Blinq

Meer informatie over restaurant Blinq

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Pamm16 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Inmiddels twee keer heerlijk bij Blinq gegeten en drie keer geborreld. Blinq is mooi aangekleed, de bar ziet er tof uit en de stoelen zitten heel comfortabel! Enige nadeel vind ik dat het vooraan het restaurant een beetje tocht. Over de bediening ben ik zeer te spreken. Jonge vriendelijke mensen die goed en netjes hun werk doen. En over het eten ben ik nog meer te spreken: je krijgt kleine porties, maar dat maakt het mogelijk om ook een voorgerecht en/of dessert of lekkere cocktail na te nemen. Voor Amsterdam en het Leidseplein vind ik de prijzen goed. De tonijn met soja en wasabi vond ik onwijs lekker en ook de kipsaté is verrukkelijk. Daarnaast is het ook een fijne plek om te borrelen met wat vrienden!
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Mooie locatie, prettig ingerichte eetgelegenheid.
Gevarieerde kaart met maar liefst drie vegetarische hoofdgerechten. Helaas waren de porties aan de kleine kant en de garnituur beperkt tot afwezig, althans bij de vegetarische gerechten. De risotto was opvallend goed en rijk.
De bediening was vriendelijk, de prijs redelijk.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Blinq krijgt wel erg wisselende recensies. Mijn ervaring was in elk geval niet verkeerd. De jongen en het meisje van de bediening waren erg vriendelijk. Het interieur ziet er aantrekkelijk uit en de stoelen zaten opvallend lekker. Mijn lunch was niet bijzonder maar zeer zeker niet slecht. Ik had een lekkere uiensoep au gratin met brood en de sandwich filet americain met rode ui en kappertjes. De sandwich was misschien iets onder de maat maar de smaak was oké.
Joyce L.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Vriendelijke bediening. Eten werd vlot geserveerd op leuk opgemaakte borden. Vooraf lekker vers brood en daarna de zalm en tortellini, beide gerechten waren lekker van smaak. Nagerechten dame blanche en creme brulee, mooi geserveerd en erg lekker.
Enige nadeel was we een tafel hadden tegenover de ingang waardoor je op de tocht zit als de deur open/dicht gaat.
Jackiebas .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Lunch. Het voedsel is prima! Wat opvallend was; de bediening, jonge mensen met duidelijk een bijbaan. Deden geen moeite om ons " thuis" te laten voelen, ze waren voornamelijk met zichzelf bezig. Jammer
DominiqueD90 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Top locatie! Het eten is normaal. Kipsaté met friet besteld, aan de saté zaten een paar vieze vette stukjes, dat was echt een nadeel. De rosé is zeker het proberen waard! Personeel vind ik persoonlijk nogal lui, nemen niet echt de moeite om het leuk te maken en we moesten ze vaak roepen om iets te bestellen.
Stephan S.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Vanavond prima gegeten na bioscoop middag met m'n kinderen (9, 12) erg hartelijk ontvangst en flexibel direct ook naar evt keuze van m'n kinderen. Erg attente gastheer en dame.
Lamsrack mooi rose, gambas simpel maar
lekker; goed brood, goede friten.
Mooie sangiovese voor €4,-
Leuk dat je bij het Leidseplein nog leuk kan eten met prima service... Dank ad dame en heer van zaterdag avond; jullie hebben het begrepen!
Bartjeb B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Gisteravond bij blinq gegeten met goede vriend. Drukke avond, grote gezelschappen maar gelukkig nog een tafel voor 2! Ondanks de drukte snel geholpen en onder het genot van een fles goede rode wijn kan onze avond beginnen. ..kom maar op. Brood op tafel, lekkere plakken boeren land. Ik had de carpaccio, prima mijn vriend de tomatensoep, veel smaak, lekker! Hoofdgerecht allebei de lamsrack ook deze was goed gebakken met lekkere verse groenten en dito krieltjes! Afgesloten met illy koffie, prima avondje!
Paco R.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Bij binnenkomst voelde ik een ultieme sfeer, goede muziek, goed ontvangen door allervriendelijkste jongeman, dat doet me deugd. we werden naar boven begeleid en zag ik de koks ploeteren.altijd respect voor dit vak gehad. mijn tafelgenote genoot ook van deze betutteling door de medewerkers.
Goede boerenlandbrood met aioli en tapenade was een goede start.Ik wilde de biefstuk en mijn tafelgenote een lambsrack.mmmmm.....goed geportioneerd en smaakvol.
Alles klopt hier.....de sticky toffee was zwaar maar dat gaatje had ik nog over.topppppp!!!
ga zo door Blinq!
Purplelady .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Zaterdag met een grote groep gaan eten. We hadden een tafel gereserveerd maar het liep uit doordat de vorige gasten niet op tijd waten, en wij dus 45min op onze tafel moesten wachten, dan waarom hebben wij gereserveerd, eindstand een ober dat onze gerechten verkeerd op nam, denk zijn eerste dag, we geven zoveel geld uit, ikvind wel dat er service verleend mag wordeb, toch fooi gegeven (teveel) meneer zei geen bedankt. Service? Nooit van gehoord in blinq..omdat het op een goede locatie zit en er genoeg touristen komen, betekent niet dat er geen service verleend hoeft te worden!
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Wij waren hier vorige week met een bedrijfsuitje. Bij aanvang was er meteen een probleem, want ondanks expliciet aanvragen kregen wij in plaats van een keuzemenu een vast menu. Met in zowel voor- als hoofdgerecht vlees. Nooit gehoord van vegetariërs of zwangere vrouwen? Hier is ook niet naar gevraagd aan tafel. Na onderhandelen kregen we alsnog de optie tussen vlees of vis bij het hoofdgerecht. Dus ik hoop maar dat er geen vegetariërs onder ons gezelschap waren.

