Blue Boy Amsterdam

Spuistraat 3G/H 1012 Amsterdam Nederland Kaart
31-31202214932

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Blue Boy Amsterdam

Het is ongeveer 10-15 minuten lopen vanaf Centraal station, en vanaf tram halte Nieuwezijds Kolk is ongeveer 2 minuutjes lopen.

Dinsdag t/m zaterdag 18.00 - 00.00 uur
Maandag en zondag gesloten

• MasterCard , Pin
  • Bar , Engels gesproken , Wi-Fi
yannick S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Als kok kijk je anders naar uiteten gaan dan de doorsnee gast.
De sfeer is prachtig warme kleuren klassiek meubilair dat is gerenoveerd.
Bediening weet waar ze het over hebben, goeie wijnen geserveerd die aansloten bij de gerechten.
Complimenten aan de keuken voor de gerechten mooie combinatie ook tik wat gedurfd. Alle structuren kon je terug vinden.
Dionne C.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Wat een mooie zaak, overheerlijk eten en bediening zoals het hoort. Een avond om weer naar uit te kijken! Echt genoten...
Youri K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Een culinaire ervaring in een hedendaagse sfeer. Het restaurantontwerp geeft een nieuwe ervaring met kwalitatief goed eten.
Het restaurant serveert een kleine a la carte selectie. Hoewel de keuze klein is, zorgt dit niet voor een probleem. Mis niet het Aardbeien Merengue Geitenkaas dessert.

