Over het restaurant Boas

Restaurant Boas in Deventer is in 2012 uitgeroepen tot het Fijnste Franse Restaurant van Nederland. Dat belooft veel goeds. Het restaurant is gevestigd in een prachtig middeleeuws pand in de zo bekende Walstraat te Deventer. Met balkenplafonds en kroonluchters is klassiek het sleutelwoord, zo ook voor de Frans georiënteerde kaart met gerechten als kreeft, zwezerik, oesters en onze befaamde côtes de boeuf van M.R.IJ. rund. De menukaart is onderhevig aan het seizoen, en dus kan het voorkomen dat gerechten op de menukaart onverhoopt toch niet verkrijgbaar zijn bij Boas. Daar staat tegenover dat je wel de allerlekkerste en meest verse gerechten ervoor terugkrijgt.

Restaurant Boas in Deventer houdt het graag puur zowel in de vertaling van de gerechten op je bord als ook in de service. Reserveer direct een tafel als je dit zelf wilt ervaren.

Halve fles mineraalwater

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren
Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Boas

Rachel S.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Mooi restaurant, lekker eten, goede service. Bediening verschilt per persoon duidelijk in niveau, maar zijn allemaal vriendelijk. Fijne avond gehad.
Jaap .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heel lekker gegeten goede kwaliteit prijs verhouding
Thaly G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Heerlijk eten, fijne bediening, een wat oubollige uitstraling
maartje F.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
We aten het classique menu na een vriendelijke ontvangst in een sfeervolle, boerderij-achtige ruimte in de Deventer binnenstad. We kiezen voor een tafel met gesteven wit tafellaken. Bij het drankje vooraf een gulle amuse van het huis met brood, smaakvolle filet americain en een originele artisjokdip. We bestellen het menu classique met een wijn arrangement.
Sympathiek: we krijgen daarnaast gewoon kraanwater.
De oesters zijn goed. De erbij geserveerde vinaigrette en citroen zijn overbodig. Er wordt een witte wijn bij geserveerd die de strijd met de oesters (en andersom) goed aankan. Lekker zo.
Als tussengerecht gebakken eendenlever. Een beetje saai. Ik had een zoet-zuurtje erbij wel lekker gevonden. Ook wordt bij de eendenlver weer een wijn geschonken die wijn en eendenlever versterkt. Knap!
De cote de boeuf is zoals hij hoort. Lekker. Leuk eenvoudig begeleid met een grove ratatouille en friet met zo te zien zelfgemaakte mayo. Lekker. De erbij geserveerde wijn is ok, maar niet bijzonder.
Dessert is creme brulee. Een enorme hoeveelheid, het lijkt wel een bord pap. Ik mis ook hier een zoetzuurtje. De erbij geschonken wijn, is een beetje saai.
Dan koffie met zelfgemaake friandises. Ruime keus. De smaken hadden sprankelender gemogen.
Vriendelijke bediening; mensen van vlees en bloed.

Kortom: goede producten. Goed bereid. Een paar bijzonde goed wijnspijscombinaties. Soms heel erg lekker door de eenvoud (oesters, cote de boeuf); soms kan het sprankelender.
Els P.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
Ik heb met mijn fam. een fantastische en heerlijke avond gehad.. Was een heel prettig dat er lange tijden zaten tussen de gangen door. Hele fijn en vriendelijk bediening . Ik zal beslist jullie aan andere adviseren om bij jullie te komen eten. Voor mij als er een gelegenheid toe is kom ik beslist terug.
Snuit B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
In een klassieke, huiselijke omgeving heerlijk gegeten. De borden waren wel een beetje ‘leeg’ en ‘saai’ opgemaakt, maar daar was de smaak niet minder om!
Herman B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Het is een uitstekend restaurant met een goed prijs kwaliteitverhouding en boven naast hun kwaliteiten al jaren een plezierig zeer beschaafd publiek
Dijana J.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heerlijk gegeten, toetje was uniek!
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2017
De porties waren wat klein uitgevallen maar de kwaliteit van het eten was prima.
Geert M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Het 5 gangen AH menu vonden wij verfijnd en lekker. Alle gangen waren mooi opgemaakt en intens van smaak. Vanwege de AH korting was de prijs-kwaliteit verhouding uitstekend. Door de aandachtige en verzorgde bediening, de kwaliteit van het eten, de 5 gangen, hebben wij echt genoten van een heerlijke avond uit eten.
Janet W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Na goede ervaringen van de vorige keer zijn we hier weer gaan eten. We hebben ook nu weer genoten van een 5-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijn arrangement. Om de verrassing niet te bederven: een voorgerecht, soep, vis, vlees en een dessert. Het entreedrankje was ook fris en verrassend. Kortom, een lekkere culinaire avond waarbij we goed verzorgd zijn!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Het was voor ons een gezellige avond met een lekker verrassing menu , goede bediening met een goede tekst en uitleg en goede entourage.
Wiwa .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Goede ontvangst, jas wordt aangenomen en weggehangen. Genoten van een vijf gangen verrassingsmenu, dat bestond uit steak tartaar, aan tafel geflambeerde zalm, pompoensoep, eendenborst en bosvruchten- taartje en ijs. Alles werd met passie geserveerd, voldoende brood en garnituren. Heerlijk wijntje erbij, kortom een prima avond. Je voelt je echt gast.
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Het is altijd feest om bij Boas te zijn. Heerlijke smaakjes, fantastische wijnen en deskundige en toegankelijke bediening. Wij gaan snel weer!!
Iris N.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Genoten van een prachtig (AH) 5 gangen diner. Heerlijk eten, prima bediening, sfeer goed, lekkere huiswijn. Wij komen zeker terug.
ericvanderhave .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Het eten was perfect, geen poespas, sausjes of andere smaakbedervers maar een pure smaakbeleving. Prima wijn, goede bediening, perfect tempo. een heerlijke avond uit!
diana P.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een heerlijk avondje uit met vrienden.
We waren wel alle vier van mening dat de eendenborst beter doorgebakken had moeten worden.
De rest was heerlijk. Ook het wijnarrangement.
Nicolette W.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad. Genoten van het eten. De lerkernijen bij de koffie waren verrassend en heerlijk. We komen zeker nog een keer terug!
gerard-m .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Wij hebben het 5 gangen AH menu gebruikt. De ontvangst en bediening waren uitermate vriendelijk en attent. De entourage was fraai. Voor de gerechte was er o.i. een duidelijke filosofie: hoogwaardige gerechten zonder al te veel tierelantijnen. Met name bij het tussengerecht van in een zoutkorst gegaarde vis was dat uitstekend verzorgd. Helaas was de als hoofdgerecht geserveerde eendenborst beneden peil. Deze was gewoon taai (moeilijk te zeggen of dit ingrediënt of bereiding was, mogelijk beide). Op onze klacht hierover werd onmiddellijk zeer adequaat gereageerd: weg er mee en een nieuw vervangend gerecht dat wel aan de standaard voldeed werd even later geserveerd. Chapeau.
Johanna B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Heel lekker gegeten en goede verzorging. WIj hadden via AH het vijf gangen verrassingsmenu. Jammer was wel dat wij van te voren hebben aangegeven dat een van ons niet tegen zoetigheid in het eten kan en desondanks werd gecarmaliseerde lof en sinasappelsaus bij het hoofdgerecht geserveerd en bij het kaasplateau ook nog krentenbrood. Ook vonden wij de prijs van de huiswijn aan de hoge kant.