Blauwbrug

Maandag t/m Zondag

6,9
Alexander104 .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Je kunt hier lekker eten dicht bij de stopera. Het decor is een beetje ouderwets en een beetje krap, maar dat is heel normaal voor Amsterdam. Ze waren een keer onze drankjes vergeten, daar kwamen ze gelukkig wel zelf achter en boden hun excuses daarvoor aan.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
eten bij eetcafe blauwbrug is voor mij elke keer weer een heerlijk moment, lekker eten en gezellige meiden en heer in de bediening.
de nieuwe serre geeft de zaak een mooie uitstraling en het glazen dak zorgt voor meer licht.
ik kan het iedereen aanraden voor de lunch en diner , ook nu een heerlijk ijbiertje gedronken van de tap, kortom tevreden gast die steeds maar weer terugkomt.
Frank0316 .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Appeltaart 's middags echt heel matig: smaakte oud en vooral gort droog. Na de verbouwing zijn er nu wel erg veel tafeltjes in een kleine ruimte gepropt. Het gezellige cafégevoel is helaas grotendeels weg.
Arm .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Leuke locatie zo tegenover de Stopera, tafel aan het raam dus veel te zien !
Ik had de Blauwburg hamburger, met frites,was prima. Alleen jammer dat de champignons geen verse waren . ( Zoals in zoveel horecagelegenheden komen de champignons uit glas. Jammer.) Glaasje witte wijn erbij- was wel aan de kleine kant -!
Partner had Duits bier van de tap en een uitsmijter met meegebakken ham. prima. Een goede locatie als j, zoals wij naar de Hermitage gingen en geen zin hadden in de self service van het museum cafë..
Hmj B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Prijs/kwaliteit verhouding onder de maat. Qua volume zijn de hoofdgerechten te klein. De smaak van het eten is redelijk, maar de recepten zijn nogal gemakzuchtig. En waarom toch zo beknibbelen op de hoeveelheid, dat zijn de kosten toch niet??
Service en ambiance ruim voldoende. Maar ik denk niet dat we hier nog snel terugkomen.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
vandaag weer gegeten bij de blauwbrug en het was wederom heerlijk, ik had een heerlijk broodje caprese uit de oven en mijn metgezel had de tonijn salade en vond deze ook lekker.
wij begrijpen dus de negatieve recensie voor ons niet zo, maar zo te zien klaagt hij over meerdere zaken.
voor ons blijft eetcafe blauwbrug een aanrader...!! tot de volgende keer !!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Ik wilde eigenlijk elders lunchen maar daar hadden ze de onhebbelijke gewoonte om om drie uur 's middags van lunchkaart over te gaan op dinerkaart. Op weg terug kwam ik langs bij Blauwbrug en het terras zag er uitnodigend uit met uitzicht op de Stopera en de bedrijvigheid eromheen. Ik had een muntthee en een salade tonijn en beide waren een gotspe. De muntthee was de kleinste ooit en kostte maar liefst drie euro. De salade tonijn voor dertien euro was een aanfluiting: een paar blaadjes sla, vier schijfjes tomaat, vier stukjes komkommer, vier kappertjes en een smurrie met tonijn die volgens mij niet meer was dan tonijn uit blik met wat mayonaise. Daarbij kreeg ik twee zeer dunne plakjes stokbrood die waarschijnlijk al de dag ervoor gesneden waren. En waar ik dan helemaal op afknap is de dame van de bediening waarbij ik al twee keer in het Nederlands besteld heb, en die me in het Engels de rekening presenteert. Er zaten nog geen tien mensen op het terras!
Suuz72 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Heerlijk Amsterdams eetcafé. Onze vaste lunchplek als we naar de Hermitage of andere musea in de buurt gaan. Lekkere broodjes en goede bediening.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
zoals eerder heerlijk gegeten bij eetcafe blauwbrug...de heer en dame van de bediening waren snel , vriendelijk en maakten ondanks de grote drukte tijd voor een praatje.
de broodjes die wij bestelden zagen er mooi uit en waren heerlijk van smaak. wij gaan eerdaags naar carre en gaan dan hier ook het diner proberen maar aangezien de dame aangaf dat wegens de drukte het wel verstandig is om te reserveren , neem ik aan dat dat ook wel goed zit.
dus ons gaan ze vaker zien in eetcafe blauwbrug.
Job V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
De bediening is zeer aardig en voor een eetcafe zeer gastvrij.
Het eten was, ook voor een eetcafe onder de maat.
Drank: gevarieerde bierkaart maar bij ons iet alles meer op voorraad.
Koffie: Espresso zonder schuimkraagje en slap.
Met drie personen gegeten
Vriendelijk en met vrolijke glimlach ontvangen. We begonnen met een biertje en bitterballetje waarbij we balletwee moesten uitwijken naar ander biertje dan gekozen van de kaart omdat de voorraad opwas.

