Bojo

Lange Leidsedwarsstraat 49 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206227434

Over het restaurant Bojo

Nadat Bob en John mijlenlange tochten met de Holland Amerika Lijn hadden gemaakt, brachten zij het beste van de Indonesische keuken naar Amsterdam. Ze openden restaurant Bojo, waar veel gasten genoten van de authentieke gerechten. Ruim 40 jaar na de opening is Bojo nog steeds een begrip in Amsterdam. Het opvallende interieur, het gezellige terras, de vriendelijke bediening en de traditionele kaart, het wordt een bezoek om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant Bojo

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 16:00 - 00:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Hoda F.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Eten was lekker, ik heb Ajam kerrie gegeten.
Echt hele gezellige sfeer. Kwaliteit is goed.
Zeker niet duur.
Ik zal zeker weer terug komen.
Glenn K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Kom al jaren bij BoJo
In mijn jeugd kennis mee gemaakt
Na het stappen kon je daar tot de vroege ochtenduren nog terecht voor een heerlijke maaltijd
Prima restaurant en het eten is er nog altijd goed!
Youssef H.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Ben hier vandaag wezen eten en ik en mijn familie hebben heerlijk gegeten van de indonesische specialiteiten van Bojo. Zeker voor herhaling vatbaar en ook echt een aanrader.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Het eten was lekker en de de kipsate was ook erg lekker. De bediening was erg vriendelijlk maar ik vind toch dat het tijd wordt voor een opknapbeurt voor het interieur.
Bahaa A.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ik was er afgelopen zaterdag nacht met mijn vrouw, en ik kan u vertellen dat ik had een geweldige maaltijd. Alles is vers en goed gekookt, en ze zijn erg vriendelijk. DANK Bojo
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Ga hier niet heen! Het eten is vreselijk.

Vroeger was dit een plek waar je tot na twaalven terecht kon voor een heel redelijke Indische hap. Daar lijkt niets van over. Ik heb het idee dat hier geen kok meer in de keuken staat, maar een veel goedkoper iemand die ontdooid voedsel op borden kwakt en het vervolgens in de magnetron schuift.

De Nasi Kuning was een treurig en rommelig uitziend bordje met kurkdroge Atjar en even droge rijst die volgens ons niet van vandaag was. Verder wat doorgekookte smakeloze boontjes en een stukje kip dat behalve een zweem van vrieskist ook helemaal nergens naar smaakte. De klapper was de Rendang: Een grijze brij met 2,5 brokje vlees die, visueel gezien, precies leek alsof iemand met buikloop het op je bord had gedaan. Dit is niet overdreven, zo diep treurig was het. Alleen de saté kon er mee door.

Men zegt dat er teveel toeristen in Amsterdam zijn. Laten we ze allemaal hierheen sturen. Dan lost dat probleem zich ook op; ze komen nooit meer terug.
Faralley .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Zaterdagavond gegeten, Bojo zit hier al zolang ik mij kan heugen en staat ook voor de Indonesische keuken.

De sfeer en inrichting is in de loop der jaren niet echt veranderd, vroeger at ik hier na het uitgaansleven nu ik een oudere leeftijd heb bereikt eet ik hier voordat ik uitga. Men zit hier nog steeds op houten blokken en de gezellige tafeltjes met batik-kleedjes. De bediening bij Bojo zeer speciaal, beleefd, gemotiveerd en vooral goed aanvoelend.

Mijn vrouw en ik hadden beiden de Saté speciaal wat neer komt op 6 stokjes (BBQ) saté (kip, geiten en varkensvlees) met saté en soja saus en verder bami en groenten. De stokjes saté waren uitzonderlijk smakelijk, de groenten zoals verwacht (met kokossmaak) en de bami was net niet warm genoeg (jammer) Verder had ik een witte wijn (sauvignon) die voldeed aan de prijs/kwaliteit verhouding. Als nagerecht had ik de pisang met een bolletje ijs, heerlijk.

Al met al vond ik het gewoon aan mijn verwachtingen voldoen, om Bojo te vergelijken met Indonesische eethuisjes van vroeger vind ik niet op zijn plaats. Dertig jaar terug stonden de oma'tjes in de keuken en kwam je dicht tegen de authentieke eethuisjes in Djokdjakarta aan. Nu zoveel jaren later zijn die oma'tjes er niet meer en is de smaak enigszins aangepast (milder)

Mij zien ze hier gewoon weer terug, niks mis mee
topski .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Ach, wat moet ik over Bojo schrijven .....
De echt Indische toko's zijn aan het uitsterven in NL.
Bojo is een heerlijk klein restaurantje met bijbehorende batik tafelkleedjes, super aardige bediening, maar het eten ..... niks Indisch aan.

