Bistrot Neuf

Haarlemmerstraat 9 1013 EH Amsterdam Nederland Kaart
31-204003210

Over het restaurant Bistrot Neuf

Speels en vakkundig tegelijk

Neuf wordt in het Frans gebruikt als aanduiding van eerste in zijn soort. Deze bistrot is gespecialiseerd in eerlijk, herkenbaar en ongecompliceerd Frans eten. Dit kan tevens een warme lunch zijn en waar vindt je dat nog in Amsterdam! De opmaak is speels maar de vakkunde straalt ervan af, en die zie je ook terug bij de warme bediening. Alle wijnen gaan per glas en vormen de basis van de maaltijd.

Meer informatie over restaurant Bistrot Neuf

Maandag t/m zondag 12:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Bistrot Neuf

Marie Jeanne D.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Verzorgd en uitstekend eten. Lekkere wijn.
Onno H.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Vriendelijke ontvangst, al kregen we wel gelijk te horen dat we van 6 tot 8 mochten blijven. Was voor ons echter geen probleem. Klassiek Franse keuken, erg lekker met name het voorgerecht van tarte tatin. Porties waren voor ons net iets te groot, wat je niet zou verwachten in zo'n type tent. Maar goed, het was erg lekker dus op ging t wel.
Lex R.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Prima gegeten hier. Bouillabaisse was goed op smaak, maar kon wat warmer. Een of 2 dichte schelpen; niet ok. Hoofdgerechten prima. Bediening correct,
KY Y.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Heerlijk gegeten
Antony V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Hoorde van vrienden dat de kwartel top is.... Na wat afspraken in de stad maar even naar binnen gegaan en alleen nog plek aan de BAR. En dat midden inde zomer. Dan doe je vast iets goed ;-)

Kwartel komt in mooi tempo in de gezellige zaak. Zij is werkelijk fan-tas-tich. Sappig met knetterend mooie saus. Heerlijk glas Spåtburgunder der bij. Nou vooruit twee dan want glas ( perfect licht gekoeld ) is zó leeg.

Kom snel voor de lams-rump want mijn Franse buurvrouw is zeer enthousiast.

