Bloomingdale

Kan beter
Kan beter
Joyce_H .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Wat een slechte service. Bij het bestellen van een lunch werd ons medegedeeld dat gerechten met eieren, kip en geitenkaas helaas niet gemaakt konden worden omdat deze ingrediënten al 2 dagen niet in huis waren. De keuken werkte erg voor op de bar waar de drankjes van moesten komen, met als gevolg dat we ons eten al op hadden en we onze drankjes nog niet Hassan gekregen. We hebben 45 minuten op een ice tea en een koffie moeten wachten. De prijzen zijn ook behoorlijk hoog. Erg Jammer en bovenal zeer onprofessioneel voor zo een zaak.
Bijlangenaniet .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Veel te duur voor wat je krijgt. Sausjes in plastic bakjes. Bediening sloom en daarom lauwe koffie. Wat een soptent. Ik zou een andere tent kiezen bij Bloemendaal aan zee
Em@Iens C.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Met lekker weer is het gewoon heerlijk om hier te zitten. MAAR wat is de service toch bizar slecht hier! bij het afnemen van de bestelling werden we niet begroet, niet aangekeken, niet gevraagd wat we wilden bestellen, de serveerster kwam alleen staan en bleef kijken naar haar apparaatje, misschien een heel ingewikkeld ding?? ze herhaalt de drankjes niet, drankje die ik 2x benoemde kwam uiteindelijk dus niet, heb na 3x vragen na 30 min pas de rose eindelijk gekregen! Bij de bestelling werd ook gelijk afgerekend, raar dat we al moeten betalen zonder ook maar iets gekregen te hebben en achteraf het allemaal ook bizar lang moest duren. Bloomingdale heeft de laatste tijd echt ontzettend slechte service en maakt misbruik van de mooie locatie. Dus of iemand anders de gelegenheid bieden om er een succes van te maken of je personeel trainen en je gasten bedienen zoals het hoort!
Julius T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Na even uitgewaaid op kil strand zijn mijn zus en ik hier binnengelopen. Buitenkant doet anders vermoeden dan het er binnen uit ziet en aan toe gaat. Uitzicht was helemaal niet bijzonder, donkere terrasmuren en spiegelend glas, waardoorheen weinig van een zonsondergang of strand te zien was. Muziek vonden wij ook niks, en net wat te hard, de heren-wc was ronduit vies. De menukaart levert stress op, vanwege de nodeloos ingewikkelde layout en beperkte tijd-marges. Tot 16:30 lunch (en onduidelijk wat daar nu precies onder valt op de kaart), vanaf 17 uur pas avondeten bestelbaar, dus je moet gaan puzzelen als je er om 16:20 binnenstapt. Beetje arrogante bediening, maakt afzeikgrapje als ze de bestelling op komt nemen, van dat millenial hipster-gedrag waar ik niks van moet hebben eerlijk gezegd. Als je beiden iets te drinken hebt besteld, is het wat mij betreft niet netjes om dat gescheiden (met 6 minuten ertussen) op tafel te krijgen. Zus kreeg koud kopje koffie, waarvan 1/3 ernaast was geknoeid tijdens het brengen (zagen wij gebeuren), schoteltje kledder. Geen reactie daarop van bediening, is hier schijnbaar gewoon. Verwacht je niet voor die prijzen. Mijn zus moest iemand anders roepen, van ver, om eindelijk die koffie verwisseld en warm te krijgen. En zelfs daarna kwam pas mijn 'Detox' bosbes-zwartebes, die meer deed denken aan verdund sapje uit een goedkope supermarkt dan het bijzondere wat de kaart ervan maakt.
Toen kwam de Mixed platter, van 21 euro. De karige hoeveelheid deed ons bijna vragen of dit wel de goede bestelling was. Met 'plukbrood', wat in werkelijkheid bestaat uit 3 mini bolletjes, die niet eens vers leken. Zonder bestek, maar wel met plakken zalm en losse sla en wat garnering in (te kleine) plastic bakjes. Schijnbaar moeten we alles met de hand eten. Geen servetjes. Die bleken een end verderop wel op onze tafel te staan. De kaasblokjes waren saai (en niet bio, dat proef ik tegenwoordig), de bitterballen bijzonder onhollands (melig, bijna geen vlees), krijg je werkelijk al beter als je die bij een febo uit de muur trekt. 2 aardbeitjes, wat druifjes, wat weinig gekruide snackjes. Hun huisgemaakte Aioli (in zo'n mini plastic bakje) proeft niet anders dan de goedkoopste van een Jumbo. Allemaal wat summier, voor 21 euro haal ik ongeveer 4 keer dezelfde hoeveelheid, maar dan organic en lekkerder ingredienten uit de Albert Heijn tegenwoordig. We hadden spijt dat we niet gewoon even langs een AH waren gegaan en het thuis beter hadden gedaan, en gezelliger. Het is hier ook nog eens betaald parkeren, namelijk.
