Blok's Restaurant

• Mastercard , Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant Blok's Restaurant

Joost V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Gisteren met zijn vieren wezen eten. Wat een wonderlijke smaken mochten wij proeven. Bediening erg charmant en speelt goed in op de situatie. We hebben gelachen aan tafel. Ook de kleine keukenbrigade was voortreffelijk. 6 fantastische gangen genoten. Al met al een zeer goed restaurant. De moeite waard om terug te komen. Dank voor de fijne beleving.
Joram H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Heerlijk genieten. Hier worden soms minder luxe ingredienten gebruikt voor een sterrenrestaurant, maar dan toch telkens een heerlijk culinair hoogstandje gepresenteerd. Leuke prijs/kwaliteitsverhouding!
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
In één woord: een feestje! De prettige ontvangst door gastvrouw Ingeborgh, de aankleding van de zaak (rustig en smaakvol, met een subtiele kerstsfeer), vakkundige en enthousiaste uitleg bij de wijnen, toelichting aan tafel bij de gerechten door chefkok Marco, allemaal op hoog niveau en tot in de puntjes verzorgd. We kozen voor het 6-gangen-menu met wijnarrangement. Mooie smaken en prachtig opgemaakte borden. De bediening is attent en niet te formeel. Na bijna vijf uur tafelen viel het ons op dat we de laatste gasten waren... Een hele avond verwend op sterrenniveau!
Jacco V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Nadat we een aantal jaar geleden bij Blok's hebben gegeten, voordat ze werden gewaardeerd met een Michelinster, was het 3 weken geleden weer eens zover. We hebben ons er lang op verheugd, en het stelde niet teleur. Wat ik als het meest positieve heb ervaren is de laagdrempeligheid die mevrouw Blok en de andere mensen van de 'zwarte brigade' aan de dag konden leggen. Ik heb er een hekel aan als mensen ons verkeerd inschatten (wat nogal eens voorkomt, omdat we er uitzien als een jong en onervaren stel). Chapeau dus, want we zijn bediend met humor, met rust, maar zeker ook met vakkennis toen we blijk gaven van enige kennis over met name wijn. Ook de gerechten waren erg verfijnd. Mooie smaakcombinaties en wat ik knap vond: herkenbare smaken en texturen, verwerkt tot oogstrelende creaties. Als ik één puntje van constructieve feedback mag geven, dan is het dat ik de wijn-spijscombinaties heel vernieuwend, maar een tikkeltje ingetogen vond vanuit wijn-perspectief. Dat is logisch enerzijds, want we gingen niet naar een wijnbar, maar naar een restaurant. Maar toch: wetende wat er op de wijnkaart stond, dan had er bij een paar gerechten misschien een iets uitbundigere wijn bij gekund. Wat ik dan wel weer een gouden vondst vond, was de appelcider bij de kaasplank (dank ook voor de suggestie om die te delen mevrouw Blok!). Geniale combinatie. Bovendien: na 7 glazen wijn, is een glaasje cider van 5% helemaal niet zo'n slecht idee, aangezien er nog naar huis gefietst moest worden...

