Bitter en Zoet

Hospitaallaan 16 9341 AH Veenhuizen Nederland Kaart

Over het restaurant Bitter en Zoet

Alle ingrediënten voor een geslaagde maaltijd

Restaurant Bitter en Zoet kweekt jouw maaltijd op eigen, Drentse bodem. Wat niet uit de moestuin of boomgaard komt, wordt zo puur en eerlijk mogelijk ingekocht. Het is een gezellig komen en gaan van gasten die in het hotel verblijven, een bezoek aan de sauna hebben gebracht of eropuit geweest zijn in de Drentse natuur. Er is zelfs een bakkerij die biologische broden en onweerstaanbare bonbons maakt en verkoopt. Meer heb je niet nodig!

Meer informatie over restaurant Bitter en Zoet

Neem vanaf station Assen buslijn 14 richting Drachten-Leeuwarden en stap uit bij halte Gen. van den Boschweg. vanfa hier is het 10 minuten lopen naar Bitter en Zoet.
  • Kom je met de auto?
    Neem op de A28 afslag 33 en volg de routeborden richting Norg. Neem in Huis ter Heide de afslag Veenhuizen en volg dan de borden naar Bitter en Zoet.
  • : Parkeerplaats (gratis)

Maandag t/m zondag 08:00 - ca. 22:00
- Ontbijt 08:00 - 10:00
- High Tea 12:30 - 16:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Koldo V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Ik vond de prijs-kwaliteitverhouding matig. We hadden het Paupermenu (2 gangen) voor 29 euro en 11,50 meerprijs voor een dessert. Het eten was lekker maar niet bijzonder. Bij bediening (verkeerde wijn) en afrekenen (4 !! desserts teveel op de rekening) werden fouten gemaakt.
Robert-Jan P.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Bitter en Zout. De Gastvrijheid is kil en koud !

De eigenaresse begroet je niet eens bij binnenkomst en ook niet als ze langs je tafeltje loopt op weg naar de keuken of de receptie. Als je een klacht hebt over het geserveerde eten of de uitgeleverde drankjes en je haar daarop aan wil spreken, geeft ze je te verstaan om dat bij de bediening te bespreken (de eigenaresse nota bene !).
Onze gehele indruk daar is alsof het het personeel vreselijk veel moeite kost om het de gast naar de zin te maken, laat staan een fatsoenlijke dialoog/conversatie aan te gaan. Het liefst verstoppen ze zich allemaal in de keuken met de deur op slot ( He bah, gasten, maar hopen dat ze snel weer weg zijn en niet teveel vragen stellen).

