Boca's

Mauritsweg 43A 3012 JV Rotterdam Nederland Kaart
31-108208715

Over het restaurant Boca's

Delen is twee keer zo leuk

Bij Boca's is er overdag keuze uit allerlei kleine broodjes (boca's) en 's avonds borrelplateaus, en dit alles is gemaakt om te delen met de hele tafel. Als je zin hebt een avondje lang te tafelen dan is dit een hele goede keuze. De zomerse sfeer is te danken aan de houten planken op de vloer, banken met veel kussens. Vanaf het terras heb je leuk uitzicht op de levendige Westerstraat!

Meer informatie over restaurant Boca's

Zondag 11:00 - 01:00 uur

• MasterCard , Pin , Visa
  • Bar
7,1

Jouw recensie over het restaurant Boca's

Marloes I.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Heel lekker gegeten. Personeel brengt een fijne sfeer mee. Het was erg gezellig hierdoor! Terras ziet er mooi uit en ook binnen heeft het restaurant een leuke uitstraling.
Sophie K.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Leuke plek dichtbij Centraal Station met erg enthousiaste bediening met een goed gevoel voor humor. Het eten vond ik soms erg lekker(bepaalde soorten vis) maar bepaalde gerechtjes waren vrij standaard, wat niet erg is, maar daarmee toch minder lekker.
ChristianvdH .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Het concept vind ik wel leuk dat je allemaal kleine hapjes kunt delen en niet de standaard tapa's die je overal hebt. Het manu is ook erg gevarieerd. Echter is de bediening echt waardeloos. Ze kijken totaal niet rond of een tafel iets nodig heeft. Wij hebben om zowel de drank als het eten te bestellen zelf naar de bar gezaaid of iemand onze bestelling kon opnemen. Zelf wanneer ze glazen meenemen wordt er niet gevraagd of je nog een nieuwe wilt. Ze lopen hier heel veel geld op mis want wij hadden na het wachten geen eens zin meer om nog een dessert, koffie of whatever te bestellen. Na ons eten gehad te hebben kwamen ze na 3 kwartier wel even vertellen dat de keuken dicht ging en of we nog een laatste ronde wilden bestellen, maar wij hadden al lang geen zin meer. Zonde.
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Boca's (volgens mij de afkorting van het Spaanse bocadillo = sandwich) is een klein en gezellig restaurantje op de Mauritsweg. De bedoeling van de kleine gerechtjes op de leuke kaart is dat je verschillende boca's besteld en deze vervolgens met je gezelschap deelt, de Spaanse methode dus. Laten wij daar nou gek op zijn! We namen de queso ibérico, beef chimichurri, de spicy chicken, de makreelsalade, de carpaccio coquille en de gambakroket. Dit klinkt veel voor 2 personen, maar toen de gerechtjes, leuk opgediend op 1 bord, binnenkwamen merkten we dat het precies genoeg was voor een prima lunch. Alles smaakte uitstekend.De koffie na was ook goed, de man in de bediening vriendelijk. Wat ons wel verbaasde is dat we, op 2 zakelijke bezoekers na, de enige gasten waren. Leuke toevoeging voor Rotterdam!
Julia T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Leuke sfeer, lekker eten en ontzettend gezellig personeel! Elke keer als we bij Boca's Rotterdam eten weten we dat het een leuke avond gaat worden. Helemaal top!
Guido P.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Super gezellig gezeten aan de bar met een hapje en een drankje en super gezellig personeel.
Wij komen hier zeker de weten nog eens terug.