Nou ben ik verwend door de Indische keuken in het land zelf en verwacht in NL een slap aftreksel daarvan, maar Bojo is superslap.
Duidelijk genoeg dacht ik voor de snelle verstaander.
robijn023 .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Oei oei oei jammer dat de kwaliteit zo achteruit is gegaan, ooit een van mijn favoriete eethuisjes waar ik maandelijks kwam.
Is bojo overgenomen? Ik weet het niet, porties kleiner en minder lekker. Maar wel duurder.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Mamas keuken is nooit te overtreffen. Het eten is goed. Ik had cumi cumi, inktvis, gegeten. Het was goed, prima gekruid en mooi opgediend. De bediening was super. Ze waren klantvriendelijk, behulpzaam en oplettend en alert. In een sfeervolle decor heb ik mij goed vermaakt.
TjB .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2015
Na dertig jaar eindelijk weer eens bij Bojo gegeten. Belangrijkste reden om destijds af te haken waren de ellendige kubussen waar je het van in de rug kreeg. Gelukkig zijn er tegenwoordig ook stoelen in het nog immer wat donkere interieur. Bovendien kan je ook op een terrasje buiten eten. Dat zat bij het warme weer dan ook meteen vol. Jammer dat je daar officieel niet mag reserveren.
Het eten is lekker Indonesisch maar niet echt sprankelend. Wij hadden lekkere voorafjes, loempiaatjes, pangsit en risolles. Wel opvallend: alle drie gelardeerd dezelfde rode saus!
De sateh daarna was ouderwets goed, met prima saus. De extra bestelde nasi goreng was niet bijzonder. Zeer aan te bevelen echter de ajam banjar, mooie zachte kip, heerlijke saus. Een grote tegenvaller was echter de babi ketjap. Keihard vlees. Zo hoort dat toch niet? Gelukkig een extra flesje bintang om e.e.a. weg te spoelen. Wat ons tenslotte opviel was dat geen van de gerechten echt pedis ware. Maar misschien was onze smaak nog voorgesorteerd op pittig na een net afgesloten bezoek aan Bali.
Hulde aan de enige bediende die het in haar eentje moest doen terwijl het stampvol was. Ze loste alles met veel charme op. Misschien kan haar baas voor assistentie zorgen als je mag verwachten dat het terras vol zit. En voor betere babi ketjap.
Jan H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
"vroeger" zei ik regelmatig "vroeger had je de gewone toko's en eethuisjes, de betere en je had Bojo"

Bojo is naar mijn beleving een schim van wat het ooit geweest is. De Nasi Rames met 2 kleine stokjes sateh was redelijk van smaak, de porties een stuk kleiner dan vroeger.

Als nagerecht de traditionele gebakken banaan, echter werd deze geserveerd met poedersuiker en slagroom, slechter kun je het niet treffen.

Misschien nog een leuke tent voor de toeristen die Amsterdam aandoen, voor mij de laatste keer.

Ruud E.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Vorig jaar waren we hier al eens. In het verleden na het stappen in de binnenstad van Amsterdam een vaste stek waar je tot vroeg in de ochtend nog kon eten. De bediening heeft nu geen haar meer maar voor het overige is er nix veranderd!
En je kunt er nog steeds er goed eten, alleen niet meer s ‘nachts.

Heerlijke Indonesische gerechten komen uit de keuken, geweldig van smaak en in een omgeving die je doet wanen in Indonesië.

Een aanrader voor de fijn proever van de Indonesische keuken
D.P. .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
In korte tijd 2 keer wezen eten. Beide keren voor een concert. Ze nemen de tijd voor mensen die de tijd hebben, en zijn vlot voor mensen die bijv. naar de schouwburg of een concert gaan. Moet dus nog een keer de tijd nemen. Ik kan niet beoordelen of het eten authentiek is want ben nog nooit in Indonesië geweest. Wel vond ik het eten erg lekker. De eerste keer had ik een spicy gerecht genomen, en na de vraag of ik het zeker wist kreeg ik waar ik om gevraagd had. Tweede keer voor de zekerheid iets milders genomen. Hou wel van spicy maar is ook wel fijn om bij een concert je maag niet te voelen. Eigenaar is een fijne vent, met goed gevoel voor humor. Aanrader.
Peyo_Zouthoet .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
De nasi goreng speciaal die ik hier vanavond heb gegeten was lang niet zo goed als ik dat vroeger van Bojo gewend was. De atjar was droog (alsof hij al een tijdje klaar had gelegen op mijn bord) en aangekleed met letterlijk één flinterdun plakje komkommer. (Doe dan niks.) De nasi was niet beter dan ik hem zelf maak. Het vlees was wel erg lekker.

