Bluespoon

Prinsengracht 587 1016 Amsterdam Nederland Kaart
31-205231250

Over het restaurant Bluespoon

Veel aandacht voor smaak en het pure product

No-nonsense Europese smaken met een Nederlandse twist voeren de boventoon. De verschillende chefs gebruiken alleen de mooiste lokale producten. Je ziet, proeft en ruikt het direct, hier wordt op een hoog niveau gekookt.

Glas champagne

- Zondag brunch van 12.00 - 15.00
- Maandag t/m Zondag diner van 18:00 - 22:30

Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Alles was goed. Eten, bediening en de excentrieke inrichting van Marcel Wanders was een genoegen om naar te kijken.
rob D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Kort:deze keukenbrigade verdient echt een betere logistiek.
Eten is zeer goed qua smaak en presentatie. Jammer dat wijn komt als je eten bijna op is idem met thee. Als je het uitdrukkelijk aangeeft dan gaat het goed. Dat hadden wij door bij nagerecht. Zag een tafeltje waar hoofdgerecht werd uitgeserveerd en dat men drie maal om bijgerecht vroeg. Dat kwam toen hoofdgerecht op was. Dat kan niet op dit nivo. Bij ons was wijn bijbesteld maar die kwam na het voorgerecht. Bediening lost dit goed op met gratis wijn maar daar kom je niet voor. Maar eten is top!
Bramber .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We zijn hier terecht gekomen n.a.v een recensie in het parool. Inrichting is prima, alleen de muziek is wat te aanwezig naar mijn idee. Bediening erg rommelig. Kaart werd niet uitgelegd (bij andere tafels wel het geval). De wijn die we besteld hadden (wel erg lekker overigens) was vergeten en ook de tafels om ons heen werden slecht bediend. Er zijn zelfs 2 mensen weggelopen. Eten was zeker niet op het niveau wat je mag verwachten voor deze prijzen. Pepersteak was te eten maar fantasieloos en weinig smaak. Voorgerecht idemdito. Het toetje pannekoekjes met grand marnier en een bolletje ijs was wel ok. Al met al een erg hippe tent met weinig smaak. Als je pretendeert geweldig te zijn moet je toch tenminste wel goed zijn. Dat is dit niet. .
Emily R.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk romantisch etentje hier gehad! Hele fijne service en prima advies gekregen over welke wijn bij het eten te kiezen. Volledig open keuken in het restaurant, maar toch een rustig gevoel aan tafel. Ik vond het bestek overigens erg mooi :) Absolute aanrader!
Ties M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Eten was op zich ok als het veel (!) minder duur was. De open keuken ziet er mooi uit, maar de muziek is vervelend en te hard. Werd overigens wel zachter gezet na ons verzoek. Veel te kleine bierkaart.
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
We vonden de gerechten goed maar niet heel bijzonder voor een restaurant als Bluespoon. De steak tartaar was erg flauw en standaard. De geitenkaas smaakte goed maar beiden hadden wat meer aankleding nodig ipv twee sneetjes brood erbij.
De baby-kip en beef cheeks waren van smaak prima maar ook beide wat aan de eenvoudige kant. Dessert (chocolade-souffle) was een mooie combinatie maar niet heel speciaal.
Nog een speciaal compliment voor de bediening. Het 'franse' meisje deed het fantastisch!
Maar al met al hadden we er toch meer van verwacht. Bij menig goed Amsterdams restaurant kan je vergelijkbaar eten voor een beduidend lagere prijs.
Suze V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Het eten was prima maar niet heel bijzonder. Van de service had ik veel meer verwacht. Geen enkele hulp of uitleg bij de (wijn)kaart. Kwam erg onbekwaam en onprofessioneel over.
