Bistrot de Liège (Château St. Gerlach)

Joseph Corneli Allee 1 6301 Valkenburg aan de Geul Nederland Kaart

Over restaurant Bistrot de Liège (Château St. Gerlach)

De schoonheid van eenvoud

Een eenvoudige menukaart met heerlijke streekgerechten. In een informele omgeving geniet je hier van een een stuk Limburgse vlaai of een pure, herkenbare maaltijd gemaakt met producten uit de regio. Neem er een goed glas wijn bij en meer heb je eigenlijk helemaal niet nodig!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bistrot de Liège (Château St. Gerlach)

Op 10 minuten lopen ligt station Houthem St Gerlach.
  • Kom je met de auto?
    Per auto vanuit Amsterdam, Eindhoven (let op: werkzaamheden!): Volg de autosnelweg A2 (E9) richting Maastricht tot nieuwe afrit Valkenburg (dit is de eerstvolgende afrit na afrit Bunde/Meerssen). Aan het einde van de afrit gaat u links en blijft u de b
  • : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Maandag t/m Donderdag 12:00 - 20:30
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 21:30
Bea010 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Vanavond genoten in Bistrot de Liège (Château St. Gerlach). Eerlijke streekgerechten worden beloofd, dit wordt waargemaakt. We hadden trek in Limburgs zuurvlees , stond momenteel niet op de kaart. Er wordt meegedacht want dit was geen probleem. Het was super! Uitermate vriendelijke ober. De zoete lekkernij bij de koffie was heerlijk . Wist niet dat nougat zo smakelijk, puur en zacht kan zijn. De geserveerde wijn was gewoon goed. Prijs/kwaliteit was totaal erg goed. De entourage, met uitzicht op het landgoed is onovertroffen. Reeds vele malen verbleven we op deze prachtige lokatie, ook nu werden we niet teleurgesteld!
Beste Bea010,

Hartelijk dank voor uw diner bij Bistrot de Liège. Wat goed om te horen dat u ons geregeld bezoekt!

Dank voor uw mooie worden over de Bistrot en ons landgoed. Mooi om te horen dat u hebt genoten van de smaken van zowel het eten als de wijnen en de service.

Uw woorden en ervaring is hetgeen waarvoor wij het allemaal doen. Graag tot op Château St. Gerlach!

Met Zuid-Limburgse groet,

Kasteelreceptie
Blossum .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Toevallig reden we hier langs op zoek naar een restaurant. De naam was ons bekend.Maar nog niet het genoegen gehad hier te eten of te verblijven. Ontvangst heel vriendelijk en de bediening ook uitermate vriendelijk. We hebben hier een hapje gegeten. Mijn man had lam met een paar asperges. Heerlijk van smaak. Ik had pech. Bestelde tarbot. Dit was zo'n slecht klein staartstukje van de tarbot. Alleen graat en met moeite kon je er een paar dunne reepje vis afhalen. Onbegrijpelijk. Verder de beloofde artisjokken waren niet vers en zurig van smaak (uit een pot). Heel jammer. Het is hier zo prachtig.
Beste Blossum,

Hartelijk dank voor je bezoek aan Bistrot de Liège en uw reactie hier op Iens.nl. Uw feedback waarderen wij enorm.

Goed om te horen dat de bediening als prettig hebt ervaren. Daarentegen is het jammer om te horen dat uw tarbot niet naar wens was. Ik zal uw feedback delen met onze keuken, zodat zij mede dankzij u dit kunnen oppakken.

Hopelijk hebben de smaken van uw mans gerecht en de ambiance u overtuigd het nogmaals te proberen. Wij hopen ons dan te mogen revancheren en u wederom op Château St. Gerlach te mogen begroeten.

Met gastvrije groet,

Kasteelreceptie
EvaS .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Aangezien het restaurant van chateau st. Gerlach volgeboekt was, werden we naar de bistrot verwezen.
De bistrot maakte een sfeervolle indruk. Op de kaart kun je uit 3 voor-, 3 hoofd-, 3 nagerechten en een menu kiezen. Verder hebben ze nog een bord waar een aantal dag specialiteiten op staan.
Voor vegetariërs bestaat zowel het voorgerecht als hoofdgerecht op de kaart uit een gerecht met paddenstoelen. Dat vind ik vaak wat minder origineel. Vegetarische keuken is in mijn ogen namelijk meer dan alleen paddenstoelen.
We hebben gekozen voor het menu. I.v.m. mijn zwangerschap vroeg ik de serveerster of de vis van het voorgerecht rauw was. Toen ze dit nagevraagd had aan de kok, kwam ze terug met het antwoord dat dit absoluut niet rauw was. Toen het gerecht kwam, bleek het gerookte zalm te zijn. Wat tijdens zwangerschap afgeraden wordt. De serveerster gaf daarbij aan dat het wel huisgegaard was. Ervan uitgaande dat een restaurant als deze goede kwaliteit producten serveert en het feit dat er werdt aangegeven dat het huisgegaard was, heb ik erop vertrouwd dat het geen kwaad kon. Echter had ik overwogen om een ander gerecht te kiezen, als ik dit van te voren had geweten.
De smaak van zowel het voor- en hoofdgerecht was erg goed! Fijn dat er ruime porties groenten bij zaten.En dan het desert.... Het bolletje ijs wat op de crème brulee zat, was echt verrukkelijk! Ik heb overwogen om nog zo'n extra bolletje ijs te vragen. Aangezien ik nogal vol zat, dit maar niet gedaan :)