Een grote misser was het verschil tussen 'nasi goreng' en 'nasi goreng speciaal’. Dat is namelijk -- afgezien van de prijs uiteraard -- een stokje saté. En dan bedoel ik ook stok-JE: het ding leek voor een poppenhuis te zijn bereid en was niet veel groter dan mijn middelvinger! Er werd een piepklein schaaltje satésaus bij geserveerd. Ook zit er geen gebakken gekookt ei meer bij dit gerecht, terwijl dat vroeger wel zo was.

Met andere woorden: het is hier allemaal wat karig en onverschillig. Ik vind het moeilijk om me ergens welkom te voelen waar men zo zuinig met opscheppen is. In een restaurant ben ik nu eenmaal niet alleen klant, maar ook gast.

De inrichting blijft bijzonder.
henri A.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Bojo bestaat al heel lang en het is er nog steeds zoals het er vroeger was: donker, knus, gezellig, vlotte bediening en vooral een lekkere hap Indisch eten voor weinig geld. Kennelijk een gouden formule, want het is er altijd redelijk druk. En dat al jaar in jaar uit. In de buurt van het Leidseplein en zin in lekker en betaalbaar? Ga maar naar Bojo.
molukserecepten .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Bojo, is de reden dat ik nu al jaaren in Amsterdam woon. Mijn neef zei destijds om 4:00: Heb je honger? Ik zei, het is al zoo laat waar kun je nu nog nasi eten? Mijn neef bracht mij naar Bojo. Na al die jaren moet ik zeggen dat het lijkt alsof de tijd heeft stil gestaan. De bediening en het eten en de klantvriendelijkheid is hetzelfde gebleven. Vind ik knap zo constant, zelfs de drukte is hetzelfde gebleven als toen om 4:00, gewoon Vol. Bojo een begrip in Amsterdam, Leidseplein. Zeker een aanrader voor hen die een heerlijke bordje nasi rames willen eten.
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Een klein Indonesisch restaurant, dat tot 's avonds laat geopend is en veel bioscoop/theater-gasten trekt. Het restaurant bestaat al 40 jaar en dat is aan de inrichting wel een beetje af te zien. Maar wie daar doorheen kan kijken, zal genieten van heerlijke authentieke smaken in de gerechten. Dit is echt Indonesisch met een hoofdletter!
We hadden helaas niet heel veel tijd (want het theater....) daarom namen we geen voorgerecht. Mijn vrouw koos de gade-gado die helemaal goed was; de groenten heerlijk knapperig, ook de overige ingredienten vers en goe bereid. Zelf koos ik buiten de kaart om voor Pepelan, een in bananenblad gestoomde makreel met gebakken rijst. De makreel was echt heerlijk: pittig, veel boemboe-kruiden, precies goed gaar gestoomd, zeker niet droog.
Kortom, het oogt wellicht wat gedateerd maar eigenlijk is dat de juiste sfeer: een klassieke omgeving voor de juiste klassieke Indonesische smaak!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Dit is nou zo'n leuk adresje voor een snelle hap als je naar de film gaat. Goedkoop en goed. Bord nasi ramas speciaal en een biertje en je bent klaar onder de 15,00.
WG S.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Vanavond gegeten bij Bojo. Zoals de menukaart vermeld al ruim 40 jaar een begrip, zo blijkt ook wel uit de entourage van dit restaurant. Een hoop traditionele Indische gerechten op de kaart. Als starter een bamisoepje en vegetarische loempia's, deze waren goed van smaak met een lekkere pittige saus. Jammer dat ze erg vet waren. De menukaart beloofde veel kip en groente in bami soep. De bami was in ruime mate met zout aanwezig alleen de andere ingrediënten in geen velden of wegen te vinden. De bami rames speciaal werd geserveerd met een ketjap miehoen , de overige ingredienten waren goed van smaak. Een restaurant wat lijkt te draaien op in het verleden behaalde resultaten met een kaart die in elk gemiddeld Indisch restaurant te vinden is. De krukjes aan de tafels bieden net genoeg comfort om de laatste hap nog door te slikken maar de koffie hebben we ergens anders gedronken....