BoCinq

Prinsengracht 494 1017 Amsterdam Nederland Kaart
31-206220682

Over restaurant BoCinq

Hippe hotspot in hartje Amsterdam

Verstopt in de drukke Lange Leidsedwarsstraat vind je deze hotspot. Bij Bo Cinq vloeien de Franse en Arabische keuken perfect in elkaar over. Verfijnde, zachte smaken gecombineerd met geurige kruiden uit verre landen. Verrassende tajines en klassiekers in een modern jasje. Het interieur met de stoere bakstenen muren zorgen voor een prettige sfeer, wat het ook een geliefde borrelplek maakt.

Meer informatie over restaurant BoCinq

Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Door vertraging kwam ik bijna een half uur te laat, waardoor mijn gezelschap in de bar is begonnen. Een prachtige bar is dat en toen we compleet waren kregen we spontaan een shotje van de barkeeper. Verrassing!

Eenmaal in het restaurant zaten we naast een vrij grote groep, maar door de goede akoestiek ging dit prima. Dan het eten. Twee van ons waren erg enthousiast over de Seafood Tajine. De vis was lekker, net als de mosselen. Goede combi ook, die couscous erbij. De andere kant van de tafel koos voor Wagyu Burger en ook die viel in de smaak.

Wat ik leuk vond aan BoCinq toen ze net open waren, was het kruipdoor-sluipdoor-gevoel met nissen en meerdere ruimtes en voorin een lounge-gedeelte. De achterkant van de zaak is inmiddels in gebruik door Bo Nam, een Vietnamese bistro. Maar deze indeling is eigenlijk veel logischer en ziet er schitterend uit.
Lana Nina H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Dame die ons ontving was niet al te vriendelijk maar degene die ons heeft bediend erna was uitstekend! Eten prima, maar heeft niks met Marokkaans eten te maken. Komen zeker nog eens terug
Beste Nienzz,

Bedankt voor het plaatsen van deze recensie, dat stellen we zeer op prijs!

Als eerste zijn wij heel blij om te lezen dat u lekker heeft gegeten en ook graag terugkomt.
BoCinq is een restaurant waar u kunt genieten van allerlei Frans-Arabisch lekkers (en daarbij hoort ook een selectie gerechten met bijzondere Marokkaanse invloeden). De gerechten van onze menukaart zijn met alle zorg samengesteld en veranderen ook regelmatig. Omdat wij in september een nieuwe menukaart krijgen, willen wij u uitnodigen om weer bij ons aan te schuiven om alle nieuwe, lekkere gerechten te proeven.

Wij hopen u snel weer bij BoCinq te zien!

Yob D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Mooie tent, beetje underground feeling, hippe mensen, super cocktails, bit pricy. Eetgedeelte ook vrij knus en niet al te groot. Vandaar dat het bevreemd dat personeel continue rent. Echt alles wordt uitgeserveerd alsof het te laat is. Eten ok, niet bijzonder, to be honest. Veel lauw, wat warm had moeten zijn, vandaar die haast misschien. Maar alles beetje vlak, niks spannend in ieder geval. Dessert echt buitenproportioneel duur for what you get, cappuccino ook soort kleine latte, altijd jammer als toetje van de avond. Beetje exemplarisch, net niet allemaal. Op papier klopt deze tent, maar de eigenaar moet gewoon weer keertje als mystery guest komen eten. Tot dan geen terugkomadresje.
Beste Proever53105,

Dank u wel dat u de tijd heeft genomen een review te schrijven over uw ervaring. Wij vinden het ontzettend vervelend dat uw avond totaal niet aan onze standaards heeft voldaan. Uiteraard wordt uw feedback intern besproken om ervoor te zorgen dat dit niet weer gebeurt. Mocht u uw ervaring nog verder willen toelichten, dan zouden wij het zeer op prijs stellen wanneer u contact met ons opneemt via de mail: info@bocinq.nl

Wij hopen u toch nog een keer te mogen verwelkomen, zodat wij u een fantastische avond kunnen bezorgen en alsnog kunnen laten zien hoe onze service is.

Euv .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Afgelopen zaterdag hier gegeten. Vooraf had ik de 'Grispy beef springroll', het vlees dat hierin zat was erg taai, niet doorheen te komen. Met het commentaar werd niet veel gedaan ('de volgende keer zullen we u een scherper mes geven'). Het hoofdgerecht, Ossehaas a la Marrakech was al niet veel beter. Het bedienend personeel was niet erg attent. Zo bestelden wij expliciet water met bubbels, maar kregen een fles zonder bubbels. Het decor is aardig, maar onze tafel voor drie was erg klein. Ik kom hier niet snel nog een keer.
Beste Euv,

Wij hopen u toch nog een keer te mogen verwelkomen, zodat wij alsnog kunnen laten zien hoe onze service is.

