Over restaurant Boas

Zeldzame klasse in Hanzestad

Klassiek, zo kun je Boas het best omschrijven; van het middeleeuwse pand in de Walstraat tot de Franse kaart. Een mooie plek waar kwaliteitsproducten zoals het MRIJ-rund met de grootste zorg worden om gevormd tot gerechten die de tand des tijds glansrijk hebben doorstaan. Alles wat je hier op je bord vindt, heeft een zeldzaam hoog niveau.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Boas

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Terras
Cdelabey D.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Een aanrader. Vriendelijke ontvangst, prettige bediening uitstekend gegeten.
Het 4 gangen menu was goed van smaak met een heerlijke wijn erbij.
Beslist voor herhaling vatbaar.
André En Gerry S.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Een 5-gangendiner met niet al te grote porties en van heel goede kwaliteit met een prettige bediening!
Alles in de gezellige ambiance van een oud pand in één van de meest tot de verbeelding sprekende straten van de middeleeuwse binnenstad van Deventer.
I D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
We werden erg gastvrij ontvangen
Kregen een prachtige plek voor het raam wat vol stond met verse tulpen en dat in dit jaargetijde.
De gerechten werden keurig geserveerd vol doende tijd tussen de gangen.
Het was een 5 gangenmenu .
Voortreffelijk
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Mooi, monumentaal restaurant in middeleeuws Deventer. Zeer vriendelijke ontvangst (en later uitgeleide). Perfecte bediening. Het AH 5 gangen surprise menu klonk als een klok. Elke gang was weer een verrassing en smaakte verrukkelijk. Heerlijke huiswijn. Het geheel was super!
Gerbelse .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
We hebben gebruik gemaakt van het AH 5 gangen surprise menu. Ontvangst en bediening was prima, sfeer en aankleding van het restaurant ook, maar de gerechten vielen ons wat tegen. Weinig verrassends, wel van goede kwaliteit en uitstekend klaargemaakt, maar van een restaurant als dit verwacht ik een wat verrassender menu.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
We hebben tijdens de lunch heerlijk genoten van het AH surprise 5-gangen menu.
Alle gerechten (nee geen gerechtjes) waren heerlijk en verrassend.
Dja60 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Goed en heerlijk eten in een gezellige atmosfeer. Fijne vriendelijke bediening in een leuk restaurant. Alle gangen waren lekker en van goede hoevelheid.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Voor ons is Boas het ideale restaurant om even samen, zonder kinderen te genieten en bij te praten. Het eten is lekker, de sfeer is rustig en huiselijk. En de bediening is zeer gastvrij. Verder ogen zowel de gerechten als de opmaak van de tafel zeer verzorgd.
Renate H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Boas heeft ons echt verrast!
We hebben genoten van een 5 gangen verrassings menu, en dat was het zeker in hele positieve zin. Van soep, vlees, vis naar chocolade en veel service aan de tafel.
Wij zaten in de Deventer kamer waar maar 2 tafels stonden. Heerlijk rustig gegeten terwijl het hele restaurant vol zat.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Dominique V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Het was heerlijk ,wij zijn dit niet gewend zo luxe dus voor ons beetje weinig dit zijn wij niet gewend maar het was echt heerlijk!!!!
Yvonne H.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Graag wil ik mijn complimenten uitspreken voor dit restaurant. Wij hebben hier genoten van een geweldige lunch. Wat een verrassend concept. Gekozen voor 4 gerechtjes, bijpassende wijnen.
Bediening zeer attent.
Echt een aanrader.
Het was een feestje om hier te eten.
Bubbels80 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Heerlijk gegeten, een 5 gangen verrassingsmenu! Van heerlijke carpaccio van MRIJ rund, heerlijke lam, tot heerlijk zacht gegaarde kalfswang. Met als dessert een prachtige verzameling rood ;). Heerlijke wijnen, perfect getimede vriendelijke bediening. Prima prijs & kwaliteit, aangenaam relaxt getafeld in gezellige sfeer.
