Boi Boi

Meer informatie over restaurant Boi Boi

Voordelig
Jitske V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
O jongens, deze Thai is lekker.
Heerlijke viskoekjes en sereh Garnalen, fantastische Tom Ka soep en de papaya salad en panangcurry waren jammie!
Het enige minpuntje: de barkrukken zitten voor geen meter!
Maar goed. We kwamen voor het eten:-)
MarloesEats .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Prima plek om snel & lekker te eten in soort hippe snackbarsetting.
Vooraf helemaal goed: lekkere Tom Kha, geurig, spicy, goed gevuld. Tafelgenoot had prima loempia's met malse paddenstoelen en crispy groentjes. Niks op aan te merken. De hoofdgerechten ook lekker, maar niet perse bijzonder: goede veggie groene curry, lekkere rijst. De salade viel wat tegen: te nat, iets te eenzijdig qua smaak en ook niet voldoende als maaltijd. Had iets meer verwacht op basis van de recensies hier en in de krant. Goede plek kortom voor snelle, smakelijke en goedkope maaltijd als je in de buurt moet zijn, maar niet enorm bijzonder.
Ralph O.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
leuk vormgegeven restaurant. weer wat anders dan onze gebruikelijke Thai.
Eten is heerlijk. Ik raad wel aan om verschillende gerechten te proberen, dat maakt het wat spannender.
Kipdijensate was weergaloos. de satesaus was huisgemaakt en subliem van smaak. De papaya salade was zoals ie moet zijn en goed pittig. wel wat veel dressing. gebakken rijst is goed, maar wel wat nattig en er had wat meer vissaus in gemogen. Kipsalade was bijna alleen maar kip en weinig rauwkost.
Vergeet het geheel niet af te sluiten met een Thai coconut pandan pudding. Kleine hete zoete puddinkjes.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Leuke spot aan de dappermarkt. Goed thais eten, niet super spicy maar wel allemaal authentieke smaken. Ook een goede plek voor een snelle hap.
Was hier voor een afscheids etentje met collega's en er was niet 1 gerecht dat we niet nog een keer zouden bestellen. Allemaal erg lekker.
Sjirkkoster .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Voor het eerst bij Boi Boi gegeten. Ik woon helaas niet in de buurt, anders zou ik zeker veel vaker komen. Ontzettend lekker (pittig) gegeten. Top personeel en dito eigenaar.

Mocht je een dagje naar Amsterdam aan, vergeet Amsterdam Oost dan niet en vergeet dan zeker Boi Boi niet.

O K.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Eerder heb ik een recensie geschreven over zeer slechte service bij BoiBoi. Na hun sympathieke antwoord toch weer gegaan. En daarna bleef ik gaan! Ik heb gelukkig eenmalig pech gehad daar, degene die er toen was van de bediening zie ik ook niet meer. Ik kan niet anders zeggen dat het een geweldige tent is. het eten is supervers en stijlvol. Uitstekend aanbod wijn gekozen om goed bij het eten te passen. Lekkere biertjes en zelfs Thaise whisky! De bediening is erg vriendelijk en over het algemeen prima adequaat. Gecombineerd met een gay-friendly twist is de algehele sfeer heel leuk en relaxed. Dit alles vor uiterst gunstige prijzen. Mij hoor je niet meer, tot snel BoiBoi :)
Nicky K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een klein, sfeervol restaurantje met de juiste passende docerage. De voorgerechten smaakte heerlijk, fijn om deze te kunnen delen en proeven. Goede smaakvolle curry, zelfs wat veel na een voorgerecht.
Helaas was de wijn op 1 glas na op en is het daarbij gebleven.
Vriendelijk personeel.
Typisch klein maar fijne eetgelegenheid.
Verda S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Als je lekker authentiek Thais wilt eten in een moderne omgeving, dan zit je hier goed. De gerechten zijn stuk voor stuk heerlijk en met liefde bereid. Echt goed Thais eten. Goede porties voor een goede prijs!

