Bocconi

Spaarndammerstraat 17 1013 SR Amsterdam Nederland Kaart
31-202336407

Over restaurant Bocconi

Italiaanse cultuur in Amsterdam-West

Bij Bocconi word je verwend met Italiaanse delicatessen voor lunch en diner. De ligging in de gezellige Spaarndammerbuurt zorgt voor een echte Amsterdamse touch. Zin in melanzane, bruschetta of vongole? Bocconi is de place to be.

Meer informatie over restaurant Bocconi

Stijn_lechner .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
De smaak was perfect. Alsof je diep in italie bent aangeland. Het was een beetje stil. Daar begrijp je niks van als je ziet dat sommige waardeloze restaurants bomvol zitten. Absolute aanrader als je van goed italiaans eten houdt, vriendelijke bediening en een sfeervolle ambiance.
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Heerlijke bruschetta's en fijne bediening. We kwamen voor een borrel maar we gaan zeker terug komen om uitgebreider te eten.
Cecile O.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Ga hier niet eten als je 'maar' 2 uur en een kwartier de tijd hebt, bijvoorbeeld voorafgaand aan een film!
Met ons groepje gingen we hier vanaf 17.30u eten voordat we een film hadden in Ketelhuis om 19.45u. Moet kunnen, zou je denken. Ik had bij het bellen voor de reservering al gevraagd of dat moest lukken? Ja hoor. Bij het binnenkomen nogmaals de bardame eraan herinnerd dat we om die tijd een film hadden. De serveerster was weer een andere dame, bij haar om kwart voor 6 bruschetta's én meteen de hoofdgerechten besteld, en ook aan háár verteld dat we de film van 19.45u wilden halen. Nou, om 19.30u met de laatste hap nog in onze mond moesten we gehaast afrekenen, gauw naar Ketelhuis en jawel hoor, op de voorste rij plaatsnemen, lekker pal onder het scherm. :-/
De bruschetta's waren erg lekker. Maar helaas heeft blijkbaar geen van de twee aanwezige dames aan de keuken doorgegeven dat het hoofdgerecht daarna gewoon vlot moest doorkomen. Het afruimen van de lege bruschetta-borden liet eerst al 20 min. op zich wachten. Vervolgens kregen we pas nóg 30 minuten later ofzo de hoofdgerechten, om 19.15u! Ik was al die tijd al behoorlijk nerveus om de tijd maar had immers al DRIE KEER aangegeven dat we aan tijd gebonden waren en 'mocht' van mijn vriendinnen niet nog een keer de serveerster lastig vallen.
De hoofdgerechten (melanzane en zucchine) vielen ons qua smaak ook wat tegen. In verhouding erg veel tomatensaus in die schotels.
Echt balen dat we niet eens meer tijd hadden voor koffie, laat staan een toetje.
Catharina K.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Net weer heerlijk gegeten bij Bocconi! Die bruchetta's zijn om te watertanden. En het is er ook zo relaxed; niet moeten schreeuwen naar de overkant van de tafel om elkaar te verstaan. Ik kwam helemaal tot rust. Fijne tent! Dat je er niet kunt pinnen klopt trouwens niet; wij hebben met pin betaald.
TheTaster .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2015
Gisteravond een mix van bruschette gegeten, in een woord geweldig. Zeker als je daarbij de gepassioneerde uitleg over de samenstelling van het brood meekrijgt. Daarna een eigengemaakte heerlijke pasta met paddestoelen en een mooie salade, kortom een gezellige avond met fantastisch eten. Laat je ook verrassen over de uitleg van het Mediterraanse dieet. Een aanrader voor iedereen!
InPalu .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2014
Afgelopen week tijdens de lunch binnengelopen bij Bocconi en wat een heerlijke bruschetta's! Geen karig toastje met een saai tomatenprutje, maar heerlijk smaakvol speltbrood met fantastische toppings. Ook de koffie smaakt top! Zeker voor herhaling vatbaar.
Mickmarg .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Heerlijk gegeten, veel vegetarische keus. We namen als voorgerecht een Vegetarische mix bruschette voor drie personen, alle zes heerlijk. Daarna at ik Melanzane alla parmigiana ("lasagna' van aubergine, tomaat, Parmezaanse kaas en Buffelmozzarella), met heerlijke tomatensaus; zo lekker dat ik het bord echt uit wilde schrapen. Ik neem nooit toetjes, te duur meestal. Meer hier waren alle toetjes 2,75; lekkere ijsjes uit een kartonnen bekertje. Goede wijn. Aardige bediening. En als absolute aanrader de beste espresso die ik de laatste jaren in Amsterdam kreeg. Ik ben nogal een koffiepurist. Deze espresso kreeg een 10. En die heb ik buitenshuis nooit gegeven, die 10! Alles ook nog heel betaalbaar. We komen terug!
Dionne V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Matig restaurant, alles net niet. Waag je niet aan het toetje van de dag, krijg je spijt van. En geen mogelijkheid om te pinnen .... Roept altijd vraagtekens op
Milou D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Wat een heeeeerlijk eten! Bruschetta's vooraf, hele lekkere pasta als hoofdgerecht en geweldige wijn.
Ook de service hartstikke goed én een hele leuk plek.
Ideaal om lekker Italiaans te gaan eten!
Een echte aanrader!!!
Ritabiegel .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
In de zomer kennisgemaakt met Bocconi : prima gegeten en vooral heel vriendelijk ontvangen... voor herhaling vatbaar , dus zaten mijn zoon en ik afgelopen zondagmiddag er weer!
Prachtig weer, heerlijk op terras in de zon, genoten wij van heerlijke bruscetta's oa met makreel!
