Bloem Eten en Drinken

Entrepotdok 36 1018 AD Amsterdam Nederland Kaart
31-203300929

Over het restaurant Bloem Eten en Drinken

Pareltje in de Plantagebuurt

Bloem is gelegen in de Plantagebuurt tussen prachtige monumentale panden. In de zomer zit je hier heerlijk op het zonnige terras aan het water en kun je de leeuwen uit Artis bijna horen brullen. In de wintermaanden is het goed toeven in het knusse en sfeervolle restaurant met uitzicht op het Entrepotdok. Bij Bloem zijn alle producten 100% biologisch en eet je dus lekker én verantwoord!

Meer informatie over restaurant Bloem Eten en Drinken

Maandag t/m Zondag

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Per boot te bereiken , Terras
Marcella D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Verrassende gerechten en fijne sfeer. Inrichting is eenvoudig en de bediening hartelijk en echt. Heel sympathiek vond ik dat er meteen een fles kraanwater + glazen werd neergezet.
Het eten was zondermeer heerlijk en de porties zijn royaal. Bij lekker weer kun je buiten op het terras zitten.
Eveline T.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Lekker op het terras in het zonnetje van de smaakvolle gerechten genoten. Service was vriendelijk en prijs/kwaliteit in verhouding. Wij zullen vast vaker terug komen.
Marleen H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Een plekje om naar terug te komen. Mooie gerechten, vriendelijke service en prettige prijs-kwaliteit verhouding. Een karaf water stond snel op tafel.
Nn3 O.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
We konden buiten eten, perfect. Binnen (vooral boven) vinden we de inrichting en sfeer niet super. Maar het eten is erg lekker met veel keus voor de vegetariër en glutenvrije onder ons, en daarbij nog duurzaam ook. Zoals het hoort!
egwin88 D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
We werden prettig verrast door de smakelijke gerechten. Ga zo door
Maarten N.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Biologische en 'groente-first' restaurants hebben we in Amsterdam nog lang niet genoeg, dus het is goed dat Bloem er is. Op één van de fijnste plekjes van de stad, het Entropotdok in de Plantagebuurt. Op de zondagavond dat wij er waren leek er wel sprake van onderbezetting, maar we hadden geen haast dus dat mocht de pret niet drukken. Wel vervelend was dat de menukaarten die we uitgereikt kregen niet volledig bleken, maar daar kwamen we pas na afloop achter. Let dus goed op of er geen A4tjes ontbreken. Het geserveerde eten was goed, en we komen zeker terug, al was het maar om dan wel te kiezen uit een volledig menu...
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Bloem is een 100% biologisch restaurant en ligt tegenover Artis.
We eten er met twee personen. Het is mooi weer en buiten op het terras is het daarom behoorlijk druk. Binnen zitten ook de nodige gasten.
We gaan voor vegetarisch en bestellen vast een flesje Sauvignon Blanc. Standaard komt er een fles water op tafel die op verzoek wordt bijgevuld. Zo hoort het.

De voorgerechten bestaan uit Ravioli voor de een en Boekweit Blini’s voor de ander.
De ravioli valt wat smaak betreft (niet geheel onbelangrijk) een beetje tegen, de blini’s zijn lekker.
Eén persoon neemt als hoofgerecht Shiitake & biet die, vergeleken met de vorige keer dat we hier waren, een beetje tegen valt. De ander neemt de Courgette met koningsoesterzwam waarbij opvalt dat er wel veel (kastanje)champignons in het gerecht zitten.
Maar de smaak is verder goed.

Het nagerecht voor beiden bestaat uit de Appel crumble uit de oven met vanille-ijs. Lekker.
Of we nog een keer terug zullen keren bij dit restaurant houden we nog even in beraad.
Jos A.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2017
Super lekker gegeten. verrassende smaaksensaties!
Charissa K.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Wat een leuk restaurantje, een thuisgevoel restaurant. Geen grote kaart, wat ik heel fijn vindt. Alles biologisch en wat we hadden gegeten was ongelooflijk lekker. Voor, hoofd en nagerecht. Echt heerlijk! Personeel heel vriendelijk. Wij komen zeker terug
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Het veganistisch en vegetarisch gerecht vielen ons wat tegen. Vast gezond, maar qua smaak een wat oubollige kruidencombinatie en wat droog. De extra bijbestelde frites waren geweldig!
Aart S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Vriendelijk personeel, zeer smaakvolle gerechten, lekkere wijnen, goed wijnadvies. Op de paté als voorgerecht na, geen vlees op de kaart die dag (wel twee soorten vis), de nadruk ligt duidelijk op vegetarisch en dat doen ze heel goed.
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2017
Heerlijke gerechten voor een prima prijs. Aanbevolen voor restaurantgasten de houden van een royale groentegarnituur en/of vegetarische gerechten. Als je bij binnenkomst ontvangen orde door een gastvriendelijke gastheer en er direct water voor je ingeschonken wordt, begin je met een goed gevoel aan je maaltijd.
Coosje V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Fijn om eens echt lekkere vegetarische gerechten te eten, waarbij je merkt dat er echt over is nagedacht. Wij moesten een poosje wachten tot onze tafelgenoten arriveerde en vroegen om mandje brood. Stond niet op de kaart, maar werd prima verzorgd. Lekker stevig brood met roomboter. Verse bereiding en groentes knapperig. Komen hier zeker terug
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Een aanrader: gerechten doe origineel zijn met biologische kwaliteit in een rustige, sfeervolle ambiance met sympathieke bediening!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, alles was supervers en de bediening was zeer prettig! Water stond al op tafel en het eten is ook redelijk geprijsd.
Peter Paul S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Lekker eten voor een goede prijs. Aardige en attente bediening
LeoneV .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Moeilijk kiezen uit de verschillende gerechten, maar spijt hoef je niet te hebben: alles was ontzettend lekker! Heel fijn dat ook vegetariërs en veganisten hier in de watten gelegd worden. Originele gerechten, heerlijke smaakcombinaties en goede hoeveelheden. Dit in combinatie met de leuke inrichting en goede service maakt dat we zeker nog eens terugkomen.
Anja O.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
uitstekend gegeten! gezellige sfeer, attente bediening, verrassende verjaardags aandacht dmv prachtig en proffesioneel gezongen Happy Birthday door bediening!
kortom, wij hebben een geslaagde avond gehad, zeker een aanrader! we zien er naar uit hier weer te gaan eten in de zomer om op het terras te genieten.
Cindy D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Lekkere, aparte gerechten voor een eerlijke prijs. We bestelde een bakje patat erbij. Er werd geadviseerd om twee bakje te nemen, maar 1 was genoeg geweest, maar dat maakte ons verder niet uit. We zaten er warm bij dus dat we even moesten wachten deerde ons niet. Het verhaal achter cupcake van Thomas was erg leuk: de buurman maakt ze! Wellicht volgende jaar weer tijdens ons jaarlijkse Amsterdam Light Festival rondje! Nu moesten er wel hard wandelend langs, maar toch bijna alles gezien en we bleven redelijk warm!
karelenmieke .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Een gemoedelijk eerlijk restaurant, aardige bediening en je krijgt waar voor je geld.
Zeker voor herhaling vatbaar en bij vrienden aan te raden.