Bistrot des Alpes

Utrechtsedwarsstraat 141 1017 WE Amsterdam Nederland Kaart
31-206207393

Over het restaurant Bistrot des Alpes

Alsof je in de bergen zit

Dankzij de Franse keuken van restaurant Le Bistrot des Alpes lijkt het alsof je je in de bergen bevindt. Maar het is niet alleen het menu, ook de hele sfeer waardoor je je in de Alpen waant. De producten en de wijnen komen volgens de eigenaren echt uit de Franse Alpen. Er hangt een fijne en ongedwongen sfeer, die door de houten wanden wordt versterkt.

Meer informatie over restaurant Bistrot des Alpes

9,5

Jouw recensie over het restaurant Bistrot des Alpes

Hester K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Wat een super gezellig en warm restaurantje midden in Amsterdam. Eten was echt super lekker. Zachte vis met heerlijke groenten en kaasfondue die helemaal op ging. De vriendelijke en attente bediening maakt dat je je van binnenkomst tot vertrek welkom en verzorgd voelt. Het lijkt alsof je echt even in een restaurantje in de Alpen bent geweest maar dat dan midden in Amsterdam en een steenworp van Carree.
Dennis G.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2017
Heel leuk knus restaurant waar je heerlijke franse gerechten uit de Savoie en de Alpen kan eten.
Bediening en keuken zijn zeer goed
Matthijs K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk gegeten. De service was zo goed dat wij het idee hadden dat we bij vrienden hebben gegeten. Zeker een aanrader
Luc S.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Als van ouds, goed eten, prima service en een goede wijn. Al met al een heerlijke avond.
Door P.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Bistrot des Alpes is een uitstekend restaurant met geweldige service en sfeer. Je voelt je er thuis en het eten is heerlijk. Een plek om regelmatig te genieten van de franse alpen in centrum Amsterdam
frits W.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Heerlijk klein Frans Alpen restaurant, lokale (Alpen) gerechten, wijnen en bieren. Zeer prettige, gastvrije open bediening. Gezellige knusse inrichting met veel hout en ski meuk. Naast heerlijke 'gewone gerechten', ik had de eendenborst, ook een ruime kaasfondue kaart met alle mogelijke manieren om kaas te smelten. Vooral de persoonlijke houtoven aan tafel waarin de kaas kon worden gesmolten gaf een lekkere 'winterse' warmte.
Een enorme stortbui voordat we binnenkwamen maakte het Alpenplaatje bijna compleet.
José B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Een nieuwe ontdekking voor ons dit leuke restaurant. De kaasfondue was heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar. Volgende keer misschien eens de raclette uitproberen.
Prima bediening. Ik had voor 19.00u gereserveerd maar dankzij een gigantische wolkbreuk waren we wat vertraagd en heb toen het restaurant gebeld en gezegd dat we iets later kwamen maar dat was geen enkel probleem. In het restaurant was ieder tafeltje bezet dus dat zegt ook wel wat.
Wij komen zeker terug!
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Beste kaasfondue tot nu toe ooit gehad! Samen met een vriendin ben ik al voor de derde keer ergens kaasfondue eten, maar nergens was het zo lekker als hier. Erg vriendelijke bediening en het restaurant is gezellig aangekleed.
Jos D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
In dit restaurant is klant nog koning. Het eten is verrukkelijk!!
Charlotte D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Zoals altijd zeer vriendelijk ontvangst! Kaasfondue overheerlijk! Tevens eendenborst geprobeerd, super goede kwaliteit, heerlijk!
Altijd een feestje om hier te komen!
Dank voor de gastvrijheid en het heerlijke eten
E. N.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Echt een aanrader (zeer i.c.m. een voorstelling in Carrée). Probeer zeker de koffie/thee gourmand (voor mensen die net als ik niet kunnen kiezen.)
Voor herhaling vatbaar
Ger & Marike D.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Wat een leuke tent! Heel erg vriendelijke mensen, en heerlijk gegeten. Echt een aanrader, wij gaan nog vaker terugkomen!!
K. I.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Heerlijk in alle opzichten: warme ontvangst, goede zorgen, lekker eten, leuke ambiance. En zoveel manieren om gesmolten kaas te eten! Echt een aanrader.
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Was er een half uur later dan afgesproken bij de reservering. Kwam door de drukte in de stad (Gay Pride). Geen enkel probleem. Heerlijk gegeten: een voor mij onbekend gerecht uit de Alpen. Voor herhaling vatbaar.
Toos E.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Prima toegewijd
Liesbeth S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
In één woord: top! De kaasfondue is absoluut de beste van de stad, erg gezellige setting en allerhartelijkste bediening! Je waant je écht even in de Alpen!
Carlo L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Heerlijk gegeten in een bijzonder aantrekkelijke ambiance en met uitstekende bediening. Eigenlijk met de beste wil van de wereld niets op aan te merken.
Gon Z.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Wat een pareltje dit restaurant!
Zeer gastvrij en een heel plezierige bediening en dan die heerlijke raclette met bijpassende wijn, de Jacquère uit de Savoi.
En dan de maaltijd afsluiten met bijzondere nagerechten en koffie en dat alles buiten op het terras, wat wil je nog meer?
Jacqui B.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Lekker gekke inrichting, leuke bediening, fijne vriendschappelijke sfeer en goed eten, wat wil je nog meer (behalve wat meer vegan opties :-)
Sarinah F.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Gisteren samen gegeten bij Bistrot des Alpes. We werden goed ontvangen en er werd meteen een thermoskan water op tafel gezet. De aankleding van het restaurant was heel huiselijk, je voeld je meteen thuis. De kaas gerechten zoals de fondu en de racletten zijn goed vullend en goede porties. Wij hebben ook de lambsrack besteld, heerlijk bereid maar een vrij karige portie. Verder een top restaurant op een leuke locatie!