Blue Pepper

Nassaukade 366 1054 AB Amsterdam Nederland Kaart
31-204897039

Over restaurant Blue Pepper

De luxe van de Indonesische keuken

Hier vind je geen hele lijsten aan gerechten of iets wat je thuis ook zo zou maken. De eigenaresse Sonya komt uit een Indonesie van luxe en overdaad, dus weet als geen ander hoe je complexe smaken van mild tot heet samenbrengt in de fantastische rijsttafel en a la card gerechten. Een extraatje is de vintage saloon boot die op zaterdagavond en speciale avonden door de verlichte grachten van Amsterdam vaart.

Meer informatie over restaurant Blue Pepper

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi
Duur
Jan A.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Geen alledaagse Indonees, maar Aziatisch eten op niveau. Hidden secret in Amsterdam.
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Goed geadviseerd voor onze keuze en flexibel gehandeld, omdat we wat krap in onze tijd zaten.
Eten was heerlijk en sierlijk opgediend.
Ambiance is wat verrassend maar daardoor wel leuk en knus.
C_gonsal .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Klassieke rijsttafel met een aantal verrassingen zoals een vis saté en een pittig, vegetarische gerecht met kwartelei en tofu die we nergens hebben geproefd. Een zeer moderne verse fruitsalade met een geparfumeerde bloemen dressing. Correct, voorkomende bediening met super wijn suggesties, die onze zakelijke diner een total succes maakte.
Eric_matthews .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Top ervaring in dit kleine, moderne Indonesische Restaurant met een spannende menukaart. Leuke optie is om het moderne menu te proeven met de bijzondere visgerechten en zeevruchten. De explosieve Sichuan bloemen voegen meer drama aan de algehele ervaring en de huisgemaakte ijsjes proef je zeer intense daarna. Kortom een zeer gezellige avond.
Moz .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Moderne Indonesische restaurant wel aan de prijzige kant vooral de wijn, het eten was lekker en wordt mooi opgemaakt gereserveerd, had een menu van € 44, udang blado en de sorbet waren favoriet, leuke en spontane bediening.
M-freeman .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Het vijfgangen moderne Indonesische menu, met een fusion twist, was erg verrassend en allemaal prachtig opgemaakt. Van de opening met 3 oesters in een pikante rode bietsaus tot de bijzonder mooi en smakelijk mango panna cotta dessert ervaar je een spannende culinaire reis die we nooit zou verwachten in een gewoon Indo restaurant. Het wijn arrangement paste uitstekend bij de gerechten. Zeker een aanrader als je de nieuwe Indonesische keuken wil proeven.
Lars_Alb .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Dit restaurant was aanbevolen door onze buren. Een modern en stijlvol restaurant, waar je een evolutie van de traditionele Indonesische keuken kan proeven. Eten neemt nogal wat tijd op tafel aan te komen, maar is zeer vers, vooral de sate. Ook verfijnd huisgemaakt ijs. Super vriendelijke en deskundige bediening.
Aart V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Heerlijk gegeten bij Blue Pepper. Verassende gerechten met combinaties die je niet direct zou verwachten. Prettige bediening en rustige prettige sfeer. De wijn was oom erg goed. Echt een aanrader voor als je niet traditioneel Indonesisch eten wilt.
EnriqueAssendelft .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Leuke ontspannende locatie om heerlijk indonesisch te eten. Bediening nam alle tijd om de gerechten op het bord toe te lichten.
Captrain_b .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Mooie rustige plek waar je uitzonderlijk goed kan eten. Vooral de coquille, de zeebaarsfilet en de mango panna cotta nagerecht waren super. Die zeer deskundige obers maakten ons feest compleet door een met zorg combineerde top Duitse riesling.
