Bitter en Zoet

Hospitaallaan 16 9341 AH Veenhuizen Nederland Kaart

Over het restaurant Bitter en Zoet

Alle ingrediënten voor een geslaagde maaltijd

Restaurant Bitter en Zoet kweekt jouw maaltijd op eigen, Drentse bodem. Wat niet uit de moestuin of boomgaard komt, wordt zo puur en eerlijk mogelijk ingekocht. Het is een gezellig komen en gaan van gasten die in het hotel verblijven, een bezoek aan de sauna hebben gebracht of eropuit geweest zijn in de Drentse natuur. Er is zelfs een bakkerij die biologische broden en onweerstaanbare bonbons maakt en verkoopt. Meer heb je niet nodig!

Meer informatie over restaurant Bitter en Zoet

Neem vanaf station Assen buslijn 14 richting Drachten-Leeuwarden en stap uit bij halte Gen. van den Boschweg. vanfa hier is het 10 minuten lopen naar Bitter en Zoet.
  • Kom je met de auto?
    Neem op de A28 afslag 33 en volg de routeborden richting Norg. Neem in Huis ter Heide de afslag Veenhuizen en volg dan de borden naar Bitter en Zoet.
  • : Parkeerplaats (gratis)

Maandag t/m zondag 08:00 - ca. 22:00
- Ontbijt 08:00 - 10:00
- High Tea 12:30 - 16:30

Marten V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gerechten en vlotte en vrolijke bediening!
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Zoals vaker weer heerlijk gegeten. Zorgvuldige bediening met tijd voor een praatje. Kortom aanrader voor wie iets meer wil uitgeven dan doorsnee lokaal restaurant
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Prachtige lokatie. Leuk personeel dat ook de grenzen durft op te zoeken qua communicatie. Eten is goed. He menu was beperkt gezien groot aantal gasten vanwege aanpalende theatervoorstelling, maar eigenlijk geen probleem.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Prima eten en gezellige, wat informele bediening. Mooie locatie. Goed te combineren met bezoek aan gevangenismuseum in Veenhuizen.
Jeanette H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Prachtige locatie, vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Tempo aangepast, zodat we keurig op tijd waren voor de voorstelling van het Pauperparadijs.
Wendy L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Er was jammer genoeg maar weinig om voor de lunch uit te kiezen. We zijn voor de zogenaamde proeverij gegaan. want verder kon alleen de dinerkaart gebruikt worden, en die gerechten waren behoorlijk prijzig voor een lunch, en bovendien te groot. Dit was omdat er 's avonds een arrangement was met een theatervoorstelling, maar daar hadden wij niets mee te maken.

Het eten was prima van smaak: een heerlijk romige kerriesoep, en daarna een goed gevuld bordje met verschillende kazen, zalm, tonijnsalade, worst, rucola, quiche. Ook het bijgaande brood was super vers en knapperig. De bediening kwam langzaam op gang.
j.hellinga .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Gereserveerd voor het Theater menu Pauperparadijs. Je kon kiezen tussen vlees, vis en vegetarisch, Het was een 2-gangen menu. kruidenboter, met zeezout en olijfjes op tafel gezet.
Vlotte en prettige bediening. Voorgerecht zag er heel smakelijk uit en was dat ook. Weinig op je bord, maar wel heerlijk. Het hoofdgerecht was verrassend. Weinig op het bord, maar genoeg, veel speciebonen en andere bonen en een paar heerlijke aardappeltjes. Ik kan me voorstellen, dat sommige mensen niet genoeg hebben gehad, maar die konden achteraf nog kiezen voor een heerlijk nagerecht.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Zowel de risotto als de witvis hadden weinig smaak; een beetje tegen het flauwe aan.
Wel keurig en fraai opgediend door hartelijk personeel.
E V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Als lunch hier een broodje tonijnsalade met gerookte zalm gegeten.
Lekker, met goed boerenbrood.
Prijs aan de hoge kant.
Bediening vriendelijk.
Bettine W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Theatermenu: saai en te duur

Voorafgaand aan de voorstelling Het Pauperparadijs bij Bitter en Zoet het theatermenu gekozen: twee gangen voor bijna 30 euro.

De makreel als voorgerecht was een minimaal hapje en het hoofdgerecht een bord kleffe risotto met sperziebonen, tuinbonen, courgette en klontjes geitenkaas. Met name het hoofdgerecht was een tegenvaller, omdat er weinig smaak aan zat en daardoor een saaie prak was.

Conclusie: te weinig waar voor je geld.
Zwier K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Gezellige ambiance, past bij de mooie omgeving, cultuur-historisch, geweldig gegeten.
Koldo V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Ik vond de prijs-kwaliteitverhouding matig. We hadden het Paupermenu (2 gangen) voor 29 euro en 11,50 meerprijs voor een dessert. Het eten was lekker maar niet bijzonder. Bij bediening (verkeerde wijn) en afrekenen (4 !! desserts teveel op de rekening) werden fouten gemaakt.
Robert-Jan P.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Bitter en Zout. De Gastvrijheid is kil en koud !

