Black

Prinsengracht 703 1017 JV Amsterdam Nederland Kaart
31-207870398

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 37€

Niet van toepassing op drankjes
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Soep van de dag
      Rundercarpaccio
      Gamba's van de Josper
  • Hoofdgerechten
    • Piepkuiken
      Schelvis en papillotte
      Vegetarische curry
      Tournedos Black Angus 250 gr. (+ €7,50)
  • Nagerecht
    • Bananencake
      Chocolade crumble
      Scroppino

Over het restaurant Black

Daar waar grote culinaire broer Black & Blue focust op signature steaks en Bistro Brasserie Bleu op golden oldies uit de Franse cuisine, staat onze derde culinaire telg BLACK Amsterdam voor best of both worlds! We zijn gelegen in het hart van de volksbuurt de Jordaan, Amsterdamser kan je het haast niet krijgen.

Bij ons begin je de dag met een shot cafeïne van onze goedlachse barista’s, geniet je tijdens je lunchbreak van een knapperige croque monsieur of dineer je met verse gamba’s, steaks, salades en zelfs een seafood platter. No worries, natuurlijk met meer dan genoeg opties voor jou als vegan, vegetariër, glutenvrijliefhebber of Bourgondiër. Verwacht pure kwaliteit en on-Amsterdamse service in een Instagramwaardige setting. Do we need to say more?

Meer informatie over restaurant Black

Dagelijks geopend: 09:30 -23:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Airconditioning , Engels gesproken , Nederlands gesproken

Jouw recensie over het restaurant Black

Francine S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Voorgerechten, vlees en scroppino heerlijk. Maar de 'sla' is een lachertje: croûtons bovenop en je kunt haast niet bij de sla komen in dat 'puntzakje'. Ik zou de sla in een wijder schaaltje serveren en er een klassieke vinaigrette bij geven.
Wai C.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
We kwamen half uur eerder dan we het afgesproken hebben. Het restaurant zat op dat moment erg vol, maar gelukkig maakte het restaurant géén probleem van. We mochten aan de ronde tafel zitten en onder genot van een drank en wat voorafjes op onze tafel wachten. Niet lang daarna konden we aan onze tafel. De voorgerechten Gamba’s en Carpaccia en de nagerecht bananencake waren super lekker.
Dit restaurant is een aanrader.
Nick M.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Lekker gegeten in een mooi en gezellig restaurantje
Anita B.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2018
Top keuzemenu, eigenlijk had ik alles willen proberen, kom dus zeker terug. Mijn keuze gamba's en piepkuiken waren voortreffelijk van smaak.
Dédy V.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Top bij binnen komen dat er iemand naar je toe komt, je naar je plaats wijst en verder iedereen vriendelijk, geduld en begrip vol.
Heerlijk gegeten.
Ga absoluut nog vaker heen, op zeker n aanrader. ????????????
Estella M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Heerlijk eten en goede wijnen. Echt een aanrader!
Dirk-jan K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Goede uitleg vriendelijke bediening heerlijk voldoende eten lekkere wijn echt iets om nog eens te gaan eten
Dani A.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Mooie interieur, aardige bediening.
Roos B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Service erg slecht. Moesten lang wachten om te kunnen bestellen en ook regelmatig geprobeerd de rekening te vragen, maar het personeel keek totaal niet op of om. De inrichting van het restaurant was zeer sfeervol. Het eten was matig; gamba’s erg lekker, maar de coquilles smakeloos en ook de tournedos zat totaal geen smaak aan. Ze zouden meer aandacht moeten besteden aan het op smaak brengen van de gerechten door bij voorbeeld een crème van pastinaak of iets dergelijks toe te voegen aan de coquilles.
Ugur S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Wij waren bij restaurant black met een restaurant actie waarbij we een 3-gangen diner kregen. Eenmaal thuis kwam ik erachter dat gerechten die bij de actie zijn inbegrepen apart in rekening zijn gebracht! Na een telefoontje werd mij verteld dat ik een email met een foto van het bonnetje kon opsturen en mijn geld kon terugvragen, maar achteraf zijn ze via email niet bereikbaar. Het is een heel gezellig restaurant, maar zonde dat ze de eerlijkheid niet meenemen in hun bedrijfsvoering. Vandaar ook mijn tip aan iedereen die daar eet (vooral met zo'n actie) controleer de rekening!
Amelie V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Heel lekker gegeten bij Black (met de restaurantactie) vanavond. Personeel is vriendelijk, eten is goed bereid en de inrichting is echt heel mooi. Er hangt een fijne sfeer! Met name de chocolade crumble is echt een dikke aanrader, zoooo lekker!
Andrea K.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Het eten en bediening prima. De wijn (chardonnay) was wel erg duur, dat had wel duidelijker gezegd mogen worden.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2018
Tourist trap. Aardig décor maar een zaak zonder ziel. Geen gastvrouw/gastheer en geen chef in de keuken. Prefab food zonder enige creativiteit of culinair vernuft. Alles ver van te voren voorbereid en even opgewarmd door de twee Egyptenaren die vermoedelijk de keuken bemannen. Eitje op de steak tartaar? Was uren geleden gebakken. Gamba's uit de Josper? Reken op zes garnaaltjes uit de oven. Carpaccio? Vers uit de vriezer. Niets klopt. Het personeel spreekt geen Nederlands. Je natte jas moet je gewoon over je stoel hangen. De muziek gaat alle kanten uit. De bar is een rotzooitje. Kortom: zelden zo'n liefdeloos en vreugdeloos adres bezocht.
Sisa P.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
We hebben hier heerlijk gegeten. Sfeervol aan de gracht in Amsterdam. Lekkere Chardonnay en vriendelijke bediening. Aanrader.
Angela J.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2018
Heerlijk buiten gezeten. :-)
Francine S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
De bediening was uitstekend en het eten volgens AH-menu lekker. De sla was teleurstellend en een beetje zoet. De Argentijnse rode huiswijn was uitstekend.
Masja K.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
Gebruik gemaakt van de AH restaurant actie, nog nooit eerder geweest.
Vooral de inrichting heeft veel indruk gemaakt, de locatie op de Prinsengracht is top.
Bediening was keurig en correct, echter jammer dat er niet 100% Nederlands gesproken werd. Eén dame was net 3 dagen aan t werk hier, goed gedoseerde humor en attentheid bij het delen van het nagerecht.
Ruim voldoende keus voor het 3-gangen diner, niet te zuinig met de portionering en zeer smakelijk. De visgerechten waren heerlijk en mooi opgediend.
Mooie wijnkaart ook, heerlijke Voignier uit Californie gedronken.
Zelfs bij uitgebreid tafelen en dus pas laat klaar, wordt je hier absoluut niet weggekeken en tot en met het laatst toe vriendelijk geholpen.
Zeker een aanrader.
Eva D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Het eten was redelijk. Ik had als hoofgerecht een vegetarische curry besteld, die bestond uit een te zoete saus, wat verdwaalde zoete aarappelen en een papadum. Geen authentieke curry. De ambiance was goed en het personeel erg vriendelijk. Volgende keer maar een ander gerecht proberen.
Yvonne U.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
goede menu's, sfeervolle inrichting, goede service
Francesheijmans H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
We hebben een heerlijk diner gehad. Alles goed verzorgd, gezellige ambiance, we komen zeker nog een keer!