Boca's

Mauritsweg 43A 3012 JV Rotterdam Nederland Kaart
31-108208715

Over restaurant Boca's

Delen is twee keer zo leuk

Bij Boca's is er overdag keuze uit allerlei kleine broodjes (boca's) en 's avonds borrelplateaus, en dit alles is gemaakt om te delen met de hele tafel. Als je zin hebt een avondje lang te tafelen dan is dit een hele goede keuze. De zomerse sfeer is te danken aan de houten planken op de vloer, banken met veel kussens. Vanaf het terras heb je leuk uitzicht op de levendige Westerstraat!

Meer informatie over restaurant Boca's

Maandag 11:00 - 01:00
Dinsdag t/m Donderdag 10:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 02:00
Zondag Gesloten
Piet W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Super gezellig gezeten aan de bar met een hapje en een drankje en super gezellig personeel.
Wij komen hier zeker de weten nog eens terug.
Ischa E.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Het eten was lekker en gevarieerd, ook genoeg keus voor vegetariërs. Alleen vond ik de porties van de borrelgerechten erg groot / moeilijk hapbaar / deelbaar. Ook snap ik het hele idee van de "boca's" wat een soort grote croutons zijn niet helemaal. Voor mij had er in verhouding minder brood op de plankjes gemogen. Verder was de bediening vriendelijk maar toen het drukker werd was het moeilijk hun aandacht te krijgen en de muziek stond net te hard.
Lekkerbekjesuus J.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Ontzettend leuke borrel tent. Maar ook als je net als ik van kleine hapjes houd om te delen is dit een top plek. Wij begonnen met boca's plankje klein, dat is prima om met 2 personen mee te starten. Daarna bestelden we nog 4 gerechtjes. Dat is echt ruim voldoende. Als afsluiter de friandises, heerlijk!! Spekkoek was zo lekker dat we deze daarna deze apart nog een keer bestelde.
Meeste gerechten die wij bestelden waren wel scherp. Daar moet je van houden.
Hebben ook een kinderstoel en verschoontafel! Extra punt ????.
Al met al heerlijk gegeten en gedronken voor zeer goede prijs.
Tonny K.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijk gegeten! Leuke kleine gerechten!
En alleraardigste bediening. Prachtig terras.
En goede prijs/kwaliteit verhouding.
Kom zeker terug!
Proever1008 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Tapa's waren heerlijk. Lekkere combinaties en alles vers. Hoogtepunt was de makreel. Bediening was gastvrij en relaxed. Aardig druk ook binnen voor een doordeweekse avond. Wij hadden het met elkaar heel gezellig. Enige minpuntje was de rekening. Blijkbaar hadden we de rekening van een andere tafel gekregen en betaald (zelf hier totaal niet naar gekeken) waardoor we buiten door de bediening werden ingehaald en gevraagd of we het verschil nog even konden pinnen. Niemand van ons van ons vond dat erg maar het stond wel een beetje knullig....
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Op een zonnige dag hier op het terras gegeten. De bediening was een beetje klungelig en vergat af en toe een drankje maar was wel erg vriendelijk. De gerechten zijn goed, verschillende kleine gerechten waar je uit kunt kiezen.
Anne3011 .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Heerlijk gegeten alleen de bediening was echt super slecht. Enkel het terras zat vol, binnen zat er vrijwel niemand maar toch had de bediening weinig aandacht voor de klanten. We zijn 3x naar binnen gelopen om te vragen of we wat drinken konden bestellen. Verder was er 1 gerecht vergeten, na navraag werd ons gezegd dat het binnen 10minuten zou komen. Een half uur later weer gevraagd en bleek het weer vergeten te zijn. Inmiddels meer dan een uur later na de eerste keer vragen werd het op tafel gezet zonder excuses.
Eduardstein .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
In het afgelopen half jaar 3 keer bij Boca's geweest. Wat een leuke ontdekking! Leuk terras hebben ze erbij gemaakt.
Opvallend vinden wij de bediening. Jonge (Rotterdamse?) gasten die natuurlijk prettig en gezellig over komen. Wel tijd voor een klein praatje maar zeker niet te aanwezig of 'te veel'. Precies goed. Bij boca's kun je met een groep perfect borrelen en hapjes eten. De grote borrelplank is handig (50 euro ongeveer), makreelsalade, rendang, garnalen in knoflookolie, kleine biefstukreepjes, jalepeno poppers, iedere keer ziet de grote plank er weer anders uit. Daarnaast hadden we nog 2 kleine gerechtjes van de kaart erbij gekozen. Rekening viel erg mee voor 5 personen! Toch voldoende gegeten.
1 keer met z'n tweeën gegeten. Toen vond ik de middelgrote plank toch minder tot zijn recht komen (minder dingen om te proeven vanzelfsprekend).
Verder lekkere wijnen (de witte Portugese is echt top).

