Boca's

Westerstraat 30 1015 Amsterdam Nederland Kaart
31-208203727

Over restaurant Boca's

Bij Boca's is er overdag keuze uit allerlei kleine broodjes (boca's) en 's avonds borrelplateaus, en dit alles is gemaakt om te delen met de hele tafel. Als je zin hebt een avondje lang te tafelen dan is dit een hele goede keuze. De zomerse sfeer is te danken aan de houten planken op de vloer, banken met veel kussens. Vanaf het terras heb je leuk uitzicht op de levendige Westerstraat!

Meer informatie over restaurant Boca's

Maandag 09:00 - 01:00
Dinsdag t/m Donderdag 10:00 - 01:00
Vrijdag 10:00 - 03:00
Zaterdag 09:00 - 03:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Christophe V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
We kwamen met een reservering binnen, maar deze was niet doorgekomen en het was al vol. Dat was dan ook meteen het enige minpunt op de avond. Werd netjes opgelost, daarna erg goed gegeten (voorafje, mooie bocaplate, spekkoek toe)! Het is er druk en rumoerig, maar dit betekent ook wel echte gezelligheid. Goede service ook, alles met een lach en regelmatig wordt er gevraagd of alles naar wens is. Dus ja, ik zou het aanraden.
Carlijnhintzen .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Door twee vriendinnen mee naar Boca's genomen. We kregen een leuk tafeltje en werden meteen geholpen. Begonnen met een middelgrote kaasplank en een fles rode wijn. Beide vielen zeer goed in de smaak. Erna nog garnalenkroketjes, een bruchetta met biefstuk en drie soorten frietjes besteld. Ook dezen waren erg lekker. Heel leuk concept voor shared-dining. Zeker een aanrader als je lekker wil genieten van een wijntje met verschillende hapjes.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Boca's werkt volgens het concept van Shared Dining: veel kleine hapjes die je deelt met je tafelgenoten, onder het genot van een drankje. Er zijn zes keuzes voor een plateau: vlees, vis, vega, kaas, zoet en vlees/vis/kaas gemengd. Bij alle plateaus komen kleine geroosterde broodjes.

We zijn begonnen met een gemengd plateau, met onder andere een malse biefstuk, een heerlijke makreelsalade en lekkere stukken kaas. Het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam, op het informele af maar dat is prima. Het eten kwam ook snel en het zag er prachtig uit.

De tweede ronde was een vega plateau, allemaal spannende gerechten met bijvoorbeeld linzen en aubergine, en alles was heerlijk. We eindigden met een eigen keuze aan borrelhapjes, een ceviche (niet heel zuur, wel smakelijk), pitabroodjes en nacho's. Allemaal erg lekker!

