Bistrobar Berlin

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Op vrijdag 24 maart met collega's heerlijk gegeten in dit restaurant. Leuke ambiance, zeer attent personeel , lekker eten, goede wijn en, belangrijk, een hele goede buzz.
Greep van de kaart: Bavette, Staartstuk, Dorade, spare-ribs, allemaal, even lekker en deels van de BBQ!
melissa H.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Afgelopen vrijdag gegeten met z'n 3en. Echt een super fijn restaurant!
Mooie ambiance, goede sfeer, super vriendelijk personeel en vooral het eten is geweldig! We hebben een super fijne avond gehad en genoten van ieder gerecht, en het leuke contact met het personeel. De jongens die daar werken hebben passie voor de zaak en voor het eten. Ga zo door. Wij komen uit het verre Noorden, maar komen zekere binnenkort weer terug!
plock .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Afgelopen zaterdag hebben wij gegeten in Bistrobar Berlin. Bistrobar Berlin doet heel gemoedelijk aan, er hangt een leuke sfeer. Leuke aankleding van het restaurant en een welkom gevoel bij binnenkomst.
De porties die uitgeserveerd worden zijn op formaat "tussengerecht", dat wil zeggen dat ze niet te groot en niet te klein zijn. Dit maakt het mogelijk om meerdere gerechten te bestellen of meerdere gerechten met elkaar te delen, waardoor je dus niet vast zit aan 1 enkel gerecht.
Wij hebben bij elkaar 6 gerechten genuttigd met z'n tweeen, en geen enkel gerecht verdiende het predikaat "onvoldoende". Over smaak valt zeker te twisten, maar de gerechten waren allemaal goed bereid, en zonder bizarre smaakexplosies zoals in andere recenties naar voren is gekomen. We hebben een heerlijke avond mogen genieten van het eten en de uiterst attente en vriendelijke bediening , zeker een plaats waar wij nog een keer terug gaan komen! Complimenten en dank voor deze gezellige avond!
Ronald M.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Iets meer dan twee weken geleden gegeten in deze Bistrobar die, anders dan de naam doet vermoeden, gevestigd is in Nijmegen. Na een prima ontvangst werden we door onze goed uitziende gastheer aan het beste tafeltje van het restaurant gezet. Na een bijzonder lekkere GinTonic als aperitief (oesters waren ook lekker geweest) konden we moeilijk een keuze tussen de verschillende gerechten maken. We besloten ons te laten verrassen. Gecombineerd met een heerlijke fles Sangiovese smaakt eigenlijk alles goed, maar we kunnen niet anders zeggen dan dat we meer dan positief verrast werden door met name de spitskool van de BBQ (lekkerder dan het klinkt) en het heerlijke vlees. Complimenten dus aan onze gastheer die voortreffelijke keuzes heeft gemaakt in de combinatie van de verschillende gerechten. Daarnaast was hij erg goed in staat om de boodschap van Bistro Berlin over te brengen; hip, trendy en smaakvol. We komen zeker terug!
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Ziet er mooi en trendy uit, deze tent. JFK's speech uit de speakers op de WC, dat soort dingen. De invloed van Ron Blaauw wordt gelijk duidelijk bij de als krantje vermomde menukaart en het lekker soepele taalgebruik. De gerechtjes zijn zeker niet slecht, maar pakken in de uitwerking opmerkelijk grof uit; de verschillende smaken zijn ruw tegen elkaar aangezet en op de een of andere manier zit er ook geen lijn tussen wat er op de kaart staat. En dat is toch echt wel belangrijk bij een concept zonder gangenmenu. Niet Blaauw's Gastrobar-niveau, kortom; hoewel dat ook wel niet de ambitie zal zijn. Porties zijn erg groot voor 'tussengerechtjes' maar mogelijk is dat de norm in Nijmegen. Mooie wijnen, veel ook per glas. Vriendelijke, informele bediening die zichtbaar onder druk kwam te staan naarmate het vol liep.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Gisteren voor het eerst bij de bistrobar Berlin gegeten. Hoewel de sfeer en de bediening oké waren viel het eten ons helaas heel erg tegen. Het concept om meerdere gerechten te nemen werkten niet zo goed aangezien deze totaal niet bij elkaar pasten. Maar ook in de gerechtjes zelf werden smaken gekozen die niet bij elkaar pasten, zoals de bietjes met kaasmoes. Een lauwe steak tartare viel niet goed.
54frans .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
De gerechten zijn heel smaakvol en verrassend bereid. Maar met z'n vijven zitten aan een tafel die al voor 4 personen te klein is als je meerdere gerechten tegelijkertijd op tafel krijgt - dat is immers in essentie het concept - is feitelijk ondoenlijk. Waar we echter achteraf echt op afknapten was dat de bediening wel vraagt welke wijn we graag nuttigden maar kennelijk bewust info over het enorme verschil in prijzen achterwege liet en meteen aan kwamen zetten met een Norton Chardonnay (AH?) van 37.50 terwijl er ook een heel acceptabele van 24 op de kaart staat. We voelden ons kortom genaaid. Laat gewoon de wijnkaart zien zodat er ook werkelijk iets te kiezen valt!
Hallo 54Frans, dankjewel voor je openhartige recensie. Met vijf aan een tafel van vier is inderdaad wat inschikken, maar gezelliger dan met vijf aan een tafel van zes, zo redeneerden wij! Onze excuses. Wat betreft de wijnkaart willen we toch even wat rechtzetten: deze ligt altijd bij binnenkomst op tafel! En, hoewel de naam Norton een begrip is in de (AH)supermarktwijngidsen, is de Reserva echt een lijn boven de grootgrutter range waar je hem waarschijnlijk mee verward.

