Bogor Roemah Makan

7,2

Jouw recensie over het restaurant Bogor Roemah Makan

Bea E.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Vanavond oorspronkelijk het voornemen om te gaan eten bij Indisch restaurant Bogor (Van Swietenstraat 2, Den Haag). Zaterdagavond, niet gereserveerd en rond 19u. een erg vol restaurant aangetroffen. Helaas dus geen gelegenheid om ter plekke te kunnen eten.
Alternatief aangegrepen om eten aan bestelling mee te nemen. Een nasi goreng rames speciaal, een bami goreng rames speciaal en een extra portie sate ayam. Normaliter de meest verfijnde en feestelijke gerechten van een Indisch restaurant waar alle specifieke elementen in zijn opgenomen: de heerlijke gebakken nasi en bami met vlees, groente en ei. Kortom, een lust voor alle zintuigen. Althans zo is dit te eten op vrijwel elke straathoek in Indonesië waar ik heb rond gereisd, ook op de Pasar Malam in Den Haag waar ik jaarlijks kom, maar helaas niet bij restaurant Bogor te Den Haag. In onze bestelling kreeg ik per gerecht een plastic bak mee waar alles enigzins ondefinieerbaar bij elkaar in was gekwakt. Uit milieuoverwegingen, scheelt plastic bakjes. Echter zo heb ik nadrukkelijk niet de gevarieerde maaltijd die ik m'n familie wilde voorzetten. Voor m'n familie die niet alles eten in het geheel geen optie om zo eens wat te kunnen proeven uit de heerlijk verfijnde en gevarieerde Indische keuken. Helaas toch maar weer noodgedwongen terug gegaan om te bespreken hoe dit op te lossen. Bijzonder onaangenaam gesprek gehad met de dame die me eerder ook had geholpen. Op mijn vraag wat ik had meegekregen, kreeg ik direct te horen dat dit precies was dat ik besteld had en dat dit zo hoort. Op m'n uitleg dat dit niet is wat ik gewend ben van een dergelijk gerecht, werd meerdere keren herhaald dat dit was dat ik besteld had. Mijn toelichting dat ik dit m'n familie niet kon voorzetten omdat die niet alles eten, stond ze in het geheel niet voor open. Ook niet op m'n vraag hoe we tot een oplossing konden komen. Na nogmaals herhalen dat deze bakjes eten niet aansloten bij wat ik wilde hebben uiteindelijk m'n geld grotendeels teruggekregen, onder de voorwaarde dat ik zou beloven dat ik nooit weer zou komen. Bij deze...

Serieus genomen & respectvol behandeld worden als klant. Ik heb in Indonesië rondgereisd, heb Indische vrienden, kom jaarlijks op de Pasar Malam... Dus ik weet wel wat ik kies en hoe ik mag verwachten dat dat er uit ziet. En dat was dit duidelijk niet. Voelde me persoonlijk bijzonder ongemakkelijk bij de discussie die we stonden te voeren in een vol restaurant...
Nils N.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2018
Omdat restaurant vol was, bestelling opgehaald. Anders dan verwacht. Plastic bak met alles bij elkaar in, niet zoals gebruikelijk bij een Indisch restaurant. Terug gegaan naar restaurant. Niet prettig behandeld, bijzonder ongemakkelijk gesprek.
André K.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Overtreft in kwaliteit echt de andere 'betere' indische restaurants. Leuke sfeer. Relaxed en heel vriendelijk. Goede bediening hoor.
Als t vol is dan is er veel geluid. Maar dat is overal als t vol is. Vol is natuurlijk ook een indicatie voor de populariteit/kwaliteit
Werner M. S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Simpel interieur, standaard keuken, maar heel smakelijk, mals vlees, prima gekruid. Ajam moet niet in een stuk aan het bot worden geserveerd, dat was een minpunt. Dat hebben we laten staan. Tweede bezoek met ons vieren, rijsttafel Bogor met extra sate kambing. De kambing was erg lekker. Aanrader. We komen hier vaker!
Maik R.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2018
De ‘mood’ heb ik bewust wat te hoog gescoord, want waar het gaat om het interieur van deze zaak, dat is ronduit sober en simpel... maar verder is de sfeer er gewoon goed en lekker laagdrempelig. Dat het restaurant zo populair is en dus ook gezellig druk, dat heeft alles te maken met de geweldige keuken, want het eten is er heerlijk en goed verzorgd!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
We eten vaker bij Bogor en vaak ook heel smakelijk met een prettige bediening. Vandaag, en het is echt niet voor het eerst, klopte niks. De dames van de bediening waren vooral met zichzelf bezig en hadden geen oog voor de klanten. Toen het eten op tafel werd gezet werden we gesommeerd onze glazen weg te halen. Haal die glazen eens weg dan kan ik erbij!