Meneer Blok verstaat zijn vak en al met al hebben wij een top-avond gehad. Daar kon een hardnekkige stroomstoring, die erg lastig moet zijn geweest voor met name de witte brigade, niets aan veranderen.
Benjamin B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het eten is er goed, maar van een sterrenrestaurant hadden we meer creativiteit verwacht. Geen smaakexplosie in ieder geval. Ook de versnaperingen bij de koffie/thee waren niet bijzonder. Een mini puddingbroodje hoort niet in een sterrenrestaurant. Daar zou veel meer van te maken zijn, waardoor je je kunt onderscheiden!
De gastvrouw komt gemaakt over en toont geen interesse in haar gasten.
Samengevat je kunt er goed eten, maar het is niet sterwaardig.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Gezellig maar zeker niet sterwaardig: wijnen passen niet mooi bij gerechten.
De wijnen worden leuk uitgekozen bij de gerechten maar waren echt geen verbetering bij de gerechten.
Gerechten zijn vlak en niet bijzonder. Eigenlijk weer ik nu niet eens meer wat ik vanavond gegeten heb
Leuk maar echt niet meer dan dat...
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Wat een sterrenzaak!! Heerlijk gegeten! De gerechten zagen er prachtig uit, en smaakte ook heerlijk. Ik en mijn vriend hebben er een wijnarrangement bij genomen en deze suggesties paste super bij het eten! Al met al super genoten!
Anique M.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
In deze periode van het jaar waren we op zoek naar een goed restaurant. Veel restaurants waren dicht maar Blok's was open. Achteraf waren we daar heel blij mee.
We hebben een 5-gangenmenu gegeten dat begon met een bijzondere en smaakvolle amuse. Lekkere, pure gerechten met mooie combinaties. Wijn-spijs is erg goed, vooral bij het vorgerecht met Heilbot. De bediening is goed, netjes maar niet te formeel. De aankleding heeft leuke details. Al met al een heerlijke avond in een erg goed restaurant!
geodeet .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Tussen kerst en oud & nieuw hier gegeten. De menu-keuze was daarom beperkt, maar dat was eigenlijk helemaal niet erg. Ontvangst was wat stroef (de entreehal helpt niet mee), maar het restaurant zelf oogt knus en de bediening was ontspannen maar heel attent. We hadden een menu met vlees (en vis) en een vegetarisch menu (met vis). Verschillende gerechten en amuses die prima op elkaar waren afgestemd, en erg mooi waren opgemaakt. Met allebei een smaakvol wijn-arrangement. Toetje en dessertwijn waren top! Superlekker gegeten voor een mooie prijs.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
De entree is hard to find, een dichte deur nodigt niet uit. Bij binnenkomst loop je eigenlijk rechtstreeks het toilet in, but who cares. Wij komen voor het eten. Een 6 gangen menu dining with the stars. Een aperatief graag, helaas wat u wilt drinken, dat hebben wij niet. Dan sta je eigenlijk meteen met 0-1 achter. Dan de wijnkaart maar, een mooie wijnkaart en de keuze snel gemaakt.. Daarna beginnend met een tartare van baars gevolgd doir een tartare van makreel gevolgd door een kaasje uit de Beemster met ern gepocherrd eitje en weer gevolgd door een gerecht met schelvis, om te gelanden bij een stukje geit dat volgens de bediening uit Hoogland kwam en ter afsluiting dessert. Het eten is goed, maar niet verrassend en mag mijn inzien hoger op smaak . Ik vond de gerechten qua smaak erg vlak en 2 visgerechten achter elkaar komt mij vreemd over. Ik had meer creativiteit van de keukenbrigade en de chef kok verwacht. Het was een bib waardige avond maar de ster helaas niet tegen gekomen.
Norbert N.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Bezoek: maandag 24 oktober. 6 gangen, met bijpassende wijn (halve glazen).

In muziek zijn de eerste noten vaak de opmaat voor een heel stuk. Denk aan de vijfde van Beethoven. In een restaurant hebben amuses een soortgelijke rol. Ze geven informatie over de rest van het menu. Blok serveerde twee erg lekkere amuses, die beide stevig aan de smaak waren. Beide amuses waren ook eenduidig. Ik weet even geen beter woord, maar de combinatie van ingrediënten liet vooral een (1) smaaksensatie achter, in plaats van een palet aan smaken. Deze opmaat bleek inderdaad behoorlijk representatief voor de zes gangen van het menu. Geen gedoe met teveel smaaksensaties, geen grote verrassingen, maar eerlijke, volle, mooi klaargemaakte en behoorlijk goed op elkaar afgestemde gerechten met uitstekend bijpassende wijnen en een prima bediening die, bij gebrek aan geluiddempend materiaal in de zaak en de aanwezigheid van een grote groep die af en toe veel plezier hadden, af en toe hun best moesten doen om goed verstaanbaar te zijn. Dat lukte over het algemeen prima, een enkele keer wat minder. Mijn gast en ik hebben een prima maaltijd gehad. Na afloop discussieerden we nog wat na of het niet net iets te weinig verrassend was voor een Michelinster? Zijn commentaar was dat het gewoon een heel erg goede maaltijd was, goed gebalanceerd en waar je na zes gangen niet met een obesitas gevoel de deur uit gaat, maar met een prima gevulde maag en dat dat een hele kunst is, die, met deze kwaliteit van koken, absoluut een Michelinster waardig is. Ik kan me daar in vinden, maar wat meer spanning en afwisseling tussen vol van smaak en fris van smaak had ik ook gewaardeerd.
WJPW P.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
In de Restaurantweek naar Blok's gegaan. Normaal betaal je voor een 4-gangenmenu 48,50, nu een tientje minder. De meeste gasten maakten gebruik van deze aanbieding. Het zat vol op deze donderdagavond.

