Bloem Eten en Drinken

Entrepotdok 36 1018 AD Amsterdam Nederland Kaart
31-203300929

Over het restaurant Bloem Eten en Drinken

Pareltje in de Plantagebuurt

Bloem is gelegen in de Plantagebuurt tussen prachtige monumentale panden. In de zomer zit je hier heerlijk op het zonnige terras aan het water en kun je de leeuwen uit Artis bijna horen brullen. In de wintermaanden is het goed toeven in het knusse en sfeervolle restaurant met uitzicht op het Entrepotdok. Bij Bloem zijn alle producten 100% biologisch en eet je dus lekker én verantwoord!

Meer informatie over restaurant Bloem Eten en Drinken

Maandag t/m Zondag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Maarten N.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Biologische en 'groente-first' restaurants hebben we in Amsterdam nog lang niet genoeg, dus het is goed dat Bloem er is. Op één van de fijnste plekjes van de stad, het Entropotdok in de Plantagebuurt. Op de zondagavond dat wij er waren leek er wel sprake van onderbezetting, maar we hadden geen haast dus dat mocht de pret niet drukken. Wel vervelend was dat de menukaarten die we uitgereikt kregen niet volledig bleken, maar daar kwamen we pas na afloop achter. Let dus goed op of er geen A4tjes ontbreken. Het geserveerde eten was goed, en we komen zeker terug, al was het maar om dan wel te kiezen uit een volledig menu...
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Bloem is een 100% biologisch restaurant en ligt tegenover Artis.
We eten er met twee personen. Het is mooi weer en buiten op het terras is het daarom behoorlijk druk. Binnen zitten ook de nodige gasten.
We gaan voor vegetarisch en bestellen vast een flesje Sauvignon Blanc. Standaard komt er een fles water op tafel die op verzoek wordt bijgevuld. Zo hoort het.

De voorgerechten bestaan uit Ravioli voor de een en Boekweit Blini’s voor de ander.
De ravioli valt wat smaak betreft (niet geheel onbelangrijk) een beetje tegen, de blini’s zijn lekker.
Eén persoon neemt als hoofgerecht Shiitake & biet die, vergeleken met de vorige keer dat we hier waren, een beetje tegen valt. De ander neemt de Courgette met koningsoesterzwam waarbij opvalt dat er wel veel (kastanje)champignons in het gerecht zitten.
Maar de smaak is verder goed.

