Blend Coffee & Wine

Oranje-Vrijstaatplein 40 1093 NG Amsterdam Nederland Kaart
31-0207371034

Over restaurant Blend Coffee & Wine

Een mix van wijn, koffie en mediterrane gerechten

Ervaar bij BLEND Coffee & Wine de werelden van wijn, koffie en Mediterrane gerechten. BLEND is de plek om je lekker te voelen. Eten, drinken, genieten, ontmoeten, verbinden en opladen…bij BLEND kan het allemaal. De producten waar in de keuken mee gewerkt wordt zijn zoveel als mogelijk puur, biologisch en duurzaam. Iedereen hier is fan van ’slow food’, wat past in de filosofie van eerlijk genieten met respect voor dier, boer en natuur!

Meer informatie over restaurant Blend Coffee & Wine

Maandag en Dinsdag 08:00 - 20:00
Woensdag en Donderdag 08:00 - 22:00
Vrijdag 08:00 - 00:00
Zaterdag 09:00 - 22:00

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Blend is een grote glazen wijnklimaatkast waaromheen een restaurant is gebouwd. Jammer maar helaas: tijdens de lunch heb ik me tot een muntthee beperkt. Ik had de pompoensoep met kokos en chili en de sandwich met rillettes van makreel, rode ui en cornichons. Beide gerechten zagen er zeer verzorgd uit en smaakten prima al was de korst van het brood wel erg hard. Waar ik echter wel over val is de prijs van de pompoensoep: 8,50 euro. Ik kende de prijs natuurlijk toen ik de soep bestelde maar ik verwachtte iets heel bijzonders en dat was het niet.
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Weer top genoten bij Blend. Vooraf heerlijk variatie van gerechtjes (gerookte zalm, salade met peer en Plankje charcuterie gegeten. De hertenstoof en Ribvlees samen gedeeld als hoofdgang. Gewoon heel goed. Ook de wijnen waren heel goed: Viognier en Pinot noir uit Languedoc.