Supertent. Nog steeds en dat al bijna al bijna acht jaar. 09-09-2009
Josee V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Zeer vriendelijk personeel. Namen commentaar/adviezen serieus en deden er ook iets mee!
Folkert S.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Goed eten, attente bediening. Altijd goede sfeer.
Pam D.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Wanneer je echt een avond 'uit' wilt, dan is Bistro Neuf mijn aanrader! Super gastvrije, vriendelijke medewerkers in de bediening en in de keuken die de Kunst van Hospitality verstaan!
Zij weten je de gehele avond te ontzorgen met heerlijk eten, mooie wijnen.
Dank voor wederom een hele fijne avond!
Nicole D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk gegeten. Goede wijn en Prettige sfeer en bediening.Top!
ronald B.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Gisteravond met vrienden gegeten. Vanaf binnenkomst tot vertrek was alles goed. Bediening zeer vriendelijk, attent, vlot, correct en toch los. Gewoon helemaal goed. Dan het eten... De chef Pascal had voor een een 4-gangen verrassingsmenu samengesteld. Werkelijk meer dan genoten en dit met lekkere begeleidende wijnen. We hebben een fijne avond gehad. Complimenten voor het team.
willem S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2017
Een van mijn favoriete, gezelligste en lekkerste plekjes in Amsterdam
M. P.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Neuf heeft een prachtige wijnkaart, zeer uitgebreid en het belangrijkste vooral lekkere en mooie wijnen. Het eten was precies goed op smaak. De bediening een tikkeltje gehaast en commercieel, maar dat deed zeker niet onder aan het eten en de wijnen. Een leuke bistrot met een prettige en rustige sfeer.
Jasper F.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
In Bistrot Neuf worden fantastisch klaargemaakte klassieke Bistro-keuken gerechten geserveerd in een kleine maar knusse zaak waar je direct de keuken in kijkt. De zaak is inmiddels een begrip in Amsterdam en mag zich al enkele jaren een Bib-Gourmand restaurant noemen (goede maaltijd voor redelijke prijs, Michelin Gids). Deze Bib-Gourmand en de leuke buurt – de Haarlemmerstraat is een geweldig wandelgebied – trok me aan om hier een tafel te reserveren voor een speciale gelegenheid. De ontvangst was warm en liefdevol. We mochten een tafel uitzoeken (hoog of laag) en kozen voor de lage optie, die meteen met zich meebracht dat we gezellig ingesloten zaten tussen andere gasten. Gezien de standing en het niveau van de keuken zou ik iets meer ruimte verwachten, maar het mag de pret niet drukken. De gerechten waren geweldig: goed klaargemaakte Franse klassiekers. Bij de bediening ging het soms een beetje mis, maar ze waren wel super aardig. Aanrader.
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Goed eten, al is de prijs misschien een beetje aan de hoge kant. Maar dat is niet het voornaamste. Wat ik storend vond, waren de steken in de bediening; de serveerster griste mijn nog niet eens lege glas van tafel, ze kwam weliswaar haar excuses aanbieden ('nee hoor, 't was geen haast') nadat ik er iets van had gezegd, maar toch .. Drukte en dus haast kenmerkten de sfeer. Ons hoofdgerecht liet nogal lang op zich wachten, de enige persoon die niet meedeed met de fles wijn, moest lang wachten om nog een ander drankje te bestellen, de rekening liet eveneens lang op zich wachten en was daarna foutief. Men luisterde niet goed (toch ijs in drankje ondanks verzoek om geen ijs), verkeerd bedrag op pinapparaat. Dat kan te wijten zijn aan de akoestiek die belabberd was. Er zijn vele slechtere restaurants, maar ook genoeg betere. Deze sla ik voorlopig even over...
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Gisteravond kado van vrienden, top eten en drinken , gerechten waren perfect van kwaliteit.De bediening zeer vriendelijk, hadden plaatsen aan de hoge tafels, nadat wij aangaven dat niet zo prettig te vinden werd er snel een oplossing gevonden !!
Barbara F.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Afgelopen zondag hier gegeten. Wij kozen voor twee drie-gangen menu's. Als voorgerecht gekozen voor de bouillalbaisse. Dit zat niet in het menu, maar er kon een supplement worden betaald ( van ongeveer 2 á 3 euro). Smaakte goed, niks op aan te merken. De hoofdgerechten waren prima en de desserts copieus. De wijnkaart is zeer uitgebreidt, goede selectie. Echter, het personeel was niet symphatiek. Afkeurde blikken nadat we om het dessert vroegen. De dame was absoluut niet gastvrij. Wij kregen het gevoel dat we weg moesten, ondanks dat het restaurant nog redelijk vol zat. Wellicht problemen binnen de organisatie of tussen de bediening/keuken? Aan het einde kregen wij een rekening die afweek van de prijzen. Er waren geen menu's opgezet, maar losse gerechten aangezien ik voor de bouillabaisse had gekozen. Erg jammer dat dit restaurant zo'n slechte bediening heeft. Al met al een bitterzoete ervaring.
mirjam R.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Met reserveren ging het moeizaam omdat ze alleen tafels om 18.00 en 20.00 willen reserveren. Ik wilde graag 19.00 een tafel. Dit kon niet! Uiteindelijk tafel om 20.00 gereserveerd en om 19.00 gekomen. De zaak was behoorlijk leeg, dus geen probleem om aan tafel te gaan. Mooie wijnkaart, redelijk veel per glas. De voorgerechten waren prima. Het hoofd hadden we de specialiteit van het huis. Voor 3 personen gebraden runderrib met madeira en bernardaissesaus; dit was voor ons een tegenvaller. Heel veel vlees, veel vet, veel zenen. We hebben het aangegeven, maar de keuken zei, dat het zo hoort. Verkeerde keuze van ons, we hebben driekwart laten staan.
shopperella .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Wij hebben hier heerlijk gegeten op eerste kerstdag.

De zwezerik als voorgerecht was echt super lekker, het hoofdgerecht de beef wellington was lekker maar niet heel speciaal, hier had ik meer van verwacht.
Het dessert was een crepe suzette wat aan tafel werd geflambeert. Leuke sfeer en goede bediening.

De prijs vond ik persoonlijk aan de vrij hoge kant.
Martin M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Top restaurant eerlijk in prijs en zeer goede en correcte bediening
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
De keuze van wijnen is meer dan voortreffelijk, het advies hierbij was zeer verrassend, meer dan goed.
De gerechten ook van zeer goede kwaliteit.
Al met al ik kom terug.