Bluespoon

Prinsengracht 587 1016 Amsterdam Nederland Kaart
31-205231250

Over het restaurant Bluespoon

Veel aandacht voor smaak en het pure product

No-nonsense Europese smaken met een Nederlandse twist voeren de boventoon. De verschillende chefs gebruiken alleen de mooiste lokale producten. Je ziet, proeft en ruikt het direct, hier wordt op een hoog niveau gekookt.

Glas champagne

- Maandag t/m Zondag diner van 18:00 - 22:30

Uitmuntend
9,1
9,1

Jouw recensie over het restaurant Bluespoon

Richard V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2018
Prachtige inrichting, vriendelijk personeel en heerlijk gegeten!
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Verrukkelijk!
Voor de 2de keer hier gegeten. Sprak ik de vorige keer nog van een goede bistro, nu met de nieuwe chef-kok ligt het niveau een stuk hoger.
Vooraf vis, lam als hoofdgerecht en rood fruit als dessert. Allemaal uitstekend bereid. Prima wijnen erbij en niet onbelangrijk een leuke bediening. Bij het Andaz gaat het hier, gelukkig, wat informeler aan toe.
Op naar de eerste ster zou ik willen zeggen
Daniel B.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Nice
Esmée D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Mooie gevarieerde kaart en een prachtige opmaak van de gerechten, alles was heerlijk. Bediening zeer vriendelijk! 10 ++
Laurette V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
fantastisch eten, goede smaken!
Joy U.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2018
Zeer vriendelijk, betrokken en fantastische gerechten in de juiste maat.
Claire D.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Voelden ons niet bijzonder welkom, bediening niet erg vriendelijk. Eten was goed maar niet heel bijzonder. Gerechten kwamen erg snel door. Er werd moeilijk gedaan over het bestellen van een cocktail uit de cocktailbar in het restaurant (terwijl dat letterlijk 10 meter lopen is) en het kon wel even duren voordat ze die gemaakt hadden. Cocktailshaker was echter super vriendelijk en kwam de cocktails al snel brengen met een leuk verhaal erbij. Verder twee verkeerde voorgerechten ontvangen (wel goed hersteld) en toen we wegliepen werd ons gevraagd of we nog wel even wilden betalen. Maar dat hadden we inmiddels bij een andere over al gedaan. Cocktailbar specialer en leuker dan restaurant.
Jenny W.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Bluespoon heeft een heel prachtige uitstraling. En mooie mix van nieuw en herkenbaar Hollands. Alleen dit al is de moeite waard om rond te lopen. Maar we kwamen voor de brunch. Heerlijke verse salades, een keuze aan warme gerechten van de kaart (vissoep is nog altijd mijn favouriet) en feestelijke dessert buffet. De wortelentaart is echt de moeite waard. We hebben genoten en de service was heel attend en vriendelijk. Voor ons een perfect samen zijn met familie.
Danusia T.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Gisteren hier gegeten en ik was wat afwachtend vooraf in verband met wat niet te positieve recensies, maar niets was minder waar!
Heerlijk driegangenmenu met begeleidende wijnen en ontzettend attent personeel, heel fijne sfeer en prachtig mooi pand. Wijnen steeds precies op tijd bij onze gang, water netjes bijgevuld, tijd tussen de gerechten top. Heerlijke avond gehad en ook de lounge is zeker een aanrader voor een drankje!
Jenny W.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Ik kom hier al sinds de opening van Bluespoon. De service was altijd relaxed en voor brunch mochten we altijd kiezen of wij alleen de hele brunch nemen, of alleen van de kaart of alleen het dessertbuffet. Blijkbaar is kort geleden wat veranderd en ze deden daar nu ineens erg moeilijk over. Uiteindelijk maakte ze een uitzondering dat een gast alleen het dessertbuffet wilde, maar dat is wel wat jammer voor de sfeer. Het salade en dessert buffet zag er mooi en kleurrijk uit, alles met veel zorg gemaakt. Het dessert buffet is veel kleiner geworden. Vorig keer waren er 3 grote taarten en nu maar 1 taart. Gelukkig wel onze favoriete wortelen taart. Het keuze gerecht was heerlijk, leuke bijkomstigheid is dat de vissoep beschikbaar was als keuze gerecht. Leuke personeel, heel aardig. Bij het reserveren via de mail was dat het water en sap, koffie en thee erbij begrepen was. Helaas was 3x flessen water berekend, maar dat hebben ze snel opgelost. In het algemeen een hele mooie belevenis. Hopelijk is het in de toekomst weer mogelijk om alleen het dessertbuffet te nemen. Dan is iedereen blij.
