Over het restaurant Boas

Zeldzame klasse in Hanzestad

Klassiek, zo kun je Boas het best omschrijven; van het middeleeuwse pand in de Walstraat tot de Franse kaart. Een mooie plek waar kwaliteitsproducten zoals het MRIJ-rund met de grootste zorg worden om gevormd tot gerechten die de tand des tijds glansrijk hebben doorstaan. Alles wat je hier op je bord vindt, heeft een zeldzaam hoog niveau.

Halve fles mineraalwater

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Terras
marian Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Boas is een klasse restaurant, waar je heerlijke gerechten voorgeschoteld krijgt, die puur van smaak zijn en ook nog mooi worden uitgeserveerd. De eigenaar Peter is bijzonder hartelijke gastheer die er alles aan doet om zijn gasten een heerlijke avond te bezorgen. Dit geldt overigens ook voor zijn college-medewerkers. Zij zijn allen zeer hartelijk, behulpzaam en goed opgeleid. Goede spijzen, goede wijnen, mooi gedekte tafels in het meest karakteristieke straatje van het Bergkwartier. Een uniek restaurant, waar je samen met je partner of met je vrienden heerlijk kunt genieten. Kortom: alle lof, je gaat hier 'echt uit eten' en wij hebben ten volle genoten van het 'verrassings-vijfgangen-diner'. Marian Zuidveld.
J S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Sfeervol en fraai eeuwen oud pand. Goede ontvangst en uitgeleide (!) door eigenaar.
Een restaurant om naar terug te komen.
fdebeus .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Een vriendelijke ontvangst, voelden ons welkom. Prettige bediening met een goed advies voor de wijn
en een lekker 4 gangen diner.
Alles was voortreffelijk op smaak en temparatuur, ondanks dat wij lekker buiten zaten.
Heerlijk genoten voor een goede prijs! Een heerlijk avondje.
Edith en Ferdinand de Beus
gastervj .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Met AH dit restaurant bezocht, tijdens kermis Deventer, buiten gezeten in de Walstraat.
Eigenlijk was alles prima dus voor een hoogste score, maar er moet wat te wensen over blijven.
Wij waren zeer tevreden.
Elisabeth S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk gegeten, goede ontvangst en bediening. Voor herhaling vatbaar. Zeer aan te bevelen. Prettig en plezierig personeel.
Pilar_puts .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Heerlijk bij Boas gegeten. Het was een zomerse avond, dus konden we heerlijk buiten eten op het straatterras. Zoals we gewend zijn bij Boas was de ontvangst en de sfeer zeer plezierig en ontspannen. Heel professioneel zonder stijfheid. Het eten was heerlijk met een fijn glas wijn erbij. Ik zie nu al weer uit naar ons volgende diner bij Boas. Een echte aanrader in de binnenstad van Deventer.
Karin B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Voortreffelijk gegeten! Het aangeboden 5-gangendiner kostte 52€ en was zijn geld meer dan waard. (vele malen beter dan elders genuttigde 3-gangenmenu's voor 32€) De gerechten waren heerlijk, zagen er prachtig uit en werden met zorg geserveerd. Uitstekende service. Wij voelden ons prinsessen.....
rikus S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
Eten en service was zoals altijd goed. Hier werd duidelijk niet gekeken of je met een AH-bon gaat eten of de volle mep betaald. We hebben genoten van de goede service.
