Bistrot Neuf

Haarlemmerstraat 9 1013 EH Amsterdam Nederland Kaart
31-204003210

Over het restaurant Bistrot Neuf

Speels en vakkundig tegelijk

Neuf wordt in het Frans gebruikt als aanduiding van eerste in zijn soort. Deze bistrot is gespecialiseerd in eerlijk, herkenbaar en ongecompliceerd Frans eten. Dit kan tevens een warme lunch zijn en waar vindt je dat nog in Amsterdam! De opmaak is speels maar de vakkunde straalt ervan af, en die zie je ook terug bij de warme bediening. Alle wijnen gaan per glas en vormen de basis van de maaltijd.

Meer informatie over restaurant Bistrot Neuf

Op loopafstand van het centraal station
  • Kom je met de auto?
    Op loopafstand van het centraal station

Maandag t/m zondag 12:00 - 23:00

Pam D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Wanneer je echt een avond 'uit' wilt, dan is Bistro Neuf mijn aanrader! Super gastvrije, vriendelijke medewerkers in de bediening en in de keuken die de Kunst van Hospitality verstaan!
Zij weten je de gehele avond te ontzorgen met heerlijk eten, mooie wijnen.
Dank voor wederom een hele fijne avond!
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
ronald B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Gisteravond met vrienden gegeten. Vanaf binnenkomst tot vertrek was alles goed. Bediening zeer vriendelijk, attent, vlot, correct en toch los. Gewoon helemaal goed. Dan het eten... De chef Pascal had voor een een 4-gangen verrassingsmenu samengesteld. Werkelijk meer dan genoten en dit met lekkere begeleidende wijnen. We hebben een fijne avond gehad. Complimenten voor het team.
willem S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Een van mijn favoriete, gezelligste en lekkerste plekjes in Amsterdam
M. P.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Neuf heeft een prachtige wijnkaart, zeer uitgebreid en het belangrijkste vooral lekkere en mooie wijnen. Het eten was precies goed op smaak. De bediening een tikkeltje gehaast en commercieel, maar dat deed zeker niet onder aan het eten en de wijnen. Een leuke bistrot met een prettige en rustige sfeer.
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
In Bistrot Neuf worden fantastisch klaargemaakte klassieke Bistro-keuken gerechten geserveerd in een kleine maar knusse zaak waar je direct de keuken in kijkt. De zaak is inmiddels een begrip in Amsterdam en mag zich al enkele jaren een Bib-Gourmand restaurant noemen (goede maaltijd voor redelijke prijs, Michelin Gids). Deze Bib-Gourmand en de leuke buurt – de Haarlemmerstraat is een geweldig wandelgebied – trok me aan om hier een tafel te reserveren voor een speciale gelegenheid. De ontvangst was warm en liefdevol. We mochten een tafel uitzoeken (hoog of laag) en kozen voor de lage optie, die meteen met zich meebracht dat we gezellig ingesloten zaten tussen andere gasten. Gezien de standing en het niveau van de keuken zou ik iets meer ruimte verwachten, maar het mag de pret niet drukken. De gerechten waren geweldig: goed klaargemaakte Franse klassiekers. Bij de bediening ging het soms een beetje mis, maar ze waren wel super aardig. Aanrader.
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Goed eten, al is de prijs misschien een beetje aan de hoge kant. Maar dat is niet het voornaamste. Wat ik storend vond, waren de steken in de bediening; de serveerster griste mijn nog niet eens lege glas van tafel, ze kwam weliswaar haar excuses aanbieden ('nee hoor, 't was geen haast') nadat ik er iets van had gezegd, maar toch .. Drukte en dus haast kenmerkten de sfeer. Ons hoofdgerecht liet nogal lang op zich wachten, de enige persoon die niet meedeed met de fles wijn, moest lang wachten om nog een ander drankje te bestellen, de rekening liet eveneens lang op zich wachten en was daarna foutief. Men luisterde niet goed (toch ijs in drankje ondanks verzoek om geen ijs), verkeerd bedrag op pinapparaat. Dat kan te wijten zijn aan de akoestiek die belabberd was. Er zijn vele slechtere restaurants, maar ook genoeg betere. Deze sla ik voorlopig even over...
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Gisteravond kado van vrienden, top eten en drinken , gerechten waren perfect van kwaliteit.De bediening zeer vriendelijk, hadden plaatsen aan de hoge tafels, nadat wij aangaven dat niet zo prettig te vinden werd er snel een oplossing gevonden !!
Barbara F.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Afgelopen zondag hier gegeten. Wij kozen voor twee drie-gangen menu's. Als voorgerecht gekozen voor de bouillalbaisse. Dit zat niet in het menu, maar er kon een supplement worden betaald ( van ongeveer 2 á 3 euro). Smaakte goed, niks op aan te merken. De hoofdgerechten waren prima en de desserts copieus. De wijnkaart is zeer uitgebreidt, goede selectie. Echter, het personeel was niet symphatiek. Afkeurde blikken nadat we om het dessert vroegen. De dame was absoluut niet gastvrij. Wij kregen het gevoel dat we weg moesten, ondanks dat het restaurant nog redelijk vol zat. Wellicht problemen binnen de organisatie of tussen de bediening/keuken? Aan het einde kregen wij een rekening die afweek van de prijzen. Er waren geen menu's opgezet, maar losse gerechten aangezien ik voor de bouillabaisse had gekozen. Erg jammer dat dit restaurant zo'n slechte bediening heeft. Al met al een bitterzoete ervaring.
mirjam R.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Met reserveren ging het moeizaam omdat ze alleen tafels om 18.00 en 20.00 willen reserveren. Ik wilde graag 19.00 een tafel. Dit kon niet! Uiteindelijk tafel om 20.00 gereserveerd en om 19.00 gekomen. De zaak was behoorlijk leeg, dus geen probleem om aan tafel te gaan. Mooie wijnkaart, redelijk veel per glas. De voorgerechten waren prima. Het hoofd hadden we de specialiteit van het huis. Voor 3 personen gebraden runderrib met madeira en bernardaissesaus; dit was voor ons een tegenvaller. Heel veel vlees, veel vet, veel zenen. We hebben het aangegeven, maar de keuken zei, dat het zo hoort. Verkeerde keuze van ons, we hebben driekwart laten staan.
shopperella .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten op eerste kerstdag.

