Blue Sakura

Donderdag t/m Zondag 12:00 - 22:30
6,8
M O.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gister weer eens in Enschede geweest en de bedoeling was dat we de dag zouden afsluiten bij de Thai, maar helaas waren ze met vakantie. Dan even iens op de mobiel bekeken op zoek naar een andere Aziatisch restaurant in de buurt. Een ging pas later open, ander was weer wat anders mee, uiteindelijk viel de keus, ondanks enkele zeer negatieve reacties, uit praktische overwegingen (hongerig kind dus moest dichtbij) op Blue Sakura.

Je kan kiezen of je 'buiten' zit in dichte tent (helaas zitten buiten bij elk restaurant de rokers dus gaan we daar nooit zitten) of gewoon binnen. We kozen voor binnen. Prima inrichting voor dit type restaurant. De stoelen en bankjes zitten comfortabel. Kaarsje voor de gezelligheid. En leuk en handig dat je op de tablet kan bestellen.

De beniening was bij ons gewoon vriendelijk en we kregen elke bestelling snel geserveerd. De gerechtjes waren allemaal prima, het voldeed helemaal en natuurlijk zijn en Japanse restaurants waar het exclusiever is maar daar betaal je dan ook dubbel en dwars voor. Loempiastjes lekker, tempuragarnalen, maki's en handrolls, allemaal goedgekeurd. De wasabi was alleen erg flauw, daar mag een steviger variant voor de liefhebbers worden aangeboden, bij sushi eten horen doorbranders;)

Een goede prijs-kwaliteitverhouding hier. Prima plek om eens te eten. Ik zal er niet speciaal voor naar Enschede afreizen zoals ik dat wel voor mijn Thaise restaurant daar zou kunnen doen. Maar al met al viel het hier gewoon prima in de smaak.
Geke N.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
slechte kwaliteit vis en vlees. De smaak wordt aangebracht door een overdaad aan zout , vet/olie en megazoete sauzen. De noedels met beef waren een culinair dieptepunt, in menig dessert wordt minder suiker gebruikt... Tsja suiker remt de eetlust, wat commercieel handig is in een al you can eat-restaurant. De loempia smaakt heel vreemd en helemaal niet lekker. De gefrituurde garnalen waren al lang geleden overleden en ingevroren, het krokante laagje paneer viel er aan alle kanten vanaf. Het sausje had de meeste smaak. De gastheer/manager (?) was zeer onbeschoft met het afrekenen. Tijdens de betalingshandeling liep hij weg en zonder groet of dank zijn wij het restaurant verlaten. Een aanfluiting voor de Aziatische keuken.
Maidenofmay .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Voor de eerste keer besteld bij Blue Sakura, en zeker geen spijt. Sushi keurig verzorgd met ruim voldoende wasabi, gember en soyasaus, alles smaakte vers en lekker. Vriendelijke bezorger die netjes op tijd was. Volgende keer weer!
Rob_w .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Het restaurant is behoorlijk groot, maar daar heb je in de setting geen last van. Het is er gezellig druk. De bediening is vriendelijk, snel en hulpvaardig.
De keuze aan verschillende gerechtjes is groot. De 2,5 uur keuze uit max. 5 gerechtjes per ronde per persoon is meer dan genoeg om je overvol te eten als je dat wilt. De kwaliteit van de gerechtjes is uitstekend. Persoonlijk ben ik een liefhebber van de vlees gerechtjes. Lam, kip , rund of varken, allemaal uitstekend. In ons gezelschap zaten ook grote sushi liefhebbers die meer dan tevreden waren over de kwaliteit van de sushi.
Kortom voor liefhebbers van het sushi/teppanyaki concept beslist een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Aan de service de sfeer en het decor lag het wederom niet. Het is een simpel en smakelijk sushi all you can eat restaurant. Maar het liet qua smaak vandaag veel na. De gerechten waren flauw en smaakloos. Dan praat ik vooral over de groente gerechten. De sushi's waren slordig en erg groot of vluchtig opgemaakt. Conclusie leuk tentje, goede prijzen, vriendelijk personeel alleen de afwerking van de gerechten en de smaken had beter gekund.
Mary-Ann F.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Ik had voor de tweede Kerstdag een tafel gereserveerd, heerlijk aan het raam. Leuke binnenkomst was een hartelijk welkom met een glas prosecco met framboos (met of zonder alcohol). Ook als voorgerecht kregen we apart bereide sushi's. Dit was een extraatje evenals het dessert (wat ik overigens heb overgeslagen), chocolademousse, ijs en slagroom. Ik heb mijn gerechtjes besteld die ik onwijs lekker vind en dat zijn ze nog steeds! Bediening was top! Liet dit keer niet de wensen over. Ik heb ze een compliment gemaakt over de extraatjes die je kreeg i.v.m. Kerst, maar goed de prijs was dan ook wel ietwat aangepast.
Ik blijf komen hoor!
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Vriendelijke ontvangst voor de lunch. Groot restaurant, geen andere gasten. Later ca. 10 andere eters. Het lunchmenu aan de hand van een tablet was royaal. Er was ook voldoende keuze. Kwaliteit van de gerechten goed. Bediening netjes. Al met al een aanrader. Echt sfeervol is het restaurant niet. Redelijke prijzen.
Gertjanvlochem .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Matig en Weinig nwe sushi
Geen herhaling vatbaar
Ijs was niet te doen , klaar met eten
Gelijk door naar de buurman
Daar ijs eten
Tom C.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Ik was met wat vrienden een weekendje in Enschede en we hadden trek in sushi.
we gingen hier heen en hadden geen spijt het eten is lekker en ze hadden zelfs kangoeroe
die overigs lekker was.
Dat systeem met de tablet was ook nieuw voor ons en het was leuke ervaring
Maar de bediening was erg slecht.
de bordjes stapelde zich op totdat we zelf maar moesten vragen of ze weggehaald moesten worden.
iemand stoten zijn drinken om en het duurde bijna een kwartier voordat het opgeruimd werd
ons werd dan wel een nieuw drankje aangeboden.
aardig vonden we ze ook niet echt.
ondanks dat is het echten echt lekker en niet te duur.
zou der zelf nog een keer langs gaan
EterD .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
De locatie van Blue Sakura in Zwolle is geweldig! De verbouwde kerk is gezellig en mooi ingericht. Het eten is heerlijk en wordt snel gebracht. In vergelijking met Sushi restaurants in de VS en Japan is het gewoon prima suhsi. De kwaliteit van de bediening is nogal wisselend. Een keer ben ik geweest met een groep mensen van mijn werk en toen was het bedienend personeel ronduit onvriendelijk. Bij twee ander bezoeken had ik mijn mede-eters als gewaardschuwd, maar toen werden we juist zeer vriendelijk te woord gestaan. Service is dus niet heel consistent en dat is jammer. Verder is dit restaurant prima en aan te raden.
Lovedbylies .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Blue Sakura is in mijn ogen echt hét voorbeeld voor een 'all you can eat' restaurant.
De tafeltjes staan erg dicht op elkaar, er is weinig sfeer binnen en het personeel is jong en niet noemenswaardig. Het is erg gehorig binnen, de muziek iets harder zetten zou beter zijn. Ik vind Blue Sakura niet sfeervol, het gaat echt richting het begrip 'vreetschuur'.

