Bloem op IJburg

IJburglaan 1289 1087 GJ Amsterdam Nederland Kaart
31-204160677

Over het restaurant Bloem op IJburg

De echte Italiaanse keuken

Bij Bloem op IJburg geniet je van de lekkerste Italiaanse gerechten uit de authentieke houtoven. het attente personeel bedient iedereen met een glimlach tot aan de houten klapstoelen op het terras. Aan de muur hangt een schoolbord waarop alle pizza, pasta, salade, vlees- en visgerechten zich aan hun eters openbaren. Goed Italiaans eten? Dan kun je hier zeker goed terecht.

Meer informatie over restaurant Bloem op IJburg

Dinsdag t/m Zondag 17:30 - 22:00
- Diner vanaf 17:30

Philo G.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Carina W.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Ik kom hier regelmatig eten en het eten en service is altijd prima geweest. Maar de afgelopen keer was helaas een teleurstellende ervaring. We hadden gereserveerd en er werd tijdens het eten gezegd dat we voor een bepaald tijdstip weg moeten zijn omdat er een nieuwe groep aankomt. Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt en had naar mijn mening gecommuniceerd moeten worden bij reservering of bij aankomst. Op aandringen naar een oplossing, heeft de eigenaar gelukkig voor ons een oplossing kunnen aanbieden zodat onze avond gelukkig niet verpest werd. Helaas was het personeel niet in staat om tot een oplossing te komen zonder de eigenaar. Hopelijk kunnen ze op vlak in de toekomst verbeteren, want we komen hier graag.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Na een lange tijd hier weer eens gegeten. Dit Italiaanse restaurant is precies Italiaans. Een kindvriendelijk restaurant, waar het daarom wat onrustig is. Maar dat geeft ook sfeer. Wil je rustig met je partner eten, kom dan op rustige tijden. Dit restaurant zit meestal vol. En waarom? Het personeel rent de benen uit zijn/haar lijf. Heeft tijd en aandacht voor je, maakt een praatje dat altijd onderhoudend is. Maar daardoor wordt de snelheid van lopen wel wat opgevoerd. En andere reden dat het hier druk is, is dat hier geweldig gekookt wordt. En tegen schappelijke prijzen. Vandaag bestelden we landhoen met geroosterde rozenval aardappel, abrikozen mostarda en truffelroomsaus. de kenner weet dat landhoen filet wat vetter is. Wie kent niet de droge kipfilet. Daar was ik wel bang voor. De bediening verzekerde mij dat de filet absoluut niet droog was. En inderdaad, heerlijke sappige file. De abrikozen mostarda die apart geserveerd werd, was een geweldige combinatie met de hoen, de rosenval en de truffelroomsaus. Wat smakelijke combinatie, wie bedenkt nu dat abrikozen met mosterd en truffel zo goed harmoniëren? We hebben nog net niet het bord leeggelikt, maar met je vinger kan het ook best aardig. Als toetje een sinaasappel-bosvruchten cheesecake met bosvruchtenijs. Wij deelden er eentje en namen er later een mooie espresso bij en een limoncello. Wat een zachte en luchtige cheesecake! Het mooie rode bosvruchtenijs en sinaasappel deden het goed bij de espresso. Whow en dan nog ijskoude limoncello er bij. De supervriendelijke bediening, die echt plezier heeft in het werk , maakt dat je hier graag terug komt. We hebben de koks ook nog even bedankt en een mooie tip gegeven. Want dat was dit bezoek dubbel en dwars waard. zeker als je dan de rekening krijgt. Een plezierige zaak die leeft!
Eveliene L.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Lekker gegeten, leuke ambiance en vriendelijke bediening.
Martina K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Het eten was lekker; we hadden alle vier de heilbot genomen.
De service was van Hollandse kwaliteit: we moesten twee keer vragen om een karaf water, de prijzen stonden niet op het bord en de serveerster moest het binnen opzoeken, toen we een desert wilden bestellen wist de serveerster ons tot 4 keer toe over het hoofd te zien.
Vanwege het warme weer zaten we op het terras, waar het in eerste instantie nogal rumoerig was door het straatlawaai.
gertina .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Mijn Moederdag ,te Gek bij jullie !TonijnTartaar Echt nog nooit zo lekker gegeten Top Ik zeg Niet zo gouw TOT ZIENS maar nu !!!!
Nigel A.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Interessant a la carte menu met vlees, vis en vegetarische gerechten.
Pizza uitstekend!
Goede bediening met keurig uitleg van de dagkaart.
Levendige omgeving (wij hadden een fijne tafel in een hoek van de ruimte.
Zeker de moeite waard om te reserveren voor een gezellige avond met familie of vrienden.
arend N.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
ik ben hier meerdere keren geweest en iedere keer is het gewoon goed ! Bij boem op ijburg gebruiken ze uitsluitend zeer verse ingredienten van het seizoen en dat is te proeven,met een minimum aan fratsen,gewoon goede spullen en goede kennis als basis ,dat is de italiaanse keuken.
Wat mij overigens wel verbaast dat er een recensie van een meesterproever is geplaatst die het verschil tussen een pastinaak en een asperge niet weet...
De tafel van N. K.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Fantastisch Italiaans eten in een relaxte, ongedwongen sfeer. Ik kom hier heel graag.
Parkeren voor de deur.
Enige minpuntje vind ik dat de zaak (heel begrijpelijk overigens) veel bezocht wordt door gezinnen met kinderen. Daardoor is het erg rumoerig. Maar dit neem ik graag voor lief.
Regine O.
Fijne plek. Enthousiaste zorgzame bediening. Snel en erg goed.
David H.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Heerlijke pizza's en goede wijn voor eej prima prijs. Wij eten en bestellen regelmatig bij Bloem en zijn altijd erg tevreden!
Alous V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Slechte service! Ik had om 18.30 uur gereserveerd via Iens. Aangekomen werden we met z'n 3-en aan een 2 persoons tafel neergezet. Echt te krap. Ik heb nog aangegeven dat ik dit echt te klein vindt. Maar het was vol dus helaas. Wellicht dat het eten best lekker is, maar wij zijn weer weg gaan. En dan gewoon niet reageren. Heel jammer !!!!
Terry V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Heerlijke gerechten en attent personeel. Sfeer is iets minder, wel een mooie blik op de grote open keuken.
Y. T.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
We komen hier vaak en blijven komen ook al zijn we verhuisd naar Hilversum. Volgens mij vriend de beste pizza's (pizza Bianco is zijn favoriet) van Nederland en ook het antipasti assortiment is altijd weer heerlijk. Sfeer is prima en personeel vriendelijk. Makkelijk parkeren in de omgeving. Wel vaak veel kinderen. Wij hebben daar geen problemen mee maar hierdoor kan het wel iets rumoeriger zijn. Zeker een aanrader.
Philo G.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Iedere keer eten we hier weer heerlijk. De bediening is goed, zeer vriendelijk en op de hoogte van de gerechten en de wijnen.
Rutger W.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten, kids helemaal blij met overheerlijke pizza's en voor de ouders verfijnde Italiaanse gerechten waar je erg blij van wordt! De rode huiswijn is een echte aanrader, heerlijk rond en zacht.
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Zeer smaakvolle wisselende kaart. Ultiem van smaak was deze keer de risotto met pompoen en spinazie. Maar ook de pizza margherita met truffelsaus en rucola is niet te versmaden. Zeer vriendelijke bediening.
Ger T.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Er is aangegeven een " Italiaans " resto. Helaas aardig restaurant , Doch het Italiaans karakter is ver te zoeken, De kwaliteit van het aangeboden is van een matige kwaliteit, de aangeboden wijn is verschrikkelijk,
Beste Ger,

