Bojo

Lange Leidsedwarsstraat 49 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206227434

Over het restaurant Bojo

Nadat Bob en John mijlenlange tochten met de Holland Amerika Lijn hadden gemaakt, brachten zij het beste van de Indonesische keuken naar Amsterdam. Ze openden restaurant Bojo, waar veel gasten genoten van de authentieke gerechten. Ruim 40 jaar na de opening is Bojo nog steeds een begrip in Amsterdam. Het opvallende interieur, het gezellige terras, de vriendelijke bediening en de traditionele kaart, het wordt een bezoek om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant Bojo

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 16:00 - 00:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Terras
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Wij kwamen hier vanwege de hoogste rating op IENS voor een Indonesisch restaurant in Amsterdam, maar vonden het eten heel matig. Er zijn heel veel betere Indonesische restaurants in de stad. Misschien wordt de IENS rating nogal (positief) beïnvloed door veel toeristenbezoekers, die nooit eerder Indonesisch aten? Wel heel aardige en vlotte bediening en prettige atmosfeer. Gerechten in het algemeen te flauw, sommige onderdelen echt niet smakelijk. Sate Babi wel goed. Alleen Indonesische traditionals van matige kwaliteit.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
prima indonesich restaurant, goede kwaliteit, puike bediening
Dik B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Het was al weer vijf jaar geleden dat ik in Bojo gegeten heb. Het was weer als vanouds: goed. En leuk om de eigenaar Glen weer te zien en te spreken. Ik neem me voor om weer vaker langs te gaan.
joke.terhorst T.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Weer eens heerlijk gegeten bij Bojo. Goede sfeer. Gezellige bediening. Heerlijk eten
Nico S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Het was al weer een tijd geleden dat we bij BoJo hadden gegeten. Het is een echte aanrader. Leuke sfeer, alerte, professionele en snelle bediening. En het eten was heerlijk tegen een heel gunstige prijs! Een echte aanrader.
Niek K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Restaurant(je) bestaat al 100 jaar :-). Door de tijd heen gelukkig weinig veranderd: klein, informeel, bruin/Indonesisch, dicht op elkaar, geweldig eten, vriendelijke bediening, prijs-kwaliteit een 10.
Hoda F.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Eten was lekker, ik heb Ajam kerrie gegeten.
Echt hele gezellige sfeer. Kwaliteit is goed.
Zeker niet duur.
Ik zal zeker weer terug komen.
Glenn K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Kom al jaren bij BoJo
In mijn jeugd kennis mee gemaakt
Na het stappen kon je daar tot de vroege ochtenduren nog terecht voor een heerlijke maaltijd
Prima restaurant en het eten is er nog altijd goed!
Youssef H.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Ben hier vandaag wezen eten en ik en mijn familie hebben heerlijk gegeten van de indonesische specialiteiten van Bojo. Zeker voor herhaling vatbaar en ook echt een aanrader.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Het eten was lekker en de de kipsate was ook erg lekker. De bediening was erg vriendelijlk maar ik vind toch dat het tijd wordt voor een opknapbeurt voor het interieur.
Bahaa A.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ik was er afgelopen zaterdag nacht met mijn vrouw, en ik kan u vertellen dat ik had een geweldige maaltijd. Alles is vers en goed gekookt, en ze zijn erg vriendelijk. DANK Bojo
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Ga hier niet heen! Het eten is vreselijk.

Vroeger was dit een plek waar je tot na twaalven terecht kon voor een heel redelijke Indische hap. Daar lijkt niets van over. Ik heb het idee dat hier geen kok meer in de keuken staat, maar een veel goedkoper iemand die ontdooid voedsel op borden kwakt en het vervolgens in de magnetron schuift.

De Nasi Kuning was een treurig en rommelig uitziend bordje met kurkdroge Atjar en even droge rijst die volgens ons niet van vandaag was. Verder wat doorgekookte smakeloze boontjes en een stukje kip dat behalve een zweem van vrieskist ook helemaal nergens naar smaakte. De klapper was de Rendang: Een grijze brij met 2,5 brokje vlees die, visueel gezien, precies leek alsof iemand met buikloop het op je bord had gedaan. Dit is niet overdreven, zo diep treurig was het. Alleen de saté kon er mee door.

Men zegt dat er teveel toeristen in Amsterdam zijn. Laten we ze allemaal hierheen sturen. Dan lost dat probleem zich ook op; ze komen nooit meer terug.
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Zaterdagavond gegeten, Bojo zit hier al zolang ik mij kan heugen en staat ook voor de Indonesische keuken.

De sfeer en inrichting is in de loop der jaren niet echt veranderd, vroeger at ik hier na het uitgaansleven nu ik een oudere leeftijd heb bereikt eet ik hier voordat ik uitga. Men zit hier nog steeds op houten blokken en de gezellige tafeltjes met batik-kleedjes. De bediening bij Bojo zeer speciaal, beleefd, gemotiveerd en vooral goed aanvoelend.

