Over restaurant Blue Amsterdam

De uitkijkpost van Amsterdam

Dertig meter boven de Singel schittert een glazen kunstwerk. Met een fantastisch uitzicht over de stad, bezoek je Blue Amsterdam per lift dwars door de Kalvertoren. Ramen van top tot teen omsluiten een strak blauw en wit sereen interieur. Het menu is beperkt tot de toppers en veelal zelfgemaakt. Goed om te weten: ze zijn gespecialiseerd in groepsdiners!

Meer informatie over restaurant Blue Amsterdam

Maandag 11:00 - 18:30
Dinsdag en Woensdag 10:00 - 18:30
Donderdag 10:00 - 21:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 18:30

9,1
Ronny D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
in 1 woord : WOW. Met namen het uitzicht, had hier uren kunnen zitten genieten. Vroeg gegaan voor het blue ontbijt , zoveel was het dat we het niet allemaal op kregen, van verse croissantjes tot aan de roerei was gewoon heerlijk. Bediening voor in de vroege ochtend heel vrolijk en behulpzaam. Zeker een tip voor anderen om hier eens te gaan eten en te genieten van het unieke uitzicht.
Wat leuk om te lezen dat je het fijn hebt gehad bij ons! Dankjewel voor de recensie. Heel graag tot een volgende keer!
Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Prachtige lunchplek met een waanzinnig uitzicht over Amsterdam. Jammer dat het ook ontdekt is door toeristen, maar dat is helaas "the down side" van wonen in de hoofdstad, daar kan Blue niets aan doen. En geef de toeristen eens ongelijk met zo'n uitzicht. Personeel is en blijft ontzettend aardig. Leuke jongens en meiden ! En hoewel de koffie nog steeds heerlijk is, bemerk ik de laatste paar keer dat ik er was een achteruitgang in het eten. Nieuwe kok ? Tosti's zijn kleiner en afgelopen zondag bruin brood met humus en gegrilde courgette. Humus smakeloos en courgette langs grill gehaald. Jammer. Zal het bij een volgend bezoek even melden aan personeel.
Beste Josefien, hartelijk dank voor je leuke recensie! Jammer dat het eten je wat tegenviel. Geen nieuwe kok en met kritiek gaan we graag aan de slag. De tosti's zijn inderdaad iets kleiner met ons nieuwe brood, maar daarom ook goedkoper dan voorheen. En als je je opmerking bij het eten meldt kunnen we er indien mogelijk snel iets aan doen.
Hopelijk tot een volgende keer!

Reactie van proever:

Je hebt helemaal gelijk. Zal een volgende keer directer reageren. Maar het is een oprechte zorg over het eten. Zorg dat jullie niet de keuken van "Eye" (aan het IJ) achterna gaan. Aldaar (ook) prachtig uitzicht, maar drukte/populariteit leidde daar tot achteruitgang keuken.
Jeroen1611 .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Super leuk om hier te lunchen met een waanzinnig uitzicht over de hele stad. Je moet het even weten hoe je er komt (met de lift in de Kalvertoren), maar dan heb je ook zeker een mooi uitzicht. Daarnaast is het eten ook prima. Ik had de kroketten met brood. Kortom een ideale plek om te lunchen wanneer je in Amsterdam bent.
Wat een leuke recensie Jeroen! Dankjewel!
Jules05 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Erg leuk als je een dagje naar Amsterdam gaat. Je kunt er lekker eten, het zijn gevarieerde lunchgerechten met voor ieder wat wils. Het uitzicht is prachtig en de setting erg gezellig.
Beste Jules,
Dank voor je positieve recensie! Hopelijk tot ziens bij Blue!