Al met al een zeer onplezierige ervaring en zonde om ook maar een dubbeltje uit te geven.
Esther C.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Zeer goed bereide lokale producten die met smaak en liefde in mooie gerechten erg goed tot hun recht komen. Uitstekende bediening op een prachtige locatie.
Wieb B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Wat een prachtige ambiance! Midden in Veenhuizen, waar alles dat indrukwekkende verhaal ademt dat zo indringend beschreven is door Suzanna Jansen in haar 'Pauperparadijs' en dat vervolgens indrukwekkend in een theaterspektakel is verwerkt. Wat een adem-benemende ambiance. 'Bitter en Zoet' hoewel midden in het Pauperparadijs, doet aan niets denken aan de 'paupers', de onbegrepen ondersteuning, de verdrukking, de honger en al het andere waar we ons met terugwerkende kracht voor schamen. Dat is dus binnenkomen. Met een groep. Zonder al te veel inleiding, en zonder een aperitief aan te bieden, worden we onmiddellijk gesommeerd aan te geven wat we niet lusten of niet mogen. Daar zal rekening mee worden gehouden. Ook is er ruimte aan te geven of we er een wijnarrangement bij willen gebruiken. De bediening is streng en duldt geen (al dan niet geslaagde) grapjes. Gelukkig hadden we elkaar en lieten we ons niet van de wijs brengen. Het bleef een genoegelijke avond. Ook het eten maakte de belofte van de ambiance niet waar. De ingrediënten waren goed, de smaken vlak. Met name het tussengerecht (een risotto) had weinig smaak. Iedereen heeft wel eens zijn dag niet. Mooi genoeg voor een herkansing.
Hein R.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Lekker en leuk gegeten bij Bitter en Zoet. Personeel was erg aardig en het hoofdgerecht van lam was echt heerlijk. Zeker een aanrader.
e V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
De meest uitgebreide high tea geboekt met 10 personen in dit sfeervolle restaurant in een prachtige omgeving.
Na een heerlijk aspergesoepje geserveerd in een nostalgisch kopje werden er 2 kleine smakelijke sandwiches geserveerd en een stukje quiche.
Het zoete gedeelte bestond uit allemaal bruine stukjes koek. Geen scones of zelfgemaakte kleine gebakjes of bonbons. Het dessert was een bodem rode wijn met kers erin.
Al met al weinig variatie en erg weinig.
Hoewel we het met elkaar erg gezellig hebben gehad waren we zeer teleurgesteld over deze high tea.
geodeet .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Mooi ingericht restaurant tussen de oude gebouwen van het voormalig hospitaal van het tweede gesticht in Veenhuizen, dat hoort bij het gelijknamig hotel, toepasselijk genoemd naar de leus op de oude apotheek. Prima eten met veel verse lokale ingrediënten, met mooie bijpassende wijnen. Vriendelijk en attent personeel met kennis van zaken. A la carte is best prijzig, maar past bij de ambitie van het restaurant en de kwaliteit van het eten.
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
De lat wordt hoog gelegd bij het restaurant van Hotel Bitter & Zoet in het voormalige hospitaal-complex op het domein van de Maatschappij van Weldadigheid in het Drentse Veenhuizen. De soep vooraf, crèmig, met bospaddenstoelen, streep truffelolie, en lente-ui is al een gangmaker. Daarna excelleert op een heuveltje van home made zuurkool, aardappelpuree, het mooiste van de Bunte Bentheimer uit eigen bio-varkenshouderij. Huis gerookte worst van dit varken, diep van smaak, zacht gekruid. Rosé gebraden buikvlees, mals, en reepje spek, jus met stroop. En varkenswang, gestoofd, en mild. Alles smaakte zoals het zijn moest, fijn en authentiek, amper zout en peper. Erbij oerwortel, biet en lente-ui uit eigen tuin. Hier is sprake van hoge kwaliteit en juiste bereiding. Een gelukkige combinatie. En dit uit zich in de waardering. Als dessert drie kazen uit de streek, een belegen nagelkaas, een turfkaas van de geit, markant oud, ronde smaak, en een brokkelig oude, net niet scherpe kaas. Wijn, een iets kruidige Welshriesling uit Oostenrijk, mooi karakter, fles € 34,-. Bediening kundig, professioneel, vriendelijk, voorkomend. Restaurant als een paviljoen, hoge ramen, design, ruime tafelschikking, linnenservetten. Menu vanaf € 24,-, hoofdgerecht à la carte € 22,50.
Arjan V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
Overheerlijk gegeten en voelde ons met onze dochter van 1 jaar ook op ons gemak.
De menukaart daagt je uit om de dagverse en biologische ingrediënten te ontdekken.
Mariska W.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Een heerlijke (s)low tea genoten vandaag. Heerlijke verassende onderdelen, veel huisgemaakt en verre van standaard. Alles smaakte heerlijk, vriendelijke bediening en meer dan genoeg te eten gehad. Heerlijk soepje vooraf, vervolgens drie hartige gerechtjes, zes zoete en ook nog een 'toetje'. Eigenlijk bij het zoete al vol maar het dessert was ook te geweldig en orgineel om te laten staan. Heerlijk rustig buiten gezeten, en ondanks dat er genoeg andere gasten waren totaal geen last van anderen (veel mensen met honden ook). Wij hebben een hele fijne middag gehad en alles was mooi voor mekaar! Prijs/kwaliteit was prima in orde wat ons betreft, zeker omdat je iets origineels krijgt en de energie die er in zit terug ziet.
Beste Mariska,

Heel erg bedankt voor de positieve recensie.
En wat fijn dat jullie hebben genoten van de (S)Low Tea!
Graag tot ziens in Veenhuizen!