De eigenaresse begroet je niet eens bij binnenkomst en ook niet als ze langs je tafeltje loopt op weg naar de keuken of de receptie. Als je een klacht hebt over het geserveerde eten of de uitgeleverde drankjes en je haar daarop aan wil spreken, geeft ze je te verstaan om dat bij de bediening te bespreken (de eigenaresse nota bene !).
Onze gehele indruk daar is alsof het het personeel vreselijk veel moeite kost om het de gast naar de zin te maken, laat staan een fatsoenlijke dialoog/conversatie aan te gaan. Het liefst verstoppen ze zich allemaal in de keuken met de deur op slot ( He bah, gasten, maar hopen dat ze snel weer weg zijn en niet teveel vragen stellen).

Al met al een zeer onplezierige ervaring en zonde om ook maar een dubbeltje uit te geven.
Esther C.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Zeer goed bereide lokale producten die met smaak en liefde in mooie gerechten erg goed tot hun recht komen. Uitstekende bediening op een prachtige locatie.
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Wat een prachtige ambiance! Midden in Veenhuizen, waar alles dat indrukwekkende verhaal ademt dat zo indringend beschreven is door Suzanna Jansen in haar 'Pauperparadijs' en dat vervolgens indrukwekkend in een theaterspektakel is verwerkt. Wat een adem-benemende ambiance. 'Bitter en Zoet' hoewel midden in het Pauperparadijs, doet aan niets denken aan de 'paupers', de onbegrepen ondersteuning, de verdrukking, de honger en al het andere waar we ons met terugwerkende kracht voor schamen. Dat is dus binnenkomen. Met een groep. Zonder al te veel inleiding, en zonder een aperitief aan te bieden, worden we onmiddellijk gesommeerd aan te geven wat we niet lusten of niet mogen. Daar zal rekening mee worden gehouden. Ook is er ruimte aan te geven of we er een wijnarrangement bij willen gebruiken. De bediening is streng en duldt geen (al dan niet geslaagde) grapjes. Gelukkig hadden we elkaar en lieten we ons niet van de wijs brengen. Het bleef een genoegelijke avond. Ook het eten maakte de belofte van de ambiance niet waar. De ingrediënten waren goed, de smaken vlak. Met name het tussengerecht (een risotto) had weinig smaak. Iedereen heeft wel eens zijn dag niet. Mooi genoeg voor een herkansing.
Hein R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Lekker en leuk gegeten bij Bitter en Zoet. Personeel was erg aardig en het hoofdgerecht van lam was echt heerlijk. Zeker een aanrader.
e V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
De meest uitgebreide high tea geboekt met 10 personen in dit sfeervolle restaurant in een prachtige omgeving.
Na een heerlijk aspergesoepje geserveerd in een nostalgisch kopje werden er 2 kleine smakelijke sandwiches geserveerd en een stukje quiche.
Het zoete gedeelte bestond uit allemaal bruine stukjes koek. Geen scones of zelfgemaakte kleine gebakjes of bonbons. Het dessert was een bodem rode wijn met kers erin.
Al met al weinig variatie en erg weinig.
Hoewel we het met elkaar erg gezellig hebben gehad waren we zeer teleurgesteld over deze high tea.
geodeet .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Mooi ingericht restaurant tussen de oude gebouwen van het voormalig hospitaal van het tweede gesticht in Veenhuizen, dat hoort bij het gelijknamig hotel, toepasselijk genoemd naar de leus op de oude apotheek. Prima eten met veel verse lokale ingrediënten, met mooie bijpassende wijnen. Vriendelijk en attent personeel met kennis van zaken. A la carte is best prijzig, maar past bij de ambitie van het restaurant en de kwaliteit van het eten.
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
De lat wordt hoog gelegd bij het restaurant van Hotel Bitter & Zoet in het voormalige hospitaal-complex op het domein van de Maatschappij van Weldadigheid in het Drentse Veenhuizen. De soep vooraf, crèmig, met bospaddenstoelen, streep truffelolie, en lente-ui is al een gangmaker. Daarna excelleert op een heuveltje van home made zuurkool, aardappelpuree, het mooiste van de Bunte Bentheimer uit eigen bio-varkenshouderij. Huis gerookte worst van dit varken, diep van smaak, zacht gekruid. Rosé gebraden buikvlees, mals, en reepje spek, jus met stroop. En varkenswang, gestoofd, en mild. Alles smaakte zoals het zijn moest, fijn en authentiek, amper zout en peper. Erbij oerwortel, biet en lente-ui uit eigen tuin. Hier is sprake van hoge kwaliteit en juiste bereiding. Een gelukkige combinatie. En dit uit zich in de waardering. Als dessert drie kazen uit de streek, een belegen nagelkaas, een turfkaas van de geit, markant oud, ronde smaak, en een brokkelig oude, net niet scherpe kaas. Wijn, een iets kruidige Welshriesling uit Oostenrijk, mooi karakter, fles € 34,-. Bediening kundig, professioneel, vriendelijk, voorkomend. Restaurant als een paviljoen, hoge ramen, design, ruime tafelschikking, linnenservetten. Menu vanaf € 24,-, hoofdgerecht à la carte € 22,50.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Overheerlijk gegeten en voelde ons met onze dochter van 1 jaar ook op ons gemak.
De menukaart daagt je uit om de dagverse en biologische ingrediënten te ontdekken.