CY M.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Achteraf gezien hadden we beter eerst op Iens kunnen kijken voordat we hier gingen zitten. Ik en m'n vriend waren hier nooit geweest en hadden er vroeger weleens over gehoord. Hippe tent etc., maar dat was inderdaad vroeger! Was meer vergane glorie, alhoewel, gezien de oude recensies was er misschien nooit glorie geweest?! We kwamen binnen, niemand verwelkomde ons. We zijn nog geswitcht van plek, toen werden we nog steeds niet opgemerkt. Na lang wachten en geprobeerd aandacht te trekken, is uiteindelijk m'n vriend naar binnen gegaan om te bestellen. Daar werd hem gezegd dat iemand zo langs zou komen. Maar dat was niet zo. Hij weer naar binnen en toen maar daar drinken gehaald, maar eten bestellen moest per se bij iemand die buiten liep. Ook dat duurde weer even. De vieze glazen van de vorige gasten stonden er toen ook nog steeds. Werd uiteindelijk weggehaald. Menukaart was saai en nogal erg hoge prijzen voor wat het was. Het eten kwam daarentegen erg snel. Het was te eten. Niet overweldigend, maar ook niet extreem slecht. Saaie smaken. Maar prijs-kwaliteitverhouding is wel scheef. Porties waren niet ruim. Ik kon alles op. Daarna steeds weer aandacht proberen te trekken om weer iets te drinken te bestellen, duurde ook weer even. Het lijkt bijna alsof ze het expres doen, mensen niet zien. Uiteindelijk na het drankje weggegaan en besloten om geen fooi te geven. Hier hoef ik niet nog een keer naartoe. Jammer, uitzicht op zee was wel mooi...
Angeliek64 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Zeer teleurstellend. Beperkte kaart niet van deze tijd. Slechte prijs-kwaliteitverhouding. Kipsate droog, net als hamburger. De beloofde salade is zo weinig dat het geen naam mag hebben, verkleurd en verlept. Kortom armoedig en onprofessioneel.
Lianne B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijke laid back sfeer, typerend voor dit soort gelegenheden. Veel personeel, merendeels vriendelijk en bekwaam. Ruime kaart, standaard happen maar ook bijzondere variaties. Prijzen stevig.
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Een subliem terras heeft Bloomingdale. Heerlijke ligbedden, lekkere banken, dikke kussens, zicht op de zee. Kortom, genieten! We drinken een borrel heerlijk buiten, genietend van de zon. Bij regen kan je nog heerlijk onder een van de diverse afdakjes zitten. Binnen is het op een rustige dag te rustig en de uitstraling binnen is ouderwets en niet van de deze tijd. We besluiten dan ook elders te gaan eten... De bediening was op deze rustige namiddag prima en vriendelijk.
nano89 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Ik begrijp niks van de negatieve reacties op IENS. Heerlijk gegeten, voor goed bedrag. Ik kon het eten zelfs niet op, er was genoeg! De bediening was vriendelijk en keurig. Ook het decor is prachtig. Heerlijk in de zon gelegen op een loungebank met lage tafel!
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Vandaag met verbazing de bloomingdale ervaring ondergaan. Ik verwachtte een tent met kwaliteit en finesse. Het enige wat aan de verwachting voldeed waren de prijzen. Die liggen op het niveau van de 'betere strandtent'. Maar oei oei oei. De gerechtjes die wij namen waren maar heel gewoon of best lekker maar karig. De bediening stond enorm te klooien om hapjes op de lage en te kleine tafeltjes buiten te serveren, er werd rustig op aangestuurd om hen mee te helpen, aan te pakken enz. Ondanks een heerlijk zonnetje kleding nat van de nog vochtige kussens, het water drupte fors op de vloer. De rekening, nog nooit meegemaakt, werd als een genoemd bedrag gepresenteerd. Daar dit nog absurd hoger uitviel dan we al verwachten, gevraagd te specificeren, waarop allerlei niet gegeten gerechten en drankjes. Werd zonder gemor recht gezet dat was fijn. Maar al met al mij zie je niet terug bij bloomingdale. Ik ken plekken waar je 10 x meer waar voor hetzelfde geld krijgt.
