Bloem op IJburg

IJburglaan 1289 1087 GJ Amsterdam Nederland Kaart
31-204160677

Over het restaurant Bloem op IJburg

De echte Italiaanse keuken

Bij Bloem op IJburg geniet je van de lekkerste Italiaanse gerechten uit de authentieke houtoven. het attente personeel bedient iedereen met een glimlach tot aan de houten klapstoelen op het terras. Aan de muur hangt een schoolbord waarop alle pizza, pasta, salade, vlees- en visgerechten zich aan hun eters openbaren. Goed Italiaans eten? Dan kun je hier zeker goed terecht.

Meer informatie over restaurant Bloem op IJburg

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:00
- Diner vanaf 17:30

Terry V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijke gerechten en attent personeel. Sfeer is iets minder, wel een mooie blik op de grote open keuken.
Y. T.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
We komen hier vaak en blijven komen ook al zijn we verhuisd naar Hilversum. Volgens mij vriend de beste pizza's (pizza Bianco is zijn favoriet) van Nederland en ook het antipasti assortiment is altijd weer heerlijk. Sfeer is prima en personeel vriendelijk. Makkelijk parkeren in de omgeving. Wel vaak veel kinderen. Wij hebben daar geen problemen mee maar hierdoor kan het wel iets rumoeriger zijn. Zeker een aanrader.
Philo G.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Iedere keer eten we hier weer heerlijk. De bediening is goed, zeer vriendelijk en op de hoogte van de gerechten en de wijnen.
Rutger W.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten, kids helemaal blij met overheerlijke pizza's en voor de ouders verfijnde Italiaanse gerechten waar je erg blij van wordt! De rode huiswijn is een echte aanrader, heerlijk rond en zacht.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Zeer smaakvolle wisselende kaart. Ultiem van smaak was deze keer de risotto met pompoen en spinazie. Maar ook de pizza margherita met truffelsaus en rucola is niet te versmaden. Zeer vriendelijke bediening.
Ger T.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Er is aangegeven een " Italiaans " resto. Helaas aardig restaurant , Doch het Italiaans karakter is ver te zoeken, De kwaliteit van het aangeboden is van een matige kwaliteit, de aangeboden wijn is verschrikkelijk,
Beste Ger,

Jammer dat ons "Resto" slecht in u smaken viel. Over de wijn... Wij hebben zes open wijnen en een wijn menu van nog 38 wijnen uit alle streken van Italië. Als de wijn die u heeft gekozen niet naar wens was had u iets moeten zeggen aan de bediening die iets anders voor u had kunnen regelen. Als u nog een keer terug komt weet ik zeker dat wij een uitstekend wijn die past bij u smaak kunt vinden en wij zal uiteraard ons best doen om u te laten genieten van simpel heerlijk eten.

Wij hopen u snel weer van dienst te zijn.