Een superhamburger is precies wat je verwacht in een eetcafe. Vlees was te ver doorgebakken en broodje leek van fastfoodketen.
Zalmsalade met dille mayonaise. Er zaten vettige champignons bij en de dille kon ik niet proeven
Tagliatella met gamba's. Knapperige verse groentes maar de tagliatelle is te ver doorgekookt en daardoor zacht en als een klont op bord. Daar helpt geen olie tegen. Als genoegdoening krijgt onze zoon en vanille ijs dessert. Daar was hij blij mee.
De espresso die wij bestelden smaakte alsof deze uit een koffie automaat kwam en had alleen het volume van het voornoemde drankje.
Jammer. Erg gezellige tent maar voor ons niet om te eten.
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Ouderwets eetcafé. Prima broodjes en salade op. De bediening was vriendelijk.
De foto's op de website zijn een beetje misleidend. Het lijkt alsof je eten mooi gepresenteerd wordt, maar de broodjes en de salade waren rechttoe rechtaan.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Voorafgaand aan een voorstelling bij Blauwbrug gegeten. Mijn tafelgenote en ik hadden beiden een pastaschotel, en die vonden we erg lekker. Portie was groot genoeg, en er zaten lekkere knapperige groenten door. We waren eigenlijk blij verrast door de kwaliteit!
Het personeel was heel vriendelijk en gastvrij.
Het enige nadeel was misschien we wat krap zaten, maar dat was verder niet zo hinderlijk. Wij vonden dit echt een prima zaak om even snel iets te eten!
Ruurt S.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Na afloop van de Illuminade even bij Blauwbrug binnen gestapt. Dat ligt hier natuurlijk uitstekend: recht tegeover de Stopera, met uitzicht op de brug. Hier gebeurt altijd wel iets! Wat direct opvalt is de aardige, warme ontvangst. Vriendelijke mensen, gezellig praatje. We hadden wat hapjes en drankjes - geen kwaad woord over.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
We hebben hier met een grote groep gegeten. De bediening kon het goed aan. Het eten was niet echt bijzonder. De tournedos was stug,en de hamburgers echt van doorsneekwaliteit. Het interieur is toe aan een opfrisbeurt, maar desondank is het er wel gezellig.
Ruud M.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2014
Vriendelijke en perfecte bediening en eveneens en pluim ook voor de kok. Onze uitgebreide hamburger (dit verdiendt een betere naam als zomaar hamburger) was in alles perfect te noemen. Lekker Maastrich's witbier.Prima ambiance,het meubelair waaraan wij zaten was wankel, waarna een bierviltje iets verbetering bracht .komen in ieder geval zeker weer eens terug.
Vleesje .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Ook wij kozen dit eetcafe uit omdat het gunstige afstand ligt van theater carre. Bediening is ok. En hetzelfde geldt voor de genuttigde maaltijden.
Broodje hamburger met friet is royaal. ( mag ook wel voor 16.50)
En mijn tafelgenoot was enthousiast over de roerbak kip.
Vooraf mandje turks brood met paprika aoli. Niet zo bijzonder. Brood leek beetje oud. Toetje van partner was lekker. Ijs met aardbeien.
Ik had kiss of fire. koffie met likeur en men was niet gierig met alcohol.
Degelijk eetcafe, voor herhaling vatbaar.
Veltje .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2014
Voor een theaterbezoek zijn we hier neergestreken. Gezellig drankje op het terras en daarna een hapje eten. Het eten was voor een eetcafé goed, pompoensoep was zelfs zeer goed. Saté had vooral een heerlijke satésaus erbij. De botervis bevatte helaas wat veel graten, maar smaakte verder prima. Het kleine bakje groenten (voor twee personen), was wel heel erg weinig. Het schuim van de cappuccino was dik, vettig en smaakte apart, na de voorstelling nog even wat gedronken, maar geen cappuccino meer voor ons.

Wat de service betreft, bij aankomst zat er een dame aan de tafel naast ons (voet in het gips), die al meer dan een kwartier op haar wijn zat te wachten, waarop mijn vriendin meteen naar binnen liep en de bediening hier op aansprak. Bij ons ging de bediening vrij vlot, tot ... We bij het uitserveren van ons hoofdgerecht om nog een wijntje vroegen. Deze vraag hebben we na het nuttigen van ons eten moeten herhalen. Bij het afrekenen waren deze drankjes niet in rekening gebracht ter compensatie voor het lange wachten.

De ligging is prima, wel aan een drukke weg, maar perfect ten opzichte van Carré, Waterlooplein etc. Al met al, verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar voor een eetcafé goed te doen en zeker een locatie om terug te komen voor een avondje Carré.
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Hier op donderdag 16 januari voorafgaand aan het theater gegeten. Ik ben hier wel vaker geweest en iedere keer was het goed. Deze keer nam ik gebakken kalfslever en ik moet echt bekennen dat deze niet lekker was. Was niet doorgebakken en aan de binnenzijde erg rauw, waardoor het vlees smaakt naar iets zompigs. Mijn partner had stoofvlees en dat was gelukkig wel gaar en erg smaakvol.
de bediening is gewoon lekker Amsterdams, zonder franje.
Ik kom hier zeker nog eens terug en probeer dan weer de kalfslever. Maar als deze dan weer niet goed is, ga ik hier echt iets van zeggen.
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Lekker gegeten bij de blauwbrug, jammer geen plek meer voor de appeltaart, (bij een eerder bezoek ovenheerlijk). Goed eten voor een zeer redelijke prijs.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2013
ondanks de vorige reactie deze week de huisgemaakte appeltaart gegeten en die was ronduit top ! vriendelijke snelle bediening en rond om mij heen zaten allemaal mensen heerlijk te lunchen...ben blij dat we het toch geprobeerd hebben..