Bluespoon Restaurant & Bar (Andaz)

Prinsengracht 587 1016 Amsterdam Nederland Kaart
31-205231234

Over restaurant Bluespoon Restaurant & Bar (Andaz)

Veel aandacht voor smaak en het pure product

No-nonsense Europese smaken met een Nederlandse twist voeren de boventoon. Chef Kasper Stiekema en zijn team gebruiken alleen de mooiste lokale producten. Je ziet, proeft en ruikt het direct, hier wordt op een hoog niveau gekookt.

Meer informatie over restaurant Bluespoon Restaurant & Bar (Andaz)

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt vanaf 06:30

Ina M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Geweldige brunch in het Andazhotel gehad . Prachtig interieur, attente en zeer professionele bediening en een enorm brunchbuffet met o.a. 3 soorten vis, verse sappen, en allerlei soorten salades, brood en zoete gerechten. Enige minpuntje was dat niet alle salades werden aangevuld, terwijl een paar gerechten al redelijk kort na 12u op waren (er werden later wel weer andere soorten salades bij geplaatst), en dat er voor de eierbrunchliefhebber op een salade met reepjes omelet na geen eiergerechten bij het buffet stonden. Mooie wijnkaart, geweldig dessertbuffet (o.a. met zalige noten- en citroenmerenguetaart). Gemend publiek van hotelgasten, lokale brunchers en feestelijke gezelschappen. Prima prijs-kwaliteit verhouding.
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Afgelopen vrijdagavond hier gegeten. Een 5 sterren hotel met een restaurant die oogt als een bruin café. Open keuken, heerlijk om te zien hoe de koks gerechten bereiden. Kleine kaart maar heel divers. Voorgerechten waren prima, idem de hoofdgerechten. Zelf had ik een Pepersteak, aangegeven dat ik deze medium tot rauw wilde. Prima bereid, kan niet anders zeggen. Ook de vis van mijn vrouw zage er heerlijk uit, zee brasem. Dessert, kaas plankje vond ik wat minder.
De sfeer was meer dan uitstekend, de lobby van het hotel bruist en de sfeer is top.
George T.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Brunch on Sunday was ge-wel-dig !!! Wat een heerlijke brunch hebben we gisteren gehad in het Andaz Hotel. We kennen het hotel al en in de lounge hebben we al verscheidene keren geborreld. Het unieke design, de kunstzinnige inrichting en unieke uitstraling van deze voormalige bibliotheek is allemaal heel stijlvol. Het personeel is ook altijd zeer attent en beleefd. Heb daarom vorig jaar ook mijn verjaardag daar in een zaaltje gevierd. Was zeer geslaagd. Nu voor het eerst in Bluespoon gebruncht, en het was subliem. Perfecte en erg attente service, super buffet met mooie en aparte gerechten, en het hoofdgerecht voor de brunch was ook heerlijk. Als klap op de vuurpijl het mooie dessert buffet !! En hoe het allemaal is uitgestald en neergezet, daar is over nagedacht. En bovenal, de prijs-kwaliteit verhouding was perfect. Zeker een aanrader, en wij gaan er 's avonds snel ook een keertje eten.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een prachtig hotel, op een mooie plek midden in de stad.
De entree straalt luxe uit, veel design en verschillende stijlen, ik raad u aan om op uw gemakje even rond te lopen en te kijken als u hier nog nooit geweest bent.
We hebben hier heel lekker gegeten, een mooie niet te grote kaart met verse (Nederlandse) streekproducten die centraal staan per gerecht en streek.

De zwezerik (voorgerecht) was perfect gegaard, en de combinatie met pastinaak is klassiek en zeer smaakvol. De ossenhaas was goed medium/rare zoals gevraagd, echter vond ik het voor ossenhaas wel wat "hard" vlees. In eerste instantie waren er slechts een paar druppeltjes jus de veau terug te vinden op mijn bord, maar na dit aan te geven kreeg ik direct wat extra, wat het gerecht echt omhoog haalde. (de 2 stukjes walnoot snapte ik echter niet helemaal). De tafelgenoten waren zeer te spreken over de steak tartare (voorgerecht) zo ook over de dorade (filet).
De desserts waren goed vooral de do-it-yourself chocolademousse met een glaasje PX.
Bij Bluespoon is de bediening internationaal, erg alert en vriendelijk (ze begonnen een beetje stijfjes, maar hadden ook snel door dat dit bij dit gezelschap niet hoeft).
Het viel ons wel op dat het helemaal niet druk was, zonde want het is echt een mooie zaak.

