Bistrot Neuf

Haarlemmerstraat 9 1013 EH Amsterdam Nederland Kaart
31-204003210

Over het restaurant Bistrot Neuf

Speels en vakkundig tegelijk

Neuf wordt in het Frans gebruikt als aanduiding van eerste in zijn soort. Deze bistrot is gespecialiseerd in eerlijk, herkenbaar en ongecompliceerd Frans eten. Dit kan tevens een warme lunch zijn en waar vindt je dat nog in Amsterdam! De opmaak is speels maar de vakkunde straalt ervan af, en die zie je ook terug bij de warme bediening. Alle wijnen gaan per glas en vormen de basis van de maaltijd.

Meer informatie over restaurant Bistrot Neuf

Op loopafstand van het centraal station
  • Kom je met de auto?
    Op loopafstand van het centraal station

Maandag t/m zondag 12:00 - 23:00 (let op, reserveringen tussen 17:00 en 20:00 kunnen een tijdslimiet hebben)

Jouw recensie over het restaurant Bistrot Neuf

Roelant Z.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
Fijne atmosfeer, goede wijnen en een mooi menu. Een geslaagde avond. Dank !
Ilse E.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Fantastische avond gehad, alles wat je van een goede bistro verwacht en meer! Ik had zelf de escargots voor, cote du boeuf als hoofd en rood gewassen kazen als dessert. Alle gangen goed bereid. De wijnkaart is top: mooie selectie voor een goede prijs,waarvan veel per glas te bestellen. Last but not least: voor de gastvrouw niets dan lof. Voor ons de eerste,maar zeker niet de laatste keer bij Bistro Neuf.
Ivonne K.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Top restaurant, heerlijk gegeten, alles boven verwachting. Enthousiast en kundig team, goede sfeer, echte aanrader.
Remko H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Een hele goede kaart met heerlijke Franse gerechten. Uitgebreide keus voor niet-vleeseters, en dat is uniek voor de Franse keuken. Mooie ingrediënten met vakmanschap tot heerlijke gerechten bereid.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Altijd heerlijk eten. Vandaag de eendenlever gegeten met truffelmayonaise en kreeft. Daarna de cote du boeuf met Bernaise saus, Veel wijnen zijn per glas te bestellen. Bediening weet welke producten ze verkopen en is attent
Ma H.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Neuf heeft best een leuke kaart en een leuke sfeer. Alleen de kok wil te graag 'hoog op smaak'; voor mij is het allemaal veel te zout. Zonde.
Roelf P.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Met name voor de wijnkeuze een meer dan goed restaurant. Eten ook prima, bistro niveau inderdaad
Chantal K.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Mijn lievelingsrestaurant in de stad. Eten is heerlijk. Hoog op smaak en supervers! Wijnkaart top. Service kundig en voelt de tafel goed aan.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijk gegeten vriendelijke en adequate bediening Lekkere wijn. Goed geadviseerd . Reservering aan te raden. Kom zeker terug.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Helaas vind ik Bistrôt Neuf niet meer zo goed als het was. Bij elk gerecht krijg je "frites", en een toefje krulsla. Veel vlees en geen groente. Een beetje zoals het gemiddelde eetcafé dus. Dat vond ik erg teleurstellend. In mijn beleving was het eten voorheen diverser, gevarieerder, meer groente, smaakvoller. Nu geen Bib Gourmand meer waard als je het mij vraagt.
Nel H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
We hebben uitstekend gegeten, alleen jammer dat op de rekening twee flessen wijn stonden i.p.v. één fles...erg slordig en er werd ook geen duidelijk excuus gemaakt....
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Erg genoten. Heerlijke wijnen en spijzen. Dit is zoals horeca hoort te zijn. Goede bediening. Alleen het hoofdgerecht viel een beetje tegen. Dikke aanrader.
Dionne W.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Fantastische avond gehad. Alles was perfect! Service was goed en het eten was verukkelijk. Zeker een plekje waar ik vaker wil komen en het aanraden aan andere waard
PC V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Professionele bediening, goede keuken met eerlijk en goed bereide gerechten. Echt onvervalste bistro keuken.
Wijnkaart is uitgebreid en veel wijnen zijn per glas verkrijgbaar. Wat ons betreft mogen de wijnen per glas in twee hoeveelheden worden aangeboden (0.1 en 0.2 cl) zodat je wat meer de kaart kunt doorproeven zonder gelijk teveel alcohol tot je te nemen. Ook hopen wij er stiekem om dat de hoeveelheid zuur/zoet per liter per wijn aangegeven gaat worden zodat je je een idee kunt vormen of je met een strakdroge, droge of halfdroge wijn te maken hebt. Dat is nu gokken.
De ribeye bearnaise/madeirasaus is geweldig. Wat ons betreft ook hier graag de hoeveelheid vlees op de menukaart vermelden. Het was wel erg veel (overigens geweldige kwaliteit) vlees.
Het was zeer zeker (weer) voor herhaling vatbaar.
machteld K.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2018
Eten viel tegen. Artisjok was niet gaar en van slechte kwaliteit. Geen vlees op de bladeren. Na een opmerking van ons om dit aan te passen reageerde de bediening heel correct en beleefd om dit op te lossen. Na overleg met de keuken bleek dat de kok dit niet goed opnam, niks aan de hand met dit gerecht wij waren een stel zeurpieten. Wij eten met elkaar al veel jaren buiten de deur, nog nooit eerder geklaagd! Jammer de rest was goed. Vooral de bediening was zeer behulpzaam en vriendelijk! Maar die kok dat is jammer.
Visser D.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Chef wil af en toe meer ingredienten dan goed is voor het in balans brengen van de smaken. Heerlijke wijn! Goede en charmante bediening die goed lijkt in te speken op de types aan tafel.
Mikky H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Zoals altijd heerlijk gegeten.
Lex R.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Paar keer hier gegeten. Kwaliteit van het eten is elke keer goed geweest. Goede wijnen . Slechte akoestiek.
Eduard P.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Mooi bedrijf met vakbekwaam vriendelijk personeel. Wel wat kleine tafeltjes, maar dat is dan ook het enige
zeer kleine minpuntje maar verder heerlijk gegeten.
Kabas .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2018
Heeeeerlijk gegeten! Fijne ontvangst en geweldige bediening, prettige ongedwongen sfeer. Iedere keer weer geweldig. Hier wil je terug blijven komen.