Bocconi

Burgsteeg 6 2312 JS Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Bocconi

Italiaans trefpunt in Leiden

Een culinaire ontmoetingsplek waar gasten zich thuis voelen en waar ze zowel smaken als ervaringen kunnen delen. Geniet hier van traditionele Italiaanse delicatessen die allemaal met evenveel liefde worden bereid. In elk gerecht proef je de mediterrane zon en herken je de eindeloze passie van de chef. Bestel hier een goed glas wijn bij en wie maakt jou nog wat? Goed toeven in de Leidse Burgsteeg!

Meer informatie over restaurant Bocconi

Zaterdag
- Lunch vanaf 10:30
Zondag
- Lunch v

Jouw recensie over het restaurant Bocconi

Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Zondagavond met z'n vieren gegeten en wederom uitstekende kwaliteit pasta en groente. Wij blijven terugkomen!
Stephen P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Verwacht geen 'officiële gelegenheid', het is een soort lunchroom - afhaal restaurant met tafels, wel een leuke inrichting en een hele grote open keuken. Wat het toch wel speciaal maakt is de passie voor het eten, en de hele leuke bediening. Waren met een groep van zes en reserveren was handig vanwege de drukte. Voor zover we konden nagaan uitsluitend Italiaanse (of Siciliaanse, dat is heel wat anders zei ze :) ) bediening. Relaxed, vrolijk, denken met je mee. De meeste gasten waren zo te zien ook allemaal Italiaans, dat lijkt me een goed teken. Het eten was op het eerste gezicht simpel maar wel erg authentiek, daar worden helemaal geen concessies gedaan. Handgemaakte pasta, echte sauzen. Antipasti voorgerecht zaten ook buitengewoon lekkere dingen bij, o.a. venkel, witlof, goede salami. Kortom ik was wel overtuigd.
Jannette .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Dit is een erg fijn eethuisje met heerlijke, huisgemaakte pasta (ravioli, lasagne, gnocchi). Pasta zoals het hoort: eenvoudig en verse ingrediënten! De broodjes en maaltijdsalades zijn ook aan te raden. Ik lunch hier graag, liefst met een Peroni (Italiaans bier). Kom op tijd, want je hebt kans dat het helemaal vol zit in de weekenden. Verwacht geen bediening als in een restaurant, je kiest zelf je pasta en ingrediënten uit.

De aankleding is fantastisch. Eenvoudige stoelen en tafels maar knallende kleuren, echt een retro decor. Ik heb het gevoel dat ik daar op vakantie ben!