Ik ben fan.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Heerlijk eten, vooral de papaya salade is een aanrader. Ik heb er al meerdere keren gegeten met vrienden of eten gehaald, altijd goed. De inrichting vind ik mwah en onpraktisch, je zit niet erg comfortabel. Maar, dat mag de pret niet drukken, het eten en de supervriendelijke bediening zijn belangrijker.
Cees-jan D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Lekkere ‘boi boi mix’ met een selectie van de zes voorgerechten + een soep was ons avondeten. Alles overduidelijk vers gemaakt en erg lekker. Al hadden de viskoekjes iets minder zout gekund.
De soepen super gevuld met bijt-verse groenten. Al hadden deze van mij iets minder zuur gemogen.
De vorige keer had ik hier de vegetarische Pad Thai. Dit was de lekkerste die ik tot nu toe in Amsterdam gehad heb!
Lieve en attente bediening. Open keuken waardoor je ziet dat ze voor je bezig zijn. Je zit ook een beetje in de kookgeuren, maar dat draagt dan wel weer bij aan de ‘streetfood’ beleving zullen we maar zeggen.
Wij komen hier zeker weer terug.
Diet R.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2015
Een Thai zoals in Thailand. Goed, snel en vers!
Echt een enorme aanwinst voor Oost.
Laab Kai was echt zó goed, dat krijg je maar weinig. Ook lekker veel groente.
Eigenlijk heb ik maar 1 puntje en dat is dat de muziek wat hard stond.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Dit is een gedurfd concept dat je zo tegen kan komen in NY of Hong Kong maar in Adam toch wel gewaagd is. Er zijn geen normale tafels, je eet aan hoge lange tafels en schuift als waren gewoon aan. Wij vonden het erg leuk, vraagt wel om iets meer service en aandacht om te compenseren wat je mist aan een tafel. De keuken is helemaal open en geeft een duidelijk beeld van de verse producten, het wordt onder je neus bereidt als het waren. De gerechten zijn geniaal lekker en ruim voldoende, zeker voor de prijs. De wijnkaart mag iets beter. De vloer is echt heel gaaf en de medewerkers zijn bijzonder vriendelijk. Wij komen terug!
Sommige mensen begrijpen wat we proberen te doen. We zijn zeker niet perfect, maar willen inderdaad een echt anders iets neerzetten op een plek waar nog weinig gebeurt, culinair gezien. Dank voor uw recensie.
Christian G.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Ik had op meerdere blogs en websites gelezen op Boi Boi. Wat mij enorm aantrok was het decor van het restaurant. Dus gisteravond dacht we laten we Boi Boi bezoeken.

Manager was aardig en behulpzaam, ontving ons netjes. De dame in de bediening vond ik minder netjes. Onderbrak veelvuldig het gesprek wat ik had met mijn tafelgast en stond enkele seconden nadat ik de laatste hap eten in mijn mond deed alweer aan de tafel. Voelde niet echt gastvrij. Het was niet super druk in het restaurant dus het was niet alsof wij plaatsen ophielden voor andere eventuele gasten. We waren in & out in nog geen 40 min.

Iets anders om op te merken was dat de muziek in het restaurant te hard stond. Hierdoor was het lastig praten met mijn tafelgast.

Dan het eten, dit viel mij erg tegen. Misschien ben ik verwend door andere Thaise restaurants. Het ontbrak aan smaak in mijn gerecht (pad thai met cashews). Bepaalde groenten waren niet doorbakken en de saus proefde als een waterige sojasaus. Het ontbrak aan de typische smaken van de Thaise keuken.

Mocht je echt willen dineren zou ik Boi Boi niet aanraden. Mocht je snel iets willen eten dan ben je bij Boi Boi aan het juiste adres. Op de Zeedijk krijg je lekkerder eten voor hetzelfde of misschien zelfs soms minder geld.
Interessante feedback Christian30. Het is altijd goed om eens wat minder leuke zaken te lezen.
Onze chefkok heeft 10 jaar de keuken gedaan van Bird. Hij is voor zichzelf begonnen, omdat hij een droom had. 1 daarvan is het werken met dagverse producten van de markt, niet de groothandel, en om hoge kwaliteit vlees te gebruiken. De prijzen kunnen dus niet lager, de inkoopprijs en kwaliteit staan dat niet toe. Of je groenten bijtgaar of langer gekookt wenst, is persoonlijk. Er komt echter geen groenten uit blik op het bord. Een pad thai met cashew staat zeker niet op onze kaart. Dat is ook geen traditioneel gerecht in Thailand. Wij kunnen nu helaas niet leren welk gerecht u minder vond. Wel koken wij volgens de isaan keuken, die je in Noord Thailand en Laos aantreft. Het is totaal geen probleem als u van een meer klassieke restaurant setting houdt. Wij passen niet in die categorie. Koken is soms net als de liefde :-)

Reactie van proever:

Boi Boi, ten eerste bedankt voor jullie reactie. Het concept van eerlijke verse producten van de markt juich ik toen. Na wat zoeken geloof ik dat het gerecht in kwestie de 'Gai Pad Med Ma Muang' heet. Als ik me niet vergis zit hier bloemkool in die simpelweg nog erg rauw was. Rest van de groenten was appetijtelijk. De prijs is ook niet de crux. Voor goed eten betaald de consument graag. Apart om te lezen dat de kok in kwestie bij mijn favoriete Thaise restaurant heeft gewerkt.

Wat betreft de klassieke restaurant setting is dit iets te kort door te bocht. Ik verwacht niet uren te tafelen maar de samenloop van omstandigheden: de luide muziek, de overattente en wat kort door de bocht dame in bediening en hogere verwachting van het eten.