Wij vinden het vervelend dat het zo gelopen is, want je genaaid voelen kan niet de bedoeling zijn na een avondje tafelen. We maken het dan ook graag goed.

Stuur ons nog eens een berichtje via info@bistrobarberlin.nl. Dan willen we graag, als tegenprestatie, je een glas wijn uit laten zoeken. Van de wijnkaart. Op onze kosten.

Reactie van proever:

dank voor het vriendelijke aanbod. We komen heus nog wel een keer lekker eten maar dan vragen we wel vooraf de wijnkaart ;-). Misschien een suggestie om die standaard aan gasten te presenteren voordat er besteld wordt?
MMF .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Pluspunten: leuk concept om kleine porties te kunnen bestellen zodat je meerdere gerechten kunt proeven in meerdere rondes. Het eten was erg lekker. De bediening is vriendelijk en behulpzaam en geeft goed advies. De verschillende wijnen die we gehad hebben, waren erg lekker en pasten (op advies) goed bij de gerechten.
Minpunten: de wijnen zijn belachelijk duur. Echt té duur. Sommige dames/heren uit de bediening moeten nog leren iets beter rond te kijken i.p.v. alleen gefocust zijn op waar ze naar op weg zijn. De tafelsetting is niet mijn 'ding': je zit op de meeste plekken heel/veel te dicht naast elkaar. Niet prettig.
Heb alles bij elkaar een zeer genoeglijke avond gehad, maar ik zal met name vanwege de kosten en het veel te dicht op elkaar zitten, niet gauw teruggaan.
enhalsem .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Heerlijk gegeten. Angus beef was top en heerlijke wijn uit Puglia. Service was uitstekend , attent en vlot. Kazen als dessert was erg lekker.
HankMoody1 .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Een beetje hipperig maar wel leuk. Lekker gegeten, bavette was best goed. Wijnen zijn ok en de bediening vlot en attend. Het concept waarbij je meerdere kleinere gerechten kunnen nemen is leuk en bied variatie. Je bent wel zelf verantwoordelijk voor de keuze of de gerechten bij elkaar passen, als je die kennis niet hebt kun je het vragen. Een ding over het interieur, dineren op hoge krukken is niet ideaal, vooral niet als een van de dames in het gezelschap 1.60m meet.
RG1983 .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Zéér smaakvol gegeten (o.a. spareribs), gezellig gezeten en prima service door onze vrouwelijke gastvrouw. Twee kleine verbeterpunten. Tot het moment dat de dj ging draaien hebben wij de elektronische dance muziek (met flinke bass) als storend ervaren. De jolige beschrijvingen van de gerechten op de menukaart doen ietwat te gemaakt aan. Berlin is hoe dan ook wel een aanrader!
Hallo RG1983,