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wij waren met >20 personen voor een strand-event met BBQ. Dankzij de regen prima (betaalde) parkeergelegenheid maar dit zal op een zonnige dag een probleem zijn. Mooie locatie aan het strand met leuke terrassen en ook binnen trendy ingericht met veel hout. Kwaliteit van ons BBQ buffet was prima en qua drinken kwamen we niets tekort. Personeel kwam vaak vragen of we nog wat wilden maar vaak 1 minuut na elkaar. Betere onderlinge afstemming kan irritatie voorkomen.
Tabitha V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Dacht altijd dat het "the place to be"was.
Maar dat is het zeker niet.
Vloer binnen erg ongelijk.
Personeel wel erg vriendelijk.
Voorgerecht sashimi was lekker, beetje karig.
Het hoofdgerecht wilde opgediend worden terwijl we nog aan voorgerecht zaten.
Slechte zaak .
We wilden ons hoofdgerecht liever binnen eten, omdat het toch wel flink afkoelde.
Maar dat was niet mogelijk door een feest binnen.
Hoofdgerecht was tonijn die ik rauw van binnen wilde.
Tonijn was niet echt vers, en was al koud.
De ravioli was lekker maar eveneens binnen 2 minuten koud.
Dit genuttigd met ieder en wijn , een water en een koffie kostte 100 euro.
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Wat een over het paard getilde desillusie! Ten eerste maakte het decor de verwachtingen verre van waar. Saai, oud en ongeïnspireerd. En dat op zo'n zonnige dag.
De bediening kwam laat, keek nauwelijks rond, werkte traag. De koffie was koud, de bierglazen niet gespoeld. Broodjes met "huisgemaakte" aioli & Tapenade besteld. De saus kwam in plastic bakjes, het brood was simpel breekbrood en van lage kwaliteit. Krijg je 5 stukjes: 2-om-2-om.... één?? Had de bediening honger ofzo? Ten slotte had ik nog een vraag over de BBQ (kosten etc.), maar daar had niemand een antwoord op, de 'kenner' was afwezig. Helaas wist ik dat pas na 3 keer nagevraagd te hebben. Ik mocht een mail sturen...

De kaart lijkt ook in een middagje in elkaar geflanst. Typisch gevalletje dertien-in-een-dozijn. Heineken van de tap, schnitzel, kipsaté, hamburger... En de champagne? Uiteraard: Moët & Chandon. Lekker makkelijk. En dan over de prijzen nog maar niet te spreken!

Absurd hoe zo'n tent zich als "exclusief" profileert maar werkelijk niets bijzonders te bieden heeft. Waar betaal je dan wél voor? We wilden er dineren maar dat plan was na het aperitief wel van de baan. Dan maar naar de buren!
Lisa2442 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Zelfbediening??? Pas na een half uur kunnen bestellen na zelf naar binnen te zijn gelopen, lauwe bitterballen, Ander half uur!!!!! Op ons eten moeten wachten, overal rotzooi van vorige gasten, onze tafel stond ook de hele avond vol met onze lege glazen en borden, geen koffie kunnen bestellen omdat dat op drukke dagen niet geserveerd word??? Sorry??? Een strandtent zonder koffie? Bestaat dat? En om het nog even af te maken, word er na het afrekenen niet eens gedag gezegd. Om te huilen echt waar!
Roelfien V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Onvoldoende personeel, daardoor erg lang wachten. Alle tafels vol met restanten , servies en glazen van vorige gast. Rommelig daardoor. Wel super plek!!
