Blok's Restaurant

• Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Linsie . Gastronoom (26 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
We zijn hier geweest met de Heerlijk 10-daagse: 3 gangenmenu voor een vaste prijs. Leuke gelegenheid om weer eens naar Blok's te gaan en te kijken wat er veranderd is sinds de Michelin ster.
Om te beginnen met de inrichting: mooi, comfortabel, klein beetje rumoerig. Verder leek de indeling niet heel praktisch, aangezien er steeds mensen tussen de keuken en de bar (dwars door het restaurant) heen en weer moesten lopen met spullen.
De bediening is super: vlot, beleefd, maar niet stijf of te formeel.
Dan het eten, daar kwamen we immers voor. Amuse was heerlijk. Voorgerecht viel een beetje tegen: zelf vond ik de sterke smaken van de toevoegingen te overheersend bij de mooie tonijn. Wijn hierbij was ook niet heel bijzonder. Hoofdgerecht van procureur was perfect met heerlijk sappige wijn erbij. Dessert was bijzonder met smaken van komkommer en tomaat verwerkt in het zoete dessert, zodat het niet te zoet werd. De kaas werd door mijn tafelgenoot ook gewaardeerd.
Over het algemeen kan ik zeggen dat ik er iets meer van verwacht had, maar misschien is het te wijten aan de vaste menu-prijs waarmee gewerkt moest worden.
Betuweproever . Gastronoom (23 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Er heerst gezelligheid en sfeer bij restaurant Blok's in het culinaire hart van Amersfoort.

Mooie moderne strakke accommodatie met lichte tinten met doorkijk naar de efficiënte keuken die via een schuifdeur afgesloten kan worden van het restaurantgedeelte.

Wat ze hier uitstekend voor elkaar hebben is de akoestiek. Ondanks het feit dat de zaak vol zat had je geen last van elkaar.

Gekozen voor het 5-gangen menu. Mooie amuses gevolgd door zeesnoek met verrassend lekkere bonen assorti, gerecht van knolselderij met een kaassoort uit de midden Beemster, gebakken zeebaars (stond echter poon op de kaart), geitenlam en als nagerecht assortiment van Hollandse kazen. Meer dan voldoende tafelwater om de heerlijk weissburgunder en de prachtige Ixsir Altitudes 2010 te 'verdunnen'. Fijne informele maar toch professionele bediening.

Een restaurant om naar terug te gaan.

P En S . Gastronoom (22 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
We zijn jaren geleden op deze locatie aan een culinair avontuur begonnen toen het nog het Florijntje was. Daar zie je niets meer van terug. Ondanks de goede herinneringen aan deze voorganger staat Bloks absoluut een aantal treden hoger. We kozen voor het 6 gangen menu met wijnarrangement. Dit arrangement wordt ook geserveerd in halve glaasjes, erg fijn en betaalbaar. De wijnen waren erg goed gekozen bij de gerechten en waren ook geen alledaagse keuzes. Een Furmint uit Hongarije, Rheinhessen van de druif scheurebe en een witte (!) Italiaan van de Nero Davola waren voor ons een aangename verrassing. Bij het kaasplankje werd geen port gekozen maar een Macvin du Jura. De gerechten waren hemels. Een uitbundige smaakvariatie in de kalfstartaar met ingelegde groenten gevolgd door een symfonie van smaken in de sint jacobsmossel met aardappel. Klasse.
Het restaurant heeft een fraaie rustige uitstraling. De bediening is informeel professioneel. De prijs is fors maar wel in overeenstemming met de kwaliteit.
Lucas V. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Tongstrelend en een hartverwarmende ontvangst! Zeer attent. Met vrienden van vroeger genoten van een gezellige ambiance en heerlijk eten met lekkere bijpassende wijnen voor een zeer betaalbare prijs. Een absolute aanrader!
Ingmar V. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Prachtige beleving om bij Blok's te eten!

Decor simpel maar knus, bediening met veel verstand van wijn & spijs en bijzonder vriendelijk.

En het eten: fantastisch. 6 gangen, elk mooie combinaties van producten en bijzondere bijpassende (halve) glazen wijn. Na twijfelen toch zoet dessert ipv kaas, dit bleek een goede keuze. Salmiak en rode biet, chocolades met olijf: onvergetelijk.

Over de prijs is ook niets te klagen, voor 100e pp het menu, 7 halve glazen wijn, mousserend voor en luxe koffie na.