Tia V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het eten en bediening was lekker !
Ook de meneer op het eerste verdiep aan de computer was heel sympathiek.
Top !!!!
Beste vanrenterghemtia,

Wat een ontzettend leuke review om te lezen! Bedankt voor het delen van je ervaring met ons. Heel fijn om te weten dat jullie zo genoten hebben van het eten en van de service.

Nogmaals bedankt en hopelijk tot snel bij BoCinq!

Fen020 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Mooi eetgedeelte aan de voorzijde. Helaas werden mijn gezelschap en ik verzocht in een andere eetruimte achter in de zaak. Het leek net alsof we in een bruin café terechtkwamen. Ongezellig en we moesten plaatsnemen naast de deur voorzien van fluwelen gordijnen. Deze deur werd regelmatig gebruikt dus dat was erg storend. Prijs kwaliteit verhouding is niet oke. Had de ossenhaas die moeilijk weg te kauwen was en smaakte nergens naar. Je kreeg een fles water op tafel die uiteindelijk €5.50 kosten! Vermoedelijk was het gewoon kraanwater waar dus €5.50 gevraagd voor wordt. Eindstand rekening €100 en echt heel erg zonde van je geld. Nooit meer Bo Cinq
Beste Fen020,

Wij stellen het zeer op prijs als u een eerlijke recensie achterlaat, hiervoor willen wij u ten eerste bedanken.

Wij hopen u toch nog een keer te mogen verwelkomen, zodat wij u alsnog een fantastische avond kunnen aanbieden en ook kunnen laten zien hoe onze service is.

Angela V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Met twee marokkaanse vriendinnen erheen gegaan omdat zij wisten dat het eten daar halal was.
We werden uiterst vriendelijk ontvangen en kregen heerlijk brood met dukkha. De hele menukaart was erg verrassend en het was dan ook lastig om te kiezen. Zelf nam ik een augbergin, spinazie, haloumi voorgerecht. Zag er prachtig uit en smaakte heel erg verfijnd. Mijn tafelgenoten namen de garnalen in een pittige saus en de veggie springrol. Alles prachtig geserveerd. Als hoofgerechten nam ik de biologisch ossenhaas a la Marrakech met palmhart, aardpeer en thijmjus. Het vlees was perfect gebakken en heel mals. Voor de rest namen we nog de gegrilde dorade met courgette, bieten en ansjovis saus. Erg aparte combi maar paste perect bij elkaar. Het laatste gerecht wat we namen tajine met kalfsvlees, pruimen paddenstoelen en aardappelen. Super lekkere combi. Mijn mede tafelgenoten die veel Marokkaans koken en erg perfectionistisch zijn vonden het eten uitstekend en de service ook erg goed. We gaan hier zeker nog een keer heen.
Beste Angie,

Heel erg bedankt voor je geweldige review – en wat een mooi compliment voor onze Chef en onze collega's van de bediening! Het is fantastisch om te lezen dat jullie zo genoten hebben van de ambiance en van het eten.

Wij verwelkomen jullie graag snel weer bij BoCinq!

Anique19 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Mooi restaurant met heerlijk eten. Sfeer was prima ! Helaas werden we op kleine harde plastic stoeltjes geppaatst ipv op de banken. Gevraagd of het mogelijk was om te ruilen, dit was geen probleem. Meisje dat ons hielp sprak alleen maar engels. Dit was wat jammer voor mijn oma omdat zij geen engels kan. Gelukkig kon ik mij hier verder wel prima in redden en hebben we een top avond gehad. Zeker een restaurant om aan te bevelen.
Beste Anique,

Wij willen u ten eerste bedanken voor de tijd die u genomen heeft om BoCinq te beoordelen en uw ervaring met ons te delen.

Het is erg leuk om te lezen dat u bij BoCinq een geweldige avond heeft gehad en dat u de ambiance en eten heerlijk vond. Onze excuses voor het feit dat onze bediening u toen niet in het Nederlands kon helpen. Wij hopen dat uw oma alsnog van de avond en de lekkere gerechten heeft kunnen genieten.

Bedankt voor het aanraden en wij zien u graag terug bij BoCinq.

Myrthepalmboom .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Voorgerecht (coquilles) en nagerecht (spekkoek) waren heel goed! Het hoofdgerecht (vis tajine) was een beetje een overkill aan smaken en een rommeltje vergeleken de rest van de kaart. Bediening was heel fijn en het ziet er heel goed uit van binnen. De ramen aan de binnenkant alsof je aan de straat zijn heel gaaf gedaan.
Beste Myrthe,

Bedankt voor je eerlijke recensie! Wij stellen dit zeer op prijs.

