Bocconi

Burgsteeg 6 2312 JS Leiden Nederland Kaart

Over restaurant Bocconi

Italiaans trefpunt in Leiden

Een culinaire ontmoetingsplek waar gasten zich thuis voelen en waar ze zowel smaken als ervaringen kunnen delen. Geniet hier van traditionele Italiaanse delicatessen die allemaal met evenveel liefde worden bereid. In elk gerecht proef je de mediterrane zon en herken je de eindeloze passie van de chef. Bestel hier een goed glas wijn bij en wie maakt jou nog wat? Goed toeven in de Leidse Burgsteeg!

Meer informatie over restaurant Bocconi

Jolette V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Cor P.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
De gerechten zijn opgemaakt en liggen in een vitrine. Hieruit keuze gemaakt als voorgerecht/anti pasti diverse groenten aubergine, venkel, paprika etc aangevuld met parmaham. Was opgewarmd en met wat zout, peper en olie goed van smaak.
Als hoofdgerecht gekozen voor de lasagne met gehakt. Hier zat te veel deeg in dit was te overheersend. Smaak was ok.
Sylvia D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Een verrassend stukje Italia in hartje Leiden!
Frank S.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Zeer smakelijk eten, personeel werkt met passie en dat maakt de avond af.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Tja, de inrichting verdient geen schoonheidsprijs. Maar de koeltoonbank tussen tafeltjes en open keuken laat wel alle geheimen zien. Diverse Italiaanse schotels en vers gemaakte pasta's. Toen wij passeerden vermoedden wij meteen dat dit een speciaal adresje kon zijn. Heerlijk (proef)gelunched en direkt gereserveeed voor diner voor 8 pers. op zondag. Gereserveerde tafel( het zat vol). Grote schalen antipasti, zeven groenten, diverse hamsoorten, kaas enz. Daarna diverse pasta's, heerlijk gratis brood en ongevraagd gratis kannen gekoeld water. Witte en rode huiswijn mooi van kwaliteit en smaak. (20euro). Afgetopt met koffie/espresso en taart als je nog ruimte hebt. Heerlijke limoncella van het huis. Aanrader!! En als je wil tracteren, complmenten van je gasten en een rekening waarbij je glimlacht. Wij gaan er zeker terug.
Iris1993 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Bocconi! De ravioli was erg goed. De verschillende verse sauzen en pasta’s staan uitgestald in de vitrine en je kunt zelf aanwijzen welke je wilt eten. Je betaalt ongeveer 10 euro voor een bord pasta. Dit is zeker niet veel voor de hoeveelheid en kwaliteit die je krijgt. Ik waande me echt even in Italië. Ik kom zeker terug!
Clemens K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wat heerlijk gegeten! Eenvoudig maar vol van smaakt, zeer vriendelijke bediening, super vers... Zeker een aanrader om toch naar binnen te gaan en je te laten verrassen
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wat een heerlijke antipasta met heerlijke Mozzarella. Daarna de lekkerste pasta's, met inktvis, paddenstoelen en lekker sauzen. Alles wordt ter plekke vers gemaakt. Om te smullen allemaal!
Besi .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We begrijpen niet goed waarom het zo lang duurde voordat we bij Bocconi zijn gaan eten. Wat een pareltje! Heerlijk eten, goede wijn, vriendelijke en behulpzame bediening. Zeker een aanrader.
Bosbende .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Dit is nou echt even 'anders dan anders': alsof je bij moeders zelf de keuken in loopt: er staan wat dingen klaar en wat je aanstaat bestel je. De gerechten werden in het Italiaans aangekondigd en de tweede taal was Engels. Da's even wennen, maar het personeel helpt je graag. Het voorgerecht was een specialiteit uit Italië. Ik probeerde nog iets uit te leggen over postelein, maar er werd me op het hart gedrukt, dat dat echt niet zo was. De ravioli was op en top handwerk en erg smakelijk. Qua formule nog veel meer uit te halen, maar misschien is dat wel niet de opzet van de zaak: moet het maar gewoon de 'woonkeuken' blijven!
