Bistrot Neuf

Haarlemmerstraat 9 1013 EH Amsterdam Nederland Kaart
31-204003210

Over het restaurant Bistrot Neuf

Speels en vakkundig tegelijk

Neuf wordt in het Frans gebruikt als aanduiding van eerste in zijn soort. Deze bistrot is gespecialiseerd in eerlijk, herkenbaar en ongecompliceerd Frans eten. Dit kan tevens een warme lunch zijn en waar vindt je dat nog in Amsterdam! De opmaak is speels maar de vakkunde straalt ervan af, en die zie je ook terug bij de warme bediening. Alle wijnen gaan per glas en vormen de basis van de maaltijd.

Meer informatie over restaurant Bistrot Neuf

Op loopafstand van het centraal station
  • Kom je met de auto?
    Op loopafstand van het centraal station

Maandag t/m zondag 12:00 - 23:00

mirjam R.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Met reserveren ging het moeizaam omdat ze alleen tafels om 18.00 en 20.00 willen reserveren. Ik wilde graag 19.00 een tafel. Dit kon niet! Uiteindelijk tafel om 20.00 gereserveerd en om 19.00 gekomen. De zaak was behoorlijk leeg, dus geen probleem om aan tafel te gaan. Mooie wijnkaart, redelijk veel per glas. De voorgerechten waren prima. Het hoofd hadden we de specialiteit van het huis. Voor 3 personen gebraden runderrib met madeira en bernardaissesaus; dit was voor ons een tegenvaller. Heel veel vlees, veel vet, veel zenen. We hebben het aangegeven, maar de keuken zei, dat het zo hoort. Verkeerde keuze van ons, we hebben driekwart laten staan.
shopperella .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten op eerste kerstdag.

De zwezerik als voorgerecht was echt super lekker, het hoofdgerecht de beef wellington was lekker maar niet heel speciaal, hier had ik meer van verwacht.
Het dessert was een crepe suzette wat aan tafel werd geflambeert. Leuke sfeer en goede bediening.

De prijs vond ik persoonlijk aan de vrij hoge kant.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Top restaurant eerlijk in prijs en zeer goede en correcte bediening
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
De keuze van wijnen is meer dan voortreffelijk, het advies hierbij was zeer verrassend, meer dan goed.
De gerechten ook van zeer goede kwaliteit.
Al met al ik kom terug.
Johan A.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Wat een heerlijke klassieke Franse keuken..Lekker escargots zoals ze moeten zijn en patrijs met perfecte cuisson. Vriendelijke bediening en uitstekende prijs kwaliteit verhouding
Kabas .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ik woon in de buurt, al honderden keren langs gelopen en gisteravond eindelijk voor het eerst hier gegeten. Het was geweldig! Zachtgegaarde rundersukade in saliejus: verrukkelijk! Wentelteef met peer en kaneelijs: erg lekker. Vriendelijke bediening. Absolute aanrader en ik ga hier zeker vaker eten.
Kylie M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wat een pareltje deze zaak. En bijzonder betaalbaar. Paté, confit de canard en kaas toe. Echt een avondje genieten! Sublieme wijnkaart en voorkomende service.

Niks meer aan doen! Topzaak!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Op de bonnefooi in Amsterdam dit onverwachte pareltje in de Haarlemmerstraat binnen gestapt.
Mijn vrouw en mijn moeder namen een hoofdgerecht, respectievelijk een boterzachte goed gegaarde Dorade met de kop er gewoon aan (zoals mijn vrouw 't wil), lekker sappig (Dorade wordt al snel droog als je niet oppast), vergezeld door een perfecte antiboise saus.
De lamsbout van mijn moeder ook perfect gegaard.
Mijn voorgerecht palingmousse leuk opgediend (in een confiturepotje), naar mijn gevoel iets aan de koude kant, maar voor de rest prima.
De gevulde kwartel ook top.
Verder ook vermeldenswaardig dat de witvis en de frietjes van het kindermenu ook bovengemiddeld waren, vooral de frietjes met schil. Anders (en lekker) bereid t.o.v. van wat je standaard krijgt.
Mijn afsluitende clafoutis ook lekker, niet te zoet, niet te zacht.

Bediening attent en vriendelijk, vooral naar onze kinderen toe.
Wel oppassen bij het aflopen van de trap naar de WC's beneden, beetje aan de steile kant, maar overall een plek om te onthouden op de Haarlemmerstraat.
Marc R.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Gezellig restaurant. Uitermate vriendelijke en voorkomende bediening. Helaas was het eten een teleurstelling. We hebben hier al twee keer eerder gegeten en dat was prima maar nu een grote teleurstelling. Bij de bouillabaise waren twee van de drie mosselen dicht en een half rauw. De faux filet de veau was erg saignante en zat vol met zenen. Ipv van aardappelen frites gevraagd, dat was geen probleem, maar we kregen zowel aardappelen als frites en moesten voor de frites bijbetalen. Ter compensatie werd een kopje koffie aangeboden. Het leek wel of onze klachten niet serieus genomen werden. Al met al een erg onzorgvuldige keuken. Dat was in het verleden wel anders.
Shaffy1 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Met hoge verwachtingen naar Bistro Neuf. Gekozen voor een menu, omdat de losse gerechten redelijk duur waren. Dat hebben we geweten. Vooraf Paté; smakeloos & simpel gerecht. Hoofdgerecht lams-stew; smaak was oke. Het vlees was echter vervangen voor puur lamsvet. 60% bleef dus achter op je bord. Smerig gewoon. De toetjes hebben allemaal een rare onnodige twist. Wij kozen voor creme brulee met jasmijn. (Leek nog de meest normale) De creme brulee was de kleur van een slappe krant; helemaal grijs. Zo smaakte het ook. Niet krokant en ijskoud.