vr. gr. Mike

Bloem op ijburg
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Zeer goede Italiaan. Alle gerechten zijn zeer goed van smaak. Zelfs het zelfgemaakte brood smaakt verrukkelijk.
Merel B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Niks nieuws toe te voegen aan onderstaande recensies. De pizza's zijn heerlijk, de hertenbiefstuk ook. Super mals, lekkere groente erbij (alleen die ene asperge bovenop oogde wel een beetje miezerig) Maar irritant hoe lang je moet wachten op je eten. Het voorgerecht ging oké, maar toen wij aan het hoofdgerecht toe waren, werd het net heel erg druk, en blijkbaar maakt het dan niks uit dat je er een half uur eerder was dan de rest. Over het bediening trouwens niets te klagen.
Beste ,
Bedankt voor u beoordeling. Wij gaan er aan werken om de tijd tussen de voor en hoofdgerechten te verminderen om u nog beter van dienst te zijn. De groenten boven de hert was pastinaak, asperges zijn niet in seizoen.
Wij hopen jullie weer snel te mogen ontvangen.
Vr. Gr.
Bloem
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Met enige regelmaat rijden wij graag een blokje om naar Bloem op IJburg om te genieten van onvervalste Italiaanse gerechten. Weer genoten van de Vongole, pizza Quatro Formaggi en heerlijke salade. Het dessert met ijs en (warme!) chocoladetaart mag nooit ontbreken net als de scroppino. Heerlijk gegeten, attent personeel, kortom heerlijk avondje gehad. Graag tot de volgende keer!
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Kom er al jaren. Één van de beste pizzeria's die ik ken. Echte Italiaanse ingrediënten worden er hier gebruikt. Die verfijnde smaak proef je terug in elk gerecht. Zelfs het brood wordt gemaakt uit pizza deeg. Het kan er wel eens luidruchtig zijn door de kinderen die er rondrennen. Maar daarvoor is het ook een buurt pizzeria. De smaak vergoed echter veel. En na 8 uur zijn de meeste kinderen weg.
Rollewch .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Gekozen voor de huiswijn, een lekker rood wijntje uit de hak van Italië.
De pizza met buffalo mozzarella was heel lekker.
Alles werd opgediend in een heel gemoedelijke en vriendelijk sfeer.
Een aanrader!
Engel08 V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Bloem heeft een basis aanbod uit de Italiaanse keuken. Eten is ok, niets bijzonders, maar gewoon smakelijk. Bediening is heel erg vriendelijk en zijn snel. Prettige sfeer, ongedwongen, gezellig. Komen hier zeker nog een keer terug.
Ingrid M.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Gerechten waren erg lekker! En de wijn was ook goed.
Tafels staan dicht op elkaar en alle deuren open zorgt voor veel tocht. Bediening matig. Men was heel zenuwachtig gehaast aan het werk, tafeltjes aan het boenen. Geen persoonlijke aandacht, kost best wat moeite om aandacht te trekken. Niet een keer gevraagd of het smaakt, geen uitleg bij de mixed voorgerechtjes. Lang wachten, zelfs om te betalen.
Est H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Ik kom hier vanaf het eerste uur behoorlijk regelmatig. Doorgaans wanneer wij geen zin hebben om te koken of gewoon lekker zin hebben om bij Bloem te eten. Van de ca. 50x dat ik hier ben geweest, ben ik slechts één keer teleurgesteld. Af en toe ga ik voor de pizza met pancetta en truffelsaus (hmmmm!), maar meestal voor low carb: voorgerechtjes, vlees, vis. Altijd weer top op smaak. De ribeye is hier echt fantastisch. Mijn favoriete restaurant op IJburg. Op zomerse avonden vind ik het hier ook heerlijk buiten zitten.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Je hebt allemaal wel eens zo een avond dat je te moe bent om zelf te koken. Dan is het bijzonder prettig als je op loopafstand een goed Italiaans restaurant aantreft. Nu eens niet uitgebreid eten met 3 of meer gangen. Neen gewoon een hoofdgerecht. Wij namen de ribeye met fijn geroosterde aubergine en zeer smakelijke snijboontjes. Gewoon een glas wit en rood van goede kwaliteit er bij. De ribeye was perfect gegrild, en boterzacht rosé met mooi vet. Dus niet zo een compacte ribeye van de supermarkt, maar kwaliteitsvlees. Bijgaand wat stokbrood met mooie zachtzoete olijfolie en diverse olijfsoorten. Als toetje deelden wij vanille-ijs met fondant en verse aardbeien. Zeer attente en vriendelijke bediening. En een extra espresso van de zaak. Nou dan voel je je thuis, wordt het toch nog een romantische avond en verdwijnt de moeheid naar de achtergrond. Brigade en personeel, bedankt voor de fijne avond!
Amsterdammaaike .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Ideaal om met kind(eren) een hapje te eten op een doordeweekse schooldag.
Pizza zoals pizza moet zijn, kindergerichte service en gezellig rumoerig-want meerderheid ouders met kinderen rond 18.30.
GoJa .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten, de gemixte voorgerechten genomen, want alles is even lekker. Ook aparte pizza kaart. De huiswijn is aan te raden. Vriendelijke bediening.
Maroeska B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We hebben met twee personen heerlijk gegeten bij Bloem. De pizza's waren erg lekker: dun, krokant en met smaak belegd. Niet teveel beleg maar precies zo dat je alle ingrediënten kon proeven. Eén van de beste pizza's die ik de afgelopen jaren gehad heb. Het dessert was ook heel lekker. De wijn was ook prima. De chocoladefondant was heerlijk zacht, al was het eigenlijk teveel na de pizza. De bediening is aardig, maar wanneer het drukker wordt nemen ze soms wel erg weinig tijd voor je. De sfeer is gezellig, er komen veel gezinnen met kinderen eten. De muziek stond naar mijn smaak iets te hard, maar dat is een detail. Wij hebben hier een prima avond gehad.
Femke Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Toevallig laatst bij Bloem beland: Italiaans feestje op IJburg!
We konden eigenlijk niet zo goed kiezen uit al het lekkers op de kaart en hebben van alles wat genomen op aanraden van het personeel.
Uit alles straalt de liefde van de kok voor zijn vak. Pure en verse ingredienten met zorg bereid! Van voorgerecht (prachtige houten plank met verse rucola, tomaatjes en heerlijke ham) tot de verse eigen gebakken taart als toetje, heerlijk!
We komen er zeker gauw nog eens terug! Wat ons betreft een aanrader!
Platte K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Stel je niet teveel eisen en wil je lekker eten in een leuke omgeving dan is dit een prima restaurant. Bediening en wachttijden is echter waardeloos. Dit zijn toch kinderziektes die er snel uit moeten.