Een aanrader voor iedereen!
Franciska W. Gastronoom (42 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Met vier personen in deze mooie zaak gegeten. We kozen voor het 5-gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Er worden ook halve glazen geschonken, fijn!

De borden zagen er prachtig uit, de smaken zijn mooi bij de wijnen. Vooral de houtduif vond ik zeer smakelijk. De koffie wordt geserveerd in een dubbelwandig kunststof doorzichtige beker; persoonlijk drink ik koffie liever uit een porseleinen kopje. De heerlijk zoetigheden bij de koffie en de koffie zelf maakten dit meer dan goed.

De bediening kan goed vertellen over het menu en de wijnen. Doordat er vloerbedekking ligt is de akoestiek zeer prettig. Niet bepaald goedkoop maar dat hoort bij de Michelin ster. Een echte verwenavond. Toch geen hogere cijfers dan een 8 omdat de verwachtingen bij een ster nóg hoger zijn en ik geen enorm 'wouw' gevoel bij het eten hadden, wel bij de wijn.
Jesse D. Gastronoom (34 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
De avond bij Blok's was weer volledig geslaagd! Je merkt bij alle gangen dat het niet om zoveel mogelijk poespas gaat maar dat de keuken je gewoon de allerbeste gerechten voor wil zetten. Leuk dat er ook een vegetarisch gerecht tussen zit voor vlees- en viseters. Niet alle restaurants durven dat aan. Misschien klinkt knolselderij, eidooier en messenklever niet spannend, maar dat was het wel. Erg mooie combinatie. Het dessert van biet, sherryazijn en salmiak was echt heel origineel en uit de kunst. Bijna daarvoor alleen zou ik al terug gaan.
Bijpassende wijnen goed gekozen en de bediening zorgt er zoals altijd voor dat je je echt thuis voelt. Nog steeds op nummer 1 in Amersfoort!
Joke444 . Gastronoom (16 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij Blok's Restaurant! Je kunt kiezen uit een menu met een zelf gekozen aantal gangen. Ze houden goed rekening met dingen die je niet mag of lust.
Van tevoren werden wij gebeld dat er ook een grote groep zou komen en of wij iets eerder wilden komen. Daarnaast wilden ze graag dat wij ervan op de hoogte waren. We hebben er totaal geen last van gehad, maar erg netjes dat ze dit van tevoren hebben aangegeven.
Het eten is erg lekker, mooie smaakcombinaties en keurig opgemaakte borden. Ook over de wijn wisten ze veel te vertellen.
Blok's Restaurant is redelijk prijzig, maar voor een sterrenrestaurant niet uitzonderlijk duur.
Tip: vergeet als je geparkeerd staat in garage Stadhuisplein niet om een uitrijkaart te vragen. Wij vergaten het helaas wel...
JackyB . Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Hier met de restaurantweek hier geweest. Gezellige avond, vriendelijk personeel en goed eten. Maar...sterwaardig vond ik het niet eerlijk gezegd.
Er waren relatief goedkope producten gebruikt, zoals knolselderij, biet, aardappel, bloemkool. Creativiteit was matig. Bij het hoofdgerecht zelfs een halve gekookte aardappel en half stuk gekookte biet waar niets mee was gebeurd. Echt jammer!
Daarnaast lees ik van alles over goede prijs/ kwaliteitsvertoning. Vond ik ver te zoeken. We waren met 2 personen 190 euro kwijt. Het menu hadden we uitgebreid naar 5 gangen, 1 vol wijnarrangement en 1 halve, koffie na. Al vaak via restaurantweek gegeten bij sterrenrestaurants, altijd een stuk goedkoper uit!
We voelen ons een beetje bekocht, omdat we later op de website zagen dat je met een normaal 6-gangen menu, aangevuld met dezelfde dranken waarschijnlijk goedkoper uit zou zijn geweest. En waarschijnlijk hadden we dan ook een sterwaardig creatiever menu gehad.
Martijn S. Fijnproever (6 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Een heerlijk creatieve keuken waar je eigenlijk voor het menu moet gaan .
Dat deden wij ook en waren het meest verrast door het geweldige vegetarische tussengerecht van verschillende bereidingen knolselder met eidooier en ( hmm vergeten welke ..) kaas : Top
Hoofdgerecht was duidelijk niet een regulier gerecht ( lam en wagyu niet voorradig vandaag :(
Saus en begeleiding klopte niet helemaal .