Het nagerecht voor beiden bestaat uit de Appel crumble uit de oven met vanille-ijs. Lekker.
Of we nog een keer terug zullen keren bij dit restaurant houden we nog even in beraad.
Jos A.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Super lekker gegeten. verrassende smaaksensaties!
Charissa K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Wat een leuk restaurantje, een thuisgevoel restaurant. Geen grote kaart, wat ik heel fijn vindt. Alles biologisch en wat we hadden gegeten was ongelooflijk lekker. Voor, hoofd en nagerecht. Echt heerlijk! Personeel heel vriendelijk. Wij komen zeker terug
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Het veganistisch en vegetarisch gerecht vielen ons wat tegen. Vast gezond, maar qua smaak een wat oubollige kruidencombinatie en wat droog. De extra bijbestelde frites waren geweldig!
Aart S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Vriendelijk personeel, zeer smaakvolle gerechten, lekkere wijnen, goed wijnadvies. Op de paté als voorgerecht na, geen vlees op de kaart die dag (wel twee soorten vis), de nadruk ligt duidelijk op vegetarisch en dat doen ze heel goed.
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijke gerechten voor een prima prijs. Aanbevolen voor restaurantgasten de houden van een royale groentegarnituur en/of vegetarische gerechten. Als je bij binnenkomst ontvangen orde door een gastvriendelijke gastheer en er direct water voor je ingeschonken wordt, begin je met een goed gevoel aan je maaltijd.
Coosje V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Fijn om eens echt lekkere vegetarische gerechten te eten, waarbij je merkt dat er echt over is nagedacht. Wij moesten een poosje wachten tot onze tafelgenoten arriveerde en vroegen om mandje brood. Stond niet op de kaart, maar werd prima verzorgd. Lekker stevig brood met roomboter. Verse bereiding en groentes knapperig. Komen hier zeker terug
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een aanrader: gerechten doe origineel zijn met biologische kwaliteit in een rustige, sfeervolle ambiance met sympathieke bediening!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, alles was supervers en de bediening was zeer prettig! Water stond al op tafel en het eten is ook redelijk geprijsd.
Peter Paul S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Lekker eten voor een goede prijs. Aardige en attente bediening
LeoneV .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Moeilijk kiezen uit de verschillende gerechten, maar spijt hoef je niet te hebben: alles was ontzettend lekker! Heel fijn dat ook vegetariërs en veganisten hier in de watten gelegd worden. Originele gerechten, heerlijke smaakcombinaties en goede hoeveelheden. Dit in combinatie met de leuke inrichting en goede service maakt dat we zeker nog eens terugkomen.
Anja O.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
uitstekend gegeten! gezellige sfeer, attente bediening, verrassende verjaardags aandacht dmv prachtig en proffesioneel gezongen Happy Birthday door bediening!
kortom, wij hebben een geslaagde avond gehad, zeker een aanrader! we zien er naar uit hier weer te gaan eten in de zomer om op het terras te genieten.
Cindy D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Lekkere, aparte gerechten voor een eerlijke prijs. We bestelde een bakje patat erbij. Er werd geadviseerd om twee bakje te nemen, maar 1 was genoeg geweest, maar dat maakte ons verder niet uit. We zaten er warm bij dus dat we even moesten wachten deerde ons niet. Het verhaal achter cupcake van Thomas was erg leuk: de buurman maakt ze! Wellicht volgende jaar weer tijdens ons jaarlijkse Amsterdam Light Festival rondje! Nu moesten er wel hard wandelend langs, maar toch bijna alles gezien en we bleven redelijk warm!
karelenmieke .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Een gemoedelijk eerlijk restaurant, aardige bediening en je krijgt waar voor je geld.
Zeker voor herhaling vatbaar en bij vrienden aan te raden.
Annette V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Verrukkelijk gegeten na een dagje Amsterdam. De bestaande recensies logen er niet om: bij BLOEM hebben ze alles dik in orde. Het water staat klaar op tafel, de porties zijn zelfs aan de ruime kant. De pompoensoep is een aanrader!
ricksblue .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Wat een heerlijke plek om te eten, al moet je dat natuurlijk niet zeggen, voordat je het weet zit de halve stad er!
Heerlijk gegeten, smaakvol met aandacht voor alle ingrediënten en de gehele presentatie. Hier komen we zeker nog meerdere keren terug, niet alleen voor het terras in de zomer, wat we al kenden, evenals de borrelhappen en lunch, maar ook zeker nu voor het diner.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Vanavond lekker gegeten bij Bloem. Kaart bestaat uit aparte, smaakvolle biologische gerechten. Goede prijs-/kwaliteitverhouding en prettige bediening. Voldoende parkeergelegenheid, vrijwel vlak voor de deur.
Yolanda W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Klein restaurant waar je heerlijk vegetarisch kan eten. Vriendelijke bediening en zeer redelijke prijzen. Een echte aanrader. Prima locatie naast Artis.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Bij Bloem kun je beneden en boven zitten en met goed weer is er een terras aan het Entrepotdok, een prachtig stukje Amsterdam. Het eten is biologisch. Ik zelf heb soms ambivalente gevoelens over het fenomeen biologisch maar ik moet toch toegeven dat het vaak beter smaakt. Er is in elk geval beter over de gerechten nagedacht en ze worden met meer liefde bereid, en dat proef je natuurlijk. Ik had de doperwtensoep met munt en zoete ui en het speltbrood met geroosterde rode bieten, blauwe kaas, noten en pruimenchutney. Beide gerechten waren – ondanks mijn verkoudheid – erg lekker en op smaak. Er staan veel bijzondere gerechten op de kaart dus ik kom zeker vaker langs.