Bloem Eten en Drinken

Entrepotdok 36 1018 AD Amsterdam Nederland Kaart
31-203300929

Over restaurant Bloem Eten en Drinken

Pareltje in de Plantagebuurt

Bloem is gelegen in de Plantagebuurt tussen prachtige monumentale panden. In de zomer zit je hier heerlijk op het zonnige terras aan het water en kun je de leeuwen uit Artis bijna horen brullen. In de wintermaanden is het goed toeven in het knusse en sfeervolle restaurant met uitzicht op het Entrepotdok. Bij Bloem zijn alle producten 100% biologisch en eet je dus lekker én verantwoord!

Meer informatie over restaurant Bloem Eten en Drinken

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Vanavond lekker gegeten bij Bloem. Kaart bestaat uit aparte, smaakvolle biologische gerechten. Goede prijs-/kwaliteitverhouding en prettige bediening. Voldoende parkeergelegenheid, vrijwel vlak voor de deur.
Yolanda W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Klein restaurant waar je heerlijk vegetarisch kan eten. Vriendelijke bediening en zeer redelijke prijzen. Een echte aanrader. Prima locatie naast Artis.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Bij Bloem kun je beneden en boven zitten en met goed weer is er een terras aan het Entrepotdok, een prachtig stukje Amsterdam. Het eten is biologisch. Ik zelf heb soms ambivalente gevoelens over het fenomeen biologisch maar ik moet toch toegeven dat het vaak beter smaakt. Er is in elk geval beter over de gerechten nagedacht en ze worden met meer liefde bereid, en dat proef je natuurlijk. Ik had de doperwtensoep met munt en zoete ui en het speltbrood met geroosterde rode bieten, blauwe kaas, noten en pruimenchutney. Beide gerechten waren – ondanks mijn verkoudheid – erg lekker en op smaak. Er staan veel bijzondere gerechten op de kaart dus ik kom zeker vaker langs.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Gisteren at ik portobello, mijn collega Shii-take met biet.
Zelden zo lekker vegan gegeten, beter dan dit kan het niet. Vriendelijke bediening en ook lekkere bijzondere biertjes.
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Bij mijn vorige bezoek, een jaar of twee geleden, was het personeel zo sacherijnig dat ik een hele tijd niet ben geweest. Dat was nu gelukkig anders. De falafel was werkelijk fantastisch. Hier kom ik voor terug.
Lieke P.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Klein, maar sfeervol restaurant. Het eten was erg smaakvol. Echte aanrader!
Vriendelijke bediening. Verrassende gerechten.
Elianne K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Genoten van de gerechten, ook de vegetarische, geweldig dat er alleen vegetarische kaas gebruikt wordt (kaas zonder dierlijk stremsel)
Wiko .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wat is het toch een fijn restaurant! 100% biologisch is al geweldig, maar het werd ook nog prachtig opgediend en was, last but not least, super lekker. Het was druk op lunchtijd, erg druk. De vriendelijke kok hielp mee bedienen, leuk! Minpuntje: de serveerster was een beetje nors, niet zo spraakzaam, ook. Jammer! Want verder was het top!
Rjhoukema .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Rustige lokatie met heerlijk vers vegetarisch eten met uitgesproken smaken. De bediening was vriendelijk maar had wat alerter kunnen zijn.
Menno H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Het eten bij Bloem was een verrassing. Je wordt meegenomen op een reisje langs allerlei smaken die goed bij elkaar passen en je steeds benieuwd maken naar de volgende hap. Hier wordt bewezen hoe lekker veganistisch eten kan zijn. De bediening was erg vriendelijk en prettig.
Suryalini .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Gezellig aperitieven buiten met zicht op de gracht en brug, daarna naar binnen voor een heel geslaagde (biologische) maaltijd waar zowel de carnivoren als de herbivoren lekker hebben gegeten. Behulpzame en vriendelijke bediening.
Udje H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
