Over het restaurant Boas

Restaurant Boas in Deventer is in 2012 uitgeroepen tot het Fijnste Franse Restaurant van Nederland. Dat belooft veel goeds. Het restaurant is gevestigd in een prachtig middeleeuws pand in de zo bekende Walstraat te Deventer. Met balkenplafonds en kroonluchters is klassiek het sleutelwoord, zo ook voor de Frans georiënteerde kaart met gerechten als kreeft, zwezerik, oesters en onze befaamde côtes de boeuf van M.R.IJ. rund. De menukaart is onderhevig aan het seizoen, en dus kan het voorkomen dat gerechten op de menukaart onverhoopt toch niet verkrijgbaar zijn bij Boas. Daar staat tegenover dat je wel de allerlekkerste en meest verse gerechten ervoor terugkrijgt.

Restaurant Boas in Deventer houdt het graag puur zowel in de vertaling van de gerechten op je bord als ook in de service. Reserveer direct een tafel als je dit zelf wilt ervaren.

Halve fles mineraalwater

• Af te huren
Uitmuntend
9,1
9,2

Jouw recensie over het restaurant Boas

Hanneke H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Voor de eerste keer bij boas was een plezierige ervaring.
L. G.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Opnieuw de 100 kilometer getrotseerd om heerlijk te lunchen bij dit restaurant. Hartelijke ontvangst door gastheer Peter. Mooi plekje aan het raam. We besluiten een combinatie van kleine lunchgerechtjes te kiezen: gerookte zeebaarsfilet, terrine de foie gras, carpaccio van rosbief, gebakken kabeljauwfilet, geglaceerde kalfszwezerik, portobello, 5 kazen met rozijnenbrood (echt top!) en bavarois van rode vruchten. Juist het concept van kleine gerechten die qua hoeveelheid tussen een amuse en voorgerecht vallen, kunnen we veel van de kaart proberen. Je kunt niet fout kiezen.. alles is goed bereid en heerlijk op smaak. Het wijnarrangement van halve glazen maakt de smaakbeleving helemaal compleet. Zonder het gevoel te krijgen dat je continue in de gaten gehouden wordt, lukt het de gastheer om op precies het juiste moment het volgende gerecht en/of glas te serveren. We hebben opnieuw genoten van een culinaire middag bij Boas.
Sigrid C.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2018
Uitstekend eten. Bij dit restaurant maken ze alles zelf, behalve het brood en het ijs.
Tafels staan ruim uit elkaar zodat je geen last hebt van andere gasten.
Uitleg bij het eten is soms ‘teveel van het goede’.
Je hebt een avondvullende activiteit te pakken met de keuze voor Boas.
Jaap M.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Zelfs de via de site doorgegeven voorkeur was opgevolgd
Wil V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2018
Zoals vooruit al verwacht een prima traditionele Franse keuken. Heel goed gemaakte gerechtjes (wij namen het 6 gangen verrassingsmenu) en heerlijke bijpassende wijnen. De bediening is attent en vriendelijk. Na de eerste fles water werd het glas later bijgevuld met kraanwater dus gratis, prima.
Komen zeker terug.
Colinda V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
We hebben afgelopen zaterdag gegeten. Eén gerecht terug gestuurd naar de keuken dat was echt niet goed. Hier werd wel een alternatief voor gemaakt. De gerechten waren ok. Weinig groente en sober in opmaak.
Wij vonden de prijs 100 euro per persoon echt te duur voor wat er geboden werd.
L. G.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Late lunch. Geen andere gasten in het restaurant; wel op het terras. Gerechten goed op smaak en wijn-spijs combinaties goed gekozen. Hartelijke ontvangst en fijne bediening.
Henny N.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Een heerlijk restaurant zonder poespas en een kundige gastheer.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Bijzonder goed, fantastische keuken. Bediening is netjes en vakkundig. Goed voor een heerlijke avond genieten!
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Een fantastische avond gehad wat een gastheer geweldig
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Mooie Franse wijnkaart
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Goed eten juiste hoeveel heden en mooie smaak combinaties
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Geweldige producten , heerlijk eten.
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Heel teleurstellend qua eten helaas...van tevoren hadden we veel meer verwacht. Het zou immers het beste restaurant van Nederland zijn qua Frans eten...en dat werd dus een grote deceptie! Het personeel was wel heel vriendelijk, maar je komt hier toch om op z'n Frans haute cuisine te eten. Met name onze hoofdgerechten waren smakeloos. Qua eten is dit restaurant zeker geen aanrader!
GUnilla Z.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Altijd heerlijk, goed, verrassend en prettig.
Rachel S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Mooi restaurant, lekker eten, goede service. Bediening verschilt per persoon duidelijk in niveau, maar zijn allemaal vriendelijk. Fijne avond gehad.
Jaap .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heel lekker gegeten goede kwaliteit prijs verhouding
Thaly G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijk eten, fijne bediening, een wat oubollige uitstraling
maartje F.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
We aten het classique menu na een vriendelijke ontvangst in een sfeervolle, boerderij-achtige ruimte in de Deventer binnenstad. We kiezen voor een tafel met gesteven wit tafellaken. Bij het drankje vooraf een gulle amuse van het huis met brood, smaakvolle filet americain en een originele artisjokdip. We bestellen het menu classique met een wijn arrangement.
Sympathiek: we krijgen daarnaast gewoon kraanwater.
De oesters zijn goed. De erbij geserveerde vinaigrette en citroen zijn overbodig. Er wordt een witte wijn bij geserveerd die de strijd met de oesters (en andersom) goed aankan. Lekker zo.
Als tussengerecht gebakken eendenlever. Een beetje saai. Ik had een zoet-zuurtje erbij wel lekker gevonden. Ook wordt bij de eendenlver weer een wijn geschonken die wijn en eendenlever versterkt. Knap!
De cote de boeuf is zoals hij hoort. Lekker. Leuk eenvoudig begeleid met een grove ratatouille en friet met zo te zien zelfgemaakte mayo. Lekker. De erbij geserveerde wijn is ok, maar niet bijzonder.
Dessert is creme brulee. Een enorme hoeveelheid, het lijkt wel een bord pap. Ik mis ook hier een zoetzuurtje. De erbij geschonken wijn, is een beetje saai.
Dan koffie met zelfgemaake friandises. Ruime keus. De smaken hadden sprankelender gemogen.
Vriendelijke bediening; mensen van vlees en bloed.

Kortom: goede producten. Goed bereid. Een paar bijzonde goed wijnspijscombinaties. Soms heel erg lekker door de eenvoud (oesters, cote de boeuf); soms kan het sprankelender.
Els P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Ik heb met mijn fam. een fantastische en heerlijke avond gehad.. Was een heel prettig dat er lange tijden zaten tussen de gangen door. Hele fijn en vriendelijk bediening . Ik zal beslist jullie aan andere adviseren om bij jullie te komen eten. Voor mij als er een gelegenheid toe is kom ik beslist terug.