Black Beauty

Verwulft 5 2011 GJ Haarlem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Black Beauty

Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Dit is een van de meest bijzondere restaurants waar ik geweest ben. Eenvoudig, erg lekker en ongedwongen sfeer. Bezoekers uit alle lagen van de bevolking komen hier.

Leuk en vriendelijk personeel. Lekkere pasta's, goede pizza's en lekker mals varkenshaasje. Uitstekende prijs ook!

Bestek, borden en glazen zijn verschillend, decor erg eenvoudig en oogt wat rommelig. Kortom, een on-Hollands restaurant die een vreemde eend in de bijt is. Ik beveel dit restaurant aan iedereen aan!

Romana88888 .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Leuk pizzatentje, sobere inrichting maar zeer schappelijke prijs en lekkere pizza's met speciale kruiden. De kok doet vaak ook alleen de bediening, heel aardig en doet erg zijn best.
José V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
De pizza is redelijk maar spaarzaam belegd. De ober is vriendelijk en doet zijn best. De toiletten zijn smerig en de trap ernaartoe niet om aan te zien. Voor het overige oubollig interieur.
Maar goed, hier kun je een snelle pizza eten voor 6,50 en moet je misschien ook niet teveel verwachten.
Cecilia O.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Wij houden wel van eettentjes die iets afwijken van het gewone en dit is er zo een. Wij werden direct vriendelijk begroet bij binnenkomst. De inrichting is wat gedateerd en de muziek komt uit een radiootje in de keuken wat eigenlijk te hard staat. De pasta die ik bestelde, tagliatella met mosselen, garnaaltje, inktvis en (surimi) krab was goed, maar niet uitmuntend. De pizza was echter heerlijk, krokante dunne bodem en lekker belegd. Ja, bij afrekenen geen bonnetje, maar mij maakt dat niks uit hoor.. ;-)
Culinairtje .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Trek in een pizza en daarom bij black beauty plaats genomen. Inrichting vonden wij erg armoedig en is echt aan een opknapbeurt toe. Op tafel een zielig servetje met daarop schots en scheef het bestek. Bediening was vriendelijk maar presenteerde ons de rekening mondeling na hardop optellen.....
Pinnen is hier niet mogelijk, dus eerst moeten pinnen naast het restaurant.
Hetgeen allemaal nog overheen te komen was als het eten smaakte....

Pizzadeeg was smakeloos (geen zout toegevoegd?) topping was karig maar wel ok. Lasagne proefde hetzelfde als die van de supermarkt, niet vers gemaakt dachten wij.
Jammer dat op een topplek als het verwulft/of waar dan ook :) een zaak zo weinig doet qua voedselbereiding en inrichting.

I Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Eenvoudige inrichting, maar - net zoals in Italië - geweldige pizza's! Zeker als je goedkoop en toch heel lekker wil eten, aanrader!
Nicolette A.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Ongelooflijk dat dit restaurant bestaat. De inrichting is zeer eenvoudig en stoffig, niet schoon. De eigenaar is zowel ober als kok, er is verder geen personeel. Hij rekent uit zijn hoofd uit hoeveel er betaald moet worden, er komt geen bon. Wij kwamen hier terecht in de stromende regen, de pizzaria ernaast zat vol de komende twee uur dus we dachten hoe slecht kan het zijn? Nou heel slecht! De glazen waren vies, de pizza een hele dunne bodem, deels aangebrand en smerige bolognese saus. Ons advies, ga hier nooit naar toe.
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Op aanraden van enkele 'kenners' eens twee pizza's gehaald. Als dit dat 'top-pizza's' zijn, wat is voor die kenner dan een slechte pizza? Ik ril bij de gedachte. Ok, de bodem is best aardig. De korst mooi luchtig. Maar een pizza is toch vooral wat erop zit? In ons geval eerst een karige en smakeloze basis van tomaten en kaas. Dan 1 met wat leek op blikasperge, blikmais (dit is echt niet italiaans en echt vies), paprika. En 1 met ham, weer die blikasperges en een spiegelei. De laatste was net nog wel te doen, maar die eerste... Als dit Italiaans moet voorstellen! Iedere zichzelf respecterende kenner van de Italiaanse Keuken moet dit toch een slag in het gezicht vinden. Kortom, kost niks, heb je ook niks. Nooit meer.
Virenka .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2012
Het is een oud smoezelig tentje, maar heeft wel zijn charme al zou het misschien goed zijn als hij een keer de ramen liet lappen. De bediening was pools, en begreep niet wat de producten inhielden die op de kaart stonden.
Maar damn wat was die pizza lekker. De pizza is niet groot, maar dat is niet erg voor de 6 euro die je ervoor betaald, dan bestel je er gewoon lekker twee. De huisgemaakte appeltaart is ook erg lekker. Alleen de pasta's vind ik niet echt een aanrader. Volgende keer als ik weer in Haarlem ben, zal ik zeker weer een pizzaatje gaan halen hier, want deze vind ik toch wel de lekkerste.
Odessa22 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2012
Op 28-08-2012 voor het eerst met een kameraad in Haarlem geweest. Na lang de stad verkend te hebben en op advies van een medewerkster van een brouwerij in ( ik meende Raaks pleintje ) voor het eerst geen Warsteiner, maar Jopen moeten drinken ( Warsteiner was een zeldzaamheid bleek in centrum van Haarlem, helaas ) ... geadvieseerde Jopen smaakte echt niet ongeveer hetzelfde als Warsteiner ( zoals gezegd werd, maar was een wat zwaarder biertje met een vervelende tintelende werking na elke slok ... geen Jopen meer voor moi ).
snel opgedronken en op zoek gegaan naar een eetgelegenheid.
We hadden wel zin in een pizza, maar de vraag was ... waar hebben ze goede pizza's voor een redelijke prijs?
na enige tijd gezocht te hebben stonden we stil voor een zaak genaamd Black Beauty ... nooit van gehoord dus was het wel of niet eten? Tot de ( kale eigenaar ) het terras op kwam lopen en ons aansprak ... ik maakte kenbaar dat ik graag een pizza wilde met een dikke bodem en niet zo'n stuk carton ... waarop de eigenaar begon te lachen en ons vertelde dat hij de pizza's maakt zoals men wenst. Dus ... dat was al goed en wij hebben plaatsgenomen op het terras van Black Beauty. Al snel kwam de eigenaar met de vraag of we de menukaart wilden en of we al wat te drinken wilden? we antwoordden de menukaart ff in te zien en had de eigenaar gevraagd of ie Warsteiner tapte in de zaak? Hierop antwoorde hij ...,, dat ie geen Warsteiner had, maar wel een goede Franse vergelijkbaar biertje genaamd Kronenbourg. Nog nooit van gehoord en vertelde hem dat mij die dag al vaker wat aangesmeerd was wat als Warsteiner moest smaken en gewoon niet te zuipen was, waarop hij met een glimlach antwoordde ...,,als iets niet goed is hoef je niet te betalen'' Dus ik had zoiets van ... deze man moet wel erg zeker zijn van zijn producten, want waar krijg je zo'n toezegging nog?
Uiteindelijk toch maar een Kronenbourg besteld en m'n favorite pizza Margarita met dikke bodem en mijn kameraad een cola ( hij zat achter het stuur dus geen alcohol voor hem :) ) en een Calzone. nog geen 5 minuten later kwamen het biertje en de cola eraan. meende nog geen 10 minuten daarna kwam de eigenaar met onze pizza's eraan lopen ( echt snel )
allereerst heb ik de bodem va mijn pizza gechecked en deze was niet aangebrand ( zoals je jammer genoeg vaak tegenkomt ) maar mooi licht van kleur en goed gegaard. de topping was goed ( niet van dat waterige op de pizza ) en na de pizza in 8 stukjes gesneden te hebben zijn we gaan eten ... wat een heerlijke pizza ... echt waar :) een partje pizza dubbelgevouwen en zakte niet als normaal gesproken het halve stukje pizza naar beneden doordaat het week was van vocht, maar bleef mooi recht waardoor ik deze heerlijk zonder stunts kon eten :)
na het laatste stukje keek ik op het bord waar de pizza lag en wat denk je? bord was helemaal droog! wat inhoud dat het deeg en de topping in goede verhouding bereid zijn :) vers deeg dus :) mijn kameraad die was ook zeer te spreken over zijn Calzone pizza de vers gesneden groenten, het deeg was met 1 woord perfect :)
Black Beauty is zeer zeker een aanrader :)

als ik in Haarlem ben dan weet ik waar ik mijn pizza moet eten :)
en tot slot het aangeboden biertje Kronenbourg
dit was echt een goed te drinken biertje en zeker te weten dat dit een Frans biertje is tewijl de Fransen wereldwijd bekend staan om de wijnen zeker een goede Warsteinervervanger en voor herhaling vatbaar :)

al met al heerlijk gegeten en gedronken voor nog geen 16 Euro totaal :)

keep up the good work chief :)
Linda T.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2012
Al jeren een vaste waarde; super vriendelijke eigenaar, geweldige pizza's en dat voor een meer dan schappelijke prijs. Decor is inderdaad minder, en servies en bestek een pietsje aftands, maar dat deert mij dan echt niet!