Ga zo door, ik kom zeker terug. Met mn vriendje, mijn ouders en zusjes of met mijn studievrienden, voor elke gelegenheid is het tot nu toe een hele goede keuze geweest!
Lisa M.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Kleinschalig restaurant in centrum Rotterdam met prima en vriendelijke bediening. Een leuk concept: plankje met kleine hapjes (vlees/vis/vega). Met hiernaast voldoende keuze uit andere kleine gerechten. Helaas staat de (pop) muziek hard, hierdoor moet iedereen wat harder praten en is het vrij onrustig. Hiernaast staan de tafels dicht op elkaar. Geen plek voor een romantisch diner dus.
Eliza V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Ik had hoge verwachtingen want Boca s zat in het begin erg vol. We waren op een vreemd tijdstip zondagmiddag 15 uur. En het was rustig. Het concept was leuk. Een bocadilla met kaas en een met hamburger en een met coquilles. Helaas de hamburger was rauw van binnen de coquilles kwamen uit de diepvries en waren steenkoud. De wijn was heerlijk. Wel een nieuw broodje gekregen met een gare hamburger. Maar of ik nu nog eens terug zal komen? Ik was niet overtuigd. Jonge chefs nog niet precies genoeg jammer.
Becky1982 .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Erg lekker gegeten bij Boca's. Leuk concept en goede wijnen. De bediening is heel vriendelijk en behulpzaam. Ik kom hier zeker terug
Tjak .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Eergisteren geluncht bij Boca's. Eten was prima. We hadden een mix van onder andere heerlijke makreelsalade met eitjes van zalmforel, Spaanse schapenkaas met vijgencompôte, plakjes goedgebakken biefstuk met chimmichurri en nog een aantal dingen. Daarna hebben we nog entrecôte met eendenlever en de lobsterrol besteld. Deze smaakten beide ook heerlijk. Prijs-kwaliteit verhouding was perfect. De muziek die werd gedraaid was echter niet echt sfeervol (top 40 en net iets te hard).
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Met twee personen een klein vleesplankje en een klein kaasplankje en toe een klein zoetplankje
genomen. Was lekker en genoeg. Goede huiswijn en een goed tapbiertje.
De inrichting vinden wij wat sober. Een beetje het gevoel of je in een keuken zit te eten.
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Van tevoren gereserveerd om hier met vier personen op vrijdagavond te eten, en dat bleek ook wel nodig! Hoewel alle tafels bezet waren, had de bediening alles prima onder controle en werden we vriendelijk en snel geholpen. De zaak is niet heel groot en sfeervol ingericht, met zowel hoge als normale eettafels. Heel gezellig! Wij namen een 'middel' boca's plateau (vlees, vis en kaas gemend) en een vega plateau - die laatste bestelden we 'klein' maar kregen we ook middel - foutje van de zaak, maar daar werd niet moeilijk over gedaan. Gerechtjes waren lekker, hoewel veelal niet heel bijzonder. De groentecurry sprong er wat ons betreft echt uit; de overige gerechten op het vega plateau vonden wij middelmatig. Van het boca's plateau waren vooral de vis gerechtjes (makreel salade en bokking) en de vlees gerechtjes (rundvlees met een heerlijk sausje en een wildpate met cranberrysaus) lekker. Daarna namen wij nog de zuurkoolstamppot, dadels met blauwe kaas en salade van groene groente. Wij waren alle vier over deze losse gerechtjes een stuk enthousiaster dan over de plateaus! Erbij dronken we een prima tempranillo. Tot slot nog een suikerbrood (lekker van smaak, wel erg vet!) en een tarte tatin. Al met al een ontspannen avond met overall lekker eten en, dat mag ook gezegd, een zeer vriendelijke rekening achteraf.
Yodini .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Fijne avond gehad in Boca's samen met mijn vriendinnen. De bediening had alles onder controle, ondanks grote groepen die snel wilden eten in verband met het filmfestival. We hebben echt van alles wat genomen. Wat opviel, was dat de kapsalon minder aansprak dan de vorige keer. De ingrediënten waren te veel één geworden, wat leidt tot een zachte, smakeloze smurrie. Verder heerlijk gegeten. Voordat mijn vriendinnen aanschoven, zat ik er een tijdje alleen. Er waren ook nog geen andere gasten. Het restaurant is echter wel de gehele dag open. Jammergenoeg vond het personeel het nodig om in het restaurant én in de keuken de muziek aan te doen. Beide stonden even hard. Bediening en keukenbrigade moesten moeite doen om zich aan elkaar verstaanbaar te maken. Dat kwam op mij niet heel gastvrij over.
Mili K.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Afgelopen zaterdagavond een vleesplateau besteld met wat garnalenkroketjes extra. De broodjes waren verrassend lekker knapperig en hadden lichte knoflookaroma. De hapjes waren prima en goed op smaak. Genoten van de Rosé. (Geen winterdrankje, maar had er nu eenmaal trek in ;) Die moet je zeker eens proberen! Garnalen ver te zoeken in de kroketjes maar smaakten er niet minder om. Personeel vriendelijk. Alleen duurde het erg lang voordat ze de betaling hadden afgehandeld. Maar blijft niet bij een laatste bezoek aan Boca's wat mij betreft.
Beerr .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Zeer leuke zaak met een interieur dat direct aanspreekt. Gastvrij en vriendelijk personeel dat gezellig overkomt. Eten is ook lekker en genoeg keus voor iedereen. Naast goed eten ook lekkere bieren van tap en fles. Alles bij elkaar een leuke zaak en een hele mooie toevoeging aan de buurt.
Sunny88 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Samen met een paar vriendinnen hebben wij hier afgelopen zaterdag gegeten. Het personeel was erg vriendelijk en we kregen een warm welkom van ze. Ze kwamen een aantal keren controleren of het allemaal naar wens was en of we nog wat wilden drinken. Een dikke 10 voor het personeel.