We hebben heerlijk gegeten bij Boca's, we komen zeker terug!
Lupine .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Met vriendinnen bij Boca's in de jordaan gegeten. We werden erg hartelijk ontvangen door bediening waar niets op aan te merken is. Het interieur is wat afgeleefd waardoor het een minder verzorgde uitstraling geeft (vooral het toilet).
De wijnkaart bevat wijnen van de grapedistrict die ik in elk geval erg lekker vind en die vriendelijk geprijsd zijn.
We bestelden een gemengd plateau, waarvan het idee leuk is maar dat in de praktijk fantasieloos is (oude kaas met mosterd, een italiaanse zachte kaas in gewoon plakken, calamares uit de frituur, biefstuk en garnalen). Een leuke compote en wat groens hier en daar zou al een verbetering zijn. De geitenkaas salade was wat de naam doet verwachten en het nagerecht beloofde qua naam veel maar was een beetje room met aardbeien.
Al met gezellige avond met goede wijn, maar eten en interieur kunnen wel een opfrisbeurt gebruiken.
VanVugtJ .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Samen met twee vriendinnen zijn wij na een lange dag winkelen bij Boca's geëindigd. Wat een gezellig restaurantje! Leuk hoe je de hapjes kunt bestellen. Wij kozen voor een vis en kaasplankje, uitstekende keuze al zeg ik het zelf! Ook vonden wij de krulfrietjes met truffelmayonaise heerlijk. Het personeel was vriendelijk en gezellig. Wanneer wij in Amsterdam zijn, komen wij zeker weer terug!
Emile- Jan E.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Erg leuke kleine zaak in het hartje van de Jordaan, een soort van Tapas met een ruime keuze, de middelgrote schotel met vlees is prima, erg lekkere bressola met zuurkool, goede paté, chickenwings ook lekker, daarnaast ook nog garnalenkroketjes geproefd ( of gamba kroketjes) goed ingekocht! Biefstuk met brie was prima en de pompoensoep smakelijk maar wel wat dik. Bediening is vriendelijk, maar vergeet wel kleine dingen en de entourage is leuk, met vooral erg mooie kleurrijke schilderijen aan de muur. Als er een negatief dingetje is, zijn het de veel te kleine servetjes die op tafel worden gezet, het eten nodigt uit tot eten met handen en dan is zo'n klein servetje echt niet genoeg! Voor de rest prima avond gehad.
Suzanne T.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Het concept van boca's komt goed door in de stijl van het personeel en inrichting: gezellig borrelen wat vanzelf doorloopt in een avondmaal. Lekker gegeten, de boca schotel met twee bijgerechtjes is top voor 2 personen, betaalbaar en lekker.
Erg vriendelijk personeel, inclusief fietspomp en pompservice van onze barman voor een zachte band!
Anke G.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Twee weken geleden een top avondje gehad met 11 vriendinnen. Het eten en de wijn was heerlijk en de bediening was super goed. Omdat we iets te vieren hadden werd er overduidelijk meer aandacht aan ons besteed en dat was echt een verrassing!!!! Bedankt voor jullie enthousiasme en gastvrijheid!
Roosstam1 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Als je een gezellig avondje wil hebben en lang wil tafelen dan is Boca's een hele goede keus. Het eten is prima, de sfeer is goed en de bediening is vriendelijk. Alhoewel ik het wel eens bete heb meegemaakt als de laatste keer wanneer ik er heb gegeten. Het personeel was meer met elkaar bezig dan met de gasten vooral toen er alsmaar meer collega's bij kwamen die op dat moment niet aan het werk waren en gewoon even gezellig langskwamen.
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Bij binnenkomst werden geholpen door een vriendelijke jonge man . Het was erg druk, hadden nog een tafeltje tot 19.30 , dat was geen probleem voor ons. We wisten niet goed wat we zouden kiezen. Hij adviseerde ons om een Boca's Plateau (een combinatie van vlees, vis en kaashapjes)met 3 soorten frietjes te nemen . En dat hebben we ook gedaan. alle hapje waren erg lekker. Kortom een leuk borrel concept. Een min puntje; de kaart is moeilijk te lezen. contrast / kleine lettertjes. We komen zeker nog eens terug
Steve P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Boc's geprobeerd met lunch. Interieur was rommelig en niet echt fris. De gastvrijheid maakte echter een hoop goed. Maar het gaat mij met name om het eten. Op de kaart allemaal verschillende gerechten wat geserveerd wordt op een minibroodje. Op zich ziet het er allemaal prima uit, ware het niet dat de broodjes best klein zijn. Dit betekent dat je zo'n 4 a 5 broodjes zou moeten eten voor euro 4,00 / 5,00 per stuk. Verder qua smaak niet echt bijzonder.
GIL L.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Een leuke plek voor een borrel met hapjes met vrienden. Het eten is lekker, maar het is geen restaurant. Het is wel een leuk alternatief voor de kroeg.
Colinn .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Mijn favoriete restaurant in Amsterdam. Het is er altijd gezellig druk, waardoor het zomaar binnenlopen op een donderdagavond er absoluut niet in zit. Naar mijn mening is dat een goed teken. Het restaurant ziet er gezellig uit, de bediening is erg vriendelijk en vooral klantgericht. Zodra zij zien dat je glas vijf minuten leeg is, staan ze aan de tafel om je van dienst te zijn. Echt een top service! Ze benaderen je persoonlijk en draaien hun hand niet om voor een gezellig praatje. De boca’s (vlees)plank is mijn absolute favoriet, omdat je verschillende gerechtjes krijgt. Ook de drie soorten frietjes zijn ontzettend lekker, ik zou iedereen aanraden om deze naast de plank te bestellen. Het eindbedrag dat je moet afrekenen zal je uiteindelijk erg meevallen, zeker in vergelijking met de hoeveelheid en de kwaliteit die je geserveerd krijgt.