Astrid.de.graaff .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Mijn man en ik lieten ons verrassen door de chefkok, een 5-gangen verrassingsmenu (met AH-restaurantactie €44,50 voor 2 menu's. Eentje gratis dus). De eigenaar wilde iedereen een avondje culinair laten genieten, vandaar 5 gangen in plaats van 3. We hebben van elk gerecht genoten!! Heerlijk brood met filet americain, tapenade, worstjes, boter, olie, zout, peper vooraf. Het brood werd steeds aangevuld. De gerechten waren stuk voor stuk verrassend, goed van kwaliteit, mooi opgemaakte borden. Een passend wijnarrangement. Water werd steeds aangevuld. Zeer attente eigenaar en bediening. Een restaurant om absoluut nog eens terug te komen. Een aanrader!!
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gekozen voor Boas omdat dit restaurant er mooi uitziet en met de wijn- en spijswandeling goed was bevallen.
Na een hartelijke ontvangst een prima tafeltje bij het raam. Op de stoelen lagen helaas de kruimeltjes van de vorige avond en de plaatsborden waren niet helemaal schoon, nadat die waren vervangen cq. weggehaald stond niets een heerlijke lunch in de weg. Op het menu: steak tartaar met kruimeltjes van sjalot, kapper, augurkjes en toch weer bietenslablaadjes. Ik had van tevoren gemeld dat ik die niet lekker vond. De jonge bediende was niet op de hoogte en had mijn bordje verwisseld met die van mijn partner. Het wijnarrangement (6,95 per glas) bood een glas rose erbij. Verder op tafel simpel stokbrood met goeie olijfolie en boter. Niks bijzonders en enigszins tegenvallend. Waarom geen originele amuse? Als hoofd een voortreffelijke bereide bavette, zalige huisgemaakte dikke friet (Agria aardappel), mayo en ratatouille van courgette en stoplicht paprika die helaas niet geschild was. De rode wijn paste er prima bij. Het dessert een bavarois met een nogal stugge gelei, 1 framboos en ijs: lekker. Als afsluiting espresso uit een "antiek" porseleinen kopje met helaas een stukje eruit. "Och het is een oud kopje en dan kan dat gebeuren" zei de charmante gastheer, die duidelijk 's middags nog niet op scherp stond.
R.G. W.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2016
We hadden een gezellige avond met heerlijk eten en een heel prettige bediening.
Heel goed dat de eigenaar meewerkt in het restaurant !!
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
06-09-2016 Wij hebben bij Boas een fantastische lunch op het terras genoten.
De bediening was perfect en de kleine gerechtjes waren van een excellente kwaliteit.
Kortom we hebben een geweldige lunch gehad
Cees.harmsen .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Lees de superlatieven, want die zijn terecht. Wij hebben met z'n vieren het AH 5 gangen verrassingsmenu genoten. Twee maal vega / wel vis en 2 maal 'verras ons maar met alles'. En dat laatste gebeurde, compleet met een prima wijnarrangement.
Jammer dat de AH actie is afgelopen, maar ook zonder voordeelactie komen wij graag vanuit Assen naar Deventer. Want een avond genieten in BOAS is de treinreis volop waard.
Marijkekroese .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het was helemaal top!Drankje buiten genoten,leuke bediening,goede stoelen.
Mooi menu met verrassende gerechten en mooie passende wijnen!
Verder binnen gegeten,leuke plaatsen.Steeds uitleg over de gerechten,het waren er vijf.Het werd een avondvullend programma,goede tijden tussen de gerechten.
We hebben genoten!Alles werd ook erg mooi opgediend,prachtige borden,we zijn echt verwend!het was niet goedkoop,maar we gaan zeker sparen,om nog een AH kaart te verzilveren!
Gourmet48 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Eten bij Boas is voor ons altijd een prettige ervaring. Voorkomende en ter zake kundige bediening, fraai klassiek interieur. En -heel belangrijk- veel zelf gemaakte spullen op je bord. Dineren zoals dineren ooit bedoeld was. Jammer dat de tijden tussen de gerechten wat aan de lange kant zijn. Maar als het dan op tafel staat is het goed van smaak, zowel de courgette soep, als de kabeljauw moten. Heerlijke wijn ronde het geheel af. Maar Boas moet wel op de prijs kwaliteit verhouding letten.
Miekevermeulen28 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wij kozen het 5 gangen verrassingsdiner met de AH dinerbonnen. De ambiance was wel zodanig, dat we blij waren er een beetje op gekleed te zijn. Maar dat verhoogde ook de sfeer van de verfijnde gerechten. Ook het bijpassende wijnarrangement is een aanrader, evt. 'Bobvariant'. Al met al de moeite waard!