Meer informatie over restaurant Bistrot du Bac

9,1

Jouw recensie over het restaurant Bistrot du Bac

Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
In 2014 schreef ik mijn eerste enthousiaste reactie over dit restaurant en mijn enthousiasme is alleen maar groter geworden, zodat ik nu durf te zeggen dat van alle restaurants waar ik in Rotterdam heb gegeten dit echt veruit het beste is. En ik heb het idee dat het nog steeds elke keer beter wordt, dat het zich blijft ontwikkelen. Geen gedoe met trendy mousses, of moleculair gepruttel, maar zo waanzinnig lekker. Vandaag hadden wij oesters vooraf, dan een heerlijke cote du boeuf, perfecte frietjes, en creme brulee toe. Wat kan je toch gelukkig worden van heel goed eten. Als je zeker wil zijn dat het goed is, moet je hier zijn.
Edgilst .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
De bediening is ijverig en komt kundig over, zonder aarzelen worden de gerechten buiten de kaart om genoemd. Daarbij wordt ook vermeld dat er een supplement voor wordt gerekend. Als je dan een voorgerecht kiest buiten de kaart om en de prijs gaat van 13 naar 19 euro is dat best fors voor een dun plakje foie gras of twee langoustines. De kabeljauw was heerlijk gegaard en verfijnd op smaak. De paddestoelen zouden minder overvloedig op en om de vis mogen om de nadruk meer op de vis te krijgen. Bij het hoofdgerecht werden pommes allumettes geserveerd. Dat vind ik een mindere keuze, de dunne frietjes zijn snel koud en dan verliezen ze smaak. De creme brulee voldeed aan de verwachting. Al met al een aardige ervaring, met een afdronk dat we voor het gebodene wat teveel moesten afrekenen.
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Oh la la... très bien! Op een zwoele zomeravond was er nog een piepklein tafeltje over. We schoven graag aan want het ademde echt een Franse sfeer. Vlotte en vriendelijke bediening die de benen uit het lijf liep. Heerlijke gerechten op en buiten de kaart, waaronder langoustines met Pastis en ???. We hebben gesmuld en onze vingers erbij afgelikt. Kraanwater van de zaak, heel fijn! Ik kom graag nog een keer terug.
Niels J.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
We zijn vaste bezoekers van Du Bac en komen al jaren speciaal uit Amsterdam om lunch of diner met veel plezier te gebruiken. Kwaliteit van de producten en het nivo van koken zijn ongekend hoog. Hiernaast een prettige en kundige bediening. Goede wijnen, fijne en warme inrichting. De omgeving van het Deli-plein krijgt steeds meer cachet. We waren hier afgelopen zaterdag weer met lunch en begonnen met oesters en een prachtige rosé Cremant. Omdat de avond vaak dubbel vol zit, kan ik iedereen vooral aanraden toch eens lekker copieus te komen lunchen. Deze zaak wordt niet voor niets geroemd in culinaire gidsen als De Lekker en door diverse topchefs.
Saskia B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Al heel lang geleden geweest voor een etentje met mijn vader. Eten echt heel lekker, maar de service viel minder in de smaak. Al met al wel een prima avond gehad
Peter O.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2018
Heerlijk gegeten voor een mooie prijs. Supervriendelijke bediening en fijne sfeer. Het is dat iedereen Nederlands sprak anders waan je je echt in een Frankrijk. Ga zeker nog een keer terug.
kapsalonkaat .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Zowel voor- als nagerecht qua grootte prima, hoofdgerecht absurd weinig vlees. Een grappa bij de koffie is lekker, maar voor euro12.50 ga je toch met een zeer onbevredigend gevoel de zaak uit
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
op advies hier gaan eten. Wat een heerlijke avond. Een uitstekende keuken brigade met een geweldige bediening in een heerlijke ambiance. Zo hoort een avond uit eten eruit te zien!
T V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Erg leuk Frans restaurant met heerlijke pure gerechten! Echt een aanrader! Het restaurant is intiem en de menu kaart is zeer gevarieerd.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Vanmiddag met 2 vrienden gegeten, voortreffelijk. We hadden verse boleten met een stukje brood. Uitzonderlijk goed dat ze die hadden en ook nog heel professioneel klaargemaakt, Daarna kalfswang idem dito. De bediening was ook meer dan uitstekend. Het interieur was een heerlijke mix van een sjieke bistrot en chaos, zoals het in een goed restaurant hoort.
Kortom een belevenis en een absolute aanrader.
Jan Bolk
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Met zijn zevenen hier gegeten en het was heerlijk. Van het brood met heerlijke Franse boter, de oeufs au mayonaise, de rivierkreeftjes, het buikspek en het dessert waarvan ik niet meer weet wat het precies was maar het was heerlijk. Enig minpuntje vind ik het Italiaanse water (maar dan ben ik aan het muggenziften)