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Boca's is en blijft een van mijn favoriete borrelplekken in Amsterdam. Super tof dat ze aan het uitbreiden zijn en inmiddels ook in Rotterdam zijn gevestigd. De hapjes op de kaart zijn zeer divers en allemaal heerlijk! Als je niet weet wat je moet kiezen ga dan zeker voor het befaamde Boca's Plateau (een combinatie van vlees, vis en kaashapjes). Het wijnassortiment is goed en lekker en het vriendelijke personeel is altijd bereid je een goed advies te geven (waarbij je niet de duurste wijn wordt aangesmeerd). Er heerst altijd een prettige sfeer, wat voor mij reden is om eens in de zoveel tijd neer te strijken en te genieten van alles dat Boca's te bieden heeft. Enige minpuntje dat ik kan bedenken is dat je echt vroegtijdig moet reserveren om verzekerd te zijn van een tafeltje. Maarja, dat is alleen maar een compliment toch?
Sanne222 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Boca's is een fantastische plek om te borrelen. De bediening is enorm vriendelijk en bedachtzaam, ze zijn zeer snel om je lege glas weer bij te schenken. Wat jammer is dat bij Boca's het eten niet altijd even goed is. De boca's plank, met een variatie aan hapjes, wordt geserveerd met wat kleine stukjes brood die wat oud lijken. Een aanrader zijn wel de 3-soorten frietjes of de losse kleine hapjes. Met 4 kleine hapjes heb je zo een goede avond maaltijd en kan je prima de hele avond blijven zitten. Aanrader!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Ik vind het lunchconcept van Boca's in één woord fantastisch: kleine, vers afgebakken broodjes – bruin of wit –­ in combinatie met drieëndertig verschillende vormen van beleg. Je kunt kiezen uit zoet, kaas, vlees, vis of vega. Daarnaast hebben ze soepen, salades en taart. Het goedkoopste broodje kost anderhalve euro en het duurste vijf vijftig. Ik had de bloemkoolsoep met ricard, het broodje shropshire blue met balsamicostroop en rucola en het broodje makreelsalade met een mayonaise met citroen en kappertjes. De broodjes waren heerlijk vers afgebakken en knapperig. De blauwe kaas en de makreelsalade waren voortreffelijk. Hetzelfde gold voor de soep die in combinatie met de ricard zeer apart was. Als ik naar de grote keuze op de kaart kijk, kan ik amper wachten om de rest te komen proberen. En er is tegenwoordig nog een tweede Boca's aan het Sarphatiepark. Als de service er net zo goed is als op de Westerstraat, dan is ook deze zaak zeker een aanrader.
Maris01 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
We kregen dit etentje als verjaardags kado. Heel leuk ontvangst, leuke en aardige bediening!
Het is gezellig knus en door de verschillende hoogtes van de tafels krijg je zo toch je eigen plekje. De plateau's zijn leuk en lekker om te delen. Daarnaast hebben we nog wat kleine gerechtjes besteld en als dessert samen de eton mess....echt heerlijk om te delen!
De wijn smaakte ons ook prima, heerlijke avond gehad!
Lyran .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Leuk concept bij Boca's! Niet dineren maar borrelen. Fijne en uitgebreide kaart om uit te kiezen. Wij begonnen met een plank met kaas, vlees en vis. Alles was heerlijk en goed op smaak. Vervolgens nog de nacho's genomen, die waren ook erg lekker! Afgesloten met drie heerlijke toetjes. Het was druk, maar toch was de bediening snel en vriendelijk. Enig nadeel, het restaurant is vrij gehorig en de tafeltjes zijn aan de kleine kant. Al met al heerlijk geborreld (en voor een goede prijs), we komen hier zeker terug!
Dila N.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Ik was zondag jarig en besloot mijn verjaardag met mijn vriendinnen te vieren bij Boca's. Eindje reizen voor ons omdat wij in Alkmaar wonen, maar het was het waard.

Heerlijke rode wijn gehad. De plateaus waren heerlijk (biefstuk! truffelsalami! manchego!), de bediening was erg vriendelijk. Om 12 uur kwam er een stuk taart met sterretjes erin en werd er voor me gezongen, ik voelde me er heel jarig door! We hebben nog gekletst met de bediening en de koks. Erg genoten van het eten, de service en de muziek
JJay .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Vanaf het moment dat je binnen komt is het niet erg verwelkomend, meerdere malen nu gegeten en omdat ik nu verschillende ervaring heb opgedaan hier wilde ik toch even mijn ongenoegen tonen over het personeel. Personeel erg onvriendelijk en nemen zeker niet de tijd om je te helpen. het is hier altijd vrij druk dus wil je lekker genieten van je eten zal dit niet in alle rust gaan. Er zitten in de straat en om de hoek richting de markt veel leukere en lekkere tenten om naar toe te gaan. Waar ze wel de moeite nemen om je een leuke een aangename ervaringen verzorgen. LET OP, ik klaag niet snel, maar tot 3 x toe werd ik met mijn gezelschap hier niet vrolijk van en vind ik dat jullie hier voor gewaarschuwd moeten zijn.