Blond lunch&diner

Rijksstraatweg 161 1969 LE Heemskerk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Blond lunch&diner

7,2
Wkate .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Wij hebben 2 avonden hIer gegeten vanuit ons vakantie adres.
We hebben beide dagen heerlijk gegeten voor een heel schappelijke prijs!
3 volledige gangen voor 25 euro met keuze uit de hele kaart. Daarnaast zonder extra kosten een mandje met brood en knoflook boter. Zeker een aanrader!
Pascalw .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Vandaag 'gegeten' bij Blond! Na drie keer vragen om een doekje voor de smerige tafel kwam er eindelijk iemand die de kleverige tafel afnam. Een uur nadat wij plaatsnamen kregen wij dan eindelijk ons voorgerecht. Het voorgerecht was redelijk 'carpaccio'. Ook tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht moesten wij zeker minimaal een half uur wachten. Eten was wel okay, maar ik was er echt klaar mee. Ga niet snel meer terug
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Blond is gelegen langs de Rijksstraatweg, nogal druk maar het terras is helemaal niet luidruchtig. U kunt binnen of buiten zitten, op fris uitziende stoelen, buiten zit je op mooie kussens. Wij kozen met 8 personen voor de lunch en deze was verrassend goed! Het concept van 'Lekker Blond' heeft een keuze uit 3 verschillende broodjes en een klein kopje zelfgemaakte soep. Lekker, alles vers, mooie salade, 9 punten! De Carpaccico salade was zelfs nog beter, 9,5 punten! Broodje oude kaas en sandwich gerookte kip, 8 punten maar gewoon lekker. De vers gemaakte hamburger was groot genoeg, goed vlees en brood, dus 9 punten weer. Personeel was jong en vriendelijk en de 2 meisjes heb niet houden ons te wachten op het terras met veel mensen bestellen. Goede organisatie ook want we hoefden nooit lang te wachten. We hebben een geweldige lunch voor een zeer redelijke prijs gehad!
Bakkum2000 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Wij hadden niet gereserveerd maar konden wel plaatsnemen, vriendelijke bediening en eten was goed alleen bij de peultjes zaten er nog draadjes in. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Hier heerlijk gegeten met de hele familie, iedereen was zeer tevreden over het eten. Het was erg druk en we waren met een grote groep, waardoor we wel lang moesten wachten. Ze boden hiervoor wel hun excuses en een drankje van het huis aan. De bediening was erg aardig en nadat door een ongelukje wat witte wijn over mijn kleding was gekomen, ook hier werd gelijk meermalen excuses aangeboden en als het nodig was zouden ze de stomerij te betalen.
Jammer dat het zo druk was, maar verder een prima restaurant.
Annemieke S.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Heerlijk gegeten we hadden 3 gangen menu en alles was gewoon erg lekker zowel de vis als het vlees. Ook de Creme Brulee was erg lekker. Bediening ook goed het was erg druk maar alles ging zeer voorspoedig. Zeker voor herhaling vatbaar.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Afgelopen donderdag hier met een oud-collega gegeten. We namen voorafgaand aan het diner een paar biertjes (Affligem Tripel voor mij) op het zonovergoten terras. De maaltijd gebruikt we binnen, waar een tafel voor ons gereserveerd was. Daar was het heel gezellig en best wel druk voor een doordeweekse dag. Het interieur is modern maar oogt toch heel knus en speels door de niet te strakke opstelling van de tafels.
Mijn disgenoot wilde eigenlijk vissoep als voorgerecht, maar dat was tijdelijk niet leverbaar, waarna hij voor hetzelfde als ik koos: tataki. Dit bleek een heerlijke gerecht te zijn, bestaande uit runderlende, zongedroogde tomaatjes, mozzarella kaas, olijven en wasabi mayonaise, het geheel zeer verzorgd gepresenteerd.