Hoge verwachtingen, niks van waargemaakt. Wij gaan niet meer heen..

Positief punt; de dame van de bediening is een natuurtalent.
Hearty .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben hier heerlijke oesters gegeten. De sommelier had ons uitstekende wijn geadviseerd. Zelfs als digestief een Pineau des Charentes gedronken en dat hebben veel restaurants niet p[ voorraad. We komen hier zeker terug!
ValerieSlagboom .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Geweldige professionele service, echt vakmensen. Veel complimenten en alleen maar goeds over onze gastvrouw Jasmijn, echt een aanwinst. Ze houdt duidelijk overzicht over haar tafels, is gastvrij, goede productkennis en wat een enthousiasme! Voor haar komen we zeker terug!
Clary W.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Heerlijk gegeten in een klein maar fijn restaurant. De Franse insteek van de kaart is duidelijk herkenbaar. Menu's waren goed, de kaart is ook flexibel zodat er gerechten van het menu en kaart gekozen konden worden. Escargots met echte kruidenboter, de kwartel, eend en kreeft waren goed bereid. Ik vond de palingmousse wat vlak van smaak. Toetjes waren goed net zoals de wijnen. Kortom een bistro waar het goed eten is.
Henk234 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Goed gegeten bij Bistrot Neuf. 3 gangen menu genomen; begonnen met een uitstekende pate en mijn gezelschap had een asperge gerechtje waar ze erg over te spreken was. Als hoofdgerecht lamsstoof, dit vond ik het minste gerecht van de avond, lekker maar redelijk vlak van smaak. De dorade van mijn gezelschap daarentegen was voortreffelijk; perfect gegaard. De desserts waren ook erg goed en de wijn was heel de avond perfect uitgekozen. De service was zeer goed, een leuke dame met verstand van wijn! 31,50 voor 3 gangen vond ik zeer vriendelijk geprijsd, zeker voor herhaling vatbaar!
bosmaw .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Prima 3 gangen menu voor zeer acceptabele prijs
Goede kwartel.
Hele grote rode poon
Uitgebreide wijnkaart
Personeel heeft verstand van de wijnen.
Plezierige attente bediening
chateaubriand .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Op aanraden van een vriend spontaan binnengelopen voor een lunch op zaterdag. Dat werd beloond met een mooi twee gangen menu voor mij en een bouillabaisse voor mijn partner. Na wat zoeken op de wijnkaart een leuke fles beaujolais erbij gepast... En zo genoten wij van een extra lange 'lazy' lunch aan de Haarlemmerstraat.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Wij hadden haast en niet gereserveerd en wilden snel wat eten in deze opvallende pijpenla. Hoe is het mogelijk dat je in een dergelijk smalle gelegenheid een restaurant kunt huisvesten? Een rolstoeler heeft er niets te zoeken en ook als je anderszins slecht ter been bent, kun je beter wegblijven, want alleen al voor het toilet stort je van de trap en tussen de dicht op elkaar geplaatste tafels is het ook wringen. Bovendien gehorig en als er niet op fluistertoon wordt gesproken, kun je van de intieme details van je onbekende buren meegenieten. Nou ja, het schept ook een band.
Verder niets dan lof voor deze bistro. Geroutineerde en vriendelijke bediening. Ze deden ook echt hun best om onze cote de boeuf snel op tafel te krijgen. Naarmate de avond vorderde werd het steeds drukker en er moet dus stevig doorgewerkt worden in het keukentje (want zo klein is het). Uitstekend gelukt allemaal. Voortreffelijk wijnkaart, met veel mogelijkheden om slechts één glas te bestellen. "Het leven is tekort om slechte wijn te drinken": prima motto en mijn tafelgenoot en ik waren het er volmondig mee eens, liefst uiteraard in combinatie met een lekker stuk vlees. Hulde!
Voldaan vertrokken en op tijd elders gearriveerd, maar wij komen weer terug.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Gisteravond met twee hier gegeten. Leuk klein tentje, erg lekker gegeten en de service was erg goed. Eten was ook zeker niet duur, maar wel van goede kwaliteit. Een aanrader.
Arnoud R.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Met 4 collega's hier op vrijdagavond gegeten. Zowel het eten (oesters, coquilles, cote de boeuf, creme brulee en kaasplankje) als de wijn (Sancerre, sauvignon blanc, 2014) waren voortreffelijk. Dit in combi met de vriendelijke en goed geinformeerde bediening, en de prettige sfeer (wel warm binnen) maken dat ik hier zeker nog een keer ga eten. Complimenten voor de 3 man in de open keuken, die op weinig m2 zoveel lekkers hebben bereid!
RVersendaal .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Kom hier altijd graag, fijne sfeer en attente bediening. een echte franse bistro met goeie producten en een mooie wijnkaart. Prima prijs kwaliteit verhouding. Al met al fijne zaak om te komen.