En het eten, zeker het vlees kwam uit de magnetron. Alles opnieuw opgewarmd en taai. Schande. En als dit nou een incident was, dan schreef ik deze recensie niet maar het gebeurt regelmatig.
Die meiden zijn echt verschrikkelijk!
Rene M. V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Bogor blijft wat ons betreft een topper in de Indonesische keuken. Vandaag een heerlijke rendang en een bami rames special. Lekker zacht vlees en heerlijk pittig. Dat in een leuke huiskamer sfeer met vlotte bediening ,wat wil je nog meer. Misschien de spekkoek met een kopje koffie. Zeker doen .
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Dit Indonesische restaurant ligt een paar haltes met de tram van het centrum af maar is de reis zeker waard. De gerechten zijn echt heerlijk van smaak en je kan door het bestellen van verschillende kleine gerechten je eigen rijsttafel samenstellen. Opvallend is dat de pittigheid van sommige gerechten enorm meevalt en dat het temperatuurverschil bij de verschillende gerechten bij het uitserveren anders is. Een klein minpuntje maar verder geweldig.
Het is opvallend druk dus reserveren is wel nodig. Door die drukte is het wat rumoerig en is de oplettendheid van het personeel iets minder.
Het decor is wat oubollig maar juist daardoor heeft het iets ouderwets gezelligs en huiselijks. Zeker een aanrader.
Rachel V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2018
Afgelopen zaterdag bij restaurant Bogor gegeten, het was weer een feestje. Fijne bediening ondanks dat het wel redelijk druk was. We hebben een super avond gehad en we houden deze traditie zeker in stand.
maria K.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
feestje voor alle zintuigen, gastvrije ontvangst, Julia aan tafel is een pareltje, eten heerlijk en de restjes meenemen wordt hier gewoon aangeboden!!!
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Ik kwam hier vroeger altijd toen ik nog in Den Haag woonde. Het eten en de bediening waren toen heel goed.
Maar wat was het deze keer een teleurstelling. Het eten was helaas smaakloos en koud. De bediening is gewoon vreselijk. Jonge meiden die meer met hun uiterlijk en telefoon bezig zijn. En wanneer ze aan je tafel komen zijn ze ronduit arrogant en chagerijnig.
Heel jammer!
Frank M.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Sommige tradities hou je graag in stand, zoals een jaarlijks etentje met vrienden bij Bogor. Helaas zie ik jaar na jaar de kwaliteit met sprongen achteruit gaan, met afgelopen zaterdag als triest dieptepunt. De tafel die we hadden gereserveerd was op het juiste tipstip niet beschikbaar, waarna we een half uur hebben moeten wachten, zonder enig excuus. Toen we eenmaal zaten werd er wat bestek en een mandje slappe, vette kroepoek op tafel gesmeten door de in-en-in chagrijnige en onbeschofte serveersters. De rijsttafel was niet alleen flink uitgekleed, het ergste was dat het eten van een dramatisch niveau was: oude, vette opgewarmde gerechten, droog vlees, slappe groenten. Terwijl we nog aan het eten waren, werden de bakjes alweer onder neus vandaan gerukt, wellicht om ons niet langer te kwellen. Toegegeven: duur is het allemaal niet, maar je krijgt er ook werkelijk niets voor (behalve een nacht buikpijn door het slechte eten). Einde traditie, volgende keer naar een van de vele echt goede toko's in Den Haag.
Erwin D.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Zwaar teleurgesteld! De bediening is ronduit onbeschoft en de kwaliteit van het eten slecht. Zo was de kroepoek gebakken in zeer oude olie, waren de groenten verre van vers en had men niet de moeite genomen om de gekookte eieren die uit de koelkast kwamen op te warmen. Mijn indische schoonvader, kenner van indische restaurants in Den Haag, had er ook geen goed woord over. Ons zien ze hier voorlopig niet terug.
Angelique H.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Heerlijk gegeten, heel gezellige setting! In mijn oude buurtje in DenHaag! Huiskamergevoel, We aten een lekkere rijsttafel, sateh, sajour lodeh, was echt lekker! Bij elkaar weer eens wat anders! Ik vond het leuk!
Werner M. S.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2017
Het eten smaakte prima, het vlees mag een tikje malser, het meubilair is, wel, eenvoudig. Sfeer is gezellig, we komen terug.