Gerjan88 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Net met 5 personen bij bloomingdale gegeten. Wat een drama. 1,5 uur op het eten moeten wachten. Toen we het kregen koude tosti. Ondertussen was de keuken al gesloten omdat die het niet aan kon. De manager kwam met excuses als weinig personeel en druk. Jammer mooie plek voor een eettent maar het is geen aanrader.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Ik zit deze recensie te schrijven op een loungebed voor de Bloomingdale. Het is vandaag supermooi weer maar het is niet druk. Enigzins voorbereid op een teleurstelling door de lage cijfers op iens bestelde ik een Thaise kipsalade. Wat een positieve verrassing! Bord leeggelikt en de witte wijn is ook lekker. Het zal komen omdat het rustig is maar de bediening is voldoende aanwezig en erg attent. Een fikse korting op ons loungebed maakt deze dag perfect.
yfje .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
We gingen er met 10 man s'avonds eten. Er was van tevoren een tafel gereserveerd. Wij werden aan een tafel midden in het restaurant gezet in een soort kuil onder de luidsprekers die keihard stonden. De zaak was verder leeg. Vier keermoeten vragen of het zachter kon want niemand kon elkaar verstaan. het ging wel even zachter maar dan moest er toch weer iemand aan de knop draaien om het harder te zetten. We hadden totaal geen uitzicht naar buiten. Het was er steenkoud want alle deuren stonden tegen elkaar open en het tochtte behoorlijk. Een paar keer gevraagd of de tocht eruit kon door een of meerdere deuren te sluiten. Dat heeft ruim een uur geduurd. Iedereen zat inmiddels met z'n jas aan, aan tafel.
De menukaart klinkt leuk maar is zeer prijzig. Een aantal van ons wilden dry aged weiderundvlees bestellen. Een van ons vroeg of ze niet de helft kon krijgen want 350 gram vlees is wel veel. Antwoord was dat er een groot bot aan zat dus met de hoeveelheid vlees viel het wel mee. Op de vraag of het dus Cote de boeuf was, werd ja geantwoord. Verder moesten we het vooral "rare" laten bakken, want dan was het super mals. Toen het vlees dan eindelijk kwam, was de constatering gelijk dat het absoluut geen Cote de boeuf was. Gevraagd wat er dan wel op ons bord lag, want het vlees was wel 'rare' gebakken maar desondanks super taai en vol met vet en zenen. Vanuit de keuken kwam het antwoord dat het entrecote was. Ook dat klopt niet, het leek er in de verste verte niet op en zo taai heb ik dat nog nooit gegeten. Gewoon niet te eten en dat voor € 28,50 !!! Verder lag er op het bord slappe,bleke frieten en wat groente. Wat een aanfluiting. De Thaise kip cashew viel wel in goede aarde. De dame in de bediening was niet op haar mondje gevallen en ronduit brutaal.
Verder was de wijn wel goed maar veel te duur, net zoals de koffie.
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
De eerste stranddag dus op naar Bloemendaal. Gelijk maar naar binnen bij de eerste de beste en dat is Bloomingdale, onder aan het talud. Na een 15 min. werden wij ontdekt en bestelde de koffie die uitstekend smaakte. Toen het eten besteld en daar gaat het mis waar het eigenlijk niet mis kan gaan want zij werken met een pda en dan bestel je toch op tafelnummer. De man met de pda is de enige die het begrijpt,de rest loopt als een kip zonder kop met bestellingen rond en hebben geen idee waar het naar toe moet, dit gaat de hele middag zo door, ook de tafels worden niet afgeruimd en werkelijk alles gaat fout. Een ding, het eten is niets mis mee. Dan zijn we ook nog van plaats moeten wisselen vanwege de stoelkussens die drijfnat waren, wij waren niet de enige. Ga het volgende keer toch nog een maal proberen want de zaak is mooi.
restaurantlovers .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Geluncht bij bloomingdale. Een echte strandtent. Vroeger echt vernieuwend, tegenwoordig een van de velen. Het was een beetje bewolkt en redelijk rustig daardoor. Baguette carpaccio voor 9,50 besteld. Lekker, maar aan de kleine kant voor deze behoorlijke prijs. En iets teveel grove ui. Bediening ok, al hou ik niet zo van: 'ik zal even mijn collega roepen want ik mag geen bestellingen opnemen.' Maar goed daar is nu eenmaal voor gekozen. Was allemaal ok, maar teveel geld voor wat je krijgt. Ik zou er nog weleens binnenvallen wellicht, omdat de locatie zo handig is, maar niet speciaal naar teruggaan.