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Het eten was lekker en gevarieerd, ook genoeg keus voor vegetariërs. Alleen vond ik de porties van de borrelgerechten erg groot / moeilijk hapbaar / deelbaar. Ook snap ik het hele idee van de "boca's" wat een soort grote croutons zijn niet helemaal. Voor mij had er in verhouding minder brood op de plankjes gemogen. Verder was de bediening vriendelijk maar toen het drukker werd was het moeilijk hun aandacht te krijgen en de muziek stond net te hard.
Suzanne J.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Ontzettend leuke borrel tent. Maar ook als je net als ik van kleine hapjes houd om te delen is dit een top plek. Wij begonnen met boca's plankje klein, dat is prima om met 2 personen mee te starten. Daarna bestelden we nog 4 gerechtjes. Dat is echt ruim voldoende. Als afsluiter de friandises, heerlijk!! Spekkoek was zo lekker dat we deze daarna deze apart nog een keer bestelde.
Meeste gerechten die wij bestelden waren wel scherp. Daar moet je van houden.
Hebben ook een kinderstoel en verschoontafel! Extra punt ????.
Al met al heerlijk gegeten en gedronken voor zeer goede prijs.
Tonny K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijk gegeten! Leuke kleine gerechten!
En alleraardigste bediening. Prachtig terras.
En goede prijs/kwaliteit verhouding.
Kom zeker terug!
Proever1008 H.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Tapa's waren heerlijk. Lekkere combinaties en alles vers. Hoogtepunt was de makreel. Bediening was gastvrij en relaxed. Aardig druk ook binnen voor een doordeweekse avond. Wij hadden het met elkaar heel gezellig. Enige minpuntje was de rekening. Blijkbaar hadden we de rekening van een andere tafel gekregen en betaald (zelf hier totaal niet naar gekeken) waardoor we buiten door de bediening werden ingehaald en gevraagd of we het verschil nog even konden pinnen. Niemand van ons van ons vond dat erg maar het stond wel een beetje knullig....
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Op een zonnige dag hier op het terras gegeten. De bediening was een beetje klungelig en vergat af en toe een drankje maar was wel erg vriendelijk. De gerechten zijn goed, verschillende kleine gerechten waar je uit kunt kiezen.
anne3011 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk gegeten alleen de bediening was echt super slecht. Enkel het terras zat vol, binnen zat er vrijwel niemand maar toch had de bediening weinig aandacht voor de klanten. We zijn 3x naar binnen gelopen om te vragen of we wat drinken konden bestellen. Verder was er 1 gerecht vergeten, na navraag werd ons gezegd dat het binnen 10minuten zou komen. Een half uur later weer gevraagd en bleek het weer vergeten te zijn. Inmiddels meer dan een uur later na de eerste keer vragen werd het op tafel gezet zonder excuses.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
In het afgelopen half jaar 3 keer bij Boca's geweest. Wat een leuke ontdekking! Leuk terras hebben ze erbij gemaakt.
Opvallend vinden wij de bediening. Jonge (Rotterdamse?) gasten die natuurlijk prettig en gezellig over komen. Wel tijd voor een klein praatje maar zeker niet te aanwezig of 'te veel'. Precies goed. Bij boca's kun je met een groep perfect borrelen en hapjes eten. De grote borrelplank is handig (50 euro ongeveer), makreelsalade, rendang, garnalen in knoflookolie, kleine biefstukreepjes, jalepeno poppers, iedere keer ziet de grote plank er weer anders uit. Daarnaast hadden we nog 2 kleine gerechtjes van de kaart erbij gekozen. Rekening viel erg mee voor 5 personen! Toch voldoende gegeten.
1 keer met z'n tweeën gegeten. Toen vond ik de middelgrote plank toch minder tot zijn recht komen (minder dingen om te proeven vanzelfsprekend).
Verder lekkere wijnen (de witte Portugese is echt top).

