Over het restaurant Boas

Restaurant Boas in Deventer is in 2012 uitgeroepen tot het Fijnste Franse Restaurant van Nederland. Dat belooft veel goeds. Het restaurant is gevestigd in een prachtig middeleeuws pand in de zo bekende Walstraat te Deventer. Met balkenplafonds en kroonluchters is klassiek het sleutelwoord, zo ook voor de Frans georiënteerde kaart met gerechten als kreeft, zwezerik, oesters en onze befaamde côtes de boeuf van M.R.IJ. rund. De menukaart is onderhevig aan het seizoen, en dus kan het voorkomen dat gerechten op de menukaart onverhoopt toch niet verkrijgbaar zijn bij Boas. Daar staat tegenover dat je wel de allerlekkerste en meest verse gerechten ervoor terugkrijgt.

Restaurant Boas in Deventer houdt het graag puur zowel in de vertaling van de gerechten op je bord als ook in de service. Reserveer direct een tafel als je dit zelf wilt ervaren.

Halve fles mineraalwater

• Af te huren
Uitmuntend
9,1
9,2

Jouw recensie over het restaurant Boas

Henny N.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Een heerlijk restaurant zonder poespas en een kundige gastheer.
Hans L.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
Bijzonder goed, fantastische keuken. Bediening is netjes en vakkundig. Goed voor een heerlijke avond genieten!
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Een fantastische avond gehad wat een gastheer geweldig
Rolf V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Mooie Franse wijnkaart
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Goed eten juiste hoeveel heden en mooie smaak combinaties
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Geweldige producten , heerlijk eten.
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Heel teleurstellend qua eten helaas...van tevoren hadden we veel meer verwacht. Het zou immers het beste restaurant van Nederland zijn qua Frans eten...en dat werd dus een grote deceptie! Het personeel was wel heel vriendelijk, maar je komt hier toch om op z'n Frans haute cuisine te eten. Met name onze hoofdgerechten waren smakeloos. Qua eten is dit restaurant zeker geen aanrader!
GUnilla Z.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Altijd heerlijk, goed, verrassend en prettig.
Rachel S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Mooi restaurant, lekker eten, goede service. Bediening verschilt per persoon duidelijk in niveau, maar zijn allemaal vriendelijk. Fijne avond gehad.
Jaap .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heel lekker gegeten goede kwaliteit prijs verhouding
Thaly G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijk eten, fijne bediening, een wat oubollige uitstraling
maartje F.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
We aten het classique menu na een vriendelijke ontvangst in een sfeervolle, boerderij-achtige ruimte in de Deventer binnenstad. We kiezen voor een tafel met gesteven wit tafellaken. Bij het drankje vooraf een gulle amuse van het huis met brood, smaakvolle filet americain en een originele artisjokdip. We bestellen het menu classique met een wijn arrangement.
Sympathiek: we krijgen daarnaast gewoon kraanwater.
De oesters zijn goed. De erbij geserveerde vinaigrette en citroen zijn overbodig. Er wordt een witte wijn bij geserveerd die de strijd met de oesters (en andersom) goed aankan. Lekker zo.
Als tussengerecht gebakken eendenlever. Een beetje saai. Ik had een zoet-zuurtje erbij wel lekker gevonden. Ook wordt bij de eendenlver weer een wijn geschonken die wijn en eendenlever versterkt. Knap!
De cote de boeuf is zoals hij hoort. Lekker. Leuk eenvoudig begeleid met een grove ratatouille en friet met zo te zien zelfgemaakte mayo. Lekker. De erbij geserveerde wijn is ok, maar niet bijzonder.
Dessert is creme brulee. Een enorme hoeveelheid, het lijkt wel een bord pap. Ik mis ook hier een zoetzuurtje. De erbij geschonken wijn, is een beetje saai.
Dan koffie met zelfgemaake friandises. Ruime keus. De smaken hadden sprankelender gemogen.
Vriendelijke bediening; mensen van vlees en bloed.

Kortom: goede producten. Goed bereid. Een paar bijzonde goed wijnspijscombinaties. Soms heel erg lekker door de eenvoud (oesters, cote de boeuf); soms kan het sprankelender.
Els P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Ik heb met mijn fam. een fantastische en heerlijke avond gehad.. Was een heel prettig dat er lange tijden zaten tussen de gangen door. Hele fijn en vriendelijk bediening . Ik zal beslist jullie aan andere adviseren om bij jullie te komen eten. Voor mij als er een gelegenheid toe is kom ik beslist terug.
Snuit B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
In een klassieke, huiselijke omgeving heerlijk gegeten. De borden waren wel een beetje ‘leeg’ en ‘saai’ opgemaakt, maar daar was de smaak niet minder om!
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Het is een uitstekend restaurant met een goed prijs kwaliteitverhouding en boven naast hun kwaliteiten al jaren een plezierig zeer beschaafd publiek
Dijana J.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten, toetje was uniek!
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
De porties waren wat klein uitgevallen maar de kwaliteit van het eten was prima.
Geert M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het 5 gangen AH menu vonden wij verfijnd en lekker. Alle gangen waren mooi opgemaakt en intens van smaak. Vanwege de AH korting was de prijs-kwaliteit verhouding uitstekend. Door de aandachtige en verzorgde bediening, de kwaliteit van het eten, de 5 gangen, hebben wij echt genoten van een heerlijke avond uit eten.
Janet W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Na goede ervaringen van de vorige keer zijn we hier weer gaan eten. We hebben ook nu weer genoten van een 5-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijn arrangement. Om de verrassing niet te bederven: een voorgerecht, soep, vis, vlees en een dessert. Het entreedrankje was ook fris en verrassend. Kortom, een lekkere culinaire avond waarbij we goed verzorgd zijn!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Het was voor ons een gezellige avond met een lekker verrassing menu , goede bediening met een goede tekst en uitleg en goede entourage.