Jan W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij hebben hier met z'n tweeën gegeten en de prijs/kwaliteit vonden wij nergens naar lijken.
Dit restaurant rekent absoluut veel te hoge prijzen voor heel gewoon eten,eten wat zelfs met vlagen slecht was,bijvoorbeeld een stuk vlees wat erg taai was en gedeelten van het dessert wat erg droog was,en op zich kan ik er nog mee leven als er een keer iets wat slechter is,maar als er dan torenhoge prijzen gerekend worden dan mag dit niet gebeuren!!
Kortom de prijs/kwaliteit is ronduit slecht bij bitter en zoet !!
Wat jammer dat we op deze avond niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen.
We nodigen u graag uit om even contact met ons op te nemen, zodat we u een passende oplossing kunnen bieden.

het team van Bitter en Zoet
Menura H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Heerlijk gegeten op een verrassende locatie met een bijzonder geschiedenis. Mooie sfeer, (h)eerlijk eten. Leuk personeel met gedegen wijnkennis. 5 gangen verrassingsmenu was elke gang een feestje.
Beste Menura,

Hartelijk dank voor de fijne recensie. Een avondje uit zou ook een feestje moeten zijn :)
En we zijn blij dat ons team daar aan bijgedragen heeft.

Graag tot een volgende keer!
PHL .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Deze avond was er geen standaard kaart, alleen een zgn. theatermenu, 2 gangen. Keus uit 3 voor- hoofdgerechten, vlees, vis, vegetarisch.
Wij vonden de keus erg beperkt.

Voorgerecht was prima, hoofdgerecht niet zo. Vegetarische gnocchi met kaasfondue wat zwaar. Eend EN bijbehorende aardappelen (in de oven gebakken) erg krokant aan de buitenkant. Verhouding crunch met zachtere gare binnenkant niet in balans.
Opmerking hierover werd niet goed opgepakt door het bedienend personeel.

Wat we ook jammer vonden was dat ons verzoek om een tafeltje aan het raam niet kon worden ingewilligd. Reden dat dat tafeltje gereserveerd zou zijn voor 4 personen terwijl er ongeveer een half uur later slechts 2 mensen aan zaten. Waren de mensen vd reservering niet komen opdagen?

Al met al hadden we er meer van verwacht.
Beste PHL,

Hartelijk dank voor uw recensie. Jammer om te vernemen dat u de keuze beperkt vond en het diner u niet mocht smaken zoals u gehoopt had.
Wij proberen met een aangepaste menukaart onze gasten zo goed mogelijk van dienst te zijn op de avonden van theater Het Pauperparadijs, zodat ook iedereen op tijd bij het theater aanwezig kan is.
Iedere voorstelling ontvangt het theater 1000 bezoekers en velen van hun zouden graag bij ons dineren. Wij hebben echter 70/80 zitplaatsen in ons restaurant, vandaar dat wij werken met een vaste tafelopstelling en worden de gasten redelijk vast, van te voren, ingedeeld. Daar wij van te voren al volgeboekt zijn.
Op dezelfde avond hadden we een groep van 4 gasten waarvan er helaas 2 niet konden komen, wellicht dat dat die tafel bij het raam is geweest. We kunnen ons voorstellen dat dit voor u vreemd over kan komen, onze excuses. Dit kunnen wij echter, helaas, niet voorspellen. Wellicht mogen wij u in de toekomst nog eens ontvangen bij Bitter en Zoet en kunt u dan een keuze maken uit onze uitgebreide a la carte kaart.

