Over restaurant Black and Blue

Biologisch vlees van de Josper Grill

Bij steakrestaurant 'Black and Blue' doen ze waar ze goed in zijn: lekker vlees klaarmaken, serveren met 100% gezelligheid op een toplocatie. De steaks die gemaakt zijn van mals biologisch vlees en worden bereid onder de Josper houtskoolgrill, overheerlijk! Niet alleen de menu kaart is om over naar huis te schrijven, ook de locatie is charmant. Midden in de Jordaan geniet je van de fijne ambiance bij Black and Blue. met natuurlijk uitzicht op het knusse straatje: de Leliegracht!

Meer informatie over restaurant Black and Blue

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Guido C.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gerechten zijn simpel doch prima. Weinig poespas voor een prima prijs. Bediening erg attent en vriendelijk. Ondanks de drukte en lichte chaos toch een persoonlijke benadering en snelle service.
John M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Superservice! Dat zie je niet vaak in restaurant in Amsterdam. Zaten eerst in Kelder maar konden naar boven omdat dat ook besproken was. Ook fijn de wijnen voorproeven! Aanrader. Hoofdmenu is wel op vlees gericht, maar dat was bekend.
Ozzy E.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Voor het eerst hier gegeten. Een leuke gedecoreerde zaak. De kaart was ook fantastisch. Wij hadden een rundercarpaccio vooraf. We hadden allebei een entrecote van 200 gr en die was ook redelijk groot van formaat en prima klaar gemaakt. De frietjes zijn knapperig en kunnen, zo nodig, worden bijbesteld. De mayonaise en de dressing waren zeker niet het beste. Vooral de dressing niet. De bediening is zeer warmhartig en alleen de keuken zag er niet echt gesorteert en hygienisch uit als je naar de toilet gaat en langs de open keuken gaat. Maar niet ultimate genoten, maar voor dit prijs/kwaliteit prima om nog eens langs te komen.
Vo .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
totaal ongeschikt om met 2 0f 4 personen te gaan eten. Alleen maar groepen gisterenavond 5 groepen van 15 mannen. Je kan geen woord meer wisselen. 3 keer een andere tafel overal hetzelfde. Het ergste was de kelder een soort hok bij de toiletten ook daar weer een grote groep van 12 mannen. Spijt dat ik niet ben weggegaan. Wat een neptent kan het echt niemand aanraden echt vreselijk.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Black and Blue ligt aan de fraaie Leliegracht binnen de grachtengordel en net buiten de Jordaan. Het ziet er allemaal leuk uit: een paar tafeltjes buiten, een rijtje tafeltjes beneden tegenover de tapkast en een grotere ruimte een paar treden naar boven. Ook opvallend waren de drie goedlachse meisjes in de bediening die erg veel lol met elkaar hadden dat op mij afstraalde. Maar ik kwam om te lunchen. Bij de muntthee werd een smakelijke kleine macaron geserveerd. Weer eens iets anders. Ik had de soep van venkel en linzen en de focaccia met gegrilde kip, pindasaus en seroendeng. De soep was verrukkelijk al vond ik het focacciabrood dat erbij geserveerd werd een beetje droog. Over het broodje met de gegrilde kip was ik ook zeer tevreden. Zeker voor herhaling vatbaar.
Carsten O.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Ik had gereserveerd voor drie personen, de gelegenheid was mijn vaders 60e verjaardag. We kregen een tafel in de kelder, die sowieso al niet erg gezellig is, maar prima. We moesten echter met zijn drieën aan een tweepersoons tafeltje gaan zitten. Ik heb nog gevraagd of wij aan een wat grotere tafel mochten gaan zitten, dit mocht niet omdat ze die wilden bezetten met vier personen. Hierdoor zat mijn vader tussen onze tafel en de tafel achter hem bekneld en met zijn rug naar de gasten achter hem, aan de kopse kant: een erg krappe en rare situatie. We hebben direct besteld maar het voorgerecht kwam pas na een uur, het hoofdgerecht kwam wel wat sneller. We kregen een kleine portie friet en sla maar konden altijd zonder kosten bijbestellen. Het was echt een kinderportie, en dat voor die personen. Ik snap dat ze geen eten willen verspillen, maar men kon toch wel bedenken dat twee porties friet en sla wel echt het minimale is voor drie personen. Dat werd dus snel bijvragen, maar dit kwam pas toen ik mijn steak al op had.