Oh ja, Italianen zijn niet groot en daar is de (heren) WC op gebouwd: heel klein, maar proper.
Vpaashuis .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Fantastisch Italiaans eten voor een naar verhouding heel erg lage prijs. Geweldige verse ravioli, groenten, tiramisu en uiteraard goede koffie. Vriendelijke bediening. Aanrader!
BarbR .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Wij voelden ons even in Italië. Heerlijk gegeten en aangename bediening. De kok blijft rustig in haar open keuken, hoe druk het ook is. En wachten hoeft niet. Een prettig tempo wordt aangehouden. De prijs is laag voor de kwaliteit van het eten. Wij komen zeker terug!
Rene P.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk gegeten, zichtbaar verse gerechten en compleet anders dan het standaard Italiaanse restaurant. Voor degenen die er bekend mee zijn, lijkt dit meer op een "tavola calda".
De verse tortellini 'tartufo' heb ik in de simpelste vorm gegeten, met olie en parmezaanse kaas. Het was om te smullen.
Met voorgerechtjes, wijn, dessert en espresso waren we ieder een kleine 30 euro keijt en een goed gevulde maag rijker
Bov1 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Hoe Italiaans wil je het hebben? Het pand is bijkans onzichtbaar, je loopt er zo aan voorbij.Inrichting is no-nonsense, met plastic tafelkleedjes, net als in Italie. De keuken is goed zichtbaar, ziet er aangenaam amateuristisch uit. Bediening is zeer vriendelijk en attent. Je loopt naar een vitrine waar je uitzoekt wat je wilt hebben. Eten is typisch Italiaans: goede ingredienten, goed klaargemaakt.
Al met al: lekker eigenwijs, gaat tegen de steeds verder oprukkende geliktheidstrend in.
Cleobrandt .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Heerlijk eten en vriendelijke bediening. Echt Italiaans eten, het was moeilijk kiezen omdat alles er zo goed uitzag. Gauw terug om de andere gerechten te proberen. Goede vegetarische gerechten ook.
Petermarjon .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Wat een heerlijk eten! Over de ambiance hadden we gelezen dat je daar doorheen moest kijken, maar wij voelden ons echt op vakantie in Italië. Het was top!
Koen Floris G.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Het was de eerste keer dat ik bij Bocconi ben wezen eten. Maar die eerste keer is zeer waarschijnlijk ook de laatste keer. De bediening ging wel heel vlot en was ook heel vriendelijk, behalve dat ze niet bij je aan tafel komen om de bestelling op te nemen. Het eten was wel lekker: vooral de Tiramisu, het nagerecht smaakte naar meer. Voor de rest vond ik vooral het hoofdgerecht (Ravioli Bolognese) erg karig en bovendien veel te weinig. Voor de rest sprak het decor mij totaal niet aan. De tafels stonden heel dicht op elkaar in een kleine ruimte. Daar naast was de muziek, die naar mijn idee niet eens Italiaans was, bijna niet hoorbaar. Ook de open keuken en de bar midden in het restaurant geeft naar mijn mening meer een uitstraling van een cafetaria dan van een Italiaans restaurant.
Montijn .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten in een typisch Italiaanse setting. Laat je niet misleiden door de basale inrichting ( die trouwens okay is en goed past bij het concept) en ga naar binnen. Hier wordt met liefde gekookt en Italiaanser kun je het niet krijgen. Wij gaan er beslist vaker eten.
Fam.wesseling .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
superlekker eten, je waant je bijna in Italie.
Een echte aanrader. Knus en klein. Wel erg licht, zou wat meer sfeer verlichting mogen.
Info610 .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Heel lekker gegeten, echt Italiaans. De eerste indruk van het restaurant zelf is een beetje kil, TL licht, eenvoudige stoeltjes en tafeltjes. Iets meer comfort in de vorm van een wat beter zittend stoeltje en iets minder wit licht maakt de beleving een stuk plezieriger. Het eten echter is magnifiek.