Wel een erg gezellige en smakkelijke avond gehad !
Dank
Kmi . Gastronoom (22 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Wij maakten ook gebruik van Dining with the Stars. Eerder zijn we al in andere sterrenrestaurants geweest, en Blok's doet hier niet aan onder! Logisch ook, als je als restaurant een Michelinster mag voeren. We waren wat aan de vroege kant, en werden enigszins verrast maar ook gastvrij ontvangen. De combinaties van de gerechten en bijpassende wijnen waren verfijnd op elkaar afgestemd, zoals je zou mogen verwachten. Een extra broodje wordt zonder meer op tafel gezet, net als het continue bijschenken van water. De bediening is zeer gastvrij, en niet zo stijf als je in andere toprestaurants ziet. Een zeer prima prijs/kwaliteit verhouding, ook als je geen gebruikt maakt van een speciale deal. Het restaurant heeft in totaal 12 tafels waarvan 2 buiten op het terras. De open keuken legt een mooie verbinding tussen keuken en restaurant. Met allergieën etc wordt goed rekening gehouden.
Henk D. Gastronoom (35 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Wat een gastvrije ontvangst! Ook de rest van de avond bleef de service zeer vriendelijk en opmerkzaam, ondanks dat het restaurant bijna volledig bezet bezet was. En dan die smaken: hier is niet zomaar een ster uitgereikt. Knap die amuse van rode biet met kaviaar! Samen met de gazpacho in bladerdeeg een mooie binnenkomer. Dat schept verwachtingen voor de rest van de avond. Die werden volledig waargemaakt, laat daarover geen misverstand bestaan. Van de kippendij (heerlijk mals en sappig) met miso, via de zeesnoek met beurre blanc (de lekkerste die ik ooit proefde, heb hem tot de laatste druppel opgelepeld) tot het wagyu-rund (uit Dalfsen) in een saus van eigen bouillon, in een geweldig smakenpalet. Van de laatste saus had ik iets meer verwacht (gezien de voorgaande sauzen), maar misschien was een andere volgorde van gerechten beter geweest. Het wijnarrangement begeleidde de gerechten uitstekend, en voerde dus nooit de boventoon. Ook in dit opzicht verstaan de mensen van dit restaurant hun vak. De verhouding tussen prijs en kwaliteit is prima in orde, want voor deze kwaliteit moet in de keuken behoorlijk wat werk worden verricht. Daarvoor betaal ik graag wat meer en rij ik de volgende keer ook met plezier een stukje om.
André T. Gastronoom (175 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Wegens "Dining with the Stars" week heb ik hier met 6 gangen menu diner gegeten. De gerechten waren goed van het begin tot eind, alleen het hoofdgerecht was redelijk klein voor het hoofdgerecht. De bediening was vriendelijk en professioneel. De parkeerplaats is hier bij Amersfoort een ramp. De inrichting was minimalistisch modern.
Ruiters . Gastronoom (21 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Wat een ervaring was dit! Via de actie 'Dining with the stars' een 6 gangen menu voorgeschoteld gekregen en tijdens iedere gang een bijpassende wijn. Erg genoten van de combinaties van wijnen met gerechten, waarbij er een reis door Europa werd gemaakt (o.a. griekse, portuges, franse, spaanse wijnen). Met name het hoofdgerecht was erg lekker: Wagyu vlees uit Dalfsen met een heerlijke bijpassende Spaanse wijn. Dessert was een heerlijke zoete afsluiter van een mooie avond. Sommelier was zeer bekwaam, enthousiast en ad-rem, wat positief bijdroeg aan onze ervaring bij Blok's. Wij komen hier graag nog eens terug!
Hans H. Gastronoom (85 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Wat een feest om bij Blok's te eten. Het was zowel een feest op het bord om te zien, als een feest van smaak om te eten. De verfijnde combinaties in de gerechten van het zes gangen menu waren stuk voor stuk van hoog niveau. Voor mij was met name de rundertartaar met paling, eendenlever en groene kruiden samen met de geadviseerde witte wijn van grote klasse. Ook de lamsbout en lams stoof met de spitskool, tomaat en bulgur met een saus van gefermenteerde knoflook vond ik fantastisch. Voor het zes gangen vegetarische menu gold eigenlijk hetzelfde, origineel, geweldige smaakcombinaties van de verschillende groentes en sauzen, heel erg lekker allemaal. Ook de bediening met zijn ontspannen en vlotte presentatie aan tafel vond ik helemaal goed. Als ik naar de prijs kwaliteit verhouding kijk, dan kan ik alleen nog maar meer complimenten geven. Een echte topper. Als ik weer Amersfoort kom, dan weet ik een zeer goed adres.
Mark V. Fijnproever (7 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Heerlijk gegeten bij Familie Blok! Met 4 personen in een prettige ambiance vlakbij de keuken waar met passie wordt gewerkt. We kozen allemaal voor het 6 gangen menu inclusief wijnarrangement, dat werkelijk perfect was afgestemd op de verschillende gerechten. Een ware smaaksensatie!
Mijn favoriet was het gerecht "Rund", een steak tartare vergezeld van stukjes paling, eendenlevermousse en een sausje van gefrituurde groene groente.
Ook de andere gangen waren geweldig, hoewel bij een van,deze de venkel iets te opvallend aanwezig was. Maar wellicht geldt dit alleen voor mij, ik hou niet van venkel. Bediening correct maar niet overdreven. Afrekenen viel een tikkeltje tegen. Per persoon het dubbele van de prijs van het menu. Misschien volgende keer een kleinere wijn of een wijntje overslaan.
SanderN . Gastronoom (20 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Bijzondere verrassing. Gisteren hier gedineerd. Zeer mooie gerechtjes, niet alleen qua opmaak maar zeker qua smaken. Mooie wijnkaart die ook nog betaalbaar is. Aandachtspuntje zijn de wijnglazen. Met zoveel mooie smaken vult een chardonnay in een chardonnay glas zoveel mooier aan.(anders was het een 9 geworden)
Net en vriendelijk personeel. Aanrader en wij gaan zeker nog een keer.
Noa334 . Gastronoom (16 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Bij binnenkomst werden wij gemeend vriendelijk ontvangen. Kleine a la carte kaart met spannende gerechten. Uiteindelijk ervoor gekozen om ons te laten verrassen. 6-gangen menu was uitstekend op elkaar afgesteld. Het lam in het hoofdgerecht was ontzettend mals. Dessert kwam in 3 delen (o.a. bloedsinaasappel / basmatirijst met witte chocolade / creme van gecondenseerde melk met een ijsje van gezouten pinda's). Heel verrassend. Uitgebreide wijnkaart met relatief lage prijzen.

