Meer informatie over restaurant Bistrot du Bac

Woensdag t/m Vrijdag 18:00 - 22:30
Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:30

Pim V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Voor het eerst bij Bistro du Bac, op aanraden van velen. Het decor en de inrichting geweldig en leuk frans! Het eten was goed maar de service en bediening matig. Wij hadden een tafeltje op de vide aan de keuken, dat was geen goed idee. Daarnaast kwamen de oesters pas na het voorgerecht en werd voor mijn partner de verkeerde vis geserveerd. Ook werd er niet gehandeld na het verzoek voor een dessertwijntje en dachten wij, laat maar. Bediening was vriendelijk, maar vooral het keukenpersoneel liet merken dat het wel genoeg was voor die avond. Jammer..
Jalermo 1.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Vanmiddag weer een geweldige middag gehad bij onze favoriete bistro.
Heerlijke oesters wijn en gerechten.
Bediening zoals altijd lekker vlot.
Tpo de volgende keer.
Maria K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Heerlijk gegeten, erg vriendelijk prersoneel. Tafeltjes buiten zijn wel erg krapjes, maar de inrichting is Frans. Kaart is goed. En de oesters zijn zeker een aanrader erg lekker!!!
Jurgen V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Vanaf binnenkomst waan je je even in Frankrijk....wat een leuke inrichting en uitstraling van het restaurant! De medewerkers zijn uiterst vriendelijk en gastvrij. De kaart bevat een beperkt aantal voor- hoofd- en nagerechten maar zijn stuk voor stuk typisch Frans (veel orgaanvlees) en spannend qua samenstelling. De gerechten smaakten stuk voor stuk fantastisch! Een absolute aanrader voor liefhebbers van de Franse keuken!
Caroline V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Dit is echt een restaurant voor foodies. Ik was dit keer hier met wat minder avontuurlijke eters. Daar gingen ze trouwens heel leuk mee om. Gelukkig durfden mijn tafelgenoten de ribeye wel aan, ik heb die ook geproefd, daar kom ik nog een keer voor terug. Zelf had ik de tarbot. Heerlijk!
En dan de toetjes! Ik nam er twee, eerst de kir royale, cassisijs met champagneschuim. Daarna de koffie creme brulee. Superlatieven schieten te kort.
Vorige keer vond ik het al buitengewoon lekker, tot mijn verbazing kon het dus nog lekkerder. Een 10 dus.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Een bistro op Katendrecht waar ik op donderdagavond met een vriend terechtkwam. Een mooi en zeer smaakvol voorgerecht, hetzelfde voor het hoofdgerecht (2x tarbot), en een mooi toetje toe. Een lekker flesje witte Chardonnay wijn, en bij de koffie nog een likeurtje. Bediening is no-nonsense. Inrichting van de zaak sober, maar niet verstorend tijdens het eten. Een aanrader, zeker als je weer eens van een bistro wilt genieten.
Marcella L.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
met zijn zijn tweetjes gegeten. Gebeld en konden in eerste shift, dit is voor ons prima.
tafeltje bij de deur, maar geen probleem omdat iedereen al binnen was dus geen in en uit loop.
Het eten was lekker, voorgerecht gebakken makreel en zwezerik. Hoofdgerecht Lam en Confit de Canard, patat met mayonaise(deze was zurig van smaak wat wij niet lekker vinden hierbij) en nagerecht aardbeien en kaas.
Wijnkeus was lekker.
De bediening was vriendelijk en vlot.
Minpunt was dat bij binnenkomst het erg rook, de geur zat ook in kleding. Lijkt wel of afzuiging niet goed werkt?
Prijs kwaliteit is goed. Terugkomen we zeker nog een keer
Beate1 .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Goed in veel opzichten. Sfeervol lokaaltje, vriendelijke attente en kundige bediening, leuke lokatie, lekker eten, kortom goed verzorgd in alle opzichten. Te letterlijke Parijse vertaling hoeft van ons niet, decoratie aan de muur wat standaard nostalgische reclame posters en portretten Piaff, Gainsbourg etc. Muziek wel erg pittoresk Montmartre en voila zeggen doet allemaal iets geforceerd aan. Liever het eten nog wat Franser... coquilles st. jacques graag klassiek en niet op zijn Hollands opgeleukt, desserts lekker maar niet perse Frans. Keuze wijnen niet optimaal voor Frans restaurant. Kwaliteit eten goed maar niet subliem en kleine porties. Prijs/kwaliteit daardoor niet helemaal in overeenstemming. Wel heel leuke avond gehad verder.
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Franse keuken op zijn Rotterdams op het mooie hippe Katendrecht. Eten was goed, heerlijke combinaties en mooie decoraties.
Spijtig alleen dat ik bijna mijn buurman op schoot zat.
Kim R.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Werkelijk het gevoel krijgen dat je even niet in Rotterdam bent maar in Frankrijk. Steengoede bediening, lekkere oesters, heel goede cote de boeuf en zalige wijnen.
Tim G.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Leuke bistro op het deliplein. Werken met shifts.