Smaak tip top maar ook de presentatie en de bediening! Het zou voor Den Haag een aanwinst zijn om 'een Bocconi' te hebben! Een extra reden om mijn zoon nog vaker op te zoeken in Amsterdam!
Erik J.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
De Spaarndammerbuurt wordt steeds spannender als het om eten gaat. Op de plek waar ooit een slijterij zat en daarna kort een lunch-dependance van Freud, zit nu een Italiaanse gelegenheid. Geen restaurant, maar ik heb geen goed woord om het correct te duiden. Zelf noemen ze het een bruschetteria, een broodjeswinkel dus, maar er wordt ook warm eten geserveerd.
De tafels en stoelen staan buiten, en dat was overdag wellicht de beste plek, maar we vinden het te fris en willen daarom binnen zitten. Binnen ziet het er wat wonderlijk uit, met een soort magazijnstellingen vol potjes en potten met inmaak: ingrediënten voor de gerechten, die kennelijk ook voor de losse verkoop zijn, gelet op de prijsstickers op de deksels.
Bij gebrek aan een gewone tafel met stoelen nemen we plaats aan een hoge tafel met hoge draaikrukken. Die krukken gaan met hun harde zitting al na een kwartier vervelen (om niet te zeggen: ik heb nog steeds een houten reet). En om het klagen maar gelijk af te ronden: buiten wordt vrolijk gerookt en daar kunnen we door de openstaande voordeur binnen van meegenieten.
Over het eten en de bediening daarentegen valt weinig te klagen. De bediening is vriendelijk, en adviseert ons over de verschillende mogelijkheden. Mevrouw Schlemmer en de kinderen nemen verschillende bruschetta als voorafje, en die zien er niet alleen erg mooi uit, maar blijken ook goed te smaken. Zelf neem ik een salade met geitenkaas en gegrilde groenten vooraf. Een flinke berg gemengde sla, bedekt met brokjes geitenkaas en groenten die uit de potjes langs de muur lijken te komen. Wel smakelijk.
Als hoofdgerecht nemen we elk een andere pasta. Ik heb linguini met vongole, waar - met goede pasta en verse schelpjes - weinig mee mis kan gaan. Bij de linguini had een groen kruidje niet misstaan (zoals wel te zien op de foto's bovenaan deze pagina), maar verder: OK. Ik hoorde de anderen ook niet klagen over hun pasta, maar opgetogen kreten en diepe zuchten heb ik ook niet gehoord.
Als toetje nemen we iets dat als cupcake met tiramisu wordt aangeprezen en mij aan een ouderwets mokkagebakje doet denken (niet de slechtste jeugdherinnering overigens), en mijn dochter krijgt een kartonnen bekertje met yoghurtijs dat helaas nog op bewaartemperatuur is en niet op serveertemperatuur.
De koffie (cappuccino en espresso) zijn zonder meer prima.
Kortom: Bocconi biedt smakelijke gerechten, maar ik denk dat je hier het beste buiten zit.
Mira S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Bocconi is echt een aanwinst voor de buurt; ik heb er sinds de opening een maand geleden al vier keer gegeten. De bruscetta's zijn heerlijk, die met broccoli, gember en parmezaanse kaas is mijn favoriet. De salade van gegrilde groeten vond ik wat minder omdat deze niet met verse groenten wordt gemaakt, maar met ingelegde groenten. Verder zijn het hele schappelijke prijzen voor het eten.
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Mede aangetrokken door de grote keuze in glutenvrije pasta streek ik neer op het kleine terras van Bocconi. Het is een restaurant maar ook een bar. En je kunt er afhalen. Een aangename combinatie. Onze tafelheer is vreselijk attent, erg prettig. En inderdaad ook glutenvrije pasta staat op de kaart en smaakt (met vongole) heerlijk. Ik zeg een aanwinst voor de buurt.
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2014
Met de tropische temperaturen zijn we vooral op zoek gegaan naar een restaurant met een goed terras, zodat we buiten konden eten. In de Spaarndammerstraat liepen we tegen Bocconi aan. Steigerhouten terrasmeubelen, voldoende ruimte, een frisse uitstraling en een positieve recensie op Iens. Daar namen we plaats.
Vooraf hadden we vier bruscetta’s. Eigenlijk voor twee personen maar met vier gedeeld en dat is als voorafje goed. Genoeg om even te proeven van de verschillende smaken; één met vlees en paddenstoel, één met vis en twee vegetarische bruscetta’s. Vers bereid en dat proef je.
Uit de verschillende soorten pasta die je kon kiezen had ik de pasta met vongole. Heerlijk vers en met verse ingrediënten en met zorg bereid. De pittige smaak vond ik heerlijk maar mocht voor de andere tafelgenoten wel wat minder. De kaart was overzichtelijk maar bij het plaatsen van de bestelling bleek een combinatie van ingrediënten ook mogelijk. Het personeel is vriendelijk, zorgzaam en behulpzaam. Een karafje water werd op verzoek gebracht met vier glazen erbij en als het leeg was aangevuld. Dat is direct al een pluspunt! Aan de kaart te zien houden ze ook veel rekening met allerlei verschillende allergiën.
Een restaurant wat aanbeveling verdient, zeker als je van pasta houdt.
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
ik dacht ik probeer een keer wat nieuws en loop binnen bij een nieuwe italiaan,bij binnekomst werd ik hartelijk ontvangen door het leuke personeel die je de hele avond vermaken en zeer snelle en goede service hebben! Vooraf hadden mijn vriend en ik wat van die heerlijke gezonde bruscetta's genomen en als hoofd een pasta van de dag dat allemaal tegen een schappelijke prijs!
Al met al een aanrader en we gaan der zeker vaker Eten!

gr.NFT van A.