Doreen C.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
In prachtige ambiance van Marcel Wanders is binnenkomen al genieten. Ik mocht van medewerkers overal foto's maken van het interieur.
Sfeervol restaurant, ontzéttende aardige bediening. Kom zeker terug. Geluidsniveau is rustig, maar onrustig doordat er in de "aparte" ruimte een gezelschap met 3 kleine kinderen zaten, die de avond duidelijk en begrijpelijk veel te lang vonden duren. Geregeld huilde er een baby of een peuter. Dat vind ik zeer storend, mede ook omdat ik het zielig vind voor die kleintjes om zo lang op te blijven. Wij vertrokken tegen half 11 en deze mensen ook. Erg laat voor kindjes.
Leonie H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk eten en vriendelijke bediening.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Geweldige brunch in het Andazhotel gehad . Prachtig interieur, attente en zeer professionele bediening en een enorm brunchbuffet met o.a. 3 soorten vis, verse sappen, en allerlei soorten salades, brood en zoete gerechten. Enige minpuntje was dat niet alle salades werden aangevuld, terwijl een paar gerechten al redelijk kort na 12u op waren (er werden later wel weer andere soorten salades bij geplaatst), en dat er voor de eierbrunchliefhebber op een salade met reepjes omelet na geen eiergerechten bij het buffet stonden. Mooie wijnkaart, geweldig dessertbuffet (o.a. met zalige noten- en citroenmerenguetaart). Gemend publiek van hotelgasten, lokale brunchers en feestelijke gezelschappen. Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Afgelopen vrijdagavond hier gegeten. Een 5 sterren hotel met een restaurant die oogt als een bruin café. Open keuken, heerlijk om te zien hoe de koks gerechten bereiden. Kleine kaart maar heel divers. Voorgerechten waren prima, idem de hoofdgerechten. Zelf had ik een Pepersteak, aangegeven dat ik deze medium tot rauw wilde. Prima bereid, kan niet anders zeggen. Ook de vis van mijn vrouw zage er heerlijk uit, zee brasem. Dessert, kaas plankje vond ik wat minder.
De sfeer was meer dan uitstekend, de lobby van het hotel bruist en de sfeer is top.
George T.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Brunch on Sunday was ge-wel-dig !!! Wat een heerlijke brunch hebben we gisteren gehad in het Andaz Hotel. We kennen het hotel al en in de lounge hebben we al verscheidene keren geborreld. Het unieke design, de kunstzinnige inrichting en unieke uitstraling van deze voormalige bibliotheek is allemaal heel stijlvol. Het personeel is ook altijd zeer attent en beleefd. Heb daarom vorig jaar ook mijn verjaardag daar in een zaaltje gevierd. Was zeer geslaagd. Nu voor het eerst in Bluespoon gebruncht, en het was subliem. Perfecte en erg attente service, super buffet met mooie en aparte gerechten, en het hoofdgerecht voor de brunch was ook heerlijk. Als klap op de vuurpijl het mooie dessert buffet !! En hoe het allemaal is uitgestald en neergezet, daar is over nagedacht. En bovenal, de prijs-kwaliteit verhouding was perfect. Zeker een aanrader, en wij gaan er 's avonds snel ook een keertje eten.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een prachtig hotel, op een mooie plek midden in de stad.
De entree straalt luxe uit, veel design en verschillende stijlen, ik raad u aan om op uw gemakje even rond te lopen en te kijken als u hier nog nooit geweest bent.
We hebben hier heel lekker gegeten, een mooie niet te grote kaart met verse (Nederlandse) streekproducten die centraal staan per gerecht en streek.