Geweldig om te lezen dat de voorgerechten en nagerechten heerlijk waren! Wij vinden het erg fijn om te lezen dat je hebt genoten en ons bediening als "heel fijn" hebt ervaren. Wel jammer dat het bestelde hoofdgerecht minder op smaak viel. Wij zullen je feedback zeker intern bespreken.

Nogmaals bedankt, en wij hopen je snel weer bij BoCinq te zien!

Peggy F.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Een leuke ervaring om bij Bo Cinq te eten. Eerst een cocktail aan de bar in apart deel v/ h restaurant. Daarna heerlijk gegeten in sfeervol restaurant gedeelte; tonijntartaar en als hoofdgerecht ossenhaas a la Marrakech. De wijn erbij was ook erg lekker ( Pinot Grigio). Een aanrader!
Beste Peggy,

Wat een ontzettend leuke review om te lezen! Bedankt voor het delen van je positieve ervaring met ons. Heel fijn om te weten dat jullie zo genoten hebben van de ambiance en van het eten.

Bedankt voor het aanraden! Wij hopen je snel weer bij BoCinq terug te zien!

Dirk G.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Gisteravond hier echt heerlijk gegeten! Kalf tajine en dorade waren erg smakelijk en de service was erg goed en behulpzaam. Wij komen zeker terug
Xkarinxjensenx .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Bediening was niet attent. Lieten lege glazen staan, vroegen niet of we nov iets te drinken wilden..Het eten was beneden de maat. Wij hadden een 4gangen vegan menu. Het was creatiefloos en smakeloos. De prijs/kwaliteit verhouding klopt niet. We komen hier nooit meer terug. Maargoed, dat is onze mening.
Marjorie N.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Supermooi interieur, zeer klantvriendelijke bediening. Heerlijk eerst aan de bar een cocktail en daarna aan tafel. Heerlijke scallops daarna een kalfstajine, afgesloten met een kaasplankje. Ga zeker terugkomen.
Binnert R.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Werkelijk heerlijk gegeten! De smaak van de gerechten was echt voortreffelijk, gebalanceerd en uitdagend. Kleine porties maar mooi opgemaakt. De Pino Gris was niet goedkoop (€38) maar wel super lekker.
Het publiek was behoorlijk "zien en gezien worden", veel overdreven hard gelach en het personeel sloot daar behoorlijk goed bij aan. De achterrond muziek in de bar was te hard voor een rustig gesprek, begon op een disco te lijken. Daar zijn we na 1 drankje weggegaan terwijl het wel heerlijk zit en mooi is aangekleed.
Kortom, als je voor je omgeving kan afsluiten is dit een mooie gelegenheid om heerlijk te eten en te drinken!
Jorinedehaan .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Mooi restaurant met heerlijk eten, elk gerecht zag er mooi uit en smaakte erg goed. Bediening deden erg hun best maar ze waren met net te weinig mensen vanwege een grote reservering. Overigens wel erg vriendelijk en behulpzaam, dus een aanrader voor de volgende keer!
Bendedwood .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
met z'n 6 uiteten geweest en allemaal hadden we een ander voor- en hoofdgerecht. Alle gerechten waren echt erg lekker. Zelf had ik de garnalen vooraf, goed gekruid en als hoofd de tajine van ree (welke echt heet geserveerd werd) een aanrader!
Rdr1 .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Zo dicht bij het Leidse Plein verwacht je middelmaat; als je hier binnenstapt in een clubby sfeertje met pittige achtergrondmuziek verwacht je gemaksvoedsel. Niets is minder waar. De gerechten zijn origineel, zien er prachtig uit en smaken ongelooflijk fris en veelzijdig. Vooral vanwege de fantastische kwartel gaven wij bij hoge uitzondering voor het eten een 10! De bediening verwent je professioneel met een glimlach.
David V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Ik had hier meer van verwacht. Zowel qua inrichting, sfeer en eten het gevoel dat je in restaurant van 4-sterren hotel eet, erg thematisch. De gerechten staan mooi omschreven maar de uitvoering is wat vlak. Gerechten veel te zout en kruiden uit balans. Het is allemaal niet slecht, maar ook niet iets om voor terug te komen.
Kay V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Prima gegeten en heerlijke cocktails gedronken. Bediening mag wat alerter zijn, maar gastvrijheid was goed. Volgende keer weer.
Thea.balsters .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Goede ontvangst niet lang hoeven wachten op uitstekend eten. Prima bediening en een super rokersruimte voor tussendoor.