Gerechten worden vrij snel achter elkaar geserveerd. Gevraagd of het dessert nog even kon wachten, maar dit kwam uiteindelijk voor ons toch nog vrij snel. Om een beeld te geven, we hebben er totaal slechts 5 kwartier gezeten.

Aangezien de sfeer erg leuk is en de smaak van de gerechten goed, zou ik er zeker voor kiezen om een volgende keer hier weer te gaan eten.
Geachte EvaS,

Nogmaals bedankt voor uw diner bij Bistrot de Liège. Goed om te horen dat u zo te spreken bent over de sfeer in onze Bistrot en de smaken van de keuken!

Onze excuses dat het tempo van de gerechten te hoog lag en dat wij u niet voldoende hebben geïnformeerd over het voorgerecht. Gelukkig dat de smaken toch voldeden en het ijs naar meer smaakte.

Ik ga deze feedback delen met mijn collega’s. Dan zien wij u graag nog een keer terug, zodat u wederom kunt genieten van een van onze keukens.

Tot de volgende keer op ons landgoed!

Met gastvrije groet,

Alice T.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Gisteren zalige gegeten bij de bistro, vooraf de carpaccio met truffel crème als hoofd de kogelbiefstuk en deze was super mals. Verschillende wijnen erbij gehad. Het is een feest om hier te mogen eten. De bediening is rustig maar oplettend. Zijn detail gericht heel erg mooi om te zien.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Hier gelucht op een mooie middag in mei, we hadden nog net een plekje in de zon! Heerlijk.
We bestelde een fles wijn en wat te eten. Na dat we besteld hadden bleken zoals verteld aan de tafels naast ins ook nog gerechten buiten de kaart om te zijn! Jammer !
Toen het eten, een rib eye van 250 gr zo dun en rood besteld, was natuurljk doorbakken helaas . Tijdens het eten kwam er niemand vragen of het lekker was. Kortom mooie plek, eten prijzig, en let op wat je besteld
Iamalittlepiggy .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Goed gegeten in de 'Bistro' van het prachtige Chateau St. Gerlach. Hele lekkere kikkerbilletjes met knoflook als voorgerecht en tomaten crevettes aan de andere kant van de tafel. Als hoofdgerecht gebraden eendenborst en asperges met zalm. Bediening was ook goed en ondanks het feit dat ze eigenlijk al vol gereserveerd waren wisten ze toch nog een tafeltje te regelen.
Rutger B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Schitterende entourage. Bij binnenkomst goed ontvangen, verder was de bediening erg kundig, alleen bij vertrek moesten we zelf enigszins uitvinden hoe en wat. Het eten is voor de prijs erg goed, wij hadden een heerlijk driegangenmenu met een door de ober geselecteerde bijpassende wijn, die eveneens goed smaakte. Een hele mooie ervaring voor een relatief zachte prijs.
Geachte Rutger51,
Hartelijk dank voor uw bezoek aan Château St. Gerlach. Wij vinden het fijn te lezen dat u heeft genoten van het diner, de sfeer en de service van ons team. Wij zullen ervoor zorgen dat bij een volgend diner het vertrek ook uitstekend zal verlopen. Wij hopen u in de toekomst nogmaals te mogen verwelkomen. Met vriendelijk groet, Esther Naseman, Guest Relations Coördinator
Mir-eet .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
De omgeving en entourage is fantastisch, de bediening heel vriendelijk en correct, maar het eten is dat helaas niet. Juist omdat alles klopt detoneert het eten nog meer; het is inspiratieloos, heel zout en niet goed. De escargots vooraf waren kant-en-klare gevulde schelpen met fabriekskruidenboter. Garnalen in tomaat dropen in te veel smakeloze saus en salade (gemengde mesclun). Beide hoofdgerechten waren veel te zout, zelfs de groenten waren erg hoog op smaak. De rib-eye hebben we niet opgegeten, want niet goed. De bediening erkende dit en is van de rekening gehaald, keurig opgelost. Toch was het een teleurstelling, omdat de verwachting hier hoger ligt. En omdat, tot slot, de tuut friet er heerlijk uitzag maar de frieten rauw waren. Heel erg jammer! We hadden door de entourage en aardige bediening wel een fijne avond, maar voor het eten hoef je hier niet naartoe. De toetjes waren overigens prima, maar niet bijzonder.
Recenser .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Spontaan in de buurt en opzoek naar een leuk restaurant.
Veel gehoord over het landgoed hoe mooi het is, en hoe groots.
Het ligt in een klein dorpje en je verwacht totaal niet dat hier een enorm landgoed ligt.
Bij binnenkomst word je ouderwets goed begroet en gelijk gevraagd of ze je jas kunnen aan nemen je word direct naar een tafel begeleid.

