Bloem Eten en Drinken

Entrepotdok 36 1018 AD Amsterdam Nederland Kaart
31-203300929

Over het restaurant Bloem Eten en Drinken

Pareltje in de Plantagebuurt

Bloem is gelegen in de Plantagebuurt tussen prachtige monumentale panden. In de zomer zit je hier heerlijk op het zonnige terras aan het water en kun je de leeuwen uit Artis bijna horen brullen. In de wintermaanden is het goed toeven in het knusse en sfeervolle restaurant met uitzicht op het Entrepotdok. Bij Bloem zijn alle producten 100% biologisch en eet je dus lekker én verantwoord!

Meer informatie over restaurant Bloem Eten en Drinken

Maandag t/m Zondag

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijke gerechten voor een prima prijs. Aanbevolen voor restaurantgasten de houden van een royale groentegarnituur en/of vegetarische gerechten. Als je bij binnenkomst ontvangen orde door een gastvriendelijke gastheer en er direct water voor je ingeschonken wordt, begin je met een goed gevoel aan je maaltijd.
Coosje V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Fijn om eens echt lekkere vegetarische gerechten te eten, waarbij je merkt dat er echt over is nagedacht. Wij moesten een poosje wachten tot onze tafelgenoten arriveerde en vroegen om mandje brood. Stond niet op de kaart, maar werd prima verzorgd. Lekker stevig brood met roomboter. Verse bereiding en groentes knapperig. Komen hier zeker terug
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een aanrader: gerechten doe origineel zijn met biologische kwaliteit in een rustige, sfeervolle ambiance met sympathieke bediening!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, alles was supervers en de bediening was zeer prettig! Water stond al op tafel en het eten is ook redelijk geprijsd.
Peter Paul S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Lekker eten voor een goede prijs. Aardige en attente bediening
LeoneV .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Moeilijk kiezen uit de verschillende gerechten, maar spijt hoef je niet te hebben: alles was ontzettend lekker! Heel fijn dat ook vegetariërs en veganisten hier in de watten gelegd worden. Originele gerechten, heerlijke smaakcombinaties en goede hoeveelheden. Dit in combinatie met de leuke inrichting en goede service maakt dat we zeker nog eens terugkomen.
Anja O.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
uitstekend gegeten! gezellige sfeer, attente bediening, verrassende verjaardags aandacht dmv prachtig en proffesioneel gezongen Happy Birthday door bediening!
kortom, wij hebben een geslaagde avond gehad, zeker een aanrader! we zien er naar uit hier weer te gaan eten in de zomer om op het terras te genieten.
Cindy D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Lekkere, aparte gerechten voor een eerlijke prijs. We bestelde een bakje patat erbij. Er werd geadviseerd om twee bakje te nemen, maar 1 was genoeg geweest, maar dat maakte ons verder niet uit. We zaten er warm bij dus dat we even moesten wachten deerde ons niet. Het verhaal achter cupcake van Thomas was erg leuk: de buurman maakt ze! Wellicht volgende jaar weer tijdens ons jaarlijkse Amsterdam Light Festival rondje! Nu moesten er wel hard wandelend langs, maar toch bijna alles gezien en we bleven redelijk warm!
karelenmieke .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Een gemoedelijk eerlijk restaurant, aardige bediening en je krijgt waar voor je geld.
Zeker voor herhaling vatbaar en bij vrienden aan te raden.
Annette V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Verrukkelijk gegeten na een dagje Amsterdam. De bestaande recensies logen er niet om: bij BLOEM hebben ze alles dik in orde. Het water staat klaar op tafel, de porties zijn zelfs aan de ruime kant. De pompoensoep is een aanrader!
ricksblue .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Wat een heerlijke plek om te eten, al moet je dat natuurlijk niet zeggen, voordat je het weet zit de halve stad er!
Heerlijk gegeten, smaakvol met aandacht voor alle ingrediënten en de gehele presentatie. Hier komen we zeker nog meerdere keren terug, niet alleen voor het terras in de zomer, wat we al kenden, evenals de borrelhappen en lunch, maar ook zeker nu voor het diner.
Sylvia B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Vanavond lekker gegeten bij Bloem. Kaart bestaat uit aparte, smaakvolle biologische gerechten. Goede prijs-/kwaliteitverhouding en prettige bediening. Voldoende parkeergelegenheid, vrijwel vlak voor de deur.
Yolanda W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Klein restaurant waar je heerlijk vegetarisch kan eten. Vriendelijke bediening en zeer redelijke prijzen. Een echte aanrader. Prima locatie naast Artis.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Bij Bloem kun je beneden en boven zitten en met goed weer is er een terras aan het Entrepotdok, een prachtig stukje Amsterdam. Het eten is biologisch. Ik zelf heb soms ambivalente gevoelens over het fenomeen biologisch maar ik moet toch toegeven dat het vaak beter smaakt. Er is in elk geval beter over de gerechten nagedacht en ze worden met meer liefde bereid, en dat proef je natuurlijk. Ik had de doperwtensoep met munt en zoete ui en het speltbrood met geroosterde rode bieten, blauwe kaas, noten en pruimenchutney. Beide gerechten waren – ondanks mijn verkoudheid – erg lekker en op smaak. Er staan veel bijzondere gerechten op de kaart dus ik kom zeker vaker langs.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Gisteren at ik portobello, mijn collega Shii-take met biet.
Zelden zo lekker vegan gegeten, beter dan dit kan het niet. Vriendelijke bediening en ook lekkere bijzondere biertjes.
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Bij mijn vorige bezoek, een jaar of twee geleden, was het personeel zo sacherijnig dat ik een hele tijd niet ben geweest. Dat was nu gelukkig anders. De falafel was werkelijk fantastisch. Hier kom ik voor terug.
Lieke P.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Klein, maar sfeervol restaurant. Het eten was erg smaakvol. Echte aanrader!
Vriendelijke bediening. Verrassende gerechten.
Elianne K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Genoten van de gerechten, ook de vegetarische, geweldig dat er alleen vegetarische kaas gebruikt wordt (kaas zonder dierlijk stremsel)
wiko .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Wat is het toch een fijn restaurant! 100% biologisch is al geweldig, maar het werd ook nog prachtig opgediend en was, last but not least, super lekker. Het was druk op lunchtijd, erg druk. De vriendelijke kok hielp mee bedienen, leuk! Minpuntje: de serveerster was een beetje nors, niet zo spraakzaam, ook. Jammer! Want verder was het top!
Rene H.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Rustige lokatie met heerlijk vers vegetarisch eten met uitgesproken smaken. De bediening was vriendelijk maar had wat alerter kunnen zijn.