Bitter en Zoet

Hospitaallaan 16 9341 AH Veenhuizen Nederland Kaart

Over het restaurant Bitter en Zoet

Alle ingrediënten voor een geslaagde maaltijd

Restaurant Bitter en Zoet kweekt jouw maaltijd op eigen, Drentse bodem. Wat niet uit de moestuin of boomgaard komt, wordt zo puur en eerlijk mogelijk ingekocht. Het is een gezellig komen en gaan van gasten die in het hotel verblijven, een bezoek aan de sauna hebben gebracht of eropuit geweest zijn in de Drentse natuur. Er is zelfs een bakkerij die biologische broden en onweerstaanbare bonbons maakt en verkoopt. Meer heb je niet nodig!

Meer informatie over restaurant Bitter en Zoet

Neem vanaf station Assen buslijn 14 richting Drachten-Leeuwarden en stap uit bij halte Gen. van den Boschweg. vanfa hier is het 10 minuten lopen naar Bitter en Zoet.
  • Kom je met de auto?
    Neem op de A28 afslag 33 en volg de routeborden richting Norg. Neem in Huis ter Heide de afslag Veenhuizen en volg dan de borden naar Bitter en Zoet.
  • : Parkeerplaats (gratis)

Maandag t/m zondag 08:00 - ca. 22:00
- Ontbijt 08:00 - 10:00
- High Tea 12:30 - 16:30

Jouw recensie over het restaurant Bitter en Zoet

Anne C.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
vriendelijke en prettige sfeer en bediening en lekker eten.
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Op een van de laatste mooie dagen van het najaar hebben we geluncht op het terras. Er zaten behoorlijk wat mensen buiten. De tafeltjes waren niet schoon gemaakt. Toen ik daar iets van zei was de reactie van de ober 'ja' en ondernam vervolgens geen enkele actie. Lunch was verder redelijk maar niet meer dan dat. Vooral de soep viel wat tegen, simpel kopje soep met wat brood.
Jacob B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
mijn man en ik hebben het als erg gezellig ervaren
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Wij hebben voortreffelijk gegeten Zaterdag avond en de gerechten werden ook heel mooi opgediend. De bediening was prima. Voor ons klopte het allemaal en we komen zeker terug alhoewel wij al eerder kennis hadden gemaakt met de kwaliteit van het restaurant. fam. D. Bakker uit Oosterwolde
kees V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Prima verzorgd eten, zeer gastvrije bediening. Royale ruimte om te zitten. Je voelt je gast.
aan te bevelen!
Marten V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Heerlijk gerechten en vlotte en vrolijke bediening!
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Zoals vaker weer heerlijk gegeten. Zorgvuldige bediening met tijd voor een praatje. Kortom aanrader voor wie iets meer wil uitgeven dan doorsnee lokaal restaurant
Ilona D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
We hadden gereserveerd om 20:00. Kon niet eerder vanwege pauper voorstelling. We waren er 20:10 dat is niet netjes ok, we hadden moeten bellen maar hoe we ontvangen werden is ronduit schandalig. Meneer keek pontificaal op zijn horloge en zei dat we wel snel moesten zijn want hij had net 80 man gehad! We hadden paella besteld, de garnalen waren koud en de knokkels niet goed gespoeld; vol met zand. Lam was wel ok. Verder kwamen ze niet langs of er nog drinken moest zijn, we hebben zelf iemand met veel moeite moeten wenken om nog 1 glaasje wijn te krijgen. Het hele restaurant zat vol met vliegen, zó smerig! Dit was absoluut geen €97 waard!!! Nooit meer bitter en zoet, zonde van je geld!
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Prachtige lokatie. Leuk personeel dat ook de grenzen durft op te zoeken qua communicatie. Eten is goed. He menu was beperkt gezien groot aantal gasten vanwege aanpalende theatervoorstelling, maar eigenlijk geen probleem.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Prima eten en gezellige, wat informele bediening. Mooie locatie. Goed te combineren met bezoek aan gevangenismuseum in Veenhuizen.
Jeanette H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Prachtige locatie, vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Tempo aangepast, zodat we keurig op tijd waren voor de voorstelling van het Pauperparadijs.
Wendy L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Er was jammer genoeg maar weinig om voor de lunch uit te kiezen. We zijn voor de zogenaamde proeverij gegaan. want verder kon alleen de dinerkaart gebruikt worden, en die gerechten waren behoorlijk prijzig voor een lunch, en bovendien te groot. Dit was omdat er 's avonds een arrangement was met een theatervoorstelling, maar daar hadden wij niets mee te maken.