Dankjewel voor je lovende reactie. Op de eerste vrijdag van de maand draaien wij Vinyl op de vrijdagavond. Normalerwijze dus geen DJ in Berlin. Mocht je nog eens Berlin bezoeken, bezorgen we je een rustiger tafeltje/avondje!
Miranda J.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Samen met een vriendin bij Berlin gegeten op een dinsdagavond. Gelukkig gereserveerd, want het zat vol! Heerlijke en verrassende gerechten in de hoeveelheid van tussengerechten. De bietensalade was overheerlijk, de bieten kwamen van de bbq en de rooksmaak was echt lekker. Kortom: heerlijk gegeten, vlotte bediening en hippe, sfeervolle inrichting. Toplocatie, waar ik zeker nog eens terugkom.
Anika L.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Afgelopen maandag met zijn vieren bij Bistrobar Berlin gegeten. Leuk concept waarbij ze tevens de mogelijkheid bieden alles te delen, voor ons een pre want wij willen altijd alles proeven. Ook fijn dat je niet alles in een keer hoeft te bestellen. Wij zijn met een vis ronde begonnen. De makreel was heerlijk kruidig, pita tonijn ook erg lekker. De kabeljauw was prima, de hollandaise saus is wel lichtjes overheersend, minder saus had ook volstaan, dan had je wellicht de mac and cheese beter geproefd. De paella was een klein beetje teleurstellend, ik miste vooral kruidigheid van oa saffraan die je verwacht bij paella. Het was een lekker gerechtje, misschien moet het alleen een andere naam krijgen. In de tweede ronde vlees. Steak tartaar erg lekker, wij miste alleen de ansjovis. Lamsburger ook lekker gekruid. De spare-ribs zijn fantastisch, boterzacht. Hier werd sambal bijgeserveerd maar die heb je echt niet nodig. De onglet was ook boterzacht, bijna met je vork te snijden. De uienringen voegen alleen niks toe, en bij de saus had ik het gevoel dat er net iets te veel aardappelzetmeel gebruikt was, hij had iets korreligs en de smaak was het daardoor net niet. Van het bloemkool gerechtje ook erg genoten en de frietjes zijn lekker met de speciale mayo.

De dames is de bediening zijn aardig, netjes en attent. Ze leggen alles uit en weten duidelijk wat er op het bord ligt. Een puntje van kritiek is dat de lege glazen meegenomen werden maar er niet gevraagd werd of we nog iets wouden drinken. Vervolgens zelf voor 2 personen om een fles wijn gevraagd, weer werd er niet gevraagd of de andere twee gasten nog iets wouden drinken. Dit gebeurde pas toen de tweede ronde op tafel werd gezet. Net even jammer als er daarvoor al drie keer iemand aan tafel geweest is, en er dus drie verkoop mogelijkheden geweest zijn. Een klein verbeterpuntje nog is dat glazen die niet gebruikt worden van tafel gehaald mogen worden. Wij namen geen fles water, toch hebben de waterglazen de hele avond op tafel gestaan. Wij deelden alle gerechten waardoor de tafel best wel vol komt te staan en dan staan die extra glazen die je toch niet gebruikt eigenlijk alleen maar in de weg.

