Bistrot des Alpes

Utrechtsedwarsstraat 141 1017 WE Amsterdam Nederland Kaart
31-206207393
Het is net alsof je in de Franse Alpen bent beland. Er staat zelfs een heuse gondel middenin het restaurant. Maar ook een set old skool ski’s en prentjes aan de muur verwijzen naar de thuisstad Annecy van chef en eigenaar Thibault Casasole. Hiervoor kookte hij onder Dennis Kuijpers (restaurant Vinkeles*) en Onno Kokmijer (Le Ciel Bleu**). Bij het laatste restaurant ontmoette hij Dieuwertje Gordijn en samen openden ze Bistrot des Alpes op de Utrechtsedwarsstraat. Bij hun knusse zaak kun je terecht voor een flinke dot gezelligheid, maar ook mooie Franse gerechten zoals huisgemaakte paté, planken met charcuterie en kaazen die ze uit Annecy meenemen, maar ook mooie gerechten zoals coquilles met zwarte risotto.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Waar kun je in Amsterdam racletten? Nou bij Bistrot des Alpes! Superleuk en lekker om eens een keer te doen.

Over het restaurant Bistrot des Alpes

Alsof je in de bergen zit

Dankzij de Franse keuken van restaurant Le Bistrot des Alpes lijkt het alsof je je in de bergen bevindt. Maar het is niet alleen het menu, ook de hele sfeer waardoor je je in de Alpen waant. De producten en de wijnen komen volgens de eigenaren echt uit de Franse Alpen. Er hangt een fijne en ongedwongen sfeer, die door de houten wanden wordt versterkt.

Meer informatie over restaurant Bistrot des Alpes

9,3

Jouw recensie over het restaurant Bistrot des Alpes

Jeannine L.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2018
Op deze 1e 'Dag van de Raclette' (13/12/18) met heel veel plezier, verrassend en heel lekker gegeten. Leuk om het wintersportgevoel in Amsterdam te kunnen voelen! De bediening zorgde ervoor dat je je direct thuis voelde en een kijkje-in-de-keuken zorgde ervoor dat je ook contact met de keukenploeg hebt. We komen terug! Saluts, Jeannine & Pepijn
Egbert B.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2018
Voortreffelijke kaasfondu
Kirsty C.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2018
Geweldig! Authentiek Frans eten uit la Haute Savoie, geweldige kaas en uitstekend menu.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2018
A fun dinner.
Denise R.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2018
Heerlijk gegeten. Goede service. We waren laat door files en moesten op tijd in Carre zijn. Telefonisch overlegd en alvast bestelling doorgegeven. In een uur 3 gangen gegeten en koffie gedronken: top! Heel fijn dat dit kon dankzij de goede service en het meedenken. Eten was ook nog eens heerlijk!
Ariadne T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Per ongeluk gevonden en heel blij met deze nieuwe ervaring. Zeer attente bediening, heerlijk warme sfeer en erg lekker eten. Hoewel mijn gerechten (ravioli met kreeft vooraf en coquilles met risotto aan de kleine kant waren, was de smaak erg goed. Ik heb mijn buik nog wat gevuld met de kaasfondue van de andere 3 personen aan tafel en ook daar was de smaak spot on! Al met al een zeer positieve ervaring. Enige tip zou van mijn kant zijn om bij gerechten iets van brood vooraf te serveren om de gasten met een verzadigd gevoel naar huis te laten gaan. Maar zeker de moeite waard om terug te komen.
Bas G.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2018
Leuk concept. De Savoie kenmerkt zich door veel kaas en lekkere wijnen. Wij komen zelf graag naar dat gebied en hadden ook meteen het gevoel alsof je een locaal restaurant binnenstapte. Dit kwam geweldig naar voren. Ook is er keuze voor een menu met heerlijke gerechten. Wij hadden bijvoorbeeld convit de canard en buikspek, welke beide prachtig werden geserveerd en heerlijk smaakte. Compleet positief verrast dat dit soort restaurants er zijn in Nederland. Enige minpunt blijft dat je in Amsterdam mensen in de bediening hebt die geen NL spreken. Leuk restaurant om heen te gaan voordat je iets in Carré hebt! wij komen zeker terug!
Luc S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2018
Weer gezellig en goed gegeten! Een heleboel restaurants kunnen een voorbeeld nemen aan de gastvrijheid, top.
We komen graag terug.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Kleine gezellige eetgelegenheid met prima bediening en ontvangst. Het eten is prima en uiteraard zijn er ook wijnen uit de Savois.
Gwenn D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Heerlijk gegeten. Echt Franse fondue (ik ben Frans dus ken dit goed). Inrichting is precies zoals in de Savoie! Super bediening en top avond!
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Heerlijke gerechten, ook naast de kaasfondue!
Gemoedelijke sfeer en heel fijne bediening.
Coos S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Zeer vriendelijke, persoonlijke bediening. Kaasfondue ferg goed en ruim voldoende.
f.esselink .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Geslaagde avond. Goede sfeer. Snelle en fijne bediening en heerlijke gerechten, voortreffelijke wijn. Voor herhaling vatbaar.
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Als wintersport fanaten kregen we gelijk het gevoel als of we in een berghut met onze ski-jas aan het racletten waren. Ontzettend goede gastvrouw, heerlijk eten, we werden persoonlijk ontvangen met een naam bordje en we hebben in de gondel gezeten. Daarnaast is de wijn heerlijk en hebben we goed genoten en lekker lang getafeld. Een echte aanrader!
Jolanda W.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
We hebben weer een heerlijke gezellige avond gehad.
Ann-inez T.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Heerlijk eten in gezellig restaurant op mooi plekje: een trouvaille....
PC V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Heel erg goed eten in een gezellige chalet-achtige ambiance. Zeer lieve zorgzame bediening. Eigenlijk ongekend voor Amsterdamse begrippen.
Heerlijke paté, kaasfondue met eekhoorntjesbrood en koffie met friandise na. Wijn was lekker en passend bij gerechten.
Een knipoog naar eenn'Wina Born' kookboek qua sfeer en type gerechten. Comfort food????
Inez T.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Sfeervolle inrichting passend bij de naam en de stijl van de gerechten. Geen uitgebreide kaart, maar smakelijke gerechten.
AnneMarie J.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2018
Gezellige inrichting. Goede en heel vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.
Nu fondue gegeten een volgende keer de andere gerechten proberen.
Marike S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2018
wij (groep van 6) voelden ons hier enorm welkom! Vriendelijke Franse bediening die heerlijk eten uit de Franse Alpen serveerde in een bijpassende omgeving met onder andere een skiliftcabine. Aanrader!