De (citroenige met zeezout verrijkte) boter verdient nog een extra credit, die was erg lekker. Tip voor Bluespoon: iets meer boter bij het brood, het ene bolletje is echt wat karig.
Andrepat .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Na al vele goede en gezellige borrel ervaringen van ons in de bar van het Andaz hotel, hebben we vanavond met z'n tweeën in het restaurant Bluespoon van het Andaz hotel gegeten. We begonnen met een heerlijk glas champagne (Reinart Brut) en bij het eten kozen we voor de rode Syrah wijn die ook zeer lekker was, zeker in combinatie met het vleesgerecht. Als voorgerecht kozen we beiden de Tagliatelle van sepia en als hoofdgerecht de Ossenhaas. Van beide gerechten hebben we echt genoten. Dit in combinatie met het fantastisch mooie en gezellige interieur volledig ingericht door 1 van onze favoriete interieur ontwerpers Marcel Wanders en het zeer vriendelijke, attente en gastvriendelijke personeel zoals we dat ook altijd al in de bar van Andaz gewend zijn, maakten deze avond uit eten voor ons top. Een absolute aanrader en voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
Doré S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Ontvangst prima. Coctail vooraf bij de bar. Mooi uitzicht op de gracht.
Aardige bediening.
We namen alleen hoofdgerecht.de hertenbiefstuk was uitstekend, ik miste begeleidende groenten. Te ingewikkelde frutsels erbij. De risotto van mijn tafelgenoot was ook uitstekend. Een glas heerlijke saint emillion (€14,00).
Kaasplank royaal, goede kazen, maar kan beter.
Doré
Leon82 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Ik kom hier regelmatig borrelen, waanzinnig mooie lobby met cocktailbar, het hele hotel ziet er top uit. Dus misschien met iets te hoge verwachtingen gaan eten. Eten was zeker niet wat je bij een hotel als het Andaz verwacht. Producten waren vers, maar het ontbrak aan smaak en fantasie. service kwam ongeïnteresseerd over.
Ik hou het voortaan weer liever bij de borrel kaart in de lobby.
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Gisteren geluncht bij Andaz. Helaas was er nog een groep aanwezig en kregen we weinig aandacht. De soep vooraf was vrij smaakloos en het duurde eindeloos voor we die kregen. Pas aan het einde van ons bezoek werden we gezien. Te laat wat ons betreft en niet professioneel helaas
Ykemawesterhuis .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Top restaurant met een uitstekende service. De koks werken in een prachtige decor, dat is bijna nog mooier dat het restaurant zelf. Je zou het hier niet verwachten maar de porties zijn ruim voldoende, amuses zijn dan ook niet nodig, die kregen we trouwens ook niet.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Fraaie ambiance, mooie linnengedekte tafels niet te dicht op elkaar. Na tweemaal vragen werd de veel te harde muziek een stuk zachter gezet, we hadden de indruk dat ook de andere tafelaars hier blij om waren, en de sfeer aanmerkelijk gezelliger werd. De dronken zalmsalade was prima, de maïskip redelijk. De overige gerechten (we waren met zijn vieren) konden we ons de volgende dag al niet meer voor de geest halen. Na de fles Ruinartchampagne was het wel moeilijk een goede rode wijn als opvolger uit te kiezen, de wijnkaart is echt veel te beperkt!
Natasha2510 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vanwege restaurant week, dacht ik eens te gaan eten bij Bluespoon. Veel goede verhalen gehoord en nu eens zelf ervaren. Samen met 3 vriendinnen naar het Andaz Hotel en door naar het restaurant. We werden zeer hartelijk ontvangen door de gastvrouw en werden begeleid naar onze tafel. We werden geholpen door een vriendelijke Italiaanse serveerster en sprak ook heel goed Nederlands. We konden kiezen tussen 3 gangen, een 4 gang was optioneel maar 3 gangen was even meer dan genoeg. Samen met een prachtig wijn arrangement hebben wij heerlijk gegeten. Een heerlijke verassende Nederlandse witte wijn uit Zeeland samen met het voorgerecht; bietensalade met mozzarella en bramen. Zeer elegant en mooi in balans samen met de wijn. Vervolgens werd een Duitse Pinot Noir geserveerd met hoofdgerecht; geroosterde maiskip, Nederlandse spek, gerookte aardappelpuree en cognac saus. De geuren walmde van de keuken af, heeeerlijk! vershillende smaken in overvloed. Als laatst een Muscat samen met een meringue, verse aardbeien en passievrucht saus. Al en al een top avond, samen gepaard met uitstekende bediening. Bediening zeer authentiek, attent en goed opgeleid. Zie je niet in Amsterdam. Kom zeker terug en voor iedereen een aanrader. Bedankt Bluspoon en tot snel!.
Dennis1986 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Wat een feest was dit! samen met mijn vriendin komen we hier regelmatig om te genieten van het fantastische eten en de goeie bediening, vanavond waren we hier met haar ouders! nu voor restaurant week om de nieuwe gerechten van de chef uit te proberen! Eenvoudig, snel en zeer hoge kwaliteit! de wine pairing dit aangeraden werd door de vlotte bediening was spot on! Dit was de extra 10 euro zeker waard. Hulde aan een goed restaurant! dank voor de geweldige avond.
Leonore K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Wat een teleurstelling! Nog niet eerder zo’n negatieve ervaring gehad in een restaurant dat notabene bol staat van de pretenties (ook in de ontvangst) maar die niet waar maakt. We hadden hier een 3 gangendiner in het kader van de Restaurantweek met als extra een z.g. signature dish waardoor het menu op 37,50 kwam i.p.v. 27,50.
Een amuse kon er niet vanaf, zelfs geen olijven of iets hartigs, we kregen alleen redelijk brood met te weinig boter. Halverwege ons glas cava kwam het voorgerecht al op tafel. Ook de door ons bestelde fles rode wijn stond al klaar. Gelukkig was het een koud gerecht, dus konden we wachten met eten. Het was een salade van diverse soorten biet, een stukje watermeloen en wat blokjes flauwe mozzarella, lekker maar niet bijzonder. Vanwege het te hoge tempo vroegen we wat meer tijd tot het hoofdgerecht. Dat was de signature dish: geroosterde maïskip, erg lekker, maar een signature dish voor 10 euro extra? Nou nee! Heel attent werd daarna gevraagd of we voor het dessert ook wat meer tijd wilden. Het dessert was meringue met aardbeien, slagroom en passievruchtencoulis, bijzonder lekker, maar de meringue van mijn man was net kauwgum. Ik dacht dat hij overdreef en proefde een stukje, het was echt kauwgum. Bij het afruimen werd niets gevraagd en toen ik daarom vertelde over de kauwgum, werd begripvol gereageerd, ze zou het doorgeven aan de chef en die kon daar dan wat mee doen. Er gebeurde verder niets, geen nieuwe meringue of eventueel een kopje koffie. Deze reactie was echt de afknapper van de avond.
