Boerenbont Dranck- en Speyslockaal

Meer informatie over restaurant Boerenbont Dranck- en Speyslockaal

Voordelig
Rooie B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Een eenvoudige doch voedzame maaltijd, om met heer Bommel te spreken. Gezellige inrichting, vriendelijke bediening en zoals gezegd een eenvoudige maaltijd zoals je oma gemaakt zou kunnen hebben. Kok doet alles alleen in de keuken maar heeft alles perfect onder controle. Ondanks dat ik alleen kwam mocht ik toch het dagmenu nuttigen, de mosterdsoep was erg lekker, spinazie met gehaktbal (heel groot, voor mij te veel maar ik denk dat de vleeseter hier heel blij van wordt) en krieltjes, alles perfect gekookt. En heel nostalgisch caramelvla met slagroom toe. Prima ervaring!
Liesbeth W.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij dit smaakvol ingerichte restaurant. Vooraf de mosterdsoep met verse worst, daarna het draadjesvlees en als toetje het stroopwafeltaartje. Porties waren voldoende, de prijs is schappelijk, de smaak zeer goed. Vriendelijke bediening. We komen graag nog eens terug!
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Heerlijk gegeten , voorgerecht geitenkaas en carpaccio, hoofdgerecht kiep en kabeljauw en nagerecht liefdeslied van de chef. De bediening was uitstekend. Een echte aanrader!
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Leuk aangekleed restaueant en vlotte bediening. Vooraf een vissalade. Goede balans tussen vis, sla en groente. Varkenhaas niet rosé. Champignonsaus niet vol genoeg. Op zijn Hollands had de varkenshaas ook veel meer saus verdiend. Ik heb beter gehad. Leuk was wel de pastinaak als groente.
Marderoos .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Tijdens onze vakantie hebben we drie keer heerlijk gegeten bij Boerenbont. De maaltijden waren uitstekend en verrassend, dat laatste mede door de "vergeten groenten" (in ons geval meibiet en chioggiabiet. Leuk als een restaurant zorgt voor aparte en voldoende groenten bij het menu.
Over de bediening en de aardige inrichting van het restaurant bevielen ons erg goed. Als nog eens op Ameland zijn, gaan we er zeker weer eten.
Dld .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Leuke sfeer. Boerenbont komt terug in alles. Je eet van boerenbont servies.
Alleen als je een dagmenu neemt weet je niet wat het is. Dus helaas hadden wij : Mosterdsoep-prima, gekookte aardappelen- niet gaar, snijbonen - te weinig voor 2 twee personen. gehaktbal- had te lang in de jus gelegen. nagerecht : vlaflip - heel andere voorstelling van.
Al met al een teleurstelling.
Dus als je op woensdag eet , krijg je een gehaktbal!!!
Martine1986 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Tijdens Pinksterweekend heerlijk gegeten! Vooraf geitenkaas bruschetta en gerookte eendenborst filet, als hoofdgerecht draadjesvlees en oma's gehaktbal met vergeten groenten. Heel smakelijk! Ook de desserts bijzonder lekker! Fijne ambiance en vriendelijke bediening. Echt een aanrader!
Kees S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Gezellig restaurant net tegenover ons hotel. We hebben hier heerlijk vis gegeten. Bediening is erg klantvriendelijk. Een jongetje naast ons wilde niets van de kaart. Had liever een pannenkoek. Deze werd door de kok gemaakt. Een hele grote en helemaal opgegeten. Leuke ervaring.
Jat .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Bijzonder lekker gegeten, ondanks dat het restaurant vol zat en er slechts 1 kok (John) aan het werk was. Respect voor het feit, dat hij in zijn eentje deze kwaliteit weet te serveren. Eten Is zoals de naam van het restaurant al doet vermoeden, gebaseerd op de oud-hollandse keuken, met veel klassiekers maar met een moderne twist. De gebruikte producten zijn van hoge kwaliteit. De bediening Is vriendelijk en aangenaam, de sfeer in het kleine restaurant is alsof men thuis is. Wij hebben genoten van deze avond bij restaurant Boerenbont.
Jouke B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Naar aanleiding van een boel positieve recensies zijn we vandaag naar boerenbont gegaan voor een lekker diner met de kids. De site schept een boel verwachtingen, helaas zijn deze geen van alle waargemaakt.
