Blue Pepper

Nassaukade 366 1054 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-204897039

Over het restaurant Blue Pepper

De luxe van de Indonesische keuken

Hier vind je geen hele lijsten aan gerechten of iets wat je thuis ook zo zou maken. De eigenaresse Sonya komt uit een Indonesie van luxe en overdaad, dus weet als geen ander hoe je complexe smaken van mild tot heet samenbrengt in de fantastische rijsttafel en a la card gerechten. Een extraatje is de vintage saloon boot die op zaterdagavond en speciale avonden door de verlichte grachten van Amsterdam vaart.

Meer informatie over restaurant Blue Pepper

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi
9,3

Jouw recensie over het restaurant Blue Pepper

Ineke R.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Uitstekend gegeten, vriendelijke en professionele bediening en mooie wijnkaart.
s M.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Eten was prima, alleen kipsate en daarna druk vis waren aangebrand bij mij geserveerd, dat was zonde en moest ik er afschrappen. Stoelen zitten trouwens erg lekker en bediening ook gezellig, vrolijk.
Gerrit B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Afgaande op de IENS recencies losten we hier onze schuld in van hun lang beloofde huwelijkscadeau. Bleek het restaurant bijna naast hun oude woonhuis te liggen maar hadden ze er gelukkig zelf nog nooit gegeten. Dit geeft wel aan dat het restaurant een beetje verstopt ligt aan de drukke Nassaukade. Maar dan het eten! Wat bijzonder als je zulke heerlijke Oosterse gerechten kan klaarmaken, van een kwaliteit zoals je op de beste plekken eet in Azië. De sfeer en inrichting doen niet heel erg oosters aan en met onze kleding brachten we wel een etensluchtje mee naar huis, maar onder het motto 'nagenieten' komen we daar wel overheen. Service en bediening waren heel goed met een gezellige tafelheer die volop de tijd voor ons nam met nuttige info over eten en wijn. Prijzen vond ik een tikkeltje aan de hoge kant, (4 Gin Tonics a 12,50/stuk) maar voor wijn en eten wel prima op niveau wat je in Amsterdam kan verwachten. Kortom: wij komen terug!
Roy S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Prijs/kwaliteit niet in verhouding (te duur). Verwarming niet op orde: tocht bij deur open/dicht. Men heeft getracht dit op te lossen met een portable heatertje, maar prettig is anders. Gerechten ondermaats voor de prijs.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Het eten was heerlijk en mede door de (gratis) tussengerechten was er zeker voldoende te eten bij een 3-gangen menu.
De prijzen van de drank lagen (heel) erg hoog. Een vraag over een glas witte wijn werd een advies voor een glas van bijna 7 euro terwijl huiswijn a 6 euro voor een glas ook al erg aan de prijs was geweest. Jammer want op de rekening na was het bezoek een hele leuke ervaring.
Tim R.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Wat een leuk personeel, al vewacht je niet een Italiaan in een Indisch restaurant, maar dat is cosmopoliet Amstedam voor je! Moderne kijk op de Indische keuken ,lekker, maar ook pittig
Jan A.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Geen alledaagse Indonees, maar Aziatisch eten op niveau. Hidden secret in Amsterdam.
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Goed geadviseerd voor onze keuze en flexibel gehandeld, omdat we wat krap in onze tijd zaten.
Eten was heerlijk en sierlijk opgediend.
Ambiance is wat verrassend maar daardoor wel leuk en knus.
c_gonsal .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Klassieke rijsttafel met een aantal verrassingen zoals een vis saté en een pittig, vegetarische gerecht met kwartelei en tofu die we nergens hebben geproefd. Een zeer moderne verse fruitsalade met een geparfumeerde bloemen dressing. Correct, voorkomende bediening met super wijn suggesties, die onze zakelijke diner een total succes maakte.
eric_matthews .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Top ervaring in dit kleine, moderne Indonesische Restaurant met een spannende menukaart. Leuke optie is om het moderne menu te proeven met de bijzondere visgerechten en zeevruchten. De explosieve Sichuan bloemen voegen meer drama aan de algehele ervaring en de huisgemaakte ijsjes proef je zeer intense daarna. Kortom een zeer gezellige avond.