Het hoofdgerecht was voor ons beiden ook hetzelfde: Black Angus biefstuk. Wel kozen we verschillende sauzen. Mijn tafelgenoot opteerde voor een paprika-knoflook saus, waar ik mijn keuze liet vallen op de pepersaus. De biefstuk was voorzien van lekkere tex-mex kruiden en heerlijk zacht. Opmerkelijk waren de messen die een ongebruikelijke vorm hadden. Ze waren wel loeischerp. Dat hielp om de toch al zeer malse biefstuk te snijden. Hierbij werden warme groenten geserveerd en in aparte kommen zowel frites als gebakken aardappelen! Daar bovenop kregen we ook nog een kom rauwkost.
Voor het nagerecht hield mijn tafelgenoot het bij een koffie en ik liet me een Dame Blanche heerlijk smaken. IJs zoals dat hoort te zijn, voorzien van een warme chocolade saus en een stevige slagroom. Perfect dus.
Mijn disgenoot behoefde daarna niets meer, maar ik genoot nog van een laatste ronde Irish Coffee. Ook die was prima uitgevoerd.
De bediening was vlot, vriendelijk en zeer alert. Een grote pluim dus.
JFVT .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Eigenlijk wilden we naar 'Meesters en Juffen', maar doordat zij geen plek meer hadden, kwamen we bij Blond terecht. Zonder enige verwachting vooraf stapten we binnen, na een paar minuten zoeken naar een parkeerplek (in de regen en het donker was het wat lastig te zien waar je nu wel en niet mocht parkeren langs de weg). Er bleek een leuk klein tafeltje voor ons gereserveerd naast de open (gas)haard, waar we al snel konden genieten van brood met heerlijke huisgemaakte kruidenboter. Als voorgerecht kozen we voor de prima mosterdsoep met zalmsnippers en de warme geitenkaas. Maar met afstand het lekkerste gerecht van de avond kwam een gang later: de pompoentaart. Wat een verscheidenheid van heerlijke smaken in één gerecht! Hoewel ik een echte vleesliefhebber ben, zou ik volgende keer zeker voor dit vegetarische hoofdgerecht kiezen. En dat terwijl mijn biefstuk met paprika-knoflook saus ook een groot succes was. Blond valt misschien niet in de categorie restaurants waar je speciaal voor om rijdt, maar het is wat ons betreft zeker een bezoekje waard als je in de buurt bent.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Meerdere keren gegeten bij blond; diner, lunch en high tea. Bij high tea vooraf een keuze uit soep;pompoen en mosterdsoep beide erg lekker! Daarna een ronde hartig; verschillende broodjes met oa zalm en carpaccio. Vervolgens zoete ronde; hele leuke boom met kleine zoete hapjes en daarnaast nog meer lekkere dingen; scones, truffels, chocolade, aardbeien etc. Ziet er erg mooi opgemaakt uit en meer dan genoeg! Keuze uit verschillende soorten thee. Mocht je iets niet lusten of allergieën geef het aan, de kok bedenkt een alternatief! High tea een echte aanrader! Lage prijs voor zo'n lekkere uitgebreide high tea.
Jude87 .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2014
Een aantal keer wezen high tea'en bij Blond. 1e keer was dec. 2013 met een vriendin. Ik was erg enthousiast, wij kregen een lekkere soep, en genoeg hartige en zoete gerechten. De 2e keer was met een grote groep deze zomer. Ik proefde dat sommige dingen al een tijdje buiten de koelkast lagen, minder vers, en/of al half gesmolten, ook proefde ik aan het brood dat het minder vers was, jammer. in september weer geweest met die vriendin van de 1e keer. Allebei hadden wij het idee dat we minder kregen als de 1e keer. Een beetje 'karig'.
Cupra .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
In het weekend gegeten, voor de eerste keer na de "change of hands", buiten een uitnodigend terras voor passanten, binnen een gemoderniseerd restaurant. Vriendelijke en vlotte bediening, de kaart is niet heel uitgebreid, maar dat heeft als groot voordeel dat de keuken veel aandacht besteed aan de gerechten die op tafel komen (of dat nu saté is of kalfsentrecote), niet alleen mooi qua presentatie maar ook origineel en erg goed van smaak, zeker voor herhaling vatbaar!
Gerrit01 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2013
Voor het eerst bij Blond, was dus een beetje een gok. Zeker geen spijt van gekregen, heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. Alert personeel, details krijgen aandacht. Prettige ambiance.