Loes en Lotte de Vos
SmakelijkEtentje .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Echt een unieke locatie in Amsterdam, wat een prachtig uitzicht.
De bediening was vlot, keurig en attent.
De maaltijd lekker en goed, niet heel verrassend maar voor een lunch is dat ook niet altijd nodig.
Een aanrader, een plek om naar terug te gaan.
Dank voor uw leuke recensie. Heel graag tot een volgende keer!
Lotte de Vos
QuincyJ .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2014
Inmiddels een paar keer bij Blue gegeten, en nog steeds uitermate tevreden! Vaak zie ik dezelde (jonge) mensen in de bediening, en ze worden met elk bezoeker vriendelijker! Bediening is top dus! Eten is ook altijd goed, gewoon een tosti of een broodje kroket is altijd goed, maar de kaart biedt veel meer mogelijkheden! Een echte aanrader is ook de huisgemaakte Limonade of Giner-Ale, echt zo'n leuk idee, erg origineel en lekker! Hier blijf ik terug komen, ook om de leuke locatie met geweldig uitzicht en niet te druk midden in het centrum van Amsterdam!
Wat een leuke recensie! Dankjewel. Erg fijn om te horen dat je vaker bij ons terug komt. Wij houden de huisgemaakte limonades op de kaart en we voegen er snel nog een aan toe.
Heel graag tot een volgende keer!
Lotte de Vos

Reactie van proever:

Dan moeten we helemaal terugkomen om die te proberen

anf 2e reactie van restaurant:

