Bloem op IJburg

IJburglaan 1289 1087 GJ Amsterdam Nederland Kaart
31-204160677

Over restaurant Bloem op IJburg

De echte Italiaanse keuken

Bij Bloem op IJburg geniet je van de lekkerste Italiaanse gerechten uit de authentieke houtoven. het attente personeel bedient iedereen met een glimlach tot aan de houten klapstoelen op het terras. Aan de muur hangt een schoolbord waarop alle pizza, pasta, salade, vlees- en visgerechten zich aan hun eters openbaren. Goed Italiaans eten? Dan kun je hier zeker goed terecht.

Meer informatie over restaurant Bloem op IJburg

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:00
- Diner vanaf 17:30

Duur
Erg lang
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Zeer goede Italiaan. Alle gerechten zijn zeer goed van smaak. Zelfs het zelfgemaakte brood smaakt verrukkelijk.
Merel B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Niks nieuws toe te voegen aan onderstaande recensies. De pizza's zijn heerlijk, de hertenbiefstuk ook. Super mals, lekkere groente erbij (alleen die ene asperge bovenop oogde wel een beetje miezerig) Maar irritant hoe lang je moet wachten op je eten. Het voorgerecht ging oké, maar toen wij aan het hoofdgerecht toe waren, werd het net heel erg druk, en blijkbaar maakt het dan niks uit dat je er een half uur eerder was dan de rest. Over het bediening trouwens niets te klagen.
Beste ,
Bedankt voor u beoordeling. Wij gaan er aan werken om de tijd tussen de voor en hoofdgerechten te verminderen om u nog beter van dienst te zijn. De groenten boven de hert was pastinaak, asperges zijn niet in seizoen.
Wij hopen jullie weer snel te mogen ontvangen.
Vr. Gr.
Bloem
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Met enige regelmaat rijden wij graag een blokje om naar Bloem op IJburg om te genieten van onvervalste Italiaanse gerechten. Weer genoten van de Vongole, pizza Quatro Formaggi en heerlijke salade. Het dessert met ijs en (warme!) chocoladetaart mag nooit ontbreken net als de scroppino. Heerlijk gegeten, attent personeel, kortom heerlijk avondje gehad. Graag tot de volgende keer!
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Kom er al jaren. Één van de beste pizzeria's die ik ken. Echte Italiaanse ingrediënten worden er hier gebruikt. Die verfijnde smaak proef je terug in elk gerecht. Zelfs het brood wordt gemaakt uit pizza deeg. Het kan er wel eens luidruchtig zijn door de kinderen die er rondrennen. Maar daarvoor is het ook een buurt pizzeria. De smaak vergoed echter veel. En na 8 uur zijn de meeste kinderen weg.
Rollewch .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Gekozen voor de huiswijn, een lekker rood wijntje uit de hak van Italië.
De pizza met buffalo mozzarella was heel lekker.
Alles werd opgediend in een heel gemoedelijke en vriendelijk sfeer.
Een aanrader!
Engel08 V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Bloem heeft een basis aanbod uit de Italiaanse keuken. Eten is ok, niets bijzonders, maar gewoon smakelijk. Bediening is heel erg vriendelijk en zijn snel. Prettige sfeer, ongedwongen, gezellig. Komen hier zeker nog een keer terug.
Ingrid M.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Gerechten waren erg lekker! En de wijn was ook goed.
Tafels staan dicht op elkaar en alle deuren open zorgt voor veel tocht. Bediening matig. Men was heel zenuwachtig gehaast aan het werk, tafeltjes aan het boenen. Geen persoonlijke aandacht, kost best wat moeite om aandacht te trekken. Niet een keer gevraagd of het smaakt, geen uitleg bij de mixed voorgerechtjes. Lang wachten, zelfs om te betalen.
Est H.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Ik kom hier vanaf het eerste uur behoorlijk regelmatig. Doorgaans wanneer wij geen zin hebben om te koken of gewoon lekker zin hebben om bij Bloem te eten. Van de ca. 50x dat ik hier ben geweest, ben ik slechts één keer teleurgesteld. Af en toe ga ik voor de pizza met pancetta en truffelsaus (hmmmm!), maar meestal voor low carb: voorgerechtjes, vlees, vis. Altijd weer top op smaak. De ribeye is hier echt fantastisch. Mijn favoriete restaurant op IJburg. Op zomerse avonden vind ik het hier ook heerlijk buiten zitten.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Je hebt allemaal wel eens zo een avond dat je te moe bent om zelf te koken. Dan is het bijzonder prettig als je op loopafstand een goed Italiaans restaurant aantreft. Nu eens niet uitgebreid eten met 3 of meer gangen. Neen gewoon een hoofdgerecht. Wij namen de ribeye met fijn geroosterde aubergine en zeer smakelijke snijboontjes. Gewoon een glas wit en rood van goede kwaliteit er bij. De ribeye was perfect gegrild, en boterzacht rosé met mooi vet. Dus niet zo een compacte ribeye van de supermarkt, maar kwaliteitsvlees. Bijgaand wat stokbrood met mooie zachtzoete olijfolie en diverse olijfsoorten. Als toetje deelden wij vanille-ijs met fondant en verse aardbeien. Zeer attente en vriendelijke bediening. En een extra espresso van de zaak. Nou dan voel je je thuis, wordt het toch nog een romantische avond en verdwijnt de moeheid naar de achtergrond. Brigade en personeel, bedankt voor de fijne avond!
Amsterdammaaike .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Ideaal om met kind(eren) een hapje te eten op een doordeweekse schooldag.
