Over het restaurant Boas

Zeldzame klasse in Hanzestad

Klassiek, zo kun je Boas het best omschrijven; van het middeleeuwse pand in de Walstraat tot de Franse kaart. Een mooie plek waar kwaliteitsproducten zoals het MRIJ-rund met de grootste zorg worden om gevormd tot gerechten die de tand des tijds glansrijk hebben doorstaan. Alles wat je hier op je bord vindt, heeft een zeldzaam hoog niveau.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Boas

Diner: dinsdag tot en met zaterdag geopend voor diner vanaf 17:30 uur
Lunch: woensdag tot en met zaterdag van 12:00 uur tot en met 14:30 uur
Gesloten: Zondag en maandag

Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Boas

Frans W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Het was voor ons een gezellige avond met een lekker verrassing menu , goede bediening met een goede tekst en uitleg en goede entourage.
Wiwa .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Goede ontvangst, jas wordt aangenomen en weggehangen. Genoten van een vijf gangen verrassingsmenu, dat bestond uit steak tartaar, aan tafel geflambeerde zalm, pompoensoep, eendenborst en bosvruchten- taartje en ijs. Alles werd met passie geserveerd, voldoende brood en garnituren. Heerlijk wijntje erbij, kortom een prima avond. Je voelt je echt gast.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Het is altijd feest om bij Boas te zijn. Heerlijke smaakjes, fantastische wijnen en deskundige en toegankelijke bediening. Wij gaan snel weer!!
Iris N.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Genoten van een prachtig (AH) 5 gangen diner. Heerlijk eten, prima bediening, sfeer goed, lekkere huiswijn. Wij komen zeker terug.
ericvanderhave .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Het eten was perfect, geen poespas, sausjes of andere smaakbedervers maar een pure smaakbeleving. Prima wijn, goede bediening, perfect tempo. een heerlijke avond uit!
diana P.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een heerlijk avondje uit met vrienden.
We waren wel alle vier van mening dat de eendenborst beter doorgebakken had moeten worden.
De rest was heerlijk. Ook het wijnarrangement.
Nicolette W.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad. Genoten van het eten. De lerkernijen bij de koffie waren verrassend en heerlijk. We komen zeker nog een keer terug!
gerard-m .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Wij hebben het 5 gangen AH menu gebruikt. De ontvangst en bediening waren uitermate vriendelijk en attent. De entourage was fraai. Voor de gerechte was er o.i. een duidelijke filosofie: hoogwaardige gerechten zonder al te veel tierelantijnen. Met name bij het tussengerecht van in een zoutkorst gegaarde vis was dat uitstekend verzorgd. Helaas was de als hoofdgerecht geserveerde eendenborst beneden peil. Deze was gewoon taai (moeilijk te zeggen of dit ingrediënt of bereiding was, mogelijk beide). Op onze klacht hierover werd onmiddellijk zeer adequaat gereageerd: weg er mee en een nieuw vervangend gerecht dat wel aan de standaard voldeed werd even later geserveerd. Chapeau.
Johanna B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Heel lekker gegeten en goede verzorging. WIj hadden via AH het vijf gangen verrassingsmenu. Jammer was wel dat wij van te voren hebben aangegeven dat een van ons niet tegen zoetigheid in het eten kan en desondanks werd gecarmaliseerde lof en sinasappelsaus bij het hoofdgerecht geserveerd en bij het kaasplateau ook nog krentenbrood. Ook vonden wij de prijs van de huiswijn aan de hoge kant.
Tiny V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Toprestaurant. Wachttijd tussen de gerechten uitstekend. Aardige en vlotte bediening. Het terugkomen waard.
Ook een goed idee om bij de AH actie 5 gangen te serveren. Dat geeft veel indruk over Boas.
Pauline D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Een heel luxe setting, heel attente en zorgzame bediening.
Het eten was van goede kwaliteit, maar voor het prijsniveau miste ik creativiteit in de gerechten. We hadden een 4-gangen menu en vonden de prijs voor wat we kregen qua portie erg hoog.
De zelfgemaakte tartaar met truffelsaus bij de starter was het mooiste product. Voornamelijk vrij pure gerechten. Goede basiskwaliteit, goed gegaard. Toch met een onvoldaan gevoel naar huis. Was dit nu alles qua omvang en qua beleving van keukencreativiteit.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Lekker gegeten, buiten op het terras aan de sfeervolle Walstraat. Gastvrije ontvangst en vriendelijke bediening.
5 gangen menu, vooral dorade in zoutkorst was erg lekker. Van mij had er één gang minder met vlees mogen zijn, dat waren er nu 2 van de 5.
Erik M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Op een laatste zomerse avond kregen wij voor een AH deal een tafeltje buiten met mooi Dickens uitzicht. Ontspannen gastvrije ontvangst. De avond werd door de bediening tot in de puntjes verzorgd. kwaliteit van het eten en de wijnen, was passend van wat we verwachten van een restaurant met de status die Boas heeft.

Al met al geslaagde avond. Dank daar voor.
Els R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Wij hebben heerlijk gegeten bij Boas, alle gerechten werden prachtig en met zorg opgediend. Alle lof voor de medewerkers, niets ontging hun, ook eigenaar Peter van Emde Boas niet! Wij lieten ons met de bonnen van de AH-restaurantactie verrassen met een 5-gangen diner en het was perfect. Ook het weer werkte mee en dan is het een cadeautje om op die mooie hoek in het Bergkwartie buiten te kunnen zitten.
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Genoten van een fantastisch vijf gangen-menu met een voortreffelijk wijnarrangement erbij. Hele prettige bediening, met persoonlijke aandacht.
J. F.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Echt een restaurant waar eigenaar en personeel liefde hebben voor hun vak, en waarbij een deel van de gerechten aan tafel worden afgemaakt.
mieke T.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
heerlijk gegeten, goed afgestemd menu, uitstekende bediening, en een prachtige sfeervolle omgeving. Ik kom graag terug en kan dit restaurant zeer aanbevelen.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Een goed restaurant met heerlijke gerecht en alleen de garnituur was te minimaal
andre.dekleine .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Uitstekend eten en goede bediening. Xxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
We hebben erg genoten van het 5 gangen menu met bijpassende wijnen. Het menu was goed samengesteld en erg lekker! Service en sfeer waren meer dan goed. Boas is een erg prettige gelegenheid en beslist een aanrader!