Op tafel stonden sneetjes turks brood, zonder enige boter of tapenade. Dit kwam na 45 minuten op tafel. De wijn ongeveer gelijktijdig. Mijn partner kreeg een half glas omdat de fles leeg was, en na een "Ik kom zo terug om verder bij te vullen", na 20 minuten zelf maar een fles gepakt. De witte sauvignon blanc bleek een mierzoete kroegwijn. Gelukkig vond de directeur dit ook niet te drinken en selecteerde hij een fantastische witte wijn. Dit was dan ook meteen het laatste en enige hoogtepunt van de avond.

Toen kwam het voorgerecht. "Charcuterie", zei de ober nog erg professioneel. Wij zagen op ons bord 3 plakjes broodbeleg, een zompig stukje stokbrood met kruidenboter en een geurloos takje rozemarijn- er inspiratieloos bovenop gegooid. Op dit moment sloeg de meligheid toe, want we wisten dat het dus "zo'n soort avond" zou worden.
Tussengerecht: Broccolisoep à la cup a soup. We hadden nog nooit zo'n zoute soep voorgeschoteld gekregen, en de meeste tafelgenoten stopten halverwege maar.
Hoofdgerecht: Entrecote of zalm. Onze tafel was voor de entrecote gegaan. Iedereen medium, maar aangezien ik al aanvoelde dat medium in deze tent geen medium zou zijn, vroeg ik medium-rare. Mijn entrecote was hierdoor ontzettend lekker. De stukken vlees van mijn tafelgenoten waren zoals verwacht doorbakken.

Toen kwam het toetje! Daar kan toch weinig mis aangaan? Cheesecake met ijs. Ik maak nu geen grap, maar we weten zeker dat de cheesecake gemaakt was van roomkaas met kruiden. Er zat een hele aparte kruidensmaak aan. Dit was echt het dieptepunt van de avond.