Ga zo door, ik kom zeker terug. Met mn vriendje, mijn ouders en zusjes of met mijn studievrienden, voor elke gelegenheid is het tot nu toe een hele goede keuze geweest!
lisa M.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Kleinschalig restaurant in centrum Rotterdam met prima en vriendelijke bediening. Een leuk concept: plankje met kleine hapjes (vlees/vis/vega). Met hiernaast voldoende keuze uit andere kleine gerechten. Helaas staat de (pop) muziek hard, hierdoor moet iedereen wat harder praten en is het vrij onrustig. Hiernaast staan de tafels dicht op elkaar. Geen plek voor een romantisch diner dus.
Eliza V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Ik had hoge verwachtingen want Boca s zat in het begin erg vol. We waren op een vreemd tijdstip zondagmiddag 15 uur. En het was rustig. Het concept was leuk. Een bocadilla met kaas en een met hamburger en een met coquilles. Helaas de hamburger was rauw van binnen de coquilles kwamen uit de diepvries en waren steenkoud. De wijn was heerlijk. Wel een nieuw broodje gekregen met een gare hamburger. Maar of ik nu nog eens terug zal komen? Ik was niet overtuigd. Jonge chefs nog niet precies genoeg jammer.
Becky1982 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Erg lekker gegeten bij Boca's. Leuk concept en goede wijnen. De bediening is heel vriendelijk en behulpzaam. Ik kom hier zeker terug
Tjak .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Eergisteren geluncht bij Boca's. Eten was prima. We hadden een mix van onder andere heerlijke makreelsalade met eitjes van zalmforel, Spaanse schapenkaas met vijgencompôte, plakjes goedgebakken biefstuk met chimmichurri en nog een aantal dingen. Daarna hebben we nog entrecôte met eendenlever en de lobsterrol besteld. Deze smaakten beide ook heerlijk. Prijs-kwaliteit verhouding was perfect. De muziek die werd gedraaid was echter niet echt sfeervol (top 40 en net iets te hard).
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Met twee personen een klein vleesplankje en een klein kaasplankje en toe een klein zoetplankje
genomen. Was lekker en genoeg. Goede huiswijn en een goed tapbiertje.
De inrichting vinden wij wat sober. Een beetje het gevoel of je in een keuken zit te eten.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Van tevoren gereserveerd om hier met vier personen op vrijdagavond te eten, en dat bleek ook wel nodig! Hoewel alle tafels bezet waren, had de bediening alles prima onder controle en werden we vriendelijk en snel geholpen. De zaak is niet heel groot en sfeervol ingericht, met zowel hoge als normale eettafels. Heel gezellig! Wij namen een 'middel' boca's plateau (vlees, vis en kaas gemend) en een vega plateau - die laatste bestelden we 'klein' maar kregen we ook middel - foutje van de zaak, maar daar werd niet moeilijk over gedaan. Gerechtjes waren lekker, hoewel veelal niet heel bijzonder. De groentecurry sprong er wat ons betreft echt uit; de overige gerechten op het vega plateau vonden wij middelmatig. Van het boca's plateau waren vooral de vis gerechtjes (makreel salade en bokking) en de vlees gerechtjes (rundvlees met een heerlijk sausje en een wildpate met cranberrysaus) lekker. Daarna namen wij nog de zuurkoolstamppot, dadels met blauwe kaas en salade van groene groente. Wij waren alle vier over deze losse gerechtjes een stuk enthousiaster dan over de plateaus! Erbij dronken we een prima tempranillo. Tot slot nog een suikerbrood (lekker van smaak, wel erg vet!) en een tarte tatin. Al met al een ontspannen avond met overall lekker eten en, dat mag ook gezegd, een zeer vriendelijke rekening achteraf.
yodini .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Fijne avond gehad in Boca's samen met mijn vriendinnen. De bediening had alles onder controle, ondanks grote groepen die snel wilden eten in verband met het filmfestival. We hebben echt van alles wat genomen. Wat opviel, was dat de kapsalon minder aansprak dan de vorige keer. De ingrediënten waren te veel één geworden, wat leidt tot een zachte, smakeloze smurrie. Verder heerlijk gegeten. Voordat mijn vriendinnen aanschoven, zat ik er een tijdje alleen. Er waren ook nog geen andere gasten. Het restaurant is echter wel de gehele dag open. Jammergenoeg vond het personeel het nodig om in het restaurant én in de keuken de muziek aan te doen. Beide stonden even hard. Bediening en keukenbrigade moesten moeite doen om zich aan elkaar verstaanbaar te maken. Dat kwam op mij niet heel gastvrij over.