Bloemers

Dorpsstraat 7 5441 AC Oeffelt Nederland Kaart

Over het restaurant Bloemers

Huiselijke gezelligheid bij Bloemers

In het kleine Brabantse Oeffelt vind je restaurant Bloemers. Met een heerlijke menukaart georienteerd op de Franse keuken, serveert Bloemers de lekkerste gerechten, bereidt met verse seizoensproducten. Eigenaren Susanne en Maarten typeren het graag als hun eigen huiskamerrestaurant. Maar Bloemers heeft de stijl, het formaat en de kwaliteit van een volwaardig restaurant. Maar de vriendelijke, persoonlijke bediening en het warme welkom geven ze je hier zeker zeer huiselijke gezelligheid!

Meer informatie over restaurant Bloemers

Maandag t/m zondag 17.00 23.00 uur
Woensdag gesloten

Uitmuntend
9,3
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Al meerdere malen zijn we te gast geweest bij Susan en Maarten in Oeffelt. Na een persoonlijk ontvangst nemen we plaats in de sfeervolle huiskamer. In het restaurant hangt een gemoedelijke sfeer en bij mooi weer kun je ook dineren op het terras, in de tuin achter het huis. De kaart biedt voldoende keuze, met zowel vis, vlees en vegetarische gerechten. Omdat wij moeilijk kunnen kiezen, hebben we ons deze avond laten verrassen door het gevarieerde Jubileum menu met bijpassende wijnen. Na een drietal amuses wordt het eerste voorgerecht uitgeserveerd, tartaar van Schotse zalm met gamba en een frisse salade, voor ons meteen een schot in de roos. De krachtige en goed gevulde crème soep met schaaldieren en Hollandse garnalen die hierop volgde zorgde ervoor dat onze smaakpapillen goed waren geprikkeld voor het volgende tussengerecht: Ravioli van uitgebakken eendenborst met sesam. Ook dat was genieten. Voorgerechten van Maarten zijn sowieso vaak bijzonder. Op verzoek is bij ons hoofdgerecht de groente vervangen door de eerste asperges van het seizoen. Geweldig! Het team van Bloemers stelt echt alles in het werk om je een heerlijke avond te bezorgen. En voor ons is dat gelukt. Met een cappuccino en een dubbele espresso nemen we afscheid en weten we zeker dat we snel weer terug gaan. Volgende keer op het terras buiten!
Stas V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Dit weekend met 2 personen bij Restaurant Bloemers gegeten. De ontvangst was uiterst vriendelijk. Aangezien wij graag door de chef verrast willen worden, kozen wij voor een 5 gangen verrassingsmenu met bijbehorend wijnarrangement. Stuk voor stuk plaatjes van gerechten én fantastisch van smaak. De bediening is erg vriendelijk: informeel, maar toch professioneel. Wij hebben reeds vele restaurants in de regio aangedaan, maar komen niet vaak tegen dat alles op een avond zo op zijn plek valt als bij Restaurant Bloemers. Wij gaan binnenkort absoluut nog eens bij Bloemers uit eten!
hans111111 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Afgelopen vrijdag zijn we weer bij Bloemers geweest.

We komen er graag, voor een bijzondere gelegenheid of 'zomaar'. Voor de gerechten en de bediening. De kwaliteit uit de keuken is van een constante top kwaliteit, de bediening kundig, altijd vriendelijk, attent en met oog voor elke tafel.

We genoten van een 3-gangen verrassingsmenu (waarbij je altijd mag aangeven of je vlees, vis, vegetarisch of een combinatie daarvan wilt). We kozen allen voor vis in zowel voor- als hoofdgerecht en werden weer verrast door de variatie en de mooie balans van smaken. Maarten is in staat zijn gerechten een eigen touch te geven. De huiswijnen, we namen wit en rood, zijn prima. Er is overigens ook een interessante wijnkaart.

Dat, in combinatie met de gezellige huiskamerachtige uitstraling, maakt Bloemers voor ons een plek om steeds weer terug te keren!

BWS1942 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Eerste paasdag heerlijk gegeten. Het 4-gangen verrassingsmenu was overheerlijk! Samen met de 3 kleine amuses en verfrissing na was het helemaal af. Zonder vragen karaf ijswater op tafel .
Marloes C.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Al meerdere keren heerlijk gegeten bij restaurant Bloemers! Echt een aanrader voor een avondje uit, lekker genieten in de "huiskamer" van Maarten en Susanne.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Enkele jaren geleden hier voor je laatste gegeten en recentelijk weer eens aangewipt. De ontvangst was heel vriendelijk en attent.

In het restaurant veel witte en crème tinten wat een warm en huiselijk gevoel geeft. Bescheiden maar goed gevarieerde menukaart.

Wij gingen voor het jubileum(?). Jammer dat dit jubileum niet op een passender manier gevierd kon worden. Veel gerechten werden slordig gepresenteerd en niet echt bijzonder van smaak te noemen. Ik en mij tafelgenoot hadden eerlijk gezegd meer het gevoel dat dat ik in een beter eetcafé zaten te eten dan in een exclusief restaurant. Doodzonde.

Natuurlijk kan dit eendag geweest zijn dat de keuken niet 'in vorm was'. Maar dat mag natuurlijk niet uitmaken. Wel of niet in vorm, je betaald toch altijd de volle prijs.

Gezien de slechte prijs-kwaliteitsverhouding zal het nog wel een tijdje duren voordat wij weer eens bij Bloemers gaan dineren... jammer.
Edwin R.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2013
Niet voor het eerst bij Bloemers gegeten en wederom zijn onze wensen geheel waargemaakt. Attent personeel, goede ontvangst met knapperig brood. Gekoeld water (gratis) wordt bij de wijn steeds ongevraagd aangevuld (daar kan menigeen van leren). Gerechten zijn van hoge kwaliteit, gebalanceerde smaken en de wijn past goed. Wat ons betreft zou de uitleg van de wijn wat uitgebreider kunnen zijn en ook aan tafel worden (bij)geschonken. Een blik op de fles is ook altijd leuk en de beleving is dan wat groter. Nu worden de glazen gevuld gebracht. Verder is alles dik in orde. Aanrader!
w77 .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
Al 4 jaar lang doen we ieder jaar de 7 gangen bij Bloemers en ieder jaar is het een culinaire belevenis. Het eten is werkelijk subliem en de bediening correct en geruisloos aanwezig. Er is oog voor detail. Het is fijn te weten dat je in goeden handen bent die avond. Ik noem iets kleins maar wel essentieel;water en brood worden zonder vragen (in een perfecte timing) weer aangevuld en dat bij 7 gangen, iedere gang opnieuw. (niet op de rekening) klasse noem ik dat. Alle lof voor Susanne en Maarten (en team) van Bloemers! Toen we 4 jaar geleden voor het eerst kennismaakte met Bloemers voelde dit gelijk goed. Soms heb je dat in een restaurant! Terecht, een parel in Oeffelt!