We hadden gereserveerd om 18.30 maar waren 10 min vroeger en namen een tafeltje boven bij 't raam. Het was afgezien van wat terras gast buiten nog rustig in het restaurant. Na 10 min. kregen wij een fles water en het menu. (op één menu stond schelvis en het andere schol - toen we er wat van zeiden was het jolige antwoord: "ach, da's maar een lettertje verschil") Na 25 min. onze voorgerechten; een simpele salade en een pompoensoep. Imiddels waren er meer gasten gekomen en de paniek onder het vriendelijke maar amateuristische personeel was zichtbaar. Om kwart voor acht (!) kwamen dan onze hoofdgerechten... Mijn groenten en vlees waren steenkoud, dus ben ermee naar beneden gelopen en heb gevraagd of dat de bedoeling was... 'Oh, nee dat gaat terug naar de keuken'... Na een kwartier zagen we de kok met een bord naar buiten lopen, zoekend naar de juiste gast en wat later bij onze tafel boven met dat bord, nu wel warm... Onze gerechten werden gegarneerd met heel veel zure smaken, stukjes olijf en zure kappertjes. Blijkbaar houdt deze kok van zuur... De taugé in het gerecht van mijn partner en de alfalfa decoratie op mijn soep waren rauw en niet geblancheerd (wel eens van EHEC bacterie gehoord?..) Dat hebben we dus maar niet gegeten. De portabello was uitgedroogd en het lamsvlees wat taai. We hebben veel laten liggen maar hebben het overleefd... Samengevat: Chaotische combinaties van smaken, chaotische bediening en lang wachten... Jammer, thuis eten we lekkerder...
Natti_B .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
We bestelden drie gangen en het eten was elke gang verrassend lekker. Vooral de boekweit pannekoekjes, geroosterde portobello en het citroen amandel polenta taartje. Prijs kwaliteitverhouding goed. Porties hoofdgerecht mogen iets groter. Er stonden omdat alles biologisch is weer andere dingen op de kaart dan in meeste 'gewone' restaurants. Leuk!
Bediening vriendelijk en in prima tempo. Sfeer in BLOEM is gemoedelijk en gezellig.
Om de beleving completer te maken, zou het goed zijn als bediening alle producten op de kaart heeft geproefd. Dan kunnen ze vanuit ervaring iets wel/niet aanraden. En de kleding van de bediening mag netter. De sfeer en uitstraling van bediening en restaurant sluiten dan beter aan bij de goede kwaliteit van de gerechten. Nu waren ze heel casual gekleed (beetje als in een studenten eetcafe). Dat doet volgens ons afbreuk aan de uitstraling, kwaliteit en prijs van het eten en is zonde.
Toch is BLOEM voor het heerlijke (biologische) eten, de interessante kaart en vriendelijke sfeer zeker een aanrader.
Hrbsk .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Wij aten vis en een maaltijdsalade, beide perfect. Alles had een mooie structuur, zag er goed uit en smaakte navenant.
Daarbij een prachtige (biologische) merlot en uitstekende nagerechten (volgens ons volledig home-made).
Decor is aangenaam, geen overdreven stilering, en de locatie is geweldig.
Carospoor .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Heerlijk gegeten, zo smaakvol, heel gezellig en goede bediening , we komen zeker nog een keer terug!
Veel keuze voor vegetariërs.
Lenns .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Na een ietwat rommelig begin door gedoe met tafeltjes en personeel dat nergens te bekennen was, prima gegeten op het heerlijke terras aan het water. De gerechten hadden soms weinig uitgesproken of juist vervelend overheersende smaken. Toetje dus toch maar bij het ijssalon om de hoek gehaald...
Arien.mol .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Heel erg lekker (bijna helemaal vegetarisch) gegeten bij bloem. Buiten in de zon onz voorgerechten (boekweitpoffertjes en falafelsalade erg lekker) gegeten, daarna binnen boven risotto en portobellos gegeten en oh zo lekkere toetjes!
Mae V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Voor het eerst gegeten bij Bloem, maar helaas ook voor het laatst. Ik verdraag geen knoflook en dat bleek in alle gerechten te zitten op één salade na (rode bietensalade). Ik vind het tegenvallend dat er geen mogelijkheid was om de gerechten aan te passen naar behoefte. Daarnaast had ik de pech dat ik rode bieten niet lekker vind en de rest van de salade ook niet bijzonder vond. Het is wel een leuk restaurantje qua ligging en inrichting, maar de flexibiliteit van de keuken vond ik echt teleurstellend.
Renatus1953 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Prachtige locatie, vriendelijke bediening, maar het eten was zeer slecht. DE combinatie van producten op het bord was teleurstellend en smaakte naar niks. Het toetje was redelijk, maar dat was dan ok kant en klaar ergens ingekocht.
Francien15 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Heerlijk vegetarisch gegeten. Locatie is leuk, maar ziet er wat onverzorgd uit. Niet alles schoon (kattenharen op zout- en peperstel).