De Sushi bij Blue Sakura is oké, maar niet van hele hoge kwaliteit. De kaart is echt doorsnee en er staan geen verrassende, leuke gerechtjes op.
Blue Sakura is niet geschikt voor het eten met een grote groep. De bestellingen duurde heel erg lang en er werden continu dingen vergeten. Jammer, want na 2 uur liepen we allemaal met nog honger weg.

Voor hetzelfde geld kun je bij Sushi by me veel sfeervoller en gezelliger dineren én de sushi is er vele mate beter.
Holsbeeke .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Bij binnenkomst om 19.00 uur moesten we 10 minuten wachten voordat wij een tafeltje toegewezen kregen. Om 19.50 uur kwam de eerste ronde op tafel. Na een serveerster aangesproken te hebben werd de 2e ronde om 21.35 uitgeserveerd en vanaf dat moment was het niet meer te volgen: ronde 2 werd dubbel uitgeserveerd, niet bestelde gerechten op tafel etc. En dit niet alleen bij ons. Kortom: een grote chaos. Reden bleek het ontbreken van de bestel tablets te zijn, die werden voorzien van nieuwe software.
Het eten was prima, maar van een ontspannend avondje sushi eten was geen sprake.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Na een jaar hier weer eens gaan zitten, met het mooie weer een plaatsje op het terras gevraagd. Het meubilair is hier wat rommelig: wat strakke loungesets, maar ook "standaard" terras meubilair wat ergens anders vandaan lijkt te komen, dit doet goedkoop aan. Nog steeds geen kraanwater dus flesje platwater (€6) en witte wijn (€28) besteld. Vervolgens de 5 gerechten per ronde: de sushi is wisselend, de nori om de maki met tonijn is slap, terwijl die bij gunkan met tonijn lekker knapperig is. Sashimi (extra besteld) is goed, maar voor €12 extra verwacht ik meer, en dan bedoel ik niet de berg sla (???) waar de vis omheen ligt. De warme gerechtjes (spiesjes, lamskoteletje, biefrolletje) zijn lekker, maar zijn op smaak gebracht met dezelfde zoete sojasaus. Gefrituurde oesters zijn een misser, niet bestellen!