Het eten was prima en het meisje dat ons hielp was zeer vriendelijk. Zij heeft nog haar best gedaan om ons aan een andere tafel te zetten, maar zij had geen invloed op de tafelplanning. Omdat wij zo krap zaten en de service zo slecht was, wilden we eigenlijk zo snel mogelijk weg. Dus geen extra fles wijn besteld en geen nagerecht. Voor zowel ons als het restaurant een gemis. Ik ben in lange tijd niet meer zo teleurgesteld in een restaurant, ik kom hier dan ook nooit meer terug.
Dijkfred .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijk gegeten. Aanrader, vooral als je van vlees houdt. Alles ruim voldoende. Bediening verdient extra pluimpje. Ze weten waar ze mee bezig zijn en hebben overzicht. Iets dat tegenwoordig een schaars goed is.
Harrie B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Mooie gevel, met gebogen ramen en een klein terrasje. Er staat vaak een aardig meisje buiten te kleumen met wat kleine glaasjes warme soep, de paardenkoetsen stoppen er om toeristen even te laten proeven en misschien is dat wel de doelgroep: gasten die een keertje in een verzorgd interieur iets willen eten met een menu dat best aanlokkelijk klinkt.
Ik woon in de buurt, heb er nu een paar keer geluncht en een keer gegeten en het valt me tegen. Om een paar voorbeelden te noemen: de soep is altijd gepureerde wortel- of pompoen of een combinatie, soms met wat gember of curry. Niet echt slecht en niet echt goed, gewoon simpele soep die je in grote hoeveelheden voor weinig geld kunt maken en een beetje kok maakt er iets meer van dan dit. De salade die op de kaart omschreven staat als crispy romaine was nat en slap en slecht aangemaakt. Sla kun je ook niet goed aanmaken wanneer hij vermoeid en nat is maar ook de dressing was beneden peil. De biefstuk-reepjes die je erbij kunt kiezen waren wel oké maar ook niets speciaals en bij elkaar was het bijna amateuristisch. Het twaalfuurtje met gepocheerd ei, blinis met zalm en steak tartaar of een half broodje was ook niet denderend. Het gepocheerd ei was gaar in plaats van vloeibaar, de blinis met zalm microscopisch klein en de tartaar was vaag en slecht aangemaakt en had dus weinig smaak.
De bediening is erg aardig, daar lig het zeker niet aan, de huiswijn was ook wel oké maar de keuken heeft echt verbetering nodig!
Het is jammer want het is een heel leuke plek en een mooi interieur, beetje donker maar met lekkere stoelen en een klassiek gevoel. Ik hoop niet dat de kok ook de eigenaar is want dan hebben ze een probleem. Want wanneer je geen sla kunt klaarmaken of een gepocheerd ei of een eenvoudige steak tartaar.....
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Met zin in een goede steak gereserveerd en heel blij geworden. Voorgerechten salade caprese en steak tartare waren prima. Smaakten prima, maar de steak tartare was een wat bescheiden portie, waarbij ik wat van de klassieke bijlagen miste. De steaks, de grote en de kleine tournedos, waren echter heerlijk. Zeer mals en precies bereid zoals gevraagd. De friet was heerlijk knapperig en daar werd desgevraagd nog een extra portie van geserveerd. De sla, mwah, maar het personeel daarentegen vriendelijk, alert en adequaat. Op verzoek een karaf kraanwater gekregen. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed. Kortom, een heerlijk ervaring!
IesK .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Top voor een fijne lunch, 12 uurtje en burgers zijn erg lekker. Normaal geprijsd voor zeer goede kwaliteit, dus in de buurt dan boeken en genieten
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Eigenlijk geen hele hoge verwachtingen (we konden hier een cadeaukaart inleveren), maar 100% verrast.

Toplocatie in een gezellig straatje aan de grachten en ook van binnen strak, stijlvol en sfeervol ingericht. Modern, zonder koud te zijn.

De bruschetta (flink stuk brood) was een fijne binnenkomer, de carpaccio weinig onderscheidend, maar de hoofdgerechten (de black & blue steak en salade) compenseerden dit: heerlijk mals vlees, de liefhebber van een goede steak kan hier zeker terecht.