Pizza zoals pizza moet zijn, kindergerichte service en gezellig rumoerig-want meerderheid ouders met kinderen rond 18.30.
GoJa .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Heerlijk gegeten, de gemixte voorgerechten genomen, want alles is even lekker. Ook aparte pizza kaart. De huiswijn is aan te raden. Vriendelijke bediening.
Maroeska B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We hebben met twee personen heerlijk gegeten bij Bloem. De pizza's waren erg lekker: dun, krokant en met smaak belegd. Niet teveel beleg maar precies zo dat je alle ingrediënten kon proeven. Eén van de beste pizza's die ik de afgelopen jaren gehad heb. Het dessert was ook heel lekker. De wijn was ook prima. De chocoladefondant was heerlijk zacht, al was het eigenlijk teveel na de pizza. De bediening is aardig, maar wanneer het drukker wordt nemen ze soms wel erg weinig tijd voor je. De sfeer is gezellig, er komen veel gezinnen met kinderen eten. De muziek stond naar mijn smaak iets te hard, maar dat is een detail. Wij hebben hier een prima avond gehad.
Femke Z.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Toevallig laatst bij Bloem beland: Italiaans feestje op IJburg!
We konden eigenlijk niet zo goed kiezen uit al het lekkers op de kaart en hebben van alles wat genomen op aanraden van het personeel.
Uit alles straalt de liefde van de kok voor zijn vak. Pure en verse ingredienten met zorg bereid! Van voorgerecht (prachtige houten plank met verse rucola, tomaatjes en heerlijke ham) tot de verse eigen gebakken taart als toetje, heerlijk!
We komen er zeker gauw nog eens terug! Wat ons betreft een aanrader!
Platte K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Stel je niet teveel eisen en wil je lekker eten in een leuke omgeving dan is dit een prima restaurant. Bediening en wachttijden is echter waardeloos. Dit zijn toch kinderziektes die er snel uit moeten.
Etienne D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
De goede lasagna, lekkere zonnevis, prima pizza's compenseren enigszins de slechte bediening: half uur wachten en zelf vragen om iets te mogen drinken. Je moet bijna schreeuwen om de aandacht te krijgen. Te volle zaak, te weinig bediening. Waarbij je je als gast niet serieus voelt genomen. Als je dat zowel tussendoor als bij de betaling aangeeft dat je te lang moet wachten, merk je in 1e instantie weinig reactie. Uiteindelijk beseft de eigenaar dat hij wat goed te maken heeft en biedt hij alsnog iets aan. Jammer: het gevoel blijft hangen: de klant is geen koning.
Niek218 H.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
IJburg is een zeer kinderrijke buurt en dat zie je ook terug in restaurant Bloem. Er heel veel gezinnen met jonge kinderen, waardoor het wat lawaaiig was. Om een uurtje of 20:00 waren die klaar met eten en gingen ze huiswaarts. Omdat het tot 20:00 goed vol zat, was de bediening vanwege de drukte niet zo attent. Dat werd na 20:00 stukken beter! Het eten is echt heel erg lekker en als je niet al te vroeg trek hebt, zou ik, als je rustig wil zitten en een attente service wil, pas vanaf 20:00 een tafeltje nemen.
Boris Z.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Voor de beste pizza in groot Amsterdam ben je bij Bloem op het juiste adres. Gastvrijheid, gezelligheid gegarandeerd door de nieuwe open inrichting. De originele houtoven is naast de heerlijke verse ingrediënten die er worden gebruikt een juiste combinatie voor een uitmuntende pizza! Ook voor de overige vlees- en vis gerechten moet je hier zijn! Een aanrader dus. Wij komen snel weer terug ps de huisgemaakte limoncello moet je geproest hebben. Hier eten is als het leven in Italië la dolce vita ????????
Dhdn .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Met een groep collega's gegeten bij Bloem; we werden erg gastvrij en gezellig ontvangen. Er hing een ontspannen gezellige sfeer. Het eten was heerlijk, erg smaakvol (best wel veel). De gastvrouw wist ons goed uit te leggen wat er gereserveerd werd. Hartstikke leuk om in de open keuken mee te kunnen kijken hoe de chef gepassioneerd stond te werken. Zelfs hij nam ruim de tijd voor een praatje aan onze tafel.
Heel fijn dat iedereen makkelijk kon parkeren, ook met openbaar vervoer is Bloem prima te bereiken! Fijne plek om een binnen te lopen, ook met kids! Een smaakvolle verrassing voor mij!
Manjastre .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Top hoor! Heerlijk vers eten,leuk ook die open keuken ziet er ook heel schoon uit!wij hadden salade rucola voraf heerlijk met zalige tomaatjes en parmanzaanse kaas en die dressing Yummie ik wil graag het recept! Ook het hoofdgerecht was subliem wij hadden bistecca voor twee personen ! Nou we hadden er wel met 4 van kunnen eten!Heerlijke avond gehad! Buiten koud,wind en regen maar binnen heel behaagelijk en gezellig ! Wat ons betreft voor herhaling vatbaar!
Byoux .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Geweldig restaurant! Wij zijn hier al diverse keren geweest.Altijd even vriendelijk personeel ,het eten is werkelijk fantastisch,ruime portie,s ,alles bereid met verse produkten.Piza wordt gebakken in een orginele houtoven.Wij zijn enorm tevreden over dit restaurant en komen er graag weer terug.