Foto's van gerechten

Over het restaurant Black and Blue

Biologisch vlees van de Josper Grill

Bij steakrestaurant 'Black and Blue' doen ze waar ze goed in zijn: lekker vlees klaarmaken, serveren met 100% gezelligheid op een toplocatie. De steaks die gemaakt zijn van mals biologisch vlees en worden bereid onder de Josper houtskoolgrill, overheerlijk! Niet alleen de menu kaart is om over naar huis te schrijven, ook de locatie is charmant. Midden in de Jordaan geniet je van de fijne ambiance bij Black and Blue. met natuurlijk uitzicht op het knusse straatje: de Leliegracht!

Meer informatie over restaurant Black and Blue

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Black and Blue

Hilde K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
De verrukkelijke steaks waren perfect gegaard, de service was fantastisch, absolute aanrader!!!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2018
Prima eten. Aardige en leuke bediening.
Fop B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
de gamba's waren veel te zout en de omgeving was erg lawaaierig
Joost J.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2018
Heerlijke avond gehad. Mooie locatie, vriendelijke ontvangst en een meer dan bovengemiddelde keuken. Bestelde een burger. Kwaliteit vlees ruim voldoende, broodje vers en smaakvol, garnituren prima op smaak en voldoende en het belangrijkste de cuisson van het vlees. Perfect medium-rare zoals door mij gevraagd en met een heerlijke houtskool-smaak! De laatste jaren in Amsterdam niet zo'n heerlijke burger gegeten!!!
Valentijn D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Het restaurant is romantisch en sfeervol ingericht met als kanttekening dat het kaarslicht net niet sterk genoeg is om de menukaart op een prettige manier te kunnen lezen. Door de drukte van de vrijdagavond krijgt het personeel niet de tijd om de service te leveren die ze ongetwijfeld zouden willen. Hierdoor schenken we zelf onze fles wijn uit en moeten we soms even wachten voordat wij hun aandacht hebben. We worden wel elke keer ondanks de stress vriendelijk geholpen en kleine foutjes worden met humor opgelost.
De tartaar is goed op smaak gebracht en de biologische rib eye van de grill is werkelijk uitmuntend. De chocolade souffle met vanile ijs en kersen was een perfecte afsluiting.
R.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2018
Het aperitief, de bruschetta, was niets bijzonders maar prima. Het tartaar als voorgerecht, welke we beide namen, was te flauw. Ik miste de nadrukkelijke aanwezigheid van zowel de kappertjes als de mosterd. Het kwarteleitje was een leuk idee, alleen jammer dat het gekookt was. Géén dooier, dus.

Het hoofdgerecht; we deelden de ribeye. Over het vlees niets dan lof, dat was erg mooi op smaak en keurig van structuur. De asperges waren eveneens prima, nette portie. De friet was lekker, net als de zelfgemaakte mayonaise. Vond het jammer dat het in de, goedkoop ogende, spuitflesjes kwam. Die flesjes waren erg vet, wat resulteerde in vet bestek, vette handen, etc. De bestelde bearnaisesaus was van supermarktkwaliteit. We hebben het met wat zout en peper nog wat op smaak gebracht, maar dat was vér onder de maat. Jammer (ook gezegd, aan tafel, trouwens).

De kleine tafeltjes zorgden ervoor dat er eigenlijk geen enkele ruimte was om rustig te kunnen tafelen. Er moest continu opgelet worden op waar e.e.a. werd neergezet.

Er liep één mannelijke ober, en hij viel ons in negatieve zin op.. Hij zei continu dat hij dingen zou doen, welke hij dan vervolgens niet deed; 'Het tafelwater vernieuwen (nooit gehad), de lege frietmandjes meenemen (niet gedaan, met als resultaat dat we een verzameling konden beginnen), de lege wijnfles meenemen (ook niet gedaan..). Met als klap op de vuurpijl nog dat hij tijdens het opdekken van een nieuwe tafel (naast ons) alle glazen met zijn vingers bij de rand vastpakte, bestek dat hem wel als 'niet schoon' opviel even schoon veegde aan zijn kledij om het daarna weer neer te leggen.