Eten.
De kaart is simpel en oogt zeer klassiek Frans '' dat is het ook.''
Het voorgerecht is de gekonfijte eendenbout en oog simpel maar wel mooi.
Het is lekker, simpel, smaakvol, wel weinig en je krijgt er wat geblanceerde knolselderij eronder.
Je krijgt dus puur wat op de kaart staat en je zal hier dan ook niet snel voor verassingen komen te staan. De ribeye is prima.

De conclusie van het eten is dat het simpel is, wel smaakvol maar niet uitgesproken. Jammer! want de prijzen geven je het vermoeden dat je voor meer smaaksensatie komt te staan.

Service.
Wij kennen de namen van de dames niet meer maar de service was die avond echt in de puntjes. Van het uitschenken en adviseren van de wijn tot het aan helpen van de jassen. De dames hebben charisma en snappen waar ze mee bezig zijn. Bedienen zoals het hoort! Top.

Decor is prachtig en het verschil tussen de 2 kamers zijn wel groot. Het oude houten gedeelte heeft een informele sfeer en kan als minder comfortabel worden ervaren. De wandpanelen kamer heeft betere stoelen en geeft een formelere sfeer. Ieder zijn smaak natuurlijk, wel viel het mij op dat door de oude verbogen vloer iedereen moeite had met een rechte tafel zonder gewankeld.

Je betaald voor de locatie, punt.

hoi he,

Reinout T.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2013
Gewoon goed. De avond van onze aankomst zat het helemaal vol, dus een dag later. Wij hebben heerlijk gegeten. De kaart is goed en voor ieder wat wils. De setting van de bistrot is erg mooi. Je zit in een mooi kasteel. de keuken is open, je loopt erdoorheen, wat een leuke feature is. Bediening loopt continue rond en is dus altijd beschikbaar.
GastMaastricht .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Een geweldige entourage. Perfect aangevoeld hoe sfeer wordt gemaakt. Het wildpannetje smaakte uitstekend. Uiterst correcte bediening (mag voor mij iets losser in de bistrot).
Let wel op: de openingstijden op de internetsite van de bistrot kloppen niet met de werkelijke opening.
Jansj01 .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2013
Laatste dag van de vakantie gegeten in de Bistro, super lekkere kreeftensoep, eendenborst ( hééérlijk ), snoek op bedje van sla met citroenrijst, en als laatste crème brulé. In een woord Superbe !! Hier komen we terug, bediening super, goede uitleg over het eten, decor, fantastisch. heerlijke rode en witte wijn. Ook nog door de tuinen gelopen. Een onvergetelijke middag !!.
Ilse T.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2012
Het is goed toeven in de Bistro. Gastheerschap zoals het hoort te zijn, lunchgerechten ook prima maar verwacht geen haute cuisine.
Lekkere streekgerechten in een gezellige ambiance.
Qroki .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2012
Met het prachtige weer van afgelopen week de lunch gebruikt in de tuin van St Gerlach. Een salade van vis en "zoervleisj" met een tuut frites. Beide gerechten waren van goede kwaliteit geen hoogstandjes wat je wel zou verwachten in deze omgeving maar toch ruim voldoende. De bediening is wat traag maar wel korrekt. In de tuin is het goed toeven.
L. V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Met 4 personen op 18-7-12 gebruik gemaakt van de lunch. Zelf de gehaktballen van Livar (varkensvlees) in een Emperatorsaus gegeten met daarbij wat frieten en salade. Voor de wijn hebben wij gekozen voor de Apostelhoeve en de overige gasten hadden
hun keuze laten vallen op de vissalade, ommelet met zwarte truffel en soep. Het eten was kwalitatief goed, de porties voldoende en de bediening spontaan en ongedwongen. Na het eten even lekker rondgelopen door het werkelijk schitterend gerestaureerde kasteel en naast gelegen kerk. Wij komen graag weer snel terug!!
Henkv .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Lunch in de Bistro was prima. Aspergesoep zoals die hoort te smaken. Omelet met truffel beetje te gaar maar mooi geserveerd en met overvloedig geschaafde truffel. Bediening te over maar raakt je toch niet echt. Kan wel wat steviger. Decor is natuurlijk overweldigend in natuur en cultuurhistorie. Prijs/kwaliteit in de bistro is prima.