De zwezerik (voorgerecht) was perfect gegaard, en de combinatie met pastinaak is klassiek en zeer smaakvol. De ossenhaas was goed medium/rare zoals gevraagd, echter vond ik het voor ossenhaas wel wat "hard" vlees. In eerste instantie waren er slechts een paar druppeltjes jus de veau terug te vinden op mijn bord, maar na dit aan te geven kreeg ik direct wat extra, wat het gerecht echt omhoog haalde. (de 2 stukjes walnoot snapte ik echter niet helemaal). De tafelgenoten waren zeer te spreken over de steak tartare (voorgerecht) zo ook over de dorade (filet).
De desserts waren goed vooral de do-it-yourself chocolademousse met een glaasje PX.
Bij Bluespoon is de bediening internationaal, erg alert en vriendelijk (ze begonnen een beetje stijfjes, maar hadden ook snel door dat dit bij dit gezelschap niet hoeft).
Het viel ons wel op dat het helemaal niet druk was, zonde want het is echt een mooie zaak.

De (citroenige met zeezout verrijkte) boter verdient nog een extra credit, die was erg lekker. Tip voor Bluespoon: iets meer boter bij het brood, het ene bolletje is echt wat karig.
andrepat .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Na al vele goede en gezellige borrel ervaringen van ons in de bar van het Andaz hotel, hebben we vanavond met z'n tweeën in het restaurant Bluespoon van het Andaz hotel gegeten. We begonnen met een heerlijk glas champagne (Reinart Brut) en bij het eten kozen we voor de rode Syrah wijn die ook zeer lekker was, zeker in combinatie met het vleesgerecht. Als voorgerecht kozen we beiden de Tagliatelle van sepia en als hoofdgerecht de Ossenhaas. Van beide gerechten hebben we echt genoten. Dit in combinatie met het fantastisch mooie en gezellige interieur volledig ingericht door 1 van onze favoriete interieur ontwerpers Marcel Wanders en het zeer vriendelijke, attente en gastvriendelijke personeel zoals we dat ook altijd al in de bar van Andaz gewend zijn, maakten deze avond uit eten voor ons top. Een absolute aanrader en voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
Doré S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Ontvangst prima. Coctail vooraf bij de bar. Mooi uitzicht op de gracht.
Aardige bediening.
We namen alleen hoofdgerecht.de hertenbiefstuk was uitstekend, ik miste begeleidende groenten. Te ingewikkelde frutsels erbij. De risotto van mijn tafelgenoot was ook uitstekend. Een glas heerlijke saint emillion (€14,00).
Kaasplank royaal, goede kazen, maar kan beter.
Doré
Leon82 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Ik kom hier regelmatig borrelen, waanzinnig mooie lobby met cocktailbar, het hele hotel ziet er top uit. Dus misschien met iets te hoge verwachtingen gaan eten. Eten was zeker niet wat je bij een hotel als het Andaz verwacht. Producten waren vers, maar het ontbrak aan smaak en fantasie. service kwam ongeïnteresseerd over.
Ik hou het voortaan weer liever bij de borrel kaart in de lobby.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Gisteren geluncht bij Andaz. Helaas was er nog een groep aanwezig en kregen we weinig aandacht. De soep vooraf was vrij smaakloos en het duurde eindeloos voor we die kregen. Pas aan het einde van ons bezoek werden we gezien. Te laat wat ons betreft en niet professioneel helaas
Klaas Y.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Top restaurant met een uitstekende service. De koks werken in een prachtige decor, dat is bijna nog mooier dat het restaurant zelf. Je zou het hier niet verwachten maar de porties zijn ruim voldoende, amuses zijn dan ook niet nodig, die kregen we trouwens ook niet.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Fraaie ambiance, mooie linnengedekte tafels niet te dicht op elkaar. Na tweemaal vragen werd de veel te harde muziek een stuk zachter gezet, we hadden de indruk dat ook de andere tafelaars hier blij om waren, en de sfeer aanmerkelijk gezelliger werd. De dronken zalmsalade was prima, de maïskip redelijk. De overige gerechten (we waren met zijn vieren) konden we ons de volgende dag al niet meer voor de geest halen. Na de fles Ruinartchampagne was het wel moeilijk een goede rode wijn als opvolger uit te kiezen, de wijnkaart is echt veel te beperkt!
Natasha2510 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vanwege restaurant week, dacht ik eens te gaan eten bij Bluespoon. Veel goede verhalen gehoord en nu eens zelf ervaren. Samen met 3 vriendinnen naar het Andaz Hotel en door naar het restaurant. We werden zeer hartelijk ontvangen door de gastvrouw en werden begeleid naar onze tafel. We werden geholpen door een vriendelijke Italiaanse serveerster en sprak ook heel goed Nederlands. We konden kiezen tussen 3 gangen, een 4 gang was optioneel maar 3 gangen was even meer dan genoeg. Samen met een prachtig wijn arrangement hebben wij heerlijk gegeten. Een heerlijke verassende Nederlandse witte wijn uit Zeeland samen met het voorgerecht; bietensalade met mozzarella en bramen. Zeer elegant en mooi in balans samen met de wijn. Vervolgens werd een Duitse Pinot Noir geserveerd met hoofdgerecht; geroosterde maiskip, Nederlandse spek, gerookte aardappelpuree en cognac saus. De geuren walmde van de keuken af, heeeerlijk! vershillende smaken in overvloed. Als laatst een Muscat samen met een meringue, verse aardbeien en passievrucht saus. Al en al een top avond, samen gepaard met uitstekende bediening. Bediening zeer authentiek, attent en goed opgeleid. Zie je niet in Amsterdam. Kom zeker terug en voor iedereen een aanrader. Bedankt Bluspoon en tot snel!.