Wat betreft de gerechten hadden we voor 4x personen een medium Vlees plateau, een medium Vis plateau, een lasagna van groenten, salade van groene groenten en 2x lobster rolls. De vlees plateau was wel ok. De vis plateau was naar mijn mening niet lekker (enkel het viskroketje). Overige dishes waren prima, maar ook niet spectaculair.

De sfeer is prima. Je kan daar prima borrelen, met vrienden een hapje eten of romantisch een hapje eten.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Ik had gereserveerd voor zes, maar al aangegeven dat er waarschijnlijk meer mensen bij kwamen. Dat was geen probleem, er werd gewoon een tafel aangeschoven. Al snel kregen we de wijn op tafel en toen we compleet waren, werd ons het concept uitgelegd. We besloten Vega plateau en een Boca's plateau te nemen. De enorme planken zorgen voor een verheugd gevoel nog voordat je überhaupt iets hebt gegeten.
Op het vega plateau lagen gevulde portobello's, rosti van zoete aardappel en een curry van groenten. Het Boca's plateau had verschillende kazen, chimichurri van rundvlees, gerookte zalm en worstjes. Uiteraard lag er nog meer op, maar om nu alles op te noemen?!
Alle gerechtjes waren goed op smaak, al had er misschien net een tikkie meer zout in de rosti van zoete aardappel gekund. Maar dat is slechts een Ieniemienie puntje.
Uiteraard hadden we nog wel zin in wat andere hapjes en namen we een steak tartaar, de hamburger met foie gras, dadels gevuld met blauwe kaas, suikerbrood (waarom niet?) en de gambakroketjes. Weer was alles goed op smaak, krokant waar nodig en smeuïg desgewenst.
De bediening was vrolijk en wist genoeg van het product. We hoefden niet lang te wachten en ze waren in voor een grapje.

En het allerleukste? Met acht man, flink gegeten, vier flessen wijn en nog wat likeurtjes (en nog honderd dingen) moesten we 250 euro afrekenen. We hebben allemaal heerlijk gegeten en komen absoluut terug.
Constantijn S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Het was net 2 dagen open... Eten is goed verrassend en dat terwijl de zaak vol zit. EEN 10 voor de prijs. De service (lees personeel) gewoonweg goed. We gingen er met een glimlach weg. En zo hoort het. We komen zeker terug