Klein detail: personeel spreekt niet (allemaal?) Nederlands maar dat hoeft geen probleem te zijn, gewoon aanwijzen of iemand om vertaling vragen.
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Met het gezin (13, 10, 5) hier gegeten en genoten. Heerlijk eerlijk eten, en in een hoog tempo op tafel dus zonder stress rustig eten. Hartelijke bediening, maar vooral: supereten.
Erna D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijke Italiaanse lunch in fijne ambiance.
Fijnproever 81 D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Vanwege een Kruidvat-actie zijn we hier terecht gekomen, tweede hoofdgerecht naar keuze gratis. 2 dames zaten vlak voor de ingang een sigaretje te roken, dat bleek het personeel te zijn. De dames kwamen wel gelijk in actie toen ze zagen dat wij naar binnen liepen, met de rook-aura nog achter hun aan snelden ze naar binnen. De inrichting deed ons een beetje denken aan een soort snackbar, we hadden een restaurant verwacht. Maar door de rood-wit geruite tafelkleden en servetjes kreeg het ook weer een soort pannenkoekhuis-gehalte. De Engelstalige serveerster kwam de drankbestelling opnemen, maar we kregen vervolgens geen menukaart. Het was de bedoeling om zelf naar de vitrine lopen en dan aan te wijzen wat we wilden eten, dat vonden we erg apart. Mijn partner koos voor spaghetti bolognese in tomatensaus en ik voor ravioli gevuld met champignon/roomkaas in een champignon roomsaus. Het eten werd even later gebracht aan tafel. Smaak van allebei was goed, portie had wel wat groter gemogen. Bij het afrekenen werd voor één hoofdgerecht € 10,- gerekend, dat vonden we toch wel wat pittig geprijsd voor wat je ervoor kreeg.
Helaas kon je er niet buiten zitten, dus we zijn snel weer weggegaan en hebben ergens anders een ijsje gegeten. Het was tenslotte een mooie warme, zonnige dag.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Klein, schattig tentje met echte Italianen. De ravioli met truffel en poprcini-saus is een absolute aanrader! Daarnaast is het qua prijs/kwaliteit heel goed.
Christien V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk eten, echt Italiaans. Al velen malen geweest en we blijven regelmatig terugkomen. 's middags goede koffie met een focaccia en 's avonds pasta's.
Bernadet G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Wat n bijzondere ervaring was dit vanavond. Schrikken bij binnenkomst maar heerlijk gegeten en erg gezellig !
cor P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
De gerechten zijn opgemaakt en liggen in een vitrine. Hieruit keuze gemaakt als voorgerecht/anti pasti diverse groenten aubergine, venkel, paprika etc aangevuld met parmaham. Was opgewarmd en met wat zout, peper en olie goed van smaak.
Als hoofdgerecht gekozen voor de lasagne met gehakt. Hier zat te veel deeg in dit was te overheersend. Smaak was ok.
Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Een verrassend stukje Italia in hartje Leiden!
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Zeer smakelijk eten, personeel werkt met passie en dat maakt de avond af.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Tja, de inrichting verdient geen schoonheidsprijs. Maar de koeltoonbank tussen tafeltjes en open keuken laat wel alle geheimen zien. Diverse Italiaanse schotels en vers gemaakte pasta's. Toen wij passeerden vermoedden wij meteen dat dit een speciaal adresje kon zijn. Heerlijk (proef)gelunched en direkt gereserveeed voor diner voor 8 pers. op zondag. Gereserveerde tafel( het zat vol). Grote schalen antipasti, zeven groenten, diverse hamsoorten, kaas enz. Daarna diverse pasta's, heerlijk gratis brood en ongevraagd gratis kannen gekoeld water. Witte en rode huiswijn mooi van kwaliteit en smaak. (20euro). Afgetopt met koffie/espresso en taart als je nog ruimte hebt. Heerlijke limoncella van het huis. Aanrader!! En als je wil tracteren, complmenten van je gasten en een rekening waarbij je glimlacht. Wij gaan er zeker terug.
Iris1993 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Bocconi! De ravioli was erg goed. De verschillende verse sauzen en pasta’s staan uitgestald in de vitrine en je kunt zelf aanwijzen welke je wilt eten. Je betaalt ongeveer 10 euro voor een bord pasta. Dit is zeker niet veel voor de hoeveelheid en kwaliteit die je krijgt. Ik waande me echt even in Italië. Ik kom zeker terug!
Clemens K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wat heerlijk gegeten! Eenvoudig maar vol van smaakt, zeer vriendelijke bediening, super vers... Zeker een aanrader om toch naar binnen te gaan en je te laten verrassen
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wat een heerlijke antipasta met heerlijke Mozzarella. Daarna de lekkerste pasta's, met inktvis, paddenstoelen en lekker sauzen. Alles wordt ter plekke vers gemaakt. Om te smullen allemaal!
Besi .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We begrijpen niet goed waarom het zo lang duurde voordat we bij Bocconi zijn gaan eten. Wat een pareltje! Heerlijk eten, goede wijn, vriendelijke en behulpzame bediening. Zeker een aanrader.
Bosbende .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Dit is nou echt even 'anders dan anders': alsof je bij moeders zelf de keuken in loopt: er staan wat dingen klaar en wat je aanstaat bestel je. De gerechten werden in het Italiaans aangekondigd en de tweede taal was Engels. Da's even wennen, maar het personeel helpt je graag. Het voorgerecht was een specialiteit uit Italië. Ik probeerde nog iets uit te leggen over postelein, maar er werd me op het hart gedrukt, dat dat echt niet zo was. De ravioli was op en top handwerk en erg smakelijk. Qua formule nog veel meer uit te halen, maar misschien is dat wel niet de opzet van de zaak: moet het maar gewoon de 'woonkeuken' blijven!
Oh ja, Italianen zijn niet groot en daar is de (heren) WC op gebouwd: heel klein, maar proper.
vpaashuis .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Fantastisch Italiaans eten voor een naar verhouding heel erg lage prijs. Geweldige verse ravioli, groenten, tiramisu en uiteraard goede koffie. Vriendelijke bediening. Aanrader!
BarbR .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Wij voelden ons even in Italië. Heerlijk gegeten en aangename bediening. De kok blijft rustig in haar open keuken, hoe druk het ook is. En wachten hoeft niet. Een prettig tempo wordt aangehouden. De prijs is laag voor de kwaliteit van het eten. Wij komen zeker terug!