De bediening was vlot en spontaan, bekwaam aan tafel en kon ons goed adviseren. Jonge sommelier wist veel over de wijn te vertellen. Zeker geen standaard praatjes die je in andere restaurants wel eens krijgt. Verder heerste er een ontspannen sfeer. We zaten aan een met linnen gedekte tafel waarvandaan we de keuken konden inkijken. Leuk!

Resumé:

Enorm goede prijs/kwaliteit verhouding. Heerlijk en spannend eten met uitstekende bediening. Al met al een geslaagde avond met veel persoonlijke aandacht.
Kristof E. Gastronoom (46 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Afgelopen donderdag met vrienden het zesgangenmenu van Blok's geproefd. Elke gang is met heel veel liefde en zorg bereid. Sommige smaken konden wellicht wat extremer, maar er is wel overduidelijk veel zorg en denkwerk in elke gang gegaan. Er was naar mijn mening vrij veel vis in het menu aanwezig, en dat schrok me in het begin wat af. Als niet-liefhebber van vis had ik op meer vleesgerechten gehoopt, maar achteraf moet ik toegeven dat ook de visgerechten zeer zorgvuldig waren bereid en zelfs lekker waren. Ook het toetje was heel erg lekker, alhoewel ik doorgaans geen grote fan ben van desserts.

Het enige klaagpunt over het eten is dat de porties wel heel erg klein zijn. Ik had verwacht naar het einde toe wat grotere porties te krijgen en dat er 1 "hoofdgerecht" zou zijn, maar dat bleef uit. Als grote eter bleef ik dus min of meer letterlijk op mijn honger zitten.

De alcoholvrije witte wijn die ik probeerde was ronduit slecht en zeker geen aanrader, maar het is wel bijzonder dat een restaurant een alcoholvrije wijn in de aanbieding heeft. Toch is het zeker geen aanwinst en zou ik deze wijn gewoon schrappen. Ik geniet meer van een glaasje cola dan van deze wijn.

Al bij al is dit niet mijn soort restaurant - ik ben meer van een paar lekkere gerechten dan een hele hoop smaken door elkaar op een avond. Het lijkt daarbij meer op een proeverij dan echt uit eten gaan. Maar de zorgvuldigheid en samenstelling van de gerechten en het menu, en de zorg en vriendelijkheid van de bediening verplichten mij om dit restaurant toch hoog te waarderen.