Jammer dat ons "Resto" slecht in u smaken viel. Over de wijn... Wij hebben zes open wijnen en een wijn menu van nog 38 wijnen uit alle streken van Italië. Als de wijn die u heeft gekozen niet naar wens was had u iets moeten zeggen aan de bediening die iets anders voor u had kunnen regelen. Als u nog een keer terug komt weet ik zeker dat wij een uitstekend wijn die past bij u smaak kunt vinden en wij zal uiteraard ons best doen om u te laten genieten van simpel heerlijk eten.

Wij hopen u snel weer van dienst te zijn.

vr. gr. Mike

Bloem op ijburg
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Zeer goede Italiaan. Alle gerechten zijn zeer goed van smaak. Zelfs het zelfgemaakte brood smaakt verrukkelijk.
Merel B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Niks nieuws toe te voegen aan onderstaande recensies. De pizza's zijn heerlijk, de hertenbiefstuk ook. Super mals, lekkere groente erbij (alleen die ene asperge bovenop oogde wel een beetje miezerig) Maar irritant hoe lang je moet wachten op je eten. Het voorgerecht ging oké, maar toen wij aan het hoofdgerecht toe waren, werd het net heel erg druk, en blijkbaar maakt het dan niks uit dat je er een half uur eerder was dan de rest. Over het bediening trouwens niets te klagen.
Beste ,
Bedankt voor u beoordeling. Wij gaan er aan werken om de tijd tussen de voor en hoofdgerechten te verminderen om u nog beter van dienst te zijn. De groenten boven de hert was pastinaak, asperges zijn niet in seizoen.
Wij hopen jullie weer snel te mogen ontvangen.
Vr. Gr.
Bloem
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Met enige regelmaat rijden wij graag een blokje om naar Bloem op IJburg om te genieten van onvervalste Italiaanse gerechten. Weer genoten van de Vongole, pizza Quatro Formaggi en heerlijke salade. Het dessert met ijs en (warme!) chocoladetaart mag nooit ontbreken net als de scroppino. Heerlijk gegeten, attent personeel, kortom heerlijk avondje gehad. Graag tot de volgende keer!