Boeuf la Roche

Sint Bernardusstraat 20 6211 HL Maastricht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Boeuf la Roche

Michel.detisch .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. Op zich goed gegeten. 4 gangenmenu met keuze uit twee gerechten. De voorgerechten salade nicoise op eigen wijze en de bisque waren goed en lekker, niets op aan te merken. Het hoofdgerecht steak gepakt. Het restaurant gaat over vlees en de wijze waarop dat bereid wordt. Dan mag je een uitstekend stukje vlees en saus verwachten. Dit viel echter tegen. Zowel het vlees was saus was niet echt warm en bij een bernaisesaus is dat meteen een dikke plak saus. Op zich de kwaliteit van het vlees was goed. Jammer een misser. Bij het nagerecht een chocolademousse van witte en bruine chocolade. Hier was wat veel slagroom aan toegevoegd. Alles bij elkaar eten met voldoende. Restaurant was geheel vol en denk dat het net te druk was
Petermaastricht .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Wat een aangename avond! Ik kreeg een mailtje van wat ik dacht dat "tout à fait" was, een van de sterrenrestaurants van Maastricht. Voor 40 Euri een vijfgangen menu, daar had ik wel zin in. Voor twee man gereserveerd en op pad gegaan, echter het bleek niet het sterrenrestaurant zelf te zijn maar het ernaast gelegen pand wat ook in handen was van dezelfde eigenaar. Blijkbaar kookt de chef van Tout à Fait, Bart Ausems, iedere laatste donderdag van de maand in deze brasserie. We genoten, de ambiance was erg goed (warme kleuren, mooi ingericht), de bediening was top en het wijnarrangement was ook helemaal passend bij de heerlijke gerechten. Ik vond het tempo prettig en de porties precies goed. Vraag me niet wat we ook al weer precies hebben gegeten, het was in ieder geval erg erg lekker!
Martijn S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
Buitengewoon goed restaurant vlakbij het Onze Lieve Vrouwenplein. Vooraf hadden we een fantastische salade met heel veel gamba's, daarna een schitterende steak met superfrieten en bearnaisesaus. Tot slot hadden we nog een klassieke chocolademousse. De prijs-kwaliteit was fantastisch. Leuk ook dat de chef meermaals langs kwam om te vragen of alles naar wens was. Een absolute aanrader, deze bistro van Tout a Fait!
PieterDelahey .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
20-11-15, avond
Vooraf garnalenkroketten: prima vulling, redelijke prijs (11).
Hoofd entrecote béarnaise: prima cuisson, goede smaak en redelijk goede saus (mocht iets romiger), prima frieten+mayonaise, lekkere bloemkool met spekjes maar ietwat karige portie (2 roosjes voor 2 personen), redelijke prijs (23).
Wijn: heerlijke fles beaujolais Fleurie, goede prijs (34).
Na: prima chocolademousse maar echt vreselijke slagroom (duidelijk uit bus qua smaak en presentatie), zonde van de mousse, zeker aangezien het er helemaal overheen zat, redelijke prijs (7,50).
Het echte venijn zat echter in de staart: paar op zich prima esspressootjes gedronken, helaas met een schamel, oud nogaatje maar....en daar komt ie: voor de prijs van 3,50 per stuk!!!! Uiteraard werd dit nergens gecommuniceerd en kwam dus als verrassing bij de rekening. Nu maakt ons die paar euro extra op zich niks uit op de totale rekening maar dit is wel heel buitenproportioneel voor een kale espresso in een bistro notabene. We voelden ons beetgenomen. Uiteraard even gereclameerd bij de bediening, met als verontwaardigde reactie van de toch al chagrijnige dame: "andere mensen hebben hier geen problemen mee" en "u weet dat wij een link hebben met Tout à Fait hiernaast". Deze bistro is inderdaad het zusje van het sterrenrestaurant ernaast maar rechtvaardigt dat dezelfde prijzen voor de koffie terwijl het overige prijspeil in de verste verte niet te vergelijken is? Na onze inhoudelijke respons op deze onnozele stellingname liep ze stampvoetend weg zonder het gesprek fatsoenlijk te beëindigen. Erg jammer dus!! Overigens was haar collega (en zoals het leek haar meerdere) wel zeer attent en professioneel tijdens de avond en zij rondde het gesprek dan ook netjes af voor haar collega: "wij vinden 3,50 ook belachelijk (net zoals de prijs voor fris) en zullen het nog een keer doorgeven": prima! We kwamen overigens eigenlijk voorproeven voor een dineetje met familie binnenkort maar dat gaan we (helaas) toch maar ergens anders doen (alternatieven genoeg immers voor de Franse bistro-keuken in Maastricht)...