Marina1959 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Voorafgaand aan een voorstelling van het Pauperparadijs aten wij hier. De vis was prima maar mijn eend was mij te gaar. Helaas was er te weinig personeel waardoor we vrij lang op onze drankjes wachten. Wel jammer. Ik vond de prijs voor het menu te hoog.
Beste Marina1959,

Hartelijk dank voor uw recensie over uw diner bij Bitter en Zoet. Uiteraard erg spijtig dat u wat langer heeft moeten wachten op uw drankjes en uw de prijs voor het menu te hoog vond. Ons streven is natuurlijk een ieder gastvrij te ontvangen en u een fijne avond te bezorgen. Wellicht mogen wij u in de toekomst nog eens ontvangen bij Bitter en Zoet.

Céline G.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Geweldig, wat heb ik lekker gegeten. Het Paupermenu, bestaande uit zalm met makreel, noordzeevis en een heerlijk dessert met kleine zoete desserts. We hebben gesmuld. Ik heb er voor de tweede keer gegeten en het was weer zo goed. Heerlijke witte huiswijn uit de Langue d'oc. Ondanks dat alle tafeltjes vol zaten nam het personeel rustig de tijd om dingen uit te leggen.
Beste piencg,

Wow! Wat een mooie recensie, bedankt!
Graag tot ziens in Veenhuizen.

yvonne.quispel .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
logeerde in appartement Oud Bergveen behorend bij hotel Bitter en Zoet, t.g.v. voorstelling Het Pauperparadijs. Tweemaal gedineerd bij Bitter en Zoet, eerste avond van het Paupermenu, tweede avond van de kaart. Beide malen heerlijk. Vrolijke bediening. Al het personeel van hotel Bitter en Zoet erg welwillend; al onze wensen werden ingewilligd.
Kortom: super plek om te overnachten, te eten en zomaar te zijn ...
Beste Yvonne,

Super bedankt voor de geweldige recensie! En fijn dat jullie zo genoten hebben van jullie verblijf bij ons. Het was fijn jullie als gast te mogen ontvangen. Graag tot ziens in Veenhuizen!

ctlancee .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Het eten was prima. Met name de geglazuurde eend was heel erg lekker.
De bediening was stipt en uitstekend.
De ambiance is uniek te noemen.
Beste ctlancee,

Bedankt voor de goede recensie en fijn dat u het diner zo lekker vond!
Graag tot ziens bij Bitter en Zoet.

mariska.wassenaar .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijk gegeten in erg sfeervol restaurant met zeer vriendelijke en efficiënte bediening. En wat is Veenhuizen een verborgen schat.
Beste Mariska,

Fijn dat u genoten heeft van uw bezoek aan Bitter en Zoet!
En inderdaad, Veenhuizen is écht een verborgen schat met prachtige historie :)

Frieda S.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Onverminderd hoge kwaliteit, zelfs als het menu "Paupermenu" heet (de paupers van toen durfden hier niet van te dromen). Partner: paté vooraf/Noordzeevis hoofdgerecht; ikzelf geitenkaas/notenbulgur vooraf, hoofdgerecht eend (gaar, zacht als boter). Toe proeverij: cake, ijs, mascarpone, choco. Bij elk gerecht bijpassende wijn (suggestie staat op de kaart), met gefundeerde uitleg erbij, zonder "betweterigheid". Gewoon omdat kwaliteit belangrijk is. En tegen normale prijzen.
Beste Friespan,

Hartelijk dank voor de geweldig positieve recensie!!
Graag tot ziens in Veenhuizen.

rberting .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Grote drukte in het restaurant, voorafgaand aan het theaterspektakel "het Pauperparadijs".
Desondanks uitermate vriendelijke en aandachtige bediening. Het zgn. "paupermenu"was aantrekkelijk verzorgd en smakelijk.
Beste rberting,

Hartelijk dank voor uw fijne recensie. Fijn om te lezen dat u ondanks de drukte zo genoten heeft van uw bezoek aan Bitter en Zoet.