De bediening is op zich vriendelijk, maar alle sushi's worden standaard aangemerkt als "maki's" en enige toelichting op de gerechten blijft totaal achterwege. Sommige leden van de bediening leken niet echt geïnteresseerd in wat ze deden: schaaltje op tafel en wegwezen.

In totaal €100 is natuurlijk niet belachelijk veel voor alles bij elkaar en ik voel me niet bekocht, maar met wat heel kleine verbeteringen (die geen geld hoeven te kosten) kan deze zaak de aanstaande all-you-can-eat-sushi concurrentie in Enschede e.o. met gemak aan. Dessert niet doen: ijsje bij de buren!
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
Met een theatervoorstelling in het vooruitzicht hadden wij al om 17.00 uur een tafeltje gereserveerd bij Blue Sakura. Wat opviel was dat het op deze doordeweekse dag best lekker vol druppelde. Erg leuk, de bestelling doorgeven middels een tablet. Erg leuk ook om daardoor zelfs wat extra informatie over de gerechtjes te kunnen opzoeken. Lijkt me erg handig wanneer je een bepaalde allergie of intolerantie voor bepaalde ingrediënten hebt! Wat ook positief opviel is dat er een scherm aan de muur hangt waar je enkele van de talloze gerechten op de kaart klaargemaakt ziet worden. Wij hebben al aardig wat all you can eat sushirestaurants bezocht maar deze staat zeker in onze top 3. Vooral erg positief dat de gefrituurde gerechten niet nog druipend in het vet werden geserveerd, maar precies goed. De ebi tempura (die wanneer goed klaargemaakt een van mijn favorieten is) was werkelijk uitmuntend!
Renee T.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Je komt binnen in een modern ogende ruimte, welke voldoet aan je verwachting van een Japans restaurant.
Hoewel de keuze iets kleiner is dan bij een vergelijkbaar restaurant, is er nog ruim voldoende om uit te kiezen! Ze hanteren een breed scala aan sauzen bij de gerechten die worden gepresenteerd. Graag eet ik alles wat 'anders' is en ik kon de verleiding van kangoeroe en gefrituurde oesters dan ook niet weerstaan. Geen moment spijt van gehad en nog een paar keer besteld. Heerlijk dat all you can eat! Verder zijn alle reguliere vormen van sushi en grill gerechten aanwezig en kom je ook zeker aan je trekken als je een keer geen zin hebt aan vis met een klompje rijst!
De tablet werkt heel goed, maar toch vinden mensen het vaak prettig als even word gevraagd of je nog iets wil drinken. Ik denk dat het drukken op de knop bediening toch een kleine drempel is en het restaurant zo drankomzet misloopt.
Vragender .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Deze horeca ondernemer heeft het niet begrepen.
Waar verdient een restaurant geld aan? Juist ja, drank.
Lege glazen en verschrikkelijk lang wachten op een nieuw glas, overigens lekkere, Chardonnay.
Ten tweede mag hij zijn personeel wel eens op een cursus klantvriendelijkheid sturen, men straalt totaal niets uit laat staan een stuk gastvrijheid of laten blijken dat men blij is met de klandizie. De kaart is wat beperkter dan de concurrentie in de regio, ik heb echt elk restaurant meerdere keren bezocht. Blue Sakura zijn we kort na de opening geweest en vonden de sushi toen slordig, grof en niet met de juiste fijne ingrediënten gemaakt. Toen heb ik bewust nog geen recensie geschreven omdat met nog maar kort open was. De kwaliteit van het eten is nu absoluut goed gekomen!
Wat we wel missen is bijvoorbeeld komkommertjes in het zuur, garnalen in Sake en zo schatten we deze kaart ongeveer 20% kleiner dan de concurrentie. Binnen enkele weken gaat er nog een nieuw Sushi restaurant open in het centrum van Enschede men moet verbeteren om dit aan te kunnen. (Denk ik)
Debby D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
We hebben genoten. Bestellen via de tablet werkt supersnel, we hebben zelf lijstje bijgehouden wat ieder besteld heeft. Drinken werd snel gebracht, vriendelijk personeel. Vond alles lekker (de gebakken oesters iets minder), de edamame boontjes waren niet te zout. De lamsrack was heerlijk, de sushi supervers, variatie in de sauzen en genoeg keuze. De zeewier salade was verfrissend. De wasabi was aan de droge kant en jammer dat je maar 1 bolletje ijs mocht bestellen. Een aanrader en ga zeker nog weer terug.
Foodiseverything .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Er werd duidelijk verteld dat ze deze week waren begonnen aan het introduceren van de tablet. Daarbij was het duidelijk dat wij er wel gebruik van mochten maken, er werd vertelt dat er toevallig tablet vrij kwam. Ik denk dat ze dat zoveel mogelijk proberen te gebruiken. Maar als er geen tablet meer is pas over gaan naar het oude systeem van de bestellijsten.