Ik hoop ten zeerste dat dit "restaurant" snel een andere kok aanneemt. Want je gasten dit eten voorschotelen kan natuurlijk niet. De locatie en de sfeer zijn ontzettend goed, maar de eigenaar zou het lekker moeten houden bij de club die hier 's avonds is. Enige passie voor kwalitatief goed eten heeft hij niet. Erg zonde, want de tent heeft een hoop potentie! Ik hoop dat als ik hier met een jaar nog eens kom, dat er een hele hoop veranderd is.
Christel H.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Afgelopen zaterdag wezen eten bij blinq. Eten was redelijk/goed. Bediening wel vriendelijk, maar hun service ronduit slecht. Brood vooraf besteld, maar was men vergeten te serveren. Kwam uiteindelijk nadat we er om vroegen bijna tegelijk met het hoofdgerecht. Verse jus was volgens de ober op. Nog geen vijf minuten later kwam een andere collega met een volle kan jus d'orange van de trap. Na het eten koffie en thee besteld. Ook dit vergat de ober ons te brengen. Intussen kwam een andere ober met de rekening waar wij niet om hadden gevraagd. We moesten onze koffie en het nagerecht nog krijgen! Uiteindelijk bleek de rekening ook nog eens niet te kloppen. De jus d'orange die zogenaamd op was, was wel aangeslagen (€4,-).
Kortom: redelijk gegeten, maar ons gestoord aan de slechte service. Daarom niet voor herhaling vatbaar.
Roxyhansen .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2014
Aangekomen in het restaurant was de gastvrouw vriendelijk. Bij het gerecht de vistrio kreeg je in verhouding met het vis heel weinig brood. Ook was de sticky taart aangebrand wat heel jammer was!
Jane-Eyre .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Met drie personen hier gegeten, zonder reservering. Een keer een vegetarisch gerecht en twee keer rundercarpaccio als voorgerecht en runderbiefstuk als hoofdgerecht. Borden zagen er netjes opgemaakt uit. Gerechten smaakten prima al was de biefstuk iets rauwer dan je mag verwachten van een medium gebakken biefstuk, bij de biefstuk werd voldoende friet geserveerd en een salade die werd opgediend in een bakje van bladerdeeg. Bediening was vriendelijk, werkte vlot en gaf ons een welkom gevoel.
Sven V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Pffff, wat een tijd wachten voordat de lunch komt. Broodjes zijn dik in orde, chique croketten op toast. Bediening kan zo veel beter. Ambience is gezellig maar koud
Esbeek .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Eerste Kerstdag met vieren, lekker gegeten, met een uitstekende service van alleraardigste betrokken mensen, we zaten goed op 'het podium'. alles bij elkaar: eenaanrader!!
Marjolijn V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Gisteravond gegeten. Lang verhaal kort.. De service was slecht. Zelf steeds vragen om bediend te worden. Biefstuk was te lang gebalken. Op t laatst moesten we onze tafel afstaan ivm ombouw voor club. Is zeker te snappen maar als je dan vervolgens ook niet naar boven of buiten mag en je je laatste drankje ook 2 keer moet vragen... Heb je t wel gehad. Zeker geen aanrader.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Gister met 4 pers gegeten bij Blinq. Leuke hippe tent, lekker gegeten. Vers landbrood met smeersels vooraf. Als hoofdgerechten saté, ravioli en biefstuk. Verse frietjes met mayo erbij. Forse porties voor vriendelijke prijzen. Af en toe even moeite doen om de aandacht van de bediening te krijgen. Bediening wat casual. We zaten in de serre, daar was het wel wat fris, dat was een minpuntje. Maar al met al heerlijk gegeten, gezellige tent!
Petra2013 .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Met twee personen hier gegeten op een vrijdagavond. Het eten was in mijn geval goed te noemen, maar niet bijzonder. Garnalencocktail was goed, maar een beetje weinig voor de 9 euro. Teveel groenvoer als vulling. De sateh van kip was niet vers, maar leek "vers ingevroren" en dat kwam de smaak verre van ten goede. Is niet nodig voor zo'n mooie tent; kipsateh moet vers zijn. Patat en salade was goed. Nagerecht: vanille ijs met chocolade en slagroom was redelijk. Mijn vriendin had soep vooraf en biefstuk, beiden goed te noemen. Hetzelfde nagerecht. Personeel is vriendelijk en blij dat je er bent. Mooie entourage, leuke tent. Met andere gerecht voor herhaling vatbaar.
Bentley C.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
Op eerste kerstdag hebben wij hier gegeten.

Die avond was er een bandje (of eigenlijk 1 persoon die zowel kon zingen als saxofoon speelde) die de hele avond aan elkaar zong.
Erg goede en gezellige sfeer.
Je kon ook een verzoek indienen wat erg leuk was.

Als eten hadden we een 3 gangen menu.
Voorgerecht was heerlijk.
Hoofdgerecht was een grote gamba met saus.
Het hoofdgerecht was erg mooi opgemaakt.
Alle smaken paste goed bij elkaar.
Nagerecht was een bolletje ijs wat wederom heerlijk smaakte.

De bediening liep de hele avond rond en was dus goed aanwezig als je iets nodig had of wou bestellen.

Hele leuke avond.
Thanks