Om op positieve noot af te sluiten; de dame die ons 90% van de tijd serveerde verdient een compliment. Humor, kennis en kunde, erg vriendelijk en gedecideerd. Ook de dame die Engels sprak kwam over als iemand die leuk vond wat ze aan het doen was.

TL;DR - Ik had hier echt meer van verwacht.
H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Gezellig restaurant, levendige sfeer, prima eten en lekkere wijn. Internationale bediening, dat zie je veel in Amsterdam, maar hier was het personeel in tegenstelling tot andere plekken die we hebben bezocht, erg vriendelijk.
Paul-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Kleine porties, dessert beetje karige keus..
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2018
Heerlijke bief en vis, door ingewikkelde dieetwensen van mijn tafelgenote ging iets mis, maar goed opgevangen. De gegrilde groenten waren ook heel lekker. Het werd na half 9 heel druk en vooral luidruchtig, misschien goed om de akoestiek te bekijken? Verder een aanrader!
N.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Wij hadden de halve kreeft, deze was lauw en n beetje aan de taaie kant, de steak van de chef 200gr was medium rare besteld, neigde meer naar medium, maar was prima te doen, de frites waren lekker en kosteloos bij te bestellen. De salade daarentegen was n drama, deze komt in n emmertje, zonder dressing, dus je moet zelf de sla mengen, met n bijgeleverde dressing, vanwege de croutons, is dit al bijna niet te doen en als het al lukt, dan zou je dus de salade van je houten steak plankje, moeten eten, dit is niet te doen en is definitief n verbeterpunt. Het ananas dessert, was best smaakvol, alleen hoort dit geserveerd te worden met vork en mes. Wij kregen het met 'n lepel, toen ik naar 'n mes en vork vroeg, heeft onze hostess Linda dit direct naar de tafel gebracht en zich excuseert, normaal gesproken, wordt dit gerecht overigens wel met mes en vork geserveerd. Vervolgens heeft zij t dessert van de rekening gehaald, vanwege het ongemak, daarmee is zij in onze ogen zeer service gericht en zorgde Linda er hoogst persoonlijk voor dat de avond naar wens en soepel verlopen is. Complimenten.
Feiko K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2018
Gezellige sfeer en heerlijk gegeten.
Soms werd vergeten de oude lege glazen en flessen van tafel te halen, maar verder een zeer vriendelijke bediening. Zal er zekrr terug komen.
P.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Een absolute aanrader! We hebben heerlijk gegeten en de bediening was vriendelijk en snel! Ik hoop hier snel weer
terug te komen!
Bernard K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
Mooie inrichting, lekker gegeten, goede bediening.
Annelieke E.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Ik vond het eten wel lekker maar ik zou het iets fijner vinden als je niet zo dichtbij anderen gasten zit.
Z.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2018
precies goed Kwaliteit van de gerechten zeer goed ik heb 600g Black Angus goed smaak ,wachttijd van bestelen tot eten kort , so perfec avontuur
Michiel G.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
een top locatie in centrum van Almere
Eduardo N.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Excelente
B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Black Angus steak met halve kreeft gekozen, zeer lekker vlees en top bereiding. Een aanrader!
Stoelen zitten goed, de zaak is ook mooi aangekleed.
Personeel is heel vriendelijk. De attentheid kan nog iets beter om echt een 10 te scoren.
N.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2018
Ontzettend lekker gegeten, leuke ambiance, vriendelijk personeel. Was erg druk hierdoor moesten we wel wat langer wachten op het drinken.
Tina Z.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
De chocolade dream was heeeerlijk! De beste lava cake van dit jaar dat ik heb geproefd. Alleen de hele kreeft, wij haden een hele kreeft bestelt, een half kreeft was wel normale “maat” maar de andere was veel kleiner, dus kunnen beter 2x halve kreeft bestellen.