Fijn adresje!
Dineradam .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2015
Vandaag geluncht bij Blend, maar viel helaas tegen. Ik nam de bruschetta met iberico ham en uienmarmelade en was teleurgesteld toen ik het kreeg. Ham en marmelade waren heerlijk, maar het werd geserveerd op een schuitje/toast, erg jammer, helemaal voor het geld dat je ervoor betaald. Zou op een vers geroosterd broodje veel beter tot zijn recht komen!
Helaas service ook niet top. Aan tafel met pin betaald zonder rekening. Daarna bedachten we dat het totaalbedrag vrij hoog was. Bleek dat we rekening van verkeerde tafel hebben gekregen. Duurde vrij lang voor we wisselgeld kregen, maar wat ik vreemder vond is dat er geen enkele excuses werden aangeboden door bediening!
Mooie tent, eten is wel lekker, maar ik vond de prijs/kwaliteit verhouding niet juist.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Heerlijk adres voor een borrel met een hapje, al dan niet aan het terras aan het water.
Opvallend is de verrukkelijke Portugese pastel de nata, buiten Portugal nog nooit zo goed geproefd!
We hadden hier een heerlijke roasted sandwich met buffelmozarella en truffel, spareribs van de Lindenhoff en een salade caprese. Allemaal heerlijk uitgevoerd.
Verder hebben ze hier de heerlijkste bio wijnen..ook veel per glas.
Een heerlijk adresje ;)
Sandravdbs .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Super gezellige avond. Heerlijke wijntjes en zalige hapjes. Het was een mooie avond, mede dankzij de behulpzaamheid en vriendelijkheid van de bediening!! Een aanrader dus!
Michelle B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Vorige week hier met een vriendin gelunched. Broodjes op zich oké, duurde wel vrij lang met 3 tafels op het gehele terras. Daarbij had het bord zeker groter gemogen aangezien nu alles er vanaf viel, en zijn de messen ook wel toe aan een slijpbeurt. Bediening komt echt niet verder dan je bestelling op tafel knallen en weer opruimen als je klaar bent, dame binnen achter de bar wel erg vriendelijk. Geen echte afgang, maar wij schuiven weer een paar terrasjes verder volgende keer.
Margriet1977 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Twee avonden achterelkaar hebben wij mogen genieten van een warme gastvrije bediening, een dame die verstand van wijnen heeft,die er voor gezorgd heeft dat wij niet iedere avond dezelfde wijnen dronken. Een groot compliment hiervoor! Dit betekend echte interesse voor je gasten en een echte passie voor wijn.
Wat moeten we zeggen over het eten? Geen culinaire hoogstandjes maar gewoon lekker!!!
Wij komen zeker terug
Vera75 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Heerlijk gegeten en terrecht, want t was smullen! Prima kaart, mooi wijnen. En een leuke aankleding van de zaak. De bediening is prettig, geen overdreven toestand, die meid was gewoon zich zelf hier en daar houden wij van. Haar uitleg over de wijnen was interessant en uitgebreid. Ze wist waar ze het over had. Volgende keer neem ik echter een chauffeur mee!!! wij komen zeker terug, groet
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Lekker eten en zeer goede wijn! Prijs-kwaliteit is erg goed. Ben hier sinds de opening regelmatig geweest, maar iedere keer is de service ontzettend slecht. Continue moest ik zelf naar de bar lopen om iets te bestellen, er kwam vrijwel nooit iemand aan je tafel en de live muziek op vrijdagavond is veel te hard!
Annemiek W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Twee keer geweest op een zaterdagmiddag met een krantje. Relaxte sfeer, goede cappuccino en leuk decor. Personeel let daarentegen niet goed op. Moest elke keer naar de bar om opgemerkt te worden. Wekt irritatie op. Verder lekker gezeten met goed taartje!
Sjoerd G.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Een goed glas wijn als eerste kennismaking, had mij als buurtgenoot nieuwsgierig gemaakt naar een diner bij Blend. Samen met een vriend schreef ik in op een speciale wijn/spijs avond in samenwerking met wijnhandel Okhuysen. Voor een restaurateur een zeer overzichtelijk gegeven: je weet hoeveel mensen er komen, wat ze gaan drinken en wat ze gaan eten. De ontvangst maakte niet die indruk. Om ons heen hadden sommige mensen een glas wijn op tafel staan, bij ons duurde dat even. Het eten was smaakvol en voldoende maar niet bijzonder en daarom viel het me eigenlijk tegen. De aandacht van het personeel beperkte zich tot het opdienen en afruimen aangevuld met wat standaard beleefdheden. Het is woekeren met de ruimte in Blend: als gezelschap zit je aan (te) kleine tafeltjes in een café opstelling dicht naast elkaar. Met het oog op de wijnproeverij was dat niet zo'n bezwaar en raakte je ook nog eens aan de praat met het gezelschap naast je. Als je komt om gezellig met elkaar te tafelen, zal Blend niet mijn keuze zijn.
Claire T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Verrassend lekker gegeten vanavond. Was al eerder bij Blend geweest, maar nu wat uitgebreider van de kaart gekozen. Het is het team van Blend gelukt om veelal klassieke gerechten op een moderne manier te bereiden en te serveren. Als starter Bruschetta met bospaddenstoelen nemen. En vergeet ook niet de Pata Negra Ribs, een variant op spare ribs. Probeer wat te delen want dan kan je meer verschillende gerechten proberen. Het wordt allemaal aantrekkelijk gepresenteerd en de bediening is uiterst vriendelijk. Wat ook handig is voor een passende glaswijn. Daar kunnen en willen ze je veel over vertellen. Het was er goed vol vanavond, een grote groep stond aan de bar. Dat maakte de sfeer gezellig en de akoestiek is er zo goed dat je er geen last van hebt.
Gaby R.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Met een aantal vriendinnen hebben we een wijnproeverij gedaan bij Blend. Wat erg geslaagd was! Heerlijke wijnen met een goede uitleg en lekker eten. Het was helaas niet erg druk die avond, maar de sfeer in het restaurant is prima, dus dat merkte je niet echt. De bediening is heel prettig. Kortom een aanrader!
Vanderkemp .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
We kwamen er eigenlijk alleen voor een cappuccino, om deze nieuwste aanwinst in onze wijk te kunnen bekijken. Maar de sfeer was zo gezellig, en de cappuccino smaakte zo fijn dat we hier toch maar bleven eten. En wat was het een fantastische avond! Een ruime, prachtige locatie met mooie verlichting en goede akoestiek, stijlvol ingericht maar ook warm, echt iets bijzonders in Amsterdam. Het uitzicht op het terras aan het water maakt het geheel tot een speciale belevenis. De keuze van Europese wijnen is enorm (ook per glas!), buitengewoon en betaalbaar. En gelukkig deed het eten er niet voor onder. We hadden een charcuterie plank, een makreel-terrine en een aantal biologische gerechten geserveerd in schattige weckpotjes. Alle gerechten smaakten lekker, vooral in combinatie met de aanbevolen wijnen. Ook de bediening was leuk, gemotiveerd en snel.