De binnenkomst is wat vreemd. De normale deur is niet in gebruik, waarna je even niet weet waar de ingang zit. Een zware deur van het pandje ernaast blijkt de juiste te zijn, al lijkt die eerder van een magazijn. Ook het hoekje met de toiletten en wijnflessen is klein, verouderd en rommelig. Tot zover de minpunten ;-)

Een hartelijk ontvangst van erg aardige bediening. We vonden het fijn dat ze niet al te formeel deden. Ook is er tijd voor een praatje. We voelden ons erg op ons gemak.

We begonnen met een lekkere Italiaanse rode wijn, voor een nette prijs. Al snel stonden er amuses op tafel. Een bijzondere creme met tomaat en feta en een hapje met curry. Geweldige binnenkomer!

Vervolgens kregen we makreel, knolselderij, Iberico nek en een chocoladedessert. Allemaal prachtig opgemaakt, heerlijke en originele garnituren, veel bereidingswijzen. De markeel was de onbetwiste topper.

Bij de espresso kregen we nog twee heerlijke hapjes. Helemaal voldaan en met een zeer goed gevoel gingen we huiswaarts.
Linda W.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
We zijn hier geweest met de Heerlijk 10-daagse: 3 gangenmenu voor een vaste prijs. Leuke gelegenheid om weer eens naar Blok's te gaan en te kijken wat er veranderd is sinds de Michelin ster.
Om te beginnen met de inrichting: mooi, comfortabel, klein beetje rumoerig. Verder leek de indeling niet heel praktisch, aangezien er steeds mensen tussen de keuken en de bar (dwars door het restaurant) heen en weer moesten lopen met spullen.
De bediening is super: vlot, beleefd, maar niet stijf of te formeel.
Dan het eten, daar kwamen we immers voor. Amuse was heerlijk. Voorgerecht viel een beetje tegen: zelf vond ik de sterke smaken van de toevoegingen te overheersend bij de mooie tonijn. Wijn hierbij was ook niet heel bijzonder. Hoofdgerecht van procureur was perfect met heerlijk sappige wijn erbij. Dessert was bijzonder met smaken van komkommer en tomaat verwerkt in het zoete dessert, zodat het niet te zoet werd. De kaas werd door mijn tafelgenoot ook gewaardeerd.
Over het algemeen kan ik zeggen dat ik er iets meer van verwacht had, maar misschien is het te wijten aan de vaste menu-prijs waarmee gewerkt moest worden.
Betuweproever .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Er heerst gezelligheid en sfeer bij restaurant Blok's in het culinaire hart van Amersfoort.

Mooie moderne strakke accommodatie met lichte tinten met doorkijk naar de efficiënte keuken die via een schuifdeur afgesloten kan worden van het restaurantgedeelte.

Wat ze hier uitstekend voor elkaar hebben is de akoestiek. Ondanks het feit dat de zaak vol zat had je geen last van elkaar.

Gekozen voor het 5-gangen menu. Mooie amuses gevolgd door zeesnoek met verrassend lekkere bonen assorti, gerecht van knolselderij met een kaassoort uit de midden Beemster, gebakken zeebaars (stond echter poon op de kaart), geitenlam en als nagerecht assortiment van Hollandse kazen. Meer dan voldoende tafelwater om de heerlijk weissburgunder en de prachtige Ixsir Altitudes 2010 te 'verdunnen'. Fijne informele maar toch professionele bediening.

Een restaurant om naar terug te gaan.

