Bistrot des Alpes

Utrechtsedwarsstraat 141 1017 WE Amsterdam Nederland Kaart
31-206207393
Het is net alsof je in de Franse Alpen bent beland. Er staat zelfs een heuse gondel middenin het restaurant. Maar ook een set old skool ski’s en prentjes aan de muur verwijzen naar de thuisstad Annecy van chef en eigenaar Thibault Casasole. Hiervoor kookte hij onder Dennis Kuijpers (restaurant Vinkeles*) en Onno Kokmijer (Le Ciel Bleu**). Bij het laatste restaurant ontmoette hij Dieuwertje Gordijn en samen openden ze Bistrot des Alpes op de Utrechtsedwarsstraat. Bij hun knusse zaak kun je terecht voor een flinke dot gezelligheid, maar ook mooie Franse gerechten zoals huisgemaakte paté, planken met charcuterie en kaazen die ze uit Annecy meenemen, maar ook mooie gerechten zoals coquilles met zwarte risotto.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Waar kun je in Amsterdam racletten? Nou bij Bistrot des Alpes! Superleuk en lekker om eens een keer te doen.

Over het restaurant Bistrot des Alpes

Alsof je in de bergen zit

Dankzij de Franse keuken van restaurant Le Bistrot des Alpes lijkt het alsof je je in de bergen bevindt. Maar het is niet alleen het menu, ook de hele sfeer waardoor je je in de Alpen waant. De producten en de wijnen komen volgens de eigenaren echt uit de Franse Alpen. Er hangt een fijne en ongedwongen sfeer, die door de houten wanden wordt versterkt.

Meer informatie over restaurant Bistrot des Alpes

9,1

Jouw recensie over het restaurant Bistrot des Alpes

Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Gezellig restaurant, met vriendelijk personeel en lekker eten!
Maria B.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Super gezellig restaurant, met aardige bedinning en goed service, en heel lekker eten. We hebben Raclette gegeten en als starter pate de campagne. Alles was heerlijk
Corrie K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
We hebben heerlijk buiten gezeten. Het eten was van goede kwaliteit en lekker. Het was weer even heek iets anders. Dat was erg prettig. We waren er echt even uit. De porties waren groot. We hebben het voorgerecht gedeeld. Dat was geen probleem. Een heerlijke pate met erg goed brood. Als hoofdgerecht allebei de lamsfilet. Als dessert creme brule en koffie met. We hebben een fijne avond gehad. .
Isolde P.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Super plek. We komen altijd weer terug????.vriendelijk personeel, heerlijk eten en een toplocatie. Wat wil je nog meer. Altijd gastvrij en verzorgde tafel en veel aandacht
Reintje S.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
De steer, de kaasfondue, de vrolijke bediening. Echt genieten!
Marc D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Een daadwerkelijk stukje Franse Savoie (zelfs verfijnder) midden in het hart van Amsterdam. Zowel het interieur, als de keuze van de gerechten en de bediening (eventueel in het Frans) plaatsten ons even terug in onze favoriete wintersportregio.
Anuschka C.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Prachtige gelegenheid en om geving. Gastvrij en goed gegeten! Service was prettig en temp was goed. Ik ga het zeker herhalen.
Erica V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Kaasfondue was super! 1e mooie dag van het jaar weliswaar maar toch heel fijn gegeten!
Riemke B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Wat een super leuk restaurant als of je weer terug bent in de Franse Alpen qua sfeer en eten
Greet S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Lekker gegetein in het sfeervoole restairant
Audrey G.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Really good
Simon H.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Het eten was lekker en de lokatie is erg goed.
Het eten en de presentatie is altijd om door een ringetje te halen.
We hoefden niet lang te wachten op onze gerechten. Een aanrader!
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Fantastisch gegeten en meteen besloten er minimaal 1x per jaar heen te gaan. Wat een heerlijke keuken, lieve bediening en ontspannen sfeer. Top restaurant!
Sam R.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Geweldige bediening. Heel spontaan en gepassioneerd. De Raclette was heerlijk
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2018
Heerlijk kaasfondue gegeten, zalige charcuterie met kleine augurkjes en zilveruitjes, lekker brood en salade en uitstekende wijn! Een soepje vooraf zou ook lekker zijn.
Echt een aanrader?
Daan S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Supervriendelijk personeel, uniek, authentiek en vooral goed eten en een ideale sfeer.
Louis V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Prettige ontvangst, goed eten. Bijzonder aardige bediening. Niet echt goedkoop, maar in orde. Had op het laatst de kaas wel gezien. Beetje eentonig menu.
Coos S.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Zeer vriendelijke ontvangst, erg prettige sfeer, eten erg goed.
Wel reserveren, het is eigenlijk altijd vol.
Dieuwertje neemt ook de tijd voor een gezellig praatje. Maakt het persoonlijker en dus komen we zeker terug.
Jim B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Geweldig Frans eten en zeer goede bediening. De seizoensgerechten zijn zeer verassend en smakelijk. Wij komen zeker terug!
Menno H.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Heerlijk gegeten in een mooie ambiance. Bediening uiterst vriendelijk en kundig.