Trudy P.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Boas ligt in de sfeervolle binnenstad van Deventer. Het is een prachtige plek en met een beetje mooi weer waan je je op vakantie. Ons gezelschap koos voor het 4 gangen verrassingsmenu waarbij 2 van ons lieten weten geen vlees te eten maar wel vis. Het eerste gerecht was asperges met zalm in een botersaus. Prima, maar niet erg bijzonder. Het tweede gerecht was asperges met kalfswang en kalfsjus. Dat vonden we wel bijzonder, maar dan vooral vanwege de asperges die de tweede keer hun opwachting maakten. De niet vlees-eters kregen coquilles met... kalfsjus. Dat ging niet opgegeten terug hetgeen overigens geen reactie veroorzaakte. Gerecht 3 was asperges met bavetten. Kennelijk waren er erg veel asperges ingekocht! De niet vleeseters kregen drie partjes witte vis op prei met een roomsaus. Ook niet bepaald bijzonder, maar e vis was ook niet gaar en ging, net als de in kalfswangjus gedrenkte coquilles, niet opgegeten terug. Deze keer kwam er wel reactie: of ze nog even terug moesten in de pan. Dat hoefde niet van ons. Het toetje was een chocoladebol gevuld met roomijs waarover wodka werd gegoten als flambee. Beetje jammer, de bittere smaak van wodka doet echt afbreuk aan dit gerecht. Boas had in meerdere opzichten zijn avond niet.
boy B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Gisteren bij Boas gegeten in het kader van de AH restaurantactie. Zeer vriendelijke ontvangst door zowel de eigenaar als door de medewerkers. Bediening (alhoewel nog jong) die avond verder vakkundig en attent. Boas heeft gekozen voor een 5 gangen menu om daarmee kennis te laten maken met het restaurant en haar keuken. Achtereenvolgens steak tartare, aspergesoep, dorade, eendenborst en kaasplank. Prima kwaliteit, redelijke porties maar erg karig aangekleed. Deels gekozen voor de geadviseerde en bijbehorende wijnen. Vind deze aan de hoge kant qua prijs. Twijfel of we hier vaker zouden gaan eten gezien de gehele prijsstelling. Het is zeker goed.
thila_roelof .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Alles klopt bij Boas, het was weer heerlijk, het menu het wijnarrangement. Vriendelijk en oplettend ( constant aanvullen van tafelwater ). En dat kan ook kraanwater zijn. Heel goed
G.F. S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Weer heerlijk gegeten bij Boas.
Het is altijd weer een genot. Om je daar een avond te laten verwennen.
Zeker weer voor herhaling vatbaar.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
We hebben een heerlijke avond gehad.
Correcte aardige bediening, en een fantastisch menu bestaande uit 7 gangetjes! Een wijnarrangement bestaande uit halve glazen, goed afgestemd bij ieder gerecht maakte het compleet. De tafels waren mooi met linnen gedekt. Misschien nog eens buigen over de muziek......
Renate T.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Wij vroegen om een lange wachttijd tussen de gerechten. Prima gedaan. De wijnglazen matig vol zoals wij vroegen. Alle lof voor het personeel.
a_meijers1 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Leuk ontvangen. Echt heerlijk gegeten! Verrassingsmenu is erg lekker. Leuk om uitleg over het gerecht te krijgen. Bediening vriendelijk en zeer attent. Enige minpuntje was de muziek. Niet te hard maar opera-achtinge muziek de hele avond was niet mijn smaak. Het restaurant zou ik zeker weer bezoeken. Jammer dat ik zo ver weg woon. We waren in de buurt op vakantie.
C.A. T.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Met vrienden heerlijk gegeten in een prima ambiance. Mooie gerechten, prettige bediening, zeker voor herhaling vatbaar.
William B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Prima avondje uit, diner was goed, service was erg vriendelijk, in tegenstelling tot wat je vaak ziet in de randstad
pauline B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Perfect!
okmer1 O.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Ge-wel-dig restaurant. Laat alle superlatieven er maar op los. Eten, service, kwaliteit, wijnen etc etc! Hier MOET je gegeten hebben. De prijs ligt aan de bovenkant van het gemiddelde maar het dubbel en dwars waard.
Cgelder .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Super fijne avond gehad bij Boas.
We hebben genoten van heerlijke gerechten met een bijpassend wijnarrangement.
Vooral de dorade, gegaard in zoutkorst, (werd mooi aan tafel gefileerd en opgediend) smaakte heerlijk.
Geweldige service.