Gekozen voor de specialiteiten van de dag, langoustines en de cote de boeuf. Niet fantastisch, een beetje smakeloos. Kwaliteit van het vlees matig. Desserts goed.

Bedienend personeel goed maar niet bijzonder.

Qua decor goed, leuk zaakje. Tafeltjes staan wel erg dicht op elkaar.

Schoen wringt bij de prijs/kwaliteit. Erg prijzig voor hetgeen geboden wordt.

Jennet123 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
GEWELDIG! beste franse restaurant van rotterdam, en de bediening, bijzonder attent, en heel kundig. Het eten was perfect, precies voldoende, de desserts waren al helemaal om voor om te rijden. nogmaals fenomenaal!
Erwin A.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Prima en degelijk maal in sfeervol toprestaurant. Knus, maar ook open, met bediening in tempo (twee shifts). Een bistro zoals een bistro in hip Rotterdam moet zijn: vlot, overzichtelijk en eerlijk eten. Heb genoten van de krab als voorgerecht, de lamsrack en, ultieme test voor bistro, de crème brulee. Niets meer aan doen, zo laten.

Mike B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Het eitje met eigen mayo was al top, de chardonnay was top. De pinot noir was heerlijk koel. Het voorgerecht pate met rillette precies goed en in balans. De parelhoen gevuld met ganzenlever was om door een ringetje te halen: knapperig jasje, boterzachte binnenkant. Toen was ook de koffie nog prima en de madeleine perfect. Het was wat mij betreft al vier keer top!
GerardenHeleen V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Vanavond heerlijk genoten en gegeten bij 'du Bac'. Twee van ons gezelschap hadden de tartaar als voorgerecht en twee de zalm. Allebei voortreffelijk! Hoofdgerecht met tarbotine ( voor mij apart gefileerd ) was ook bijzonder lekker. Witte huiswijn was ook helemaal prima! De bediening was goed, niet opdringerig, gewoon aanwezig wanneer nodig. Sfeer van het restaurant sprak ons erg aan, echt een Franse bistro! Wij komen zeker terug! Erg leuke avond gehad!!!
Marianne D.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Een heerlijke lunch tussen de films van het filmfestival door. Leuke wandeling ernaartoe, vanaf de Wilhelminapier over de nieuwe voetbrug. Mijn vriendin en ik kozen ieder twee voorgerechten, waarmee we de hele voorgerechtenkaart hebben afgedekt: coquilles, bisque van langoustines, tartaar, bloemkoolsoep met truffel. Het maakte ons allemaal erg gelukkig, alles klopte.
C H.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Leuk tentje, leuke ontspannen sfeer en leuke kaart. Er is een 3 gangen-menu waarbij je van de kaart kunt kiezen en er zijn ook extra dagspecials. Voor mij vooraf de foie gras met een gebakken appeltje. Lekker! Als hoofdgerecht de gebakken zwezerik (dagspecial) op een stamppotje. Ook erg lekker, de zwezerik had misschien iets langer gebakken mogen worden. Voor mijn tafelgenoot de krabmayonaise vooraf en de runderbavette als hoofdgerecht. Ook zij was enthousiast. De porties zijn ruim bemeten, dus je komt niets tekort. Lekker vers brood op tafel, een fles kraanwater en een lekkere rode wijn erbij. Enig minpuntje is dat het er erg warm was en volgens mij als je een tafeltje op de vide hebt is het daar helemaal erg warm. Maar dat deed niets af aan de leuke avond die we hebben gehad.