Dineren is een moment opname en in dit geval een die beter had kunnen uitvallen. Neem het op als feedback. Zal in de toekomst Boi Boi zeker nog wel een keer bezoeken, misschien zijn het opstartproblemen. Succes toegewenst!

anf 2e reactie van restaurant:

Goed dat je dat nog recht zet. Het zou vervelend zijn als mensen denken dat wij serveren wat je over ons schreef. Pad Thai is een noedelgerecht. Jij hebt een rijst gerecht op. Daarom schrokken we ook van de 3 voor ons eten, dat niet eens op de kaart staat. Wij vinden het altijd fijn om een oordeel te krijgen, als het maar klopt.
Alma K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Geweldige aanwinst voor de buurt! Wat ben ik blij met dit restaurant. Inmiddels al drie keer geweest en het eten is delicious! Tot nu de groene curry met kip, tom ka kai soep, vega loempias en de pad thai geproefd. Geen slecht woord over te zeggen. Allemaal heerlijke smaken. Maar ik ben vooral fan van de soep. Dit is dan ook een echte aanrader en ik zou niet weggaan zonder deze te proeven. Het fijne aan boi boi is ook de keuze van het vlees bij elke gerecht. Je zit niet vast aan rundvlees of kip, maar kunt ook kiezen uit tofu, eend, garnalen, vis etc. Daarnaast hou ik van lekker veel groente in mijn eten en dit is zeker bij de curry het geval.
De inrichting vind ik zelf fantastisch. Het is lekker gek en eindelijk wat anders. De bediening en de koks zijn ook vriendelijk. Het enige wat iets minder is zijn de stoelen/krukken. Deze passen wel helemaal in de inrichting maar ze zijn niet echt comfortabel.
Al met al een blijvertje waar ik zeker nog heel vaak naar toe zal gaan.
Heel erg bedankt voor uw reactie. Daar worden we heel blij van. We koken met liefde vanuit de traditie van ons vaderland. Gelukkig valt het in de smaak. Als u ooit speciale vragen heeft, laat het ons gerust weten.
groet
team Boi Boi
Soezy-b .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Restaurant ziet er erg leuk uit, heel eigentijds inderdaad. Het personeel is vriendelijk en vlot. Papaya salade was weer erg lekker, al prefereer ik de Lao style. Overige gerechten die ik had waren ook heerlijk en qua pittigheid voor mij als thaise, voldoende. Al met al, een echte aanrader. Hier kom ik graag weer 's terug!
Danielle W.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Op de Dapperstraat, klein nieuw tentje met oosterse kaart. Veel hoge tafels waar je makkelijk aan kan schuiven. Variëteit aan leuke biertjes en heerlijke gerechtjes voor hele schappelijke prijzen. Vooral daghap erg betaalbaar (10 euro) en wisselend. Enige minpuntje is afzuiger, hele zaak rook vrij sterk naar frituur/wok.
Hi Danielle, dank voor je eerlijke reactie. We kenden het walm issue en het is opgelost sinds afgelopen vrijdag. De afzuiginstallatie had een probleem, dat eindelijk is opgelost. Alles is vervangen en er zitten nieuwe filters en zakken in de apparatuur. Nu is de walm verdwenen.
Kom nog een keer langs, krijg je van ons een Singha ;-) En blijf vooral melden wat beter kan, wij willen ook het beste bereiken! Groet, Boi Boi
Meriem Z.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Boi Boi is een echte aanrader voor de gezellige Dapperbuurt. Ik heb inmiddels meerdere gerechten geprobeerd en ik vind dat Boi Boi een van de lekkerste Thaise restaurants van Amsterdam is. De prijs-kwaliteit verhouding is prima; goede porties voor een goede prijs. Bediening is vlot en spontaan en al het eten wordt vers in het zicht van iedereen bereid. Leuk dat Boi Boi veel ingrediënten van de Dappermarkt haalt! Het interieur is modern, origineel en ook fijn dat je buiten kunt zitten. Ik vind het 'bar' idee met de hoge krukken leuk, je gaat hierdoor geen hele avond tafelen maar juist fijn om des te vaker binnen te wippen en lekker Thais te eten ;-)
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Heerlijk gegeten! Vooral de koude loempia's en de rode curry zijn een aanrader!
De restaurant is erg leuk ingericht alleen is de akoestiek niet te doen als de zaak voller zit..erg jammer want daardoor zit je er niet heel ontspannen.
Maarten B.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Zeer goede aanwinst in de Dapperbuurt. We hadden beiden een erg smaakvolle curry met nog lekker knapperige groenten (welke op verzoek meer/minder pittig gemaakt kon worden) voor een vriendelijke prijs. De service was vriendelijk en geduldig. Het decor zag er goed uit, maar de op zich goed uitziende stoelen/krukken nodigen helaas niet echt uit tot lang tafelen, wat je met de kwaliteit van het eten misschien wel zou willen.
Jurre D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Eindelijk een echte Thai in Amsterdam,
Zeer vriendelijke bediening en goede prijs kwaliteit.
Vooral de koude Loempia is een aanrader.
Dank Jurre. Als je toch nog een tip hebt, wij willen altijd leren van onze gasten.