Bistrot des Alpes

Utrechtsedwarsstraat 141 1017 WE Amsterdam Nederland Kaart
31-206207393

Over het restaurant Bistrot des Alpes

Alsof je in de bergen zit

Dankzij de Franse keuken van restaurant Le Bistrot des Alpes lijkt het alsof je je in de bergen bevindt. Maar het is niet alleen het menu, ook de hele sfeer waardoor je je in de Alpen waant. De producten en de wijnen komen volgens de eigenaren echt uit de Franse Alpen. Er hangt een fijne en ongedwongen sfeer, die door de houten wanden wordt versterkt.

Meer informatie over restaurant Bistrot des Alpes

Dinsdag t/m Zaterdag 17:30 - 21:30
Zondag Gesloten

9,4
Lize M.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Hebben hier heerlijk gegeten; kaasfondue was lekker op smaak. Service uitmuntend: aandacht, humor en attent. Goed wijnadvies gekregen.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Prima ontvangst, we waren wat te vroeg, maar toch konden we even ergens zitten tot onze tafel vrij kwam. Heerlijke fondue met eenvoudige salade met een zalige dressing. Afgerond met een uitstekend citroentaartje. De 2 dames in de bediening weten nog wat service en gastvrijheid betekent. Een gemoedelijke sfeer, waar je als gast goed kan toeven.
Elly D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Zeker voor herhaling vatbaar.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
De goede eerdere recensies bleken helemaal waar: heerlijke kaasfondue en charcuterie, lekkere wijntjes, een zeer gastvrije en attente bediening … Een gezellig restaurant om met vrienden naar toe te gaan en een plezierige avond te hebben.
Jan Joris V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Klassieke Franse Alpenkeuken, stevige kost, prima van kwaliteit. Bediening is van on-Amsterdams hoog niveau, zeer uitzondelijk goed. Heel betaalbaar. Absolute aanrader.
Marc G.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijke gerechten, goede wijnen en zeer gastvrije bediening! Echte Savoie atmosfeer. Zeer positieve ervaring!! Aanrader .
Biancie .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Ontzettend aardige eigenaren. Heerlijkk gegetten ,aasfondue met eekhoorntjesbrood. Geweldige Alpensfeer, knus ingericht. Volgende keer de raclette proberen!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gezellig, heerlijk gegeten, goede ontvangst!
Ik zou het restaurant bij iedereen willen aanraden.
In een kleinstraatje dicht bij het centrum.
isoldepqs .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Fijne,persoonlijke stek. Vriendelijk bediening. De eigenaren hebben er echt altijd zin in. Een aanrader. Het eten is heerlijk en de sfeer is gezellig, knus.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Ik moest even denken aan Pulp Fiction toen ik bij Bistrot des Alpes een cabine van een skilift aantrof in het restaurant. Erg origineel! Ons tafeltje voor twee langs de muur was iets minder omdat we van twee kanten eng werden ingesloten door andere gasten. Maar soit! De service was goed en datzelfde kan gezegd worden van de gerechten. De terrine de campagne, de tartiflette en de crème brûlée au génépi smaakten uitstekend.
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Bistro des alpes is een aanrader voor een ieder die dol is kaasfondue of raclette. Wij gingen voor een kaasfondue met eekhoorntjes brood wat een aanrader is.
Sandra W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Geweldige service elke keer weer. Mooie sfeer, authentieke inrichting en het eten was fantastisch!!!! In de Alpen krijg je het niet beter!
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten in bistrot des alpes!!! Alles wat je mag verwachten van een Franse Alpen stube komt hier tot zijn recht...hele gezellige inrichting, goede vriendelijke service en top kwaliteit eten. Of je nu voor raclette, fondue of kalfswang gaat...allemaal even goed:-)
Hier kom ik zeker vaker terug!!!
Anne R.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Wat een geweldig nieuw (voor ons dan) knus Zwitsers restaurantje ontdekt, in een heel leuk straatje en super attente en lieve mensen. Met zorg wordt het eten bereid in de open keuken. En heel leuke die ouderwetse ski cabine in het restaurant. Mijn man vond met name ook de Genepi errrrg lekker :)
We komen hier zeker gauw nog een keer terug.
jj.sijl .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Hartelijke en warme ontvangst. Deskundige en zeer gastvrije bediening. Het eten (de kaasfondu met vooraf charcuterie en een rillette van forel, alsmede na het hoofdgerecht het dessert Gourmand met allemaal kleine gerechtjes) was zonder meer voortreffelijk. We hebben alle vier heerlijk gegeten; prachtig ook dat het allemaal -tot en met de wijnen toe- streekgerechten uit de Savoie zijn. Het zat zo goed als vol en was erg gezellig, maar van die drukte had je geen last. Aanrader, deze mensen verdienen zonder meer een groter 'platform'.
Gerdo E.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
De Gastvrouw Dieuwertje herkende me nog van vorige bezoeken. Erg leuk! Het eten is smaakt verrukkelijk. En hoe het restaurant eruit ziet is geweldig!
Joachim F.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Zeer prettige en huiselijke sfeer in dit niet pretentieuze familierestaurant. Buitengewoon vriendelijke bediening en lekker eten.
mirj .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Heerlijk gegeten met onze vrienden.Zeer goede diverse smaken.
attente bediening, Prijzen niet hoog qua kwaliteit en service.Een aanrader
E. P.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
een hartelijk en warm welkom, hielden goed rekening met het feit dat nog een voorstelling hadden om 20.00 en een uitsteken kaasfondue, dito wijn en heerlijk blond bier uit de Alpen.
Nicolette N.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Persoonlijke ontvangst; tafel gereserveerd met voornaam op leitje.
Het personeel zeer attent. Iets extra's bij verjaardagen. Gezellig en lekker gegeten.