Jessika P.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Vaker gebruncht bij Bluespoon. Altijd super! Nu een teleurstellende rvaring qua buffet (was gehalveerd, omdat er maar 2 reserveringen waren??) en service (te weinig en onervaren) personeel (borden werden bv. niet weggehaald, zelf bestek halen etc.). Daarbij te harde muziek (waarom uberhaupt muziek?). Jammer, want eten zelf is goed en lekker. Maar heerlijke gevoel van luie zondagbrunch ontbrak hierdoor en dan is 50 euro pp aan de prijs.
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Alles was goed. Eten, bediening en de excentrieke inrichting van Marcel Wanders was een genoegen om naar te kijken.
rob D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Kort:deze keukenbrigade verdient echt een betere logistiek.
Eten is zeer goed qua smaak en presentatie. Jammer dat wijn komt als je eten bijna op is idem met thee. Als je het uitdrukkelijk aangeeft dan gaat het goed. Dat hadden wij door bij nagerecht. Zag een tafeltje waar hoofdgerecht werd uitgeserveerd en dat men drie maal om bijgerecht vroeg. Dat kwam toen hoofdgerecht op was. Dat kan niet op dit nivo. Bij ons was wijn bijbesteld maar die kwam na het voorgerecht. Bediening lost dit goed op met gratis wijn maar daar kom je niet voor. Maar eten is top!
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
We zijn hier terecht gekomen n.a.v een recensie in het parool. Inrichting is prima, alleen de muziek is wat te aanwezig naar mijn idee. Bediening erg rommelig. Kaart werd niet uitgelegd (bij andere tafels wel het geval). De wijn die we besteld hadden (wel erg lekker overigens) was vergeten en ook de tafels om ons heen werden slecht bediend. Er zijn zelfs 2 mensen weggelopen. Eten was zeker niet op het niveau wat je mag verwachten voor deze prijzen. Pepersteak was te eten maar fantasieloos en weinig smaak. Voorgerecht idemdito. Het toetje pannekoekjes met grand marnier en een bolletje ijs was wel ok. Al met al een erg hippe tent met weinig smaak. Als je pretendeert geweldig te zijn moet je toch tenminste wel goed zijn. Dat is dit niet. .
Emily R.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk romantisch etentje hier gehad! Hele fijne service en prima advies gekregen over welke wijn bij het eten te kiezen. Volledig open keuken in het restaurant, maar toch een rustig gevoel aan tafel. Ik vond het bestek overigens erg mooi :) Absolute aanrader!
Ties M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Eten was op zich ok als het veel (!) minder duur was. De open keuken ziet er mooi uit, maar de muziek is vervelend en te hard. Werd overigens wel zachter gezet na ons verzoek. Veel te kleine bierkaart.
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
We vonden de gerechten goed maar niet heel bijzonder voor een restaurant als Bluespoon. De steak tartaar was erg flauw en standaard. De geitenkaas smaakte goed maar beiden hadden wat meer aankleding nodig ipv twee sneetjes brood erbij.
De baby-kip en beef cheeks waren van smaak prima maar ook beide wat aan de eenvoudige kant. Dessert (chocolade-souffle) was een mooie combinatie maar niet heel speciaal.
Nog een speciaal compliment voor de bediening. Het 'franse' meisje deed het fantastisch!
Maar al met al hadden we er toch meer van verwacht. Bij menig goed Amsterdams restaurant kan je vergelijkbaar eten voor een beduidend lagere prijs.
Suze V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Het eten was prima maar niet heel bijzonder. Van de service had ik veel meer verwacht. Geen enkele hulp of uitleg bij de (wijn)kaart. Kwam erg onbekwaam en onprofessioneel over.
Doreen C.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
In prachtige ambiance van Marcel Wanders is binnenkomen al genieten. Ik mocht van medewerkers overal foto's maken van het interieur.
Sfeervol restaurant, ontzéttende aardige bediening. Kom zeker terug. Geluidsniveau is rustig, maar onrustig doordat er in de "aparte" ruimte een gezelschap met 3 kleine kinderen zaten, die de avond duidelijk en begrijpelijk veel te lang vonden duren. Geregeld huilde er een baby of een peuter. Dat vind ik zeer storend, mede ook omdat ik het zielig vind voor die kleintjes om zo lang op te blijven. Wij vertrokken tegen half 11 en deze mensen ook. Erg laat voor kindjes.
Leonie H.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk eten en vriendelijke bediening.