Bistrot de Liège (Château St. Gerlach)

Joseph Corneli Allee 1 6301 Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over het restaurant Bistrot de Liège (Château St. Gerlach)

Culinair genieten in Valkenburg? Proeven aan gerechten uit eigen tuin en de regio in de voormalige woonvertrekken van Château St. Gerlach? De toenmalige, authentieke keuken, eetkamer en salon van Baron de Selys de Fanson in het kasteel onthullen herinneringen uit het verleden, terwijl de eerlijke keuken van Bistrot de Liège de smaak van nu brengt. Een eenvoudige menukaart met streekgerechten. De originele vloertegels en Luikse voorraadkast in de open keuken zorgen voor een intieme, serene sfeer. Bij mooi weer is het mogelijk te lunchen of dineren op het Bistrot-terras.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistrot de Liège (Château St. Gerlach)

Op 10 minuten lopen ligt station Houthem St Gerlach.
  • Kom je met de auto?
    Per auto vanuit Amsterdam, Eindhoven: Volg de autosnelweg A2 (E9) richting Maastricht tot nieuwe afrit Valkenburg (dit is de eerstvolgende afrit na afrit Bunde/Meerssen). Aan het einde van de afrit gaat u links. Houd A79 richting Valkenburg aan. Neem afsl
  • : Gratis parkeergelegenheid

Dagelijks geopend: 12.00 - 22.00 uur
Keuken geopend: 12.00 - 17.00 uur en 18.00 - 21.00 uur
Op vrijdag en zaterdag is de keuken geopend tot 21.30 uur

Jouw recensie over het restaurant Bistrot de Liège (Château St. Gerlach)

• Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
De locatie van de bistro is zo prachtig, setting is echt heel stijlvol en je waant je in Frankrijk:)
Eten is fraai, goed van smaak en mooi gepresenteerd. Personeel is zeer kundig, professioneel en toch op een prettige manier informeel.
André V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
De kwaliteit van het eten was goed.
De bediening was abominabel:
Van de 3 bestelde glazen kirr royal werd bij het serveren 1 glas over de tafel heen gegoten.
Van de weeromstuit werd door één van ons ook een glas omgegooid.
Het opruimen van e.e.a. vond op zeer klungelige en amateuristische wijze plaats en duurde langer dan nodig.
De etiketten werden niet in acht genomen; de gerechten werden vóórlangs opgediend en ook het afhalen van de borden voldeed niet aan de regels.
Helaas werd er geen coulance verleend voor de boven beschreven omissies.
E.e.a. heeft niet aan mijn verwachtingen voldaan.
V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Een fijn restaurant, mooie inrichting, prachtige unieke omgeving. De gerechten zijn erg lekker, mooie wijnkeuze, goede bediening. Aanrader.
Levina G.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Van ons krijgt de Brasserie een 10.
K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Wij hadden de kreeft en het viel ons behoorlijk tegen. Kort geleden in Venlo perfect kreeft gegeten.
Ook het nagerecht was niet verbluffend, maar heel gewoon.
K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Sfeervolle gelegenheid in mooie omgeving.
Gerechten waren super lekker en goeie porties, niet te klein maar zeker niet te groot. Kortom Prima.
Bediening was vriendelijk en vooral niet 'te stijf'.
Wachttijd tussen gerechten was OK. We hebben er 3 uurtjes verbracht. (we houden er niet van om na een uurtje al weer buiten te staan)

We gaan er zeker nog eens een keertje terug.
A.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Veel geld betaald voor matig eten. Zwezerik met saus van ganzenlever met zure artisjok uit blik? Op de kinderkaart staat carpaccio. Blijkt bedolven te zijn onder truffelmayonaise. Hoe dan ook niet lekker, maar voor een kind?? Personeel niet erg oplettend. Bij de derde gang moesten we erop wijzen dat de lege oesterschalen en tapenade van het voorgerecht nog op tafel stonden. Entourage en sfeer daarentegen zijn geweldig.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Vooraf een aperatief op terras genuttigd. Voor een bedrag van € 32,- ( 2x spritz) kan men niet voor een garnituur (nootje, olijfje o.i.d ) zorgen. Personeel niet welwillend op zoek naar alternatieven

Verder was de bediening in de bistro chaotisch; steeds wisselende bediening en lange wachttijden
Interieur onverzorgd en niet schoon, alsof het pakhuis zojuist was leeg geruimd !
Nicole N.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Inrichting geen idee , ondanks best wel koude avond waren we "verplicht" buiten te zitten . De gastheer vond het slecht plan om binnen te zitten tafeltje buiten was gereserveerd voor ons en tenslotte deelde hij ons mede zit iedereen buiten. Dat vonden wij geen prettige ontvangst.
michael R.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Bistro du Liege is een sfeervolle eet gelegenheid in het prachtige Chateau St. Gerlach. De bediening (van Annemarie) was joviaal en bijzonder gastvrij. Annemarie is een aanwinst voor deze bistro. Het eten is wat ouderwets en degelijk, niet spectaculair. De slibtong was slecht, taai en dus niet lekker. Het lam was prima.
Daniëlle M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2018
Geweldig terras, een droomplek! Bediening heel aardig en attent.
Lekkere Limburgse rosé, goed eten, menu heel goede prijs-kwaliteitverhouding.
Jantien A.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2018
Echt fantastisch gegeten! En een prachtige, romantische plek om te zitten. Echt een aanrader
Nicole S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Een geweldige lekker lunch genoten. Zeker voor herhaling vatbaar.
En wat een geweldige bediening, heerlijk buiten op het terras gezeten.
Gerrie K.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
Ondanks het ontzettende warme weer, een voortreffelijke lunch, naast het fontein, onder een prachtige boom. Was een heerlijke ambiance. We hebben van alles genoten.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten in een rustige sfeervolle ambiance. Goede en Vriendelijke bediening. Laagdrempelig, zoals zij zich aanprijzen, en toch een hoog niveau.
Jkuijlaars K.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2018
Op het terras was een aangename sfeer. Gerechten werden in hoog tempo geserveerd , bij hoofdgerecht ondanks vermelding toch de smaak van komkommer . Zelf de geur kwam voorbij toen de borden werden weggehaald . S'avonds kwam de smaak van komkommer omhoog.
Christian G.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Schitterend gelegen restaurant met mooie aangename binnenplaats met terras alwaar het diner werd geserveerd. Voortreffelijk diner met veel oog voor detail, smaak, kleur en presentatie. Goede bijpassende wijnen. Correcte en attente bediening. Kortom top locatie, een echte aanrader!
Marie-Jeanne C.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Zeer tevreden wat betreft aanpassing aan het 4 gangenmenu. Kindermenu's waren voortreffelijk.
Dames van 4 en 7 jaar hebben genoten. Komen zeker weer terug.
S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
De lunch was goed en een prettige bediening.Het was heerlijk buiten zitten.

Echter een ding moet me van het hart.Wij bestelden koffie en dan verwacht je niet een beetje overdreven aangeklede koffie,dessert hadden we gehad,
Men moet de klanten de keuze laten tussen koffie of dat wat U serveert .
S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Uitleg over de gerechten werd niet altijd gegeven, Bij aankomst werd reserveringstijdstip in twijfel getrokken. Verder sfeervol gegeten.