Ruben121 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Afgelopen zaterdag voor het eerst gegeten bij Blue Peper. Mijn vriendin en ik zijn nogal connaisseurs als het gaat om Indonesisch eten, dus na het lezen van de lovende recensies waren wij erg benieuwd. Wij gingen voor het 5 gangen menu. Dit bestond uit twee zeer kleine voorgerechtjes (eigenlijk 2 amuses), en twee hoofdgerechtjes en een zeer klein dessert. De gerechten zijn niet authentiek Indonesisch, eerder Indonesisch geïnspireerd. Het decor is aangenaam en gezellig, maar niet heel strak. Wat meteen opviel is de zeer vriendelijke bediening. De gerechten werden goed uitgelegd en de timing van het uitserveren was perfect. De gerechten zelf waren best smakelijk, maar voelden een beetje pretentieus aan en waren erg klein. De combinaties misten een bepaald soort kwaliteit welke je wel zou verwachten. Helemaal gezien de prijsstelling. Blue peper zit namelijk qua prijs in het hoog midden segment ( 5 gangen, kleine porties +/-60,- p.p. ex wijn) En dat was voor ons een punt van kritiek: Blue Peper is een gezellig, apart tentje, met leuke creatieve gerechten, maar het is geen top. Niet qua kwaliteit van de producten, nog van de gerechten. De prijs van €44,- p.p. die nu gecommuniceerd wordt zou eerder €35,- p.p. moeten zijn. Dan was het in balans. We waren +/- €150,- kwijt voor 2 personen en hier zat maar 1 glas wijn bij, voor de rest fris. En voor dat soort bedragen mag je een niveautje hoger verwachten.
Ravenish .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Het werd bevestigd dat het eten hier goed is. Heerlijk, we waanden ons echt even in Indonesie. Waar we met name tevreden over waren was de bediening. Dat heeft mede onze topavond gemaakt.
Johanneke79 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
We hebben genoten van het eten! Een ware smaaksensatie die ons weer even terugbracht in Indonesie met een hedendaagse gastronomische twist. De bediening is gastvrij, galant en correct. Wat ons betreft een echte aanrader!
ToddHess .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Het eten was geweldig, heerlijke voorgerechten zoals sate van makreel en malse lumpia van ganz. Lieve en deskundige bediening die alle gerechten charmant uitlag. Als begeleiding een fantastisch riesling uit Duitsland geproefd. Alles klopt. Ongelooflijk top en iets nieuws in de Amsterdam scene !
Makan Makan .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Wat een verrassing dit restaurant! Nooit v gehoord en nooit gezien. Het is ook wat onopvallend gelegen. Maar het eten...mmmmm!!! Indonesia with a fushion/moderne twist. Mijn surinaamse tafelgenote was ook heel aangenaam verrast. We gingen voor het 4 gangenmenu. Alles was heerlijk en qua porties ook helemaal goed. De bediening was een topper! Zij nam haar werk en rol en ons welbevinden heel serieus! Fijn! Het interieur is netjes en schoon en strak. Kan misschien nog ietwat exotische aankleding krijgen. Ik wil hier zeker nog een keer eten!
Fret V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Wij zijn echte liefhebbers van de Indonesische keuken, heb Indonesische familieleden, dus heb wel een aardige ervaring met deze bijzondere keuken. Op 22 juni voor het eerst hier gegeten, was al jaren heel erg nieuwsgierig. Via dinnerdeal van Iens, met 20% korting op een menu. De wijze waarop het restaurant zich presenteert suggereert een verfijnde en culinaire keuken met typische gerechten op goed niveau. Dat is naar onze mening geheel niet waar. Kan voor deze prijs ook geen toeval zijn. We hebben beide het menu 'love' geprobeerd, 44 euro normale prijs p/p. We wilden daarbij een fles witte wijn kiezen, hebben advies gevraagd over de wijn, maar daar wist de persoon die ons