moz .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Moderne Indonesische restaurant wel aan de prijzige kant vooral de wijn, het eten was lekker en wordt mooi opgemaakt gereserveerd, had een menu van € 44, udang blado en de sorbet waren favoriet, leuke en spontane bediening.
m-freeman .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Het vijfgangen moderne Indonesische menu, met een fusion twist, was erg verrassend en allemaal prachtig opgemaakt. Van de opening met 3 oesters in een pikante rode bietsaus tot de bijzonder mooi en smakelijk mango panna cotta dessert ervaar je een spannende culinaire reis die we nooit zou verwachten in een gewoon Indo restaurant. Het wijn arrangement paste uitstekend bij de gerechten. Zeker een aanrader als je de nieuwe Indonesische keuken wil proeven.
Lars_Alb .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Dit restaurant was aanbevolen door onze buren. Een modern en stijlvol restaurant, waar je een evolutie van de traditionele Indonesische keuken kan proeven. Eten neemt nogal wat tijd op tafel aan te komen, maar is zeer vers, vooral de sate. Ook verfijnd huisgemaakt ijs. Super vriendelijke en deskundige bediening.
Aart V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Blue Pepper. Verassende gerechten met combinaties die je niet direct zou verwachten. Prettige bediening en rustige prettige sfeer. De wijn was oom erg goed. Echt een aanrader voor als je niet traditioneel Indonesisch eten wilt.
EnriqueAssendelft .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Leuke ontspannende locatie om heerlijk indonesisch te eten. Bediening nam alle tijd om de gerechten op het bord toe te lichten.
captrain_b .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Mooie rustige plek waar je uitzonderlijk goed kan eten. Vooral de coquille, de zeebaarsfilet en de mango panna cotta nagerecht waren super. Die zeer deskundige obers maakten ons feest compleet door een met zorg combineerde top Duitse riesling.
Ruben H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Afgelopen zaterdag voor het eerst gegeten bij Blue Peper. Mijn vriendin en ik zijn nogal connaisseurs als het gaat om Indonesisch eten, dus na het lezen van de lovende recensies waren wij erg benieuwd. Wij gingen voor het 5 gangen menu. Dit bestond uit twee zeer kleine voorgerechtjes (eigenlijk 2 amuses), en twee hoofdgerechtjes en een zeer klein dessert. De gerechten zijn niet authentiek Indonesisch, eerder Indonesisch geïnspireerd. Het decor is aangenaam en gezellig, maar niet heel strak. Wat meteen opviel is de zeer vriendelijke bediening. De gerechten werden goed uitgelegd en de timing van het uitserveren was perfect. De gerechten zelf waren best smakelijk, maar voelden een beetje pretentieus aan en waren erg klein. De combinaties misten een bepaald soort kwaliteit welke je wel zou verwachten. Helemaal gezien de prijsstelling. Blue peper zit namelijk qua prijs in het hoog midden segment ( 5 gangen, kleine porties +/-60,- p.p. ex wijn) En dat was voor ons een punt van kritiek: Blue Peper is een gezellig, apart tentje, met leuke creatieve gerechten, maar het is geen top. Niet qua kwaliteit van de producten, nog van de gerechten. De prijs van €44,- p.p. die nu gecommuniceerd wordt zou eerder €35,- p.p. moeten zijn. Dan was het in balans. We waren +/- €150,- kwijt voor 2 personen en hier zat maar 1 glas wijn bij, voor de rest fris. En voor dat soort bedragen mag je een niveautje hoger verwachten.
Ravenish .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het werd bevestigd dat het eten hier goed is. Heerlijk, we waanden ons echt even in Indonesie. Waar we met name tevreden over waren was de bediening. Dat heeft mede onze topavond gemaakt.
johanneke79 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We hebben genoten van het eten! Een ware smaaksensatie die ons weer even terugbracht in Indonesie met een hedendaagse gastronomische twist. De bediening is gastvrij, galant en correct. Wat ons betreft een echte aanrader!
ToddHess .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Het eten was geweldig, heerlijke voorgerechten zoals sate van makreel en malse lumpia van ganz. Lieve en deskundige bediening die alle gerechten charmant uitlag. Als begeleiding een fantastisch riesling uit Duitsland geproefd. Alles klopt. Ongelooflijk top en iets nieuws in de Amsterdam scene !