Paul H.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
We zijn jaren geleden op deze locatie aan een culinair avontuur begonnen toen het nog het Florijntje was. Daar zie je niets meer van terug. Ondanks de goede herinneringen aan deze voorganger staat Bloks absoluut een aantal treden hoger. We kozen voor het 6 gangen menu met wijnarrangement. Dit arrangement wordt ook geserveerd in halve glaasjes, erg fijn en betaalbaar. De wijnen waren erg goed gekozen bij de gerechten en waren ook geen alledaagse keuzes. Een Furmint uit Hongarije, Rheinhessen van de druif scheurebe en een witte (!) Italiaan van de Nero Davola waren voor ons een aangename verrassing. Bij het kaasplankje werd geen port gekozen maar een Macvin du Jura. De gerechten waren hemels. Een uitbundige smaakvariatie in de kalfstartaar met ingelegde groenten gevolgd door een symfonie van smaken in de sint jacobsmossel met aardappel. Klasse.
Het restaurant heeft een fraaie rustige uitstraling. De bediening is informeel professioneel. De prijs is fors maar wel in overeenstemming met de kwaliteit.
Lucas V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Tongstrelend en een hartverwarmende ontvangst! Zeer attent. Met vrienden van vroeger genoten van een gezellige ambiance en heerlijk eten met lekkere bijpassende wijnen voor een zeer betaalbare prijs. Een absolute aanrader!
Ingmar V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Prachtige beleving om bij Blok's te eten!

Decor simpel maar knus, bediening met veel verstand van wijn & spijs en bijzonder vriendelijk.

En het eten: fantastisch. 6 gangen, elk mooie combinaties van producten en bijzondere bijpassende (halve) glazen wijn. Na twijfelen toch zoet dessert ipv kaas, dit bleek een goede keuze. Salmiak en rode biet, chocolades met olijf: onvergetelijk.

Over de prijs is ook niets te klagen, voor 100e pp het menu, 7 halve glazen wijn, mousserend voor en luxe koffie na.

Een aanrader voor iedereen!
Franciska W.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Met vier personen in deze mooie zaak gegeten. We kozen voor het 5-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Er worden ook halve glazen geschonken, fijn!

De borden zagen er prachtig uit, de smaken zijn mooi bij de wijnen. Vooral de houtduif vond ik zeer smakelijk. De koffie wordt geserveerd in een dubbelwandig kunststof doorzichtige beker; persoonlijk drink ik koffie liever uit een porseleinen kopje. De heerlijk zoetigheden bij de koffie en de koffie zelf maakten dit meer dan goed.

De bediening kan goed vertellen over het menu en de wijnen. Doordat er vloerbedekking ligt is de akoestiek zeer prettig. Niet bepaald goedkoop maar dat hoort bij de Michelin ster. Een echte verwenavond. Toch geen hogere cijfers dan een 8 omdat de verwachtingen bij een ster nóg hoger zijn en ik geen enorm 'wouw' gevoel bij het eten hadden, wel bij de wijn.
Jesse D.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
De avond bij Blok's was weer volledig geslaagd! Je merkt bij alle gangen dat het niet om zoveel mogelijk poespas gaat maar dat de keuken je gewoon de allerbeste gerechten voor wil zetten. Leuk dat er ook een vegetarisch gerecht tussen zit voor vlees- en viseters. Niet alle restaurants durven dat aan. Misschien klinkt knolselderij, eidooier en messenklever niet spannend, maar dat was het wel. Erg mooie combinatie. Het dessert van biet, sherryazijn en salmiak was echt heel origineel en uit de kunst. Bijna daarvoor alleen zou ik al terug gaan.
Bijpassende wijnen goed gekozen en de bediening zorgt er zoals altijd voor dat je je echt thuis voelt. Nog steeds op nummer 1 in Amersfoort!
Joke V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij Blok's Restaurant! Je kunt kiezen uit een menu met een zelf gekozen aantal gangen. Ze houden goed rekening met dingen die je niet mag of lust.
Van tevoren werden wij gebeld dat er ook een grote groep zou komen en of wij iets eerder wilden komen. Daarnaast wilden ze graag dat wij ervan op de hoogte waren. We hebben er totaal geen last van gehad, maar erg netjes dat ze dit van tevoren hebben aangegeven.
Het eten is erg lekker, mooie smaakcombinaties en keurig opgemaakte borden. Ook over de wijn wisten ze veel te vertellen.
Blok's Restaurant is redelijk prijzig, maar voor een sterrenrestaurant niet uitzonderlijk duur.
Tip: vergeet als je geparkeerd staat in garage Stadhuisplein niet om een uitrijkaart te vragen. Wij vergaten het helaas wel...