Bocconi

Burgsteeg 6 2312 JS Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Bocconi

Italiaans trefpunt in Leiden

Een culinaire ontmoetingsplek waar gasten zich thuis voelen en waar ze zowel smaken als ervaringen kunnen delen. Geniet hier van traditionele Italiaanse delicatessen die allemaal met evenveel liefde worden bereid. In elk gerecht proef je de mediterrane zon en herken je de eindeloze passie van de chef. Bestel hier een goed glas wijn bij en wie maakt jou nog wat? Goed toeven in de Leidse Burgsteeg!

Meer informatie over restaurant Bocconi

Zaterdag
- Lunch vanaf 10:30
Zondag
- Lunch v

Jouw recensie over het restaurant Bocconi

Jean D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Door de quotering had ik wel iets anders verwacht. Het restaurant heeft een beperkte kaart van antipasta en pasta en 2 types pizza wel goedkoop, maar ik had me verlekkerd op de inktvisjes die je op de foto zag daar was niets van te bespeuren. Voor een quick lunch prima, maar verwacht geen uitgebreid tafelen.
mieke V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Een goed concept. Zelf uitkiezen en bestellen. Gezond en lekker eten
Marian B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk eten bij de italiaanse dames ! Een aanrader.
Ben B.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Betere eten in Leiden/Nederland is er niet!
Inge Z.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Geweldig eten hier! Je ziet de bakken met vers gemaakte pasta liggen in de vitrine en aan de aardige dame daarachter vertel je welke je wilt en met welke saus. Er is daarbij te drinken, geen uitgebreide ingewikkelde wijnkaart maar er is genoeg. Voor mij is het de absoluut favoriete eetplek, in Leiden in elk geval.
Veerle S.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Simpel maar authentiek Italiaans eten dat heerlijk smaakt. Door de (ongecompliceerde) inrichting en het Italiaanse personeel waan je je even in Italië, maar dan in een van de mooiste straatjes van Leiden. Absoluut een aanrader voor pastaliefhebbers!
paulien F.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
De eenvoud siert.
De service is attent en adekwaat en het eten is heerlijk.
Inge Z.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2018
Wat een heerlijk plekje is dit toch! Met vers gemaakte pasta waar je zelf de saus bij kiest. En antipasti, groente, ook helemaal prima. Met ons 2-en waren we 31 euro kwijt voor een heerlijk bordje pasta, groente vooraf, glaasje drinken erbij en taart toe. En alles even vers en liefdevol gemaakt en geserveerd.
Wilco P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Heerlijk ontspannen sfeer. Na jaren onwetend langs deze Italiaanse schatkamer in Leiden te hebben gelopen hebben we vandaag genoten van een heerlijke lunch. Dank voor deze buitenlandse ervaring dicht bij huis. We komen zeker terug!
Arno W.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Fijn tentje waar de verse gemaakte pasta’s en sauzen door de gasten zelf gecombineerd kunnen worden. Laatste keer at ik er voor het eerst inktzwarte tagliatelle met zalmsaus, heerlijk! Miste alleen wat peperoncino. De Italiaanse sfeer word versterkt door de vele Italiaanse gasten. Molto bellisima!
marijke T.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Zaak bleek gesloten. Er hing een briefje op de deur dat er sprake was van technische problemen. Hopelijk niet al te erg...
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Beperkt aanbod, maar smaakvol. Leuke inrichting, vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.
Martijn M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Zondagavond met z'n vieren gegeten en wederom uitstekende kwaliteit pasta en groente. Wij blijven terugkomen!
Stephen P.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Verwacht geen 'officiële gelegenheid', het is een soort lunchroom - afhaal restaurant met tafels, wel een leuke inrichting en een hele grote open keuken. Wat het toch wel speciaal maakt is de passie voor het eten, en de hele leuke bediening. Waren met een groep van zes en reserveren was handig vanwege de drukte. Voor zover we konden nagaan uitsluitend Italiaanse (of Siciliaanse, dat is heel wat anders zei ze :) ) bediening. Relaxed, vrolijk, denken met je mee. De meeste gasten waren zo te zien ook allemaal Italiaans, dat lijkt me een goed teken. Het eten was op het eerste gezicht simpel maar wel erg authentiek, daar worden helemaal geen concessies gedaan. Handgemaakte pasta, echte sauzen. Antipasti voorgerecht zaten ook buitengewoon lekkere dingen bij, o.a. venkel, witlof, goede salami. Kortom ik was wel overtuigd.
Ms J G.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Dit is een erg fijn eethuisje met heerlijke, huisgemaakte pasta (ravioli, lasagne, gnocchi). Pasta zoals het hoort: eenvoudig en verse ingrediënten! De broodjes en maaltijdsalades zijn ook aan te raden. Ik lunch hier graag, liefst met een Peroni (Italiaans bier). Kom op tijd, want je hebt kans dat het helemaal vol zit in de weekenden. Verwacht geen bediening als in een restaurant, je kiest zelf je pasta en ingrediënten uit.

De aankleding is fantastisch. Eenvoudige stoelen en tafels maar knallende kleuren, echt een retro decor. Ik heb het gevoel dat ik daar op vakantie ben!

Klein detail: personeel spreekt niet (allemaal?) Nederlands maar dat hoeft geen probleem te zijn, gewoon aanwijzen of iemand om vertaling vragen.
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Met het gezin (13, 10, 5) hier gegeten en genoten. Heerlijk eerlijk eten, en in een hoog tempo op tafel dus zonder stress rustig eten. Hartelijke bediening, maar vooral: supereten.
Erna D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Heerlijke Italiaanse lunch in fijne ambiance.
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Vanwege een Kruidvat-actie zijn we hier terecht gekomen, tweede hoofdgerecht naar keuze gratis. 2 dames zaten vlak voor de ingang een sigaretje te roken, dat bleek het personeel te zijn. De dames kwamen wel gelijk in actie toen ze zagen dat wij naar binnen liepen, met de rook-aura nog achter hun aan snelden ze naar binnen. De inrichting deed ons een beetje denken aan een soort snackbar, we hadden een restaurant verwacht. Maar door de rood-wit geruite tafelkleden en servetjes kreeg het ook weer een soort pannenkoekhuis-gehalte. De Engelstalige serveerster kwam de drankbestelling opnemen, maar we kregen vervolgens geen menukaart. Het was de bedoeling om zelf naar de vitrine lopen en dan aan te wijzen wat we wilden eten, dat vonden we erg apart. Mijn partner koos voor spaghetti bolognese in tomatensaus en ik voor ravioli gevuld met champignon/roomkaas in een champignon roomsaus. Het eten werd even later gebracht aan tafel. Smaak van allebei was goed, portie had wel wat groter gemogen. Bij het afrekenen werd voor één hoofdgerecht € 10,- gerekend, dat vonden we toch wel wat pittig geprijsd voor wat je ervoor kreeg.
Helaas kon je er niet buiten zitten, dus we zijn snel weer weggegaan en hebben ergens anders een ijsje gegeten. Het was tenslotte een mooie warme, zonnige dag.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Klein, schattig tentje met echte Italianen. De ravioli met truffel en poprcini-saus is een absolute aanrader! Daarnaast is het qua prijs/kwaliteit heel goed.
Christien V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk eten, echt Italiaans. Al velen malen geweest en we blijven regelmatig terugkomen. 's middags goede koffie met een focaccia en 's avonds pasta's.