Mijn vrouw en ik hadden beiden de Saté speciaal wat neer komt op 6 stokjes (BBQ) saté (kip, geiten en varkensvlees) met saté en soja saus en verder bami en groenten. De stokjes saté waren uitzonderlijk smakelijk, de groenten zoals verwacht (met kokossmaak) en de bami was net niet warm genoeg (jammer) Verder had ik een witte wijn (sauvignon) die voldeed aan de prijs/kwaliteit verhouding. Als nagerecht had ik de pisang met een bolletje ijs, heerlijk.

Al met al vond ik het gewoon aan mijn verwachtingen voldoen, om Bojo te vergelijken met Indonesische eethuisjes van vroeger vind ik niet op zijn plaats. Dertig jaar terug stonden de oma'tjes in de keuken en kwam je dicht tegen de authentieke eethuisjes in Djokdjakarta aan. Nu zoveel jaren later zijn die oma'tjes er niet meer en is de smaak enigszins aangepast (milder)

Mij zien ze hier gewoon weer terug, niks mis mee
topski .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Ach, wat moet ik over Bojo schrijven .....
De echt Indische toko's zijn aan het uitsterven in NL.
Bojo is een heerlijk klein restaurantje met bijbehorende batik tafelkleedjes, super aardige bediening, maar het eten ..... niks Indisch aan.

Nou ben ik verwend door de Indische keuken in het land zelf en verwacht in NL een slap aftreksel daarvan, maar Bojo is superslap.
Duidelijk genoeg dacht ik voor de snelle verstaander.
robijn023 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Oei oei oei jammer dat de kwaliteit zo achteruit is gegaan, ooit een van mijn favoriete eethuisjes waar ik maandelijks kwam.
Is bojo overgenomen? Ik weet het niet, porties kleiner en minder lekker. Maar wel duurder.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Mamas keuken is nooit te overtreffen. Het eten is goed. Ik had cumi cumi, inktvis, gegeten. Het was goed, prima gekruid en mooi opgediend. De bediening was super. Ze waren klantvriendelijk, behulpzaam en oplettend en alert. In een sfeervolle decor heb ik mij goed vermaakt.
TjB .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Na dertig jaar eindelijk weer eens bij Bojo gegeten. Belangrijkste reden om destijds af te haken waren de ellendige kubussen waar je het van in de rug kreeg. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook stoelen in het nog immer wat donkere interieur. Bovendien kan je ook op een terrasje buiten eten. Dat zat bij het warme weer dan ook meteen vol. Jammer dat je daar officieel niet mag reserveren.
Het eten is lekker Indonesisch maar niet echt sprankelend. Wij hadden lekkere voorafjes, loempiaatjes, pangsit en risolles. Wel opvallend: alle drie gelardeerd dezelfde rode saus!
De sateh daarna was ouderwets goed, met prima saus. De extra bestelde nasi goreng was niet bijzonder. Zeer aan te bevelen echter de ajam banjar, mooie zachte kip, heerlijke saus. Een grote tegenvaller was echter de babi ketjap. Keihard vlees. Zo hoort dat toch niet? Gelukkig een extra flesje bintang om e.e.a. weg te spoelen. Wat ons tenslotte opviel was dat geen van de gerechten echt pedis ware. Maar misschien was onze smaak nog voorgesorteerd op pittig na een net afgesloten bezoek aan Bali.
Hulde aan de enige bediende die het in haar eentje moest doen terwijl het stampvol was. Ze loste alles met veel charme op. Misschien kan haar baas voor assistentie zorgen als je mag verwachten dat het terras vol zit. En voor betere babi ketjap.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
"vroeger" zei ik regelmatig "vroeger had je de gewone toko's en eethuisjes, de betere en je had Bojo"

Bojo is naar mijn beleving een schim van wat het ooit geweest is. De Nasi Rames met 2 kleine stokjes sateh was redelijk van smaak, de porties een stuk kleiner dan vroeger.

Als nagerecht de traditionele gebakken banaan, echter werd deze geserveerd met poedersuiker en slagroom, slechter kun je het niet treffen.

Misschien nog een leuke tent voor de toeristen die Amsterdam aandoen, voor mij de laatste keer.

Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Vorig jaar waren we hier al eens. In het verleden na het stappen in de binnenstad van Amsterdam een vaste stek waar je tot vroeg in de ochtend nog kon eten. De bediening heeft nu geen haar meer maar voor het overige is er nix veranderd!
En je kunt er nog steeds er goed eten, alleen niet meer s ‘nachts.

Heerlijke Indonesische gerechten komen uit de keuken, geweldig van smaak en in een omgeving die je doet wanen in Indonesië.

Een aanrader voor de fijn proever van de Indonesische keuken
D.P. .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
In korte tijd 2 keer wezen eten. Beide keren voor een concert. Ze nemen de tijd voor mensen die de tijd hebben, en zijn vlot voor mensen die bijv. naar de schouwburg of een concert gaan. Moet dus nog een keer de tijd nemen. Ik kan niet beoordelen of het eten authentiek is want ben nog nooit in Indonesië geweest. Wel vond ik het eten erg lekker. De eerste keer had ik een spicy gerecht genomen, en na de vraag of ik het zeker wist kreeg ik waar ik om gevraagd had. Tweede keer voor de zekerheid iets milders genomen. Hou wel van spicy maar is ook wel fijn om bij een concert je maag niet te voelen. Eigenaar is een fijne vent, met goed gevoel voor humor. Aanrader.