Dit jonge en populaire restaurant voldoet volledig aan mijn verwachtingen. Ik zou Blue Boy aanbevelen als je voor fine dining wilt gaan in een jong levendig restaurant.
Mirjam L.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Onwijs lekker gegeten! Heel mooi stijlvol ingericht en heel vriendelijk personeel! Gezellig voor met zn tweeën maar ook met grotere groepen. Zeker aan aanrader!.
L J.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Het nieuwe a la carte menu was echt top! Heerlijk gegeten smaken waren heel goed op elkaar afgestemd. Al met al een hele fijne sfeervolle avond gehad.
Ellen L.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Blue Boy is van hun verrassingsmenu afgestapt en à la carte gegaan. Kaart is niet groot maar wel goed. Alles wat we gegeten hebben was heerlijk en zag er ook nog eens geweldig uit! De bediening was - sorry dat ik het moet zeggen - on-Amsterdams goed. Vriendelijk en kundig en ze nemen de tijd voor je!
denise S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
We hebben echt waanzinnig lekker gegeten bij Blue Boy afgelopen zaterdag! Allereerst is de ambiance warm, fijn en gezellig. Warm onthaald door het personeel en de uitstraling van het restaurant zorgde ervoor dat we tot rust kwamen, als een warm bad. Van het a la carte menu namen we ieder 4 gangen. De zalm was fantastisch, mooi opgemaakt met kwartelei, viseitjes, crème van avocado en tempura van nori. Daar hadden we best nog wat meer van gewild. De eend als tussengerecht was perfect bereid en mooi op smaak met pistache, miso en meiknol. Vooral de miso zorgde voor die fijne umami. (Even tussendoor, wat een mooi servies zeg! We hebben stiekem alle merken op zitten schrijven). De entrecote als hoofd, met zwezerik als supplement, mooi gegaard en heerlijk sappig met verse doperwten, witte asperges en dragon. Precies goed! Als dessert aardbeien met o.a. merengue en schuim van geitenkaas. Wow! Heel heel fijn! Overigens waren de wijnen ook super. Om te beginnen een viognier, daarna een witte houtgerijpte rioja (wow!!). Ik zag allerlei lekkers op de wijnkaart en wilde een mooie rode wijn nemen bij de entrecote maar omdat die witte rioja zo bijzonder lekker was ben ik niet meer verandert van wijn :-). Al met al echt een heerlijke ervaring bij Blue Boy, waarbij de eigenaar zorgzaam aandacht geeft aan alle tafels en ons een fantastische avond heeft bezorgd. Wij zijn fan!!
Belle D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Mijn vriend en ik hebben heerlijk gegeten afgelopen weekend. Wij waren hier om ons anniversairy te vieren. De ontvangst was goed! Personeel erg vriendelijk. We hebben nog een lekkere cocktailtje gedronken aan de bar voordat we aan tafel gingen. Het eten was top! Mooi opgediend ook. En de zaak ziet er prachtig uit. Enig klein puntje van kritiek de kaart mag wel meer opties hebben. Maar had begrepen van de personeel dat ze net overgestapt zijn van een vast menu naar een a la carte menu. Maar dat mocht zeker de pret niet drukken. Wij hebben een leuke avond gehad. Komen zeker terug!
bart-jan S.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Blue Boy is wat mij beteft echt een waanzinnige zaak al vanaf het begin, maar nu ze kiezen voor een a la carte menu ervaar ik dit als heel erg positief. Het gewaagde concept van een vastgelegd x aantal gangen menu kon ik waarderen, maar nu de remmen los zijn en er een a la carte menu is voel ik gek genoeg meteen ook dat in brede zin bij Blue Boy de remmen los zijn. De sfeer is anders, losser, het eten is beter, speelser, het personeel is minder begrensd, prettiger, je bent als gast vrijer en welkom op elke manier waarop je binnen wil komen. Eten aan de bar, aan tafel, of alleen een drankje doen, even chillen, alles is oke. Het gaat meer om de gezelligheid. En de kwaliteit blijft daarbij in alle details keihard overeind staan. Wat mij betreft een absolute aanrader voor de lange termijn!!
Denise V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Yes! Eentje van Casper Reinders hand! Het profiel; ben je <25 en foodvlogget/blogger/whatever en hou je meer van lullen over eten dan het ook echt doen? Top tent! Ben je iets meer gewend, hou je van eten en ben je nog net niet bejaard (lees 30-35)? Meahhh - viel tegen. Wijnen heerlijk, gerechten zien er mooi uit. Eten is qua smaak niet verassend, maar wel smaakvol. Porties: ai! Ben geen grote eter, en petite van stuk, maar na 5 gangen en € 100 p.p. best teleurgesteld. Prijs kwaliteit is onder de maat. Als 'iedereen' geweest is vraag ik me af hoe lang het restaurant nog bestaat..
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Met vier man hier gegeten. De bediening is echt ondermaats wat jammer is voor de totale beleving. Er werd 1 menukaart naast ons op de bank gelegd, waarbij we zelf na 15 minuten moesten vragen om een toelichting hierop. De sommelier was erg kort van stof bij de uitleg op de wijnen en verder werden kleine dingen vergeten (vragen om zout voor bij het brood). Naast de bediening was de kwaliteit van het eten en de wijnen erg goed, verrassende smaken en mooi opgediend. Al met al prima avond maar meer aandacht voor service zou goed zijn.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Met een groep van 12 personen hier een paar weken geleden gegeten. Een vast 4 gangen menu, wel met keuze uit vlees of vis voor het hoofdgerecht. Het eten was lekker, maar de smaken en ingrediënten niet verrassend. In deze setting was het prima en de entourage passend, maar met een kleiner gezelschap zou ik ergens anders heen gaan.
A. S.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Pretentieus restaurant, prijs/kwaliteit-verhouding is zoek. Bediening was aardig, maar aan het eind werden we aan ons lot overgelaten - we moesten zelf onze jassen zoeken en de deur werd niet opengehouden. Tafeltjes staan dicht bij elkaar, dus het is nogal lastig elkaar te verstaan. Eten is erg grof en zout. Desondanks was het er aardig druk.
krane C.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Geweldig vier gangen diner met een heerlijke wijn erbij! Hele bijzondere locatie, ga zeker snel terugkomen! Fijne service, en heerlijk gezeten de hele avond. Echt een superleuke nieuwe plek in Amsterdam.
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik heb hier vandaag met mijn vriend gegeten. We hadden 4 gangen en die waren allemaal heel goed. De wijn was heel lekker en goed afgestemd op de gerechten. De bediening was super vriendelijk. Het restaurant is op loopafstand van alles dus top qua locatie. Wij kunnen het van harte aanbevelen. Evenals de cockatails. Groetjes Laura en Lars
Laura D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Mijn vriend en ik hebben lekker gegeten bij Blue Boy. Wij hadden een 4 gangen menu met verschillende wijntjes. Leuke combinatie, lekker eten, kan niet fout gaan. Prijs kwaliteit was perfect. Fijn dat het restaurant dichtbij het station zit en ideaal om met onze vrienden van buiten Amsterdam af te spreken. Wij hebben genoten groetjes, •Laura en Lars
Emiel S.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Afgelopen vrijdag hier gegeten en ondanks hoge verwachtingen werden we een beetje teleurgesteld. De porties waren iets té geproportioneerd en de ietwat arrogante en chaotische bediening was niet behulpzaam en niet service gericht (1 dame deed het wél perfect). Eén van ons had een sesamallergie en daar werd ietwat nonchalant op gereageerd. Als toetje op de kers wilden we afsluiten met een Gin&Tonic, die door de hele tafel werd ervaren als een Gin&Soda. De barman en eerdergenoemde dame reageerden hier wel adequaat op, maar het kwaad was helaas al geschied. Zonde, hoge verwachtingen, een illusie armer en een mindere ervaring rijker en dat voor een allesbehalve milde prijs.
Bianca K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Erg knus en prachtig aangekleed, relaxte sfeer, zeer goede service en overheerlijke gerechten, bijzondere combinatie van smaken, zeker een aanrader!
Ivydrew14 .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten! Wij hebben gekozen voor de 5-gangen menu was erg bijzonder. De gerechten zijn erg goed op smaak. Niet te veel niet te weinig. De ceviche en sukade was echt fantastisch. Mijn vriendin is vegetarisch ook dat was geen probleem, ze hebben ook een vega menu. De sfeer was erg goed. Mooie zaak, zoiets zie je niet gauw in Amsterdam. Enige puntje van kritiek is dat het personeel niet goed uitlegde wat de gerechten inhield. Maar ze waren wel vriendelijk alleen beetje gehaast. Verder helemaal top! Wij komen zeker terug. Ook leuk voor een special gelegenheid.
Karijn C.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Een prachtig restaurant, waar je in een ontspannen sfeer luxe en heerlijk kan dineren, in de watten wordt gelegd en op je wenken bediend, met de heerlijkste gerechten en een no nonsense vibe.