Rian V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Op een vroege avond (half 6) binnengestapt. En we konden direct plaatsnemen in het nog lege restaurant. Wat voor de rest van de avond helemaal vol was geboekt.
Het is een super lief klein restaurantje met een heerlijke sfeer.
We werden vriendelijk ontvangen en de jassen werden aangenomen.
Het dagmenu klonk als muziek in onze oren.
Ik koos voor het 3 gangen dagmenu en mijn partner voor de 2 gangen.
Tevens wat brood besteld een fles water en voor mij een glas wijn voor bij het voorgerecht waarin in de keuze aan de serveerster liet
We kregen een potje met augurkjes en zilveruitjes en lekker verfrissende snack.
De uitgekozen wijn was werkelijk zalig. Een hele zachte afdronk en paste perfect bij het voorgerecht, pompoensoep. Deze was heerlijk op smaak. Heel licht en absoluut niet papperig. Er zaten geroosterde pompoenpitjes in die waren een echte toevoeging.
Het hoofdgerecht was briefstuk die wij zoals altijd rood bestellen.
Wederom een begeleidende wijn besteld en deze paste weer erg goed bij het gerecht. Dieper en kruidiger maar niet te droog.
Mijn biefstuk was helaas medium en niet rood, die van mijn partner was wel goed rood.
Maar het mocht de pret niet drukken hij was heerlijk op smaak gebracht met diverse kruiden. De benaise saus is niet mijn ding maar mijn partner vond hem erg lekker.
We kregen verse superdikke frieten erbij en gestoomde spruiten met spekjes.
Het liet zich allemaal goed smaken.
Als nagerecht had ik de creme brulee. En hij was perfect. De suiker goed krokant en de creme koud. Per ongeluk waren er 2 gemaakt dus kreeg mijn partner deze alsnog.
Hij at een paar hapjes en ik at er wat extra van mee.
Op de rekening was er een nagerecht niet aangeslagen dit hebben we gemeld en betaald.
Het was echt genieten en zou er zo weer heen gaan. Echte aanrader. De rekening kwam op ongeveer 75 euro.
A B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Op zaterdagavond het restaurant Boeuf la roche bezocht: een aanrader! Je waant je daadwerkelijk in een franse bistro. Intieme aankleding, gezellige sfeer, met voldoende ruimte tussen de tafels om een eigen gesprek te kunnen voeren. De kaart is gevarieerd, en de ober (met franse baret) legt duidelijk de verschillende opties naast de kaart uit. De mooie wijnen (vooral de witte Bourgogne en Saint Emilion) zijn uitstekend op smaak en normaal geprijsd. Het vlees (Sukade en Lam) worden zonder saus geserveerd. Hierdoor komt de perfecte bereiding en volle smaak van het vlees nog beter tot zijn recht. De positieve invloed van de grote zus (Tout a fait) is duidelijk zichtbaar. De bediening is vriendelijk en foutloos. Kortom, hier komen we terug!
Liabrandelet .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
In plaats van garnaalkroketten kreeg mijn man vleeskroketten. Bij bestelling van 2 glazen rode wijn was er een verschil van meer dan 1 cm tussen de 2 glazen. Het hoofdgerecht was men vergeten. De entrecote dry aged was een gewoon entrecootje, niets bijzonder, geen melding van het aantal weken het gaat waarschijnlijk om een paar dagen. De kikkerbilletjes als hoofdgerecht waar droog mager en geserveerd op een sla zonder smaak. Echt geen aanrader.
Johnlodge .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Na een zeer goede ervaring met een lunch bij tout a fait ( zie eerdere recensie) nu ook de Bistro hiervan genaamd "Boeuf la Roche" geprobeerd
Ontvangst:
Zeer vriendelijke ontvangst door Kelly ( naam stond in ieder geval op de rekening?) . Een serveerster die op een charmante wijze , goed onderbouwd en met kennis van zaken de drankjes en gerechten presenteerde .