De bediening was vriendelijk, maar “onze” serveerster sprak geen Nederlands, alleen Engels. Dat verwacht je in een exotisch eethuisje, maar niet in het restaurant van een 5 sterrrenhotel.
De inrichting is schitterend, alleen staan de tafeltjes voor 2 te dicht op elkaar. Verder was er hinderlijke muziek, af en toe gingen de bassen er vol in, wat nog hinderlijker was. Bij het weggaan hoorden we dat dit de vrijdagse wodka-avond was in de bar. Al met al geen aanrader voor een gezellig etentje.
CharlesHuijskens .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Het restaurant Blue Spoon is genoemd naar de blauwe lepel die Marcel Wanders ontwierp. Er wordt er ongeveer één per week gestolen in het restaurant. De laatste dief is de schrijver van deze recensie. OK, wat aten we? Allereerst gegrilde mosselen met koude sla van opperdoezer aardappel met ansjovisdressing en gefrituurde rode ui. Heerlijk! Daarna één van de klappers van dit restaurant, de Noordzeevis- en zeevruchtensoep met rouille en crouton. Terecht een favoriet van veel vaste gasten. Bediening en wijnen waren allemaal dik in orde en ook de andere gerechten smaakten verrukkelijk.
John S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Bij toeval in het Andaz hotel terecht gekomen. Onze derde tafelgenoot die later deze maand gaat trouwen zouden we eens flink in de bloemetjes zetten, maar zijn vliegtuig had ernstige vertraging.
Het Andaz heeft alles goed gemaakt. Eerst hebben we in de bar/lobby uitgebreid geborreld en daarna in Blue Spoon gegeten. Wat vooral opvalt is de attente en vrolijke bediening die ook goed geïnformeerd is over alle producten die geserveerd worden .
Het eten wat echt goed, temperatuur, smaak maar ook het tempo, allemaal zo als het hoort. De open keuken van het restaurant is mooi gestyled en het is leuk om te zien hoe de kok hun werk doen. Het was gezellig druk in het restaurant en een gemêleerd publiek wat de sfeer erg prettig maakte. In het restaurant kozen we voor het set-menu en de bediening adviseerde over de wijn, deze paste goed bij de gerechten.
Al met al een top avond met heerlijk eten, fantastische wijnen en goede service.
GenietVanHetEten .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Doordat we de laatste keer bij Bluespoon goed hadden gegeten, dachten we om hier weer eens langs te gaan.
Omdat we de vorige keer van hun 3 gangen menu behoorlijk vol zaten, zijn we deze keer voor een hoofdgerecht en een nagerecht gegaan.
Als hoofdgerecht hadden we de kabeljauwfilet en de kalfswangen. Wat waren beide gerechten heerlijk.
De kalfswangen waren zo mals, alsof je met je mes door boter heen ging.
We kozen aan het eind de chocolade mousse met crumble. Ook dit was heel lekker.
De bediening was zeer gastvrij. Maar je kon meteen merken dat de chef niet aanwezig was. Het was minder goed georganiseerd dan de vorige keer. De eerste dranken werden pas geserveerd toen we al aan het eten waren. Maar goed, toen we wat hiervan zeiden probeerde de bediening toch nog haar best te doen.
Rebecca H.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Prachtig hotel en restaurant. Ik heb hier geluncht op een woensdagmiddag en we waren zo'n beetje de enige gasten bij aankomst. De bediening is erg hartelijk en gastvrij. Ik nam zelf de caesar salad met kip en mijn gast de pasta. De salade heb ik echt weleens beter gehad: om te beginnen zag het geheel er niet mooi opgemaakt uit, alle was als het ware op een hoopje gegooid. Verder zat er nauwelijks dressing op, geen ansjovis (wat ik extra miste door het gebrek aan dressing), veel stronken (ik hou wel van een knapperige salade, maar dit was echt too much) en tot slot moest ik het ei er apart bijvragen. Ik heb de salade op smaak gemaakt met zout en peper, wat ik overigens zelden gebruik in een restaurant. Verder zat er een prima gegrilde kipfilet bij. Waarschijnlijk was deze kip goed voor de lijn, maar ik hou zelf toch meer van een mals geconfijt kippetje. Dit is uiteraard een kwestie van smaak. Al met al was de salade dus erg flauw en viel wat tegen. De pasta van mijn tafelgenote was prima van smaak. Ook de wijnen waren lekker.
Prijs was uiteraard aan de hoge kant. Ik ken restaurants met een betere prijs-kwaliteit verhouding.
Jessika P.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
De ideale plek voor een brunch op een zondag. Een heerlijk en uitgebreid saladebuffet met de lekkerste salades, goed brood, groot aanbod aan kaas, vlees en vis. Alles verser dan vers. Je kunt ook nog gerechten van de kaart bestellen, maar echt nodig is het niet, zeker als je daarna nog van het dessertbuffet gebruik wil maken, dat echt super is (de cheesecake is een aanrader!). Koffie, thee en sap zijn bij de prijs inbegrepen (39 euro pp = aan de prijs, maar is het wel waard).
De ambiance is top en de bediening is heel attent en vriendelijk.
Maanders .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Wij hebben twee weken geleden de brunch genoten in het Bluespoon restaurant. De gehele ervaring, van ontvangst tot vertrek, was geweldig. We hadden niet gereserveerd van tevoren maar ze hadden voor ons nog een prachtige tafel beschikbaar. Het brunchbuffet is ruim opgezet in de mooie open keuken. Afhankelijk van hoeveel honger je hebt kun je kiezen voor alleen een gerecht van de kaart of voor het alles omvattende buffet inclusief een warm hoofdgerecht. De twee meisjes die ons bedienden waren erg vriendelijk en waren de gehele middag in de weer om onze tafel te bedienen. De meneer, een van de managers, die ons ontving was vriendelijk en galant en nam zelfs de tijd om onze kinderen de verschillende ingrediënten van de brunch uit te leggen. Deze brunch is de perfect optie voor een luie zondagmiddag!

