Bistrot de Liège (Château St. Gerlach)

Joseph Corneli Allee 1 6301 Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over het restaurant Bistrot de Liège (Château St. Gerlach)

Culinair genieten in Valkenburg? Proeven aan gerechten uit eigen tuin en de regio in de voormalige woonvertrekken van Château St. Gerlach? De toenmalige, authentieke keuken, eetkamer en salon van Baron de Selys de Fanson in het kasteel onthullen herinneringen uit het verleden, terwijl de eerlijke keuken van Bistrot de Liège de smaak van nu brengt. De originele vloertegels en Luikse voorraadkast in de open keuken zorgen voor een intieme, serene sfeer. Bij mooi weer is het mogelijk te lunchen of dineren op het Bistrot-terras.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistrot de Liège (Château St. Gerlach)

Op 10 minuten lopen ligt station Houthem St Gerlach.
  • Kom je met de auto?
    Per auto vanuit Amsterdam, Eindhoven: Volg de autosnelweg A2 (E9) richting Maastricht tot nieuwe afrit Valkenburg (dit is de eerstvolgende afrit na afrit Bunde/Meerssen). Aan het einde van de afrit gaat u links. Houd A79 richting Valkenburg aan. Neem afsl
  • : Gratis parkeergelegenheid

Dagelijks geopend: 12.00 - 22.00 uur
Op vrijdag en zaterdag is de keuken geopend tot 21.30 uur

Jouw recensie over het restaurant Bistrot de Liège (Château St. Gerlach)

Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Heerlijke oesters en super lekkere ganzenlever terrine. Het hoofdgerecht, runderezelke was supermals. In een woord heel lekker gegeten en fijne ambiance.
C.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Ontvangst was ok.
Maar bij verlaten van restaurant geen afscheid, niets meer zeggen.
Lange wachttijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht
Eten was wel zeer lekker.
Jolanda W.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
High Tea op 3 -11-2018. Voor die prijs en op die lokatie toch meer verwacht. Sandwich zeer eenvoudig, ijskoud dus lang in de koeling gestaan. Wensen mbt vegetariërs doorgegeven en bevestigd door st Gerlach bij reserveren. Bij uitserveren was het ineens niet meer duidelijk. Serveerster reageerde geïrriteerd.
Moesten in een hoek van de lobby plaatsnemen, prachtige zithoek, maar niet geschikt om in te eten. Andere plaats gevraagd en gekregen, maar niet van harte.
Al met al teleurstellende ervaring, geen aanrader.
Henny S.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Wat een prachtige locatie is dit. Het eten was voortreffelijk. Mooie wijnen schonk men ook. De bediening was professioneel en zeer vriendelijk en spontaan. Wanneer we weer een keer in de buurt zijn gaan we hier zeker opnieuw eten. Heel erg de moeite waard.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Heerlijk eten in een prettige sfeer. Een vlotte en prettige bediening.
In combinatie met hotel st Gerlach een aanrader voor weekeinde weg.
S.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Fantastische locatie, heel sfeervol en vriendelijke personeel. Een aanrader voor als je in stijl wil lunchen waarbij de prijs kwaliteit verhouding ook netjes zijn.
S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Lekker gegeten in een mooie ambiance. Het vier gangen menu Bistrot de Liege was bijzonder lekker en zeker een aanrader. Chateau St. Gerlach is een mooie locatie. Zeker voor herhaling vatbaar.
Christian G.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Schitterend gelegen restaurant, dineren in aangename ambiance ! Voortreffelijk diner met veel oog voor detail van o.a. smaak, kleur, opmaak. Mooie bijpassende wijnen, ook keuze voor wijnen uit directe omgeving. Correcte en deskundige bediening. Kortom een echte aanrader!
Henriette T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Uitzonderlijk mooie ambiance, zeer attente bediening, heerlijke wijn en prima eten, al met al de perfecte plek voor een mooie familielunch !
Marie-Louise .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
De High-Tea was niet zoals wij dachten dat hij zou zijn. Een pot warm water, 3 verschillende smaken theezakjes in een plastic bakje,. Steeds een andere serveerster en totaal geen uitleg over welke thee bij welke gerechtjes te drinken.
Daarbij hebben wij een high-tea geboekt bij Château St.Gerlach en nu zaten we in een bijgebouw in de tuinkamer! Later wilden we nog een glaasje wijn drinken en dachten dit te doen in het Chateau maar we werden naar een proeflokaal gestuurd!! Jammer hier hadden we geen 150km voor gereden.
Vriendelijke groeten
Vijf vriendinnen die een jaarlijks kaartclub-dagje kwamen vieren.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Chaotische bediening. Beetje populair en slordig gedrag ook van de gerant. Diens opmerking "Lekker met uw Amex-kaart gratis Air-Miles sparen!" kan natuurlijk niet. Advies: bij keuze van het menu door uw medewerkers nadrukkelijk laten vragen of voor 3- dan wel 4-gangen wordt gekozen. Wij bleken 3-gangen gepresenteerd te krijgen waar we 4-gangen bedoeld hadden.
Xandra S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2018
Prima geluncht: perfecte locatie voor een zonnige nazomerdag.
D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
heel mooie en goede locatie om te vertoeven. We raden dit zeker aan bij onze vrienden en kennissen en als we in de buurt zijn komen we zeker langs.
D.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
De locatie van de bistro is zo prachtig, setting is echt heel stijlvol en je waant je in Frankrijk:)
Eten is fraai, goed van smaak en mooi gepresenteerd. Personeel is zeer kundig, professioneel en toch op een prettige manier informeel.
André V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2018
De kwaliteit van het eten was goed.
De bediening was abominabel:
Van de 3 bestelde glazen kirr royal werd bij het serveren 1 glas over de tafel heen gegoten.
Van de weeromstuit werd door één van ons ook een glas omgegooid.
Het opruimen van e.e.a. vond op zeer klungelige en amateuristische wijze plaats en duurde langer dan nodig.
De etiketten werden niet in acht genomen; de gerechten werden vóórlangs opgediend en ook het afhalen van de borden voldeed niet aan de regels.
Helaas werd er geen coulance verleend voor de boven beschreven omissies.
E.e.a. heeft niet aan mijn verwachtingen voldaan.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Een fijn restaurant, mooie inrichting, prachtige unieke omgeving. De gerechten zijn erg lekker, mooie wijnkeuze, goede bediening. Aanrader.
Levina G.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Van ons krijgt de Brasserie een 10.
K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Wij hadden de kreeft en het viel ons behoorlijk tegen. Kort geleden in Venlo perfect kreeft gegeten.
Ook het nagerecht was niet verbluffend, maar heel gewoon.
K.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Sfeervolle gelegenheid in mooie omgeving.
Gerechten waren super lekker en goeie porties, niet te klein maar zeker niet te groot. Kortom Prima.
Bediening was vriendelijk en vooral niet 'te stijf'.
Wachttijd tussen gerechten was OK. We hebben er 3 uurtjes verbracht. (we houden er niet van om na een uurtje al weer buiten te staan)

We gaan er zeker nog eens een keertje terug.
A.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Veel geld betaald voor matig eten. Zwezerik met saus van ganzenlever met zure artisjok uit blik? Op de kinderkaart staat carpaccio. Blijkt bedolven te zijn onder truffelmayonaise. Hoe dan ook niet lekker, maar voor een kind?? Personeel niet erg oplettend. Bij de derde gang moesten we erop wijzen dat de lege oesterschalen en tapenade van het voorgerecht nog op tafel stonden. Entourage en sfeer daarentegen zijn geweldig.