De ambiance is leuk, het ziet er gezellig uit. Het tempo was precies goed. Wij hebben een gezellige, lekkere avond gehad en bij wisseling van de kaart komen we zeker nog een keer.
Maara .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het eten was lekker,maar het duurde veel te lang.Er zat een uur tussen beide gangen.Het dessert zijn we ergens anders gaan eten.
De tafeldame zagen we ook nauwelijks,te druk met anderen.
Misschien nog een keer terug op een doordeweekse dag,maar zeker niet in het weekend.
JuliaVerhoef .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Afgelopen zaterdag 26 maart gaan eten bij Bistro Bar Berlin. Ondanks de drukte, snelle en attente bediening. Menukaart is zeer divers, en het eten en de wijnen smaakte super. We kregen een tip van de gastvrouw om dat het wat drukker was direct 2 ronde gerechtjes te bestellen dit helpt de bediening en keuken en ons, fijn dat de bediening zo met je probeert mee te denken! Hier gaan we zeker nog een keer terug komen! De ambiance en de inrichting liegen er ook niet om. Aanrader!!
René K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Eten is prima, eitje met champignons niet bijzonder, spareribs volgens tafelgenoten lekker. Leuke meiden in de bediening, maar wat een chaos, werkelijk op alles veel te lang gewacht, het eten, de wijn, de tandenstokers, de rekening.....kortom ervvalt beheurlijk wat te verbeteren.
Hallo Renekock, bedankt voor je reactie en onze excuses dat wij niet aan al jouw verwachtingen hebben voldaan. Graag komen we persoonlijk met je in contact, zodat wij jouw commentaren ook intern en meer in detail kunnen terugkoppelen, zodat we ervan kunnen leren. We zijn nog jong en barstensvol ambitie! Hopelijk kunnen we dan ook, met jouw kritiek, je binnenkort het tegendeel bewijzen. We horen graag van je. Stuur ons eens een mailtje naar info@bistrobarberlin.nl
Solge .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
We zijn eerder al bij de gastrobar van Ron geweest dus de verwachtingen waren hoog. Helaas waren deze onterecht. Na 1 uur kregen we onze gerechtjes die toch erg snel bereidt leken te zijn. De groep naast ons nam alle aandacht van de bediening waardoor er niets voor de rest over bleef. Dit mag volgens mij niet ten koste gaan van de gast. Qua ambiance best leuk maar waarom die hoogte verschillen in een al zo benauwde ruimte?
Al met al een onvoldoende hopelijk in de toekomst beter!
Hallo Solge, complimenten zijn mooi, kritieken meer waardevol. Heel kort door de bocht: hier balen we van! Want verwachtingen zijn er om waar te maken, en dat is ons duidelijk niet gelukt. Over onze decorkeuzes kunnen we honderduit praten, maar liever komen we wat meer te weten over jullie culinaire avond, want dit is zo op het oog niet onze standaard. Zou je eens contact met ons op willen nemen en een berichtje willen sturen naar info@bistrobarberlin? Verbeteren we samen de toekomst!
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Bij de benaming bistrobar verwacht ik toch iets eenvoudigers en zeker goedkopers dan wat Berlin serveert echter het eten was echt heerlijk van smaak. De spitskool in het "pitabroodje met tonijn, spitskool en currymayonaise" was echt verrukkelijk en heerlijk pittig (aanrader). Wel jammer dat de tonijn bestond uit alleen 1 klein plakje. Iets meer tonijn maakt het gerecht nog lekkerder. Het eten is heerlijk bereid echter wel jammer dat je alleen frietjes als bijgerecht kan bestellen. Een kleine salade erbij, gebakken aardappeltjes of iets dergelijks maakt de maaltijd geheel af. Ook handig voor als een grote eter met een kleine eter hier terecht wil zonder dat de een veel meer gangen dan de ander hoeft te bestellen.
De inrichting is industrial maar mooi echter de tafels staan soms wel iets te dicht bij elkaar. Het personeel is zeer vriendelijk en alert echter de een heeft duidelijk meer kennis van zaken dan de ander.
Deze locatie is zeker een aanrader.
Run S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Bediening was voorkomend met persoonlijke aandacht. Soms iets te veel: twee verschillende mensen wilden onze bestelling opnemen. Onze aperitiefdrankjes werden niet tegelijk geserveerd en door twee verschillende mensen, de derde had dit wel gesignaleerd en bood zijn excuses aan.
Het eten viel tegen. Je verwacht echte hoogstandjes en smaakexplosies. Dat was wel het geval bij de USA onglet, een heerlijke rooksmaak. Maar de gefrituurde uitenringen waren een enorme hap vet deeg. We hebben de ui opgegeten, maar het deeg laten liggen. De makreel met tablet was smakelijk, maar niet echt bijzonder. De steak tartare was erg flauw van smaak. De spareribs waren erg mals, de zelfgemaakte sambal was lekker, maar waarom de kant en klare hoi sin-saus eroverheen was gegoten, is een raadsel. Te veel, te zoet, en zonde van het malse vlees. En de friet voor 4,5 euro: we hadden het restje uit de frituurpan gekregen, dus meer harde eindjes dan grote frites.
Prijs-kwaliteit niet in verhouding.
Hallo Run1, hartelijk dank voor je oprechte en gedetailleerde feedback. We zijn blij te lezen dat ons personeel gretig is geweest in het opnemen van uw bestelling, maar u heeft gelijk: overdaad schaadt. We werken dagelijks aan onze service, dus nemen dit mee naar onze brigade op de vloer. De overige commentaren nemen we mee naar onze keuken. En de frieten, daar balen we van, want de zelfgemaakte frieten van Vuurens zijn doorgaans een hit op onze kaart! Kom nog eens langs en meld je even als onze Iens-recensent: dan zijn de frietjes in ieder geval van ons!
Rv111 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Al meerdere keren bij Bruut (de naam voor Bistrobar Berlin aangenomen werd) wezen eten en ik was dus ook erg benieuwd naar de verandering. Het was een grote blije verassing, Bruut was leuk, maar Bistrobar Berlin vind ik echt een aanrader voor iedereen. Heel erg lekker eten en een fijne sfeer. Vanavond ben ik er weer te gast en hoop ik wederom van mijn avond te genieten.