Helena V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Eindelijk na jaren weereens naar Bogor. Niet gereserveerd maar voouit snel dan maar een tafel voor ons 2-en. En het was nog niet druk om 18.00uur. Nasi goreng speciaal met sate kambing er bij voor mij. Wat viel dat tegen; boontjes koud zonder smaak slap volgens mij gewoon uit zo'n glazen pot... Goreng was soort smurrie niks oosters. Veel te veel mini mais ook uit glazen pot of blik. Half ei met kwakkie d'r op zonder smaak. Sate kambing ... meerendeels rauw. Kortom zware tegenvaller. Hier wil ik niet meer komen tenzij ze een topper in de keuken zetten ipv een magnetron. En geen hippe meiden maar goed personeel. Na afloop naar huis gegaan was misselijk en jawel ... ik ben over m'n nek gegaan. Wat een slechte tent. Jammer.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Afgelopen zondag gegeten. Op aanraden van de 'beste Indonesische restaurants' in Den Haag, Bogur uitgezocht.
Het viel tegen. Ik weet niet of het te maken heeft met mijn kennis van Indonesisch eten maar dit was echt geen hoogstandje . De boontjes kwamen uit een pot, slap en niet klaargemaakt op z'n Indonesisch, alleen opgewarmd. De bami lijkt meer op Chinese bami, wat betreft de ingrediënten. Het vlees taai. De saté oké. Wat ik het meest gemist heb is dat er geen liefde in de bereiding van het eten gestopt is. Het was mega druk dus het eten werd in een (te) rap tempo op de tafels geploft. (magnetron?) Geen fijne herinnering aan overgehouden. Jammer...
Sandra S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Gisteren hier weer gegeten en deze keer viel het erg tegen. Ik had gereserveerd voor 4 personen. We kwamen met drie binnen om 18:30 waarop gelijk gevraagd werd waar de vierde was. Gemeld dat ze er aan kwam. We kregen een tafeltje en bij het bestellen van de drankjes werd weer gevraagd waar de vierde was. Maar weer gezegd dat ze onderweg was. De bediening was opgelucht dat de vierde tafelgenoot gearriveerd was. Ik denk dat als we met zijn drieën waren gebleven we wellicht een andere tafel gekregen hadden.
We hadden de rijsttafel Bogor voor 3 personen en als extra sate oedang, sambal goreng telor en 1 maal nasi en 1 maal bami besteld. Binnen no time kwam het eten al, waarbij de serveerster ons nauwelijks de tijd gaf om de drankjes aan de kant te zetten. Ze klapte de rechaud met het eten op tafel. Daarna begon ze druk plaats te maken voor de tweede rechaud en de andere kleine bakjes / schaaltjes. Dat had ze natuurlijk ook even kunnen vragen. Of van te voren even komen melden dat het eten eraan komt, zodat we zelf alles aan de kant kunnen zetten. De rest werd ook zeer onvriendelijk op tafel gezet. Er zat in geen enkel gerecht een lepel, een tafelgenoot had helemaal geen bestek. Het bestek werd met een zucht in de schaaltjes geduwd. Het eten was qua smaak oké maar niet qua temperatuur. De sambal goreng telor is niet zoals het hoort te zijn, een grijs eitje met een kwak ketchup en steenkoud. Kwam zo uit de koeling. Zelfs ik maak ze beter. We kwamen om 18:30 binnen en om 20:00 heb ik, na lang wachten, afgerekend. De tafels moeten wel heel vaak bezet worden op een avond waarbij inderdaad de tafelkleedjes gewoon worden omgedraaid voor de volgende gasten. Getver!
Het interieur is mooi geworden, zeker het plafond. Maar ja, daar ga je niet voor uit eten.
Voorlopig zien ze me niet meer terug.
Cock D.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Allereerst de opmerking dat de Iens-site er opmerkelijk op is achteruit gegaan. Reserveren doen wij nooit. Probeer maar eens het Indonesische restaurant Bogor in Den Haag te vinden uitgaande van de naam als je niet bereid bent allerlei irrelevante marketing informatie mee te geven. Dat kost ergerlijk veel tijd. Verschrikkelijk klant onvriendelijk allemaal.
Toch maar een recensie geschreven. Gisteren de rijsttafel Pedis gegeten. Bogor was voorheen mijn favoriete restaurant, maar sinds een jaar of twee eigenlijk tweede keus. Op zich is het eten goed en de prijs-kwaliteit verhouding maakt het nog steeds een van de beste indonesische restaurants van Den Haag. Maar die extra kwaliteit is een beetje verloren gegaan. De Sate bijvoorbeeld was wat taai. Maar toch hebben we prima gegeten, in een enorm leuke entourage.
We komen heus wel weer terug.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
eten was niet origineel talor sambalgoring is een gekookt eitje met tomatenketup je krijgt wel veel het is niet vies maar geen Indisch