Het eten kwam door de tablets veel sneller op tafel. We kregen heel langzaam onze drank, achteraf bleek dat er 2 mensen door het restaurant liepen om boeken vol te schrijven voordat het werd doorgegeven. Dat moet anders. Ik wacht ruim 10 minuten voor mijn drank hierdoor.

De kwaliteit van het eten was erg goed, vooral omdat ik niet extra dorst had naar al dat eten. (wat normaal in all-you-can-eat restaurants wel gebeurd. Ondanks dat had ik toch wat vaker drank willen bestellen. Dat duurde dus maar al te lang.

Decor is verfijnd. De tv scherm met hoe het eten werd bereid vol passie was duidelijk een interessant filmpje. Zo kon je heel goed merken dat het met liefde wordt bereid. En dat proef je ook in het eten.

De service daarin tegen kan beter. Bijv. de vrouw die overal drinken opnam om een boek mee vol te schrijven. Terwijl ik andere bediening ook kon aanspreken op de drank ging dat 10x zo snel.

Ik zal hier nog vaker eten voor het eten. Maar zal wel top zijn als er wat aan de drank opnemen wordt gedaan.
Saskia M.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Lekker gegeten in een slecht georganiseerd restaurant.
We kregen bij binnenkomst een tablet om de gerechten mee te bestellen, de uitleg werd zoef zoef snel gegeven, maar ach wij zijn jonge meiden en kwamen er wel uit. Wel vreemd dat de ene tafel met een tablet werkt en de andere tafel met papieren bestelling, op basis waarvan wordt dit gekozen? Lijkt me voor de keuken erg onhandig dat bestellingen op 2 manieren binnen komen. In het uitserveren zat geen enkele lijn, dingen waarvan je denkt dat ze snel klaar zijn, kwamen als laatste. Soms werd er slechts 1 enkel gerechtje op tafel gezet, kwamen er na 10 minuten weer 2 gerechtjes en daarna de rest. Dit kan en moet echt sneller achter elkaar. Als ik het al op zou kunnen, zou het in dit restaurant niet lukken om 5 rondjes te bestellen omdat het zo lang duurt.

Het opnemen van drinken is helemaal een minpunt. Toen we een kwartier aan tafel zaten, hadden we ons drinken nog niet gekregen. Na vragen of het nog kwam, kregen we als antwoord 'ja natuurlijk', maar vervolgens kwam er iemand terug om te vragen wat we hadden besteld, want er was niets door gekomen. Een nieuw rondje drinken werd niet gevraagd, terwijl onze glazen toch echt al een tijdje leeg waren. Zelf maar gevraagd en weer duurde het lang voordat ons drinken kwam. Tafel naast ons idem dito, drinken kwam gewoon niet en na navragen duurt het een kwartier. Blijkbaar willen ze daar niet op verdienen, want dit kan echt veel vlotter en vaker! Aan de andere tafel naast ons werd gevraagd of ze nog wat wilden drinken terwijl de glazen nog half vol waren. Zit echt geen lijn in. Bleek dat één meisje in haar eentje het hele (volle!) restaurant van drinken moest voorzien.
Bediening lijkt ongeïnteresseerd, kortaf en niet volledig (ons was bijv niet verteld dat we nog ijs konden krijgen). Ze zien er uit alsof ze liever ergens anders zouden zijn. Je voelt je er absoluut geen gast. Het restaurant heeft geluk dat het een goede keuken heeft, dit maakte de avond nog een beetje goed. Een volgende keer ga ik naar de concurrent.
Marc E.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Beetje sceptisch was ik wel over het all you can eat concept vooraf ik bij Blue Sakura had gegegeten. Omdat ik hoopte dat de kwaliteit niet zo goed zou zijn als andere Japanse restaurants in de regio. Totaal verrast echter. Heerlijke Sushi, en de grillgerechten waren ook verbazend lekker. Het concept van aanturven op de lijst van maximaal 5 gerechtjes per keer is even wennen, maar als je met 4 personen daarna redelijk snel 20 gerechten op tafel krijgt en de kwaliteit hoog is, gaan je gedachten al naar de volgende ronden. Mooie inrichting, maar de spots hadden wel iets kunnen worden gedimd. Super avond gehad!