De zwezerik als voorgerecht was echt super lekker, het hoofdgerecht de beef wellington was lekker maar niet heel speciaal, hier had ik meer van verwacht.
Het dessert was een crepe suzette wat aan tafel werd geflambeert. Leuke sfeer en goede bediening.

De prijs vond ik persoonlijk aan de vrij hoge kant.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Top restaurant eerlijk in prijs en zeer goede en correcte bediening
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
De keuze van wijnen is meer dan voortreffelijk, het advies hierbij was zeer verrassend, meer dan goed.
De gerechten ook van zeer goede kwaliteit.
Al met al ik kom terug.
Johan A.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Wat een heerlijke klassieke Franse keuken..Lekker escargots zoals ze moeten zijn en patrijs met perfecte cuisson. Vriendelijke bediening en uitstekende prijs kwaliteit verhouding
Kabas .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ik woon in de buurt, al honderden keren langs gelopen en gisteravond eindelijk voor het eerst hier gegeten. Het was geweldig! Zachtgegaarde rundersukade in saliejus: verrukkelijk! Wentelteef met peer en kaneelijs: erg lekker. Vriendelijke bediening. Absolute aanrader en ik ga hier zeker vaker eten.
Kylie M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Wat een pareltje deze zaak. En bijzonder betaalbaar. Paté, confit de canard en kaas toe. Echt een avondje genieten! Sublieme wijnkaart en voorkomende service.

Niks meer aan doen! Topzaak!
Ozden T.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Op de bonnefooi in Amsterdam dit onverwachte pareltje in de Haarlemmerstraat binnen gestapt.
Mijn vrouw en mijn moeder namen een hoofdgerecht, respectievelijk een boterzachte goed gegaarde Dorade met de kop er gewoon aan (zoals mijn vrouw 't wil), lekker sappig (Dorade wordt al snel droog als je niet oppast), vergezeld door een perfecte antiboise saus.
De lamsbout van mijn moeder ook perfect gegaard.
Mijn voorgerecht palingmousse leuk opgediend (in een confiturepotje), naar mijn gevoel iets aan de koude kant, maar voor de rest prima.
De gevulde kwartel ook top.
Verder ook vermeldenswaardig dat de witvis en de frietjes van het kindermenu ook bovengemiddeld waren, vooral de frietjes met schil. Anders (en lekker) bereid t.o.v. van wat je standaard krijgt.
Mijn afsluitende clafoutis ook lekker, niet te zoet, niet te zacht.

Bediening attent en vriendelijk, vooral naar onze kinderen toe.
Wel oppassen bij het aflopen van de trap naar de WC's beneden, beetje aan de steile kant, maar overall een plek om te onthouden op de Haarlemmerstraat.
Marc R.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Gezellig restaurant. Uitermate vriendelijke en voorkomende bediening. Helaas was het eten een teleurstelling. We hebben hier al twee keer eerder gegeten en dat was prima maar nu een grote teleurstelling. Bij de bouillabaise waren twee van de drie mosselen dicht en een half rauw. De faux filet de veau was erg saignante en zat vol met zenen. Ipv van aardappelen frites gevraagd, dat was geen probleem, maar we kregen zowel aardappelen als frites en moesten voor de frites bijbetalen. Ter compensatie werd een kopje koffie aangeboden. Het leek wel of onze klachten niet serieus genomen werden. Al met al een erg onzorgvuldige keuken. Dat was in het verleden wel anders.
Shaffy1 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Met hoge verwachtingen naar Bistro Neuf. Gekozen voor een menu, omdat de losse gerechten redelijk duur waren. Dat hebben we geweten. Vooraf Paté; smakeloos & simpel gerecht. Hoofdgerecht lams-stew; smaak was oke. Het vlees was echter vervangen voor puur lamsvet. 60% bleef dus achter op je bord. Smerig gewoon. De toetjes hebben allemaal een rare onnodige twist. Wij kozen voor creme brulee met jasmijn. (Leek nog de meest normale) De creme brulee was de kleur van een slappe krant; helemaal grijs. Zo smaakte het ook. Niet krokant en ijskoud.

Hoge verwachtingen, niks van waargemaakt. Wij gaan niet meer heen..

Positief punt; de dame van de bediening is een natuurtalent.
Hearty .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben hier heerlijke oesters gegeten. De sommelier had ons uitstekende wijn geadviseerd. Zelfs als digestief een Pineau des Charentes gedronken en dat hebben veel restaurants niet p[ voorraad. We komen hier zeker terug!