Blonde Pater

Service8,1/10
Decor7,8/10
M. H. Gastronoom (37 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Zeer populair lunch/eetcafé in de binnenstad. Het zit altijd stampvol en de tafels staan erg dicht op elkaar. Maar dat nemen we maar voor lief als we een lekker broodje willen! Lekkere thee en koffie, meiden bediening vriendelijk, en niet duur...wij komen terug!
Irma D. Gastronoom (43 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
We hebben met de Nijmeegse 4 dag hier 2x een heerlijke salade gegeten met bruine broodjes en olijfolie.
Het was rijkelijk begled met gemarineerde garnalen. Heel smakelijk.
Het enige wat ons tegen viel was de hoeveelheid wijn wat er in de glazen was geschonken en die was dan ook behoorlijk aan de prijs.
Dat zou beter kunnen!!
Verder was de bediening vriendelijk.
Monica O. Bourgondiër (3 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
De kaart zag er veelbelovend uit. Tafelgenoot en ik besloten de salade Primavera te nemen. Wat een tegenvaller was dat zeg. De helft van de salade bestond uit rucola. Daarop lagen witte uitgedroogde stukjes aubergine, stukjes groene asperge, wat linzen, geitenkaas en gegrilde paprika. De dressing was ver te zoeken. Er zat helemaal geen smaak aan de salade. Het enige smakelijke was de gegrilde paprika die er tussen zat. We hebben op verzoek een schaaltje extra dressing gekregen wat het iets smakelijker maakte. Voor het bedrag van 10 euro was de salade ver beneden de maat.
Fiona J. Gastronoom (12 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Ik kom hier vaak als ik iets wil eten, maar niet te luxe wil doen. Gewoon een prima hap doen voor een schappelijke prijs. Ik neem bijna altijd een salade, deze is voor zo'n 12,50 goed te doen. Het vult, is lekker en je krijgt er als je het vraagt brood bij. Bij de wijn krijg je vaak ook een glas water. Dat zijn de kleine dingetjes die het hem toch doen, net als de dekentjes die op de stoelen liggen in het buitengedeelte, voor als het koud is.
Giny J. Gastronoom (20 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Geweldige tent waar je heerlijk kan lunchen. Je drinkt er de lekkerste koffie van Nijmegen (ze hebben er meerdere prijzen mee gewonnen). De broodjes zijn rijkelijk belegd en van een zeer goede kwaliteit. De sfeer is fantastisch! De bediening is uiterst vriendelijk en weet ook echt wat er op de menukaart staat. Toch een minpuntje gevonden? Ja, het is er altijd druk (niet voor niets natuurlijk!) en je zit vrij krap op elkaar.
Trotamundos . Gastronoom (57 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Op de menukaart stonden american pancakes. Dus, net terug van een land waar de pancakes met de paplepel worden ingegoten, dacht ik een stukje vakantie te verlengen. Maar wat een teleurstelling. Op de 1e plaats waren de pancakes koud en dat hoort niet. Op de 2e plaats was de lucht er grotendeels uit, waarschijnlijk omdat ze te lang hebben gelegen. Ze leken op de kant-en-klare pancakes, die ik daar eens in de supermarkt had gekocht. Aardig om eens mee te nemen voor onderweg in plaats van een boterham met jam, maar ook niet meer dan dat.
De cappuccino smaakte prima, maar had van mij wat warmer gemogen.
Connie T. Gastronoom (20 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Het was vandaag weer spurten om een tafeltje te bemachtigen bij de Blonde Pater.
Gelukkig kon er door het aangename weer ook buiten gegeten worden. Binnen 4 minuten waren er al 3 mensen van de bediening langs geweest om te vragen wat we wilden bestellen. We hadden de kaart nog niet gezien!
Gekozen voor een broodje Paris en en de Pater Deli. Bij de laatste was er nogal veel mayo toegevoegd. De taugé was heerlijk knapperig. Beide broodjes goed. We hebben er een smoothie van bosvruchten en munt bij gedronken. Glaasje gratis kraanwater erbij. Heerlijk!
Valerie B. Gastronoom (20 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Mmm altijd heerlijk lunchen hier! Vooral het broodje met de warme pastrami is echt lekker! (Pater Dalí broodje geloof ik) voor relatief weinig geld heb je hier meer dan genoeg gegeten... En oja, de koffie is lekker!
Bayou . Fijnproever (8 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Heerlijk om te lunchen. Gezellige en gemoedelijke sfeer. Prima plek om alleen je krant te lezen, maar ook om met het gezin te ontbijten.
Service is altijd goed. En de verse jus, heerlijk.
SammyPulman . Gastronoom (26 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Niet mijn eerste en niet mijn laatste blonde Pater Burger gegeten voor 8,50. Een lekkere hamburger op een ciabatta met sla, gebakken ei met kaas en tomaat etc.. Verse jus erbij en ik ben gelukkig!
