gezellig. De bediening zou nog iets attenter mogen: we moesten best lang wachten tot we iets konden bestellen.

Wij wonen zelf in Amsterdam, en als dit cafe in Amsterdam had gezeten hadden we een lager cijfer gekregen; in Rotterdam is het aanbod van dit soort cafe's veel minder groot. Dus Rotterdamse ondernemers: meer van dit graag!
SaskiaBerend .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Ik ben dol op de locatie van Bokaal. Je kunt er heerlijk terecht voor een hapje en een drankje. Alleen de service is wel wat onder de maat. Het lijkt wel of het personeel slachtoffer is geworden van hun eigen succes. Ze zijn zeer onvriendelijk naar de gasten toe. Jammer voor zo'n top tent.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Van een wandeling over de markt kregen we trek ik friet kroket. Maar geen zin om in de kou in de rij te gaan staan. Bij Bokaal bestelden we dus frites met garnalen kroketjes. Gezellig eetcafe, frietjes lekker met een schiletje en de garnalenkroketten waren ook niet slecht. Ruike keus aan bieren, ik nam een Vedett IPA, Mij partner een sauvignon Blanc. Vriendelijke bediening.
Nele G.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Geluncht een combi schotel vleeswaren en kaas lekker maar niet echt Royal voor 19 EUR voor 2 personen mocht er iets meer brood en charcuterie op liggen, voor de rest gezellig maar wel een beetje een kippenhok.
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Bokaal is een erg gezellige de populaire kroeg en dat is geheel niet onterecht in mijn ogen. Een uitgebreide bierkaart en een goede sfeer dragen veel bij aan een positieve beoordeling. De bediening is echter traag als je niet aan de bar zit.
Zowel de borrelhappen als de brasseriegerechten zijn lekker.
DanielleHoutman .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Wat een topzaak! Van de zomer al vaak op het terras gezeten, maar nu ook een keer binnen. Het is niet echt een zaak om uitgebreid te dineren, maar wel ideaal om lekker te borrelen met wat vrienden. Naast de lekkere speciaalbiertjes hebben ze ook heel veel keuze in plankjes met hammetjes en kazen. De combinatieplank voor 3 personen was echt lekker. Daarna hadden we de spareribs en stoofvlees met frites. Ook dit was erg lekker! Het meisje dat ons bediende was ook supervriendelijk en snel.
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Echt dineren hebben we er niet gedaan, maar wel hebben we genoten van de verschillende bieren. Ruime keuze en dan ook nog eens de juiste en lekkere biertjes. De kaas / vlees plateau was helemaal top, veel verschillende dingen en allemaal lekker. Of deze recensie representatief is voor een diner weet ik niet. Overigens is deze tent niet de goedkoopste van R'dam en omstreken.........
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Zeer vriendelijke bediening, lekkere bieren van de tap en een leuke plek die het verdient om een succes te worden. Met de heaters was het zelfs in november nog goed uit te houden op het grote terras.

Maar dan het eten...daar moet echt iets aan verbeterd worden. De patat stoofvlees was niet onaardig, maar het doet de frites geen goed als het stoofvlees er bovenop gekwakt wordt. Het wordt een zompige massa.

De spareribs waren flauw en vet. @kok, ze moeten veel langer in de oven en wat meer spice zou niet verkeerd zijn, ze smaakten nu vooral naar varken. De frites vond ik slap en ook vet, de mayo was wel lekker en de maiskolf die erbij geserveerd werd was weer eens wat anders. Al was dat gekluif aan zo'n kolf met boter niet ieders ding.

Als het eten beter wordt voorspel ik een mooie toekomst voor Bokaal. Ze verdienen het wel.
Vitter .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Aanwinst voor Rotterdam! Je moet hier niet zijn voor een diner maar zeker voor aperitief of een afzakkertje. TOP tent. Ik ben er erg blij mee. Lekker ongedwongen sfeertje, goed personeel, ruime bier assortiment en ik zag wat kaas pleteau's voor bij gaan die ook super goed geserveerd waren.
Well done guys.
Sorayac24 .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Op basis van alle enthousiaste verhalen, hier heen gegaan voor de lunch. Achteraf spijt van onze keuze om hier iets te eten. Wij hadden een broodje pulled pork en een frites stoofvlees. Het broodje pulled pork was niet bijzonder, koud en zat weinig smaak aan. Het stoofvlees was flauw, frites was nat en slap van de jus. Wij zijn allebei niet moeilijk maar zelden zo slecht gegeten en dan was het maar voor de lunch. Eigenlijk spijt dat we er ter plekke niets van hebben gezegd. Hier gaan we in ieder geval niet meer heen en ik raad het niemand aan.
Kim R.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
No nonsense keuken inrichting en bediening. Heerlijke kaas- en vleeswaren, geserveerd op houten planken. Kazen op de juiste temperatuur, huisgemaakte compote erbij, echt heerlijk. Supergoede frites. Steak tartare was basic maar erg goed. De bediening is zeer scherp en weet alle kazen en vleeswaren uit te leggen en ook de biersuggesties waren nuttig. Mooie zaak ook, alsof hij er al jaren zit. Voor herhaling vatbaar, ideale borrel en aansluitend snack/eetplek
L V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Bokaal zit op een leuke locatie op een autovrij pleintje aan de Pannenkoekstraat in Rotterdam.
Het is er erg sfeervol als het terras vol zit en ook binnen ziet het er erg leuk uit.