Ze staan inmiddels op onze nieuwe kaart. Wees welkom om te proeven!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Door een chronisch gebrek aan hoogbouw in het centrum van Amsterdam, is Blue zo'n beetje de enige plek waar je een goed 360° overzicht van de stad hebt. Alleen al hiervoor is het een goed idee om eens langs te gaan. De lunchroom zelf is strak en modern ingericht en omdat het geheel rondom de liftkoker is gebouwd, lijkt het nooit erg druk hetgeen een sereen gevoel geeft. Het eten is prima al is het misschien een tikkeltje aan de dure kant. We hadden de pompoensoep met brood en het landbrood met warme brie, peer en witlof. De soep was iets aan de dikke kant maar verder goed op smaak. De bediening was vlot en vriendelijk.
Beste Pierre,
Hartelijk dank voor deze recensie. Hopelijk tot een volgende keer bij Blue!
MLouisevE .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Blue moet je gezien hebben. Prachtig, sereen, een gevoel van wellness midden in de stad. De koffie en lunchgerechten zijn heerlijk en de bediening is vriendelijk. Dit is de enige plek in de stad waar ik blijf komen. Trendy nieuwe cafés komen als paddestoelen uit de grond en het leuke nieuwe is er snel vanaf maar Blue blijft mooi. Het uitzicht op de stad en het gevoel wat ik erbij krijg kan ik niet beschrijven. Drink eens koffie op een doordeweekse dag en ervaar het zelf.
Hartelijk dank voor deze mooie recensie. En heel graag tot ziens bij Blue!
K91 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Ik kom regelmatig bij Blue en kan niet anders zeggen dan dat ik altijd zeer tevreden ben over het eten en de service! Lekkere broodjes (Sandwich Blue is echt een topper!!), snel en vooral vriendelijk personeel en het mooiste uitzicht van Amsterdam! Er wordt lekkere koffie geserveerd en er heerst altijd een fijne sfeer. Een absolute aanrader en ik zal zeker een trouwe klant blijven!
Dank voor je recensie! Wat ontzettend leuk om dit zo te horen van een vaste gast! We hopen dat je ons nog vaak zult bezoeken.
Annabel1959 .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Vandaag weer eens bij Blue geweest. Ze hebben sinds kort een nieuwe kaart, maar gelukkig staat de Sandwich Blue er nog steeds op. En de nieuwkomer, een salade van bietjes, linzen, venkel, waterkers en schapenkaas is ook een aanrader.
De koffie is als zoals altijd erg lekker.
Liever kom hier doordeweeks, in het weekend kan het hier behoorlijk druk zijn, wat ook wel logisch is voor zo'n mooie plek.
Als ik gasten heb neem ik ze hiermee naar toe.
Lekker eten, redelijke prijzen en vooral erg vriendelijk personeel!
Beste Annabel,
Wat leuk om zo'n recensie te lezen! Daar worden wij erg blij van! Hartelijk dank daarvoor en heel graag tot ziens.
KarelvanDuren .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Hier voor de lunch geweest, ik had de spaghetti. Die op goed van smaak was maar wel aan de dure kant voor wat je krijgt. De bediening was wel langzaam, duurde lang voor we een bestelling konden plaatsen.
Geachte heer van Duren,
Hartelijk dank voor uw recensie. Fijn om te horen dat u lekker hebt gegeten. Wij doen altijd ons uiterste best om iedereen zo snel mogelijk te helpen, maar op Hemelvaartsdag heeft het door extreme drukte wat langer geduurd dan normaal. Onze excuses hiervoor!
FineTasting .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Zaterdagmiddag met moeders een lunch genuttigd. Grappige locatie die je niet zomaar verwacht zo midden in de Kalvertoren. Lunch was ok, gedurende de middag aan de vieze tafel gezeten, bij vragen of deze schoongemaakt kon worden kregen we een snauw dat het druk was. Broodjes duurde verder wel even (brie en buffelmozzarella), maar waren prima van smaak. Jammer dat er geen diner gedraaid wordt met dit uitzicht.
Hartelijk dank voor uw recensie. Het betreurt ons zeer dat u niet tevreden was over de service. Het was zaterdag 3 mei een erg drukke dag, maar dit mag nooit een reden zijn om niet vriendelijk geholpen te worden. Het spijt ons zeer en we hopen dat we het nog eens goed met u mogen maken.
Majtie .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2013
Leuke lunchroom waar je heerlijke luxe broodjes kunt eten. Ze zijn wat aan de prijzige kant maar dat viel wel te verwachten op zo'n locatie en met de verse ingrediënten die gebruikt worden. Broodje met huisgemaakte pesto, semi zongedroogde tomaten en buffelmozzarella was verrukkelijk. Hier kom ik zeker nog eens terug!
Jenny Q.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2013
Wauw, wat een mooi uitzicht heb je bij blue !! Spontaan en vlotte bediening. de verse broodjes Hollandse garnalen met remoulade van knolselderij en Gerookte rib-eye met wasabimayonaise en little gem waren ook prima, ietsjes lang gewacht maar met dat uitzicht konden we niet klagen. we namen Cheesecake (iets aan de te zware kant) en Lemoncake (prima!) met een kopje cappucino toe (wat een mooi opgeklopt schuim). nou onze middag kon niet meer stuk!! Toppertje
Bairbre S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2013
Natuurlijk kom je hier eerst voor het mooi uitzicht op een zonnige dag, maar ondanks hoe makkelijk ze klanten kunnen binnen krijgen, vond ik de bediening verbassend attent en vriendelijk! Eten was heel vers (blue sandwich en morzarella etc gegeten), klassiekers maar goed in elkaar gezet. Wel prijzig maar ze zijn de enige volgens mij met zo een uitzicht... toch?
Albert87 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Leuke lunchgerechten die net even anders zijn dan standaard. Het decor en de koffie nodigen uit om je laptop mee te nemen en te blijven zitten (en net doen alsof je werkt).
Thomas R.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2012
Woensdagmiddag 11-07-2012 hier geluncht met regenachtig weer. De Locatie is super, midden in de stad als ideale uitvalsbasis tijdens het winkelen. Zeker als je niet buiten kan zitten elders is dit een leuke locatie. Interieur is prachtig en het uitzicht erg leuk.
Eten was goed, broodjes zijn niet goedkoop maar het geld wel waard. (+- €8,-) Goed brood met ruim beleg, redelijk grote porties voor een lunch maar dat is top! Drankjes, 2 fris gehad dus daar kan niet veel aan mis gaan. Het personeel is ok, niet heel vriendelijk. Ook verschillende gezichten aan de tafel. Kom toch zeker nog een keer terug als het geen weer is voor een terrasje.