De bediening was erg vriendelijk en met onze vraag om even te wachten met het hoofdgerecht werd prima rekening gehouden.
Daniël F.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
Afgelopen maandag wezen eten bij dit restaurant. Wij hadden van te voren gereserveerd, bij binnenkomst leek het wel of ze verrast zijn met ons. We kregen een tafel bij de deur (in de tocht) en zaten erg ongezellig naast elkaar ipv tegenover elkaar omdat er een stoel werd weg gehaald van ons tafel. Ik vroeg de dame in de bediening of wij ergens anders waar een tafel vrij was mochten zitten maar dat weigerde zij, waarom? Weten we niet! We namen de carpaccio als voorgerecht en hoofdgerecht de steak USA. Was op zich ok maar niks speciaals. Wij vonden de salade onsmakelijk in die jampot glazen. Meteen rekening gevraagd. Dessert hebben wij ergens anders gegeten. Qua bediening onervaren en chaotisch
geen aanrader helaas!
Brigitte22 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Goede grill smaak en prima prijs/kwaliteit verhouding.

De tournedos van de Black Angus Beef smaakte heerlijk, met goede grill smaak.
Ikzelf nam de Crispy Romaine salade gevuld met erg veel gegrilde kippendij. Een heerlijke avond maaltijd.
Een restaurant om zeker eens terug te gaan.
Danielle2411 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gisteravond hier gegeten , was erg lekker . Alleen de cheesecake als toetje was gesmolten .Bediening superaardig zat ook bomvol .Alleen de sla in de weckpot wvind ik niet zo handig , maar dat is persoonlijk. Zeker een aanrader
Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Leuk restaurant qua sfeer en inrichting. Zaten eerst aan tafeltje in het midden, konden elkaar niet verstaan door slechte akoestiek. Toen tafel aan de zijkant vrij kwam, mochten wij gelukkig verplaatsen. Bediening zeer vriendelijk, maar leek iets onwennig. Hadden tournedos en steak, die beide goed bereid waren, maar tournedos voor medium-rare te doorbakken. Daarbij friet en simpele salade. Al en met al lekker gegeten, maar wat ons geen goede prijs-kwaliteit verhouding en hadden het gevoel dat restaurant net geopend was en nog een beetje in moest komen.
Janria1 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Eten niets op aan te merken en ook de bediening zeer attent en vriendelijk. Het is alleen wat vol. Als ze nu die onhandige banken, die ook nog eens niet echt lekker zitten, weghalen heeft iedereen wat meer ruimte en zit iedereen goed.
Conrad V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Voor het eerst hier gegeten. Een leuke en gezellige zaak. De kaart is vooral op steaks gericht en die waren ook fantastisch. Wij hadden een rundercarpaccio en een halve kreeft vooraf. De kreeft was heerlijk, alleen het garnituur , m.n. het sausje mag wat geraffineerder. We hadden allebei een tournedos van 250 gr en die was ook echt fors van formaat en uitstekend klaar gemaakt. De frietjes zijn knapperig en kunnen, zo nodig, worden bijbesteld. De mayonaise en de dressing voor de salade worden in knijpflesjes geleverd en dat vonden we niet zo'n succes. Vooral de dressing niet. Alles is in een goede prijs/kwaliteit verhouding, ook de wijn , een Argentijnse Malbec , was prima voor € 27,95/fles. De bediening is zeer hartelijk en hulpvaardig.
Klein minpuntje is het stukje waar je naar beneden naar de toilet gaat en de open keuken passeert. Dat ziet er wat troeperig uit en dat is jammer, maar geen drama.
Mariekekraal .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Super lekker gegeten bij black & blue!
Vooraf carpaccio, mn favoriet, altijd, en ook hier precies goed.
M'n man is dol op vlees, ik iets minder. Meestal krijgt hij de helft van mij. Maar hier kon ik het niet laten staan. Bijna spijt dat ik niet de 220 Gr had besteld:-)
Ook de frites waren top, zeker niet onbelangrijk! En mocht je dan nog een gaatje over hebben voor een toetje: death by chocolate: mmmmm!
Gezellige bediening ook. Zeker een keer gaan eten!