Als aperitief hadden we de huis chardonnay welke niet de Australiër van de kaart bleek maar een Chileen, prima glas maar niet wat we besteld hadden. Bij het presenteren van de kaart geen uitleg of introductie van de dag specialiteit. Voor mijn vrouw carpaccio van gerookte meerval want de zoute haring was er niet meer en als hoofd de beenham, voor mij de gerookte eendenborst met cranberry compote en het sudder vlees met puree en port saus. De kinderen een pannenkoek en een kleine portie kabeljauw. Daarbij besteld de terra alta reserva chardonnay van de kaart. Helaas kregen we niet de reserva maar de reguliere versie. Helaas was de reserva niet meer voorradig en was dat niet bekend. De gerechten waren erg saai en zeker niet zoals op de foto's van de website. Het draadjesvlees smaakloos en de jus zonder port. En genoeg puree voor een holle kies. Desserts hebben we niet meer besteld. Hier zullen we niet snel terugkomen.
Rina I.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Voor een zoutloos dieet werd speciaal soep gemaakt en de "kiep" aangepast.
Veel aandacht voor de smaak en ook voor opmaak van de borden, het leken wel kunstwerkjes.
Maar een gehaktbal blijft ook hier een gewone gehaktbal.
Als we weer op Ameland zijn komen we hier zeker terug.
Paul R.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2014
Gelokt door de leuke uitstraling. Vooraf een mandje brood besteld. Lekkere aioli, tapenade en boter bij het Amelandse brood. Als hoofd mosselen met aardappeltjes. Erg smakelijk. Komen zeker nog een keer terug. Zeker ook door de vriendelijke gastvrouwe.
Willeke D.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Heerlijk gegeten in een sfeer die het best te omschrijven is als 'ouderwets meets nieuwerwets'. 'Ouderwetse' tafelkleden en boerenbont servies in een strak, gezellig en warm aandoend interieur. Het personeel is zéér vriendelijk en kundig. De gerechten zijn met liefde bereid. Dat proef je!Vooaf had ik warme geitenkaas met honing op een krokant bedje: heerlijk! Daarna speenvarkenpuntjes: heerlijk mals met een heerlijke saus met diverse paddestoelen: geweldig mals! Als dessert een coup Ameland met brownies: een super 'koude' afsluiting van een heerlijke avond. En dan nog dit: een klein voorafje vooraf, een broodje en een fles water waarvoor niet betaald hoeft te worden, waar vind je dat tegenwoordig nog. Ook werd er telkens even langs ons tafeltje gelopen om te vragen of alles naar wens was en af we misschien nog iets nodig hadden of wilden gebruiken. Echt een aanrader als je op Ameland bent. Top! Als we weer eens op Ameland zijn gaan we hier zeker weer eten! Geweldig!
Molshope .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2012
Na eerdere positieve recensies en goede ervaringen met vorige uitbater vol goede moed aanmeten. Amuse was leuk en lekker, voorgerechten en hoofdgerechten vielen nogal tegen. Te dik gesneden carpaccio, zwemmend in de dressing van de grove salade. Het vlees van de hoofdgerechten was ok, de garnituren echter slecht. Rode mul was ook niet lekker bereid (vet) en het lam viel ook enigzins tegen.
Kortom, geen aanwinst en zeker geen verbetering ten opzichte van eerdere zaak op zelfde plek (pure passie)
SvLM .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Dit nieuwe restaurant was een zeer aangename verrassing. Het eten was perfect (makreel op lage temperatuur gegaard en rode mul) en de bediening zo mogelijk nog beter: goed op de hoogte van de gerechten en zeer alert. Eén van de weinig restaurants waar men bovendien ongevraagd (en gratis) water bij de maaltijd serveert.
Petervl57 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Een prettig chique maar huiselijke inrichting. Uitstekend eten. Makreel op bijzondere wijze bereid. Heerlijk zacht. Speenvarkenkoteletjes in een sauzje van appelstroop. Perfect.. Met een smakelijke amuze, heerlijk brood vooraf en attente bediening. Helemaal af.
Riekus H.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Echt ouderwets tafelen met echte Nederlandse gerechten én op z'n oma's klaargemaakt. Heerlijke mosterdsoep, prachtig lam: helemaal af.

Interieur mag nog wat speyslokalerig... Nu nog wat te netjes..