JH W.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Als wij echt lekker willen eten in een ongedwongen sfeer waar elke gast zichzelf kan zijn, laten we ons verwennen door Remco en zijn team. En elke keer weer kijken we terug op een superavond. Wat kan hij lekker koken en wat is het er goed toeven, zoals een bistrot bedoeld is.
Sandra K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Samen met mijn man hier wezen eten. Het restaurant heeft werkelijk de uitstraling van een Parijse bistro, gerechten zijn smakelijk. Wel zaten we een groot gedeelte van de avond naast een vrij drukke groep die erg aanwezig was (luid gepraat e.d.). Het is een vrij klein restaurant waardoor men sowieso al redelijk dichtbij elkaar zit. Dat heeft een gezellige uitstraling, maar kan soms (in ons geval) minder goed uitpakken wanneer je een rustig gesprek wilt voeren met elkaar. Gelukkig merkte de eigenaar na een poosje op dat dit niet heel fijn was en verplaatste ons naar een van hun balkon tafels. Erg attent en oplettend waarvoor dank!
Pim P.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Gisteren met zijn 4en gegeten. Eten was prima.
Erg krap qua opzet. Zaten bijna bij de buren op schoot. Ventilatie is ook matig
Bediening erg mager. Terwijl de koffie nog niet op was werd de rekening op tafel gegooid, nog geen 2 minuten later kwam de ober al vragen of we contant of per pin wilden betalen.
Jassen lagen ondertussen al klaar. We werden echt naar buiten gewerkt.
Jammer omdat bij de reservering gemeld werd dat er om 21.15 een nieuwe ronde start. Begin dan niet om 20.15 je klanten al naar buiten te werken. Erg onplezierige afsluiting van de avond.
Victor K.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Bistrot du Bac wederom met een bezoek vereerd. Helaas met wisselende ervaringen. Deze keer ging het niet goed. De foie gras als voorgerecht (€ 6,00 supplément) was van doorsnee kwaliteit, de opmaak met wat toast was erg basaal. Mar net voldoende. Het ging mis met het pièce de boeuf (voor 2 personen). Dit stuk vlees bevatte wel heel veel vet, terwijl het bij het bereiden hiervan niet had geprofiteerd. Eerder taai dan mals. Een onvoldoende. Degene in de bediening moest een ontevreden klant tevreden stellen met een persisterende kok, die het vlees uitstekend vond. Hulde aan deze dame. Ambiance en service erg goed. Jammer dat de afzuifinstallatie in de keuken niet goed werkt. 's Avonds stonken onze kleren zo, alsof het leek dat we naar Bruintje Beer geweest waren.
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Leuke tent en heel lekker eten! Echte Franse gerechten staan op de kaart, alles smaakte erg goed! Het vlees is hier een stuk beter van kwaliteit dan bij de buurman! Gezellige aankleding en goede service!
Niels B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2017
Bij Du Bac klopt alles, het restaurant waar je niet teveel mensen over moet vertellen, omdat het precies zo moet blijven, zoals het is. Bediening heeft verstand van zaken en is zeer gastvrij. De kaart klassiek Frans en toch altijd verrassend. Niet de goedkoopste bistro, maar iedere euro waard. Hier waant men zich in Parijs voor een avond.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Wederom een pareltje op Katendrecht. Direct al bij binnenkomst krijg je een warm gevoel van de entourage en gastvrijheid. Wij zaten aan het raam met een prachtig uitzicht op de kerstbomen en het Deliplein. Wij kozen voor het 3 gangen menu van vlees en vis met vooraf een oester en een glaasje champagne. De bijpassende wijnen zijn van goede kwaliteit. Hier weten ze wat koken en dineren is. Dit restaurant is zeker een bezoekje waard.
Pim V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Voor het eerst bij Bistro du Bac, op aanraden van velen. Het decor en de inrichting geweldig en leuk frans! Het eten was goed maar de service en bediening matig. Wij hadden een tafeltje op de vide aan de keuken, dat was geen goed idee. Daarnaast kwamen de oesters pas na het voorgerecht en werd voor mijn partner de verkeerde vis geserveerd. Ook werd er niet gehandeld na het verzoek voor een dessertwijntje en dachten wij, laat maar. Bediening was vriendelijk, maar vooral het keukenpersoneel liet merken dat het wel genoeg was voor die avond. Jammer..
Jalermo 1.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Vanmiddag weer een geweldige middag gehad bij onze favoriete bistro.
Heerlijke oesters wijn en gerechten.
Bediening zoals altijd lekker vlot.
Tpo de volgende keer.