Wij hebben op het terras gezeten en zijn begonnen met een plank van kaas en worst. Dit was echt heerlijk. Daarna hebben wij een paar kleine hapjes genomen, echt fingerfood. Ook dit was erg goed. Uiteindelijk hebben we ook een hoofdgerecht genomen. Dit was echt niet bijzonder. Deze tent is goed in de kleine hapjes maar voor een hoofdgerecht zou ik een ander restaurantje zoeken.
Wijn uit karaf was prima, maar niet bijzonder.

Prijs/kwaliteitverhouding redelijk.

Bediening is wel vriendelijk maar niet enorm scherp.

Voor een gezellige zaterdagmiddag borrel zeker een aanrader.
Linda P.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Vandaag voor het eerst eens neergestreken op het terras van deze vrij nieuwe zaak. En meteen voor het laatst. Op aanraden van het meisje dat ons bediende hebben wij een broodje pulled pork besteld, mijn man een cappuccino en ik een ice tea. De cappuccino had helaas weinig koffiesmaak, meer een soort koffie verkeerd. Terwijl mijn man toch van tevoren nog heeft nagevraagd wat voor koffie men had en of het wel een beetje sterk was e.d.

Het broodje pulled pork werd geserveerd op een houten plank met een beetje coleslaw en gewone sla(ook allemaal op het broodje). De pulled pork was niet warm en ook niet echt "pulled", het waren net iets te grote stukken, en totaal smaakloos, er zat ook geen barbecuesaus bij. Daarnaast was het niet zo'n groot broodje en voor 8,50 Euro zit ik dan liever bij de Surinamer waar ik drie broodjes kan bestellen voor dit geld.

Omdat ons tafeltje erg wiebelde zijn we aan een tafeltje naast ons gaan zitten, 30 centimeter verderop en meteen was er paniek bij de bediening want voor wie is nou toch die cappuccino?? We zagen de jongeman heen en weer lopen, overleggen met zijn collega's, en na veel roepen en zwaaien werden we dan toch eindelijk opgemerkt en kregen we onze cappuccino. Ongelofelijk wat het moderne tijdperk ons heeft gebracht, als de computer zegt tafeltje 93 en de klant gaat zomaar zelf aan tafeltje 94 zitten dan is er paniek in de tent! Er werd ook verder geen woord gewisseld, zo van "Oh u bent van tafeltje gewisseld?" of "sorry ik kon u even niet vinden"(ondanks uw gezwaai en geroep).

Voor ons dus geen Bokaal meer, oh ja, had ik al iets gezegd over de vreselijke muziek die ons tegemoet kwam vanuit de zaak?
Stephan V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Gisteren middag met een vriendin bij het Bokaal geweest. Dit is een zeer slechte ervaring geweest helaas. Ik bestelde een gemengd plankje en gaf aan geen geitenkaas, schapenkaas en lamsvlees te eten. Tot mijn verbazing lag het er wel op. dit aangegeven te hebben is de kaas verwijderd en hiervoor is een andere kaas in de plaats gekomen. helaas had deze de smaak van geit! doordat het waarschijnlijk op de zelfde plek lag. Het lamsvlees was nog steeds aanwezig... Wij hebben éénmaal drank besteld, daarna is het ons nooit meer gevraagd, terwijl ons glazen al langere tijd leeg waren. De bediening was niet oplettend. Ook vonden wij de prijs/kwaliteitsverhouding niet kloppen.
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2015
Met z'n vieren hebben wij geluncht bij Bokaal. Toen wij aankwamen zaten wij heerlijk in het zonnetje. Wij werden verleid door een originele keuze van broodjes. Ik ben bijzonder te spreken over de pulled pork met cole slaw, echt een aanrader. De broodjes waren gezellig samen geserveerd op een grote eiken plank - leuk detail. Een min punt was dat er alleen harde broodjes waren, een keuze voor een zachtere brood soort of sneetjes is zeker aan te raden. De ruime keuze van bijzondere biersoorten lokt ons om zeker een keer terug te komen!
Nante O.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Vlak bij de Binnenrotte/Blaak/markt(hal), bij de Meent en Pannekoekstraat, kortom in een heel leuk deel van Rotterdam, aan een pleintje ligt Bokaal. Leuke tent! Sfeervolle inrichting, met industriële accenten (hout, leer, staal)! Ontspannen sfeer, bediening is goed, attent en vriendelijk & snel. Kaart en prijs/kwaliteit verhouding is prima. Lekkere bieren/wijnen/happen/gerechten. Leuk overdag & leuk 's avonds!