BLOOM kitchen bar

Achteromstraat 6 1381 AV Weesp Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant BLOOM kitchen bar

Maandag en dinsdag gesloten
Diner woensdag t/m zondag 18:00 - 21:30u

Uitmuntend
9,4
9,3

Jouw recensie over het restaurant BLOOM kitchen bar

Boukiejan B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Topkeuken met heerlijke wijnen. Zeer aan te raden. Neem gerust plek aan de bar. Kan je zien hoe alle heerlijkheden worden gemaakt!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Wauw! Blij om zo'n mooi restaurant in de buurt te hebben. Extra leuk is dat er expliciet de mogelijkheid wordt geboden om te beginnen op het terras aan het water en als de temperatuur in de loop van de avond zakt te verkassen naar een mooi tafeltje binnen. Het beste van twee werelden.

Ditmaal waren we met name onder de indruk van de kreeft met beurre blanc (fijn gecombineerd met een Catarratto / Zibibbo) en de kabeljauw met chorizo. Ook het dessert met blauwe bessen en melkijs was verrassend fris en aangenaam. Wel lijkt de chef vis en zeevruchten ietsje gebalanceerder te kunnen serveren dan vlees; hoewel het kalf heerlijk was, was dit het enige gerechtje wat nog net niet op 'ster-niveau' zit. Al het andere doet vermoeden dat de ster al binnen is... ;)