Het eten was prima van smaak: een heerlijk romige kerriesoep, en daarna een goed gevuld bordje met verschillende kazen, zalm, tonijnsalade, worst, rucola, quiche. Ook het bijgaande brood was super vers en knapperig. De bediening kwam langzaam op gang.
j.hellinga .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Gereserveerd voor het Theater menu Pauperparadijs. Je kon kiezen tussen vlees, vis en vegetarisch, Het was een 2-gangen menu. kruidenboter, met zeezout en olijfjes op tafel gezet.
Vlotte en prettige bediening. Voorgerecht zag er heel smakelijk uit en was dat ook. Weinig op je bord, maar wel heerlijk. Het hoofdgerecht was verrassend. Weinig op het bord, maar genoeg, veel speciebonen en andere bonen en een paar heerlijke aardappeltjes. Ik kan me voorstellen, dat sommige mensen niet genoeg hebben gehad, maar die konden achteraf nog kiezen voor een heerlijk nagerecht.
Herman K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Zowel de risotto als de witvis hadden weinig smaak; een beetje tegen het flauwe aan.
Wel keurig en fraai opgediend door hartelijk personeel.
E V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Als lunch hier een broodje tonijnsalade met gerookte zalm gegeten.
Lekker, met goed boerenbrood.
Prijs aan de hoge kant.
Bediening vriendelijk.
Bettine W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Theatermenu: saai en te duur

Voorafgaand aan de voorstelling Het Pauperparadijs bij Bitter en Zoet het theatermenu gekozen: twee gangen voor bijna 30 euro.

De makreel als voorgerecht was een minimaal hapje en het hoofdgerecht een bord kleffe risotto met sperziebonen, tuinbonen, courgette en klontjes geitenkaas. Met name het hoofdgerecht was een tegenvaller, omdat er weinig smaak aan zat en daardoor een saaie prak was.

Conclusie: te weinig waar voor je geld.
Zwier K.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Gezellige ambiance, past bij de mooie omgeving, cultuur-historisch, geweldig gegeten.
Koldo V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Ik vond de prijs-kwaliteitverhouding matig. We hadden het Paupermenu (2 gangen) voor 29 euro en 11,50 meerprijs voor een dessert. Het eten was lekker maar niet bijzonder. Bij bediening (verkeerde wijn) en afrekenen (4 !! desserts teveel op de rekening) werden fouten gemaakt.
Robert-Jan P.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Bitter en Zout. De Gastvrijheid is kil en koud !

De eigenaresse begroet je niet eens bij binnenkomst en ook niet als ze langs je tafeltje loopt op weg naar de keuken of de receptie. Als je een klacht hebt over het geserveerde eten of de uitgeleverde drankjes en je haar daarop aan wil spreken, geeft ze je te verstaan om dat bij de bediening te bespreken (de eigenaresse nota bene !).
Onze gehele indruk daar is alsof het het personeel vreselijk veel moeite kost om het de gast naar de zin te maken, laat staan een fatsoenlijke dialoog/conversatie aan te gaan. Het liefst verstoppen ze zich allemaal in de keuken met de deur op slot ( He bah, gasten, maar hopen dat ze snel weer weg zijn en niet teveel vragen stellen).

Al met al een zeer onplezierige ervaring en zonde om ook maar een dubbeltje uit te geven.
Esther C.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Zeer goed bereide lokale producten die met smaak en liefde in mooie gerechten erg goed tot hun recht komen. Uitstekende bediening op een prachtige locatie.