Loek W.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Buiten is het koud en de regen valt met bakken uit de hemel. Maar bij Bistro du Bac is het warm en knus. We komen er voor de eerste keer en willen de zaak goed leren kennen. In feite is het een smal en lang restaurant met aan het eind een vide (soort open 2e etage) waar de keuken is en de koks hun werk doen. Daar staan ook nog enkele tafels maar volgens mij moet je daar niet zitten. Omdat hete lucht nog altijd stijgt en het daar weleens erg warm zou kunnen zijn. Onze kletsnatte jassen worden aangenomen maar we vinden geen paraplubak. Zouden Fransen geen paraplu's gebruiken?
We hebben een tafel aan het raam met mooi uitzicht op het plein. Dat zal zomers een gezellige bedoening zijn. Aan een wand een lange bank en verder kleine tafels met de bekende houten Franse stoeltjes. Het ademt allemaal Frans. Op tafel smetteloos wit linnen en servetten ook van linnen en van een behoorlijk formaat. Dat is direct een pluspunt. Over het servies is goed nagedacht. In twee woorden: Gezellig Frans.
Het restaurant heeft een wisselende kaart met 5 voorgerechten, 5 hoofdgerechten en 5 nagerechten. Een menu van drie gangen kost 37 euro. Prima prijs - kwaliteit verhouding. Het heeft niet zoveel zin om te beschrijven wat wij gegeten hebben. Wat vandaag op de kaart staat is morgen vervangen door een ander gerecht. We kunnen wel melden dat er op de kaart typisch Franse gerechten staan zoals gefrituurde kalfshersentjes en cote du boeuf. Dat er op goed niveau wordt gekookt merken wij al snel. Geen opsmuk, geen liflafjes maar eerlijke gerechten. En de huiswijnen (zowel wit als rood) kun je met een gerust hart nemen. Soepele wijnen zoals je in een Frans restaurant mag verwachten. Tot slot dan de bediening. Ik typeer het als efficiënt en er zijn als het moet. En dat is prettig. Blijft de hamvraag over. Komen wij hier terug? Jazeker, omdat we ook een keer buiten willen zitten. Want dat zal het extra bijzonder maken.
Loek Wijchers
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
We hebben aan bistrot Du Bac geen goed gevoel aan overgehouden. Best goed eten, maar wel tegen een forse prijs.
Als we de menukaart krijgen blijkt dat het driegangenmenu € 37 kost, dus vijf euro meer dan wat de website deed vermoeden. Een supplement voor een tournedos kostte € 9,-. Het zijn ons inziens forse prijzen voor een goed , maar zeker geen uitzonderlijk niveau van de gerechten. Wat daar in mee speelt is dat ons gezelschap van vier personen , vier halve sneetjes brood krijgen bij de voorgerechten. Na de vraag om meer brood, komen er twee halve sneetjes bij. Een bistrot in Frankrijk of België zijn we minder karigheid gewend.
Huiswijn wordt door Du Bac niet geschonken. De kaart start bij € 25 voor een fles sauvignon, die overigens goed smaakte. Ook hier vinden wij de prijs niet mals. Jammer dat de kennisgeving dat twee personen overgaan naar rood, wordt begrepen als twee glazen. Als we dat later bemerken, wordt de ‘fout’ niet hersteld; een fles met twee glazen er uit blijkt niet meer te kunnen.
De wat kleine zaak oogt gezellig, maar we bespeuren geen sfeer, waar de wat ongeïnteresseerde bediening toe bijdraagt.

Kortom het lijkt ons dat de bedrijfsvoering vooral om de euro’s gaat en niet op het welbevinden van de klant. Jammer, want wij vinden het te duur voor de geleverde waar.

Jalermo 1.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Gisterenmiddag heerlijk geluncht bij onze favoriete bistro.Heerlijke 5 gangen lunch met bijpassende wijnen.Waar wij het alle 3 over eens waren is dat de coquile met bloedworst standaard op jullie kaart zou moeten komen te staan!! Wat een super gerecht.Wij komen zeer spoedig weer.