Wie stond er achter de kookplaat: Sous Timo die wij al eerder ontmoet hadden maar toen bij een lunch bij Tout a fait . Ook nu weer een brok passie voor het koksvak
Eten:
Deze keer hebben wij a la carte gegeten
- als starter een half dozijn oesters mooi losgemaakt in de schelp en van goede kwaliteit
- Voorgerechten:
Huisgemaakte kroketten, garnaal, livar en dry aged boeuf met allen hun specifieke sausjes waren zoals gehoopt , ZEER goed
De caesar salade was prima
-Hoofdgerechten
Dry aged entrecote La Roc, met een goede bearnaise saus, mooi signant gegrild . een genot om te verorberen
Ossenhaas a la roche met een "Beurre cafe de Paris" volgens het boekje hierbij zelfgemaakte frietjes waarbij ik moeite had om een paar te bemachtigen omdat mijn echtgenote stelde dat dit de lekkerste frieten ooit waren en ze moeite had hiervan afstand te doen.
Nagerecht:
Dame blanche :
Wel met lekkere crunch maar niet spectaculair
Inrichting:
Zoals een bistro moet zijn , inclusief de Franse chansons die als achtergrond muziek speelde
Eindreultaat: Zeer zeker een bib waard en ------- ja hier komen we zeer zeker terug
Margreet V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Ongedwongen sfeer. Echte aandacht van gastvrouwen. Liefde voor het vak. Ook vanuit de keuken: mooie smaken, zeer verzorgd, goede klassiekers. Top avond uit!
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Heel gezellig en leuk restaurant. Tot mijn verbazing niet vol op de zaterdagavond. Ik wist dat het een bistro is, waar je geen "schilderijtje" op je bord krijgt. Maar op de manier waar ze het hier presenteren is wel heel summier. Vlees , kommetje saus en dat is het. Daarnaast een bak patat en een salade. Dan krijg ik het gevoel dat het net iets aan de dure kant is. Wel een leuke en betaalbare wijnkaart. Dus maak het voor het oog iets "spannender" op het bord, dan klopt het beter.
Marieke P.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Een knus restaurant met een prachtige inrichting, mooi gebruik makend van het mooie oude pand. Een enthousiaste kok (Timo) ontving ons, vertelde met veel passie over het menu, wist precies de verschillende gerechten te beschrijven. We kozen voor een dry-aged sukade en biefstuk, vooral de saus bij De sukade (sjalot portsaus) was heerlijk, het vlees was supermals. Als dessert hadden we creme brulee en mouse au chocolat, beide goed formaat en heerlijk van smaak.
Al met al een heerlijke avond met enthousiast personeel die met passie zorgen voor hun gasten!
Marente D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Heel fijne, correcte, opgewekte bediening. Knusse pijpenla, mooie verlichting. Keuken is betrouwbaar, blinkt niet uit in creativiteit maar dat hoeft misschien ook niet als je gewoon een goede biefstuk komt eten. Toch zal ik er niet snel terugkomen; het is echt een vleesrestaurant, en biedt weinig soelaas voor flexitariërs of mensen die iets nieuws willen ontdekken.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Omdat we die avond nog een concert in de St.Janskerk hebben, willen we van tevoren nog een hapje eten en we kiezen voor bistro Boeuf la Roche van sterrenkok Bart Aussems (Tout a Fait). Het restaurant is smal maar gezellig ingericht en we zijn benieuwd. In verband met de beperkte tijd kiezen we na overleg met de bediening voor het 2-gangen menu en binnen 10 minuten hebben we een lekkere witte Chardonnay, superlekker brood, boter en een salade van spinazie met gamba's van de plancha en limoen voor ons staan. Het gerecht is mooi op smaak en royaal qua portie. Lekker dus. Niet lang daarna volgt Dry-Aged biefstuk met de beste Bearnaise saus tot nu toe, dikke frieten met mayo en verse groenten waaronder aparte rood/witte worteltjes. De bief is mals, op smaak, qua gaarheid exact zoals we hem willen hebben en ook de gerechten erbij zijn eveneens prima. Omdat we zelfs nog tijd over hebben kan er nog een dessert in de vorm van crème brûlee bij. En ook die is lekker in alle eenvoud. Het personeel is trouwens heel erg aardig waarbij wij de dame nog herkennen van de buren dus dan weet je dat het goed zit. Al met al een kort maar leuk en vooral lekker diner gehad, dus we komen een keertje terug zodat we dan wat langer kunnen genieten. Tot een volgende keer.
KenM .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Pluspunten:
- Het menu is niet uitgebreid.
- Onderscheidende smaken.
- Vriendelijke en gastvrije bediening
- Keuze uit verschillende soorten wijnen per glas.
- Ruimte porties.

Minpunten:
- Als je een snelle drinker bent, kan de aandacht van de bediening tegenvallen.