Ilva V. Gastronoom (11 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Ik kom hier regelmatig, vooral om te ontbijten. Heerlijk om hier de dag te starten, terwijl de winkeliers om je heen langzaamaan hun deuren openen. De verse sappen zijn lekker en het ontbijt is altijd goed. Van de lunchkaart is de Pater Deli (met lauwwarme pastrami) mijn absolute favoriet!
Judi7h . Gastronoom (10 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
De Blonde Pater was me door meerdere mensen aangeraden en dit lunchcafe stelt zeker niet teleur. De koffie was bijzonder goed. Houd er wel rekening mee dat het rond lunchtijd flink druk kan zijn. Mijn vriendin en ik waren er rond half 2 en moesten 10 minuten wachten op een tafeltje, maar dan vonden we het wel waard. Door de drukte besloten we relatief snel weg te gaan. Omdat ons plekje vrij krap en het geluidsniveau erg hoog was, was de Blonde Pater voor ons geen café waar je uitgebreid gezellig gaat koffieleuten. Als het je echter voornamelijk om lekker eten en goede koffie gaat, dan zit je hier goed.
Laura M. Gastronoom (79 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Iedereen heeft het altijd over de Blonde Pater maar was er zelf nog nooit geweest. Nu wel. De bediening is erg goed en de lunch vers en goed van smaak. Alleen jammer dat er nog een paar bot stukjes in het kippenvlees zat in de salade maar verder prima. Leuk dat de lunch gerechten, hapjes en drankjes niet allemaal standaard zijn maar er ook aparte dingen tussen zitten. Voor mensen met kinderen is er zelfs een kinderspeelhoek. Alleen de akoestiek is erg slecht. Het klinkt al zeer snel erg lawaaierig binnen. Jammer. Aanrader voor een lunch of gewoon om iets te drinken.
Anke . Gastronoom (24 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2014
Heerlijk geluncht bij de BP. Standaard maaltijd voor mij is de BP club sandwich, met kerrie, asperges, gebakken ei, bacon en kip. Echt genoten. Mijn tafelgenoot had een grote salade, die ook heerlijk smaakte. Nog fijn kunnen nazomeren eind september, buiten op het terras. Nadelig vind ik de kleine ruimte tussen de verschillende tafeltjes, je zit redelijk op elkaars lip. Verder heerlijke plek voor een goed betaalbare lunch!
Marieke V. Gastronoom (19 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Vandaag wezen lunchen in Nijmegen. Op aanrader van een vriendin hier naar toe gegaan. Het zat vrij vol, maar toch was de service erg vlot! Het broodje Tok Tok was erg smakelijk, groot en rijkelijk belegd. We hebben hier ruim 2 uur vertoefd en ons prima vermaakt. Ook de salades en andere broodjes die ik voorbij zag komen zagen er goed en rijkelijk gevuld uit. Je krijgt hier goede waar voor je geld. Ik zou hier zeker terug naar gaan.
Renee N. Fijnproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2013
Enorm leuke zaak waar ik al jaren komt. Erg knap de bediening is elke keer ontzettend goed, het maakt niet uit hoe druk het is. Lekker eten, enorm goede koffie en heel leuk terras.
Sanne R. Gastronoom (50 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Fantastisch lekkere koffie! Een terras waar je bijna het hele jaar door "buiten" kunt zitten. Ruime keuze aan tapas / mezze, die prima smaakten. De gerechten die warm zouden moeten zijn waren echter lauw... Het tempo van de bediening doet vermoeden dat ze wat onderbezet zijn.
De lunch is heerlijk, ik eet hier regelmatig en zowel de sandwiches als de salades zijn prima, vers en lekker klaargemaakt.
Geertje90 . Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Heerlijke plek! als je er wilt lunchen moet je vaak 10 minuutjes wachten voordat er een tafeltje vrij is, maar dat is het zeker waard!
De salades zijn erg goed, de laatste keer had ik een garnalen avocado salade, nog nooit zo iets lekker gegeten. Ook de biefstuksalade is formidable alleen jammer dat je hier een wit broodje bij krijgt. De blonde pater weet hoe ze een lekkere lunch voor moeten schotelen. De perfecte ingredienten!
het is ook een gezellig cafe voor een lekker bakje koffie.

Omdat het erg altijd zo druk is, moet je vaak een half uurtje wachten op je lunch.
Faxarte . Bourgondiër (3 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
omdat de blonde pater altijd goed is voor de lunch kom ik hier graag. koffie's zijn perfect, broodjes en soepen goed op smaak altijd, en de salades ook prima. het eten is goed, daar is geen twijfel over mogelijk.
de bediening is vriendelijk maar niet altijd vlot. van mij hoeft een koffie niet in 2seconden op tafel te staan echt niet, en met grote drukte snap ik dat nog beter. maar er mag wel wat meer tempo komen voor het opnemen van bestellingen. al vaker moest ik meer dan 10minuten wachten om überhaupt een drankje te bestellen. dat is voor het eerste drankje toch wel wat lang. als je zit en wat te drinken hebt, prima.
al met al is de BP een goede tent met lekker eten, maar maak duidelijk dat je nieuw bent aan een tafel.