Blue Mekong

29-A Proveniersstraat 3033 CG Rotterdam Nederland Kaart

Over restaurant Blue Mekong

Thaise verwennerij

Een dagje in de bruisende stad Rotterdam maakt hongerig. En heb je nou weleens genoeg van Hollandse pot of de zoveelste mediterrane keuken? Ga dan deze Thaise uitdaging aan. Bij Blue Mekong word je blij verrast met spicy klassiekers uit de oosterse keuken en maak je bovendien kennis met de warme gastvrijheid die menig Thai door de aderen stroomt. Hier heb je gegarandeerd een heerlijke avond. Ook voor forenzen ideaal, want binnen een paar minuten sta je op Rotterdam Centraal.

Meer informatie over restaurant Blue Mekong

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 22:00

7,2
Ria K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een gezellig familie restaurant. Vriendelijke mensen en we hebben heerlijk gegeten.
Scv222 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Met een groep vrienden aangeschoven bij dit Thaise restaurant. Prima ontvangst, ongedwongen sfeer. De keus was snel gemaakt, een variatie aan gerechten laten aanrukken. Jammer dat ze, als de eerste serie bordjes met gerechten op tafel zetten, niet even aangeven dat dit nog maar de eerste serie is van wat er gaat komen. Met een groep zie je dan iedereen even schrikken; is dit alles? Kip, vis, vlees, groenten en alles met de heerlijke specifieke Thaise smaak. Alle gerechten hebben hun eigen smaak en dat is knap. De bediening is gezellig en ongedwongen. Enige minpunt is de verlichting! Waarom zulke waardeloze verlichting? Hang een paar lampen op en het toont allemaal net even iets frisser en gezelliger.
Ruthie D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Zulk lekker eten! Men mag wel iets vaker vragen om een drankje. Maar de vers bereide gerechten zijn ZO lekker!
Ruthie D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Ontzettend lekker eten. Vers bereid en goede porties. Aardige bediening. Ik ben hier daarom al regelmatig langs geweest!
Jeroen .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Wat. Een. Feestje!
Voor een ieder die ooit in Thailand (of andere delen van ZO-Azië is geweest): Ogen dicht en de geur brengt je terug. Nee natuurlijk ga je niet voor het interieur, maar lette je daar in Azië wel op? Het eten was heerlijk. Kan er wel allerlei kwalificaties aan ophangen, maar proeven is geloven uiteraard. Hele vriendelijke en vrolijke bediening, een constante stroom met lekkere gerechten werd op tafel gezet. Mild pittig, zonder vlammen uit je mond.
Isja .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een begrip in Rotterdam en toch niet eerder de kans gehad, of genomen, om in het restaurant te eten. Met ogen groter dan de maag kozen we voor de 9 gerechten. Allemaal even lekker, met als uitschieter toch wel de... eh... nou ja, alle gerechten waren heerlijk en alles super vers. De service uitstekend, we hebben een constante aanvoer van gerechtjes gekregen, vergezeld van een mooie glimlach. Zelfs de wijn was zeer aangenaam. Toen we echt niet meer konden bood de vriendelijke gastheer bood aan om de restanten (en die waren er) in te pakken. We gaan zeker nog eens terug maar zorgen er dan wel voor dat we die dag nog niet hebben gegeten.
Rebecca C.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Het gaat hier echt om eten, het is zeer goed, lekker en veel, wij gingen voor de 11 gangen, was heerlijk maar zeker 30% mee genomen naar huis, personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam. Leuk dat je een blik in de keukenkan werpen, decor is niet noemenswaardig maar daar gaat het hier niet om, je kan hier gewoon geweldig lekker eten.
Joke N.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Authentiek Thais restaurantje, heerlijke gerechten en erg vriendelijke bediening. Ik was jarig en daar maakte de kokkins een feestje van!
Marjoleinevandoorn .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Heerlijk gegeten! Nog altijd de sfeer van een Thais eethuis compleet met tv, foto's van de koning en een half open keuken. Heel fijne en attente bediening, de kok die zelf elke keer met schaaltjes eten komt en super vers gevarieerd voedsel. Lekker gekruid en pittig maar wel zo dat je je eten ook daadwerkelijk proeft!
J.W. K.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Leuk klein restaurant. Heel informeel en met open keuken.
Het eten is prima, de service vriendelijk en de prijs ook.
Alleen voor een desert moet je hier niet zijn; maar dat is ook niet erg Thais.

MC26 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Fijne rustige bediening, het eten was erg snel klaar en heerlijk. 7 gerechtjes genomen, allemaal even lekker!
Wij komen terug!!
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Heel klein zaakje. Met inderdaad keuken waar je zo in kan kijken. Krappe tafeltjes, plastic schaaltjes etc. Maar dan heb je het slechte nieuws wel gehad.
Hapje vooraf, soort amuse, is echt super! Daarna barst t los en komt t ene na het andere schaaltje op tafel. Heel afwisselend en heel smakelijk. Komen hier zeker terug.
R H.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
KLein wat pover ingericht restaurant: TL-licht uit de keuken, geen beenruimte aan tafel voor mijn 1,97 m lengte. Maar wel ok verder. Zeer vriendelijke bediening in ieder geval. Eten is prima. Niet heel verrassend maar; vers, eerlijk en lekker. Prijs/kwaliteit heel goed.
Carolien D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
GE-WEL-DIG!!!wat hebben wij heerlijk gegeten. Een smaakfestijn voor in je mond. Supervriendelijk personeel. Wij hadden een rijsttafel met 7 gerechten en dit was meer dan voldoende
Tim_R .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten! Je merkt aan alles dat ze de gerechten met aandacht hebben gemaakt. De biefstuk salade en de curry waren toppers. En dat voor een vriendelijke prijs. Het decor is wat armoedig, maar weet daardoor wel de Thaise charme op te roepen.
Madeleine M.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
beste thai van rotterdam e.o., authentiek, verrukkelijk eten,
wij komen hier al jaren en de kwaliteit blijft onverminderd goed

Frits_Bienfait .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
alweer heerlijk gegeten! Vooral de groene curry en de vis zijn toppers. En de banaantjes bij de afrekening, natuurlijk.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Blue mekong blijft iets bijzonders.
Als ik de verhalen over vroegere tijden hoor, dan was het al super en iedere keer als ik weer kom eten is het super.
Niet voor niets mijn favoriete Thai.

Het eten, kwalitatief erg goed. Verse producten, mooie curry's en sauzen en toppertje... De saté.
Een minpunt? Ja ik had te veel besteld. Dat moet ik toch nog beter leren inschatten :-)
De service. Top Lieve mensen die je met alle vriendelijkheid bedienen.
Decor, Nog nooit ben ik in Thailand geweest, maar van iedereen die wel is geweest hoor ik juist dat dit decor hen het Thailand gevoel geeft. Nog net geen plastic stoeltjes, maar de tafels... Die gaan al heel lang mee.
Ik vind het knap gedaan, dat het mij een gevoel geeft, dat ik echt even weg ben uit Rotterdam.

Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Je kan heerlijk Thais eten bij Blue Mekong op de Proveniersstraat. Het concept is makkelijk: kiezen uit 7, 9 of 11 gerechten en dan jezelf tegoed doen aan een overdaad aan Thaise gerechten! De, ik vermoed, eigenaren zijn ook uitermate vriendelijk en snel. Het decor is niet echt gezellig en mag wel geupdate worden.
Roland B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Super lekker eten !!! Elk gerechtje klopt gewoon. Bediening is hartstikke attent. Waren alle restaurants maar zoals Blue Mekong. Aanrader !!