Alles klopte hier. We komen zeker snel terug!
Willy3F .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Gisteren heb ik er voor het eerst afgesproken met een goede vriend en we kwamen er allebei erg enthousiast vandaan met het voornemen er zeker terug te keren. Omdat we geen van beiden echt vrolijk worden van de meeste wijnen die in een gemiddeld café geschonken worden, kozen we ervoor naar deze plek te gaan waar het schenken van een goede wijn (en koffie) centraal staat. De bediening was zeer plezierig. Na enkele vragen over wat voor een type wijn we zouden willen, kregen we beiden een andere wijn gepresenteerd, geheel afgestemd op onze individuele smaak. Daarnaast bestelden we olijven en later geroosterde amandelen die ook beslist de moeite waard waren! Hier weet men wat kwaliteit is! Zoals gezegd: we komen terug!
Patryk M.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Het eten geserveerd in kleine weckpotjes is een geslaagd concept, ook qua inhoud, want die was erg lekker (macaroni met kaas en boeuf bourguignon). Verder een prima huiswijn en het was ook geen enkel probleem om een tosti hamkaas te maken voor de kinderen, ook al stond het niet op de kaart. Goede service dus. Voorts een mooi modern interieur, met uitzicht op de wijnkelder midden in het restaurant en een prachtig terras aan het water. Al met al een aanwinst voor de buurt.
Erik W.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Blend: voor wijnliefhebbers een must. De enorme wijnklimaatkast in het hart van het café laat zien dat hier alles om de wijn draait. Gave tent om wat nieuwe mooie wijntjes te proberen. Van "doordrink" wijnen tot echte krachtpatsers. Lekkere hapjes en je kan er ook langer blijven zitten, want ze hebben ook een erg interessant driegangenmenu menu (hebben we dus ook gedaan :-) Keuze uit verschillende gerechten in weckpotjes. Lekker en snel!
Aanrader! Wij komen terug.
Laiat I.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Als wijnliefhebber is het lekker binnenkomen bij Blend Coffee & Wine. Het liefst loop je rechtstreeks de torenhoge wijnkamer... Een keer aan de bar neergestreken tref je op de kaart gelukkig ook veel wijnen per glas en dat is prettig gezien het mooie aanbod. Snelle bediening die helpt wijn en heerlijk hapjes te combineren. Verrassende producten uit weckpotjes. Eendenbout is mijn favoriet.
Guillaume C.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Wat een mooie plek ,met fantastische service en goede sfeer.
lekker lamsham met knolselderij remoulade en top zalm met venere rijst !
Roel D.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Wat een leuke zaak. De gerechten is een variatie aan hapjes en a la carte gerechten geserveerd in weckpot. De zalm met snijboontjes en de aubergine waren verrukkelijk.
groet,
Mevrouw de Voogd, Leusden