Tip: probeer de bluespoon hotdog!
Angela V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
We gingen hier spontaan heen met onze afdeling als kerstlunch. Als je Marcel Wanders zijn stijl kent, herken je deze gelijk zodra je binnenkomt. We zaten op hoge stoelen aan een tafel lange tafel met 11 personen.
Het was lastig om een keuze te maken omdat er erg veel lekkere gerechten op de kaart stonden. Ikzelf nam de garnalencocktail met grapefruit als voorgerecht. Het was lekker, zeker met de combi van de grapefruit maar een beetje weinig. Anderen namen de gebakken heilbot met pompoen, risotto en honing. Deze vonden mijn collega's erg lekker. Een ander nam de salade met quinoa, gele wortel en ricotta. De quinoa was echter op een hand te tellen en het gerecht werd teruggenomen en van meer quinoa voorzien. Als hoofdgerecht nam ik de gemarineerde schotse zalm met opperdoezer aardappel en venkel. Dit was eigenlijk een van de wekelijkse specialiteiten maar ik nam het als hoofdgerecht. Ik vond uiteindelijk de portie best weinig en had eigenlijk nog best trek toen ik wegging. Een van mijn collega's nam de vis- en zeevruchtensoep die hij heerlijk vond, een paar anderen namen de gebraden kip met citroen en de gebakken heilbot. Vooral deze laatste was schijnbaar erg lekker. De service was prima. Soms moet je extra aandacht trekken om extra flessen water te krijgen maar dat is maar een detail. De ambiance is erg mooi en voor een zakelijke lunch waarbij je in alle rust wil genieten van goede ingrediënten is dit een prima plekje op de grachten om heen te gaan.