Kortom: heerlijk eten op een mooie locatie, met zeer prettig personeel. Aanrader!
rein Z.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Echt heerlijk gegeten! Chef Jeroen biedt een kleine kaart, met prachtige gerechten met onverwachte smaakcombinaties. Heel aardige attente bediening en onder leiding van eigenares Pauline die ook heerlijke passende wijnen serveert. Heel mooi aan het water van “de kom van Weesp” gelegen, prachtig modern ingericht. Een echte aanrader.
Michel D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2017
Eten is heerlijk. De keuze is beperkt, dat is soms jammer. De gerechten zien er prachtig uit. De bediening is leuk en vriendelijk. Echt een aanrader!!
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Bloom is goed bezig. Zeer fraaie gerechten, lekkere wijnen en vriendelijke bediening. Het Weesper Lam is niet te versmaden en de uitvoering van de kabeljauw is fraai. De klapper? Het dessert met rabarber, vol van smaak en friszuur. Heerlijk!
Sommigen zullen stellen dat dit restaurant 'sterwaardig' is, en inderdaad, de keuken lijkt me er klaar voor. Wel is de attente en vriendelijke bediening wellicht nog wat 'junior'. Wat ons betreft draagt dit juist bij aan de charme. We komen hier graag terug!
Jacobburggraaf N.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Wat een verrassing zo"n goed restaurant in Weesp. Alle gerechten origineel en goed op smaak. Prima bediening. Uitstekende verhouding prijs/ kwaliteit. Sterwaardig.
Marly S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Verrassend eten, prachtig opgemaakte borden en hele verzorgde en attente bediening. Alles klopt hier. Dit is een waanzinnige tent om in Weesp te gaan eten.
Denise Raquel R.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Geweldig avond gehad vandaag bij Bloom. Met prachtige, verassende en smaakvolle gerechten. En vriendelijke en professionele bediening! Heerlijk genoten, graag tot ziens Bloom!
Jos D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Al lange tijd stond Bloom op mijn bucketlist. De verwachtingen waren hoog, vooral om in Weesp een goed restaurant te kunnen vinden. Met recht gevonden! De ligging is mooi aan de sluis met een klein terras. Binnen een mooie inrichting en een open keuken, als straalt rust uit, ondanks de hectiek van een keuken en geen etensluchtjes, en dat is absoluut een compliment waard bij deze kleine ruimte! Mooie kleine menu met voldoende keuze of drie, vier of vijf gangen menu. Wij kozen voor twee gerechten, zalm van de BQQ en zomertruffel pasta vooraf en kalf van de binnen BBQ als hoofdgerecht. Beide voorgerechten waren met secuur opgemaakt en mijn paste smaakte voortreffelijk. Het kalfsstuk was zeer mooi gegaard. Een steakmes werd er bij geleverd. De tafel aankleding, servies en bestek, alles klopt hier. Bediening is lerend, maar correct. Als wijn koos ik voor rose, mooi droog en pit. Je kan ook eenvoudig binnenlopen, ze hebben een aantal zitplaatsen aan de bar. Kortom, een adres waar ik zeker naar terug ga.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
absolute topper in de verre regio! Aantrekkelijk geprijst 5 gangen diner met bijpassende wijnen. Groente van de lokale zorgboerderij en topkwaliteit vis en vlees. Heb de afgelopen 2 jaar ook in 3* Lybrije en 2* Parkheuvel gegeten maar de smaaksensatie hier is deels nóg beter....nog sterker: het Kalfsvlees met tuinbonen chorizo en 2 sauzen vanavond was mogelijk het lekkerste gerecht dat ik on 10 jaar gegeten heb!!! Bediening wist ons van 6 maanden geleden nog inclusief individuele koffievoorkeur....verbijsterend! Interieur erg industrieel dus tip: eet buiten of reserveer aan de kitchenbar! (dan heb je ook leuk contact met chefkok eigenaar ....mooie vent)
Ilja .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Bloom Kitchen Bar in Weesp, wat een genot om hier te zitten. Vriendelijke, gezellige en gastvrije bediening en trouwens, ook de koks weten goed met gasten om te gaan. Altijd handig met een open keuken. We zijn de avond buiten begonnen op het terras aan de gracht, waar je af en toe een bootje langs ziet varen en wat toch altijd net wat extra's geeft aan een terras. De heren begonnen met een wispe biertje. Het bier uit de gooi en Vechtstreek, wat helaas, in ieder geval voorlopig nog, in Utrecht gebrouwen wordt. Smaakte voortreffelijk. We kregen een drietal amuses al voor wij een keuze gemaakt hadden van het menu, waarmee de avond gelijk goed van start ging. Als eerste een soort cakeje van doperwten, met een crème van doperwten en mint. Daarnaast of eigenlijk daaronder lagen krokantjes van gepofte knoflook met een cremetje van gepofte knoflook. Daarna kwam gepofte rijst met curry en bloemetjes van de bieslook. Toen besloten allemaal een driegangenmenu te nemen. Drie van de vier zijn gestart met de tonijn. De tonijn was gekruid met satekruiden wat echt een topcombinatie was. Daarnaast lag een crêpe met daarin ook tonijn, erbij lag rettich en een vinaigrette van koriander werd er aan tafel bij geschonken. De vierde persoon aan tafel had gekozen voor de witte asperges met een dunne broodkorst en een gepocheerd ei, die perfect liep na het opensnijden. Ook erg lekker, want uiteraard wel even geproefd! Daarna voor dezelfde drie het kalfsvlees, geserveerd met mini pannenkoekjes van kikkererwten, tuinbonen, chorizo en een eigen jus. Daarbij lag ook een schuim maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik niet meer weet waar die van gemaakt was. Voor de vierde persoon hier wederom de asperges. Dit keer met kabeljauw, doperwten, gedroogde ham en twee verschillende sausjes beide bereid met het wispe bier. Als dessert hadden wij allen de cheesecake, maar er wel voor gekozen deze binnen te nuttigen aangezien de zon verdwenen was. De cheesecake was zeker geen slechte keuze. Zo lekker, we hebben er allemaal onze vingers bij afgelikt. Inclusief het kindje die we mee hadden, wat overigens geen enkel probleem vormde. Flesje opwarmen, extra broodje, fantastisch verzorgd. Maar goed, de cheesecake. Gedeconstrueerd op het bord, met een crumble, gel van aardbeien, cremeux van aardbeien en verse aardbeien. Erg lekker! Het restaurant is modern en strak ingericht, er is de mogelijkheid aan de bar te eten die langs de open keuken loopt. Een foto van de inspiratiebron van de chef hangt prominent in het restaurant, de beroemde foto van Marco Pierre White, ja die met sigaret! Mooi om zo te laten zien waar je je inspiratie vandaan haalt, en een groot chef te eren. Dit restaurant gooide bij ons hele hoge ogen en komt zeker op ons favorietenlijstje. Ga er ook eens kijken, je zult er geen spijt van krijgen!
sensation2015 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heerlijk gegeten op het terras bij BLOOM Kitchen Bar in weesp. Het eten overtrof al onze verwachtingen. De favoriet van de avond was toch wel de Tonijn gemarineerd in satekruiden. Dit gerecht werd aangevuld met Chipjes van Charlotte en een rolletje van Rettich gevuld met tonijn en om de smaak op en top te maken bijgestaan door zowel een creme als een schuim van Wispe Bier

Over de Service niks anders als lof. Dit was ons eerste avondje uit eten met ons zoontje van 5 maanden en dit was geen probleem, werden heel vriendelijk geholpen, niet te snel niet te langzaam. Hebben rustig de tijd gehad om te eten en tussen de maaltijden door het even te laten zakken.