bediende niets extra's over te vertellen, we kozen een 'droge' witte wijn, maar wat we kregen was een 'zoete'. Deze hebben we ingeruild voor een echte droge (52 euro), die was een stuk duurder, maar de andere was echt demi-sec, of zelfs zoet. Daarop kwam het excuus dat het een foute levering was en dat de wijn inderdaad zoet was terwijl er droog op de kaart stond. OK verder niet heel erg, de andere wijn was erg lekker. We kregen na een poosje een amuse, een wonton met 'gewone chilisaus' uit de fles, niets bijzonders. Het menu begon met een paar verschillende voorgerechten op één bord. Opvallends was het pannenkoekje van gans met kaneel, deze had zoveel kruidnagel dat het beter een kruidnagelflapje had kunnen heten, was echt niet lekker met slap en waterig deeg. Alle gerechten waren erg zout en een overheersende smaak van citroengras, waardoor alles een beetje dezelfde smaak had. Hoofdgerecht, de rijsttafel bestond uit 4 gerechtjes, het beste was de rendang, maar zeker niet heel bijzonder klaargemaakt. Verder mihoen, die was zo lang dat je het nauwelijks normaal kon serveren, weinig smaakvol, dan een paar gamba's met weer dezelfde chilisaus uit de fles en tot slot iets met groente. Als met al vrij gewoon. Het nagerecht was ook geen succes. Huisgemaakt ijs, wat al gesmolten op tafel kwam met daarbij een dingetje (sechuan button), er werd gezegd dat je die eerst op moest eten zodat je palet weer schoon was. Wat ze had moeten vertellen is dat je hele mond verdoofd wordt door dat dingetje! Het effect leek op een verdoving van de tandarts, misschien is het iets wat mensen kennen, ik had er nog nooit van gehoord, ze hadden een er iets meer uitleg bij mogen geven. Mijn advies, doe het niet, het neutraliseert helemaal niet je smaak, maar geeft een raar bitter gevoel in de mond, die zeker een kwartier aanhoud. Conclusie, geen culinaire ervaring, wat we eigenlijk een beetje hadden verwacht na het lezen van de goede reviews en de presentatie van het restaurant, zeker geen goede prijs/kwaliteit verhouding, een gewoon restaurantje waar wij de bijzondere Indonesische keuken niet in terugvonden. Oh en aan het eind kregen wij de rekening, maar men was wel vergeten dat het een dinnerdeal was, dus de korting zat er niet op. Dat hebben we natuurlijk nog even aangegeven. Zonder korting zouden we 145 euro hebben betaald, dus 72,50 p/p, 3 gangen menu met wijn zonder koffie, dat is best aan de prijs, daar mag je best wat voor verwachten. Met de dinnerdeal hebben we 127,40 betaald. Het is altijd leuk om uit te proberen op deze wijze, jammer dat het deze keer echt tegenviel.
Bea V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Heerlijk gegeten. Mooie combinaties van smaken. Leuk gepresenteerd. Makreelsate was erg apart en lekker. Oook het pannekoekje met eend. Rendang zoals het hoort. Dessert was verrukkeluk.
Nellie V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
28 mei met familie héérlijk gegeten. De rijsttafel was heerlijk. Een palet van verschillende smaken em dit alles werd vergezeld door een heerlijke witte wijn die was aanbevolen door het personeel. Het toetje was verrassend en moet je zeker zelf moet gaan proberen
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Heerlijke voorgerechten en idem hoofdgerechten. De fusion twist is heel verrassend. Het rozenwater sorbet bolletje was heel speciaal.
Dimphy .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
Bijzonder menu, met wat weinig keuze. Maar daardoor wel snel een keuze kunnen maken door met zijn 2 allebei voor het andere menu te gaan. Binnen het menu wel veel verschillende hapjes. De bediening was hier en daar nog wat onwennig wat niet zo soepel overkomt, inrichting is basic. Hoeveelheid ook. Qua smaken was het prima, basic en scherper te maken door een pepertje toe te voegen.