Beperkte kaart maar dat heeft zeker voordelen, de gerechten krijgen de aandacht die nodig is. We gaan er zeker weer heen.
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2013
We hebben ons laten verwennen met een valentijnsdiner, het was letterlijk verwennen wat begon met een grote proeverij van diverse gerechtjes van vlees en vis wat prima verzorgt was, vervolgens een hoofd gerecht wat ook uit een proeverij bestond dit keer ossehaas en varkenshaas gelukkig kregen we hierna alle tijd om het eten te laten zakken want het dessert was ook weer voor ieder wat wils maar eigenlijk alles was prima. al met al een geslaagde avond.
Cuililoog .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Onlangs hier gegeten met familie en het was allemaal prima verzorgd. De nieuwe eigenaren hebben gelukkig het oubollige karakter van de vorige eigenaren aangepakt door er een fris en leuk restaurant van te maken. Jammer dat er weinig spanning in de gerechten zit.
Iris S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2012
Ontzettende leuke avond gehad. Gezellige, ontspannen sfeer en uitstraling. Vriendelijke bediening en heerlijk eten. Zeker de moeite waard om eens heen te gaan. Wij komen ook absoluut een keer terug!
Stijn W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
De locatie van het restaurant is niet echt geweldig, maar het eten wel! Prima gegeten met z'n tweeën voor ongeveer 70€ voor drie gangen.
De eetzaal is aan de grote kant waardoor je een beetje een kantine effect krijgt. De open keuken vind ik persoonlijk erg leuk, alleen moet je wel je jas bij de entree ophangen wegens de geur :).
Alexvandillen .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2012
Hier gegeten met 2 personen op een vrijdag. We hadden niet gereserveerd. Keurige ontvangst. Drankjes vlot en netjes bezorgd. De kaart werd gepresenteerd en een paar gerechten buiten de kaart om. Vooraf mosterdsoep. Prima van smaak en brood erbij was geen probleem. Hoofdgerecht vis salade en varkenshaas in rode wijn saus. Meer dan voldoende vis in de salade met mooie gebakken garnalen en kabeljauw. Daarnaast nog Hollandse garnalen en zalm. Keurig opgemaakt. Voor mijn smaak had er wat minder dressing over gemogen maar dat is echt een kwestie van smaak. De varkenshaas prima gebakken. Rode wijn saus was echter aangemaakt met runder fond naar ons idee en te weinig rode wijn. Eigenlijk het enige minpuntje van een verder prima diner. Locatie ligt wel aan een drukke weg maar dat is binnen niet te merken. Compliment voor de inrichting. Kom zeker terug om meer van de verassende wijnkaart (aanrader). Te proeven.
Timo-ab .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Mijn eerste ervaring was een zeer goede! Heerlijk gegeten, lekker biertje. Dus als ze dit niveau volhouden, worden ze alleen nog maar beter!
Damsco .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2012
Een erg leuk restaurant. Ik heb hier overigens alleen geluncht en ben hier bij toeval gekomen omdat dit een van de weinige restaurants in de omgeving is die op maandag is geopend.

De broodjes zijn van goede kwaliteit en rijk belegd. Toen ik laatst naar het brood vroeg kwam de kok persoonlijk uitleg geven over het brood. Hij was ook erg behulpzaam om een adres te geven waar particulieren dit brood kunnen kopen.

Ik heb hier al meerdere malen geluncht en het is me nooit tegen gevallen.

De inrichting is strak met een mooie gaskachel in het midden. Dit geeft een heel warm gevoel. Tevens kijk je vanuit het restaurant zo de keuken in. Erg leuk om te zien hoe het eten voor je bereidt wordt. Tevens geeft dit weer dat ze schoon en precies werken.

Een restaurant waar ik graag nog eens een diner ga nuttigen
Jbangma .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Laats heerlijk in de zon op het terras gezeten bij Blond. Vriendelijke bediening en overheerlijk eten! Veel keuze ook en leuk dat de bijbehorende garnituur bij elk hoofdgerecht wisselt! Jammer dat het terras aan de grote weg ligt, maar gelukkig is het daar 's avonds redelijk rustig.