Het Decor buiten spreekt voor zich; een heerlijk plekje aan de grachten van weesp met de bijbehorende uitstralling, Binnen erg strak misschien naar mijn idee iets te strak wel heel mooi, een open keuken zodat je precies kan zien hoe je eten gemaakt word

Al met al een topavond tegen een hele schappelijke prijs
HuibvBerckel .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Restaurant Bloom in Weesp is zeker een aanrader. Uitermate vriendelijke bediening en het eten is super. Er wordt met veel aandacht voor de gast gekookt. Leuke en bijzondere amuses. De opmaak is uitmuntend en ziet er fantastisch uit en dat voor een zeer schappelijke prijs. Het is ook erg leuk dat de kok aan tafel komt uitleggen wat je gaat eten. De locatie is aan de haven is prachtig. Zeker als je buiten kan zitten. Mocht je dus een keer in Weesp zijn zou ik er zeker langs gaan!!
Catherine76 C.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Op zoek naar leuke restaurants denken wij (inwoners van 't Gooi) niet zo snel aan Weesp, maar door de goede recensies toch bij Bloom Kitchen Bar terecht gekomen. En wat een fijne verrassing! Hier staat een jong, enthousiast team ontzettend lekker te koken.
Het niveau van de gerechten is nog wel wisselend. Zo waren wij niet zo heel enthousiast over het hoofdgerecht met eend, die was te droog. Maar daar stonden een heerlijk voorgerecht, tussengerecht en (vooral) nagerecht tegenover. Wie had gedacht dat rozemarijn-ijs zo lekker was?!
Het restaurant zit in een prachtig pand op een hele leuke plek aan het water. Inrichting is erg mooi: fris, licht en toch gezellig. Bediening is ook erg prettig: voorkomend zonder dat het te formeel wordt.
Wij zullen dit restaurant zeker blijven volgen, en komen graag snel weer terug!
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Een fraai aan het haventje gelegen restaurant. Het zal er vooral zomers met de vele varensgasten wel druk worden. Binnen imponeert het als een restaurant uit Kopenhagen, gelet op de strakke en moderne vormgeving. De akoestiek is goed.
Het driegangen diner is uit de kunst. Het bijpassende wijnarrangement eveneens. Het wijnglas mag wel met een paar slokken meer gevuld worden, gelet op de prijs. De bediening is adequaat en vlot. Ook in de open keuken wordt stevig en geroutineerd doorgewerkt.
Het "Koffieservies" is aan de dure kant, maar dat komt natuurlijk door de heerlijkheden die erbij geserveerd worden. Benieuwd wat het kost als die er niet bij zitten. Het servies als zodanig is mooi, maar met een oortje eraan zou je bij de thee niet je vingers branden (alleen ziet dan de mok er een stuk knulliger uit).
Al met al een goed restaurant en een aanwinst voor Weesp.
Rudy V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Prachtige locatie, relaxte sfeer, heel vriendelijke bediening die goed overzicht heeft. En natuurlijk geweldig eten van kok Jeroen en zijn team. Absolute aanrader is het 5-gangen menu (porties worden aangepast zodat het comfortabel blijft). En ook niet onbelangrijk: slechts 5 min. lopen van het station, dus dat is geen reden om het prima bijpassende wijnarrangement te laten staan.
arielle D.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Eindelijk in Weesp een plek om lekker te eten in een ontspannen sfeer. Het eten ziet eruit als een kunstwerkje. Porties zijn behapbaar.
Marion G.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Verassend Verrukkelijk Verfijnd !!!
Wat een kok met passie staat hier in de keuken.
Ieder bord is met veel zorg opgemaakt en het is niet alleen een lust is voor het oog!
Ik heb genoten van de zeebaars als voorgerecht, de runderhaas als hoofdgerecht en een heerlijk ananasdesert.
Remon R.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
lekker eten, goede bediening, leuke ambiance. ambitieuze gerechten, goed bereid en heerlijke smaken. de Hollandse eend is een absolute aanrader. mooie locatie. leuke avond gehad.
Conny84 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Afgelopen vrijdag voor de 3e keer bij Bloom Kitchen Bar gegeten. Net als de twee voorgaande keren wederom een feest. De kaart is klein maar daardoor overzichtelijk en makkelijk voor de moeilijke beslissers (zoals ik). De kaart wisselt regelmatig. De gerechten zijn verfijnd en zien er prachtig uit. Ons hoofdgerecht (eend met vijgenjus) was echt fantastisch. Maar ook het voorgerecht (merguezworstjes met couscous) en het dessert (under the appletree) waren heerlijk. Daarbuiten door de avond heen nog verrast met meerdere smakelijke en creatieve amuses en een mooi wijnarrangement. De setting is leuk met een open keuken waar je de koks aan het werk ziet. Ook leuk dat de koks zelf aan tafel komen om uitleg te geven over de gerechten. Echt een aanrader voor iedereen die van goed en mooi eten houdt!