- De frieten zijn niet bijzonder
- De kwaliteit van het vlees lijkt beter te kunnen
- De prijs ligt wat ons betreft iets te hoog
GastMaastricht .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Gisteren voor de eerste keer gegeten bij Boeuf la Roche. Bediening was prima, vriendelijk en voorkomend. Vooraf een heerlijk luchtige bisque, daarna de entrecote. Gezien de wijze waarop het restaurant zich profileert had ik hier veel van verwacht. Het vlees was evenwel een kleine teleurstelling, enigszins droog ( vreemd bij bereiding saignant) en geen bijzondere smaak. Een goede huiswijn en een prima prijs/kwaliteit verhouding maakte het toch een geslaagde avond.
Rolf_Oosthoek .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Om het weekendje Maastricht rustig maar goed te beginnen zijn wij wezen eten bij Bistro Boeuf La Roche, een onderneming van chef Bart Ausems van het naburige restaurant Tout à Fait. Hoewel het de insteek is om (vooral qua kosten) laagdrempeliger te zijn dan "de grote broer" gaat dit niet ten koste van de kwaliteit van het eten. Het heerlijke dry-aged vlees was perfect bereid en had een heel bijzondere smaak door de rijping, en werd geserveerd met een lekker sausje. Mijn vriendin ging voor het wild-menu met een aangepast dessert en dat was ook prima! De bediening was vriendelijk en attent en wist passende wijnen bij de gerechten aan te raden. Een keertje vergat men even de gevraagde port te serveren bij de kazen, maar behalve dat werd er goed opgelet. Het decor is qua looks mooi en typisch Frans (met heerlijke Franse zwijmelmuziek op de achtergrond) maar misschien wel een beetje smal. Hoe dan ook hebben we een fijne avond gehad!
Gerome Z.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Wij zijn een paar maanden geleden ook in deze bistro geweest. Nu in het kader van de Restaurantweek. Vast menu, 3 gangen. De gastheer vroeg ons of wij ons wilde laten verrassen of dat we het menu al op voorhand wilde weten. We besloten om ons te laten verrassen. Waarop prompt de vraag kwam of we ergens allergisch voor waren of een intolerantie voor hadden. Komt niet vaak voor dat, als ik me in een restaurant, laat verrassen, deze vraag krijg op een manier dat de gastheer/vrouw het duidelijke verschil weet tussen een allergie en een intolerantie. Ik mag geen schaal en schelpdieren, hier werd meteen een meer dan lekker alternatief voor geboden. Die kroketten hier zijn waanzinnig lekker! Mijn vrouw had Gamba's die naar haar zeggen heerlijk waren. Hoofdgerecht was biefstuk, minder dan de entrecote die ik de vorige keer had, maar ook lekker. Super bereid. Nagerecht Creme Brulee, top! Voor de prijs van de Restaurantweek serveert deze zaak meer dan heerlijk eten en de service "met een smile" was genieten. Dit was onze tweede keer in Boeuf la Roche en zeker niet de laatste keer. De twee mannen in deze zaak weten hoe het moet.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Donderdagavond gegeten bij Boeuf La Roche. Hartelijk ontvangst door de gastheer. Mijn wederhelft ging voor het menu en ik at à la carte. Zeer smakelijke gerechten. De dun gesneden filet als voorgerecht was van hoge kwaliteit (nog nooit zo lekker gegeten!), de gamba's waren ook zeer smaakvol bereid. Het vlees van de hoofdgerechten was uit de kunst; goed bereid en top van smaak. De wijnen smaakten ook zeer goed. Tijdens het afrekenen nog een leuk gesprek gehad met de gastheer, die ons met veel passie vertelde over het proces van de sukade en entrecote. Ons debuut bij dit restaurant was zeker voor herhaling vatbaar. Doordat de bezettingsgraad in het restaurant precies goed was (niet te druk noch als enige gasten) kregen wij de juiste service met persoonlijke aandacht.
Ralph19 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Gisteravond heerlijk gegeten bij Boeuf La Roche.
Bediening erg vriendelijk en erg attent, eten was gewoonweg super. Royale porties, verse ingrediënten en het vlees was voortreffelijk. Ook de wijn was super en normale prijzen!!
Kort samengevat een echte aanrader,
Ralph uit Neerbeek
Harry B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2013
Zaterdagavond bomvolle zaak. Fijn ontvangst door jonge man. Chef kwam tijdens diner ook aan tafel. Een goed nederlands sprekende duitse jongeman. Eerlijke gerechten, goed op smaak. Porties zijn ruim. Goede, enthousiaste bediening met kennis. Een heerlijk avondje uit!